2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Przejdź do galerii zdjęć2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Dodge ogłosił ostatni model Challengera i wprowadził w 2023 roku SRT Demon 170, dla tych, którzy szukają chwały na torze wyścigowym w tym samym samochodzie, którym mogą wrócić do domu.

W 2023 roku Dodge stworzył specjalną edycję Challengera SRT Demon, który miał więcej mocy niż Bugatti Veyron. Był tak szybki, że wymagał specjalnego portu do podłączenia spadochronu, aby móc jeździć po oficjalnych torach NHRA, podczas gdy zwykły SRT Demon bez oznaczenia 170 nie miał takiej potrzeby. Nowa wersja była także praktyczna — z przodu nie było wysublimowanych nadkoli, a tylne siedzenia zlikwidowano. Jedynym elementem, który mógłby być uznany za zbędny, był system audio, który nie był szczególnie potrzebny w samochodzie, który potrafił przejechać ćwierć mili w czasie 8,91 sekundy przy prędkości 151,17 mph (243,3 kph), ale mile widziano go na drogach publicznych. Mimo swojej szalonej wydajności, SRT Demon 170 był legalny do jazdy po ulicach.

Choć dzielił wiele komponentów z wersją standardową, Demon 170 miał kilka cech, które go wyróżniały. Z przodu Dodge zamontował puste lampy. Ta po stronie kierowcy dostarczała powietrze do masywnego stożkowego filtra powietrza, zaś po stronie pasażera znajdowała się dla estetyki, chociaż niektórzy twierdzili, że dodatkowo wpuszczała świeże powietrze do komory silnikowej. Na masce znajdował się szeroki wlot powietrza oraz napis „wtrysk alkoholu” informujący o właściwościach auta.

Dodge wprowadził kilka drobnych zmian w Challengerze Demon 170 w porównaniu do pozostałych modeli. Z przodu wyposażono go w opony Mickey Thompson 245/55, które zamontowano na 18-calowych felgach aluminiowych. Z tyłu natomiast, producent ubranuł tylne błotniki w rozszerzone nadkola, które miały za zadanie przykryć opony 315/50 na 17-calowych kołach. Takie rozwiązanie miało na celu poprawę osiągów, а nie wygląd w parku samochodowym. Tylny zderzak posiadał czarny panel pomiędzy prostokątnymi lampami LED, a za tablicą rejestracyjną znajdowało się miejsce na zamontowanie spadochronu. Tak, Dodge oferował go dla tych, którzy chcieli prześcignąć jakikolwiek inny samochód produkcyjny na torze.

Wnętrze wyglądało jak standardowy Dodge Challenger, z kilkoma dodatkowymi opcjami, ale producent wprowadził pewne zmiany. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z cyfrowym wyświetlaczem o przekątnej siedmiu cali, flankowany przez czerwone wskazówki obrotomierza i prędkościomierza. Na centralnej konsoli umieszczono dodatkowy ekran dotykowy, który obsługiwał zarówno system multimedialny, jak i tryby jazdy oraz inne funkcje potrzebne na torze. Mimo tak dużej mocy, Challenger RT Demon 170 z 2023 roku nie był stworzony do jazd torowych. Dobrze się prowadził, ale tor nie był jego najlepszym środowiskiem. Niemniej jednak producent zamontował wysokie fotele kubełkowe dla kierowcy i pasażera. Na konsoli centralnej znalazł się duży uchwyt do zwolnienia spadochronu w czasie wyścigu. Z tyłu nie było żadnych foteli, jedynie półka z włókna węglowego.

Pod maską Dodge zainstalował znany silnik HEMI o pojemności 6,2 litra. Wzmocniono go o trzy litry kompresora, co dało moc 900 koni mechanicznych (912 PS) podczas pracy na zwykłym paliwie E10. Przy użyciu specjalnej mieszanki 60% etanolu z benzyną moc wzrastała do 1,025 koni mechanicznych (1,039 PS). Dzięki wzmocnionej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, samochód potrafił przyspieszyć z siłą 2,004 g od 0 do 60 mph (0-97 kph) w zaledwie 1,66 sekundy.

 Dodge zaprezentował najszybszy i najpotężniejszy muscle car na świecie, model 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170 o mocy 1,025 koni mechanicznych. Siódmy i ostatni model edycji specjalnej „Last Call” marki został ujawniony dzisiaj wieczorem podczas festiwalu wydajności Dodge Last Call Powered by Roadkill Nights Vegas na The Strip na torze wyścigowym w Las Vegas.

Dzięki silnikowi HEMI® o mocy 1,025 koni mechanicznych (przy 6,500 obr./min) i 945 lb-ft (przy 4,200 obr./min), Dodge Challenger SRT Demon 170 osiąga prędkość 60 mph w oszałamiające 1,66 sekundy i charakteryzuje się najwyższym przyspieszeniem G-force spośród wszystkich produkowanych samochodów, wynoszącym 2,004 gs. Demon 170 może również osiągnąć 900 koni mechanicznych i 810 lb-ft momentu obrotowego przy paliwie E10.

Dodge Challenger SRT Demon 170, wyjątkowy pojazd edycji specjalnej, jest najszybszym pojazdem produkowanym w ponad 100-letniej historii marki. Challenger SRT Demon 170 jest pierwszym samochodem produkcyjnym, który pokonał ćwierć mili w mniej niż dziewięć sekund, z certyfikowanym przez National Hot Rod Association (NHRA) czasem 8,91 sekundy przy prędkości 151,17 mph. Na torze wyścigowym, Challenger SRT Demon 170 otrzymuje list o naruszeniu zasad NHRA za pokonanie ćwierć mili poniżej dziewięciu sekund bez klatki bezpieczeństwa lub spadochronu, podążając śladami oryginalnego Demona, który również został zbanowany na ćwierć mili NHRA.

Klucze czarne są również zabronione w modelu Challenger SRT Demon 170, ponieważ najszybszy Dodge Challenger w historii będzie dostarczany tylko z czerwonymi brelokami. Challenger SRT Demon z 2018 roku miał czarny brelok, aby ograniczyć moc, i czerwony brelok, aby odblokować pełną moc; nowy Demon uwalnia poziomy mocy określane nie przez klucz, ale przez wykrywanie procenta zawartości etanolu w paliwie.

„Aby uczcić koniec ery muscle carów HEMI, zlikwidowaliśmy wszystkie ograniczenia, osiągając nowy poziom, nowy kamień milowy w wydajności 'szalonych fabrycznych’ samochodów produkcyjnych,” powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge – Stellantis. „W 2015 roku Dodge zszokował świat mocą 707 koni Hellcat. Następnie, w 2018 roku, osiągnęliśmy to z mocą 840 koni Demon, a teraz robimy to z mocą 1,025 koni Demon 170, pierwszym na świecie samochodem produkcyjnym o napędzie na energię odnawialną, który osiąga czas poniżej ośmiu sekund na drodze.”

Pojazdy Dodge „Last Call” upamiętniają Dodge Challenger i Dodge Charger, które kończą swoją obecność w aktualnych wersjach napędzanych silnikiem HEMI na koniec 2023 roku. Wcześniej wprowadzono sześć specjalnych pojazdów „Last Call”, prowadzących do ujawnienia Dodge Challenger SRT Demon 170.

Rozbudowane modyfikacje komponentów pozwoliły na dostarczenie niemal nowego silnika oraz dodatkowych funkcji wspierających wykorzystanie 1,025 koni mocy modelu 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170, w tym:

Ulepszony supercharger: Zmodyfikowany supercharger o pojemności 3,0 litra z większym wlotem i przepustnicą 105 mm, oraz 3,02-calowym kołem pasowym zwiększa ciśnienie doładowania o 40% w porównaniu do Challengera Hellcat Redeye Widebody
Moc z paliwa: Dodge Challenger SRT Demon 170 osiąga pełną moc przy dużych mieszankach etanolu; poziomy mocy określane są poprzez wykrywanie procenta zawartości etanolu w paliwie
Ulepszenia układu napędowego: Nowy układ napędowy z 240-mm pierścieniem, 53% mocniejsza obudowa dyferencjału wykonana z metali klasy lotniczej, tylny wał napędowy o 30% mocniejszy i mocniejsze półosie
Ogromne opony drag radials: 315/50R17 Mickey Thompson ET Street R drag radials – nigdy wcześniej niewystępujące w samochodzie produkcyjnym – oraz opony przednie Mickey Thompson 245/55R18 ET Street dostarczają dodatkowej siły na torze lub ulicy
TransBrake 2.0: TransBrake 2.0 z patentem w toku zapewnia możliwość kształtowania momentu obrotowego i łatwą interakcję kierowcy w celu ustawienia wstępnych limitów momentu obrotowego
Unikalne zawieszenie Drag Mode: Unikalnie dostrojone zawory w amortyzatorach adaptacyjnych zapewniają maksymalny transfer masy i niestandardowe ustawienia wyścigowe dla kalibracji dragowych
Urokliwy design Widebody: Pierwszy fabrycznie produkowany samochód stworzony z oponami drag radial o zróżnicowanej szerokości i nadkolami
Produkcja modelu 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170 rozpocznie się latem 2023 roku i będzie ograniczona do maksymalnie 3,300 jednostek, z 3,000 dla USA i 300 dla Kanady. Ostateczna liczba jednostek będzie uzależniona od możliwości produkcyjnych.

Obecni właściciele oryginalnego Challengera SRT Demon z 2018 roku, którzy zapewnią przydział dealerski dla nowego modelu 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170, będą mieli również unikalną szansę na dopasowanie tego samego numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) do swojego oryginalnego Demona podczas finalizacji zamówienia.

Dodge Challenger SRT Demon 170 będzie dostępny w sugerowanej cenie detalicznej producenta (MSRP) wynoszącej 96,666 USD (bez kosztów transportu i opłat).

Pierwszy na świecie silnik HEMI o mocy 1,025 koni z fabryki

Przekładanie mocy 1,025 koni mechanicznych na asfalt – zwłaszcza z fabryki – nie jest łatwe. Dodge Challenger SRT Demon 170 zapewnia moc dzięki ulepszeniom prawie każdego kluczowego komponentu silnika (jedynie wałek rozrządu pozostał niezmieniony) silnika HEMI o pojemności 6,2 litra z doładowaniem.

Serce Dodge Challenger SRT Demon 170 wymienia DNA z silnikiem „Hellephant C170” z rodziny Direct Connection (to kolejny powód, dla którego w nazwie nowego modelu Demon znajduje się „170”), częścią rodziny silników crate Hellephant, które zadebiutowały w zeszłym roku na targach SEMA Show w Las Vegas. Direct Connection to oferta części tuningowych marki Dodge.

Ulepszenia silnika wprowadzane podczas odrodzenia Demona obejmują:

3.0L Supercharger: Zmodyfikowany z supercharger’a silnika Hellephant C170, osiąga wzrost ciśnienia doładowania o 40%, wynosząc 21,3 psi w porównaniu do 15,3 psi dla Challengera SRT Hellcat Redeye Widebody, z 30% większym przepływem powietrza
Koło pasowe supercharger’a: Koło pasowe o średnicy 3,02 cala dostarcza 14% więcej przełożenia w porównaniu do Hellcat Redeye Widebody i ma zaktualizowany współczynnik przełożenia 2,68
Szyny paliwowe/Wtryskiwacze: Wtryskiwacze wysokopr przepływowe mogą dostarczać 164 galony na godzinę, więcej niż przeciętny amerykański prysznic; szybki czujnik etanolowy jest zintegrowany z szyną wtryskiwaczy
Przepustnica o średnicy 105 mm: Zwiększona średnica przepustnicy skutkuje 33% wyższą objętością przepływu powietrza niż Hellcat Redeye Widebody czy 2018 SRT Demon
Układ zaworowy: Zawory dolotowe pokryte azotem i ulepszone materiały prowadnic i gniazd zaworowych wspierają kompatybilność z etanolem
Głowica cylindrów/Obciążenie klampa: Śruby stalowe o wysokiej wytrzymałości w specyfikacji lotniczej z wbudowanymi stalowymi wkładkami w aluminiowej głowicy cylindrów przyczyniają się do 38% wzrostu obciążenia klampa
Osłony łożysk głównych/Obciążenie klampa: Ulepszone mocowania głowic i łożysk głównych dla zwiększonej zdolności do obciążenia klampa pozwalają na 44% wzrost obciążenia klampa w porównaniu do Redeye, z użyciem stalowych śrub o wysokiej wytrzymałości i stalowych pokryw głównych
Ciśnienie w cylindrze: Ciśnienie w cylindrze jest o 32% wyższe niż w Hellcat Redeye Widebody, osiągając 2,500 psi przy paliwie E85
Łożyska główne/Pręt: Materiały łożysk głównych i prętowych ulepszono do stali miedziowej dla zwiększonej zdolności do obciążenia
Pręt łączący: Wzmocniony pręt łączący i lepsze wsparcie dla tulei zwiększyły ciśnienie spalania
Obróbka bloku: Zmodyfikowane obrabianie dla śrub głowicy i śrub pokrywy łożyska głównego
Tłumik wału korbowego: Tłumik hydrauliczny pomaga zmniejszyć drgania skrętne
Świece zapłonowe: Nowe świece zapłonowe z niższym zakresem temperatury dla optymalnego spalania z paliwem etanolowym
Dodge Challenger SRT Demon 170 jest wyposażony w sprawdzoną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite 8HP90, z zaktualizowaną flanszą wyjściową umożliwiającą zastosowanie większego i mocniejszego wału napędowego.

Odblokowanie Demona

„Corn Demon,” gwiazda pięcioodcinkowej serii teaserowej poprzedzającej ujawnienie Dodge Challenger SRT Demon 170, zasugerował klucz do odblokowania maksymalnej mocy najszybszego Dodge’a: procent etanolu to paliwo dla ognia Challengera SRT Demon 170.

Przeprogramowany moduł sterujący napędem (PCM) optymalizuje zasilanie i czas zapłonu zarówno dla paliwa premium, jak i wysokopr etanolowego. Procent etanolu jest automatycznie wyświetlany na desce rozdzielczej pojazdu, a ikona pompy gazu pojawia się, gdy stwierdzony zostanie znaczny procent etanolu w paliwie.

Wartość mocy automatycznie dostosowuje się i jest wyświetlana w zależności od procentu etanolu w paliwie. Gdy wykryty zostanie próg 20% etanolu, ikona pompy gazu na desce rozdzielczej pojawi się na biało. Gdy stężenie etanolu w paliwie przekroczy 65%, ikona na desce rozdzielczej zmienia kolor na niebieski, informując kierowcę, że maksymalne 1,025 koni mocy Demona może być uwolnione.

Podwójne wzmocnienie wytrzymałości układu napędowego Demona

Komponenty układu napędowego Dodge Challenger SRT Demon 170 zostały wzmocnione, w tym tylny wał, który jest o 30% mocniejszy w tym samym miejscu w pakiecie. Metale klasy lotniczej zostały użyte do wzmocnienia obudowy tylnego osprzętu, która jest o 53% mocniejsza i posiada nowe logo Direct Connection wbudowane w strukturę obudowy.

Nowe komponenty układu napędowego obejmują:

Tylni wał: 30% mocniejszy w porównaniu do wału napędowego SRT Demon z 2018 roku, a także ma większą średnicę rury, grubość ścianki rury i większe przeguby CV
Tylna oś 240 mm: Obejmuje obudowy przetworzone HIP (Hot Isostatic Pressing), pierwszy raz użyte w komponentach układu napędowego, aby wyeliminować porowatość odlewów, większy pierścień i zębatka 240 mm, nowa flansza wejściowa do większego przegubu CV, nowa geometria obudowy z logo Direct Connection, większe mocowania tylnej pokrywy, zwiększona głębokość obudowy i inne, co prowadzi do 53% mocniejszej obudowy
43-spline tylne półosie: Nadrzędne i zewnętrzne przeguby CV zaprojektowane z większym wewnętrznym spline’em i zmienioną obróbką cieplną; wał łączący został zwiększony do większej średnicy z większymi spline’ami i zoptymalizowaną sztywnością dla wydajności przyspieszenia
Zróżnicowane opony drag radialowe i nadkola: pierwsze w fabrycznie produkowanym samochodzie

Model 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170 to pierwszy fabrycznie produkowany samochód stworzony z różnymi oponami drag radial i nadkolami, co pozwala na większą siłę startową w porównaniu do Challengera SRT Hellcat Redeye Widebody.

Dodge ściśle współpracował przez wiele miesięcy z firmą Mickey Thompson Tires w celu opracowania zastosowań wyłącznie dla Challengera SRT Demon 170, które były kluczowe dla pojazdu w osiągnięciu maksymalnej przyczepności pod ekstremalnym przyspieszeniem.

Ogromne tylne koła o rozmiarze 17 na 11 cali pomieszczą szersze, wyższe i o wyższym profilu opony drag radiale Mickey Thompson P315/50R17 ET Street R, które zapewniają dużą powierzchnię kontaktu. Opracowana wyłącznie dla Challengera SRT Demon 170 wersja opon ET Street R posiada dodatkowe rowki dla lepszej wydajności na drodze. Miękka mieszanka R2 firmy Mickey Thompson zapewnia doskonałą przyczepność, a ET Street R wykorzystuje nylonowy korpus dla lepszego przekazywania mocy w porównaniu do standardowych boków z poliestru. Zwiększona wysokość boczna w połączeniu z konstrukcją opony pozwala na efekt „zmarszczek”, poprawiając przekazywanie mocy i redukując poślizg opon.

Mniejsze przednie koła o rozmiarze 18 na 8 cali obniżają wagę i opór toczenia oraz pasują do opon Mickey Thompson 245/55R18 ET Street, zoptymalizowanych do toru wyścigowego. Lżejszy zestaw przednich kół pomaga przenieść wagę na tył i dostarcza znacznie wyższy współczynnik przyczepności w porównaniu do opon ulicznych używanych na podobnych nawierzchniach.

Tylne nadkola Widebody zakrywają opony Mickey Thompson ET Street R z tyłu, podczas gdy standardowe przednie nadkola utrzymują wagę na niższym poziomie o 17 funtów.

Nowej generacji TransBrake 2.0

TransBrake 2.0, druga generacja funkcji, która zadebiutowała w oryginalnym Challengerze SRT Demon z 2018 roku, powraca z ulepszeniami wnioskowanymi patentem, które pozwalają kierowcy skonfigurować i wybierać z wielu profili momentu startowego, dopasowując dostarczanie mocy silnika do konkretnych warunków toru, technologii używanej w wyścigach dragowych. TransBrake 2.0 jest szybko dostępny przez łatwo dostępny nowy przycisk umieszczony w pobliżu konsoli środkowej, prowadząc kierowcę bezpośrednio do Strony Wydajności TransBrake na głównym ekranie wyświetlacza.

Kierowcy mogą dostosować ustawienia momentu startowego i zmiany z funkcją pamięci, która może być dostosowana do różnych powierzchni gripowych – wysoka przyczepność, średnia przyczepność lub niska przyczepność – aby wybrać zwiększony moment obrotowy silnika i ustawienia uruchamiania, które najlepiej pasują do powierzchni, na której pojazd porusza się.

TransBrake pozwala na zwiększenie przepustnicy silnika do 2,350 obr./min i generuje większą energię układu napędowego przy maksymalnej mnożeniu momentu obrotowego, do 110% większego momentu obrotowego silnika w porównaniu do momentu obrotowego hamulca, i produkuje do 15% więcej momentu na tylnych oponach podczas startu.

Jak w oryginalnym Demon, TransBrake działa w połączeniu z inną funkcją zaprojektowaną do pojazdu, Torque Reserve, która jest automatycznie włączona podczas korzystania z Launch Control i TransBrake oraz działa również podczas korzystania z hamowania momentem obrotowym. Torque Reserve otwiera przepustnicę i wstępnie ustawia zawór bypassu supercharger’a, dostarczając nadmiar powietrza, oraz kontroluje dostarczanie momentu, zmieniając zdarzenia zapłonowe i czasowanie. Torque Reserve utrzymuje przepływ powietrza supercharger’a, zapewnia szybszą reakcję momentu obrotowego silnika i poprawia przyspieszenie pojazdu oraz tworzy unikalny dźwięk wydechu.

Dodatkowe powracające funkcje obejmują:

Line Lock: Umożliwia stacjonarne lub krążące palenie opon na dotyk przycisku, podgrzewa tylne opony do wyścigów, blokując przednie hamulce niezależnie od tylnych hamulców i jest włączone za pomocą opcji drag i przycisku „OK” na kierownicy
Launch Control: Zaprojektowana, aby umożliwić kierowcy osiągnięcie maksymalnego przyspieszenia pojazdu w linii prostej, zarządzając poślizgiem opon podczas startu pojazdu
Launch Assist: Redukuje skoki kół poprzez utrzymanie optymalnego kontaktu opon z ziemią podczas startu pojazdu
Koła w górze, waga w dół

Dodge Challenger SRT Demon 170 występuje w standardzie z tylnymi kołami 17 na 11 cali i przednimi kołami 18 na 8 cali wykonanymi z aluminium, z opcjonalnymi kołami z włókna węglowego o niskiej wadze.

Opcjonalne koła z włókna węglowego Lacks Enterprises zmniejszają wagę Demona, przy czym lekkie tylne koła 17 na 11 cali obniżają całkowitą wagę o 11.98 funtów w porównaniu do standardowej konfiguracji Redeye Widebody. Przednie koła 18 na 8 cali oszczędzają całkowitą wagę o 20.12 funtów.

Dwu-częściowe koła z włókna węglowego mają środek wykonany z aluminium ze znakami SRT i są połączone ze sobą za pomocą elementów z tytanu. Większy wzór splotu niż w tradycyjnych kołach z włókna węglowego pozwala materiałowi być widocznym z większej odległości.

Lekkie koła są częścią ogólnej redukcji wagi wynoszącej 157 funtów dla Challengera SRT Demon 170 w porównaniu do Challengera Hellcat Redeye Widebody. Dodatkowe obszary oszczędności wagi obejmują lekkie hamulce przednie, puste stabilizatory, usunięcie foteli pasażera i tylnego, usunięcie wykładziny bagażnika oraz padów NVH, a także lekką wykładzinę podłogową z minimalnym systemem audio. Usunięcie przysłon przednich generuje oszczędności wagi o 16 funtów.

Uspokój się

Chłodzenie jest kluczowe dla maszyny o mocy 1,025 koni, takiej jak Dodge Challenger SRT Demon 170, szczególnie jeśli chodzi o sukces na torze wyścigowym.

Innowacyjny SRT Power Chiller, pierwszy w historii funkcji produkcyjnego samochodu, powraca, aby pomóc w schłodzeniu SRT Demon 170. W porównaniu z pojazdami bez chłodnicy, funkcja ta może obniżyć temperaturę indukcji powietrza o 45 stopni Fahrenheita, przekierowując system klimatyzacji, aby schłodzić intercooler supercharger’a dla optymalnej temperatury powietrza dolotowego. Standardowa funkcja Race Cool Down w Demon 170 zapewnia również dodatkowe chłodzenie po wyłączeniu silnika po przejechaniu toru.

Dwie dodatkowe kluczowe funkcje Demona to maska Air-Grabber oraz reflektory Air Catcher. Funkcje maksymalizują przepływ powietrza z funkcjonalnymi, podświetlanymi reflektorami, które współpracują z maską dolotową.

Waga ma znaczenie

To balansowanie pomiędzy wykorzystaniem mocy a przenoszeniem wagi do konkretnych obszarów pojazdu w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności w połączeniu z precyzyjnym sterowaniem. Unikalnie dostrojone zawory w adaptacyjnych amortyzatorach Bilstein zapewniają Dodge Challenger SRT Demon 170 poprawioną reakcję startową i możliwość dostosowywania ustawień wyścigowych.

Adaptacyjne amortyzatory Bilstein są dostrojone do maksymalnego przyspieszenia i oferują podniesioną wysokość tylnej części o 10 mm i ograniczoną podróż tłumienia tylnego o 17 mm, aby pomieścić ogromne opony drag radiale Mickey Thompson. Zmieniony kąt tylnego zawieszenia zwiększa powierzchnię kontaktu pod obciążeniem w porównaniu do Hellcat Redeye Widebody. Transfer masy jest dodatkowo wspierany przez miększe sprężyny (35% z przodu, 28% z tyłu) i miększe stabilizatory (75% z przodu, 44% z tyłu).

Zaktualizowana opcja Drag Mode dla Challengera SRT Demon 170 ustawia wydajność – przednie amortyzatory Bilstein są ustawione na twarde tłumienie i miękkie odbicie, podczas gdy tylne amortyzatory Bilstein są ustawione na twarde tłumienie i twarde odbicie.

Tryby jazdy Demona/Strony wydajności

Tryb Drag to jeden z trzech trybów jazdy dla Dodge Challenger SRT Demon 170, obok trybów Custom i Auto (Street), które pozwalają kierowcom zmieniać lub dostosowywać pełen zestaw parametrów wydajności pojazdu, w tym skrzynię biegów, łopatki zmiany biegów, kontrolę trakcji, zawieszenie i kierowanie.

Wybór trybu Drag pozwala kierowcom kontrolować szereg funkcji:

Moc: W pełni włączona moc w zależności od zawartości etanolu w paliwie
Skrzynia biegów: Najszybsze możliwe prędkości zmiany biegów w połączeniu z najwyższym komfortem
Łopatki: Włączone zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy
Trakcja: Ustawiona na zastosowania wyścigowe
Zawieszenie: Optymalizuje transfer wagi dla najlepszej przyczepności przy starcie
Kierowanie: Zapewnia maksymalne odczucie i wysiłek kierownicy
Strony wydajności SRT informują kierowcę o żywotności pojazdu poprzez pełen zestaw statystyk wydajności w czasie rzeczywistym, w tym stron timerów z danymi o czasach reakcji i czasach 0-60, informacje o wskaźnikach, liczby G-force, dane o wydajności silnika oraz statystyki mocy i momentu obrotowego na dynamometrze.

Opcje wyścigowe dostarczają informacji o kluczowych funkcjach specyficznych dla wyścigów, takich jak światła zmiany biegów, SRT Power Chiller, Line Lock, Launch Control z Launch Assist i Race Cooldown.

Zachowanie Demona

Dodge Challenger SRT Demon 170 będzie dostępny we wszystkich 14 opcjach kolorystycznych dla Challengera, w tym powracających kolorach dziedzictwa B5 Blue, Plum Crazy oraz Sublime Green, a także popularnym nowoczesnym kolorze Destroyer Grey. Wszystkie kolory będą również dostępne z opcjonalnym unikalnym pokryciem maski w kolorze Satin Black lub malowaną na czarno maską, dachem i pokrywą bagażnika.

Znaki towarowe Challenger SRT Demon 170 reinterpretują oryginalny znak Demona z tatuażem „170” na szyi i nowym żółtym okiem demona reprezentującym E85, dekorującym przednie błotniki. Znak SRT zdobi kratkę. Pod maską, oznaczenie supercharger’a tematycznego Demona ogłasza ducha pojazdu i, jak w przypadku wszystkich modeli Challengera z 2023 roku, ma specjalną pamiątkową tabliczkę „Last Call”.

Wewnątrz, żółta i czerwona tablica wskaźników Demona wskazuje cztero-cyfrowy VIN. Nowy ekran deski rozdzielczej specyficzny dla Challenger SRT Demon 170 ma czerwony projekt wskaźników, z czerwoną grafiką główną wskaźnika Demon 170. Kierownica wyścigowa Alcantara ma logo LED „SRT”, a prawdziwe elementy z włókna węglowego potęgują sportowy charakter wnętrza.

Dodge Challenger SRT Demon 170 ma wnętrze z lekkiego materiału w kratkę, na którym znajduje się logo Demon 170 na siedzeniu kierowcy. Wnętrze z materiału syntetycznego zmniejsza masę, aby maksymalizować wydajność, z standardowym usunięciem siedzenia pasażera, usunięciem tylnych siedzeń, usunięciem wykładziny bagażnika, usunięciem izolacji dźwiękowej, światła bagażnika i matę oraz usunięciem jasnych pedałów, wraz z minimalnym systemem audio składającym się z dwóch głośników.

Opcja premium ze skórzanym wnętrzem dodaje więcej zawartości i funkcji ułatwiających korzystanie, z czarnymi skórzanymi/Alcantara siedzeniami z logo Demon 170, podgrzewanymi i wentylowanymi siedzeniami, podgrzewaną kierownicą, 18-głośnikowym systemem audio Harman Kardon z wzmacniaczem Harman Kardon i subwooferem zamontowanym w bagażniku, i więcej. Wyjątkowe skórzane siedzenia Demonic Red Laguna oferują kolejną kolorową alternatywę dla tych, którzy chcą dostosować wnętrze. Wszystkie opcje wnętrza będą miały możliwość usunięcia tylnego siedzenia.

Posiadanie swojego Demona

Dodge nie jest zadowolony tylko z budowy najszybszego samochodu produkcyjnego 0-60. Marka wzbogaca doświadczenie posiadania, dostarczając Challenger SRT Demon 170 z dostosowaną, limitowaną i serią treści.

Każdy właściciel otrzyma również zestaw pamiątkowych karafek Demon, seryjnych dla konkretnego właściciela i pojazdu. Zestaw będzie zawierał:

Dostosowaną karafkę Demon z imieniem właściciela i VIN wygrawerowanym z tyłu
Podkładki i kostki do whisky z logo Demona
Szklanki do whisky
Osłona znaku supercharger’a Demon 170
Tablica z imieniem właściciela, numerem produkcyjnym i VIN
Unikalna ilustracja Demon 170 na wewnętrznej górnej części pokrywy zestawu
Dostosowana tablica wskaźnika będzie dołączona i zamówiona przez klienta po dostarczeniu ich SRT Demon 170, co jeszcze bardziej personalizuje doświadczenie SRT Demon 170.

Unikalna, oddychająca osłona samochodu Goodwool będzie dostępna do zakupu i chroni zewnętrzną część Challengera SRT Demon 170, odzwierciedlając wygląd pojazdu, aż po 3D logo SRT i Demon 170 na osłonie. Finishing Touch Auto Spa będzie wyłącznym dystrybutorem Goodwool Car Shell dla Demona 170.

Challenger SRT Demon 170 będzie dostarczany z wyborem wysokiej jakości produktów do pielęgnacji samochodu od zaufanego źródła, Jay Leno’s Garage. Pracując z wewnętrznymi specjalistami od detalowania oraz przez lata testów i formułowania mieszanek, Jay Leno’s Garage opracowało produkty do pielęgnacji samochodów, które są zarówno przystępne cenowo, jak i łatwe w użyciu.

Dodatkowe opcje personalizacji dla Challengera SRT Demon 170 będą dostępne przez Direct Connection, markę części wyczynowych Dodge. Części Direct Connection do Demona 170 będą obejmować:

Zestaw kół i opon ulicznych Challenger SRT Demon 170, zapewniający najwyższy poziom właściwości jezdnych w porównaniu do standardowych opon drag radial
Belka sięgająca z koordynującymi lekkimi wkładkami do usunięcia tylnego siedzenia wykonanymi z włókna węglowego z logo Dodge Rhombi
System montażowy spadochronu Direct Connection
Podobnie jak w oryginalnym Demon, właściciele muszą podpisać zrzeczenie się świadomego unikalnych cech Demona 170 jako specjalnie zaprojektowanego produkcyjnego samochodu wyścigowego dopuszczonego do jazdy po drogach. Jak w przypadku wszystkich nowych pojazdów Dodge SRT, zakup Dodge Challenger SRT Demon 170 pozwala właścicielom wziąć udział w jednodniowej klasie SRT Experience w Radford Racing School, oficjalnej szkole wyścigowej Dodge//SRT. Dodatkowe informacje na temat Radford Racing School są dostępne na stronie DodgeGarage.com.

2023 Dodge Charger/Challenger „Last Call” – najważniejsze informacje

Model 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170 jest siódmym i ostatnim modelem specjalnej edycji Dodge „Last Call”, upamiętniającym Dodge Challenger i Dodge Charger, które kończą swoją obecność w obecnych wersjach napędzanych silnikiem HEMI na koniec 2023 roku. Wcześniej wprowadzono sześć modeli Dodge „Last Call”: Dodge Challenger Shakedown, Dodge Charger Super Bee, Dodge Challenger i Charger Scat Pack Swinger, Dodge Charger King Daytona oraz Dodge Challenger Black Ghost.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.