2023 Dodge Hornet

Nazwa Hornet może nie być nowa, ale świeżością emanuje na produkcyjnym pojeździe Dodge’a. Chociaż miała być hatchbackiem w 2011 roku, po jedenastu latach przekształciła się w kompaktowego crossovera.

Hornet dzieli swoje podzespoły i linie montażowe z włoskim Alfa Romeo Tonale, przywracając do życia historyczną nazwę. Początkowo należała ona do marki Hudson, która została kupiona razem z AMC przez Chryslera w 1987 roku. W 2006 roku amerykański producent samochodów zaprezentował koncept o nazwie Dodge Hornet, jednak projekt został anulowany w chaosie światowego kryzysu finansowego. W 2022 roku Hornet w końcu trafił na rynek.

Zaokrąglony kształt nadwozia został zaprojektowany we Włoszech i dostosowany do amerykańskiej marki z charakterystycznymi „wściekłymi” reflektorami, które flankują smukłą górną kratkę. Z kolei dolny zderzak miał szeroki wlot powietrza i dwa boczne wloty do chłodzenia silnika i hamulców. Jego profil przypominał ten z Alfa Romeo Tonale i Giulietty, z łukowato opadającym dachem ku tyłowi na klapie bagażnika.

Wewnątrz Hornet miał standardowy 12.3-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników i 10.25-calowy ekran dotykowy dla jednostki infotainment umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Fotele przednie, które standardowo były bucketami, mogły zostać wymienione na wersje z wysokimi bocznymi podparciami, oferującymi lepsze wsparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Z tyłu ledwo było miejsce dla trzech dorosłych, zwłaszcza że środkowa osoba musiała usiąść nad tunelami skrzyni biegów.

Dart był pierwszym z elektryfikowanych modeli Dodge’a. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego, miał również 25-konną jednostkę elektryczną, która poprawiała czasy przyspieszenia. Dodatkowo dostępna była wersja wyłącznie na benzynę, wykorzystująca turbodoładowany, 2.0-litrowy silnik czterocylindrowy z części Alfa Romeo.

 Dodge zaprezentował zupełnie nowego Horneta 2023, oferując najszybszy, najszybszy i najmocniejszy kompaktowy pojazd użytkowy (CUV) w cenie poniżej 30,000 dolarów. model Hornet 2023 zakłóca dynamicznie rozwijający się segment CUV, budując napięcie z charakterystyczną dla marki Dodge kombinacją muskularnego stylu otaczającego najlepszą w swojej klasie standardową wydajność z bogatej oferty wieloenergetycznych jednostek napędowych oraz zestawem wyjątkowych funkcji wydajnościowych.

Zupełnie nowy Dodge Hornet 2023 został zaprezentowany w M1 Concourse w Pontiac, Michigan, gdzie wystawiono trzy pojazdy pokazujące nowy model w segmencie CUV: „Head of the Hive” Dodge Hornet R/T; Dodge Hornet GT, najszybszy i najmocniejszy pojazd użytkowy w branży poniżej 30,000 dolarów; oraz koncepcyjny Dodge Hornet GT GLH, który prezentuje dostępne ulepszenia części wydajnościowych Direct Connection dla najnowszego modelu w czteroosobowej gamie pojazdów Dodge.

„Elektrotransformacja marki Dodge wystartowała, a nowy Dodge Hornet R/T reprezentuje pierwszy elektryczny pojazd wydajnościowy od Dodge,” powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge – Stellantis. „Dodge Hornet ma potencjał, aby wstrząsnąć segmentem kompaktowych pojazdów użytkowych, oferując wygląd, wrażenia i wydajność, które są niepodważalnie Dodge. Hornet zmienia status quo dzięki agresywnemu stylowi Dodge, największej mocy w segmencie z naszej wieloenergetycznej linii, najlepszej dynamice jazdy, pełnej gamie ekskluzywnych funkcji wydajnościowych, najlepszej standardowej technologii oraz dostępnym ulepszeniom wydajnościowym Direct Connection wspieranym przez fabrykę. I to dopiero początek drogi elektryfikacji marki Dodge.”

Projekt: DNA Dodge

Dodge Hornet zasłużył na swoje miejsce w gamie pojazdów marki dzięki charakterystycznemu DNA Dodge, w tym elementom projektowym maski i przedniego zderzaka, które ożywiają postawę Dodge. Maska posiada zintegrowane wyciągi ciepła dla sportowego wyglądu, a przód z kolei ma szczelinę w stylu „skrzynki pocztowej” sculpted na zderzaku. Szczelina wzmacnia również poziome wykończenia górnej kratki i grafiki lamp, tworząc poważny, biznesowy wygląd. Flankowane przez dwa mniejsze wstawki, te elementy konstrukcyjne wysyłają sygnał o misji wydajności oraz funkcjonalności, jednocześnie oferując muskularny wygląd przodu, który podąża za stylem gamy pojazdów Dodge.

W muskulaturze linii bocznych zainstalowane są matowo-czarny dolny panel oraz wstawki. Hornet R/T otrzymuje unikalną nową dolną obudowę malowaną w odcieniu Abyss i tylny zderzak z zintegrowanymi podwójnymi portami wydechowymi. Oświetlenie lamp przednich oferuje niepodważalny, skoncentrowany wygląd dla Hornet, z reflektorami LED i podświetlaną sygnaturą świateł dziennych (DRL).

Z tyłu tożsamość Dodge jest wyraźnie widoczna. Lampy tylne są szerokie i mają podświetlaną czerwoną sygnaturę, a także iluminowany logo Dodge Rhombi na środku – po raz pierwszy na pojeździe Dodge – co pozwala z daleka rozpoznać, że to Dodge. Podświetlone lampy tylne i logo Rhombi, chociaż standardowe w Hornet, również subtelnie nawiązują do elektrycznej wydajności modelu Hornet R/T PHEV.

Unikalny nowy emblemat Hornet na błotniku celebruje odrodzenie Horneta – nazwy po raz pierwszy użytej w słynnych Hudson Hornet w latach 50. oraz ponownie w 2006 roku jako popularnego pojazdu koncepcyjnego Dodge – i dołącza do obecnej ikonicznej gamy oznaczeń Dodge, takich jak Scat Pack, Hellcat i Hellcat Redeye. Tylna odznaka R/T zawiera unikalne „easter egg” w tłoczeniu, które sugeruje elektryczną naturę modelu. Dodatkową cechą zewnętrzną jest dostępny panel dachowy, który nadaje Hornetowi przyjemne, otwarte odczucie.

Hornet R/T jeździ na standardowych 18-calowych aluminiowych felgach w odcieniu Graphite Grey (GT ma standardowe 17-calowe felgi aluminiowe w odcieniu Silver). Pakiet Blacktop, dostępny dla R/T i GT, ożywia wersję samochodową „morderczej osy”, osiągając efekt wyblaknięcia poprzez:

18-calowe aluminiowe felgi Abyss
Czarną emblematykę i pokrywy lusterek
Malowane na czarno wykończenie otworów dziennych (DLO)
Pakiet Track Pack, oferujący najbardziej wydajną konfigurację, dostępny jest zarówno dla R/T, jak i GT, i podnosi standard do 20-calowych kół Abyss, z dodatkowymi funkcjami wydajnościowymi i wewnętrznymi. Hornet oferuje również siedem odcieni zewnętrznych, które odzwierciedlają osobowość Horneta, z zabawnymi i unikalnymi nazwami kolorów, w tym:

Acapulco Gold
Blu Bayou
Blue Steele
Gray Cray
Hot Tamale
Q Ball
8 Ball
Wewnątrz, wydajność wnętrza podąża za projektowaniem skoncentrowanym na kierowcy, które jest znakiem towarowym gamy pojazdów marki Dodge. Kontrolki na centralnym panelu, ekrany wyświetlaczy i inne są subtelnie „przechylone” w stronę kierowcy, umieszczając osobę w kokpicie w centrum akcji. Panel instrumentów korzysta z owiniętej i przeszywanej dolnej obudowy, która przechodzi przez panel instrumentów, uzyskując przeszłym wygląd, co sprawia, że wnętrze wydaje się lżejsze, a jednocześnie poszerzone wizualnie. Czerwone przeszycia, standardowe w Hornet, rozprzestrzeniają się po czarnym wnętrzu, w tym na dolnej obudowie, siedzeniach i podłokietniku. Akcenty na wentylach i centralnych przełącznikach dostarczają smukłe, techniczne detale, które podkreślają sportowy wygląd wnętrza.

Kontrola zapłonu jest wyraźnie umieszczona na konsoli z akcentami malowanymi na wykończenie. Dodatkowe sterowania wydajnością umieszczono w zasięgu ręki z przyciskiem na sportowym płaskim kole kierownicy, który umożliwia kierowcom wybór między trybami jazdy Sport a Standard dla GT i trybami hybrydowymi dla R/T, utrzymując kierowcę połączonego z pojazdem.

Premium akcenty wnętrza obejmują ekskluzywne fotele Alcantara, z haftowanym logo Dodge Rhombi, w pakiecie Track Pack. Siedzenia wyścigowe z Alcantary mają unikalne akcenty „czerwonej skórki”, które wizualnie wznoszą się i stopniowo znikają, podkreślając unikalną perforację fotela Alcantara. Skórzane siedzenia są standardem dla GT Plus i R/T Plus, a Dodge zadbał o to, aby zaoferować opcjonalne czerwone skórzane siedzenia dla tych, którzy pragną więcej charakteru Dodge wewnątrz.

Napęd: Wieloenergetyczna gama oferuje największą moc w segmencie

Marka Dodge nie oszczędza niczego, wchodząc w segment CUV: całkowicie nowy Dodge Hornet 2023 oferuje najlepszą w klasie standardową wydajność w obu wersjach napędu, a także unikalną nową funkcję zwiększania mocy PowerShot w Dodge Hornet R/T, pierwszym elektrycznym pojeździe wydajnościowym marki.

Hornet R/T PHEV osiąga prowadzące w segmencie 285+ koni mechanicznych i 383 lb-ft momentu obrotowego. R/T ma 1,3-litrowy turbodoładowany silnik aluminiowy, część rodziny Stellantis Global Small Engine (GSE), który zawiera wyłącznie technologię MultiAir trzeciej generacji, poprawiającą wydajność spalania przez regulację skoku i czasowania zaworów.

Hornet R/T oferuje ponad 30 mil zasięgu elektrycznego. Silnik elektryczny indukcyjny zasila tylną oś; 90-kW silnik elektryczny może dostarczyć 1,844 lb-ft (2,500 Nm) momentu obrotowego od 0 rpm. Moc jest dodatkowo optymalizowana przez 15,5 kWh akumulator litowo-jonowy, wyposażony w obieg chłodzący gazem chłodzącym, aby utrzymać akumulator w optymalnej temperaturze. Generator rozruchowy dostarcza moment obrotowy do pasa silników, wspomagając dynamiczną reakcję i ładowanie akumulatora. Wysokowydajny inwerter i moduł ładowania 7,4 kW umożliwiają osiągnięcie pełnego naładowania akumulatora w około 2,5 godziny przy użyciu ładowarki poziomu 2. System R/T PHEV sparowany jest z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Tryb Sport dla Hornet R/T PHEV jest skoncentrowany na wydajności i dostępny za pomocą dedykowanego przycisku na konsoli centralnej, odblokowując ostrzejsze przyspieszenie, zoptymalizowany harmonogram zmian, dostęp do zoptymalizowanej mocy i momentu obrotowego systemu hybrydowego, a także sztywniejsze uczucie kierownicy.

Hornet R/T PHEV trzyma dodatkowy „żądło” w rezerwie, gotowy do uwolnienia dzięki wyjątkowej funkcji PowerShot, która zapewnia wzrost mocy o 25 koni mechanicznych i dostarcza natychmiastowy moment obrotowy. Dostępna tylko dla R/T, funkcja PowerShot:

Skraca czas przyspieszenia od 0 do 60 mph o jedną sekundę, zwiększając moc i przyspieszenie za pomocą impulsów dodatkowej mocy przekazywanej przez akumulator i silnik elektryczny
Zapewnia 15 sekund dodatkowej mocy i może być powtarzana po 15-sekundowej przerwie
Aktywuje się poprzez wciśnięcie obu manetek zmiany biegów na kole kierownicy i wykonanie kickdownu pedałem
System sprawdza poziomy naładowania akumulatora i temperatury przed wykonaniem funkcji PowerShot
Po aktywacji, symbol PowerShot w zestawie wskaźników zapewnia bieżące informacje zwrotne dla kierowcy
Kierowcy mają także możliwość wyboru spośród trzech trybów jazdy hybrydowej, aby dostosować Hornet R/T PHEV do swoich potrzeb jazdy. Obsługiwany przez dedykowany przycisk wygodnie umiejscowiony na kole kierownicy, dostępne tryby jazdy obejmują:

Tryb hybrydowy: zapewnia maksymalną złożoną efektywność konwencjonalnego silnika i e-silnika, minimalizując zużycie paliwa poprzez nadanie priorytetu elektryczności do momentu osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora
Tryb elektryczny: oferuje tryb całkowicie elektryczny, zerowe emisje, a automatycznie przełącza się na hybrydę, gdy akumulator jest wyczerpany lub gdy kierowca wymaga dodatkowej mocy, naciskając pedał
Tryb E-Save: nadaje priorytet konwencjonalnemu silnikowi, aby zachować naładowanie akumulatora, z pasywną opcją utrzymania ładunku i aktywną opcją wspomagania ładowania akumulatora
Hornet R/T PHEV pracuje również nad uzupełnieniem mocy akumulatora dzięki funkcji hamowania regeneracyjnego, która przywraca energię kinetyczną i przechowuje ją w akumulatorze do przyszłego wykorzystania, a także funkcji e-Coasting, aktywowanej podczas zwolnienia gazu, która pozwala na krótsze dystanse hamowania i dodatkowe odzyskiwanie energii.

Model podstawowy Dodge Hornet GT jest najszybszym i najmocniejszym pojazdem użytkowym w branży poniżej 30,000 dolarów. GT jest napędzany silnikiem Hurricane4, 2.0-litrowym turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym z wtryskiem bezpośrednim oraz technologią start-stop, zapewniającym ikonową wydajność o mocy ponad 265 koni mechanicznych oraz 295 lb-ft momentu obrotowego, przy niskich emisjach. Silnik jest połączony z całkowicie elektroniczną dziewięciobiegową skrzynią biegów.

Hornet GT oferuje również tryb Sport, łatwo dostępny za pomocą dedykowanego przycisku na kole kierownicy, który odblokowuje ostrzejsze przyspieszenie, zoptymalizowany harmonogram zmian, dostęp do pełnej mocy i momentu obrotowego oraz sztywniejsze ustawienia zawieszenia, jeśli jest wyposażony w amortyzatory Dual Stage Valve, co pomaga GT przyspieszyć od 0 do 60 mph w 6,5 sekundy.

Oba układy napędowe mają standardowy napęd na wszystkie koła. System napędu na wszystkie koła Hornet R/T PHEV automatycznie dostosowuje moc między 1,3-litrowym silnikiem, który napędza przednią oś, a silnikiem elektrycznym, który napędza tylne koła, zapewniając optymalną przyczepność i kontrolę na wszystkich czterech kołach.

Dynamika jazdy: wydajność Dodge zakłóca segment

Całkowicie nowy Dodge Hornet 2023 przybywa gotowy do zakłócenia status quo mainstreamowego segmentu CUV dzięki zestawowi ekskluzywnych i najlepszych w swojej klasie funkcji wydajnościowych, które optymalizują dynamikę jazdy, takie jak zawieszenie, hamowanie, kierowanie i wydajność obsługi.

Funkcje wydajnościowe Dodge Hornet, które są ekskluzywne lub najlepsze w swojej klasie, obejmują:

Ekskluzywne amortyzatory Koni® z selektywnym tłumieniem częstotliwości poprawiające prowadzenie i komfort jazdy – standard w modelach R/T i GT
Ekskluzywne czterotłoczkowe hamulce Brembo z przodu – jedyne stałe zaciski w segmencie – oferują ostateczną moc hamowania i są standardowe w R/T oraz dostępne w GT
Ekskluzywna technologia systemu hamowania Intelligent Braking System z hamulcem elektronicznym zapewnia spójną wydajność i odczucie pedału w różnych warunkach jazdy, jest standardem w R/T
Ekskluzywne dostępne zawieszenie z podwójnym zaworem zapewnia regulowane tłumienie zawieszenia przez kierowcę i można je dostosować podczas jazdy, dostępne w pakiecie Track Pack dla R/T i GT
Najlepsze w swojej klasie niezależne zawieszenie z przodu i tyłu, standardowe w modelach Hornet R/T i Hornet GT, charakteryzuje się zoptymalizowaną geometrią MacPhersona z przodu i unikalnym tylnym zawieszeniem 3-link Chapman
Najlepsze w swojej klasie dynamiczne wektory momentu dostarczają moment obrotowy z elektroniczną precyzją, a w trybie Sport system działa jako elektroniczna blokada różnicowa – standardowa w R/T i GT
Zwiększona sztywność nadwozia oferuje większą sztywność i daje kierowcy pewność i kontrolę podczas pokonywania zakrętów, a najlepsze w klasie rozkład masy w Hornet R/T PHEV zapewnia optymalne wyważenie mas na bazie AWD, aby zoptymalizować dostarczanie momentu obrotowego i obsługę – standardowe w R/T i GT
Obszerna lista funkcji wydajnościowych nie jest jedynie wykazem twierdzeń. Funkcje wydajnościowe Hornet przynoszą realne korzyści: Hornet osiąga najlepsze w swojej klasie maksymalne wartości jednostkowych przyspieszeń bocznych wynoszące 0,90 dla modelu R/T i 0,87 dla GT.

Direct Connection: jedyne fabrycznie wspierane ulepszenia wydajności w segmencie

Dodge Hornet 2023 może pochwalić się najlepszą w klasie standardową wydajnością w obu opcjach napędu, ale dla wielu przedstawicieli braterstwa Dodge Muscle standard to tylko punkt wyjścia. Portfolio części Direct Connection marki Dodge zostanie rozszerzone o produkty wydajnościowe opracowane wyłącznie dla Dodge Hornet, aby dać entuzjastom mocy klucze do jedynych fabrycznie wspieranych ulepszeń wydajności w segmencie.

Koncepcja Dodge Hornet GT GLH, zaprezentowana podczas globalnej premiery Hornet w M1 Concourse, oddaje hołd wysokowydajnemu Dodge Omni GLH (Goes Like Hell) produkowanemu w połowie lat 80. Hornet GT GLH ma lepszy stosunek mocy do wagi niż oryginalny model i zapewnia wgląd w jedną potencjalną ścieżkę wydajności stworzoną z części Direct Connection.

Zawartość Direct Connection w Hornet GT GLH obejmuje:

Zestaw stage oferujący modułowe ulepszenia wydajności dla modelu GT
Zestaw obniżający zawieszenie, który obniża Horneta o ponad cal, tworząc niższy środek ciężkości i poprawiając dynamikę zakrętów
Nieograniczony podwójny wydech z czarnymi chromowanymi końcówkami, zapewniający potężny dźwięk wydajności
Ekskluzywne felgi Direct Connection GLH 20 cali, malowane i obrabiane
Ekskluzywne grafiki Direct Connection GLH, w tym pasy i logotypy
Czarny dolny wykończenie z wycięciem na wydech w tylnym zderzaku
Części Direct Connection są dostępne wyłącznie przez dealerów Dodge Power Brokers, a gwarancja pojazdu jest zachowana, gdy objęte części są instalowane przez dealera Power Brokers. Dealerzy Dodge Power Brokers są wyposażeni w personel przeszkolony w dostarczaniu skoncentrowanego na wydajności doświadczenia dla klientów.

Części Direct Connection będą również dostępne do ulepszenia Dodge Hornet R/T PHEV. Dodatkowe szczegóły, w tym wartości koni mechanicznych, ceny i dostępność części Direct Connection dla Hornet, zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Więcej informacji na temat Direct Connection można znaleźć na DCPerformance.com.

Doświadczenia użytkownika/technologia: Wyraźnie Dodge

Dodge Hornet oferuje technologicznie zaawansowane doświadczenie użytkownika, utrzymując skoncentrowane na kierowcy odczucie dzięki standardowemu wyświetlaczowi cyfrowemu o przekątnej 12,3 cala oraz centralnemu wyświetlaczowi infotainment Uconnect 5 o przekątnej 10,25 cala. Łącznie Hornet oferuje 22,5 cala przestrzeni wyświetlacza w pojeździe.

Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala wyświetla trzy oddzielne strefy informacyjne, umożliwiając kierowcy wybór w każdej strefie w celu dostosowania graficznej wyświetlacza. Opcje obejmują motyw „ewoluowany”, który przycina wskaźniki, aby zmaksymalizować centralny obszar wyświetlania. Kierowcy mogą dostosować ekran do wyświetlania wskaźników wydajności trybu Sport lub wybrać jeden z trzech wyświetlaczy trybów jazdy hybrydowej dla Hornet R/T PHEV.

System infotainment Uconnect 5, standardowy w Hornet, oparty jest na Androidzie, jest łatwy w obsłudze i intuicyjny. Ulubione układy ekranu głównego, preferencje muzyczne, sterowanie HVAC, ustalenia pozycji siedzeń i inne mogą być dostosowywane i powiązane z indywidualnymi profilami. System może być połączony z dwoma telefonami jednocześnie, a bezprzewodowe połączenie z Android Auto i Apple CarPlay umożliwia łatwe, bezprzewodowe połączenie.

System Uconnect 5 oferuje bogate funkcje, które pozwalają pasażerom pozostać połączonymi z ich cyfrowym stylem życia, w tym interakcję z Amazon Alexa w pojeździe. Użytkownicy mogą poprosić Alexę o wykonanie działań, takich jak zamknięcie drzwi garażu w domu podczas przebywania wewnątrz pojazdu lub użycie urządzeń obsługujących Alexę w domu do uruchomienia samochodu, zablokowania/odblokowania drzwi i nie tylko.

Dodatkowe funkcje komfortu, bezpieczeństwa i technologii obejmują najlepszy w swojej klasie system audio Harman-Kardon® premium, standardowy w GT Plus i R/T Plus, wyposażony w 14 głośników z mocą 465 watów całkowitej mocy systemu. Bezprzewodowe ładowanie jest również standardem w GT i R/T plus. Niektóre z wielu standardowych funkcji komfortu i udogodnień w wszystkich modelach Hornet obejmują bezkluczykowy dostęp za pomocą pilota pojazdu, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz system przypomnienia o tylnej kanapie, który rejestruje wejście/wyjście z tyłu przy każdym cyklu klucza i używa dźwięku oraz wyświetlania wiadomości, aby przypomnieć kierowcy o sprawdzeniu tylnej kanapy. Opcjonalne funkcje komfortu dla Hornet obejmują podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele, bezdotykowy napęd tylnych drzwi i wiele innych.

Hornet korzysta z zaawansowanej technologii, aby oferować zestaw innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa, które są nowe dla marki Dodge. Standardowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i funkcje bezpieczeństwa dla Hornet obejmują:

Automatyczne hamowanie awaryjne, które wykrywa pieszych lub rowerzystów na drodze i dostarcza wizualne i akustyczne ostrzeżenie, a także może zatrzymać pojazd, aby zmniejszyć ryzyko kolizji
System wsparcia pasa drogi daje wizualne i dotykowe ostrzeżenie, gdy pojazd zbacza z pasa podczas jazdy i wykonuje automatyczne przeciwwagę
Wykrywanie martwego pola z tyłu informuje kierowców wizualnie przez trójkątną ikonę na bocznych lusterkach, dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, gdy włączony jest sygnał kierunkowskazu, a system wykrywa również nadjeżdżające pojazdy lub obiekty podczas cofania
Hornet oferuje również trzy poziomy asysty parkowania z akustycznymi i wizualnymi ostrzeżeniami wyświetlanymi na głównym ekranie 10,25 cala. Standardowe funkcje obejmują cztery czujniki parkowania z tyłu oraz wysokiej jakości kamerę cofania z liniami, z dodatkowymi opcjami asysty parkowania w pakiecie Tech Pack.

Poziom 2 autonomicznego prowadzenia, z nowymi funkcjami ADAS, które podnoszą bezpieczeństwo i komfort na wyższy poziom, są opcjonalne w pakiecie Tech Pack, i obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.