2023 DS 3

Francuski producent luksusowych samochodów DS Automobiles zaktualizował model DS 3 Crossback w 2022 roku na rok modelowy 2023, po czterech latach od wprowadzenia modelu na rynek.

Kiedy DS Automobiles wprowadziło czterodrzwiową wersję crossovera modelu DS 3, który należy do segmentu B, dodało do jego nazwy oznaczenie Crossback, aby klienci mogli łatwo odróżnić oba modele. W 2022 roku, podczas aktualizacji, firma zrezygnowała z tego oznaczenia i powróciła do jedynie nazwy DS 3. Oprócz tego nowy model pozbył się halogenowych reflektorów oraz innych starszych technologii. DS Automobiles chciało zapewnić swoim klientom najlepsze wrażenia z jazdy w tym segmencie. Konkurował z takimi pojazdami jak Toyota Yaris Cross i Renault Captur, ale miał znaczną przewagę nad nimi: był również dostępny w wersji w pełni elektrycznej. Tak przynajmniej myślał producent.

Odświeżona wersja wyposażona była w szerszą kratkę, która mogła być czarna lub ozdobiona chromowanymi elementami, w zależności od wybranych opcji. Dodatkowo wszystkie pojazdy standardowo miały zamontowane reflektory LED oraz nowe, podwójne pionowe światła dzienne LED. W rezultacie mały crossover zyskał spójność z pozostałymi modelami DS. Na dolnej części zderzaka DS Automobiles umieściło wlot powietrza w kształcie litery A, otoczony przez parę kanciastych wlotów.

Profil odświeżonego DS 3 był niemal identyczny z niezmienioną wersją, jednak nowy model starał się przekonać klientów do unikalnego designu. Jego słupki B miały sekcję w kolorze nadwozia tuż nad linią bioder, a powyżej znajdowały się filary i ramki okienne w kolorze fortepianowej czerni. Chowane klamki drzwi wysuwały się, gdy kierowca zbliżał się do pojazdu z kluczykiem w kieszeni. Można je było również odsłonić przy odblokowywaniu samochodu. Zestaw czarnych wykończeń ozdabiał nadkola i progi, podkreślając wyższy prześwit pojazdu. Z tyłu producent umieścił czarną osłonę na dolnej części zderzaka oraz zestaw atrap wentylacyjnych nad nią. Znajdowały się również nowe, przemyślane światła tylne z trójwymiarowym, biżuteryjnym wzorem w środku.

DS Automobiles stworzyło luksusowe wnętrze dla pięciu dorosłych osób, chociaż komfortowo mogły w nim zasiąść tylko dwie, ponieważ samochód był wąski. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z siedmiocalowym wyświetlaczem TFT, który pokazywał potrzebne wskazania prędkościomierza, obrotomierza i innych istotnych danych dotyczących jazdy. Dodatkowo producent zamontował 10.3-calowy ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, co było wygodne w użyciu dla kierowcy, ale nie dla pasażera obok. Przednie fotele kubełkowe oferowały niewielkie podparcie boczne, co wystarczało na długie trasy, ale nie sprawdzało się podczas szybkiej jazdy po zakrętach.

Pod maską DS Automobiles zamontowało wybór silników pochodzących od Citroena, w wersji benzynowej, turbodiesel lub elektrycznej. Ta ostatnia została wyposażona w większą baterię, co przełożyło się na lepszą efektywność.

 Na rozpoczęcie Tygodnia Mody w Paryżu, poświęconego odzieży damskiej na wiosnę-lato 2023, DS Automobiles zaprezentowało swoje najnowsze dzieło, New DS 3. Jako długoletni partner Fédération de la Haute Couture et de la Mode, DS Automobiles wybrało to niezapomniane wydarzenie w stolicy mody, aby odkryć New DS 3 na ulicach Paryża i zaprosić swojego ambasadora, Andreę Brotschi, do odsłonięcia New DS 3 w sesji zdjęciowej ukazującej czarną suknię z bardzo długim trenem, która kontrastuje z świeżym kolorem Diva Red New DS 3.

Przykład w swojej klasie pod względem designu, technologii i elektryfikacji, DS 3 CROSSBACK staje się New DS 3. Charakteryzuje się nowym, bardziej wydajnym i dynamicznym przodem, zrestrukturyzowanym i atrakcyjnym układem, nowymi technologiami oraz nowym połączeniem silnika/baterii dla wersji 100% elektrycznej, New DS 3 naprawdę wyróżnia się spośród konkurencji.

Siła uwodzenia: nowa twarz, wyrafinowany tył i ekskluzywne kolory

New DS 3 pokazuje swoją odwagę dzięki unikalnej formie. Jego design stanowi równowagę między liniami a objętością. Najbardziej widoczne zmiany dotyczą przodu. Nadają one nową dynamikę i poczucie solidności, jednocześnie zachowując elegancję.

Język designu pozostałych modeli DS Automobiles jest stosowany poprzez przeprojektowaną kratkę, szerszą i wzbogaconą o błyszczące czarne lub chromowane akcenty, w zależności od modelu. Rozpoznawalne elementy DS WINGS zostały subtelnie zmodyfikowane, aby połączyć kratkę z reflektorami.

Nowe reflektory LED – standardowe w całej gamie – wprowadzają bardziej dynamiczny design i nadają New DS 3 ostrzejszy wygląd z trzema modułami podświetlenia podkreślonymi satynowym chromem. DS MATRIX LED VISION z inteligentnym sterowaniem i automatycznym światłem mijania dla maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa są również dostępne jako opcja. Nowe światła do jazdy dziennej mają dwie linie LED umieszczone pionowo po obu stronach, tworząc charakterystyczny i poszerzający podpis, zgodny z najnowszym językiem designu DS Automobiles.

Nowy DS 3 ewoluował zarówno stylistycznie, jak i technicznie. Nowy spoiler i kratka zostały całkowicie przeprojektowane, aby zoptymalizować aerodynamiczne osiągi samochodu. Aerofole otaczające dolny wlot powietrza pokazują tę nową wydajność.

Dbałość o szczegóły jest również widoczna w wykończeniu oznaczeń umieszczonych na kratce i masce, z dodatkiem wytłoczonego elementu Clous de Paris i różnych kolorów, w zależności od modelu.

Profil zachowuje swoje charakterystyczne cechy, balansując między odważnym designem a techniczną biegłością, z charakterystycznym płetwą rekina DS 3, zlicowanymi drzwiami i niewidocznymi uszczelkami okien zewnętrznych.

Tył został udoskonalony: światła i klapa bagażnika zostały gustownie podkreślone lakierowanym czarnym paskiem. To uzyskuje podpis „DS Automobiles” dzięki unikalnej technologii, litery w polished stainless steel są dzielone i umieszczane pojedynczo w wykończeniu, tak jak w New DS 7.

Koła wprowadzają zupełnie nowy design, zwiększający efektywność. Dostępne w rozmiarach 17 i 18 cali, są podzielone według różnych tematów i kolorów. W modelu 100% elektrycznym E-TENSE, New DS 3 jest dostępny z nowymi 18-calowymi kołami TOULOUSE, oponami „Tall & Narrow Class A+”.

New DS 3 jest oferowany w siedmiu kolorach nadwozia, matowych, metalicznych i perłowych, w tym dwa nowe kolory perłowe: Diva Red, kolor trójwarstwowy ekskluzywny dla New DS 3, oraz Lacquered Grey. Crystal Pearl, Platinum Grey, Artense Grey, Perla Nera Black i Polar White dopełniają ofertę z możliwością stworzenia kombinacji w dwóch kolorach z dwiema wariantami dachu: Perla Black lub nowy Carat Grey.

WNĘTRZE INSPIRACJA NAJKLEJSZYMI IMIONAMI FRANCUSKIEGO LUKSUSU

Napędzany unikalnym wzorem projektowym, zespół DS Automobiles pokazuje niezwykłą biegłość, która znajduje odzwierciedlenie w każdej z jego kreacji. New DS 3 czerpie inspirację z francuskiego luksusu, aby nadać ekskluzywnego klimatu.

Materiały są wybierane z myślą o oferowaniu wykończenia charakteryzującego się doskonałością, innowacyjnością i zrównoważonym rozwojem.

Skóry, szczególnie tapicerka ze skóry Nappa z postarzanym wykończeniem Art Leather, Alcantara® oraz detale takie jak „perłowe” przeszycia lub wytłoczone wkłady Clous de Paris pokazują wyjątkowość kokpitów DS Automobiles. Ta dbałość o szczegóły, mocno zakorzeniona w DNA marki, znajduje się w New DS 3 i stanowi istotny punkt różnicy.

Położenie kierowcy uległo zmianie dzięki zastosowaniu nowego kierownicy, grupującym przyciski do pomocy dla kierowcy oraz infotainment i połączonym z łopatkami zmiany biegów dla automatycznych skrzyń biegów. Nowy 10,3-calowy ekran centralny w wysokiej rozdzielczości jest teraz oferowany jako standard, z nowym systemem infotainment DS IRIS SYSTEM wbudowanym.

Fotele New DS 3 charakteryzują się designem i technologią służącą pięknu i dobremu samopoczuciu. Fotele te są dopasowane do sylwetki i pokryte innowacyjną pianką o wysokiej gęstości, zapewniającą komfort siedzenia na najwyższym poziomie. Fotele przednie mogą być podgrzewane, masujące (lędźwiowe) oraz elektryczne (przód i tył, góra i dół, odchylane, ustawienia lędźwiowe).

Na szczycie oferty, OPÉRA wprowadza wnętrze z czarnej Nappa ze skórzanym wykończeniem i siedziskami w stylu zegarmistrzowskim, zapewniając zanurzenie w kreatywnym luksusie, z odcieniem charakteru i nowoczesności.

Poziom RIVOLI oferuje nowe siedzenia z gruboziarnistej skóry basaltowej w kolorze czarnym z wykończeniem w kształcie skali. Dostępna jest również tapicerka Pebble Grey w połączeniu z Nappa Leather/cloth.

Dla poziomów PERFORMANCE Line i PERFORMANCE Line +, fotele, paski na desce rozdzielczej i panele drzwiowe są ozdobione Alcantarą®. Nowe fotele z gruboziarnistej skóry basaltowej są dostępne jako opcja. Poziom PERFORMANCE Line + zyskuje dodatkowe wyposażenie, takie jak centralna podłokietnik, dywaniki i oświetlenie dla osłon przeciwsłonecznych oraz wnęk na stopy.

Poziom BASTILLE został całkowicie zmieniony, oferując nowe fotele z materiału Silicium Grey Peruzzi Cloth, z paskami w kształcie skali na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Jako opcja dostępne są nowe fotele z gruboziarnistej skóry basaltowej.

OFERTA WYMIENNYCH UKŁADÓW NAPĘDOWYCH, Z NOWYM MODELEM 100% ELEKTRYCZNYM E-TENSE

Multienergiczna marka z najniższymi emisjami CO2 w Europie od 2020 roku, DS Automobiles oferuje New DS 3 z trzema różnymi rodzajami układu napędowego: elektrycznym, benzynowym i dieslem.

Z dwoma tytułami drużynowymi i kierowców w Formula E oraz rekordem liczby zwycięstw, pole positions i miejsc na podium z drugiej generacji jednosiedzeniowca, DS Automobiles korzysta z doskonałego wyniku w zawodach, aby wprowadzić nową technologię elektryczną.

New DS 3 E-TENSE otrzymuje całkowicie nowy silnik elektryczny (montowany w Trémery-Metz), przekładnię redukcyjną (produkowano w Valenciennes) oraz nową baterię (montowaną w Poissy) w celu zwiększenia mocy i zasięgu.

Nowy silnik synchroniczny hybrydowy (HSM) korzysta z doświadczenia zdobytego w Formula E, aby wykazać wysoką wydajność. Oferuje moc 115 kW (156 koni mechanicznych) i moment obrotowy 260 Nm przy napięciu 400 Voltów. Nowa bateria o pojemności 54 kWh (50,8 kWh użytecznych) ma kontrolę cieplną poprzez cyrkulację cieczy oraz pompę ciepła, umożliwiającą szybkie ładowanie, lepszy zasięg i wydłużoną żywotność. Standardowo wbudowana ładowarka pobiera 100 kW w prądzie stałym (0 do 80% w 25 minut) oraz 11 kW w prądzie zmiennym (0-100% w 5 godzin).

Architektura została zoptymalizowana. Dzięki poprawionej gęstości energetycznej, bateria jest bardzo kompaktowa i rozmieszczona pod przednimi i tylnymi siedzeniami oraz w tunelu środkowym. Użytkowanie i pozycja kierowcy są absolutnie identyczne z innymi układami napędowymi, a odporność na uderzenia przekracza najsurowsze wymagania.

Unikalny w swoim segmencie, New DS 3 E-TENSE osiąga do 402 kilometrów zasięgu w cyklu WLTP (12,6 kWh / 100 km) oraz ponad 500 km w ruchu miejskim, dzięki wydajności silnika elektrycznego, jego zdolności do odzyskiwania energii, dodatkowym urządzeniom takim jak pompa ciepła, termiczne wstępne przygotowanie oraz nowe reflektory LED, a także aerodynamicznej optymalizacji przodu i kół oraz obniżeniu prześwitu o 10 mm w modelach z kołami Tall & Narrow 17 i 18 cali. Wszystkie te czynniki razem pozwalają osiągnąć zysk do 7,6% na SCx.

New DS 3 jest również oferowany z dwoma silnikami benzynowymi: PureTech 100 z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz PureTech 130 z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oferowany jest również silnik diesla BlueHDi 130 z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. W tych dwóch wersjach silniki spełniają najnowsze normy ekologiczne.

PEŁNA TECHNOLOGII WNĘTRZE

New DS 3 zyskuje nowy system infotainment dostępny za pośrednictwem dużego 10,3-calowego centralnego ekranu w wysokiej rozdzielczości z przeprojektowanym błyszczącym wykończeniem. Połączona nawigacja i inteligentna rozpoznawania głosu są oferowane przez DS IRIS SYSTEM. Charakterystyczną cechą tego systemu jest możliwość personalizacji centralnego ekranu i 7-calowego panelu instrumentów, wyposażonego w wyświetlacz przezierny, który wyświetla niezbędne informacje na linii wzroku kierowcy. Centralny ekran jest podzielony na 12 kwadratów i może pomieścić widgety różnej wielkości. Jeśli chodzi o instrumenty, są one podzielone na dwie osobne części, które można również spersonalizować. Równocześnie funkcje można kontrolować za pomocą zaawansowanego systemu rozpoznawania głosu w czterdziestu językach lub za pomocą dotykowych przycisków na centralnym panelu. Ustawienia funkcji zostały zmienione, aby poprawić ergonomię i uwzględnić specyfikę systemu DS IRIS. Funkcja mirroringu jest teraz dostępna bezprzewodowo.

Widoczny na dużym centralnym ekranie, VISIO PARK 2 wzbogaca gamę dostępnych pomocy dla kierowcy w New DS 3, oferując pomoc w parkowaniu z widokiem 360° uzyskanym za pomocą nowych cyfrowych kamer o wysokiej rozdzielczości.

Wyposażony standardowo w kamerę umieszczoną za szybą, New DS 3 zawiera jako standardowe zaawansowane pomoce dla kierowcy: asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych z informacjami wyświetlanymi na panelu instrumentów oraz aktywny system hamowania do 85 km/h.

Dzięki skanowaniu otoczenia za pomocą radaru umieszczonego za przednim zderzakiem i dodatkowych czujników, DS DRIVE ASSIST łączy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go oraz asystentem pasa ruchu, oferując poziom 2 półautonomicznej jazdy. DS DRIVE ASSIST pozycjonuje samochód z pomocą oznaczeń drogowych zgodnie z życzeniem kierowcy. Ta funkcja radzi sobie z powtarzającym się zatrzymywaniem i ruszaniem, bezproblemowo utrzymując swoją trajektorię. Jest powiązana z systemem aktywnego hamowania. Potrafi wykrywać inne pojazdy, ale także rowerzystów i pieszych, nawet w słabym oświetleniu w zakresie prędkości od 5 do 140 km/h, ten system automatycznego hamowania analizuje ryzyko kolizji i potrafi zastosować maksymalną siłę hamowania, aby uniknąć uderzenia lub ograniczyć jego konsekwencje.

Dostępne jako opcja, Rozszerzone Rozpoznawanie Znaków Drogowych wykrywa znaki ograniczenia prędkości oprócz niektórych znaków drogowych (stop, jednokierunkowe, zakaz wjazdu i koniec ograniczenia wyprzedzania).

Wyposażony we wszystkie modele w reflektory LED, New DS 3 wprowadza nową twarz. Składająca się z trzech poziomo ułożonych prostokątnych modułów, podkreślona eleganckim satynowym wykończeniem, ten nowy design nadaje bardziej odważny wygląd. Wydajność oświetlenia została poprawiona, a zużycie energii zmniejszone, co prowadzi do poprawy zasięgu (E-TENSE 100 % elektryczny) lub emisji CO2 (silniki spalinowe).

DS MATRIX LED VISION jest dostępne jako opcja. Ten układ tworzy wiązkę światła, która automatycznie dostosowuje się do swojego ustawienia, co umożliwia ciągłą jazdę w trybie „światła drogowego” bez oślepiania innych użytkowników dróg. DS MATRIX LED VISION działa z 3 modułami LED, które mają funkcję „światła mijania”, a także jednostką podzieloną na 15 segmentów dla każdego reflektora. Diody LED w tej jednostce włączają i wyłączają się stopniowo, segment po segmencie, w zależności od warunków drogowych wykrywanych przez kamerę umieszczoną na górze szyby. DS MATRIX LED VISION oświetla daleko i szeroko, nigdy nie oślepiając pojazdu z przodu ani nadjeżdżającego z przeciwka. Prawdziwy komfort i realna korzyść w zakresie bezpieczeństwa, szczególnie nocą.

New DS 3 prezentuje zlicowane klamki do drzwi. Ta ekskluzywna technologia pozwala zachować czystość designu, nadając kształtowi awangardowy charakter i maksymalizując jego efektywność aerodynamiczną. Klamki do drzwi wysuwają się, gdy użytkownik ich potrzebuje, i zlewają się z bokiem samochodu przez resztę czasu, niezależnie od tego, czy jest zatrzymany, czy w ruchu. Co więcej, dzięki systemowi dostępu i uruchamiania bezkluczykowego (PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START), wystarczy zbliżyć się do samochodu (w ciągu 1,5 metra), aby go odblokować, a 4 klamki automatycznie wysuną się. Po oddaleniu się, wsuwają się i samochód się zamyka.

OSTATECZNY WZORZEC DLA CHARAKTERYSTYCZNEGO FRANCUSKIEGO BRZMIENIA

Wykorzystując doświadczenie FOCAL, które jest wzorcem w świecie premium systemów audio, DS Automobiles opracowało unikalny system o nazwie FOCAL Electra. Dwanaście głośników, w tym subwoofer, zamontowano w kokpicie z wielką starannością, a ich kratki mają kolor metaliczny Bronze Belem z specjalnym wykończeniem. Dzięki dedykowanemu wzmacniaczowi, ten system audio o mocy 515W zapewnia wysoką jakość akustyki, bogaty dźwięk i ogromną czystość. Spatializacja dźwięku jest optymalizowana i spójna w kokpicie. Zaprojektowane jak audytorium, New DS 3 oferuje wyjątkowe wrażenia audio.

Tweeter TNF wykorzystuje technologię odwróconej kopuły w aluminium, oferując optymalne rozproszenie dźwięku i wysokich tonów. Woofery, głośniki średniozakresowe i głośniki centralne mają technologię Polyglass, gwarantującą równowagę i precyzję dźwięku. Subwoofer wykorzystuje technologię triple coil 200 mm Power Flower™, zapewniającą precyzyjną reprodukcję i dynamiczne niskie częstotliwości.

Współpraca między FOCAL a DS Automobiles przekształca wysoką jakość dźwięku w efekt DS Lounge: uszczelki drzwi, filc drzwiowy, akustyczne wyciszenie szyb i wygłuszenie komory silnika zostały szczególnie starannie zaprojektowane. Ułożenie 12 głośników zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić doskonałe wrażenia immersyjne. Na przykład, tylne tweeter są umieszczone wysoko, w płetwie rekina. Trwałość i dynamika niskich częstotliwości są optymalizowane przez cyfrowy design drzwi, dzięki specjalnym pracom nad ich sztywnością w porównaniu do zwykłych konstrukcji. Dodatkowe dostrojenie odbywa się we współpracy z FOCAL, aby zakończyć prace nad równowagą dźwięku i jego przestrzennością. Zapewnia to doskonałość charakterystycznego francuskiego brzmienia.

NOWE USŁUGI ŁĄCZNOŚCI DLA CAŁEJ GAMY NOWEGO DS 3

Napędzane aplikacją MyDS, te usługi umożliwiają blokowanie/odblokowywanie drzwi, włączanie świateł, uruchamianie sygnału dźwiękowego oraz kontrolowanie zdalnego ładowania akumulatora. Można także dodać możliwość zarządzania programowaniem wstępnego przygotowania termicznego oraz programowaniem i zarządzaniem statusiem ładowania New DS 3 E-TENSE. Aplikacja MyDS jest również wzbogacona o moduł Send2Nav, który umożliwia wyszukiwanie celu i wysyłanie go bezpośrednio do systemu infotainment New DS 3.

Uproszczona oferta

Nowa gama DS 3 przyjmuje zasady wprowadzone przez New DS 7. Nowa specyfikacja OPERA staje się najbardziej ekskluzywna. Poziomy wyposażenia zostały przemyślane, co umożliwia płynniejsze przechodzenie przez ofertę. Liczba opcji została zredukowana, poprzez ponowne wyposażanie lub tworzenie pakietów opcji, aby ułatwić zrozumienie dla klientów. Ceny nowego DS 3 zaczynają się od 30 100 euro za wersję PureTech 100 Manual w specyfikacji BASTILLE.

Ceny we Francji

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.