Nowy Ford E-Tourneo Courier to kolejny krok w kierunku elektryfikacji amerykańskiego producenta samochodów. Pomysł ożywienia modelu, który jest na rynku od około dwóch dekad, za pomocą napędu elektrycznego może świadczyć o tym, że cel Forda, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji we wszystkich sprzedażach samochodów w Europie do 2035 roku, jest realny.
Nowy Tourneo, który będzie jednym z dziesięciu całkowicie elektrycznych modeli Forda oferowanych na rynku europejskim do 2024 roku, dostępny jest również z tradycyjnym silnikiem benzynowym EcoBoost. Takie podejście ma na celu zaspokojenie potrzeb szerszej grupy klientów, dlatego marka stara się dostosować swój katalog do różnorodnych wymagań swoich klientów.
E-Tourneo oferuje elastyczność w zakresie ładowania zarówno AC 11 kW, jak i DC 100 kW. Standardowe nocne ładowanie AC, pokrywające zakres od 10 do 100 procent, zajmuje około 5,7 godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki DC, klienci mogą dodać imponujące 87 km zasięgu w zaledwie dziesięć minut i naładować akumulator od 10 do 80 procent w mniej niż 35 minut.
Chociaż E-Tourneo ma wygląd SUV-a, Ford został zaprojektowany w sposób maksymalnie ekonomiczny, dlatego praktyczność jest głównym punktem odniesienia tego samochodu, kosztem takich cech jak zdolności off-road czy premium wnętrza na rzecz bardziej efektywnego napędu i większej przestrzeni ładunkowej.
Przewożenie pięciu pasażerów oraz ich bagażu powinno być łatwe, ponieważ nowy E-Tourneo ma o 44% więcej przestrzeni ładunkowej niż poprzedni model. Dodatkowo, samochód dysponuje 44-litrowym frunkiem, charakterystycznym dla pojazdów elektrycznych.
Silnik elektryczny o mocy 134 KM doskonale radzi sobie z napędem pojazdu, co jest wystarczające, aby Ford mógł sprawnie poruszać się w ruchu ulicznym, nawet przy pełnym obciążeniu. Dla lepszej użyteczności samochód oferuje trzy tryby jazdy do wyboru: Normal, Eco oraz Slippery, które dostosowują pojazd do różnych warunków jazdy i potrzeb kierowcy.
Na zewnątrz, samochód można rozpoznać jako Ford z daleka dzięki charakterystycznemu diamentowemu grillowi, który rozciąga się pomiędzy masywnymi reflektorami. Połączenie reflektorów stanowi pas świetlny, który podkreśla surowe kształty samochodu, dopełniając futurystyczny wygląd.
Standardowy wygląd pojazdu wystarcza, aby wskazać na jego praktyczną tożsamość, która ma być użyteczna, a nie luksusowa. Przesuwne tylne drzwi zapewniają szeroki dostęp do przestrzeni bagażowej, podkreślając praktyczność Forda w pragmatyczny sposób.
E-Tourneo oferuje różnorodne stylowe opcje serii dla tych, którzy szukają czegoś więcej, w tym przyciągający wzrok model Active. Model Active wyróżnia się kontrastowym kolorem dachu, ozdobami nadkoli, relingami dachowymi oraz ekskluzywnymi materiałami siedzeń, nadając mu wyjątkowy charakter.
KOPENHAGA, Dania, 15 maja 2023 – Ford zaprezentował nowego E-Tourneo Couriera w Kopenhadze, Dania, podczas wydarzenia Bring On Tomorrow Live – pokazu nowego, bezkompromisowego, elektrycznego podejścia Forda.
Stworzony z myślą o przygodach i gotowy na zabawę, E-Tourneo Courier to pięcioosobowy pojazd wielofunkcyjny o charakterystycznym, inspirowanym SUV-em designie, oferujący przestronną kabinę i dużą ilość miejsca na bagaż w kompaktowych wymiarach, które są przyjazne dla miejskiego stylu życia.
Najnowszy członek wszechstronnej rodziny Tourneo Forda charakteryzuje się nowoczesnym, w pełni elektrycznym napędem, a także bogatą gamą doświadczeń cyfrowych i połączonych funkcji, które mają na celu uczynienie posiadania pojazdów elektrycznych atrakcyjnym i dostępnym, z wygodnymi aktualizacjami „over-the-air”, które będą ulepszać produkt z biegiem czasu.
„Ekscytujące nowe produkty, takie jak E-Tourneo Courier, to przyszłość Forda w Europie – elektryczne, pełne radości i napędzane nieustanną potrzebą przygód. Nasz nowy całkowicie elektryczny pojazd wielofunkcyjny to najnowszy dowód naszego globalnego, wartego miliardy dolarów dążenia do zwiększenia produkcji EV i dostarczenia połączonych, pożądanych pojazdów dla naszych klientów,” powiedział Martin Sander, dyrektor generalny Ford Model e w Europie.
E-Tourneo Courier jest jednym z 10 w pełni elektrycznych pojazdów, które Ford zobowiązał się oferować w Europie do 2024 roku, dążąc do zerowej emisji ze wszystkich sprzedaży pojazdów w regionie do 2035 roku. Firma inwestuje 50 miliardów dolarów globalnie do 2026 roku, aby osiągnąć docelową produkcję ponad 2 milionów w pełni elektrycznych pojazdów do końca tego roku.
Całkowicie elektryczny model trafi do sprzedaży w 2024 roku dla klientów w całej Europie. 1 Jest następcą Tourneo Couriera z silnikiem benzynowym EcoBoost 1, który będzie dostępny do zamówienia tego lata, z pierwszymi dostawami przed końcem 2023 roku.
Zaprojektowany z myślą o przygodzie
E-Tourneo Courier został opracowany od podstaw, aby zapewnić przestronny i praktyczny design w zwinnym i kompaktowym pakiecie. Krótkie zwisy i proste, bezpośrednie linie wzmacniają wizualną szerokość i wytrzymałość nadwozia, podczas gdy przód tylko dla EV wyróżniają futurystyczny pas świetlny oraz charakterystyczny dla Forda chromowany grill w kształcie diamentu.
„Zaprojektowaliśmy E-Tourneo Courier, aby pomóc klientom w pełni cieszyć się życiem – czy to wyjście z rodziną i przyjaciółmi, czy powrót do domu z odwróconymi tylnymi siedzeniami i rowerami z tyłu – a design zewnętrzny odzwierciedla ten bezkompromisowy charakter,” powiedział Amko Leenarts, dyrektor ds. designu Forda w Europie. „Design inspirowany SUV-em jest wytrzymały na zewnątrz i przestronny w środku, podczas gdy nowoczesne detale EV dodają ekskluzywności i wyraźnie ogłaszają E-Tourneo Courier jako część elektrycznej rewolucji Forda.”
Całkowicie elektryczny pojazd wielofunkcyjny jest zaprojektowany tak, aby komfortowo pomieścić pięciu dorosłych oraz ich bagaże, a jego praktyczność została zoptymalizowana dzięki dzielonej tylnej ławce 60-40 oraz ponad 44% większej przestrzeni bagażowej niż w poprzednim Tourneo Courier. 2 Pasażerowie korzystają również z lepszej przestrzeni na ramiona i głowy, a także z wielu wygodnych opcji przechowywania, w tym konfigurowalnego konsoli centralnej, ukrytej kieszeni bagażowej i 44-litrowej komory przedniej.
Cyfrowe doświadczenia onboard koncentrują się wokół uderzającego panelu przyrządów „digiboard”, który zawiera w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz system infotainment SYNC 4, kontrolowany za pomocą dużego, 12-calowego wyświetlacza dotykowego. 3 W pełni połączona kabina oferuje integrację z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay 4, a także podkładkę do ładowania telefonu 5, aby pozostać w kontakcie w drodze. Aktualizacje „over-the-air” mogą poprawić funkcjonalność z czasem bez potrzeby wizyty w serwisie.
E-Tourneo Courier będzie dostępny w szerokiej gamie stylowych opcji, w tym wyróżniającym się modelem Active z kontrastowym kolorem dachu, osłonami nadkoli, rurkami dachowymi i unikalnymi tkaninami siedzeń.
Nowe, całkowicie elektryczne doświadczenie
Płynne i wyrafinowane podróże w pełni elektryczne są możliwe dzięki silnikowi e-motor o mocy 100 kW (136 PS) E-Tourneo Couriera, który został dodatkowo wzbogacony o wybieralny tryb jazdy jednym pedałem. 6 Najbardziej zaawansowany zestaw systemów wspomagania kierowcy w swojej klasie 7 także ułatwia codzienną jazdę i dłuższe podróże, a kierowcy mogą wybierać spośród trybów jazdy Normal, Eco i Slippery.
Pojazd oferuje zarówno 11 kW AC, jak i 100 kW DC opcje ładowania, a zarządzanie ładowaniem zostało uproszczone dzięki kompleksowemu domowemu rozwiązaniu ładowania Forda[A1], przydatnej aplikacji oraz możliwości harmonogramowania, aby wykorzystać tańsze taryfy energetyczne tam, gdzie to możliwe. Typowe ładowanie AC z poziomu 10-100% zajmuje 5,7 godziny. 8 Oprogramowanie Forda oraz sieć BlueOval Charge, która jest jedną z największych w Europie i ma obejmować 500 000 ładowarek do 2024 roku, ułatwiają także ładowanie publiczne. Przy szybkim ładowaniu DC klienci mogą zyskać 87 km zasięgu w zaledwie 10 minut i naładować pojazd od 10-80% w mniej niż 35 minut, gdy potrzebują szybkiego doładowania poza domem. 8
E-Tourneo Courier będzie produkowany w Craiovej, Rumunia, od drugiej połowy 2024 roku obok crossovera Puma – najlepiej sprzedającego się samochodu osobowego Forda w Europie, który ma zaoferować wersję EV do 2024 roku.