2023 Ford Ranger Wildtrak X

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Ford Ranger Wildtrak X

Przejdź do galerii zdjęć2023 Ford Ranger Wildtrak X

Ford poszerzył europejską ofertę modelu Ranger o wersje Wildtrack X oraz Tremor, które zostały zaprojektowane i skonstruowane z myślą o radzeniu sobie w trudnych warunkach terenowych.

Podczas gdy SUV-y i crossover’y były głównie przeznaczone do jazdy po asfalcie i w ruchu miejskim, Ford wykorzystał swoje doświadczenie w terenie, aby stworzyć wersje zdolne do pokonywania błota i śniegu z łatwością. Po zrealizowaniu tego zadania, producent dodał do testów także jazdę po kamieniach, co również zakończyło się sukcesem. Choć standardowy model Ranger z podwójną kabiną radził sobie wystarczająco dobrze na nieutwardzonych drogach i w trudnych warunkach terenowych, Wildtrack X wprowadził nowe standardy.

Wildtrack X ma o 30 mm (1.3″) szerszy rozstaw osi i o 26 mm (1.2″) wyższy prześwit od swojego standardowego odpowiednika, co nadaje mu agresywny wygląd. Jego przedni zderzak z mocowanymi hakami robił wrażenie w lusterku wstecznym. Z boku, 17-calowe felgi ze stopów lekkich w połączeniu z dużymi oponami All-Terrain 265/70 to zaledwie kilka wskazówek, że ta wersja poradzi sobie w każdych warunkach. Dodatkowo, aluminiowe boczne stopnie chroniły karoserię przed kamieniami i uderzeniami od spodu podczas jazdy po skałach.

W przeciwieństwie do wersji Tremor, Wildtrack X oferował bardziej eleganckie wnętrze z kontrastowymi akcentami na mieszanych tapicerowanych (skórzanych i materiałowych) siedzeniach. Niemniej jednak, posiadał ten sam wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników oraz ekran dotykowy w trybie pionowym dla systemu infotainment SYNC. Z tyłu Ford zamontował ławkę wystarczająco szeroką, by pomieścić do trzech dorosłych pasażerów.

Napędzany był przez turbodiesel o pojemności 2.0 litra, który rozwijał moc 205 PS (202 hp) i był wyposażony w dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Zawieszenie zostało zmodyfikowane i wyposażone w wydajne amortyzatory Bilstein we wszystkich narożnikach.

  Ford Pro zaprezentował dziś nowe modele Ranger Wildtrak X i Ranger Tremor – dwa ekscytujące modele skoncentrowane na off-roadzie, które wprowadzają najbardziej kompleksową ofertę najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.

Oba modele kierują się do klientów, którzy potrzebują zwiększonej wydajności w trudnych warunkach terenowych. Oferują one znacznie przerobioną konstrukcję z unikalnymi ulepszeniami zawieszenia, w tym zaawansowanymi amortyzatorami Bilstein jako standard. Systemy asystujące kierowcy 1 skoncentrowane na off-roadzie zwiększają pewność prowadzenia, a dwa nowe warianty Ranger mają nowoczesny, wytrzymały wygląd, który odzwierciedla ich zdolności w trudnych warunkach.

Ranger Wildtrak X i Tremor oferują jako pierwsi w segmencie opcjonalny system elastycznych belek, który maksymalizuje możliwości przewozowe dłuższych przedmiotów. Prosty w użyciu system będzie również dostępny jako opcja dla modeli Ranger Limited i Wildtrak.

„Nowe modele Ranger Wildtrak X i Tremor podążają za tą samą koncepcją co nasz kultowy Ranger Raptor; każdy z nich dodaje jeszcze więcej zdolności terenowych i oszałamiającego wyglądu do najpopularniejszego pickupa w Europie. Razem rozszerzają najnowszą rodzinę Ranger na nowe poziomy, wzmacniając jej atrakcyjność dla większej liczby klientów niż kiedykolwiek wcześniej,” powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

Wprowadzenie modeli Ranger Wildtrak X i Tremor następuje po najlepszej w historii sprzedaży Ranger w Europie w ubiegłym roku. 2 Rekordowy udział w rynku wynoszący 44,9 procent i wzrost udziału o 18 procent rok do roku zakończył osiem kolejnych lat przywództwa w segmencie. Książki zamówień dla obu nowych modeli otwierają się od marca 2023 roku, a dostawy planowane są od sierpnia 2023 roku.

Ranger Wildtrak X

Ranger Wildtrak X buduje na modelu Wildtrak, zwiększając wysokość zawieszenia o 26 mm oraz szerokość toru o 30 mm, co zapewnia stabilność na nierównym terenie. 3 Standardowe amortyzatory Bilstein o wysokiej wydajności zapewniają odpowiednią siłę tłumienia w całym zakresie ruchu, co zwiększa zdolności terenowe bez kompromisów w osiągach na drogach. Ulepszony, ciężki układ kierowniczy oraz stalowa osłona dolna dostarczają jeszcze większej pewności w terenie.

Standardowe nowe technologie off-road obejmują Trail Turn Assist, 1 który wykorzystuje wektoryzację momentu obrotowego opartą na hamulcach, aby zmniejszyć promień skrętu o nawet 25 procent przy potrzebie ciasnych zakrętów. Trail Control 1 działa podobnie jak tempomat: kierowca może wybrać prędkość poniżej 32 km/h, a pojazd automatycznie zarządza przyspieszeniem i hamowaniem, aby utrzymać wybraną prędkość, podczas gdy kierowca koncentruje się na prowadzeniu przez trudny teren. Tryb Rock Crawl – wcześniej dostępny tylko w Ranger Raptor – kalibruje reakcję pedału gazu, kontrolę trakcji i harmonogram zmiany biegów, aby zapewnić optymalne przejście przez nierówny i kamienisty teren przy niskiej prędkości.

Wszystkie modele Wildtrak X napędza sprawdzony silnik diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litra z podwójną turbiną, 4 generujący 500 Nm momentu obrotowego przy 1,750 obr./min i 205 KM, połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. 5 Standardowy, zaawansowany system pełnoprawnego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij” zapewnia zdolności tam, gdzie klienci ich potrzebują.

Ranger Wildtrak X ma potężny przekaz wizualny dzięki szerszemu stawowi, osłonie podwozia i zwiększonej prześwicie w porównaniu do istniejącego Wildtraka. Jego charakterystyczny wygląd jest dodatkowo podkreślony unikalnym grillem w kolorze Asphalt Black oraz zderzakiem H-bar, wykończeniami nadkoli i tylnym zderzakiem. Opcjonalne matrycowe reflektory LED z lampami pomocniczymi w grillu zapewniają optymalną widoczność. Masywne emblematy Wildtrak X, czarne owale Forda oraz dopasowane czarne 17-calowe aluminiowe felgi z oponami all-terrain z białymi napisami dopełniają bardziej hardcore’owy styl off-road.

Wewnątrz pasażerowie korzystają z unikalnych foteli wykończonych mikrofibrą Miko z ekskluzywnym haftem Wildtrak X, wspieranym miękkim materiałem Terra z kontrastowymi pomarańczowymi szwami na górnym panelu deski rozdzielczej, wykończeniach drzwi i konsoli środkowej. Wbudowana łączność jako standard do FordPass 6 i usług Ford Pro, takich jak FORDLiive, poprawia komfort posiadania.

Ranger Tremor

Nowy Ranger Tremor 4 oparty jest na pracowitym modelu Ranger XLT i dzieli z nim upgrady konstrukcyjne oraz technologiczne, a także nowy system napędu na cztery koła z Wildtrak X, by zaspokoić potrzeby klientów, którzy pragną pewnych zdolności terenowych.

Zrewizjonowana geometria zawieszenia pomaga stworzyć bardziej stabilną i lepiej osadzoną konstrukcję, wzmocnioną zwiększoną szerokością toru i wydłużonymi osłonami nadkoli. Charakterystyczny długi sportowy pałąk tubularny jest montowany jako standard i definiuje przygodowy wygląd Ranger Tremor, podczas gdy odlewanych aluminiowych stopni bocznych i odsłonięte podwójne haki holownicze z przodu kontynuują użytkowy styl. Unikalne szare detale Boulder Grey oraz przyciemniony grill dopełniają odważny i charakterystyczny wygląd modelu.

Fotele i podłoga w Ranger Tremor mają wodoodporne, łatwe do czyszczenia wykończenie winylowe. Opcjonalna wstępnie okablowana paczka przełączników overhead oferuje sześć wejść dla wciągarek, pasków LED i innego sprzętu – które można zamówić w salonie Forda lub przez internetowy sklep Ford.

Elastyczny system belek, jako nowość w segmencie

Zarówno Ranger Wildtrak X, jak i Tremor mogą być wyposażone w innowacyjny nowy Elastyczny System Belek Forda. 7 Unikalna cecha składająca się z składanej belki dachowej i regulowanej tylnej obręczy ładunkowej umożliwia przewożenie długich przedmiotów ponad dachem, a nie wciśniętych pomiędzy drzwiami a kabiną. Usprawnia to bezpieczeństwo ładunku i zwalnia przestrzeń ładunkową na inne przedmioty. Elastyczny System Belek będzie również dostępny jako opcja dla serii Ranger Limited i Wildtrak od marca 2023 roku.

1 Funkcje asystujące są dodatkowe i nie zastępują uwagi kierowcy, jego osądu ani potrzeby kontroli pojazdu. Nie zastępuje to bezpiecznej jazdy. Zobacz instrukcję obsługi, aby uzyskać szczegóły i ograniczenia.

2 Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Turcja

3 Zawsze zapoznaj się z instrukcją obsługi przed jazdą w terenie, poznaj swój teren i trudność szlaku oraz używaj odpowiedniego sprzętu ochronnego.

4 Homologowane emisje CO2 Ford Ranger Wildtrak X wynoszą 269-271 g/km WLTP, a homologowana wydajność paliwowa 10,3 l/100 km WLTP.

Homologowane emisje CO2 Ford Ranger Tremor wynoszą 270 g/km WLTP, a homologowana wydajność paliwowa 10,3 l/100 km WLTP.

Zakres emisji CO2 i wydajności paliwowej może się różnić w zależności od wariantów pojazdu oferowanych przez poszczególne rynki. Zadeklarowane zużycie paliwa/energii WLTP, emisje CO2 i zasięg elektryczny są określane zgodnie z wymaganiami technicznymi i specyfikacjami unijnych rozporządzeń (EC) 715/2007 oraz (EU) 2017/1151. Zastosowane standardowe procedury testowe pozwalają na porównanie różnych typów pojazdów i różnych producentów.

5 Moc i moment obrotowy to niezależne cechy i mogą nie być osiągane jednocześnie.

6 Aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi platformami smartfonów, jest dostępna do pobrania. Mogą obowiązywać opłaty za wiadomości i dane.

2.0L EcoBlue 10AT (205 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc150.8 Kw @ - Rpm
205 Hp @ - Rpm
202 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750 Rpm
500 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.