Pod koniec 2022 roku Honda zaprezentowała jedenastą generację modelu Accord, co czyni go jednym z najdłużej obecnych na rynku samochodów w USA, a znany średniej wielkości sedan zaskoczył wieloma nowościami, niestety nie wszystkie były pozytywne.
Od 1976 roku Accord jest numerem jeden wśród wyborów wielu rodzin. Zaczynając jako skromny trzydrzwiowy hatchback, przez dekady ewoluował w kierunku sedana i coupe. Dziesiąta generacja pojawiła się bez wersji dwudrzwiowej, ale była napędzana dynamicznym silnikiem turbo o pojemności dwóch litrów, co sprawiło, że wiele osób zaczęło uważać, że Accord zmierza w stronę sportowego sedana. Jednak japońska marka miała inne plany, a jedenasta generacja zadebiutowała bez tego silnika wywodzącego się z modelu Type R, ale z wieloma innymi ulepszeniami, które idealnie pasowały do pojazdu rodzinnego.
Honda opracowała model Accord 2023 na nowej platformie, wydłużając rozstaw osi i długość samochodu. Kształt kabiny pozostał jednak podobny do dziesiątej generacji. Zawierał lekko zakrzywiony dach oraz nachyloną tylną szybę, po której znajdował się krótki bagażnik. Dla wersji Sport i Sport-L producent dodał także tylne spojlery w górnej części, a ta ostatnia wersja miała również dyfuzor pod zderzakiem. Oprócz poziomów LX, EX i EX-L, które miały 17-calowe felgi aluminiowe, pozostałe wersje, w tym Touring, były wyposażone w zestawy 19-calowe. Najniższe poziomy miały lusterka w kolorze nadwozia, podczas gdy pozostałe wersje miały czarne.
Wnętrze zaskoczyło klientów nowym projektem deski rozdzielczej, który obejmował standardowy cyfrowy wyświetlacz informacji przed kierowcą oraz ekran dotykowy do systemu multimedialnego. Najniższe wersje miały mniejsze ekrany, o wielkości 10,2 i 7 cali. W przeciwieństwie do nich, najwyższe wersje były wyposażone w wyświetlacze o przekątnej 12,3 i 8 cali w przypadku panelu instrumentów i systemu infotainment. Wszystkie wersje obsługiwały Apple CarPlay i Android Auto, ale tylko wyższe miały bezprzewodowe połączenie z telefonami smartfonowymi. W zależności od wersji, Honda Accord 2023 oferowała wzmocnione fotele przednie oraz dzieloną (60/40) kanapę z tyłu. Standardowe obicie było materiałowe, podczas gdy skórzane wnętrze było dostępne w wybranych wersjach.
Pod maską, wersje LX i EX były napędzane silnikiem turbo o pojemności 1,5 litra, który został przejęty z modelu Civic i połączony z automatyczną skrzynią CVT, podczas gdy pozostałe wersje były dostępne z hybrydowym układem napędowym o pojemności 2,0 litra. Ponieważ wersja z turbosprężarką o pojemności dwóch litrów nie była dostępna przy wprowadzeniu samochodu na rynek, fani marki mogli jedynie mieć nadzieję na kolejną sportową wersję modelu Accord 2023. Z drugiej strony rodziny mogły cieszyć się nowym elektrycznym układem napędowym, który oferował im doskonałą efektywność paliwową.
Najlepiej sprzedający się samochód w Ameryce w ciągu ostatnich pięciu dekad, całkowicie nowy model Honda Accord 2023 ożywi segment średniej wielkości sedanów dzięki eleganckiemu i wyrafinowanemu designowi oraz dostępnemu zaawansowanemu systemowi hybrydowemu, który zapewnia lepszą reakcję i sportowe, ekscytujące wrażenia z jazdy. Modele hybrydowe Accord zajmują czołowe miejsce w 11. generacji linii Accord i będą stanowić około 50 procent sprzedaży.
„Całkowicie nowy Accord 11. generacji jest niezbędny w naszej ofercie jako kluczowy czynnik lojalności wobec marki, a hybrydowe modele, które stanowią 50% sprzedaży, są ważnym elementem strategii elektryfikacji Hondy.” powiedział Mamadou Diallo, wiceprezydent sprzedaży samochodów w American Honda Motor Co., Inc. „To nasz najlepszy Accord w historii, prawdziwy wzór w swojej klasie, oferujący niezrównane połączenie stylu, efektywności, osiągów i łączności.”
Nowa Honda Accord 2023 jest dłuższa i smuklejsza z premium proporcjami oraz szerokim staniem, jeszcze bardziej zaawansowując nowy kierunek projektowania Hondy z niską poziomą linią oraz długim, mocnym przodem. Najpopularniejszy sedan w Ameryce potwierdza swoje smukłe nowe oblicze pewniejszą i bardziej wyszukaną dynamiką, poprawioną reakcją oraz bardziej sportowym charakterem.
Accord będzie dostępny w sześciu wersjach wyposażeniowych, zaczynając od turbodoładowanego LX i EX, a na hybrydowym Sport, EX-L, Sport-L i Touring kończąc. Z momentem obrotowym 247 lb.-ft z nowego 4. generacji systemu hybrydowego z dwoma silnikami, hybrydy Accord 2023 są najsilniejsze w historii.
Wnętrze to nowoczesny i sportowy design z doskonałym rzemiosłem, materiałami wysokiej jakości oraz niezbędnymi funkcjami technologicznymi, w tym największym w historii Hondy ekranem dotykowym oraz pierwszą integracją Google w samochodzie dla płynnej łączności w drodze. Accord jest również bardziej komfortowy, z nowymi przednimi fotelami stabilizującymi ciało, które zmniejszają zmęczenie podczas długich podróży.
Standardowe, prowadzące w klasie funkcje bezpieczeństwa obejmują nowy system bezpieczeństwa i asystujące technologie Honda Sensing®, nowej generacji poduszki powietrzne przednie, a także nowe poduszki powietrzne na kolana z przodu i poduszki powietrzne boczne z tyłu.
Kluczowe cechy Accordu 2023:
Elegancki i wyrafinowany nowy design zewnętrzny
4. generacja hybrydowego systemu z dwoma silnikami (Sport, EX-L, Sport-L, Touring) jest bardziej wydajna, co czyni Accord bardziej przyjemnym w prowadzeniu
Sportowe, nowoczesne, przestronne i wygodne wnętrze
Standardowy, 10.2-calowy wyświetlacz cyfrowy dla kierowcy
12.3-calowy ekran dotykowy w kolorze dla najwyższych wersji z bezprzewodowym Apple CarPlay® i Android Auto™ (Sport, EX-L, Sport-L, Touring)
Standardowy 7-calowy ekran dotykowy z Apple CarPlay® i Android Auto™ (LX, EX)
Pierwsza integracja Google w Hondzie (Touring), w tym Google Assistant, Google Maps i Google Play z najnowszymi aplikacjami i usługami
Nowe aktualizacje oprogramowania Over the Air (OTA) dla prawie wszystkich modułów komputerowych pojazdu, poprawiające funkcjonalność i możliwości
Ulepszona globalna architektura Hondy wspiera poprawę jazdy, prowadzenia i ogólnej jakości
Zaktualizowany silnik 1.5-litra Turbo (LX, EX) dodaje finezji i reakcji, a jednocześnie pozostaje oszczędny
Standardowy system Honda Sensing®, a także kontrola hamowania przy niskiej prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych (TSR) oraz nowy asystent w korkach (TJA)
Nowej generacji przednie poduszki powietrzne zaprojektowane, aby zmniejszyć ryzyko urazów mózgu i szyi
Nowe standardowe poduszki powietrzne na kolana i boczne dla pasażerów tylnej kanapy
Elegancki nowy styl
Honda Accord 2023 charakteryzuje się całkowicie nowym, eleganckim i wyrafinowanym stylem, który jeszcze bardziej rozwija nowy kierunek projektowania Hondy, z długimi, czystymi liniami nadwozia i mocnym, potężnym przodem z pionową kratką i przyciemnionymi reflektorami LED. Ostry górny detal biegnący wzdłuż nadwozia stwarza wrażenie ruchu i podkreśla jego zwiększoną długość, która wzrosła o 2.8 cala.
Dłuższa maska i charakterystyczny dach w stylu fastback tworzą premium sylwetkę. Wzdłuż linii dachu Accord wykorzystuje technologię laserowego spawania, eliminując potrzebę stosowania wykończeń dachu dla gładkiej i czystej linii. Charakterystyczne poziome reflektory LED podkreślają szeroki stój Accordu.
Wersje LX, EX i EX-L mają czarną kratkę, lusterka w kolorze nadwozia oraz standardowe 17-calowe felgi ze stopów. Sport i Sport-L zyskują jeszcze bardziej sportowy styl z czarnymi lusterkami, czarnym spojlerem z tyłu i czarnymi 19-calowymi felgami, podczas gdy modele Sport-L dodają unikalny czarny dyfuzor z tyłu. Najwyższa wersja Touring wyróżnia się unikalnymi 19-calowymi felgami w połyskującej czerni oraz srebrnymi i czarnymi detalami zewnętrznymi, tworząc wyraźny, kontrastowy wygląd. Wszystkie Accordo 2023 mają o 0.4 cala szersze tylne zawieszenie, co zapewnia szerszy stój i lepszą stabilność.
Honda Accord będzie dostępna w ośmiu kolorach zewnętrznych, z których trzy są nowe: Meteorite Gray Metallic, Urban Gray Pearl i Canyon River Blue Metallic.
Sportowe i nowoczesne wnętrze
Z czystymi powierzchniami, materiałami wysokiej jakości i eleganckimi akcentami, całkowicie nowoczesne wnętrze Hondy Accordu rozwija nowy kierunek projektowania Hondy, zapewniając jednocześnie prowadzącą w klasie objętość wnętrza pasażerskiego (105.7 stóp sześciennych, bez szyberdachu) oraz przestronność tylnych siedzeń (40.8 cala nogi).
Wnętrze wykorzystuje materiały premium, szczególnie w miejscach stykowych, z dużą uwagą poświęconą działaniu wszystkich przycisków i elementów sterujących dla odczucia premium. Dźwignia zmiany biegów została nachylona w stronę kierowcy o 5 stopni, co pozwala na umiejscowienie uchwytów na kubki po prawej stronie dźwigni zmiany biegów, jednocześnie utrzymując duże kubki.
Materiały zostały dobrane z myślą o stylu, takie jak nowy elegancki wykończenie w kolorze Piano Black. Uderzająca metalowa siatka wzdłuż deski rozdzielczej pełni zarówno rolę estetyczną, jak i funkcjonalną, ukrywając otwory wentylacyjne, które w przeciwnym razie zaburzałyby czysty i harmonijny design.
Accord jest również bardziej komfortowy dzięki nowym przednim fotelom stabilizującym ciało. Nowy fotel nowej generacji solidnie trzyma ciało, zmniejszając zmęczenie podczas długich podróży. Otwarta i przewiewna kabina oraz cienkie słupki A zapewniają doskonałą widoczność na zewnątrz.
Accord 2023 ma najwięcej miejsca bagażowego w swojej klasie, oferując wszystkim modelom 16.7 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej oraz standardowe składane tylne siedzenia.
Wersje Accord LX i EX mają szare lub czarne tapicerki, a wersja EX wyróżnia się 8-stopniowym elektrycznym fotelem kierowcy. W wersji EX dodatkowo dostępny jest szyberdach, ogrzewane przednie siedzenia oraz dwustrefowa klimatyzacja. Wersja Sport ma unikalną czarną tapicerkę, aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę oraz skórzaną dźwignię zmiany biegów. Wersje EX-L i Sport-L mają standardowe skórzane tapicerki oraz 4-stopniowo elektrycznie regulowane fotele pasażera. Wariant Touring dodatkowo oferuje wentylowane przednie siedzenia i ogrzewane tylne siedzenia.
Inteligentna technologia
Innowacyjna technologia została sprytnie zintegrowana w Hondzie Accord z naciskiem na kierowcę, w tym standardowy 10.2-calowy cyfrowy panel wskazówek z unikalnymi funkcjami wyświetlania w zależności od rodzaju napędu. Cyfrowy miernik przepływu mocy zastępuje obrotomierz w hybrydowo-elektrycznych modelach Sport, EX-L, Sport-L i Touring. Wyświetlacz multi-informacyjny oferuje funkcje do wyboru przez użytkownika, takie jak ustawienia Honda Sensing®, informacje o pojeździe i inne.
Modele hybrydowe Accord (Sport, EX-L, Sport-L, Touring) mają standardowy, największy w Hondzie ekran dotykowy o przekątnej 12.3 cala z fizycznym pokrętłem głośności, bezprzewodową kompatybilnością z Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz uproszczoną strukturą nawigacji z mniejszą ilością menu. 1-calowy podparcie na palec na dole ekranu dotykowego ułatwia użytkowanie, zapewniając stabilną powierzchnię do oparcia ręki, a także dostępne jest bezprzewodowe ładowanie smartfonów Qi o mocy 15W (Touring).
Najwyższa wersja Touring ma pierwszą w Hondzie integrację Google built-in. W skład tej funkcji wchodzą aplikacje takie jak Google Assistant, Google Maps i inne z Google Play, co zapewnia pomocne, spersonalizowane i połączone wrażenia z jazdy. Steruj wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą głosu z Google Assistant, uzyskuj wskazówki i na bieżąco aktualizacje o ruchu drogowym z Google Maps oraz pobieraj muzykę, podcasty, audiobooki i inne z Google Play.
Accord Touring ma również standardowy 6-calowy wyświetlacz przezroczysty i 12-głośnikowy system audio premium Bose. Wykorzystując technologię Bose Centerpoint oraz cyfrowe przetwarzanie sygnału Bose SurroundStage, nowy system został zaprojektowany specjalnie dla nowego wnętrza Accordu, aby kierowcy i pasażerowie – niezależnie od ich pozycji siedzącej – mogli cieszyć się wyraźnym i przestronnym doświadczeniem słuchowym.
Nowy 7-calowy system audio z ekranem dotykowym jest standardowy w wersjach LX i EX z fizycznymi pokrętłami do głośności i strojeniu, a także z możliwością korzystania z Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz uproszczoną strukturą menu. Dwa podświetlane porty USB-C 3.0A są standardowe w modelach LX, EX i Sport. W wersjach EX-L i Touring pasażerowie tylnej kanapy mają również dwa podświetlane porty USB-C 3.0A do ładowania.
Wszystkie Accordo mogą teraz otrzymywać szybkie i proste aktualizacje oprogramowania Over the Air (OTA) dla prawie wszystkich modułów komputerowych pojazdu, poprawiające funkcjonalność i możliwości. Aktualizacje OTA poprawiają doświadczenie właściciela.
Bardziej wydajne modele hybrydowe
Radośniejsza jazda Hondą Accord 2023 ustanawia nowy standard dla sportowych, ale komfortowych i wyszukanych dynamik jazdy. Opierając się na ulepszonej globalnej architekturze Hondy, zwiększona sztywność podwozia Accordu ze sztywniejszymi wspornikami i nowymi poprzecznymi belkami wspiera dalsze udoskonalenia w zakresie komfortu jazdy, prowadzenia i ogólnej jakości.
Ulepszenia w zawieszeniu i układzie kierowniczym sprawiają, że Accord jest bardziej zabawny w prowadzeniu, jednocześnie poprawiając komfort jazdy. Przeprojektowane niezależne zawieszenie czterokołowe zapewnia bardziej angażujące doświadczenia z jazdy. Nowe łożyska amortyzatorów przedniego zawieszenia i przeguby kulowe zmniejszają tarcie, poprawiając gładkość kierowania.
Modele hybrydowe Accord (Sport, EX-L, Sport-L, Touring) wyposażone są w całkowicie nowy, mocniejszy 4. generacji system hybrydowy z dwoma silnikami, w którym pary silników elektrycznych są teraz umieszczone obok siebie, oraz nowym silnikiem 2.0-litrowym z cyklem Atkinsona i wtryskiem paliwa. Ta nowa konfiguracja pozwala na użycie większego silnika napędowego z wyższym momentem obrotowym. Całkowita moc systemu wynosi 204 hp, natomiast moment obrotowy silnika trakcyjnego to 247 lb.-ft. (wzrost o 15 lb.-ft.).
System hybrydowy jest również bardziej responsywny i znacząco bardziej wyrafinowany przy prędkościach autostradowych. Linear Shift Control podnosi wrażenia z jazdy, naśladując wrażenie obrotów silnika związane z tradycyjnym napędem podczas przyspieszania. Zmiany w systemie sterowania hybrydą poprawiają również zarządzanie mocą silnika i elektryczności w różnych warunkach dla lepszego doświadczenia z jazdy.
Pod maską modeli LX i EX, silnik 1.5-litra z turbodoładowaniem z technologią VTEC® został zaktualizowany, aby zwiększyć jego finezję i poprawić osiągi emisji. Udoskonalenia obejmują zaktualizowany system wtrysku paliwa i nowy zimny katalizator, a także wał korbowy o wysokiej sztywności i miskę olejową, aby zredukować hałas silnika.
Ciągła automatyczna skrzynia biegów (CVT) dla silnika 1.5-litra została zaktualizowana w celu zmniejszenia hałasu. Wprowadzono znaczące ulepszenia w prowadzeniu i osiągach, w tym programowanie Step-Shift, które symuluje zmiany biegów przy pełnym gazie.
Kierowcy mogą płynnie przełączać się między czterema wybieralnymi trybami jazdy, aby zoptymalizować wrażenia z jazdy Accordu w różnych warunkach. Tryby Econ, Normal i Sport (tylko hybryda) zawierają wstępnie ustawione parametry wydajności dla reakcji napędu, poziomu wspomagania kierownicy, układu wskaźników i ustawień tempomatu adaptacyjnego. Modele hybrydowe (Sport, EX-L, Sport-L, Touring) mają również nowy tryb Indywidualny, który umożliwia dostosowanie doświadczenia z jazdy.
Przywództwo w zakresie bezpieczeństwa
Honda Accord 11. generacji jest liderem w zakresie funkcji bezpieczeństwa średniej wielkości sedanów dzięki zaawansowanej technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, która jest standardowo dostępna w każdym Accorcie. Obejmuje to najnowszą wersję struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która została poprawiona, aby jeszcze lepiej współdziałać z większymi pojazdami. Obejmuje to poprawioną ochronę pasażerów w przypadku zderzeń czołowych pod kątem. Dążąc do uzyskania tytułu Top Safety Pick+ oraz pięciogwiazdkowej oceny NHTSA, Accord został zaprojektowany z myślą o spełnieniu nowych standardów Side Impact Crashworthiness Evaluation (SICE) 2.0 Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) oraz przewidywanych przyszłych standardów.
Wprowadzona w 2022 roku w modelu Civic, nowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu zostały zaprojektowane z myślą o minimalizowaniu potencjalnych urazów mózgu związanych z zderzeniami czołowymi pod kątem. Nowa poduszka powietrzna dla kierowcy wykorzystuje innowacyjną konstrukcję szyciową, aby zwiększyć sztywność obu stron poduszki. Poduszka powietrzna po stronie pasażera ma konstrukcję z trzema komorami, z dwiema zewnętrznymi komorami zaprojektowanymi do podtrzymywania głowy i minimalizowania obrotów. Po raz pierwszy Accord oferuje standardowe poduszki powietrzne na kolana oraz boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnej kanapy.
Accord ma również zaktualizowany pakiet technologii bezpieczeństwa i asystujących technologii Honda Sensing®, wspierany przez nową kamerę z szerszym polem widzenia 90 stopni oraz radar szerokokątny z polem widzenia 120 stopni. To szerokie pole poprawia wydajność zapobiegania kolizjom, umożliwiając lepszą rozpoznawalność cech obiektów, takich jak pojazdy lub piesi, a także białe linie, granice dróg, takie jak krawężniki, inne pojazdy, piesi, rowerzyści, motocykliści i znaki drogowe. Szerokokątny kąt pozwala również na rozszerzony zasięg kontroli Accordu na skrzyżowaniach.
Informacje o martwym polu (BSI) zostały rozszerzone, teraz z zasięgiem radaru wynoszącym 82 stopy. Nowością jest również asystent w korkach (TJA), który jest pierwszym tego rodzaju w Accorcie. Tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją utrzymywania niskiej prędkości oraz asystent utrzymania pasa (LKAS) zostały zaktualizowane, aby zapewnić bardziej naturalne reakcje. Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR) jest również standardowe, a kontrola hamowania przy niskiej prędkości jest dostępna w wersji Touring.
Honda Accord ma standardowy przypomnienie o pasach bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach oraz przypomnienie o tylnych siedzeniach, które powiadamia kierowców, aby sprawdzili tylną część kabiny pod kątem dzieci, zwierząt domowych lub innego cennego ładunku podczas wychodzenia z pojazdu. Rozszerzone dostępne standardowe funkcje zabezpieczeń teraz obejmują lokalizator skradzionych pojazdów, zdalny immobilizer oraz funkcję Znajdź-Mój-Pojazd.
40 lat produkcji Accordu