Civic był jednym z najbardziej znanych modeli w ofercie Hondy, a jedenasta generacja tego samochodu przeniosła elektryfikację na zupełnie nowy poziom.
Model 2022 Civic nie był pierwszym hybrydowym samochodem w ofercie producenta. Przed nim pojawiło się kilka innych modeli, takich jak Insight w dwóch generacjach, sedan Civic VIII oraz CR-V, aby wymienić tylko kilka. Jednak Honda była również bardzo dobra w produkcji silników wolnossących, więc połączyła te dwa elementy i stworzyła jeden z najlepszych Civiców, jakie kiedykolwiek powstały.
Chociaż wygląd zewnętrzny samochodu został stonowany w porównaniu do swojego poprzednika, oferuje wszystkie odpowiednie linie w odpowiednich miejscach. Przedni pas przypominał jedenastą generację amerykańskiego Accorda, z wąskimi reflektorami i cienką główną kratką. Na dolnej części zderzaka producent zamontował szerszą drugą kratkę, otoczoną parą otworów bocznych potrzebnych do lamp przeciwmgielnych. Z profilu, Civic o kształcie fastbacka sprawiał wrażenie coupé, mimo że nim nie był. W końcu, z tyłu, lampy tylne w kształcie litery C rozciągały się od błotników do klapy tylnej.
Wnętrze samochodu było zaprojektowane z myślą o wygodzie i nowoczesnej technologii. Większość funkcji bezpieczeństwa, takich jak adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu, była oferowana w standardzie. Fotele przednie z bocznymi podparciami zapewniały wystarczające wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu, kanapa była odpowiednia, nawet dla trzech dorosłych osób. Ponadto była dzielona i mogła zwiększyć pojemność bagażnika z szacunkowych 410 litrów (14,5 stóp sześciennych) do oszałamiających, jak na swoją klasę, 1 220 litrów (43 stopy sześcienne). Standardowa jednostka infotainment miała 7-calowy wyświetlacz na centralnej konsoli.
Pod maską, Honda zaoferowała e:HEV z tylko jedną opcją napędową. Ta hybrydowa jednostka składała się z silnika elektrycznego zasilanego zestawem akumulatorów, które były ładowane przez silnik Atkinsona o pojemności 2,0 litra.
Po raz pierwszy zaprezentowany w 1972 roku, Honda zawsze określała model Civic jako 'samochód dla ludzi z całego świata’. Teraz, opierając się na 50-letniej tradycji i z ponad 27,5 miliona sprzedanych sztuk w 170 krajach, 11. generacja Civica stanowi nowoczesną ewolucję charakterystycznej bryły modelu, nawiązując do cichego, eleganckiego designu, który widzieliśmy w ostatnich modelach Hondy wprowadzonych na rynek europejski.
Inżynierowie Hondy kierowali się filozofią rozwoju 'Ekscytującego Civica’, skupiając się na tym, jak pakowanie wnętrza i nadwozia może współpracować, aby stworzyć bardziej komfortowe i odświeżające doświadczenie podczas jazdy, które poprawi codzienne życie właścicieli. Dzięki unikalnemu, skoncentrowanemu na człowieku podejściu do dynamiki, designu i użyteczności, Honda stworzyła kabinę z większym komfortem, widocznością i przestronnością niż kiedykolwiek wcześniej.
Zastosowanie podejścia rozwojowego 'Człowiek-Maksimum, Maszyna-Minumum’ (M/M) – które opiera się na zasadzie, że celem technologii i designu jest spełnianie potrzeb kierowcy i pasażerów – zaowocowało ekscytującym doświadczeniem jazdy. Civic wzbudza pewność siebie dzięki dotykowym punktom interakcji, angażującemu prowadzeniu i dynamice, a także mocnemu, ale wydajnemu układowi napędowemu, odpowiedniemu do wszystkich wymagań jazdy.
Dzięki dostosowanej aplikacji dla nowego Civica, system e:HEV działa płynniej, oferując bardziej responsywne dostarczanie mocy i większe poczucie liniowej akceleracji, a także wyjątkową efektywność paliwową i niskie emisje CO2.
„Każdy nowy Civic wiąże się z bardzo wysokimi oczekiwaniami, ale chcieliśmy je przekroczyć przy tym najnowszym modelu,” mówi Tomoyuki Yamagami, Główny Lider Projektu całkowicie nowego Civica e:HEV. „Nowocześni konsumenci poszukują emocjonalnego stylu, angażującej dynamiki jazdy i wyjątkowej użyteczności, a my przewyższyliśmy te wymagania dzięki naszej filozofii rozwoju i zastosowaniu naszych najnowszych technologii. Nadal rozwijamy naszą technologię e:HEV, aby zrozumieć, jak kierowcy korzystają z hybryd, jednocześnie wzbogacając zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, aby jazda była łatwiejsza i bezpieczniejsza, bez wpływu na doświadczenie jazdy.”
Całkowicie nowy Honda Civic został zaprojektowany z myślą o osobach poszukujących dynamicznej i responsywnej opcji w segmencie. Jego układ napędowy e:HEV, ulepszone kierownice i poprawione zawieszenie łączą się, aby dostarczyć ponadprzeciętnych poziomów wydajności, dynamicznej reakcji i informacji zwrotnej, które zawsze były kluczowe dla atrakcyjności Civica.
Nowy system infotainment został zaprojektowany, aby poprawić komfort, wygodę i bezpieczeństwo, z Apple CarPlay i Android Auto dostępnymi jako standard. Po raz pierwszy w Civicu, modele najwyższej klasy Advance będą wyposażone w w pełni cyfrowy panel instrumentów o przekątnej 10,2 cala, który oferuje użytkownikom szereg konfigurowalnych wyświetlaczy, aby przekazywać najważniejsze informacje.
Całkowicie nowy Civic ma również rozszerzony pakiet zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i pomocy kierowcy Honda SENSING, które zostały poprawione specjalnie dla tego nowego modelu. Wprowadzenie nowych inteligentnych pomocy dla kierowców i technologii aktywnego bezpieczeństwa, w dodatku do zwiększonej liczby poduszek powietrznych i nowych komponentów strukturalnych zaprojektowanych w celu poprawy ochrony przy zderzeniach, zapewnia optymalne bezpieczeństwo zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Ekscytujące podejście do projektowania zewnętrznego tworzy znajomy, a jednocześnie świeży wygląd
Projektując całkowicie nowego Civica, inżynierowie Hondy skupili się na stworzeniu samochodu, który odpowiada na wymagania konsumentów dotyczące emocjonalnego stylu i dynamicznego odczucia. Pozostając wiernym filozofii rozwoju 'Ekscytującego Civica’, efektem jest rozwinięta sylwetka stworzona z prostych i szlachetnych elementów designu, które podnoszą ogólne doświadczenie jazdy.
Styl Civica nawiązuje do cichego, eleganckiego designu, jaki widzieliśmy w innych ostatnich modelach Hondy. Nowy Civic ma smuklejszą linię dachu i niższy poziom linii okien, co zwiększa przeszkloną powierzchnię, tworząc ekscytującą przestrzeń w kabinie z poczuciem lekkości.
Aby stworzyć sportową estetykę przypominającą coupé, rozstaw osi nowego Civica jest o 35 mm dłuższy niż w poprzednim modelu, ale z o 20 mm krótszym zwisem tylnym i obniżoną wysokością całkowitą. Najwyższy punkt linii dachu znajduje się dalej z przodu niż w poprzednim modelu, a łagodny spadek ku klapie bagażnika dopełnia jego smukły wygląd. Klapa bagażnika z żywicy – opracowana dzięki nowym technologiom produkcji – jest o 20% lżejsza niż jej poprzednika i jest kluczowa dla osiągnięcia smuklejszego designu bez wpływu na przestrzeń nad głową z tyłu.
Przód Civica ma bardziej wyrazisty projekt zderzaka niż w poprzednim modelu, integrując wzór siatki w górnej kratce, co podkreśla sportowy wygląd. Czarny akcent po obu stronach dolnego zderzaka został przemodelowany, aby nadać samochodowi niższy, bardziej stabilny wygląd. Z tyłu, wysokość klapy bagażnika i połączenie tylnych świateł zostały umiejscowione niżej niż w obecnym Civicu.
Tylny koniec maski został obniżony o 25 mm, a słupki A o 50 mm przemieszczeniu w stronę tyłu, aby wyrównać się z osią przednich kół, co daje samochodowi bardziej zrównoważone proporcje w profilu oraz szerszą, pewniejszą postawę z każdej strony. Działa to również na to, że koła i opony wydają się większe, co, w połączeniu z szerszym tylnego toru i zaokrąglonymi nadkolami – co pomaga zredukować wizualną lukę między kołem a nadkolem – tworzy niższą, pewniejszą postawę oraz odzwierciedla większą zwinność. Pomimo szerszego rozstawu, całkowita szerokość pojazdu pozostaje na poziomie 1800 mm, takim samym jak w poprzednim modelu.
W profilu Honda Civic e:HEV prezentuje nowoczesną, uporządkowaną estetykę, z detalami takimi jak płaskie klamki z czytnikami dotykowymi, eliminujące potrzebę przycisku blokady. Dodatkowo, lusterka boczne są teraz przymocowane bezpośrednio do przednich drzwi poniżej linii okien, zamiast do przedniej krawędzi okien przednich drzwi, co pomaga zredukować zbędne martwe punkty.
Po raz pierwszy w Civicu firma zastosowała spawanie laserowe w dachu. Ta zaawansowana technologia produkcji pozwoliła na bliższe umiejscowienie dachu i paneli bocznych, zwiększając premium wygląd i odczucie samochodu. Osiągnięto to dzięki technice spawania, eliminującej potrzebę używania listwy przylgowej wzdłuż długości dachu.
Smukłe reflektory zostały zintegrowane, aby uzupełnić gładki profil boczny, podkreślając niski środek ciężkości nowego Civica oraz dynamiczny styl. Dziewięć diod LED, w tym światła do jazdy dziennej, prezentuje wyrazisty, ale przyjazny obraz. Centralne umiejscowienie świateł drogowych tworzy znajomy wygląd źrenicy dla systemu oświetlenia przedniego, otoczonego dynamicznymi światłami do jazdy dziennej. Tylne światła zostały zintegrowane z klapą bagażnika z żywicy, co zapewnia czysty widok z tyłu bez widocznych linii. Choć grafika linii 'C’ została zachowana z aktualnego modelu, górna i dolna część lampy również świeci, tworząc smukły i szeroki blask, gdy hamulce są włączone.
Przód zderzaka został zaprojektowany w celu zredukowania bocznych efektów budzenia, pozwalając powietrzu płynąć gładko z boku przedniego zderzaka, przez oblicze koła i w dół boku nadwozia. Klapa bagażnika, zintegrowana krawędź bagażnika i zespół świateł zostały starannie zaprojektowane dla optymalnej efektywności aerodynamicznej, redukując zakłócające wiry powietrza do tyłu i dodatkowo poprawiając przepływ powietrza wokół nowego Civica.
Oferowanych jest szereg wzorów felg aluminiowych, z których każdy wyraża szlachetny i dynamiczny wygląd. Felga aluminiowa o średnicy 17 cali jest standardem w klasie Elegance, podczas gdy felgi o średnicy 18 cali są montowane w klasach Sport i Advance; ta ostatnia z podwójnym wykończeniem. Wygląd i wykończenie każdej felgi zostały zaprojektowane, aby uzupełnić sportowy i elegancki wygląd Civica.
Nowy Honda Civic będzie dostępny w wyborze nowoczesnych kolorów nadwozia, z Sonic Grey jako opcją standardową. Dodatkowe kolory nadwozia obejmują Premium Crystal Red i Premium Crystal Blue perłowe wykończenia, a także Crystal Black i Platinum White metaliki.
Ludzkocentryczny design wnętrza przynosi jakość, dotyk, wyjątkową przestronność i komfort
Wewnątrz nowego Civica, ludzkocentryczne podejście Hondy skutkuje kabiną z większym komfortem, widocznością i przestronnością niż kiedykolwiek wcześniej, a także z lepszym bezpieczeństwem i większym zaangażowaniem kierowcy. Inżynierowie Hondy skupili się na tych kluczowych aspektach, aby zaoferować kierowcom i pasażerom bardziej odświeżające doświadczenie podczas długich podróży i porannych dojazdów do pracy.
Zasada rozwoju M/M Hondy znajduje odzwierciedlenie w wnętrzu, które oferuje wysokiej jakości wykończenie i codzienną użyteczność, benchmarkowane w kategorii pojazdów wyższej klasy, aby zmaksymalizować przestronność. Unikalne podejście do stworzenia ekscytującego doświadczenia jazdy zarówno poprzez dynamikę, jak i design, zaowocowało kabiną z lepszą widocznością i lekkością dzięki niskiej, płaskiej desce rozdzielczej, zmienionej pozycji zewnętrznych luster i większym oknom wokół.
Wnętrze ucieleśnia tę samą czystą, nowoczesną filozofię designu jak zewnątrz. Użytkownik-centryczny układ cechuje wysokiej jakości materiały i uporządkowane panele instrumentów. Dotykowe punkty interakcji dodatkowo wzbogacają doświadczenie zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, z siłą sprężyny w przyciskach starannie moderowaną, aby naśladować uczucie obsługi wysokiej jakości domowych urządzeń.
Stylowy, a jednocześnie praktyczny projekt i układ centralnej konsoli zawiera dwa uchwyty na kubki umieszczone równolegle do dźwigni zmiany biegów. Przed nimi znajduje się duży tray, który może pomieścić największy smartfon Apple. Czarne obszary w karo na centralnej konsoli (i panelach drzwiowych w modelach Advance) są pokryte odpornym na zarysowania i odciski palców wykończeniem, aby zapewnić trwały i piękny wygląd. Duża centralna skrzynka bagażowa ma teraz podłokietnik z mechanizmem, który automatycznie otwiera pokrywę do 60 stopni, dzięki czemu pasażerowie nie muszą się skręcać, aby podnieść pokrywę.
Kabina oferuje także jasną i przestronną przestrzeń dla pasażerów z tyłu dzięki projektowi sześciu świetlnych okien, w tym nowych bocznych okien za tylnymi drzwiami. Słupek B został zaprojektowany tak, aby wyglądał na cieńszy niż jest w rzeczywistości, a górna część wewnętrznego panelu drzwi została uformowana tak, aby aktywnie zbierała światło z zewnątrz, zwiększając poczucie przestronności dla pasażerów z tyłu.
Kontynuując skupienie na redukcji hałasu i zbędnych detali, innowacyjne otwory wentylacyjne umieszczone w kabinie umożliwiają szerszy, ale mniej inwazyjny przepływ powietrza. Premium wygląd uzyskano dzięki zastosowaniu wzoru plastra miodu na pełnej szerokości otworach wentylacyjnych.
Fotele zaprojektowano z myślą o komforcie i funkcjonalności. Zarówno opcje materiałowe, jak i skórzane są wykonane z grubej, odporniej na zagniecenia tkaniny, oferując czysty, premium wykończenie. Panel tylnej części przedniego fotela stworzony jest z jednego kawałka materiału, co przyczynia się do bezszumowego widoku z tyłu. Oferowane są dwa wzory foteli: czarny z bezszwami oraz czarny z białymi przeszyciami. Fotele materiałowe są standardem w modelach Elegance, podczas gdy wyższe wersje Sport oferują kombinację materiału i sztucznej skóry jako standard, a modele Advance mają wykończenie z kombinacji skóry i sztucznej skóry.
Nowy model będzie pierwszym Civiciem, który przyjmie fotele stabilizujące ciało Hondy dla pasażerów z przodu. Fotel ten zawiera strukturalną matę z żywicy, która wspiera całe dolne ciało pasażera, od miednicy przez kręgosłup lędźwiowy dla większej stabilizacji i wsparcia.
Nowy Honda Civic został zaprojektowany z myślą o przestrzeni i użyteczności, aby stał się realną alternatywą dla większych pojazdów, takich jak SUV-y. Pomimo niższej linii dachu, przestronność wnętrza i przestrzeń kabinowa pozostają na poziomie poprzedniego modelu dzięki przesunięciu zawiasów wsparcia klapy bagażnika na zewnątrz. Nowy Civic ma przestronną przestrzeń ładunkową, porównywalną z pojemnością ładunkową modelu wycofanego – jedną z największych w swoim segmencie – ale z szerszym otworem klapy bagażnika dla lepszej użyteczności. Z imponującą pojemnością bagażnika wynoszącą ponad 400 litrów (do linii okien) całkowicie nowy Civic może pomieścić szeroką gamę bagażu i sprzętu.
„Wnętrze następnej generacji Hondy Civic zostało starannie zaprojektowane, aby zapewnić odświeżające doświadczenie dla klientów, którzy żądają nowych poziomów komfortu i łączności,” powiedział Yasunori Ogawa, projektant wnętrz Civica e:HEV. „Ten najnowszy model oferuje nowe poziomy dynamicznych osiągów, dzięki mocnemu i responsywnemu hybrydowemu układowi napędowemu, i musi mieć wizualny urok, aby towarzyszyć. Ale nie może to odbywać się kosztem przestronności, komfortu i funkcjonalności wnętrza. Dzięki naszemu zespołowi inżynieryjnemu i rozwojowemu, następna iteracja Civica oferuje wyjątkową codzienną użyteczność, aby cieszyć naszych klientów w każdej podróży.”
Zmienione szczegóły podwozia oferują angażującą, dynamiczną jazdę bez kompromisów w jakości jazdy
Nowy Honda Civic został zaprojektowany tak, aby jego podwozie, układ kierowniczy i zawieszenie dostarczały ponadprzeciętnych poziomów wydajności, dynamicznej reakcji i informacji zwrotnej w różnych sytuacjach jazdy. Opracowano go z szczególnym naciskiem na precyzyjną informację zwrotną z kierownicy oraz bardziej stabilną jazdę, co zwiększa poczucie połączenia kierowcy z samochodem.
Poprawiona stabilność w zakrętach osiągnięto dzięki o 35 mm dłuższemu rozstawowi osi oraz 18 mm szerszemu tylnego torowi w porównaniu do poprzednika. Opóźnienie reakcji układu kierowniczego zostało zredukowane dzięki zmniejszeniu tarcia łożyska mocowania amortyzatora i tarcia przegubu kulowego, co skutkuje redukcją tarcia kierownicy o 28% w porównaniu do poprzedniego modelu.
Inne zmiany poprawiające dynamiczne osiągi obejmują zastosowanie lekkiej i sztywnej aluminiowej ramy przedniej, zmienione amortyzatory przednie oraz redukcję tarcia pręta amortyzatora, aby osiągnąć cel Hondy, jakim jest radość kierowcy i zwinność pojazdu.
Zwiększenie sztywności nadwozia o 19% w porównaniu do poprzedniego modelu dodatkowo poprawia stabilność podczas zakrętów. Aby zrealizować sztywniejszą konstrukcję, Honda wdrożyła sieć połączonych struktur, aby zwiększyć zarówno sztywność skrętną, jak i zginającą. Z przodu samochodu, mocna ramowa struktura w kształcie pierścienia tworzy bardziej efektywną strukturę połączenia dla przedniej grodzi. To powtarza się z tyłu, gdzie druga ramka w kształcie pierścienia wzmacnia tylną część samochodu. Łącząc te elementy, powstaje wysoko sztywna struktura kratowa wzdłuż podłogi, która jest spójna z centralnym tunelem z butt-joint. Oprócz poprawionych osiągów dynamicznych samochodu, sztywniejsza konstrukcja zapewnia również korzyści w zakresie wykończenia i bezpieczeństwa, zmniejszając przenoszenie hałasu i wibracji do kabiny oraz poprawiając deformację podłogi w razie kolizji.
Pomimo tych nowych, dodatkowych technik wzmacniających, oszczędność wagi była również głównym celem zespołu rozwojowego. Aluminiowa maska nowego Civica jest o 43% lżejsza niż stalowa płyta poprzedniego modelu, podczas gdy klapa bagażnika z żywicy jest o 20% lżejsza niż wcześniej. Strategiczne zastosowanie lżejszych materiałów, w połączeniu z poprawą strukturalną, doprowadziło do uzyskania lekkiej, a jednocześnie wysoce sztywnej konstrukcji.
Podkreślając dynamiczne skupienie zespołu rozwojowego i całkowicie nowego Civica, zastosowano nowy algorytm sterowania informacją zwrotną z elektrycznego wspomagania kierownicy. Ten nowy system pozwala pojazdowi złagodzić powrót kół kierownicy do pozycji centralnej, co odgrywa istotną rolę w kontrolowaniu ruchu i stabilności pojazdu, unikając jednocześnie zakłócenia naturalnej informacji zwrotnej od kierowcy. Zaktualizowana wersja elektronicznego systemu stabilizacji Hondy Agile Handling Assist (AHA) została specjalnie dostosowana do szerokiego zakresu europejskich nawierzchni drogowych i warunków jazdy.
System reaguje na wprowadzenia kierownicy z subtelną, dyskretną pomocą dla większego bezpieczeństwa i płynniejszego, bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu, w tym stabilne zakręty i zmiany pasa ruchu na rondach, zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach, co zapewnia kierowcy spokój ducha.
„Całkowicie nowy Honda Civic oferuje niezrównane doświadczenie jazdy w segmencie hatchbacków rodzinnych,” powiedział Tomoyuki Yamagami. „Został starannie opracowany z uwzględnieniem różnych warunków jazdy w Europie i ucieleśnia naszą ekscytującą filozofię rozwoju, promując zwinność i osiągi. Efektem jest wyrafinowane doświadczenie jazdy, które tworzy poczucie jedności między samochodem a kierowcą, przewyższając konkurencję w klasie.”
Uaktualniona technologia hybrydowa dostarcza ponadprzeciętnych poziomów wykończenia i realnej efektywności
Ceniona technologia hybrydowa e:HEV Hondy została ulepszona w nowym Civic, generując całkowitą moc 135 kW oraz wiodące w klasie 315 Nm momentu obrotowego, przyspieszając Civica od zera do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Znaczące poprawy dotyczą także efektywności w realnym świecie, z zaktualizowanym e:HEV generującym emisje CO2 od 108 g/km (WLTP) i osiągającym zużycie paliwa na poziomie 4,7 L/100 km (WLTP). Nowy Civic to samochód, który łączy ekscytujące doświadczenie jazdy z wysoce konkurencyjną efektywnością i niskimi emisjami.
Pełnohybrydowy układ napędowy łączy gęsty w energię akumulator litowo-jonowy oraz dwa kompaktowe, mocne silniki elektryczne z nowo opracowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem w cyklu Atkinsona. System e:HEV przełącza się bez zauważalnych zmian między trybami EV, Hybrydowym i Napędem Silnikowym bez ingerencji kierowcy.
W miejskim środowisku pojazd jeździ w trybie EV przez większość czasu, produkując zero emisji, wykorzystując płynne i responsywne cechy napędu elektrycznego. Gdy kierowca wymaga mocniejszego przyspieszenia, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby napędzić koła za pomocą mocnego silnika elektrycznego, przy czym silnik spalinowy generuje wymaganą moc elektryczną.
Przy stałych wysokich prędkościach, na przykład na autostradzie, system przełącza się na Napęd Silnikowy, który jest bezpośrednio i wydajnie zasilany przez silnik benzynowy z minimalnymi stratami, wspomagany przez silnik elektryczny w razie potrzeby. Gdy wymagana energia napędu osiąga wysoką wartość w kierunku maksymalnej prędkości, system przełącza się z powrotem na tryb hybrydowy, aby uwolnić pełną moc silnika elektrycznego.
We wszystkich trybach jazdy odzyskiwana jest energia z hamowania i zwalniania, aby poprawić ogólną efektywność, co skutkuje niezwykle niskim zużyciem paliwa, szczególnie w ruchu stop-and-go. Dzięki wysokiej sztywności wału korbowego i wtórnej osi balansera, silnik ma niższe wibracje w całym zakresie prędkości obrotowych niż w poprzednich generacjach systemu e:HEV, co zapewnia płynniejszą jazdę we wszystkich trybach jazdy.
Ewolucja sprzętu e:HEV Hondy przez 20 lat doprowadziła do uzyskania wyrafinowanej, a jednocześnie kompaktowej i wydajnej jednostki napędowej, która łączy responsywność i moc silnika elektrycznego z możliwością długodystansowego komfortu silnika benzynowego, aby robić wrażenie zarówno w miejskiej, jak i wiejskiej jeździe. Zapewnia on nie tylko natychmiastową reakcję przy przyspieszaniu przy niskich prędkościach, ale także przy wysokich prędkościach na autostradzie.
Kontrola przesunięcia liniowego koreluje dźwięk silnika z prędkością silnika, aby zapewnić bardziej uspokajające odczucie przyspieszenia, co stanowi dużą ewolucję w porównaniu do poprzednich hybryd Hondy. W trybie Sport jest to jeszcze bardziej podkreślone za pomocą aktywnej kontroli dźwięku, która generuje wzmocnione doznania dźwiękowe.
Dla sportowej jazdy po krętych drogach inżynierowie Hondy opracowali 'system wykrywania krętych dróg’. Umożliwia to pojazdowi bycie w najbardziej odpowiednim trybie jazdy, aby poprawić responsywność i zredukować zbędne i częste przełączanie trybów napędu. W tej sytuacji do wzmożenia informacji zwrotnej dla kierowcy zastosowano również silniejszy poziom hamowania. Przy wysokich prędkościach, w trybie Napędu Silnikowego, system zapewnia responsywne przyspieszenie, oferując wysoki moment obrotowy silnika przy wyższych obciążeniach dzięki technologii bezpośredniego wtrysku.
Przy użyciu selektora jazdy użytkownicy mogą płynnie przełączać się między czterema trybami jazdy: 'Normal’, 'Sport’, 'Eco’ i 'Indywidualny’. Tryb Sport wyostrza reakcję na gaz i poprawia osiągi, podczas gdy tryb Eco dostosowuje reakcję na gaz, aby poprawić efektywność paliwową. Nowy tryb Indywidualny pozwala użytkownikom dostosować charakterystykę Civica do swojego stylu jazdy, w tym wagę kierownicy i reakcję na gaz. W każdej chwili użytkownicy mogą przełączyć się z powrotem na tryb Normal, w którym samochód zapewnia konfigurację równoważącą wydajność i efektywność.
Udoskonalony silnik oferuje wiodącą w klasie efektywność cieplną i poziomy emisji
Technologia bezpośredniego wtrysku umożliwia wtryskiwanie paliwa do silnika wielokrotnie podczas jednego etapu spalania, znanego jako wtrysk wielostopniowy, co redukuje emisje w szerokim zakresie pracy. Optymalizowany dla szybszego i bardziej efektywnego spalania oraz większego momentu obrotowego, nowo udoskonalona konstrukcja silnika pozwala nowemu Civicowi radzić sobie z wyższym współczynnikiem sprężania, dzięki poprawionej wydajności chłodzenia i razem z cyklem spalania Atkinsona osiąga wiodącą w branży efektywność cieplną na poziomie 41%.
Inżynierowie Hondy opracowali nowy silnik, aby także spełniał przyszłe normy emisji, wykorzystując katalizator aktywowany w niskiej temperaturze, zoptymalizowane kształty portów dolotowych dla wysokiego przepływu powietrza oraz zawory napełnione sodem, co wszystko przyczynia się do poprawy zarówno emisji, jak i ekonomii paliwa.
Najnowsza wersja inteligentnej jednostki zasilającej Hondy (IPU) jest umieszczona pod tylnymi siedzeniami w celu optymalizacji ogólnego pakowania pojazdu. Kompaktowe wymiary jednostki pozwoliły na wykorzystanie grubszej podłogi siedzenia, zwiększając komfort pasażerów. Nowa jednostka sterująca mocą (PCU), umieszczona pod maską w celu zaoszczędzenia miejsca, kontroluje wysokowoltową elastyczność hybrydowego systemu.
Zwiększenie gęstości mocy PCU i gęstości energii IPU pozwala silnikowi elektrycznemu przyjmować więcej obciążenia w szerszym zakresie scenariuszy jazdy. To z kolei pozwala silnikowi pracować z niższą prędkością roboczą, redukując zużycie paliwa i umożliwiając większe poziomy momentu obrotowego przy wyższych prędkościach.
Atrakcyjny pakiet infotainment dla zwiększonego komfortu i wygody
Całkowicie nowy Honda Civic łączy intuicyjny interfejs HMI z gamą usług łączności, które zwiększają komfort, wygodę i bezpieczeństwo, poprzez zastosowanie nowoczesnej technologii i dotykowych punktów interakcji, które promują dostępność, komfort i łatwość obsługi.
Ulepszony system infotainment Hondy dostępu z szybkim reakcją dziewięciocalowym ekranem dotykowym lub poprzez kontrolę głosową. Kontrolki i warstwy menu są zoptymalizowane, aby zminimalizować ruchy oczu w górę i w dół, promując prostą i szybką obsługę. Podpórka na palce dla panelu dotykowego stabilizuje opuszek palca użytkownika nawet podczas jazdy, z sześcioma konfigurowalnymi opcjami skrótów umieszczonymi tuż nad nim, dla łatwego dostępu do funkcji takich jak system nawigacji, telefon i audio. Fizyczne przyciski operacyjne 'Home’ i 'Back’ oraz pokrętło sterujące audio zostały powiększone, co sprawia, że są łatwiejsze w użyciu podczas jazdy.
Inżynierowie Hondy zaprojektowali system HMI, aby wspierał łatwą obsługę podczas jazdy, pozwalając użytkownikom szybko uzyskać dostęp do pożądanych funkcji przez mniejsze warstwy menu. System infotainment oferuje Apple CarPlay i Android Auto jako standard, aby umożliwić bezproblemową łączność ze smartfonami.
Zaawansowany wyświetlacz nawigacji został zaprojektowany z nową grafiką, aby zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy poprzez jaśniejszą prezentację informacji. System teraz obsługuje wprowadzenie modelowania miejskiego 3D z poprawioną jakością obrazu, używając bardziej żywych kolorów, aby wspierać nawigację w ruchu, a także operację jednym dotknięciem dla często używanych funkcji.
Po raz pierwszy w Hondzie, konfigurowalny 10,2-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz cyfrowy jest standardem w modelach najwyższej klasy, podczas gdy niższe wersje posiadają wskaźniki o średnicy 7,0 cala. Obie opcje mają nowe instrumenty, które szczegółowo przedstawiają moc wyjściową i poziomy regeneracji w hybrydowym układzie napędowym e:HEV. Informacje audio są skondensowane po lewej stronie ekranu, podczas gdy informacje dotyczące jazdy, takie jak Honda SENSING i informacje nawigacyjne, są umieszczone po prawej stronie wyświetlacza. To umiejscowienie pomaga kierowcy intuicyjnie obsługiwać odpowiednie przyciski na kierownicy.
Klasy Elegance i Sport zawierają osiem głośników jako standard. Klasa Advance oferuje premium system audio BOSE 'CentrepointTM’ z 12 głośnikami, który zapewnia pasażerom wyższy poziom zanurzenia podczas słuchania muzyki. Technologia ta powstała w wyniku współpracy ekspertów dźwiękowych z Hondy i BOSE, tworząc potężną, wysokiej jakości atmosferę, gdzie wszyscy pasażerowie mogą cieszyć się realistycznym i dokładnie odtworzonym dźwiękiem, jakby znajdowali się w sali koncertowej.
Ulepszona technologia SENSING i komponenty strukturalne zapewniają bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
System Honda SENSING ma szereg dodatkowych funkcji bezpieczeństwa w porównaniu do wycofanego Civica, a niektóre z istniejących funkcji zostały znacząco poprawione. Ponadto nowe wsparcie strukturalne wokół pojazdu utrzymuje najwyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów i pieszych, przekraczając kryteria rozwoju ustalone w segmencie E. Nowy model jest najnowszym krokiem w ambitnych planach Hondy, aby zredukować do zera wypadki drogowe z udziałem samochodów i motocykli Hondy do 2050 roku.
Sensory sonarowe debiutują w całkowicie nowym Civicu, z czterema na przodzie i czterema z tyłu, sensory te wykorzystują odbicie fal dźwiękowych do wykrywania obiektów niemagnetycznych, takich jak szkło i ściany, znacznie bardziej niezawodnie i z większą dokładnością niż wcześniej stosowane radary fal milimetrowych. Nowy Civic jest również wyposażony w przednią kamerę o szerokim polu widzenia. Zapewnia szerszy kąt 100 stopni i umożliwia ulepszoną technologię rozpoznawania, aby poprawić zdolność Civica do identyfikacji linii drogowych, poboczy, motocykli i rowerzystów.
Nowy chip przetwarzania o wysokiej prędkości został zastosowany, aby poprawić wykrywanie, wydajność i kontrolę systemu, co oznacza, że system Honda SENSING może wykrywać obiekty wcześniej i dokładniej niż konwencjonalne systemy radarowe oparte na falach milimetrowych, w tym pieszych w jasnych i ciemnych warunkach.
System ostrzegania przed kolizjami z przodu jest zaprojektowany w celu wykrywania obecności pojazdów przed pojazdem i wydaje dźwiękowe, wizualne i dotykowe powiadomienia do kierowcy, gdy zbliża się zbyt szybko. Jeśli kierowca nie zareaguje, aktywowany zostaje system hamowania zapobiegawczego, który automatycznie stosuje lekkie ciśnienie hamulca, aby pomóc zredukować prawdopodobieństwo lub ciężkość zderzenia czołowego. Jeśli zaktualizowany system wyczuje zbliżającą się kolizję, zastosuje mocne hamowanie. Monitor ruchu poprzecznego również korzysta z udoskonalonych czujników radarowych, umożliwiając Civicowi wcześniejsze ostrzeżenie kierowcy o nadjeżdżających pojazdach z obu stron podczas wycofywania się z miejsca parkingowego lub podjazdu.
Na drodze radar pozwala Civicowi skanować każdą stronę pojazdu od przednich drzwi w kierunku tyłu, co zwiększa zasięg wykrywania martwych pól z trzech metrów do 25 metrów. Kiedy system rozpoznaje pojazd zajmujący sąsiedni pas – lub zbliżający się po przekątnej z tyłu z dużą prędkością, system wyświetli wizualne ostrzeżenie na bocznych lusterkach, gdy wejdzie w zasięg około 25 metrów lub mniej, poprawiając bezpieczeństwo kierowców planujących zmianę pasa przy dużych prędkościach.
Po raz pierwszy całkowicie nowy Civic jest wyposażony w asystenta w korkach. Ułatwia to kierowcy pracę w niskich prędkościach w zatłoczonej komunikacji, pomagając utrzymać pojazd w pasie, zaczynając od 0 km/h. Gdy korek się rozluźni, przy prędkości około 60 km/h system bezproblemowo przełącza się na system utrzymania pasa ruchu, co jest niższą prędkością niż w konwencjonalnych systemach.
Gdy system działa, system utrzymania pasa ruchu rozpoznaje krzywiznę zakrętów, aby optymalizować czas wsparcia wchodzenia i wychodzenia oraz odpowiednio zredukować obciążenie kierowcy w zakrętach. Funkcja poprawy korekcji jest również obecna, co znacznie poprawia śledzenie na środku w przypadku pochylnych dróg, bocznych wiatrów lub spadku ciśnienia obok ciężarówki. Gdy system utrzymania pasa ruchu jest wyłączony, system zapobiegania zjeżdżaniu z drogi monitoruje pozycję pojazdu w pasie i wydaje wizualne i dotykowe ostrzeżenia, jeśli pojazd zbacza do innego wykrytego pasa bez sygnalizacji.
Dzięki nowej konfiguracji kamery, zaktualizowany system adaptacyjnego tempomatu może wykrywać pojazdy znacznie wcześniej i dokładniej niż wcześniej, umożliwiając postępujące przyspieszenie i hamowanie dla łagodniejszej i bardziej ludzkiej reakcji. Przy wyprzedzaniu samochodu system współpracuje ze wskaźnikiem i obsługą kierownicy, aby zapewnić mocne przyspieszenie w zależności od konkretnej sytuacji jazdy. Gdy wolniejszy pojazd opuszcza pas, system delikatnie przyspiesza z powrotem do ustawionej prędkości dla adaptacyjnego tempomatu. Reaguje również szybciej podczas zmiany na otwarty pas za wolniejszym samochodem oraz gdy wolniejszy samochód opuszcza pas przed nim.
Adaptacyjne światła drogowe Civica – to pierwszy taki system Hondy – to ewolucja technologii automatycznego długiego świateł i zmiennego rozkładu światła. Ten inteligentny system redukuje olśnienie i szansę oślepienia innych pojazdów i pieszych, używając kamery pokładowej do wykrywania pojazdów z przodu, automatycznie włączając i wyłączając poszczególne diody LED, aby zapewnić odpowiednią widoczność bez oślepiania innych. System może również samoczynnie przełączać się na długie światła, co ułatwia kierowcy koncentrację na drodze.
Udoskonalone struktury bezpieczeństwa
Oprócz nowych i ulepszonych technologii aktywnego bezpieczeństwa, Honda Civic integruje nowe komponenty strukturalne dla poprawy ochrony przy zderzeniach z przodu, tyłu i z boku, zwiększając ogólne bezpieczeństwo pasywne i spełniając rygorystyczne standardy bezpieczeństwa zderzeniowego Euro NCAP.
W tym dodatkowe wzmocnienia przednich drzwi i ramy nadkoli z tyłu, które poprawiają wydajność przy zderzeniach bocznych oraz płyty bezpieczeństwa belki zderzaka przedniego, które absorbują energię uderzenia, aby zredukować ryzyko złamań nóg i uszkodzeń więzadeł kolanowych dla pieszych w przypadku kolizji.