Honda zaprezentowała szóstą generację europejskiej wersji CR-V wiosną 2023 roku, a różniła się ona od swojego amerykańskiego odpowiednika.
Japoński producent był jednym z nielicznych, którzy stworzyli specyficzne wersje tego samego samochodu po obu stronach Atlantyku. W związku z tym, mimo że na pierwszy rzut oka wyglądała identycznie jak ta sprzedawana na kontynencie północnoamerykańskim, różniła się w wielu aspektach, zwłaszcza w zakresie wyglądu zewnętrznego i mechaniki.
Przy szóstej generacji CR-V Honda zakończyła cykl projektowania w jednolitym stylu. Reflektory SUV-a były smukłe i kierowały się ku górze po zewnętrznych stronach, przypominając te zamontowane w modelu Civic. Główna atrapa chłodnicy miała trójwymiarowy heksagonalny wzór, który starał się ukryć ograniczoną powierzchnię chłodzenia, jakiej potrzebował samochód. Na dolnej części zderzaka europejska wersja miała szeroki trapezoidalny wlot powietrza, flankowany przez wloty powietrza, mające na celu skierowanie strumienia powietrza na boki pojazdu. Choć profil miał podobny wygląd, z wznoszącą się linią na dole trzeciego rzędu okien, światła tylne były specyficzne dla rynku UE, z czerwonymi diodami LED i czerwonymi soczewkami. Z kolei amerykańska wersja miała przezroczyste soczewki.
Wnętrze, główną różnicę można było zauważyć w konsoli centralnej. Wersja europejska miała przyciski do wyboru biegów, podczas gdy model amerykański otrzymał klasyczny dźwignię zmiany biegów. Może to było bardziej komfortowe dla klientów Hondy lub po prostu kwestia gustu. Niemniej jednak, obie wersje były wyposażone w standardową jednostkę infotainment umieszczoną na szczycie centralnej konsoli.
Jednak najważniejsza różnica dotyczyła napędów. Model amerykański był napędzany silnikiem turbo o pojemności 1,5 litra. Natomiast europejska wersja miała silnik atmosferyczny o pojemności 2,0 litra działający w cyklu Atkinsona. Dostępne były dwie wersje: hybryda mild i hybrydowa z możliwością ładowania.
Honda zaprezentowała szóstą generację swojego najlepiej sprzedającego się SUV-a, modelu CR-V, który ma podnieść poprzeczkę w zakresie wzornictwa, funkcjonalności i codziennej użyteczności, gdy trafi do Europy jeszcze w tym roku.
Nowy CR-V został ujawniony podczas Europejskiego Wydarzenia Medialnego marki w Offenbach w Niemczech. Został udoskonalony pod każdym względem, aby stworzyć idealnego SUV-a uniwersalnego. Łączy w sobie zaawansowane i sportowe wartości, z których znana jest marka Honda, z najnowszymi systemami wspomagania kierowcy oraz pasywnym bezpieczeństwem, co zapewnia wyjątkową niezawodność, dynamikę i komfort. Skupienie się na wysokiej jakości kolorach, materiałach i tkaninach wewnątrz kabiny podnosi CR-V do segmentu premium.
CR-V będzie oferowane z wyborem napędu: pełnego hybrydowego (e:HEV) lub, po raz pierwszy na europejskim rynku, hybrydowego plug-in (e:PHEV). Oba warianty wyposażone są w 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem Atkinsona, który został usprawniony, aby zwiększyć efektywność, komfort oraz dynamikę.
e:PHEV
W modelu e:PHEV wykorzystano te same lekkie i wydajne silniki elektryczne, co w modelu e:HEV, co zapewnia imponujące przyspieszenie, szybkie czasy ładowania oraz konkurencyjny zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym.
Dzięki możliwości przejechania 82 km w trybie elektrycznym, hybrydowy CR-V jest w stanie zrealizować większość codziennych podróży na napędzie elektrycznym. Przy temperaturze baterii wynoszącej 25 stopni, naładowanie do 100% z poziomu zerowego zajmuje zaledwie 2,5 godziny.
e:HEV
Pełna hybryda CR-V będzie miała najnowocześniejszą wersję nagradzanego napędu e:HEV, który po raz pierwszy zaprezentowano w nagradzanym modelu Civic hatchback. Gęsta energetycznie bateria litowo-jonowa oraz dwa kompaktowe, lekkie silniki elektryczne współpracują z silnikiem benzynowym, umożliwiając płynne przełączanie między trybami EV, Hybrydowym i Silnikowym, co czyni go idealnie dopasowanym do wszelkich scenariuszy jazdy.
Nowy model zachował swój znany kształt, jednak z ewolucją w designie, która zwiększa jego obecność na drodze. Zaczyna się od bardziej zdecydowanego stylu z przodu, przy czym warianty e:HEV i e:PHEV wyróżniają się własnym, ekskluzywnym wzorem grilla. Cienkie reflektory łączą się z nowoczesnymi dziennymi światłami, tworząc silną obecność wizualną, a z tyłu połączenie pionowego światła stop oraz kierunkowskazu to sprytna ewolucja natychmiast rozpoznawalnego wzoru lamp tylnych CR-V.
Widoczność była kolejnym kluczowym punktem podczas projektowania i rozwoju. Przednie rogi CR-V są niskie, dzięki szerokiemu, niezagraconemu maski, co pozwala kierowcom lepiej zrozumieć ogólny kształt pojazdu. W połączeniu z dużymi szybami, CR-V oferuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach dla wszystkich pasażerów, co zmniejsza stres, zwiększa poczucie przestronności oraz zapewnia poczucie bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników.
Ewolucyjny wygląd kryje także wzrost wymiarów modelu CR-V. Jest szerszy, dłuższy i wyższy od swojego poprzednika, oferując więcej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów, a wydłużony o 40 mm rozstaw osi pozwala na 16 mm więcej miejsca na nogi z tyłu oraz 118% więcej pojemności bagażowej. Osiem poziomów regulacji nachylenia tylnego siedzenia, z dodatkowym kątem 10,5°, pozwala pasażerom na relaks w komfortowych warunkach.
Zaktualizowany zestaw funkcji Honda SENSING oraz nowe elementy konstrukcyjne przyczyniają się do liderowania w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Całkowicie nowy CR-V jest pierwszym modelem z systemem Honda SENSING 360, nowym systemem bezpieczeństwa i asysty kierowcy, który eliminuje martwe pola wokół pojazdu i jeszcze bardziej przyczynia się do unikania kolizji, odciążając kierowcę.