2023 Honda CR-V

Honda wprowadziła na rynek amerykański szóstą generację swojego najpopularniejszego modelu CR-V latem 2022 roku, poprawiając zarówno jego wizerunek, jak i osiągi.

CR-V rozpoczęło swoją historię w 1995 roku, w czasach gdy SUV-y nie cieszyły się dużą popularnością wśród klientów. Mimo to japoński producent postanowił zaryzykować i odniósł wielkie sukcesy z tym modelem. Później Honda próbowała osiągnąć podobny sukces z większym modelem Pilot, jednak bez powodzenia. Do 2022 roku CR-V stało się najlepiej sprzedającym się SUV-em na rynku amerykańskim, jego pozycję kwestionowali bardziej doświadczeni producenci SUV-ów. Mimo to, kompaktowy SUV utrzymał się na rynku dzięki ciągłym ulepszeniom i niezawodności stającej się wręcz legendarną.

W modelu z 2022 roku, szóstą generację CR-V wyróżniał nowy, charakterystyczny przód, który przypominał inne pojazdy w ofercie Hondy, takie jak Accord, Civic i HR-V. Jego skośne, wąskie reflektory wyposażono w standardowe diody LED. Pionowy, szeroki grill posiadał czarną siatkę z chromowanym wykończeniem. Z profilu, linia okien przypominała podobny kształt, jaki oferował pickup Ridgeline. Z tyłu, projektanci zreinterpretowali pierwotny pomysł na pionowe światła tylne, wydłużając je na klapę bagażnika.

W środku, CR-V oferowało przestronną kabinę dzięki zwiększonemu rozstawowi osi w porównaniu do poprzednika. Innym ważnym krokiem naprzód była technologia, w której producent zamontował 7-calowy cyfrowy panel wskaźników, uzupełniony przez 7- lub 9-calowy ekran dotykowy umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Przeprojektowane przednie fotele kubełkowe zapewniały lepsze wsparcie boczne i komfort podczas dłuższych podróży, a z tyłu, ławka dzielona w proporcji 60/40 powiększała bagażnik z regularnych 36,3 cu-ft (1 027 litrów) do imponujących 76,5 cu-ft (2 166 litrów) po złożeniu.

Pod maską, CR-V chwaliło się nowym systemem hybrydowym, który łączył 2,0-litrowy silnik czterocylindrowy w układzie Atkinsona z dwoma silnikami elektrycznymi umieszczonymi obok siebie. W międzyczasie, wersja podstawowa oferowała turbodoładowany silnik 1,5-litrowy, który był połączony z przekładnią CVT, która imitowała stałe przełożenia.

 Najlepiej sprzedający się SUV w Ameryce w ciągu ostatnich 25 lat postanowił podnieść poprzeczkę – zadebiutował całkowicie nowy model 2023 Honda CR-V, który łączy w sobie solidny i wysublimowany design oraz nowoczesny, bardziej zaawansowany hybrydowy system 4. generacji, oferując oszczędność paliwa, sportowe osiągi oraz lepsze możliwości jazdy. Modele hybrydowe CR-V są teraz uważane za szczytowe osiągnięcie w gamie CR-V i będą stanowić około 50 procent sprzedaży tej 6. generacji, co jest kluczowym krokiem w strategii elektryfikacji Hondy.

Nowa CR-V jest idealna zarówno do codziennego użytku, jak i weekendowych wypadów – jest dłuższa i szersza, z lepszymi proporcjami oraz znacznie szerszym staniem, co wzmacnia nowy kierunek designu Hondy z niską poziomą linią okien i długim, mocnym przodem. Najpopularniejszy SUV Hondy odpowiada swoimi nowymi, odważnymi kształtami bardziej angażującą osobowością, pewniejszą i dopracowaną dynamiką oraz zwiększonym momentem obrotowym i możliwościami.

Honda CR-V dostępna jest w czterech wersjach, w tym nowej hybrydowej CR-V Sport oraz Sport Touring, które stanowią nowe szczytowe modele w gamie CR-V. Z momentem obrotowym wynoszącym 247 lb-ft nowy, dwusilnikowy hybrydowy system czyni je najmocniejszymi CR-V w historii.

Wnętrze nowej CR-V łączy sportowy i nowoczesny styl z doskonałym rzemiosłem, wysokiej jakości materiałami oraz niezbędnymi technologiami. Jest również cichsze i bardziej komfortowe, nowoczesne fotele stabilizujące ciało z przodu redukują zmęczenie i poprawiają postawę, a przestrzeń w kabinie i ładowni jest największa w historii modelu CR-V. W standardzie znajdują się najlepsze w swojej klasie funkcje bezpieczeństwa, w tym nowa technologia bezpieczeństwa i asystencji kierowcy Honda Sensing® z szerszym widokiem kamery i radarem, nową generacją poduszek powietrznych z przodu, a także nowymi poduszkami bocznymi i kolanowymi z tyłu.

„Honda CR-V, najlepiej sprzedający się SUV w Ameryce od 25 lat, odegrała kluczową rolę w naszej historii, ale to, co jest znaczące w przypadku całkowicie nowego CR-V, to ważna rola, jaką będzie odgrywać w przyszłości – z CR-V hybrydowym, który ma stanowić około 50 procent sprzedaży,” powiedział Mike Kistemaker, asystent wiceprezesa sprzedaży Hondy w American Honda. „Bardziej stylowy, bardziej wytrzymały, bardziej technologiczny i bardziej angażujący w prowadzeniu, ta 6. generacja CR-V będzie liderem w swojej klasie w dużym segmencie, gdzie to naprawdę ma znaczenie.”

Solidny i wysublimowany design

Model 2023 CR-V cechuje się całkowicie nowym, solidnym i wysublimowanym designem, który dodatkowo rozwija kierunek zewnętrznego projektowania Hondy dla swoich lekkich pojazdów, czerpiąc inspirację z niedawno zaprezentowanych modeli Ridgeline i Passport TrailSport. Silna pozioma linia okien podkreśla jego zwiększoną długość (+2,7 cala), podczas gdy wydłużony o 1,6 cala rozstaw osi oraz dodatkowa szerokość o 0,4 cala nadają mu mocniejszy, bardziej agresywny wygląd.

Dramaturgiczne przemieszczenie słupków przednich szyb jest kluczowe dla nowego, bardziej sportowego kształtu CR-V oraz poprawionej widoczności. Podstawa tych słupków A została przesunięta o 4,7 cala do tyłu, 2,8 cala na zewnątrz i 1,4 cala w dół. W połączeniu z nowymi lusterkami bocznymi mocowanymi do drzwi, te zmiany znacząco poprawiają widoczność.

Na nowym wyglądzie wyróżnia się duża, prostokątna atrapa chłodnicy, długi przód oraz standardowe reflektory LED. Wersje EX i EX-L mają czarną siatkę atrapy z błyszczącym wykończeniem i chromowanym akcentem, lusterka w kolorze nadwozia zintegrowane z kierunkowskazami oraz standardowe 18-calowe felgi aluminiowe o dziesięciu ramionach. Smukły spoiler dachowy w kolorze nadwozia oraz nowa, całkowicie LED-owa interpretacja charakterystycznych pionowych lamp tylnych sprawiają, że 6. generacja CR-V jest natychmiast rozpoznawalna z tyłu.

Bardziej dynamiczne modele hybrydowe Sport i Sport Touring charakteryzują się jeszcze bardziej odważnym stylem. Bardziej agresywne przednie i tylne zderzaki oraz siatka atrapy mają błyszczące czarne akcenty, a Sport i Sport Touring są jedynymi wersjami z prostokątnymi wydechami. Unikalny dolny zderzak jest błyszczący na modelu Sport, a na Sport Touring w kolorze platynowym. Dolna strona tylnego spojlera jest matowa na Sport, a błyszcząca na Sport Touring.

Honda CR-V Sport jedzie na 18-calowych, 10-ramiennych aluminiowych felgach w kolorze Berlina Black, a Sport Touring na czarnych, 19-calowych felgach z pięcioma ramionami.

Sportowe, nowoczesne i przestronne wnętrze

Z czystymi kształtami, wysokiej jakości materiałami i eleganckimi akcentami, zupełnie nowe, sportowe i nowoczesne wnętrze rozwija nowy kierunek projektowania Hondy. CR-V jest również bardziej komfortowe i przestronne niż kiedykolwiek, z zauważalnie większą odległością między siedzeniami oraz większą przestrzenią na nogi z tyłu (+0,6 cala). Tylne siedzenia mają teraz osiem kątów nachylenia dla większego komfortu.

Górna część deski rozdzielczej została zaprojektowana z minimalną ilością linii cięcia, aby zredukować odbicia światła na przedniej szybie oraz inne potencjalne rozproszenia wzroku. Uderzająca metalowa siatka w kształcie plastra miodu rozciąga się na desce rozdzielczej, pełniąc funkcję zarówno estetyczną, jak i praktyczną, maskując otwory wentylacyjne, które mogłyby zakłócać czysty i harmonijny design.

Nowe fotele stabilizujące ciało z przodu redukują zmęczenie podczas dłuższych przejazdów, a kąt kierownicy jest bardziej zbliżony do sedanów dla wygodniejszej, sportowej pozycji podczas jazdy. Pomiędzy przednimi siedzeniami znajduje się największa w swojej klasie komora centralna, oferująca dziewięć litrów przestrzeni.

Model 2023 Honda CR-V ma najwięcej przestrzeni ładunkowej w historii modelu – 36,3 cu-ft dostępnej za tylnymi siedzeniami w modelach zarówno z silnikiem turbo (+1,2 cu-ft), jak i hybrydowym (+3,1 cu-ft). W wersjach EX i EX-L podłoga ładunkowa może być obniżona, co zwiększa przestrzeń ładunkową do 39,3 cu-ft. Po złożeniu tylnych siedzeń w proporcji 60/40, przestrzeń ładunkowa zwiększa się do 76,5 cu-ft.

CR-V EX ma szare lub czarne tapicerki materiałowe z 8-kierunkowym elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy oraz czarnymi akcentami na desce rozdzielczej. Wersja EX-L dodaje szare lub czarne skórzane powierzchnie siedzeń, 4-kierunkowo elektrycznie regulowany fotel pasażera oraz czarną tapicerkę na desce rozdzielczej.

Honda CR-V Sport ma wyłącznie czarną tapicerkę materiałową i czarne akcenty na desce rozdzielczej, podczas gdy model Sport Touring dostępny jest z czarnymi lub szarymi skórzanymi powierzchniami oraz czarnymi akcentami na desce rozdzielczej. Zarówno Sport, jak i Sport Touring mają w standardzie czarny sufit oraz pomarańczowe akcenty na siedzeniach (czarna skóra lub materiał), konsoli, kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Inteligentna technologia

Technologia została inteligentnie zintegrowana w nowej kabinie Hondy CR-V, koncentrując się na kierowcy, w tym wyświetlaczu instrumentów cyfrowych oraz znacząco większym standardowym ekranie dotykowym z kompatybilnością z Apple CarPlay® i Android Auto™.

7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z cyfrowym obrotomierzem w EX i EX-L lub miernikiem przepływu mocy w Sport i Sport Touring po lewej stronie oraz fizycznym prędkościomierzem po prawej stronie. 7-calowy wyświetlacz multimedialny oferuje funkcje do wyboru przez użytkownika, takie jak ustawienia Honda Sensing®, informacje o pojeździe i inne.

Nowy system audio z 7-calowym ekranem dotykowym jest standardem w EX i Sport, z fizycznymi pokrętłami do głośności i strojenia oraz uproszczoną strukturą menu. Przestrzeń do przechowywania przed dźwignią zmiany biegów jest wystarczająco szeroka, aby pomieścić dwa smartfony obok siebie, towarzyszy jej dwa podświetlane porty USB, USB-A 2.5A oraz USB-C 3.0A, które są w standardzie. Dla pasażerów z tyłu dwa podświetlane porty ładowania USB-C 3.0A są standardem w modelach Sport i Sport Touring.

CR-V EX-L i Sport Touring mają standardowy 9-calowy ekran dotykowy z fizycznym pokrętłem głośności, bezprzewodową kompatybilnością Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz uproszczoną nawigacją z mniejszą liczbą menu. Ładowanie bezprzewodowe o mocy 15W, kompatybilne z Qi, jest również standardem.

CR-V Sport Touring jest wyposażona w 12-głośnikowy system audio premium Bose, stworzony specjalnie dla nowego wnętrza. Dzięki technologii Bose Centerpoint i przetwarzaniu sygnału cyfrowego SurroundStage, nowy system umieszcza wszystkich pasażerów w samym centrum muzyki, niezależnie od ich miejsca w pojeździe, zapewniając czyste i przestrzenne wrażenia akustyczne.

Sportowe, a jednocześnie komfortowe właściwości jezdne

Sportowe i bardziej angażujące doświadczenie jazdy zostało stworzone poprzez zrewidowany podwozie i znacząco mocniejszą konstrukcję.

Oparte na wzmocnionej globalnej architekturze Hondy, rozstaw osi CR-V został wydłużony do 106,3 cala (+1,6 cala), co zapewnia płynniejszą jazdę i większą stabilność. Znacząco szersze tory (+0,4 cala z przodu i z tyłu) także poprawiają stabilność. O 15 procent sztywniejsza konstrukcja wspiera ulepszenia w zakresie komfortu jazdy, prowadzenia i ogólnej jakości.

Ulepszenia zawieszenia i układu kierowniczego sprawiają, że CR-V jest bardziej zabawne w prowadzeniu, a jednocześnie poprawiają komfort jazdy. Jego przednie zawieszenie MacPhersona oraz układ kierowniczy o zmiennej przekładni są teraz zamontowane na nowej sztywniejszej ramie, która poprawia odczucia i precyzję kierowania. Prowadzenie jest jeszcze lepsze dzięki sztywniejszej tylnej ramie dla przestrojonego zawieszenia wielowahaczowego, które charakteryzuje się o 15 procent wyższą twardością sprężyn dla górnego mocowania.

Nowe, bardziej mocne i zdolne modele hybrydowe

Aby uzyskać sportowe uczucie jazdy, modele CR-V Sport i Sport Touring wyposażone są w nowy, dwusilnikowy hybrydowy system elektryczny czwartej generacji z nowym, udoskonalonym silnikiem 2.0 z cyklem Atkinsona, który dodaje bezpośredni wtrysk paliwa i jest połączony z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi obok siebie. Ta nowa konfiguracja pozwala na użycie większego silnika napędowego z wyższym momentem obrotowym. Połączona moc systemu wynosi 2041 hp (wzrost o 3 hp, netto ISO), podczas gdy szczytowy moment obrotowy silnika trakcyjnego wzrasta do 247 lb-ft (wzrost o 15 lb-ft).

System hybrydowy elektryczny jest bardziej dopracowany przy prędkościach autostradowych, a po raz pierwszy oferuje do 1000 funtów zdolności holowniczej. Kontrola liniowa zmiany biegów podnosi doznania z jazdy, naśladując odczucie obrotów związane z prędkością pojazdu, które występuje przy konwencjonalnym przełączaniu biegów. Nowy system hybrydowy elektryczny pozwala również na znaczny wzrost maksymalnej prędkości, która wzrasta z 86 mph do 115 mph.

Pod maską CR-V EX i EX-L znajduje się zaktualizowany silnik turbo 1.5 z dodatkowymi ulepszeniami, poprawioną wydajnością emisji spalin i 190 hp (SAE netto przy 6000 obr./min). Ulepszenia obejmują nową turbosprężarkę o wysokiej efektywności i szybkiej reakcji oraz głowicę cylindrów z portami wydechowymi 4-2, które pomagają silnikowi 4-cylindrowemu utrzymać maksymalną moc na szerszym zakresie obrotów. Szczytowy moment obrotowy wynoszący 179 lb-ft również pojawia się o 300 obrotów wcześniej, w zakresie od 1700 do 5000 obr./min, co poprawia reakcję. Hałas silnika został również znacząco zredukowany.

Ciągła automatyczna skrzynia biegów (CVT) dla silnika turbo 1.5 została zaktualizowana w celu zmniejszenia hałasu i wibracji. Znaczne ulepszenia w zakresie prowadzenia i osiągów obejmują programowanie Step-Shift, które symuluje zmiany biegów przy pełnym gazie.

Zaktualizowany system Real Time AWD z Intelligent Control System™ poprawia zarządzanie przyczepnością w śliskich warunkach, takich jak śnieg i błoto. Dostępny we wszystkich wersjach, a standardowy w Sport Touring, system może teraz przekazywać do 50 procent momentu obrotowego silnika na tylne koła.

Po raz pierwszy Honda CR-V ma kontrolę zjazdu z górki. System, dostępny w standardzie we wszystkich wersjach, zwiększa możliwości terenowe, oferując większą kontrolę na stromych, śliskich zboczach. Kierowcy mogą wybierać prędkości między 2 a 12 mph.

Trzy standardowe tryby jazdy do wyboru optymalizują doświadczenie jazdy w różnych warunkach. Oprócz normalnego i ekonomicznego trybu, nowy tryb śniegu maksymalizuje dostępną przyczepność i osiągi w śliskich, śnieżnych warunkach. Modele Sport i Sport Touring mają dodatkowo tryb sportowy.

Bezpieczeństwo i liderstwo w zakresie funkcji wśród kompaktowych SUV-ów

6. generacja Honda CR-V jest liderem w zakresie funkcji i osiągów bezpieczeństwa w kompaktowych SUV-ach, dzięki zaawansowanej technologii aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, która jest w standardzie w każdym CR-V. Obejmuje to najnowszą wersję architektury Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która została ulepszona dla jeszcze lepszej kompatybilności z większymi pojazdami.

Osiągnięto to dzięki nowej górnej strukturze słupka A, ramie bocznej i dolnej strukturze grodzi – wszystko zaprojektowane w celu kierowania energii zderzeniowej wokół kabiny. Ochrona przed uderzeniami bocznymi została również poprawiona, dzięki sztywniejszym strukturom w dachu, progach bocznych i słupku B, drzwiach oraz tylnym nadkolu i słupku C. Celując w uzyskanie dzisiejszych najwyższych ocen bezpieczeństwa Top Safety Pick+ i 5 gwiazdek NHTSA, CR-V jest zaprojektowane tak, aby spełnić również przyszłe standardy.

Po raz pierwszy w nowym Civicu, nowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu zostały zaprojektowane w celu minimalizacji potencjału poważnych urazów mózgu związanych z uderzeniami frontalnymi pod kątem. Nowa poduszka powietrzna dla kierowcy z przodu wykorzystuje innowacyjną strukturę w kształcie oponki, aby przytrzymać i unieruchomić głowę, zmniejszając rotację. Poduszka powietrzna pasażera z przodu wykorzystuje projekt z trzema komorami, aby osiągnąć podobny efekt, z dwiema zewnętrznymi komorami zaprojektowanymi do przytrzymywania głowy i minimalizowania rotacji. Po raz pierwszy CR-V oferuje standardowe poduszki powietrzne na kolana i do ochrony pasażerów tylnej strony.

Nowa gama technologii bezpieczeństwa i asystencji kierowcy Honda Sensing® integruje nową kamerę o szerokim kącie widzenia i radar miliometrowy. Nowa kamera oferuje kąt widzenia 90 stopni, a radar 120 stopni. Ten szeroki kąt poprawia wydajność zapobiegania kolizjom dzięki lepszej zdolności rozpoznawania cech obiektów, takich jak pojazdy czy piesi, a także białych linii, granic drogi, takich jak krawężniki, inne pojazdy, piesi, rowerzyści, motocykliści i znaki drogowe. Szeroki kąt pozwala również na rozszerzenie zakresu kontroli CR-V na skrzyżowania.

Informacja o martwym polu (BSI) jest teraz standardem. Nowością są również asystent w korkach (TJA), kontrola hamowania przy niskich prędkościach i rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), a także bardziej naturalne reakcje dla istniejących funkcji, takich jak adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją niskiej prędkości oraz asystent utrzymania pasa (LKAS).

Honda CR-V ma teraz system monitorowania uwagi kierowcy, który wydaje ostrzeżenie na desce rozdzielczej, gdy wyczuwa, że kierowca staje się nieuważny. Standardowe przypomnienie o pasach bezpieczeństwa z tyłu oraz przypomnienie o tylnych siedzeniach to nowości w CR-V; to drugie informuje kierowców, aby sprawdzili tylną część pojazdu pod kątem dzieci, zwierząt domowych lub innego cennego ładunku po wysiadaniu z pojazdu.

Produkcja CR-V

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.