Honda zaprezentowała model e:Ny1 jako drugi w pełni elektryczny pojazd wiosną 2023 roku, a mimo że auto oparto na już znanym modelu HR-V, różniło się w wielu aspektach.
Kiedy japoński producent wprowadził na rynek model e w 2020 roku, nie spełnił oczekiwań swoich klientów. Choć był to pojazd zaawansowany technologicznie, który mógł poruszać się wyłącznie na prąd, jego zasięg był bardzo ograniczony. Dodatkowo, był dość drogi. Były to jednak pierwsze kroki Hondy w segmencie pojazdów elektrycznych. Z modelem e:Ny1 w 2023 roku nastąpiła znacząca ewolucja.
Na zewnątrz kształt pojazdu był znajomy dla wielu właścicieli Hondy, ponieważ większość paneli nadwozia była wspólna z SUV-em HR-V. Z przodu jednak producent usunął główną osłonę chłodnicy, gdyż nie było silnika spalinowego do chłodzenia. Zamiast tego umieszczono panel, który ukrywał port ładowania. Z profilu e:Ny1 miał tę samą nachyloną tylną klapę i czysty design z zaokrąglonymi panelami oraz wystarczającą ilością okien.
Podczas gdy zewnętrze przypominało model HR-V, wnętrze było zupełnie inne. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz LCD pokazujący wskaźniki. Dodatkowo, Honda zamontowała drugi, pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15,1”, podzielony na trzy sekcje. Dolna część była przeznaczona dla systemu klimatyzacji i posiadała strefy dotykowe. Ponieważ e:Ny1 bazował na modelu HR-V, Honda zainstalowała podobny kokpit, ale o innym układzie. Wszystkie pięć miejsc w kabinie było komfortowych, zarówno na dłuższe, jak i krótsze trasy.
Pod obudową e:Ny1 Honda zainstalowała silnik o mocy 150 kW (204 KM) połączony z jednobiegową skrzynią biegów, która przenosiła moment obrotowy na przednie koła.
Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd, e:Ny1, podczas Europejskiego Wydarzenia Medialnego w Offenbach w Niemczech. To drugi czysty pojazd elektryczny marki, który trafia do tego regionu, po szeroko uznawanym miejskim samochodzie Honda e, a jego celem jest zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania klientów na w pełni elektryczne SUV-y z segmentu B.
Oferując świeży, charakterystyczny design oraz najnowszą zaawansowaną technologię, e:Ny1 podąża za filozofią rozwoju skoncentrowaną na człowieku, maksymalizując potencjał w pełni elektrycznego napędu, aby dostarczyć SUV-a z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, płynną i wyszukaną jazdą oraz intuicyjną wszechstronnością.
Odważna i elegancka estetyka zewnętrzna jest tworzona przez krótki zwis przedni, duże koła i szeroki rozstaw osi. e:Ny1 debiutuje również z zupełnie nową elektryczną tożsamością Hondy, z białymi emblematami 'H’ umieszczonymi wokół pojazdu, w tym na emblematach z przodu, kapslach kół oraz kierownicy. Dodatkowo, nowa czcionka wypisuje 'Honda’ na tylnej klapie, nadając jej premium wygląd, który będzie cechować przyszłe pojazdy elektryczne marki.
Inteligentne zapakowanie komponentów elektrycznego napędu zapewnia, że e:Ny1 oferuje wyjątkową przestronność wnętrza i komfort. Nowy środkowy panel konsoli charakteryzuje się prostym układem łatwo dostępnych przycisków, wieloma opcjami przechowywania oraz bezprzewodowym ładowaniem, podczas gdy uporządkowana deska rozdzielcza z dużym, 15,1-calowym ekranem dotykowym zapewnia dostęp do obszernego zestawu opcji infotainment i jazdy.
e:Ny1 zbudowany jest na nowo opracowanej architekturze e:N Architecture F, która jest platformą z napędem na przednią oś, koncentrującą się na trzech fundamentalnych cechach: dedykowanej konstrukcji karoserii o wysokiej sztywności, niskim środku ciężkości oraz starannie zarządzanej aerodynamice pod podłogą, aby zapewnić SUV-owi radosną i inspirującą pewność prowadzenia.
Dodatkowo platforma ta zawiera zintegrowany układ napędowy trójwymiarowy o wysokiej wydajności, lekki silnik elektryczny oraz skrzynię biegów. Generuje maksymalną moc 150 kW i moment obrotowy 310 Nm, zaprojektowany, aby zapewnić płynne i komfortowe przyspieszenie oraz hamowanie. Pod podłogą znajduje się akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, który zapewnia zasięg do 412 km (WLTP) oraz możliwość szybkiego ładowania DC, które może wzrosnąć z 10 do 80% w zaledwie 45 minut.
Nowe podwozie opracowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych zapewniło poprawioną sztywność skrętną – kluczowe znaczenie ma tutaj stal o wysokiej wytrzymałości, używana w 47% masy karoserii e:Ny1. Obok nowej platformy i układu napędowego, te elementy łączą się, aby zapewnić dynamiczne osiągi, wyjątkowy komfort i wyrafinowanie, których kierowcy oczekują od najnowszego elektrycznego pojazdu Hondy.