2023 Honda Pilot

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Honda zaprezentowała czwartą generację swojego największego SUV-a, modelu Pilot, w 2022 roku z myślą o roku modelowym 2023. Oprócz standardowej wersji, wprowadziła również bardziej ruggedową odmianę, gotową na bardziej przygodowe destynacje.

W zaledwie dwie dekady model Pilot przeszedł przez cztery generacje. Podczas gdy pierwszy model, wprowadzony w 2002 roku, był bardziej powiększoną wersją CR-V, model z 2023 roku zaprezentowany w 2022 r. powstał na platformie pojazdu ciężarowego. Co więcej, jego zewnętrzny wygląd znacząco różnił się od jakiegokolwiek z jego poprzedników i oferował nowoczesne rozwiązania na nowe wyzwania. Był również najobszerniejszy i ostatecznie oferował opcję ośmiu miejsc w wersji Limited. Dodatkowo, cała gama modeli otrzymała nową automatyczną skrzynię biegów z dziesięcioma biegami, mocniejszy silnik oraz bardziej komfortowe wnętrze.

Na przedzie, model Honda Pilot 2023 miał płaski grill, który podkreślał jego bardziej ruggedowy charakter. Smukłe reflektory z LED-owymi światłami dziennymi podążały za językiem designu wprowadzonym w modelach Civic, ale w większej skali. Dolna część zderzaka wyglądała inaczej w zależności od wersji. Tam producent umieścił czarne wstawki w funkcjonalnych wlotach powietrza, które flankowały dolny wlot, podczas gdy wersja Limited miała chromowane elementy.

Honda sprawiła, że model 2023 Pilot wyglądał bardziej ruggedowo nawet w podstawowej wersji Sport. Jednak wersja TrailSport miała czarne wykończenia wokół nadkoli, opony AT oraz czarne progi, co nadawało pojazdowi wygląd z wyższym prześwitem. Czwarta generacja Pilota miała również pochylone do przodu słupki C, co było rzadkością w pojazdach w tym segmencie, zwłaszcza gdy tylna klapa i słupki D były niemal pionowe. Z tyłu SUV miał szerokie światła tylne, które łączyły się z błotnikami i tylnią klapą.

Wnętrze modelu Pilot zapewniało wygodę z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, niezależnie od wersji. Na desce rozdzielczej producent umieścił siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, który wspierał Apple CarPlay i Android Auto, oba w wersji przewodowej. W wyższych wersjach Honda zainstalowała dziewięcio-calowy wyświetlacz dotykowy oraz bezprzewodową łączność z obu systemami operacyjnymi. Wszystkie wersje były dostępne z siedzeniami dla ośmiu osób oraz zdejmowanym środkowym siedzeniem w drugim rzędzie, co tworzyło przestronniejszy obszar dla pasażerów siedzących za przednimi siedzeniami. Honda zrealizowała model Pilot jako prawdziwego przewoźnika osób, z dużą ilością miejsca dla pasażerów o dorosłych rozmiarach w ostatnim rzędzie.

Honda wykorzystała rozwiniętą wersję silnika V6 o pojemności 3,5 litra, który wcześniej był instalowany w trzeciej generacji Pilota. W przeciwieństwie do poprzednika, był on standardowo sparowany z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Klienci mogli wybierać napęd na przednie lub wszystkie koła, w zależności od wersji. Wersja TrailSport była dostępna wyłącznie z systemem 4WD, co pozwalało na holowanie do 5,000 funtów (2,268 kg).

 Największy i najsilniejszy SUV w historii Hondy, całkowicie nowy Honda Pilot 2023 to idealny SUV rodzinny, który zachwyca nowoczesnym i solidnym designem, większą przestrzenią dla pasażerów i bagażu oraz wiodącymi w swojej klasie możliwościami terenowymi i sportowymi właściwościami jezdnymi. Nowy Pilot TrailSport to najbardziej terenowy SUV Hondy, zaprojektowany, aby umożliwić weekendowym poszukiwaczom przygód eksplorację w nieznane z specjalnymi funkcjami terenowymi, w tym podwyższonym zawieszeniem, oponami all-terrain, stalowymi osłonami i rozszerzonymi możliwościami napędu na wszystkie koła. Ten czwarty model Pilot wejdzie do sprzedaży w przyszłym miesiącu w pięciu wersjach wyposażenia: Sport, EX-L, TrailSport, Touring i Elite.

„Honda Pilot od dwóch dekad jest ulubieńcem rodzin, a teraz uczyniliśmy go jeszcze lepszym, oferując więcej przestrzeni i wykończenia wewnątrz, nowoczesny, surowy design na zewnątrz oraz znacznie lepsze osiągi terenowe,” powiedział Mamadou Diallo, wiceprezydent ds. sprzedaży samochodów w American Honda Motor Co., Inc. „Dodatkowo, nowy Pilot TrailSport to autentyczny SUV zdolny do jazdy w terenie, który nie rezygnuje z komfortu i właściwości jezdnych w codziennej jeździe.”

Honda Pilot teraz wpasowuje się w teren dzięki całkowicie nowemu surowemu stylowi, który podkreśla jego zdolności terenowe. Solidny i aspiracyjny design charakteryzuje się dużą, prostokątną kratką i potężną sylwetką podkreśloną rozszerzonymi nadkolami, szerszymi torami i większymi oponami. Pod jego nowym, dłuższym hoodem kryje się najpotężniejszy silnik V6 w historii Hondy, całkowicie nowy silnik 3.5-litra DOHC, generujący 285 koni mechanicznych.

Wewnątrz, całkowicie nowa przestrzeń Pilot sprawia, że jest on nowym królem elastyczności w jeździe z niespotykanym komfortem, wszechstronnym układem siedzeń z opcjonalnym, demontowalnym siedzeniem w drugim rzędzie, które można wygodnie schować pod tylną podłogą bagażnika. Dopełnieniem wewnętrznej elastyczności jest największa w historii Pilota przestrzeń dla pasażerów i bagażu, w tym wygodniejszy trzeci rząd siedzeń, a Pilot szczyci się najlepszą w swojej klasie przestrzenią dla pasażerów i dużą objętością bagażu za trzema siedzeniami w trzecim rzędzie. Nowoczesne wnętrze jest także bardziej komfortowe dzięki nowym przednim fotelom stabilizującym ciało, które pomagają zmniejszyć zmęczenie podczas długich podróży. Wyrafinowane materiały, luksusowe detale i niezbędne technologie tworzą najbardziej ekskluzywnego Pilota w historii.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa wiodące w klasie obejmują nowy i ulepszony zestaw technologii bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda Sensing®, poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu nowej generacji, ulepszone boczne poduszki powietrzne z przodu oraz nowe poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera z przodu.

Nowe cechy Pilota:

Surowy design nadwozia
Całkowicie nowy silnik V6 DOHC 3.5-litra jest bardziej wydajny
Nowy, dostępny system i-VTM4™ z wektorowaniem momentu obrotowego poprawia zdolności terenowe
Nowoczesne i komfortowe wnętrze
Przestrzeń dla pasażerów w klasie
Pierwsze w klasie wielofunkcyjne, demontowalne środkowe siedzenie w drugim rzędzie oferujące trzy różne opcje siedzeń (Touring, Elite)
Zwiększona objętość bagażu
Standardowe cyfrowe wskaźniki
10.2-calowy wyświetlacz cyfrowy (Elite)
9-calowy ekran dotykowy HD z bezprzewodową kompatybilnością z Apple CarPlay® i Android Auto™ (EX-L, TrailSport, Touring, Elite)
Standardowy 7-calowy ekran dotykowy z kompatybilnością Apple CarPlay® i Android Auto™ (Sport)
7 dostępnych trybów jazdy, w tym nowe tryby Sport, Tow i Trail
Standardowy system Honda Sensing® z nową kamerą o szerokim polu widzenia
Standardowy system kontroli zjazdu z wzniesienia
Nowa poduszka powietrzna pasażera z przodu zaprojektowana w celu zmniejszenia ryzyka urazów czaszkowo-mózgowych i szyi
Standardowe poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera z przodu
Logika momentu obrotowego dla terenu optymalizuje osiągi terenowe systemu i-VTM4 z wektorowaniem momentu obrotowego (TrailSport)
System TrailWatch do pomocy kierowcom w pokonywaniu przeszkód (TrailSport, Elite)
Nowoczesny, solidny wygląd nadwozia

Zaprojektowany w Kalifornii, opracowany w Ohio i produkowany w Alabamie, nowy, czwarty model Honda Pilot rozwija nowy surowy kierunek designu lekkich ciężarówek Hondy. Uzupełnia swoje zdolności terenowe, Pilot wyróżnia się mocnym, aspiracyjnym wyglądem i gotowością do przygód, z dużą, prostokątną kratką, mocną poziomą linią i agresywnie rozszerzonymi nadkolami. Uchylenie słupków A i długi hood tworzą dłuższy stosunek deski rozdzielczej do osi dla sportowego profilu.

Silna pozioma linia podkreśla zwiększoną długość całkowitą (o 3.4 cale), podczas gdy dłuższy rozstaw osi i szersze tory nadają mu silniejszą i bardziej agresywną obecność. Elegancki spojler dachowy w kolorze nadwozia oraz nowe lampy tylne LED sprawiają, że czwarty model Pilota można natychmiast rozpoznać z tyłu.

Sportowe modele mają połyskujące czarne wykończenia i kratkę, chromowane wykończenie wydechu, standardowe czarne belki dachowe, lampy przeciwmgielne z przodu oraz 20-calowe koła o 7 ramionach w kolorze Shark Gray. EX-L dodaje stylu dzięki chromowanym wykończeniom i kratce, a także obręczom aluminiowym o 5 ramionach w rozmiarze 18 cali.

Model Pilot Touring i najwyższy model Elite oferują jeszcze bardziej ekskluzywny design z premium wykończeniami zewnętrznymi, w tym połyskującą czarną siatką kratki i słupkiem B, podwójnymi chromowanymi elementami wydechowymi i charakterystycznymi 20-calowymi kołami aluminiowymi z obróbką mechaniczną.

Po raz pierwszy Honda Pilot będzie dostępny z nową linią czterech pakietów opcji po produkcji, w tym nowym Pakietem HPD dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej podkreślić surowy wygląd Pilota. Stworzony we współpracy z Honda Performance Development (HPD), amerykańską firmą wyścigową Hondy, zawiera aluminiowe felgi w kolorze brązowym, nadkola i naklejki HPD.

Nowoczesne, przestronne wnętrze

Z czystymi powierzchniami, wyrafinowanymi materiałami i luksusowymi detalami, całkowicie nowoczesne wnętrze Pilota buduje na kierunku projektowania Hondy, tworząc najbardziej ekskluzywnego SUV-a Hondy. Czysta, uporządkowana deska rozdzielcza zmniejsza odbicia na szybie i poprawia widoczność na zewnątrz.

Honda Pilot jest również bardziej komfortowy i przestronny, z klasową przestrzenią dla pasażerów i znaczną ilością miejsca na nogi w drugim i trzecim rzędzie. Nowe przednie fotele stabilizujące ciało zmniejszają zmęczenie podczas długich podróży. Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie wzrosła o 2.4 cala, a fotele drugiego rzędu oferują do 10 stopni kąta nachylenia (+4 stopnie) dla większego komfortu. Dodatkowy zakres nachylenia do przodu ułatwia wsiadanie i wysiadanie do bardziej komfortowego trzeciego rzędu, który zyskał 0.6 cala przestrzeni na nogi.

Elastyczność w przewozie do 8 osób zapewnia modelom Pilot Touring i Elite dodatkowy poziom wszechstronności. W drugim rzędzie, pierwsze w klasie wielofunkcyjne demontowalne środkowe siedzenie można wygodnie schować pod tylną podłogą bagażnika, zamiast zostawiać je w domu w garażu. Rodziny mają wtedy to siedzenie dostępne, jeśli będą go potrzebować później w podróży, oferując właścicielom trzy różne opcje siedzeń w dowolnym momencie:

Tradycyjna ławka w drugim rzędzie dla 3 osób i całkowita pojemność 8 osób (siedzenie środkowe w górze)
Fotel kapitański z szerokim wbudowanym podłokietnikiem i dodatkowymi uchwytami na napoje (siedzenie środkowe w dół)
Szerokie przejście do trzeciego rzędu (siedzenie środkowe usunięte), szczególnie przydatne, gdy w zewnętrznych fotelach drugiego rzędu zamontowane są foteliki dla dzieci.
Pilot jest również jedynym pojazdem w swojej klasie z miejscem dla 8 osób i otwieranym panoramicznym dachem, co jest standardem w modelach Touring i Elite. Fotele podgrzewane są standardem w całej gamie. Modele TrailSport i Elite wyposażone są również w podgrzewaną kierownicę. EX-L i Touring mają miękką skórzaną tapicerkę, a najwyższy model Elite dostaje ekskluzywne perforowane skórzane wstawki i wentylowane przednie fotele.

Pilot 2023 ma najwięcej przestrzeni bagażowej w historii modelu, z maksymalnie 113.67 stóp sześciennych za pierwszym rzędem, i maksymalnie 22.42 stóp sześciennych za trzecim rzędem. Rozszerzone przechowywanie kabiny obejmuje ogromny schowek w konsoli, który pomieści pełnowymiarowy tablet, powrót pomysłowej półki z panelem wskaźników po stronie pasażera oraz 14 dużych uchwytów na napoje w całej kabinie, w tym osiem, które zmieszczą szerokie butelki wody o objętości 32 oz.

Inteligentna technologia

Intuicyjna, łatwa w użyciu technologia została sprytnie zintegrowana w nowoczesnej kabinie Hondy Pilota, w tym cyfrowym wyświetlaczu wskaźników, standardowej kompatybilności z Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz dostępnym, znacznie większym ekranie dotykowym.

Standardowy 7-calowy cyfrowy panel wskaźników oferuje całkowicie cyfrowy obrotomierz po lewej stronie i fizyczny prędkościomierz po prawej stronie. Wyświetlacz oferuje również funkcje do wyboru przez użytkownika, takie jak ustawienia Honda Sensing®, informacje o pojeździe i inne. Wyłącznie w modelu Elite dostępny jest konfigurowalny 10.2-calowy cyfrowy wyświetlacz z systemem wielokamerowym połączonym z kolorowym wyświetlaczem przezroczystym.

Nowy, 7-calowy system audio jest standardem w modelu Sport z fizycznymi pokrętłami do regulacji głośności i strojenia oraz uproszczoną strukturą menu. Kompatybilność z Apple CarPlay® i Android Auto™ jest standardem. Duża taca wielofunkcyjna przed dźwignią zmiany biegów może pomieścić dwa smartfony obok siebie i posiada dwa standardowe podświetlane porty USB, port USB-A 2.5A i port USB-C 3.0A. Dla pasażerów drugiego rzędu, dwa porty ładowania USB-A 2.5A są standardem. Modele EX-L, TrailSport, Touring i Elite oferują bezprzewodowe ładowanie zgodne z Qi i dodają dwa porty ładowania USB-A 2.5A w trzecim rzędzie.

Wszystkie inne wersje, w tym TrailSport, mają większy 9-calowy kolorowy ekran dotykowy z bezprzewodową kompatybilnością z Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz szybszy procesor dla efektywnej wydajności. System nawigacji Pilota również został uproszczony z nową grafiką i mniejszą liczbą menu. Aby ułatwić korzystanie z niego podczas jazdy, ekran został nieco cofnięty od krawędzi deski rozdzielczej, co tworzy 0.8-calowy podparcie dla palca, umożliwiając użytkownikowi stabilizację ręki podczas dokonywania wyborów.

Modele Touring i Elite mają 12-głośnikowy system audio Bose, zaprojektowany specjalnie dla nowego wnętrza. Dzięki technologii Bose Centerpoint, przetwarzaniu sygnału cyfrowego SurroundStage i dużej skrzyni basowej o pojemności 15.7 litra, nowy system zapewnia wszystkim pasażerom pełne doświadczenie muzyczne, niezależnie od pozycji siedzenia, z wyraźnym doświadczeniem dźwiękowym.

Więcej mocy i wyrafinowania

Honda Pilot to jeden z najsmoothszych i najsilniejszych SUV-ów w swojej klasie, a zarówno pojazd, jak i całkowicie nowy silnik V6 DOHC o pojemności 3.5-litry są produkowane w zakładzie Hondy w Lincoln, Alabama. To najpotężniejszy V6 w historii Hondy, generujący 285 koni mechanicznych i 262 lb-ft. momentu obrotowego (oba SAE netto).

Całkowicie aluminiowy V6 ma unikalny blok silnikowy i niskoprofilowe głowice cylindrów z wysokotocznymi portami i wąskim kątem zaworów 35 stopni dla lepszego spalania. Niskoprofilowy design nowych głowic DOHC również pozwolił na bardziej kompaktowy projekt dźwigni zaworowej i hydraulicznego regulatora luzu. Inżynierowie Hondy zrezygnowali z oddzielnych pokryw łożysk wałków rozrządu i zamiast tego wkomponowali je bezpośrednio w pokrywę zaworową. Rezultatem jest redukcja wysokości całkowitej głowicy cylindrów o 30 mm. Nowy design redukuje także liczbę części. Variable Cylinder Management™ (VCM™) poprawia efektywność paliwową i zmniejsza emisję.

Wydajność jest dodatkowo wzmocniona przez spersonalizowaną i responsywną 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, która została skonfigurowana wyłącznie dla Pilota. Standardowe łopatki do zmiany biegów pozwalają na manualną kontrolę, sprawiając, że Pilot jest bardziej przyjemny w prowadzeniu.

Pilot wprowadza również drugą generację nagradzanego systemu napędu na wszystkie koła i-VTM4™ z wektorowaniem momentu obrotowego. Standardowe w modelach TrailSport i Elite, nowy i bardziej zaawansowany system i-VTM4 wyposażony jest w mocniejszy tylny dyferencjał, który może obsłużyć o 40% większy moment obrotowy i zapewnia o 30% szybszą reakcję, optymalizując dostępne przyczepności we wszystkich scenariuszach jazdy, szczególnie w warunkach śliskich i w terenie. Do 70% momentu obrotowego silnika może być przekazywane na tylną oś, a 100% tego momentu może być rozdzielone na lewą lub prawą tylną oś.

Pięć standardowych, wybieralnych trybów jazdy optymalizuje doświadczenie jazdy w różnych warunkach: Normal, Econ, Snow, a także nowe tryby Sport i Tow. Modele TrailSport, EX-L (z napędem na wszystkie koła), Touring (z napędem na wszystkie koła) i Elite oferują również zaktualizowany tryb piaskowy i nowy tryb szlakowy, które optymalizują zdolności Pilota w terenie.

Pilot może ciągnąć do 5000 funtów, co jest więcej niż wystarczające dla większości łodzi, przyczep kempingowych lub „zabawek”, które służą jako klucz do przygód dla wielu klientów.

Sportowa, ale komfortowa charakterystyka

Sportowe i bardziej angażujące wrażenia z jazdy stworzono dzięki całkowicie nowemu podwoziu i najsztywniejszej strukturze nadwozia Pilota w historii. Bardzo sztywną platformę zaprojektowano z myślą o prawdziwych możliwościach terenowych TrailSport od samego początku, co przynosi również korzyści w zakresie komfortu jazdy oraz ogólnej jakości całej gamy Pilota, z 60% wzrostem sztywności bocznej z przodu i 30% wzrostem z tyłu.

Opierając się na nowej architekturze lekkich ciężarówek Hondy, rozstaw osi Pilota został wydłużony do 113.8 cala (+2.8 cala) w celu uzyskania płynniejszej jazdy, a znacznie szersze tory (+1.1 do 1.2 cala z przodu oraz +1.4 do 1.5 cala z tyłu) poprawiają stabilność.

Ustawione na nowo macphersonowe sprężyny z przodu i całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu sprawiają, że Honda Pilot jest bardziej przyjemny w prowadzeniu, zapewniając pewne, zwinne i precyzyjne prowadzenie, jednocześnie poprawiając jakość jazdy. Sztywność pionowa z przodu wzrosła o 8%, sztywność podłużna z tyłu wzrosła o 29%, a ogólna sztywność podczas przechyłu wzrosła o 12%.

Dynamiczny styl Hondy Pilota, który budzi zaufanie, jest również wzmacniany przez zaktualizowany zmienny współczynnik przekładni kierowniczej, który przyspiesza reakcję oraz zoptymalizowaną geometrię amortyzatorów z przodu, co umożliwia ostrzejsze prowadzenie i zwinność w mieście, a także więcej przyjemności na krętej drodze. Czucie kierownicy i stabilność są teraz wiodące w klasie, z nową, sztywniejszą kolumną kierowniczą i sztywniejszą belką skrętną, co poprawia komunikację z kierowcą.

Siła hamowania Pilota również wzrosła dzięki większym przednim tarczom hamulcowym (z 12.6 cala do 13.8 cala) i większym zaciskom. Zredukowany ogólny skok pedału hamulca oraz poprawiona odporność na ciepło zwiększają pewność kierowcy we wszystkich sytuacjach i warunkach jazdy, szczególnie w sytuacjach awaryjnych oraz na mokrych lub śnieżnych drogach i szlakach.

Pierwszy w historii Hondy system kontroli zjazdu z wzniesienia zadebiutował w modelach HR-V i CR-V 2023 na początku tego roku i jest teraz standardem w każdym Pilot. System zwiększa zdolności terenowe, zapewniając większą kontrolę na stromych, śliskich spadkach o nachyleniu 7% lub więcej, umożliwiając kierowcom wybór prędkości między 2 a 12 mph.

Dodatkowa izolacja akustyczna z pianki sprayowej, osłony nadkoli, grubszy dywan i inne technologie tłumiące dźwięk zmniejszają hałas wiatru, drogi i układu napędowego, co zapewnia bardziej wyrafinowane doświadczenie jazdy.

Całkowicie nowy Pilot TrailSport

Z jeszcze bardziej surowym designem i ekskluzywnym wyposażeniem do jazdy w terenie, w tym nowym systemem logiki momentu obrotowego terenowego i nowym systemem kamer TrailWatch, całkowicie nowy Pilot TrailSport to autentyczny SUV zdolny do jazdy w terenie, który był testowany na trudnym terenie w całych Stanach Zjednoczonych – od czerwonych skał w Moab, Utah, po głębokie piaski w Glamis, Kalifornia, aż po trudne błotniste szlaki w wzgórzach Kentucky i Karoliny Północnej.

Wyłącznie dla TrailSport, dostępny nowy kolor lakieru Diffused Sky Blue podkreśla jego surowy design i przygodowego ducha. W kabinie TrailSport wyróżnia się solidnymi detalami, w tym unikalnym pomarańczowym przeszyciem i podparciami głowy wyszytymi logo TrailSport. Standardowe, całoroczne maty podłogowe z ekskluzywnym wzorem TrailSport dodają funkcjonalności i trwałości, chroniąc dywan przed śniegiem, błotem i zanieczyszczeniami. Nowy, przesuwny panoramiczny dach jest standardem.

Nowy Honda Pilot TrailSport potwierdza swoją surową konstrukcję najlepszymi w klasie osiągami terenowymi. TrailSport to jedyny Pilot z zawieszeniem dostosowanym do terenu (które obejmuje podwyższenie o jeden cal dla dodatkowego prześwitu oraz zwiększone kąty natarcia, najazdu i przełamania). Unikalne stabilizatory są zoptymalizowane pod kątem artykulacji i komfortu jazdy w terenie; stawki sprężyn i strojenie zaworów amortyzatorów są również ekskluzywne dla TrailSport.

Pilot TrailSport jest także pierwszym SUV-em Hondy z oponami terenowymi poprawiającymi przyczepność w terenie oraz solidnymi osłonami chroniącymi jego podwozie przed uszkodzeniami na szlaku. Standardowe opony Continental TerrainContact AT (265/60R18) TrailSport są wyjątkowo zdolne w piasku, błocie, kamienistym terenie i śniegu, ale jednocześnie ciche i komfortowe na drodze. Unikalne 18-calowe koła o surowym wyglądzie są starannie zaprojektowane z wklęsłymi szprychami, aby chronić je przed uszkodzeniem na szlaku, a logo TrailSport jest odlewane w grubym, zewnętrznym rancie.

Zaprojektowane we współpracy z inżynierami Honda Powersports, grube stalowe osłony chroniące miskę olejową, skrzynię biegów i zbiornik paliwa Pilota TrailSport mogą utrzymać cały ciężar pojazdu opadającego na skałę. Solidne punkty zaczepienia o podwójnej wartości nominalnej dopuszczalnej masy całkowitej (GVWR) Pilota TrailSport są sprytnie wbudowane w przednią osłonę oraz hak holowniczy znajdujący się za pełnowymiarowym zapasowym kołem TrailSport.

W trybie szlakowym, ekskluzywny system logiki momentu obrotowego TrailSport zarządza dystrybucją momentu obrotowego silnika przez system i-VTM4, opierając się na dostępnej przyczepności, jednocześnie wykorzystując przednie hamulce indywidualnie do zastosowania wektoryzacji hamulca – redukując poślizg kół i utrzymując przyczepność.

Logika momentu obrotowego również kontroluje ilość mocy przekazywanej na tylną oś w niektórych sytuacjach, na przykład podczas wspinania się po trudnym terenie z V-korytarzami, które mogą tymczasowo spowodować utratę kontaktu opony z podłożem. Nawet 75% dostępnej mocy jest przekazywane na poszczególną oponę z największą przyczepnością. Aby uzyskać lepsze zarządzanie przyczepnością i płynniejszy postęp na szlaku, pozostałe 25% potencjału momentu obrotowego jest przesyłane do opony, która ma mniejszą przyczepność, aby umożliwić natychmiastowe przeniesienie mocy napędowej, gdy jej opona dotyka podłoża.

Logika momentu obrotowego – jak to działa:

Jeden bok tylnej osi traci kontakt z podłożem
Kontrola logiki momentu obrotowego wykrywa warunki
Moment obrotowy tylnej osi wzrasta
Przeniesienie mocy do koła z największą przyczepnością
Opona o niskiej przyczepności utrzymuje potencjał momentu obrotowego, aby umożliwić natychmiastowe przeniesienie mocy, gdy kontakt z podłożem zostaje nawiązany
Nowy system kamer TrailWatch wykorzystuje cztery kamery zewnętrzne i cztery widoki kamer do pomocy kierowcom w pokonywaniu przeszkód poza ich naturalnym polem widzenia, takich jak ślepe wzgórza, głębokie rowy i krawędź szlaku. Podczas jazdy w trybie szlakowym przy prędkości poniżej 15 mph, przednia kamera automatycznie się włącza, a następnie dezaktywuje po wzroście prędkości powyżej 15 mph. Dla dodatkowego wsparcia kierowcy, a w przeciwieństwie do innych podobnych systemów kamer szlakowych, TrailWatch automatycznie ponownie aktywuje się, jeśli prędkość pojazdu spadnie poniżej 12 mph.

Aby zmierzyć docelowe metryki i osiągi terenowe, inżynierowie Hondy opracowali również nowy, zastrzeżony system oceny zdolności terenowych we współpracy z Nevada Automotive Test Center (NATC), pionierem w testowaniu terenowym.

Wiodące w klasie osiągi i funkcje bezpieczeństwa

Czwarta generacja Hondy Pilota to lider w klasie pod względem standardowych funkcji bezpieczeństwa i osiągów dzięki zaawansowanej technologii aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, która obejmuje najnowszą wersję architektury Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) Hondy, technologię poduszek powietrznych pierwszej na świecie oraz rozszerzony zestaw technologii bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda Sensing®.

ACE™ teraz zawiera nową strukturę zoptymalizowaną i wbudowaną w przednią ramę podnośnika i ramę boczną, co poprawia kompatybilność w razie zderzenia Pilota z mniejszymi pojazdami oraz ochronę pasażerów podczas ukosów. Dążąc do uzyskania dzisiejszego statusu Top Safety Pick+ i 5-gwiazdkowych ocen NHTSA, Pilot został zaprojektowany tak, aby spełniał nowe standardy Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) w zakresie Oceny Zderzeń Bocznych (SICE) 2.0 oraz przewidywanych przyszłych standardów.

Pilot wyposażony jest w osiem standardowych poduszek powietrznych, w tym nową poduszkę powietrzną z przodu pasażera o nowej generacji, która wykorzystuje konstrukcję trzykomorową, z dwiema zewnętrznymi komorami zaprojektowanymi tak, aby chwycić głowę i zminimalizować rotację, aby zminimalizować ryzyko poważnych urazów mózgu związanych z obliczeniami kątów. Standardowe są również poduszki powietrzne na kolana z przodu.

Pilot ma również zaktualizowany zestaw technologii bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Honda Sensing®, z nową kamerą o szerszym polu widzenia 90 stopni i radarem o szerokim kącie widzenia 120 stopni. Ten szeroki kąt poprawia wydajność zapobiegania kolizjom poprzez lepszą możliwość rozpoznawania cech obiektów, takich jak pojazdy, rowery czy piesi, a także białe linie i granice dróg, jak krawężniki czy znaki drogowe.

Informacja o martwym punkcie (BSI) została rozszerzona i posiada teraz zasięg radaru 82 stóp. Nowe są także Asystent w Korekcie (TJA), Kontrola Hamowania przy Niskich Prędkościach oraz Rozpoznawanie Znaków Drogowych (TSR), które są standardowe. Adaptacyjny tempomat (ACC) z funkją podążania przy niskich prędkościach oraz Asystent Utrzymania Pasa (LKAS) zostały ulepszone, aby uzyskać bardziej naturalne reakcje.

Standardowe systemy przypomnienia o pasach bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach i przypomnienia o tylnych siedzeniach są także nowością w Pilocie; ten ostatni informuje kierowców o konieczności sprawdzenia tylnych siedzeń w poszukiwaniu dzieci, zwierząt domowych lub innego cennego ładunku podczas wysiadania z pojazdu.

Produkcja Pilota

3.5L V6 10AT AWD (285 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc209.6 Kw @ 6100 Rpm
285 Hp @ 6100 Rpm
281 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy262 Lb-Ft @ 5000 Rpm
355 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R18
Długość199.9 In (5077 Mm)
Szerokość78.5 In (1994 Mm)
Wysokość71 In (1803 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.5/67.8 In (1
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika21.8 Cuft (617 L)
Turning Circle36.9 Ft (11.2 M)
Masa własna4696 Lbs (2130 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6195 Lbs (2810 Kg)
Spalanie miasto18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Spalanie trasa22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.