INEOS powstało z ambicji człowieka, który chciał stworzyć odpowiednią maszynę terenową zdolną do kontynuowania dziedzictwa słynnych pojazdów, które w przeszłości były wykorzystywane do podboju nieodkrytych terenów.
Sir Jim Ratcliffe wpadł na pomysł stworzenia pojazdu 4×4, który miałby najlepsze w swojej klasie zdolności terenowe, trwałość i funkcjonalność. W tym celu próbował kupić linie montażowe używane do produkcji byłego modelu Defender w firmie Land Rover, ale jego oferta została odrzucona. Zrozpaczony, stworzył Grenadiera od podstaw, kupił dawną fabrykę należącą do Mercedesa, gdzie produkowano samochody smart, a na początku 2023 roku rozpoczął produkcję tego wytrzymałego pojazdu terenowego.
Surowy wygląd zewnętrzny pojazdu przypominał wiele innych samochodów terenowych, charakteryzując się płaskimi panelami i oszlifowanymi kształtami. Przednia część miała okrągłe światła i kratkę z parą lamp przeciwmgielnych. Jednak w przeciwieństwie do większości pojazdów terenowych na rynku, Grenadier miał także wyznaczone miejsce na wciągarkę, dzięki czemu samochód mógł być legalnie użytkowany na drogach publicznych. Z profilu, jego prostokątny kształt miał płaskie okna i pionowy spadek z tyłu, gdzie producent zamontował podwójne drzwi zawiasowe o nierównej długości.
Wnętrze Grenadiera zachwycało dobrze wyposażoną kabiną, w której zamontowano 12,3-calowy ekran dotykowy, na którym kierowca mógł odczytać różne informacje o warunkach terenowych, kątach nachylenia, prędkości i obrotach. Jedną z nietypowych cech pojazdu były pięć korków spustowych, które pozwalały właścicielowi na oczyszczenie wnętrza za pomocą węża i wypuszczenie wody na ziemię. Mimo to samochód zapewniał wygodę i dostępność dla pięciu pasażerów.