2023 Lamborghini Huracan Tecnica

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Lamborghini Huracan Tecnica

Przejdź do galerii zdjęć2023 Lamborghini Huracan Tecnica

Lamborghini wprowadziło kolejną aktualizację modelu Huracan w 2022 roku, prezentując model Tecnica, który jest połączeniem ekstremalnego STO i bardziej miejskiego Evo, a efekt był niesamowity.

Włoski producent nie musiał wprowadzać drastycznych zmian w samochodzie, który już cieszył się dużym uznaniem na całym świecie. Jednak inżynierowie stwierdzili, że pojazd zasługuje na więcej niż tylko podobną karoserię. W rezultacie zespół intensywnie pracował nad wprowadzeniem istotnych ulepszeń zewnętrznych. Wewnątrz również pojawiły się unikalne aktualizacje, których wcześniej nie oferowano w żadnym innym Huracanie. Na koniec, model Tecnica był nawet bardziej przystępny cenowo niż potężne STO, z którym dzielił silnik V10 o pojemności 5,2 litra.

Zespół projektowy Lamborghini stworzył zupełnie nowy przód dla modelu Tecnica. Zaprojektowano spojler, który integrował szeroki wlot powietrza oraz dyfuzor, który kierował powietrze pod samochód w celu schłodzenia tylnych hamulców. Dodatkowo pojawiły się pary bocznych wlotów, jeden z klapami, które pobierały zimne powietrze i kierowały je w stronę przednich tarcz, oraz zestaw szczelin, które tworzyły poduszki powietrzne wokół karoserii, aby zmniejszyć opór powietrza. Mimo że pokrywa silnika była wykonana z włókna węglowego, Lamborghini rozważało jej pomalowanie, aby nie zakłócać ogólnego wyglądu Huracana Tecnica.

Z profilu 20-calowe felgi aluminiowe z centralnym zamkiem ujawniały węglowe tarcze hamulcowe na obu osiach. Zespół inżynieryjny stwierdził, że samochód nie potrzebuje otworów wentylacyjnych do wydobywania powietrza z nadkoli, dzięki poduszką powietrznym, które je wyciągały. Przesuwając się w stronę tylnej części pojazdu, znajdowały się przekształcone wloty powietrza za szybami oraz na progach. W końcu, na pokrywie silnika, wykonanej z połączenia węgla i poliwęglanu, ujawniono potężny naturalnie aspirujący silnik pod nią, ale także zredukowano wagę. Za nią, na pokrywie, producent zamontował skrzydło, które było mniejsze niż to w modelu STO, ale zapewniało większy docisk niż to oferowane w Huracanie EVO. W tylnej części znajdowało się wiele detali, które odróżniały tę wersję od reszty gamy. Po pierwsze, miała egzotyczne kształty rur wydechowych w kształcie sześciokąta, co było unikalne w gamie Huracana. Dodatkowo, pod zderzakiem znajdował się szeroki dyfuzor, który wspomagał docisk. Na koniec, para dużych wlotów umieszczonych pod światłami tylnymi odprowadzała gorące powietrze z komory silnikowej.

Wewnątrz, Huracan Tecnica szczycił się smukłymi fotelami z włókna węglowego z pewnym wykończeniem, aby zapewnić odpowiedni poziom komfortu dla pasażerów. Między nimi producent zamontował konsolę środkową wykonaną z włókna węglowego, w której zainstalowano siedmiocalowy wielodotykowy ekran. Znajdowały się tam również przyciski do uruchamiania silnika, programów skrzyni biegów oraz hamulca ręcznego. Przed kierowcą znajdował się kierownica z modelu Hurracan STO. Za nią znajdowały się manetki zmiany biegów i zestaw wskaźników, który Lamborghini wypełniło dużym wyświetlaczem TFT. Jednostka multimedialna była nowa. Podczas gdy niektóre wcześniejsze wersje Huracana były wyposażone w Apple CarPlay, Tecnica oferowała także Android Auto i Amazon Alexa. Podobnie jak w STO, model Tecnica był dostępny z klatką bezpieczeństwa zamontowaną za fotelami, co znacznie ograniczało widoczność za samochodem.

Za kabiną Lamborghini zamontowało ten sam silnik, co w Huracanie STO i połączyło go z szybką siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem). Amortyzatory magnetoreologiczne były dostrojone do dobrego działania na torze oraz zapewniały płynną jazdę po zwykłych drogach.

 Sant’Agata Bolognese, 12 kwietnia 2022 – Automobili Lamborghini prezentuje model Huracán Tecnica: nowej generacji samochód z napędem na tylne koła V10, opracowany dla kierowców poszukujących frajdy z jazdy oraz doskonałości stylu zarówno na drodze, jak i na torze. Nazwa Tecnica ucieleśnia zaawansowaną ewolucję technicznych umiejętności Huracána i, od razu rozpoznawalna, jest innowacją Huracána zarówno na zewnątrz, jak i pod maską, z nowym wyglądem podkreślającym poprawioną aerodynamikę dla zwiększonej wydajności, stabilności i łatwości obsługi, szczególnie na torze.

Wykorzystując silnik z modelu Huracán STO, z przyrostem o 30 CV w stosunku do Huracána EVO z napędem na tylne koła (RWD), napęd generuje 565 Nm momentu obrotowego przy maksymalnych 6 500 obr./min oraz poprawioną przyspieszenie 0-100 km/h w 3,2 sekundy. Ultralekki model Tecnica z przeprogramowanym systemem LDVI oraz wyraźnie dostosowanymi trybami jazdy, z określonym ustawieniem zawieszenia, bezpośrednim sterowaniem tylnych kół oraz innowacyjnymi usprawnieniami chłodzenia hamulców, pozwala kierowcy doświadczyć idealnego Huracána na każdą okazję: Huracán Tecnica wykorzystuje swoje talenty, aby dostarczyć najlepsze z obu światów – niezwykle wszechstronny supersamochód do jazdy po drodze i torze.

„Huracán Tecnica łączy w sobie wiedzę projektową i inżynieryjną Lamborghini, aby stworzyć idealnego Huracána do jazdy, tak samo atrakcyjnego na torze, jak i na ulicy” – mówi przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Stephan Winkelmann. „Tecnica zapewnia, że kierowca odczuwa największe połączenie z samochodem i asfaltem, a potencjał pojazdu jest zawsze w zasięgu ręki w każdym trybie jazdy i w każdej scenerii: w erze wirtualnych doświadczeń hołdujemy czystości technicznej i fizycznym doznaniom. Tecnica dopełnia linię Huracána, zajmując idealne miejsce pomiędzy RWD a skupionym na torze modelem STO, doskonale prezentując technologię, wydajność oraz silnik V10 Huracána w dramatycznie ewoluowanym designie.”

Tecnica – inżynieria w swojej duszy

Huracán Tecnica korzysta z silnika 5.2 l, generującego tę samą moc 640 CV co jego towarzysz z modelu STO, produkując 565 Nm momentu obrotowego przy 6 500 obr./min, co zapewnia ekscytującą, a jednocześnie komfortową jazdę na co dzień, z wysoce responsywną maksymalną mocą i momentem obrotowym w razie potrzeby.
Z suchą masą 1 379 kg, Tecnica osiąga stosunek masy do mocy wynoszący 2,15 kg/CV. Podwyższona moc idzie w parze z wyraźniejszym, ostrzejszym dźwiękiem silnika przy wyższych obrotach, podczas gdy w kokpicie Tecnica zapewnia poprawiony komfort akustyczny.

Serce tego Huracána stanowi system LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), który kontroluje każdy aspekt dynamicznego zachowania samochodu, integrując systemy pojazdu i ustawienie, by dostarczyć prekontrolę w czasie rzeczywistym, dla idealnej dynamiki jazdy.
Napęd na tylne koła w modelu Tecnica obejmuje sterowanie tylnymi kołami z bezpośrednim przełożeniem i wektoryzację momentu obrotowego, a także zmodyfikowany system kontroli trakcji (P-TCS) i specyficzne ustawienie zawieszenia dla Tecnica. W zależności od wybranego trybu jazdy – STRADA, SPORT lub CORSA – każdy system dynamiczny jest kalibrowany w modelu Tecnica, aby zapewnić wysoce zróżnicowaną reakcję na każde otoczenie.

W trybie STRADA, tylnie sterowanie kołami zapewnia stabilność i zwrotność, uzupełnioną o wektoryzację momentu obrotowego i P-TCS. Silnik i skrzynia biegów są dostosowane do komfortowej jazdy na co dzień w każdym ustawieniu.
Gdy wybrany zostanie tryb SPORT, maksymalna frajda z jazdy pochodzi z wzmocnionej nadsterowności sterowania tylnymi kołami i zwiększonego progu poślizgu P-TCS, podczas gdy wektoryzacja momentu obrotowego zapewnia zwinność i responsywność Tecnica w rękach kierowcy. Wysoce responsywny napęd zapala się po dotknięciu pedału gazu, a siedmiobiegowa skrzynia biegów zapewnia taktyczny i emocjonalny przełożenie.

W trybie CORSA budzi się duch wyścigowy samochodu i kierowcy: Tecnica reaguje na każdy ruch pilota z ekstremalną precyzją, a dźwięk silnika Lamborghini o naturalnym zasysaniu jest pełnym pasji przypomnieniem o talentach torowych auta. Napęd jest strojony w celu optymalizacji reakcji na gaz i najszybszych zmian biegów, a Tecnica demonstruje maksymalną precyzję i zwinność ze wszystkich systemów za pomocą LDVI, w tym maksymalną przyczepność boczną i podłużną z wektoryzacji momentu obrotowego oraz P-TCS.

Niezwykła wydajność idzie w parze z nowym zarządzaniem chłodzeniem hamulców, inspirowanym doświadczeniem Lamborghini na torze, zapewniającym konsekwentnie lepszą wydajność hamowania zarówno na drodze, jak i na torze. Hamulce ceramiczne w modelu Tecnica przyjmują specjalnie zaprojektowane deflektory chłodzące i kanały zacisku, kierując przepływ powietrza na tarcze, aby maksymalizować rozpraszanie ciepła oraz obniżać temperatury płynu hamulcowego i wydłużenie pedału hamulca: redukcja temperatur tarcz wspiera również zużycie klocków hamulcowych.

Design inspirowany aerodynamiką

Huracán Tecnica wyróżnia się znaczną i wyrafinowaną modyfikacją designu, imponując swoim podwójnym charakterem ikonicznego sportowego stylu życia i samochodu skoncentrowanego na torze z każdej perspektywy.
Aerodynamiczna efektywność i lekkie inżynieria ożywiają każdy element, zachowując przy tym wyraźną elegancję, przy czym Tecnica jest wyraźnie odróżnialna od swoich towarzyszy z rodziny Huracán.
Zaktualizowany design nadaje modelowi Tecnica silniejszą, drapieżną postawę: mocny, wklęsły przód z muskularnymi barkami spotyka lekki, w pełni węglowy kapelusz. Nowy zderzak z czarnym wzorem Ypsilon z modelu Terzo Millennio, po raz pierwszy w Huracán, wprowadza kurtynę powietrzną.
Nowy przedni splitter, z dolnymi, otwartymi szczelinami kierującymi powietrze przez koła, przyczynia się do poprawy siły docisku i chłodzenia. Czarne wykończenie u podstawy przedniej szyby zwiększa wrażenie lekkości.

Profil auta również odróżnia je od rodziny Huracán: o 6.1 cm dłuższe niż Huracán EVO, ma tę samą wysokość i szerokość, ale wydaje się niższe i szersze, a jego sylwetka inspirowana jest linią otwarcia świetlnego z modelu Essenza SCV12. Czerń cechy Ypsilon na przedzie kontynuuje się wzdłuż boku samochodu do bocznych wlotów powietrza, podkreślając dynamiczną witalność pojazdu, podczas gdy lakier dachu w kolorze nadwozia może być również pomalowany na czarno jako opcja.

Jasna, rzeźbiarska architektura definiująca Lamborghini jest równie widoczna w zaktualizowanym tyle. Przeprojektowane tylne nadwozie, w tym nowe pionowe tylne okno, poprawia widoczność, podczas gdy nowa pokrywa silnika w lekkim węglu celebrates V10 serce Tecnica. Potężne tylne nadwozie zawiera nowy zderzak z optymalnym wlotem powietrza, dyfuzor w kolorze nadwozia lub opcjonalny czarny; i łączy nowe heksagonalne rury wydechowe, które dostarczają wzbogacony dźwięk z napędu Tecnica.

Estetycznie stałe tylne skrzydło dopełnia unikalne linie Tecnica, a jego aerodynamiczny design przyczynia się do 35% poprawy siły docisku tylnego w porównaniu do Huracána EVO RWD, a także zapewnia brak wzrostu oporu powietrza: w rzeczywistości opór zmniejsza się o 20%, poprawiając równowagę aerodynamiczną i wspierając stabilność podczas hamowania i prędkości w zakrętach. Podwozie Tecnica jest również zoptymalizowane dzięki nowym deflektorom aerodynamicznym dla poprawionej efektywności aerodynamiki.
Nowe koła Damiso 20” z heksagonalnym wzorem, inspirowane Lamborghini Vision GT, zyskują na estetyce, a nałożone są na opony Bridgestone Potenza Sport.

Stworzone dla kierowcy

Wszechstronność Huracána Tecnica kontynuuje w jego wnętrzu, jak i w rozbudowanych opcjach personalizacji dostępnych: Huracán Tecnica dostarcza tego, czego chce kierowca, zarówno w wyglądzie, dynamicznych ustawieniach i reakcji, jak i w możliwości połączeń, ale co najważniejsze, w możliwościach zarówno na drodze, jak i na torze.

Wewnątrz, sportowe fotele z regulacją wysokości zanurzają pilota w jego kokpicie. Dodatkowe opcje obejmują lekką konstrukcję drzwi; tylny łuk i śruby kół w lekkim tytanie; oraz pasy bezpieczeństwa z uprzężą dla tych, którzy regularnie udają się na tor.
Nowo zaprojektowany, rafinowany interfejs HMI jest ekskluzywny dla Tecnica. Panel wskaźników kierowcy zmniejsza liczbę kolorów i podkreśla czytelność w dużym nowym 'łuku’ przed pilotem. Ekran centralnej konsoli udostępnia elementy zabawy z jazdy pasażerom kokpitu, w tym funkcje LDVI w wyświetlaniu na żywo, a także wszystkie funkcje łączności, w tym Apple CarPlay, Android Auto i Amazon Alexa. Zainspirowany STO, HMI obejmuje połączoną telemetrię oraz dzienniki podróży i czasy okrążeń, połączone z aplikacją UNICA.
Standardowe i opcjonalne wybory kolorów i wykończeń są dostosowane zarówno do luksusowych, jak i bardziej sportowych specyfikacji. Wraz z ośmioma standardowymi kolorami nadwozia, dostępnych jest ponad 200 dodatkowych opcji malarskich w programie Ad Personam, a także nowe wykończenie wnętrza w Alcantarze specjalnie dla Tecnica oraz dodatkowe ekskluzywne opcje, takie jak wzory i kolory przeszyć oraz motyw 'Tecnica’ wyhaftowany na boczkach foteli.

5.2L V10 7AT RWD (640 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc470.7 Kw @ 8000 Rpm
640 Hp @ 8000 Rpm
631 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy417 Lb-Ft @ 6500 Rpm
565 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna202 Mph (325 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Ldf
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/30 R20 // 305/30 R20
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość76.1 In (1933 Mm)
Wysokość45.9 In (1166 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.9 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Pojemność bagażnika3.5 Cuft (99 L)
Turning Circle37.7 Ft (11.5 M)
Masa własna3040 Lbs (1379 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.