2023 Maserati GranTurismo Trofeo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Maserati GranTurismo Trofeo

Przejdź do galerii zdjęć2023 Maserati GranTurismo Trofeo

Oprócz luksusowych coupe stworzonych z myślą o długich podróżach w komfortowych kabinach, Maserati zaprezentowało również wysokowydajne pojazdy przeznaczone na tor, takie jak GranTurismo Trofeo z 2023 roku.

Włoski producent samochodów zakończył produkcję GranTurismo I (M145) w 2019 roku po dwunastu latach wytwarzania w różnych wersjach. Mimo że pojazd nie wyglądał na przestarzały dzięki swojemu pięknemu wzornictwu, zaczynał ujawniać oznaki wieku z powodu swojej platformy. Dlatego Maserati przygotowało jego następcę, który zadebiutował pod koniec 2022 roku. Oprócz wersji dedykowanej głównie długim, komfortowym podróżom, firma wprowadziła również wysokowydajną wersję nazwaną Trofeo.

Nowy Maserati GranTurismo (M189) z 2023 roku, w porównaniu z poprzednikiem, miał zmienioną przednią część ze światłami, które były przesunięte na górną część błotników. W przeciwieństwie do wersji GranTurismo Modena, Trofeo posiadał czarny grill bez chromowanych wykończeń. Dodatkowo, dolny spojler oraz boczne wloty powietrza ozdobione były elementami z włókna węglowego. Z tyłu, na klapie bagażnika, znajdował się spojler z włókna węglowego. Na dole zderzaka z kolei umieszczono cztery wydechy, zamontowane parami po obu stronach, również otoczone wykończeniem z włókna węglowego.

Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z myślą o czterech dorosłych pasażerach, z wysokimi fotelami przednimi oraz dwoma indywidualnymi siedzeniami z tyłu, oddzielonymi konsolą środkową, która dzieliła kabinę na dwie sekcje. W przeciwieństwie do wersji Modena, która miała drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i drzwiach, wnętrze Trofeo było pokryte skórą w większości miejsc. Przed kierowcą zainstalowano wyświetlacz TFT jako panel instrumentów, a na konsoli środkowej umieszczono ekran dotykowy do obsługi systemu infotainment oraz dodatkowy wyświetlacz do sterowania klimatyzacją.

Jednak największa różnica znajdowała się pod maską, gdzie GranTurismo otrzymało ten sam silnik V6 twin-turbo o pojemności 2,9 litra, co jego kuzyn Modena, ale dostrojony do wyższej mocy.

 Jedna z ikon marki wraca: Maserati prezentuje nowego GranTurismo, rozpoczynając nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu z modelem Maserati A6 1500.

Coupe Maserati GranTurismo łączy wysoką wydajność typową dla samochodów sportowych z komfortem odpowiednim do długich podróży, zarówno w wersji z potężnym silnikiem spalinowym, jak i z najnowocześniejszymi rozwiązaniami elektrycznymi w 100%. Reprezentuje wzór, ucieleśniając koncepcję „Inni tylko podróżują”. Ten model prowadzi Dom Trójzęba w przyszłość: jest pierwszym samochodem w historii marki, który przyjmuje napęd elektryczny w 100%.

Z estetycznego punktu widzenia, design GranTurismo reprezentuje idealną równowagę między pięknem a funkcjonalnością, bez ostentacji. Z niezaprzeczalnie unikalnymi i natychmiast rozpoznawalnymi liniami: czysta forma odpowiednia do najlepszej klasy mechaniki, podkreślająca czystość kształtów i wyrafinowane detale.

Zachowano klasyczne proporcje samochodów marki, z długą maską i centralnym nadwoziem przecinanym przez cztery błotniki. Natomiast linia dachu opada dynamicznie, aby podkreślić krzywiznę słupka z ikonicznym logo Trójzęba.

Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w zakładzie Mirafiori w Turynie, GranTurismo jest w 100% produktem włoskim i ucieleśnia „włoską luksusową wydajność”, koncepcję typową dla wszystkich modeli Maserati.

Nowe coupe jest wyposażone w rewolucyjny silnik V6 Nettuno, dostępny w dwóch wersjach: Modena z silnikiem V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM; wersja wyczynowa Trofeo oparta jest na tym samym silniku, ale podrasowana do maksymalnej mocy 550 KM.

Alternatywnie, Maserati GranTurismo Folgore przyjmuje napęd bazujący w 100% na bateriach elektrycznych. System Folgore oparty jest na technologii 800 V i został opracowany z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technicznych pochodzących z Formuły E. Oferuje znakomite osiągi, możliwe dzięki trzem mocnym silnikom elektrycznym o mocy 300 kW każdy.

Bateria ma nominalną pojemność 92,5 kWh i zdolność rozładowania 560 kW, co pozwala na ciągłe dostarczanie około 760 KM do kół. Specjalne ustawienie i innowacyjny układ baterii pozwoliły na obniżenie wysokości pojazdu do 1353 mm, nie naruszając jego sportowego charakteru. Kształt akumulatora, znany jako 'T-bone’, jest częścią podejścia Maserati do „zerowych kompromisów” i unika umieszczania modułów baterii pod siedzeniami, głównie przesuwając je wokół centralnego tunelu, co znacznie obniża punkt H pojazdu.

W zakresie architektury technicznej, nowy model jest wynikiem innowacyjnego projektu, który w szerokim zakresie wykorzystuje lekkie materiały, takie jak aluminium i magnez, wraz z wysokowydajną stalą. Takie podejście materiałowe wymagało stworzenia nowych procesów produkcyjnych, co zaowocowało najlepszymi w swojej klasie wynikami w zakresie wagi.

To podejście łączy się z nową architekturą Atlantis High, opartą na komunikatach canFD przesyłanych z prędkościami do 2 ms. System ten jest również wyposażony w zaawansowane zabezpieczenia cybernetyczne poziomu 5 oraz funkcje aktualizacji oprogramowania „over-the-air”. Kluczowym elementem jest Moduł Kontroli Domeny Pojazdu (VDCM), który jest w 100% projektem Maserati, składającym się z oprogramowania, które zapewnia 360° kontrolę nad wszystkimi najważniejszymi systemami samochodowymi, dla najlepszych doświadczeń podczas jazdy w każdych warunkach.

Wnętrze Maserati GranTurismo to nowoczesna kabina wyposażona w innowacyjne systemy, w tym system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA), najnowszą infotainment, wyświetlacz komfortowy, który łączy główne funkcje w zintegrowanym interfejsie dotykowym, cyfrowy zegar oraz wyświetlacz Head-up (dostępny opcjonalnie).

Maserati GranTurismo oferuje także „wszechstronne doświadczenie dźwiękowe”, gwarantowane przez charakterystyczny dźwięk silnika Maserati, nawet w wersji elektrycznej, dzięki innowacyjnym pracom inżynierów z Maserati Innovation Lab. Dopełnieniem doświadczenia dźwiękowego jest immersyjny system dźwiękowy Sonus faber 3D. Zaprojektowany i wykonany przez włoskich rzemieślników, system audio oferuje dwa poziomy personalizacji, zapewniając do 19 głośników oraz dźwięk 3D o mocy do 1195 W, co pozwala na głębię dźwięku i naprawdę unikalną pełnię brzmienia.

Przy premierze GranTurismo dostępny jest także w edycji PrimaSerie 75th Anniversary Launch Edition, limitowanej serii z ekskluzywnymi treściami, poświęconej niedawnym obchodom 75-lecia.

3.0L V6 8AT RWD (558 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2992 Cm3
Moc410.4 Kw @ 6500 Rpm
558 Hp @ 6500 Rpm
550 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 3000 Rpm
650 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/30 Zr20 // 295/30 Zr21
Długość195.5 In (4966 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/65.4 In (1
Rozstaw osi115.3 In (2929 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Turning Circle40.7 Ft (12.4 M)
Masa własna3957 Lbs (1795 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.