2023 Mercedes-AMG GT53 4-Door

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Mercedes-AMG GT53 4-Door

Przejdź do galerii zdjęć2023 Mercedes-AMG GT53 4-Door

Wiosną 2023 roku Mercedes-AMG zaprezentował delikatny lifting swojego czterodrzwiowego coupé GT 4Matic+, które napędzane jest silnikiem rzędowym o sześciu cylindrach z podwójnym turbodoładowaniem.

Model zadebiutował w 2018 roku i już raz przeszedł odświeżenie w 2020 roku. Mimo to niemiecki producent postanowił wprowadzić nowszą wersję zaledwie trzy lata później. Nie zdecydowano się na zbyt dużo aktualizacji, ale uznano, że niektórzy klienci mogą zastąpić swoje „stare” modele z 2020 roku nowszą wersją.

W modelu na rok 2023 czterodrzwiowe coupé marki Mercedes-AMG zyskało nowy przód z szerszymi wlotami powietrza, które miały design inspirowany skrzydłami odrzutowców. Dodatkowo, małe czarne skrzydełka kierowały więcej powietrza do tych wlotów, aby schłodzić hamulce. Flankowały one centralny dolny wlot powietrza, który przypominał skrzydło z samolotu. Dla tych, którzy szukali bardziej agresywnego stylu, producent oferował opcjonalny pakiet stylizacji V8, który sprawiał, że wersje z silnikiem rzędowym wyglądały jak ich mocniejszy brat.

Od modelu na rok 2023 samochód oferował standardowy przesuwany szklany dach oraz bezprzewodową ładowarkę na konsoli centralnej. Jednak to, co znajdowało się we wnętrzu, pozostało bez zmian. Fotele w stylu kubełkowym z wysokim oparciem z przodu były zarówno wygodne, jak i wyglądały imponująco, podczas gdy tylna kanapa wciąż była przystosowana dla dwóch osób.

Pod maską, sześciocylindrowa wersja czterodrzwiowego coupé od Mercedes-AMG była dostępna w dwóch wariantach mocy. Model bazowy nosił nazwę GT 43 4Matic+ i oferował moc 367 PS (362 hp), podczas gdy jego mocniejszy odpowiednik, GT 53 4Matic+, dysponował łączną mocą 435 PS (429 hp). Obie wersje były wspierane przez zintegrowany rozrusznik-generator o mocy 16 kW (21 PS).

 Mercedes-AMG zmodernizowało sześciocylindrowe modele AMG GT 4-Door Coupé. Można je rozpoznać po nowym przednim zderzaku, który nawiązuje do wcześniejszego designu modeli z ośmioma cylindrami. Dwa zewnętrzne dekoracyjne wloty powietrza oraz duży centralny wlot pod grillem chłodnicy tworzą profil przypominający skrzydło odrzutowca. To podkreśla efekt szerokości, podczas gdy otwory w chłodnicy ukierunkowują przepływy powietrza bezpośrednio do elementów funkcjonalnych, takich jak chłodnice i hamulce.

Elektryczny, przesuwany panoramą dach oraz możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonów pomiędzy tylnymi fotelami są teraz standardem. Inteligentny, cyfrowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) również otrzymał aktualizację, z nowym wyglądem, przeprojektowanymi wyświetlaczami specyficznymi dla AMG oraz indywidualnie konfigurowanymi funkcjami. W połączeniu z opcjonalnym systemem dźwięku przestrzennego Burmester® lub wysokiej klasy systemem dźwięku 3D Burmester®, Dolby Atmos wprowadza nowe wrażenia dźwiękowe.

Bazą dla sportowych wrażeń z jazdy pozostaje niezmieniony silnik sześciocylindrowy 3.0 o mocy 270 kW (367 KM) lub 320 kW (435 KM) z podwójnym turbodoładowaniem oraz zintegrowanym rozrusznikiem.

Dzięki pakietowi stylizacji V8, modele sześciocylindrowe mogą stać się jeszcze bardziej indywidualne. Obejmuje on nowy przedni zderzak, panele członów podłużnych oraz tylny zderzak z dyfuzorem. Specjalnie zaprojektowany przód pakietu stylizacji V8 nawiązuje do elementów AMG GT Black Series, takich jak grill chłodnicy otwierający się niżej, szeroki dolny wlot powietrza oraz precyzyjne, funkcjonalne elementy odprowadzające powietrze na zewnętrznej krawędzi. To jeszcze bardziej podkreśla bliskość do rodziny AMG GT i jej korzeni wyścigowych.

Są również dodatkowe funkcje w innych opcjonalnych pakietach wyposażeniowych. W wariancie podstawowym, przedni splitter jest teraz również w wysokopołyskowym chromie z Pakietem Chromowym. Ta sama logika oferty dotyczy Pakietu Włókna Węglowego: tutaj również dodawany jest przedni splitter z włókna węglowego. W przypadku Pakietu Aerodynamicznego w połączeniu z Pakietem Stylizacji V8, przedni splitter oraz flici zyskują nowy kształt.

53 4MATIC+ 9AT AWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc319.9 Kw @ 6100 Rpm
435 Hp @ 6100 Rpm
429 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1800-5800 Rpm
520 Nm @ 1800-5800 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna177 Mph (285 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.