Ponad sto lat po tym, jak Wilhelm i Karl Maybach rozpoczęli swoją przygodę z motoryzacją, marka zaprezentowała swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in, Mercedes-Maybach S 580 e.
Oparty na tej samej platformie co znany Mercedes-Benz S Class 580 e, wersja Maybach stała się symbolem przyszłej elektryfikacji. Dzięki temu klienci, którzy chcieli korzystać z pojazdu w trybie czysto elektrycznym w miejskim ruchu, w końcu mogli to zrobić. A jak się można było spodziewać, auto było wyposażone we wszystkie luksusowe cechy, na które mogli liczyć.
Na pierwszy rzut oka Mercedes-Maybach S 580 e nie różnił się zbytnio od swoich nieelektryfikowanych wersji. Jednak uważne oko dostrzegło niebieskie akcenty na reflektorach. Ogromna atrapa chłodnicy z 27 pionowymi chromowanymi żebrami miała podobny kolor w okolicy radaru. Inny szczegół, który odróżniał ten model od reszty, to klapka gniazda ładowania na prawym tylnym błotniku.
Wewnątrz producent zainstalował wszystkie luksusowe elementy, które miał w ofercie. Skórzana kabina witała pasażerów wygodnymi indywidualnymi siedzeniami z tyłu, oddzielonymi konsolą środkową, która sięgała aż do deski rozdzielczej. Dla kierowcy i pasażera z boku Maybach zamontował luksusowe siedzenia z ogrzewaniem i chłodzeniem, napotykające na nowoczesną deskę rozdzielczą. Producent umieścił 12,8-calowy wyświetlacz OLED na górze konsoli środkowej, podczas gdy kierowca cieszył się 12,3-calowym trójwymiarowym wyświetlaczem na panelu instrumentów.
Jednak najważniejsza modernizacja auta kryła się pod jego skórą. System hybrydowy typu plug-in składał się z 3-litrowego silnika benzynowego w układzie rzędowym o mocy 367 PS (362 km) oraz silnika elektrycznego, co dawało łącznie 510 PS (503 km). Producent twierdził, że bateria może zapewnić do 100 km (62 mile) czysto elektrycznego zasięgu, a auto można ładować zarówno z gniazdka 11 kW, jak i opcjonalnie z ładowarki DC o mocy 60 kW.
Marka Mercedes-Maybach od momentu, gdy Wilhelm i Karl Maybach rozpoczęli produkcję samochodów w 1921 roku, uznawana jest za wzór luksusu, stylu i prestiżu w motoryzacji. Ich celem było tworzenie „tego, co najlepsze z najlepszych”, dążenie, które do dziś charakteryzuje unikalną aurę Mercedes-Maybach. Legendarna marka nieustannie się reinwencji, aby przekraczać najwyższe oczekiwania wyjątkowych klientów. I odnosi sukces: aktualny model Mercedes-Maybach S-Class notuje stabilnie rosnący popyt od momentu wprowadzenia na rynek w 2021 roku.
„W naszym pierwszym modelu hybrydowym typu plug-in łączymy typowe dla Maybach doświadczenie luksusu z bezemisyjną jazdą lokalną w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580 e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej marki dziedzictwa w kierunku elektrycznej przyszłości. Nasz pierwszy całkowicie elektryczny model zaprezentujemy już w 2023 roku.”
Daniel Lescow, szef Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG
Mercedes-Maybach S 580 e oferuje jeszcze bardziej imponujące doświadczenie ciszy. W trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, już i tak wyjątkowo cichy wnętrze staje się jeszcze cichsze. Limuzyna niemal bezgłośnie sunie po drodze, emitując zerowe lokalne zanieczyszczenia. Elektryczne cechy są dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybach know-how – jak ukryty gniazdo ładowania po lewej stronie pojazdu oraz niebieskie akcenty w reflektorach czy stan naładowania akumulatora na desce rozdzielczej.
Podstawą napędu hybrydowego jest wysokoefektywny silnik rzędowy sześciocylindrowy z aktualnej generacji silników benzynowych Mercedes-Benz, łączący moc 270 kW/367 KM z niskim zużyciem paliwa oraz emisją spalin. Łączna moc systemu wynosi 375 kW/510 KM, a maksymalny moment obrotowy to 750 Nm, co gwarantuje doskonałe osiągi podczas jazdy. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu silnika, co zapewnia szybkie przyspieszenie i dynamiczne prowadzenie. Mercedes-Maybach S 580 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.