Mitsubishi wprowadził drugą generację modelu ASX w 2023 roku, będącego wersją francuskiego Renault Captur, co pozwoliło na obniżenie kosztów badań i rozwoju.
Po złączeniu sił z Renault, japońska marka stanęła w obliczu ryzyka wykluczenia z europejskiego rynku. Nowy właściciel miał jednak inną wizję. W końcu, skoro grupa Volkswagen sprzedaje zasadniczo ten sam model Golfa pod trzema różnymi markami (SEAT, Skoda i VW), Renault mogło zrobić to samo. Jedynym problemem producenta było to, że doświadczenie w zakresie badge-engineering było ograniczone. Podczas gdy Niemcy stworzyli różne nadwozia, francuska grupa po prostu zdarła romboidalne logo i umieściła w jego miejscu symbol trzech diamentów.
Z przodu, mały crossover posiadał te same reflektory co Renault Captur, wraz z LED-owymi światłami dziennymi w kształcie litery C. Pośrodku czarnego grilla umieszczono znak trzech diamentów, oparty na romboidalnej plastikowej części, która była przygotowana dla Renault. Po bokach ASX, w zależności od wersji i opcji, charakteryzował się 18-calowymi aluminiowymi felgami i chromowanymi wykończeniami na dolnych częściach drzwi. Z tyłu, producent umieścił napis Mitsubishi na klapie bagażnika, podczas gdy miejsce na byłe logo Renault zajmowała kamera cofania. Wyglądało to jak dodatkowe wyposażenie aftermarket, chociaż nie było nim.
Wewnątrz, ASX miał te same wzmocnione fotele z przodu, które pochodziły z części Renault, a to samo dotyczyło tylnej kanapy. Dodatkowo, trójramienna kierownica miała przyciski na poziomych ramionach. Mitsubishi zainstalowało cyfrowy wyświetlacz w zestawie wskaźników, a na górze centralnego panelu znajdował się 9,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego.