2023 Opel Astra Electric

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Opel Astra Electric

Przejdź do galerii zdjęć2023 Opel Astra Electric

W 2021 roku Opel otworzył szósty rozdział książki o Astra, ale w przeciwieństwie do swoich poprzedników, nie dzielił już platformy z innymi produktami GM, ponieważ dołączył do grupy Stellantis razem ze swoimi nowymi właścicielami, PSA (Peugeot-Citroen).

Używając platformy EMP2, która była wykorzystywana przez Peugeota w modelu 308, dostępnej również w wersji elektrycznej, było tylko kwestią czasu, kiedy Astra zaoferuje wersję na prąd. Ta wersja zadebiutowała pod koniec 2022 roku jako Astra Electric, która była dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych: pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi. To ostatnie tradycyjnie nazwano Sports Tourer.

Wersja całkowicie elektryczna miała podobny kształt do reszty gamy Astra. Dzieliła lekko zmodyfikowaną wersję nowego przedniego pasa Opel Vizor, chociaż nie miała szczelin potrzebnych do chłodzenia silnika, ponieważ nie była wyposażona w silnik spalinowy. Profil samochodu ukazywał kanciasty kształt z uniesieniem dla słupka C, z przyciemnionymi słupkami A i B. Z tyłu dolny zderzak był nieco inny, ponieważ nie musiał kryć wylotu wydechu.

Wewnątrz, producent zainstalował całkowicie cyfrowy Pure Panel z dwoma dużymi, 10-calowymi wyświetlaczami panoramicznymi. Minimalistyczny design deski rozdzielczej oraz czyste linie konsoli centralnej były częścią filozofii projektowej Opla. Astra Electric z 2023 roku miała parę ergonomicznych foteli Active Sports, opcjonalnie pokrytych Alcantarą, które obiecywały komfortową jazdę oraz dobrą boczną podporę dla pasażerów. Z tyłu znajdowała się dzielona kanapa, oferująca miejsce dla trzech dorosłych.

Zasilana silnikiem o mocy 115 kW (154 km), kompaktowa wersja hatchback mogła przejechać 416 km (258,5 mil) na pełnym naładowaniu, dzięki umieszczonemu w podłodze akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 54 kWh.

 Rüsselsheim. Opel otwiera kolejny przełomowy rozdział z nowym Astrem: dziś producent samochodów z Rüsselsheim zaprezentował pierwsze zdjęcia nowego Opla Astra Electric. Marka z „Błyskawicą” przedstawia tym samym pierwszy w historii całkowicie elektryczny model Astra, który zdobył tytuł „Złotej Kierownicy 2022”[2]. Ale to nie wszystko: w tym samym czasie, co elektryczny pięciodrzwiowy model, tradycyjna marka prezentuje także nowego Opla Astra Sports Tourer Electric, pierwszego w pełni elektrycznego kombi od niemieckiego producenta.

„Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric to prawdziwi pionierzy: z nową wersją elektryczną pięciodrzwiowego modelu oraz kombi klienci zyskają codzienną funkcjonalność połączoną z komfortem i, przede wszystkim, przyjemnością z jazdy bezemisyjnej. Tak rozumiemy sensowne ‘Greenovation’ mobilności,” powiedział dyrektor generalny Opla Florian Huettl. „Jednocześnie kontynuujemy naszą ofensywę elektryfikacyjną. Nowy Opel Astra Electric to ważny krok w kierunku uczynienia naszej marki w pełni elektryczną w Europie.”

W przyszłości klienci Opla Astry będą mogli wybierać spośród większej liczby opcji napędu niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z „Błyskawicą”. Oprócz bardzo wydajnych silników spalinowych Astra i Astra Sports Tourer są już dostępne w wersjach hybrydowych z możliwością ładowania, w tym nowego modelu premium Astra GSe. A oferta napędów wkrótce zostanie uzupełniona o elektrycznego Opla Astra Electric, który będzie dostępny w zamówieniach od wiosny 2023.

Przyjemność z jazdy z odpowiedzialnością: emocjonalny, codzienny komfort, jazda bezemisyjna

Nowy Opel Astra Electric oraz Opel Astra Sports Tourer Electric z pewnością zachwycą klientów. Jak wszystkie wersje Astry, imponują nie tylko odważnym i przejrzystym designem, ale również odpowiedzialnymi osiągami. Nowy Astra Electric oferuje czystą przyjemność z jazdy bezemisyjnej. Silnik elektryczny dostarcza 115 kW/156 KM i potężne 270 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego – oba dostępne od pierwszego naciśnięcia pedału gazu, co zapewnia dynamiczny start i przekonującą przyspieszenie. Podczas gdy wiele innych samochodów elektrycznych ogranicza prędkość do 150 km/h lub 160 km/h, nowy Astra Electric osiąga maksymalną prędkość 170 km/h. W zależności od preferencji jazdy, kierowcy Astry Electric mogą wybierać pomiędzy trzema trybami: Eco, Normal i Sport.

Energia jest magazynowana w baterii litowo-jonowej o pojemności 54 kWh. 102 ogniwa bateryjne są umieszczone w 17 modułach i zapewniają, że nowy Astra Electric może pokonać do 416 kilometrów bezemisyjnie, zgodnie z WLTP1. Inżynierowie kładli duży nacisk na efektywne pakowanie i mogli zapewnić wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach baterii. Nowy Astra Electric wymaga zaledwie 12,7 kWh energii na 100 kilometrów (14,9 kWh zgodnie z WLTP3), co czyni go nie tylko doskonałym, efektywnym pojazdem do codziennego użytku, ale również idealnym towarzyszem, który oszczędza czas podczas dłuższych podróży – jako model pięciodrzwiowy lub kombi Sports Tourer. Nawet gdy elektryczny Astra musi być naładowany, oznacza to tylko krótki „pit stop” na stacji ładowania. Astra Electric może być naładowana do 80 procent pojemności baterii w około 30 minut na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW. Ponadto, całkowicie elektryczny Astra standardowo wyposażony jest w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW do domowej stacji ładowania.

Baterie są praktycznie umieszczone w podwoziu – więc żadne miejsce dla pasażerów i bagażu nie jest tracone we wnętrzu. Nawet przy podniesionych tylnych siedzeniach, Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika – po złożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1,553 litrów. Kolejna zaleta: niskie umiejscowienie baterii zapewnia Astrze Electric i Astrze Sports Tourer Electric stabilną i bezpieczną pozycję na drodze, co jest typowe dla Opla.

Wewnątrz i na zewnątrz: intensywne doświadczenie mobilności elektrycznej z Astrą Electric

Wnętrze również zapewnia szczególnie intensywne wrażenia podczas jazdy: ergonomiczne fotele Active Sport, dostępne opcjonalnie w Alcantarze, oferują kierowcom i pasażerom Astry Electric najwyższy komfort siedzenia w stylu Opla. Fotele, które są certyfikowane przez Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców), oferują doskonałą stabilność boczną oraz szeroki wachlarz ręcznych i elektrycznych opcji regulacji. W ten sposób kierowca czuje się jeszcze bardziej zintegrowany z pojazdem i doświadcza unikalnego poczucia przy kierownicy.

Całkowicie cyfrowy Pure Panel z dwoma dużymi 10-calowymi wyświetlaczami szerokokątnymi przenosi kierowcę do nowoczesnego kokpitu. Najnowsza generacja intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna wyświetla wszystkie istotne funkcje, takie jak stan naładowania baterii czy zasięg, podczas gdy ważne ustawienia, takie jak klimatyzacja, można łatwo dostosować jednym naciśnięciem przycisku. Dzięki dużemu wyświetlaczowi head-up E-HUD oraz naturalnemu rozpoznawaniu głosu oczy kierowcy mogą pozostać skupione na drodze i sytuacji w ruchu. Liczne systemy asystujące, od ostrzeżenia o kolizji z przodu z automatycznym hamowaniem awaryjnym po aktywne wspomaganie utrzymania pasa ruchu, detekcję zmęczenia i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, aż po półautomatyczną zmianę pasa, są zgrupowane w nowym systemie Intelli-Drive 2.0 i dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo – podobnie jak wiodące w swojej klasie, adaptacyjne oświetlenie Intelli-Lux LED® Pixel Light z łączną liczbą 168 elementów LED.

54 KWh (156 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc114.7 Kw (156 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy199.1 Lb-Ft (270 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)106 Mph (171 Km/H)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość172.2 In (4374 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Rozstaw osi105.3 In (2675 Mm)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity54 Kwh
Range258.5 Miles (416.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.