2023 Porsche 911 Carrera T

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2023 Porsche 911 Carrera T

Przejdź do galerii zdjęć2023 Porsche 911 Carrera T

Porsche w 2023 roku wprowadziło z powrotem wersję T modelu 911 Carrera, wyposażając ją we wszystkie niezbędne elementy, które sprawiają, że ta odmiana słynnego samochodu sportowego jest tak atrakcyjna.

Carrera T to model, który zajmuje pozycję pomiędzy podstawową 911 Carrera a 911 Carrera S pod względem wydajności i ceny. W 1968 roku Porsche wprowadziło wersję T, która oznaczała „Touring” i była modelem homologacyjnym. Oznacza to, że pozbawiono go wszystkich zbędnych udogodnień, aby stał się samochodem wyścigowym, ale zachowano na tyle wiele, by był atrakcyjny do codziennego użytku na drodze.

Na zewnątrz, 911 Carrera T ujawnia swój charakter poprzez detale w ciemnoszarym kolorze na górnej i dolnej części lusterek, a także nowe logotypy na drzwiach i z tyłu pojazdu. Dodatkowo, przednia szyba ma szaro zabarwioną górną część. Inną charakterystyczną cechą są pięcioramienne felgi ze stopów lekkich o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Na koniec, z tyłu, listwy wykończeniowe w siatce grilla są w kolorze szaro-agatowym, a końcówki wydechu mają wysoki połysk czerni.

W środku, najbardziej intrygującym detalem była manualna skrzynia biegów. Porsche oferowało również automatyczną skrzynię biegów bez dodatkowych opłat. Niemniej jednak klienci wersji T byli bardziej zainteresowani tą „oldschoolową” transmisją. Dodatkowo, samochód oferuje miejsce tylko dla dwóch pasażerów na standardowych, czterokierunkowych fotelach Sport Seats Plus z przodu. Z tyłu nie ma kanapy dla oszczędności wagi. Ponadto, Porsche zastosowało mniej materiałów wygłuszających oraz cieńsze wykładziny.

Pod maską, producent umieścił ten sam 3,0-litrowy turboładowany silnik sześciocylindrowy co w modelu Carrera, dostrojony do 385 PS (380 KM), współpracujący z standardową siedmiobiegową manualną skrzynią lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynią PDK (z podwójnym sprzęgłem). Oferowane były również standardowe zawieszenie PASM oraz pakiet Chrono. Ponadto klienci mogli wybrać system kierowania tylnych kół.

 Porsche wzbogaca rodzinę modelu 911 o lekki samochód sportowy, 911 Carrera T. Litera „T” oznacza turystyczny i opisuje modele, które oferują purystyczne doznania z jazdy oraz wyjątkowo sportowe wyposażenie. Standardowy model 911 T posiada siedmiobiegową manualną skrzynię biegów, a opcjonalnie dostępna jest także ośmiobiegowa skrzynia PDK. Tylne siedzenia zostały pominięte. Nowy 911 Carrera T, wyposażony w sportowe zawieszenie PASM obniżone o 10 mm i zmniejszoną izolację, jest ucieleśnieniem puryzmu i ekscytującej przyjemności z jazdy. Można to poczuć na krętych górskich i wiejskich drogach – a także usłyszeć. Dźwięk sześciocylindrowego silnika boxer jest teraz jeszcze bardziej wyraźny we wnętrzu.

Standardowo z zawieszeniem sportowym PASM i pakietem Sport Chrono

Nowy 911 Carrera T plasuje się pomiędzy modelami 911 Carrera a 911 Carrera S. Porsche 911 Carrera T korzysta z biturbo o mocy 283 kW (385 KM) i 450 Nm momentu obrotowego, co przyspiesza samochód sportowy od zera do 100 km/h w 4,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 291 km/h, bazując na wersji podstawowej 911. Wyposażenie standardowe z modelu Carrera S z manualną skrzynią biegów wzbogacone jest o Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą dyferencjału. 911 Carrera T standardowo oferuje także pakiet Sport Chrono oraz sportowe zawieszenie PASM (-10 mm) – cechy, które tylko Carrera T oferuje w połączeniu z silnikiem o mocy 385 KM. W modelu 911 Carrera S są one dostępne opcjonalnie. Na życzenie Carrera T może być również zamówiona z opcjonalnym układem kierowniczym na tylną oś, który zazwyczaj zarezerwowany jest dla modeli od Carrera S wzwyż.

Specyficzne dla modelu T cechy wyposażenia obejmują felgi Titanium Grey Carrera S o rozmiarze 20 i 21 cali z przodu i z tyłu, odpowiednio, oraz oponach rozmiaru 245/35 (przód) i 305/30 (tył). 911 Carrera T standardowo jest również wyposażony w sportową kierownicę GT, sportowy układ wydechowy oraz fotele Sport Seats Plus (czterostopniowe, elektryczne). Ważąc zaledwie 1,470 kg, 911 Carrera T z manualną skrzynią biegów jest najlżejszym seryjnym modelem 911 z silnikiem podstawowym, o 35 kg lżejszym niż 911 Carrera z standardową ośmiobiegową skrzynią PDK. W modelu 911 Carrera nie jest już dostępna manualna skrzynia biegów. Oprócz pominiętych tylni siedzeń i zmniejszonej izolacji, lekkie szkło oraz lekka bateria jeszcze bardziej obniżają wagę.

Koncepcja samochodu turystycznego odnosi sukcesy w wielu liniach modelowych

„T” w nazwie modelu Porsche 911 Carrera T oznacza turystyczny i sięga historią do homologacji modelu 911 T jako samochodu turystycznego w 1968 roku. Pierwszy 911 T był oferowany do 1973 roku, a w 2017 roku Porsche ożywiło purystyczną wersję 911 w postaci 911 Carrera T z generacji 991. Od tego czasu koncepcja odchudzonego, ale wyjątkowo sportowego zestawu została z powodzeniem wprowadzona do innych linii modelowych, takich jak 718 Cayman T, 718 Boxster T oraz Macan T.

Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Na zewnątrz, Porsche 911 Carrera T wyróżnia się z pozostałych modeli dzięki ciemnoszarym akcentom. Kontrastujące elementy, takie jak górne i dolne wykończenia lusterek zewnętrznych, nowe logo na drzwiach, logo z tyłu oraz listwy wykończeniowe na siatce tylnej klapy, są w kolorze Agate Grey. Szyba przednia również ma szare przyciemnienie. Rury wydechowe sportowego układu wydechowego są w wysokopolerowanej czerni. Wszystko to nadaje nowemu 911 Carrera T jeszcze bardziej ekstrawagancki i dynamiczny wygląd.

Sportowość samochodu podkreślają we wnętrzu standardowe fotele Sport Seats Plus z możliwością regulacji w czterech kierunkach. Dekoracyjne wykończenia w matowej czerni oraz dekoracyjne wstawki w wysokim połysku dopełniają wnętrze modelu T. Klienci poszukujący jeszcze większej wyjątkowości mogą wybrać opcjonalny pakiet wnętrza Carrera T. W tym przypadku otrzymują dodatkowe pasy bezpieczeństwa w kontrastowych kolorach Slate Grey lub Lizard Green. To samo dotyczy dekoracyjnych szwów, wytłoczonego logo 911 na zagłówkach i pasków na środku siedzisk. Dywaniki również oferują logo i szwy w kontrastowych kolorach Lizard Green i Slate Grey jako opcję.

Mały, ale ekskluzywny wybór opcji i kolorów

Porsche 911 Carrera T oferuje opcjonalne fotele Adaptive Sports Seats Plus (18-stopniowe, elektryczne), a także jeszcze sportowe i niezwykle lekkie fotele kubełkowe z centralną częścią Race Tex. Pakiet wnętrza Carrera T dostępny jest z opcjonalnym przedłużonym wnętrzem skórzanym. Podłokietniki w drzwiach i konsoli centralnej również są wykonane ze skóry, podobnie jak górne części deski rozdzielczej i wykończeń paneli drzwiowych.

Nowy 911 Carrera T dostępny jest w czterech kolorach jednolitych: czarnym, białym, Guard Red oraz Racing Yellow, a także w czterech metalicznych odcieniach: Deep Black, Gentian Blue, Ice Grey oraz GT Silver. Dostępne kolory specjalne to Chalk, Ruby Star Neo, Carmine Red, Shark Blue oraz Python Green. Nabywcy 911 Carrera T mają także możliwość skorzystania z programu Paint to Sample, który oferuje malowanie w ponad 110 dostępnych odcieniach kolorystycznych.

3.0L 8AT RWD (380 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Moc279.5 Kw @ - Rpm
380 Hp @ - Rpm
375 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ - Rpm
450 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna181 Mph (291 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.