Po czterech latach od wprowadzenia drugiej generacji modelu Panamera, Porsche zaprezentowało jego zmodernizowaną wersję. Niektóre zmiany były wymagane przez nowe regulacje, a inne miały na celu poprawę.
W 2013 roku Porsche zaczęło oferować wersję z wydłużonym rozstawem osi, nazwaną Executive, na wybranych rynkach z określonymi wersjami silnikowymi. Od roku modelowego 2020 zaczęto oferować tę opcję na większej liczbie rynków, a także z opcją Sport Turismo (shooting brake).
W modelu 2020, Panamera otrzymała przeprojektowany przód, z nowym zderzakiem i dolną osłoną. Opcjonalny wcześniej przód w stylu Sport Design został uwzględniony jako standard w zmodernizowanej wersji. Z tyłu nowe światło biegowe płynnie biegnie nad pokrywą bagażnika, z dostosowanym konturem i nowymi diodowymi światłami tylnymi. Zachowano też składany, trzyczęściowy spojler.
Wnętrze Panamery 4 z 2020 roku zawiera znany system infotainment Porsche Communication Management z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym umieszczonym na tej samej wysokości co kierownica, na górze centralnej konsoli. System oferował ulepszony, online’owy sterownik głosowy Voice Pilot oraz bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay. Porsche nie wspomniało nic o łączności Android Auto.
Pod maską, Porsche Panamera 4 miała podwójnie doładowany silnik V6 o mocy 330 KM. Silnik został przeniesiony z wersji przedmodernizowanej. Standardowo zamontowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem).
Unikalna symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera obejmuje jeszcze szersze spektrum. Łączy osiągi samochodu sportowego z komfortem ekskluzywnego sedana. Z mocą 463 kW (630 PS), model Panamera Turbo S skutecznie podtrzymuje swoje ambicje do bycia liderem w klasie pod względem osiągów. Nowy model topowy znacznie przewyższa wyniki osiągów poprzedniego modelu Panamera Turbo. Porsche kontynuuje również swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowy dodatek do gamy hybryd plug-in, oferujący zupełnie nowy układ napędowy o mocy 412 kW (560 PS). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektryczny wzrósł o nawet 30 procent. Komfort i sportowość skorzystały z ulepszonych komponentów zawieszenia i systemów sterowania w połączeniu z nowej generacji układem kierowniczym oraz oponami.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Z mocą 463 kW (630 PS) i momentem obrotowym wynoszącym 820 Nm, nowy Porsche Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 PS) więcej mocy i 50 Nm więcej momentu obrotowego niż poprzedni model Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi jazdy: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, znany silnik V8 biturbo o pojemności czterech litrów został gruntownie przebudowany, aby umożliwić osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 315 km/h. Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną moc na drogę i maksymalizować osiągi w zakrętach, trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) włącznie z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowy Porsche Panamera Turbo S już udowodnił swoje niekompromisowe osiągi na legendarnym Nürburgringu Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern pokonał okrążenie o długości 20,832 kilometra na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie dokładnie w 7:29,81 minut – to nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów executive”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom zawieszenia
Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z szczególnym naciskiem na dostarczanie mocy. Z mocą 353 kW (480 PS) i momentem obrotowym wynoszącym 620 Nm, nowa Panamera GTS oferuje o 15 kW (20 PS) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc wzrasta w sposób ciągły, aż do bliskiego ograniczenia prędkości obrotowej silnika. Dostarczanie mocy przypomina więc charakterystykę klasycznego samochodu sportowego z silnikiem wolnossącym. Tradycyjne brzmienie V8 jest jeszcze bardziej wyeksponowane dzięki nowemu standardowemu układowi wydechowemu sportowego typu z asymetrycznie umiejscowionymi tłumikami.
Nowy Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra we wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 PS) i 450 Nm, osiągi pozostają bez zmian.
Zawieszenie i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego i jednocześnie komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały zupełnie opracowane na nowo. Na przykład, zrewidowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnia wyraźną poprawę komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Istnieje również nowa generacja wyposażenia dla układu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z baterią 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km
Porsche przedstawia kolejny model hybrydy plug-in z nastawieniem na osiągi, nową Panamerę 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 PS) zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra z mocą 324 kW (440 PS) generuje moc systemową wynoszącą 412 kW (560 PS) oraz maksymalny moment obrotowy systemu wynoszący 750 Nm. Wyniki osiągów są więc bardzo imponujące: w połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 298 km/h. Pojemność baterii brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych z wykorzystaniem zoptymalizowanych ogniw, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane, aby uzyskać jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg elektryczny do 54 km zgodnie z WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).
Wyraźniejszy wygląd dla większej obecności
Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowego sedana, mogą być również zamawiane jako Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od układu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przedni zderzak Sport Design z wyrazistymi wlotami powietrza, dużymi otworami chłodzenia po bokach oraz pojedynczym modułem świateł przednich. Całkowicie nowy przód Panamery Turbo S odznacza się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone poziomo i podkreślają szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł Turbo są teraz ustawione znacznie dalej od siebie.
Zrewidowana listwa świetlna z tyłu teraz bezszwowo przebiega nad klapą bagażnika z dopasowaną konturą. Tworzy to ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS wyposażone są w nowe przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design jako standard z dynamiczną funkcją doświetlania. Do oferty kół dodano trzy nowe koła o średnicy 20 i 21 cali, co daje łącznie 10 różnych wzorów do wyboru.
Cyfrowa łączność i systemy wspomagania dla bezpieczeństwa i komfortu
System Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak udoskonalona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar dla aktualnych informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay oraz wiele innych usług łączności. Panamera oferuje również szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i asystentów, takich jak teraz standardowy asystent utrzymania pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Night Vision Assist, Lane Change Assist, reflektory matrycowe LED w tym PDLS Plus, Park Assist z widokiem 360 stopni oraz wyświetlacz przezierny.