2023 Renault Espace

Espace osiągnął swoją szóstą generację na wiosnę 2023 roku, a Renault postawiło na odważną ewolucję, przekształcając ukochanego europejskiego MPV w samochód dostawczy w stylu crossover.

Nowy Espace, korzystający z platformy CMF-CD, dzieli ją z crossoverem Austral, przeszedł na wyższy poziom, przyjmując sylwetkę SUV-a i rezygnując z kształtu minivana, który uczynił go wyjątkowym na rynku europejskim. Jednak francuski producent motoryzacyjny podjął wszystkie właściwe kroki, aby stworzyć pojazd, który skutecznie zastąpiłby udane MPV.

Podczas gdy wcześniejsze generacje Espace miały nadwozie przypominające MPV, szóstka była inna. Posiadała wyraźną komorę silnikową oraz bardziej pochyloną przednią szybę. Przednia część samochodu wyróżniała się charakterystycznymi, C-kształtnymi, diodowymi światłami do jazdy dziennej, które otaczały boki reflektorów. Ogromny grill z osiemnastoma pionowymi szczelinami oraz szeroki znaczek Renault na środku tworzyły potężny wizerunek pojazdu. Na dolnej części zderzaka, producent dodał dodatkowy grill, z parą wlotów powietrza po bokach. Profil samochodu ujawniał powiększone tylne błotniki, które nadawały SUV-owi muskularny wygląd.

Wnętrze oferowało możliwość wyboru pięciu lub siedmiu miejsc, przy czym te drugie były w konfiguracji 2-3-2. Producent zamontował parę ekranów na desce rozdzielczej. Ekran przed kierowcą miał wymiary 12.3″ i był zamontowany w poziomie, natomiast ekran na centralnym panelu miał 12″ i był zamontowany pionowo. Dodatkowo, oferowano opcję 9.3″ wyświetlacza head-up.

Wśród innych atrakcyjnych cech modułowej platformy CMF-CD był system kierowania na wszystkie koła, nazwany 4CONTROL, który pomógł samochodowi uzyskać mniejszy promień skrętu. Dodatkowo poprawiał prowadzenie przy wyższych prędkościach.

 W 1983 roku Renault zaprezentowało pojazd, który można słusznie nazwać pierwszym autem do życia i codziennych spraw, Renault Espace. Był to pionierski model, często naśladowany, nigdy niezrównany, który zyskał status ikony przez pięć pokoleń.

Renault właśnie zaprezentowało zupełnie nowy model Espace, nową przestronną rodzinę, która pomieści 5 lub 7 osób i dołączy do oferty, prowadząc markę w segmentach C i D.

Espace zapoczątkował rewolucję, wprowadził wizję przyszłości i nigdy nie przestał dostosowywać się do zmieniających się czasów. Dzisiejszy nowy Renault Espace ma SUV-owy charakter i sportowo-elegancki design, a wersja Esprit Alpine dodaje mu wyścigowego sznytu. Pozostał wierny swojej DNA jako długodystansowy pojazd dla 5 lub 7 osób, a także jest nadal najprzestronniejszym modelem w gamie Renault. I to jest jego mocna strona! Wybór wysublimowanych materiałów i wykończeń dodaje klasy do bogatego i jasnego wnętrza, które dzięki dachowemu oknu o powierzchni przekraczającej 1 m², jednemu z największych na rynku, zyskuje jeszcze więcej światła.

Zupełnie nowy Espace jest także na czasie i wypełniony zaawansowaną technologią zarówno w strefie siedzeń, jak i pod maską. Ma wszystko, co niezbędne dla kierowcy i pasażerów, a jego wpływ na środowisko jest zminimalizowany. Jego wymiary zewnętrzne są mniejsze, a masa o 215 kg lżejsza niż poprzednika, a napęd E-Tech o mocy 200 KM to ultraefektywna hybryda. Benchmarkowe niskie zużycie paliwa (4,6 litra na 100 km) daje zasięg do 1100 km, a bateria nie potrzebuje ładowania.

W miejscach w rodzinie Renault dla życia i codziennych spraw, nowy Espace oferuje najwyższe standardy w zakresie prowadzenia i bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów. Został zbudowany na platformie CMF-CD zaprojektowanej przez Sojusz i oferuje 32 systemy wspomagania kierowcy. MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced, czterokołowy system kierowniczy Renault, podnoszą przyjemność z jazdy na zupełnie nowy poziom.

Zamówienia na nowy Renault Espace rozpoczną się wiosną 2023 roku.

ESPACE NADAL SETUJE STANDARDY

Renault Espace przez 40 lat był wzorem komfortu, przestronności, wysokiej klasy wyposażenia, modułowości i jasnych wnętrz w gamie Renault. Jego najnowsza wersja, nowy Espace, nie jest wyjątkiem. Zachował wszystkie cenione cechy, a jakość życia na pokładzie jest bezkonkurencyjna. Przestronne wnętrze nowego Espace, bogaty zestaw wyposażenia i panoramiczne okno dachowe zapraszają do luksusowej podróży, wellness oraz przyjemności z jazdy.

Komfort

Przestronność to jedna z głównych zalet nowego Renault Espace – może pomieścić do siedmiu osób, które będą podróżować komfortowo jak nigdy dotąd podczas długich tras.

Zbudowany na modułowej platformie CMF-CD Sojuszu, z długimi wersjami jednostek centralnej i tylniej, przestrzeń wewnątrz została specjalnie zoptymalizowana. Ma 4,72 metra długości – o 14 cm krótszy od poprzedniej generacji – a przestrzeń pasażerska jest jeszcze dłuższa (2,48 metra do trzeciego rzędu).

Ta niezwykła cecha jest szczególnie dobrą wiadomością dla pasażerów w drugim rzędzie, którzy będą mogli cieszyć się promieniem kolan wynoszącym do 321 mm. Ich fotele mogą być pochylane o 31 stopni, co zapewnia niezrównany komfort. Dodatkowo, jeśli środkowe miejsce jest puste, pasażerowie mogą korzystać z centralnego podłokietnika z dwoma uchwytami na kubki.

Pasażerowie w trzecim rzędzie (który jest dostępny bezpłatnie przy zamówieniach) również będą cieszyć się obfitym miejscem na kolana (128 mm) oraz funkcjami Easy Access, umożliwiającymi przesunięcie siedzeń drugiego rzędu o 260 mm do przodu i pochylenie oparć do przodu. Każdy pasażer ma napinacze w pasach bezpieczeństwa, dotykowe oświetlenie sufitowe, gniazda USB-C do ładowania oraz w niektórych wersjach mogą cieszyć się systemem audio Harman Kardon.

Pojazd dla ludzi staje się salonem podróżnym

Życie w Espace zawsze było wyjątkowe. A ta nowa generacja łączy kilka cech, aby przekształcić wnętrze w prawdziwy salon podróżny na kółkach.

Opcjonalne okno dachowe wypełnia obszar większą ilością światła niż kiedykolwiek. Nie ma belki poprzecznej, więc zapewnia więcej niż 1 m² słońca (1,33 metra długości, 0,84 m szerokości). Bardzo techniczne, szkło ma niskoprzepuszczalną powłokę na wewnętrznej powierzchni. Ta kompozycja filtruje promienie UV i większość nadchodzących promieni podczerwonych oraz odbija ciepło z wnętrza. A do utrzymania chłodu nie potrzebujesz zasłony blackout.

Renault Espace zawsze miał najwygodniejsze siedzenia – a w tej generacji są one jeszcze bardziej komfortowe. Wszystkie wersje mają przesuwne podłokietniki na konsoli środkowej, a wykończenie Iconic zawiera miękkie, kojące ergonomiczne poduszki, wykonane z tej samej tkaniny co tapicerka, które pasują do tylnego zagłówka w drugim rzędzie.

Bogaty zestaw wyposażenia i najlepsze wrażenia wizualne

Nowy Renault Espace umacnia najlepszą pozycję i status poprzednich generacji. Jakość wykończeń jest natychmiast odczuwalna, wnętrze zachwyca, a zestaw wyposażenia jest bogaty.

Wersja podstawowa, Techno, oferuje 24-calowy ekran OpenR, elektryczną klapę bagażnika, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, 19-calowe felgi, systemy Isofix na siedzeniach w drugim rzędzie oraz pakiet bezpieczeństwa z systemem ostrzegania przed martwym punktem.

Wersja Esprit Alpine wprowadza sportowy klimat do wnętrza – jest nowością w Espace. Zagłówki są oznaczone logo A-and-Arrow, Alcantara na desce rozdzielczej ma niebieskie przeszycia, a Alcantara na siedzeniach harmonijnie i elegancko łączy się ze sztuczną skórą i tkaniną Latis Bright.

Wersja Iconic podnosi standardy wnętrza dzięki autentycznemu drewnu jesionowemu na desce rozdzielczej oraz jasnemu, jasnoszaremu tapicerowanemu skórą w kolorze Sand Gray, połączonemu z Mokka Brown na podłodze. Fotele można regulować elektrycznie (w przód, w tył, w górę i w dół, oraz ich kąt nachylenia) i są podgrzewane (tak jak kierownica). Fotel kierowcy ma również mechanizm masażu lędźwiowego.

Modułowość wewnątrz

Aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń wewnętrzną i zapewnić wygodę wszystkim pasażerom, nowy Renault Espace ma teraz po raz pierwszy kanapę w drugim rzędzie, która przesuwa się o 220 mm do przodu i do tyłu oraz dzieli się na dwie niezależne jednostki (w proporcji 2/3 – 1/3). Przesuń je do tyłu, a pasażerowie będą mieli najlepsze na rynku miejsce na kolana (do 321 mm); przesuń je do przodu, a bagażnik w wersji 5-osobowej pomieści 777 litrów (VDA).

Oto kolejna inteligentna funkcja modułowa: trzeci rząd siedzisk składa się do podłogi, więc możesz je szybko złożyć, aby pomieścić 7 osób lub złożyć je, aby uzyskać jak największą przestrzeń ładunkową.

To obszerne zestawienie konfiguracji wnętrza i możliwość natychmiastowego dostosowania pojemności sprawia, że nowy Espace jest niezwykle wszechstronny.

Duża pojemność bagażnika, jak zwykle

Bagażnik nowego Renault Espace jest idealny, zwłaszcza dla rodzin, a jego pojemność magazynowa należy do najlepszych na rynku:

1,818 litrów w wersji 5-osobowej z opuszczonym drugim rzędem siedzeń
777 litrów w wersji 5-osobowej z drugim rzędem przesuniętym do przodu
159 litrów w konfiguracji 7-osobowej z w pełni ustawionym trzecim rzędem
Aby zoptymalizować przestrzeń z tyłu i spłaszczyć podłogę dla wygodniejszego załadunku, możesz łatwo złożyć drugi rząd siedzeń (jeden, dwa lub wszystkie trzy) za pomocą uchwytów Easy Folding.

Nowy Renault Espace ma również elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, którą można otworzyć lub zamknąć z kokpitu, naciskając przycisk na klapie bagażnika, korzystając z systemu dostępu bezkluczykowego lub przesuwając stopę pod tylnym zderzakiem.

Schowki

Podobnie jak w poprzednich generacjach, nowy Renault Espace ma przestronną przestrzeń, która obejmuje dużą ilość miejsca do przechowywania dla dodatkowej wygody: 39 litrów w sumie, w tym 20 litrów z przodu, w tym schowek na ponad 6 litrów oraz dwa schowki w drzwiach z ponad 4 litrami każdy. Konsola środkowa nie zawiera elementów sterujących, a w ich miejsce ma dwa schowki: jeden na 2 litry pod przesuwanym podłokietnikiem i drugi na 3,6 litra pod otwieraną do góry poprzeczką.

W drugim rzędzie składany podłokietnik w centralnej części ma dwa uchwyty na kubki, drzwi mogą pomieścić butelkę o pojemności 1 litra każda, a dwa schowki znajdują się za przednimi siedzeniami.

Nowy Espace produkowany jest w Palencji w Hiszpanii

Nowy Renault Espace jest produkowany w zakładzie w Palencji, który przeszedł rozbudowę trwającą półtora roku i teraz dysponuje najnowszymi możliwościami oraz najbardziej wymagającymi systemami kontroli jakości w celu spełnienia coraz bardziej rygorystycznych kryteriów środowiskowych. Do zakładu dodano również 400 nowych robotów do 900, które były wcześniej. Zakład ma wszelkie maszyny potrzebne do produkcji platformy CMF-CD, aplikacji lakieru matowego (kolor Szary Słoneczny, specjalnie dla wersji Esprit Alpine) oraz przeprowadzania kontroli jakości na hiperłączonych pojazdach.

Zakład Renault w Palencji jest wzorem dla przemysłu 4.0. Łączy nowoczesne techniki produkcji i działania z inteligentnymi technologiami, w tym robotyką, analityką, sztuczną inteligencją i IoT.

RENAULUCJA ESPACE’A

Renault Espace zawsze dostosowywało się do czasów i pozostawało na bieżąco. Transformacja tej nowej generacji jest głęboko osadzona w Renaulucji. Nowy Espace to SUV symbol statusu o sportowym wyglądzie i wysokiej technologii, z połączonym wnętrzem. Jego hybrydowy napęd E-Tech sprawia, że jest bardziej efektywny niż kiedykolwiek, a systemy wspomagania kierowcy i technologie ułatwiają życie – zarówno w miastach, jak i podczas długich podróży.

Odchudzanie i zwiększenie efektywności

Dzięki platformie CMF-CD, którą dzieli z nowym Renault Austral, nowy Espace jest o 32 mm niższy i o 215 kg lżejszy od swojego poprzednika. Większość tego dużego zmniejszenia masy osiągnięto dzięki ograniczonym wymiarom, mimo zachowanej przestronności, a reszta jest w dużej mierze zasługą hybrydowego silnika E-Tech, który jest lżejszy od poprzedniej generacji silników diesla, lżejszych układów jezdnych i foteli.

Oprócz tego technicznego osiągnięcia, aerodynamika nowego Renault Espace została zoptymalizowana dzięki usprawnieniu kształtu nowych lusterek oraz opadającej linii dachu kończącej się spojlerem i otworami w tylnym zderzaku, aby zmniejszyć opór powietrza.

Nowy Espace napędza silnik hybrydowy E-Tech o mocy 200 KM (szczegóły na str. 16), który zużywa 4,6 litra na 100 km (zgodnie z cyklem WLTP). To daje mu zasięg do 1100 km, co zapewnia bezproblemową jazdę po kraju!

Najbardziej oszczędna wersja nowego Espace (lżejsza wersja) emituje tylko 104 gramy CO2 na km – o 35% mniej niż jej poprzednik. To ogromny krok naprzód w kierunku zrównoważonej mobilności.

Zasięg i emisje CO2 nowego Renault Espace plasują go w czołówce swojego segmentu. Jego znakomite osiągi zapewniły mu zwolnienie z opłaty środowiskowej we Francji.

Design zewnętrzny: nowy SUV symbol statusu dla rodziny

Pionowy grill, rzeźbione pokrywy silnika, opadająca linia dachu i tylni spojler to kilka cech, które nadają nowemu Renault Espace sportowy charakter – dostępny jest w trzech wersjach.

Tak atrakcyjny jak zawsze

Espace zawsze dostosowywał się, aby utrzymać swoją atrakcyjność. Nowy Renault Espace zrobił to doskonale w swoim stylu.

Prześwit wynoszący 18 cm i felgi od 19 do 20 cali, w zależności od wersji, nadają nowemu Espace pewne SUV-owe zacięcie. Jest elegancki, muskularny i żywiołowy z każdej perspektywy.

Grill z przodu składa się z pionowych prętów w wersjach Iconic i Techno, a listewka zderzaka dopełnia aurę symbolu statusu nowego Renault Espace. Wariant Esprit Alpine zawiera wzór w kratkę, który sugeruje wyścigowy charakter.

Boki są perfekcyjnie wyprofilowane. Szerokie krawędzie u góry współgrają z mocnymi liniami definiującymi strukturę. Dolna część ma wszystkie cechy SUV-a z poszerzonymi nadkolami oraz ochronnym dolnym pasem, pomalowanym na połysk czarny dla większej elegancji.

Przestronność wewnątrz podkreślają przedłużony tylny overhang i pionowa szyba bagażnika.

Tył ma stonowaną żywiołowość, z końcowym spojlerem na dachu, bocznymi wlotami i dwoma smukłymi chromowanymi paskami na zderzaku.

Reflektory nadają nowemu Renault Espace wysoce technologiczny wygląd i fascynujący charakter. Światła z tyłu rozciągają się aż do logo, podkreślając status SUV-a. Efekt holograficzny 3D, wykorzystujący technologię mikrooptyki, jest niezwykle precyzyjny. Nadaje żywy wygląd i niemal ożywia niezwykłą osobowość samochodu!

Wybór trzech stylów

Trzy dostępne wersje obejmują wyraźnie różne zestawy wyposażenia i cechy, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Wszystkie trzy mają bardzo różne style i zachwycają na swój sposób.

Wersja Techno ma przednią listwę malowaną w tym samym kolorze co nadwozie. Ranty okien są z polerowanego chromu, a belki dachowe z aluminium o satynowym wykończeniu. Felgi mają średnicę 19 cali, a materiał tapicerski jest w całości wykonany z recyklingu.

Wersja Iconic ma grill, ranty okien, przednią listwę i belki dachowe w kolorze czarnym. Felgi są większe (20 cali). Tapicerka jest w jasnym kolorze Sand Gray, a deska rozdzielcza zdobiona jest wstawkami z drewna jesionowego.

Nowy Espace Esprit Alpine ma sportowy wygląd, w tym kratkowany grill i 20-calowe, diamentowo cięte czarne felgi aluminiowe Daytona. Ranty okien, belki dachowe oraz logo z przodu i z tyłu są w ciemnym kolorze. Zderzak przedni, pozioma listwa i listwa są w odcieniu szarym satynowym. Malowanie w kolorze Szary Słoneczny dostępne jest tylko w tej wersji, jako opcja.

Wewnątrz, Esprit Alpine wyróżnia się klasą samą w sobie: progi drzwiowe są z odznaczeniem marki Alpine, a zagłówki mają emblemat A-and-arrow. Fotele, deska rozdzielcza, panele drzwi i konsola środkowa są owinięte Alcantarą z niebieskim przeszyciem. Kierownica pokryta jest skórą Nappa i Alcantarą z niebieskimi, białymi i czerwonymi przeszyciami. Czarne pasy bezpieczeństwa mają niebieskie krawędzie. Górne części pedałów są aluminiowe.

Napęd i prowadzenie: nieograniczona zabawa

Zasięg i emisje CO2 nowego Renault Espace należą do najlepszych w swoim segmencie. Jego silnik hybrydowy E-Tech o mocy 200 KM zautomatyzowane przekładni multimode zapewniają przyjemność z jazdy – tym bardziej w wersjach, które mają systemy MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced najnowszej generacji.

Wszystkie zalety jazdy elektrycznym pojazdem, bez przestojów na ładowanie

Silnik hybrydowy E-Tech o mocy 200 KM w nowym Renault Espace ma najlepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa na rynku. Składa się z 3-cylindrowego, 1,2-litrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem o mocy 130 KM (96 kW) dostarczającego 205 Nm momentu obrotowego, a także z dwóch silników elektrycznych:

główny jednostka (50 kW, 70 KM, 205 Nm) zasilana akumulatorem litowo-jonowym 2 kWh/400 V do jazdy elektrycznej;
dodatkowy generator rozruchowy o wysokim napięciu (25 KM, 50 Nm) do uruchamiania silnika spalinowego i zmiany biegów.
Dzięki pełnoelektrycznemu zapłonowi i systemowi regeneracyjnemu, który aktywuje się automatycznie po spowolnieniu lub hamowaniu, możesz jeździć tym napędem E-Tech w trybie elektrycznym przez 80% czasu w miastach i zmniejszyć zużycie paliwa o 40%. Otrzymujesz wszystkie zalety jazdy elektrycznym pojazdem bez potrzeby zatrzymywania się na ładowanie. Dzięki automatycznemu systemowi zarządzania, silnik i silniki ładują baterię zgodnie z zaleceniami inteligentnej skrzyni biegów. Kierowca również może w dowolnym momencie dostosować działanie, wybierając jeden z czterech trybów hamowania regeneracyjnego za pomocą łopatki za kierownicą.

Aby kierowca był na bieżąco, cyfrowy kokpit wyświetla przepływy energii w hybrydowym napędzie z konkretną animacją. Wskaźnik naładowania baterii pokazuje, ile energii elektrycznej jest dostępne w czasie rzeczywistym. Przepływy regeneracji energii zapalają się, gdy kierowca łagodnie zwolni pedał gazu lub naciśnie hamulec. System multimedialny OpenR Link wyświetla kierunek przepływów oraz energię zasilającą pojazdy (elektryczną, mechaniczną lub hybrydową).

Funkcja przewidującego prowadzenia hybrydowego maksymalizuje wykorzystanie energii elektrycznej w trakcie podróży. Połączone dane mapowe, takie jak topografia drogi na następne siedem kilometrów (najbardziej prawdopodobna trasa, jeśli cel nie jest zapisany), dostarczają lepsze informacje do systemu zarządzania akumulatorami, aby jak najwięcej wykorzystać energię silnika elektrycznego.

Informacje zwrotne z jazdy dostępne są w postaci wykresów słupkowych szczegółowo przedstawiających zużycie paliwa i pokonany dystans w trybie elektrycznym.

Hybryda multimode

Napędy E-Tech hybrydowe mają architekturę „szeregowo-równoległą”.

Automatyczna skrzynia biegów multimode w nowym Renault Espace pochodzi z Formuły 1 i łączy dwa biegi na silniku elektrycznym i cztery na silniku spalinowym. 15 możliwych sposobów łączenia obu maksymalizuje redukcję CO2, przyjemność z jazdy i zużycie paliwa. Rezultatem jest niespotykana wartość do ceny.

Inteligentna automatyczna skrzynia biegów multimode wybiera najlepszą opcję dla hybrydowego napędu E-Tech spośród następujących:

pełna elektryka (tylko silnik elektryczny napędza koła);
dynamiczna hybryda (silnik spalinowy i elektryczny łączą się, aby napędzać koła);
e-drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy ładował akumulator);
silnik spalinowy (aktywny tylko silnik spalinowy, napędzający koła i/lub ładujący akumulator);
regeneracja (koła napędzają silnik elektryczny, który ładował akumulator).
4CONTROL Advanced

Jako że nowy Renault Espace jest najdłuższym pojazdem w gamie Renault, 4CONTROL Advanced jest niezbędny do zwiększenia zwrotności, zwinności i dynamiki. Ta cecha jest standardem w wersjach Iconic i Esprit Alpine, i zwiększa przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i promień skrętu dzięki wielowahaczowemu tylniemu zawieszeniu i możliwościom czterokołowego kierowania. Zachowanie pojazdu jest uspokajające, a jednocześnie zwinne przy skręcie lub zmianie pasa, dzięki zwiększonej kontroli przechyłu.

4CONTROL optymalizuje położenie tylnych kół na nierównych i poszarpanych drogach oraz innych nawierzchniach. Aby zapewnić bezprecedensową stabilność, przy dużych prędkościach lub podczas skrętu powyżej 50 km/h, napędza delikatnie tylne koła w tym samym kierunku co przednie (ale tylko do 1 stopnia). Przy niższych prędkościach, tylne koła obracają do 5 stopni w przeciwnym kierunku, co zapewnia niespotykaną zwrotność w miastach.

Wyjątkowe doznania z prowadzenia dzięki MULTI-SENSE

W nowym Espace ustawienia MULTI-SENSE dostosowują wrażenia z jazdy (wysiłek na kierownicy, reakcja silnika i silnika elektrycznego, zwrotność podwozia), kolor oświetlenia w kokpicie i wyświetlacz deski rozdzielczej, oferując cztery tryby: Eco, Sport, Confort oraz Perso.

Wsparcie dla kierowcy podczas relaksujących podróży

Nowy Renault Espace oferuje ambitne pasywne i aktywne funkcje bezpieczeństwa, zapewniając niespotykany poziom ochrony dla osób w nim i wokół niego. Posiada 32 zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) w trzech kategoriach: bezpieczeństwo, prowadzenie i parkowanie.

Aktywny asystent kierowcy: kontekstowe wsparcie

Aktywny asystent kierowcy jest dostępny w wersjach Iconic i Esprit Alpine. W nim Asystent Autostrady i Ruchu, który od kilku lat jest dostępny w samochodach Renault, teraz uwzględnia otoczenie pojazdu i działa także poza autostradami (dostarcza kierowcy przegląd obiektów na wszystkich rodzajach dróg). Ten autonomiczny system jazdy na poziomie 2 łączy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa ruchu, danymi geolokalizacyjnymi i specyficznymi mapami, umożliwiając pojazdowi dostosowanie się do układu drogi.

Inteligentna adaptacja prędkości

Rozpoznawanie znaków drogowych i zapobieganie przekroczeniu prędkości (TSR/OSP) są wbudowane w aktywny asystent kierowcy, ale mogą być również używane oddzielnie. Ten system wyświetla ograniczenia prędkości na desce rozdzielczej i ekranie nawigacji. Jeśli pojazd porusza się szybciej niż maksymalna prędkość zidentyfikowana przez system, pojawia się wizualne ostrzeżenie. Kierowca może następnie włączyć ogranicznik prędkości lub tempomat lub adaptacyjny tempomat za pomocą przycisku na kierownicy, aby automatycznie dostosować prędkość pojazdu do limitu lub pojazdu z przodu.

Wyświetlacz przezierny nowej generacji

Nowy Renault Espace jest dostępny z opcjonalnym dużym (9,3 cala) wyświetlaczem przeziernym. Prędkość pojazdu, aktywne systemy wspomagania kierowcy, ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane bezpośrednio na szybie, a widoczność informacji jest zoptymalizowana w każdej sytuacji, aby kierowca miał wszystkie istotne dane w zasięgu wzroku, bez odrywania wzroku od drogi.

Ultra-wysokowydajny modelowany widok

360° kamera dookoła (Monitor Widoku Dookoła, AVM) jest połączona z czterema kamerami i wyświetla 3D komputerowo modelowane ujęcia nowego Espace w jego otoczeniu. Dzięki panoramicznemu lub widokowi z lotu ptaka, kierowca może pewnie manewrować, dostrzegając wszelkie przeszkody w promieniu 360 stopni i przy użyciu ekranu dotykowego powiększyć konkretny obszar.

Następnie aktywny asystent kierowcy i adaptacyjny tempomat mogą teraz zawierać „realistyczny” widok na desce rozdzielczej. Ten widok to stworzony w czasie rzeczywistym komputerowy model pasa, w którym znajduje się samochód oraz położenie nowego Espace w stosunku do innych obiektów.

W każdej sytuacji te dwie technologie dostarczają kierowcom jaśniejszy obraz ich otoczenia.

Inteligentne oświetlenie dalekosiężne i krótkie

Reflektory w nowym Espace są wyposażone (w zależności od wersji) w technologie, które optymalizują wydajność oświetlenia w każdej sytuacji: LED Adaptive Vision dla świateł krótkich i LED Matrix Vision dla świateł dalekosiężnych. To poprawia widoczność kierowcy w nowym Renault Espace bez wpływania na widoczność kierowców otaczających pojazdów.

Nowy Espace ma również następujące ADAS:

Bezpieczeństwo: System Aktywnego Hamowania Awaryjnego (AEBS, Tylny AEB)/Ostrzeżenie o Martwym Punkcie (BSW)/Asystent Utrzymania Pasa (LKA)/Ostrzeżenie o Opuście Pasa (LDW)/Ostrzeżenie o Zmianie Pasa (LCW)/Ostrzeżenie o Uwagach Kierowcy (DAA)/Asystent Stabilności Przyczepy (TSA);
Doświadczenie w prowadzeniu: Adaptacyjny Tempomat (ACC) z funkcją Stop & Go/Ostrzeżenie o Dystansie (DW)/Asystent Startu na Wzgórzu (HSA);
Parkowanie: Systemy asysty do parkowania z przodu, z boku i z tyłu, Ostrzeżenie o Przechodzeniu przez Ruch Tylni (RCTA)/Ostrzeżenie o Bezpiecznym Wyjściu Pasażera (OSE).
Łączność i multimedia: nowa jakość na pokładzie

Nowy Renault Espace to nowoczesne wyposażenie i łączność, które podnoszą komfort i wygodę na nowe wyżyny. Jego system multimedialny, OpenR Link, sprawia, że interaktywne doświadczenia są proste, intuicyjne i przyjemne. Renault dodaje również coraz większy wybór ekskluzywnych treści interaktywnych i licznych usług.

Wysokiej technologii wyposażenie

Nowy Espace to nowoczesność w pełnym tego słowa znaczeniu. W zależności od kraju, jego deska rozdzielcza może mieć L-kształtny ekran OpenR składający się z dwóch kontiguujących kafelków: poziomego 321 cm², 12,3-calowego wyświetlacza TFT na desce rozdzielczej (1920 x 720 pikseli, format poziomy) oraz 453 cm², 12-calowego ekranu dotykowego w środku konsoli (1250 x 1562 pikseli, format pionowy).

W tym 9,3-calowym wyświetlaczu przeziernym, nowy Renault Espace wyświetla informacje na prawie 1000 cm² w sumie – czyli mniej więcej równowartość trzech tabletów. Te funkcje są na najwyższym poziomie na rynku i zapewniają pełną moc systemu multimedialnego OpenR Link w twoich rękach.

Nikt nie będzie musiał czekać na ładowanie swojego telefonu: każda rząd ma dwa gniazda USB-C, oprócz bezprzewodowej ładowarki i dwóch gniazd 12 V (jedno dla pasażerów, drugie w bagażniku).

Nowy Espace oferuje wiele możliwości, aby ożywić wnętrze pasażerskie. Ustawienia MULTI-SENSE, dostępne na ekranie dotykowym oraz za pomocą przycisku skrótu na kierownicy, obejmują wybór czterech widoków, pięciu widgetów i ośmiu kolorów tła na wyświetlaczu wskaźników. Możesz również wybrać preferowane ustawienie „Living Lights” (oświetlenie ambientowe), które rozciąga się wzdłuż listwy LED na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, obejmując 48 kolorów.

Dla relaksującego doświadczenia, oświetlenie ma tryb automatyczny, który co 30 minut dostosowuje się do twojego zegara biologicznego i pory dnia (z zimnymi kolorami rano i ciepłymi wieczorem).

Muzyka brzmi fantastycznie z 12-głośnikowego systemu audio Harman Kardon (jeden centralny głośnik z przodu, 2 tweetery i 2 głośniki basowe z przodu i z tyłu, 2 głośniki przestrzenne z tyłu i subwoofer w bagażniku). W zależności od wersji, może oferować miłośnikom muzyki pięć różnorodnych doświadczeń dźwiękowych: Studio, Koncert, Immersja, Lounge oraz Klub.

Nowy Renault Espace jest wypełniony technologią, zabawnymi, przyjaznymi akcentami i wszystkimi nowoczesnymi udogodnieniami na pokładzie.

Łączność na dzisiaj

Nowy Renault Espace eliminuje bariery między cyfrowymi światami na zewnątrz i wewnątrz kokpitu, z skalowalnym OpenR Link multimedia z wbudowanym Google.

OpenR Link z wbudowanym Google umieszcza aplikacje i usługi Google, takie jak Google Maps, Google Assistant i więcej na Google Play w twoich rękach – dokładnie jak w smartfonie.

Dzięki takiej łączności nie musisz zatrzymywać się w warsztacie lub salonie, aby być na bieżąco: system operacyjny wykorzystuje technologię FOTA (firmware over the air), aby aktualizować się automatycznie i umożliwiać przewidywalne utrzymanie.

OpenR Link jest intuicyjny, prosty w użyciu i hiperłączony – i sprawia, że codzienne życie w pojeździe jest tak łatwe i wygodne jak korzystanie ze smartfona. Interfejs jest również zgodny z smartfonami działającymi na Android Auto i Apple CarPlay, które można podłączyć zarówno przewodowo, jak i bezprzewodowo, i jest w pełni konfigurowalny.

Ekskluzywne treści interaktywne

Na bazie aplikacji MyRenault, która już zapewnia niespotykaną rozszerzoną rzeczywistość, Renault rozwija swoją ofertę ekskluzywnych usług konektowanych, szczególnie dzięki współpracy z twórcami treści i programistami.

Dziesięć unikalnych pakietów treści jest już dostępnych specjalnie dla użytkowników Renault za pośrednictwem systemu multimedialnego OpenR Link: Waze, Amazon Music, L’Equipe dla Renault, Vivaldi, Radio Player dla Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables® dla Renault, Easypark i Sybel. Aplikacja MyRenault na smartfona umożliwia dotarcie do biblioteki 39 treści dostępnych w nowym Espace, ekskluzywnych ofert oraz pobieranie aplikacji do OpenR Link.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.