Toyota odświeżyła dwunastą generację modelu Corolla w 2022 roku na rynek europejski i nadal oferuje ją w trzech wersjach, w tym jako czterodrzwiowy sedan.
Po niemal sześciu dekadach od wprowadzenia tego modelu na rynek, Corolla stała się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, z ponad pięćdziesięcioma milionami sprzedanych egzemplarzy. Producent starał się stworzyć auto, które zaspokoi potrzeby wszystkich, i zrobił to lepiej niż ktokolwiek inny. Dzięki dostępności w wersji sedan, pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi, większość osób mogła znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. W 2018 roku Toyota wprowadziła dwunastą generację tego modelu, a w 2022 roku zaprezentowała jej odświeżoną wersję.
Mimo że zachowano podobny wygląd przedniej części, z charakterystycznymi, „gniewnymi” światłami, te były inne niż w wersji przed liftingiem i wyposażone w bi-LED. Zderzak miał szeroką kratkę o trapezoidalnym kształcie na środku, a po bokach znajdowały się wloty powietrza dla świateł przeciwmgielnych. Sedan Corolli charakteryzował się również wznoszącą się linią boczną oraz pochylonym do przodu tylnym oknem. Aby nadać autu premium wygląd, Toyota pozostawiła chromowane wykończenia wokół okien.
W środku producent zainstalował nową tapicerkę z 3D wzorem. Na desce rozdzielczej była opcja 10,5-calowego ekranu dotykowego zamontowanego w „wiszącej” pozycji, dostępnego już od średniego wyposażenia. Sedan Corolla miał również 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, zastępujący tradycyjne wskaźniki i przyrządy. Z tyłu miejsca dla trzech dorosłych było ograniczone z powodu niższej linii dachu, ale nadal wystarczało dla dwóch dorosłych lub trzech dzieci.
Pod maską producent zastosował dwa hybrydowe układy napędowe. Oba z nich charakteryzowały się lepszą efektywnością paliwową i osiągami w porównaniu do wersji przed liftingiem.
Niewiele samochodów ma lepsze podstawy do odniesienia sukcesu niż Toyota Corolla, model, który pojawił się na większej liczbie pojazdów na całym świecie niż jakikolwiek inny.
Choć Toyota Corolla jest obecna na rynku od ponad pół wieku, zawsze dostosowywała się do zmieniających się potrzeb i preferencji kierowców. Dzięki temu osiągnęła światowy rekord sprzedaży przekraczający 50 milionów egzemplarzy przez 12 generacji od 1966 roku.
Ta zdolność do adaptacji jest również widoczna w ogłoszeniu nowej Corolli. Choć widoczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym są ewolucją designu 12. generacji Corolli, to dokonano znaczniejszych zmian w układzie napędowym i elektronice.
Z nowoczesnym stylem, wprowadzeniem piątej generacji technologii hybrydowej, kompleksowo zaktualizowanym cyfrowym doświadczeniem użytkownika oraz rozszerzoną ofertą funkcji bezpieczeństwa i asystujących Toyota T-Mate, nowa Corolla jest przygotowana, aby wzmocnić swoją rolę jako kluczowy model marki Toyota w Europie. Jej trwała atrakcyjność odzwierciedla się w tym, że osiągnęła najwyższy udział w rynku w Europie w swojej historii i jest drugim najchętniej kupowanym modelem Toyoty w tym regionie.
Dla każdego znajdzie się „Corolla” w wersji hatchback, Touring Sports i sedan. W drugiej połowie 2023 roku do tych wersji dołączy SUV – Corolla Cross. Taki wybór zapewnia, że najlepsze opcje nadwozia na różnych rynkach w Europie są uwzględnione, a każda z wersji korzysta z tych samych wysokich standardów jakości i technologii.
Corolla zachowuje przewagę konkurencyjną, będąc jedynym modelem w swoim segmencie, który oferuje pełne napędy hybrydowe, technologię, która zapewnia doskonałą efektywność paliwową i zerową emisję spalin – priorytet coraz bardziej doceniany przez klientów.
NOWY WYGLĄD
Każdy typ nadwozia Toyoty Corolli ma swój niepowtarzalny wygląd i atrakcyjność. Nowa gama zyskuje bardziej wyrafinowany i nowoczesny wygląd dzięki zmianom w kratce grille, osłonach reflektorów przeciwmgielnych oraz designie obręczy kół. Wyższe wersje hatchbacka i modelu Corolla Touring Sports zyskują nowe reflektory bi-LED; w wersji High są one wyposażone w system adaptacyjnego światła drogowego (AHS).
Wybór kolorów zewnętrznych obejmuje trzy nowe odcienie inspirowane aktualnymi trendami w architekturze, designie produktów i modzie. Juniper Blue to nowy kluczowy kolor dla hatchbacka i Touring Sports o żywym, wyrazistym odcieniu. Z bliska odsłania czerwone tony, które tworzą świeży efekt z subtelnymi zmianami koloru. Dla sedana Toyoty Corolli zastosowano nowy zielony odcień Midnight Teal, eleganckie wykończenie, które ujawnia specjalny efekt kolorystyczny widziany z odpowiedniej perspektywy. Szary metalik, dostępny dla wszystkich typów nadwozia, to ponadczasowy odcień o szerokim uznaniu, a jego urok potęgują ciemne srebrne drobinki w lakierze.
Wnętrze cechuje bardziej nowoczesny i premium nastrój z nowymi grafikami, wykończeniami i wytłoczonymi wzorami, które dodają trójwymiarowej głębi i taktylnej atrakcyjności tapicerkom, powierzchniom i wykończeniom. Kombinacje wykończeń i tapicerki siedzeń podążają za nowymi motywami Dark i Light Harmony (w zależności od typu nadwozia) z koordynowanymi kolorami i wykończeniem, nadając kabinie nowoczesny, elegancki charakter.
PIĄTA GENERACJA TECHNOLOGII HYBRYDOWEJ TOYOTY
Nowa Corolla korzysta z piątej generacji wiodącego w świecie systemu hybrydowego Toyoty, który sam ładowany.
Tak jak w obecnym modelu, dostępne są hybrydowe systemy 1.8 i 2.0 litra. Oba korzystają z istotnych zmian w silniku i silniku elektrycznym, które poprawiają wrażenia z jazdy, oferując większą moc, lepszą wydajność i prowadzenie oraz takie same lub niższe emisje CO2 (w zależności od układu napędowego). Zostały zaprojektowane na nowo jednostka sterująca (PCU) i silnik transaxle, a akumulator litowo-jonowy jest bardziej wydajny, mniejszy i lżejszy (zmniejszenie masy o maksymalnie 18 kg, w zależności od układu napędowego).
Całkowita moc systemu 1.8 litra wynosi 140 KM DIN, co skraca czas przyspieszenia 0-100 km/h o 1.7 sekundy do 9.2 sekundy. Pomimo tego wzrostu wydajności, emisje CO2 mają pozostać na poziomie 102 g/km. W przypadku systemu 2.0 litra całkowita moc wzrosła do 196 KM DIN, a czas przyspieszenia 0-100 km/h skrócono o prawie pół sekundy, osiągając 7.5 sekundy. Oczekiwany jest spadek emisji CO2 w cyklu mieszanym o 3 g/km, do 107 g/km.
POPRAWIONA ZRĘCZNOŚĆ PROWADZENIA I UCZUCIE PRZYSPIESZENIA
Podjęto dodatkowe kroki, aby dostarczyć przyspieszenie, które wydaje się naturalne i satysfakcjonujące dla kierowcy. Wcześniej skupiano się na liniowym przyspieszeniu; teraz, przestrojenie kontroli hybrydowej sprawiło, że przyspieszenie bardziej odpowiada intencjom kierowcy i jego użyciu pedału gazu, co wytwarza odpowiednie doznania G oraz intuicyjne odczucie. Osiągnięto to poprzez ograniczenie obrotów silnika podczas przyspieszania. Hałas silnika podczas przyspieszania również został znacznie wyciszony.
DOŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA
Nowa Corolla korzysta z najnowszych funkcji cyfrowych i multimedialnych Toyoty, zaprojektowanych dla lepszego doświadczenia użytkownika i przyszłościowych, aby nowe funkcje i aktualizacje mogły być wprowadzane przy pomocy płynnych aktualizacji przez internet.
Powiększony, 10.5-calowy wyświetlacz multimedialny prezentuje grafikę w wysokiej rozdzielczości i ma ekran antyrefleksyjny, co zapewnia doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. W wersji Mid-grade wyświetlacz instrumentów kierowcy przeszedł również metamorfozę, oferując nowy 12.3-calowy wyświetlacz, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach: Casual, Smart, Sport i Tough.
Samochody są wyposażone w czteroletni dostęp do Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect+ (w zależności od stopnia wyposażenia), co zapewnia dostęp do „zawsze włączonej” nawigacji w chmurze oraz aktualnych informacji o ruchu drogowym i podróży.
Kierowca może także skorzystać z nowego wbudowanego agenta głosowego, który rozpoznaje naturalne, konwersacyjne polecenia do obsługi multimediów lub funkcji pojazdu, takich jak otwieranie lub zamykanie okien.
Oferowane są również różne usługi zdalne przy użyciu aplikacji MyT, umożliwiające kierowcom zdalne blokowanie lub odblokowywanie samochodu, obsługę klimatyzacji w celu przygotowania kabiny przed podróżą, aktywację świateł hazardowych oraz lokalizację pojazdu.
ZWIĘKSZONE BEZPIECZEŃSTWO I ASYSTA KIEROWCY
Nowa Corolla jest wyposażona w system Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami aktywnej asysty w prowadzeniu i parkowaniu, które nie tylko ułatwiają i zwiększają bezpieczeństwo jazdy, ale również pomagają chronić wszystkich pasażerów pojazdu oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Udoskonalenia w działaniu i funkcjonalności tych systemów obejmują tłumienie przyspieszenia, które reaguje na nagłe użycie pedału gazu podczas jazdy z niską prędkością; wsparcie w unikaniu kolizji podczas skrętu na skrzyżowaniu; assistent awaryjnego skrętu, który teraz może reagować na nadjeżdżające pojazdy; unikanie kolizji bocznych oraz zmniejszenie prędkości na zakrętach. Aktualizacje oprogramowania przez internet będą utrzymywać funkcje na bieżąco i umożliwią dodanie nowych, gdy tylko będą dostępne w trakcie eksploatacji pojazdu.
Funkcje Toyota T-Mate obejmują system Safe Exit Assist. Jeśli wykryje otwieranie drzwi w kierunku nadjeżdżającego pojazdu lub rowerzysty, wyda ostrzeżenie. Istnieje również nowy przypomnienie o tylnym siedzeniu, które powiadomi kierowcę przed opuszczeniem samochodu, że może potrzebować sprawdzić, czy nic nie zostało na tylnych siedzeniach.
COROLLA GR SPORT
Od momentu wprowadzenia w 2020 roku, wersja GR SPORT okazała się bardzo udana, dostarczając sportowskiego profilu dla Corolli oraz zwiększając atrakcyjność samochodu, szczególnie przyciągając nowych klientów do marki Toyota. Do tej pory sprzedano ponad 20 000 egzemplarzy.
Zainspirowana TOYOTA GAZOO RACING, GR SPORT ma bardziej dynamiczny wygląd, który podkreśla ostre, dynamiczne linie Corolli dzięki unikalnym elementom wzornictwa zewnętrznego i wewnętrznego.
Nowa Toyota Corolla GR SPORT ma nowe, 18-calowe alu felgi o maszynowym wykończeniu oraz nowy wygląd tylniego zderzaka i osłony podwozia. Fotele w wersjach hatchback i Touring Sports mają nowe wykończenie z wytłoczonym logo GR w zagłówkach oraz nowym wzorem mikro heksagonu w srebrnych wstawkach wzdłuż krawędzi boku i siedziska. Logo GR zostało również dodane do przycisku rozruchu.