Toyota wprowadziła odświeżoną wersję dwunastej generacji modelu Corolla w 2022 roku na rok modelowy 2023, co dotyczyło również dłuższej wersji nadwozia, oficjalnie znanej jako Touring Sports.
Wprowadzony na rynek w 1966 roku, japoński pojazd stał się prawdziwą sensacją na całym świecie. Do 2022 roku Toyota sprzedała ponad pięćdziesiąt milionów egzemplarzy tego modelu. Producent starał się stworzyć samochód dla każdego i zrealizował to lepiej niż ktokolwiek inny. Produkując go jako sedana, pięciodrzwiowego hatchbacka oraz kombi, większość ludzi mogła znaleźć wersję odpowiednią dla swoich potrzeb. W 2018 roku Toyota zaprezentowała dwunastą generację tego modelu. Cztery lata później firma wprowadziła odświeżoną wersję, która również dotyczyła kombi.
Chociaż zachowano podobny przód z charakterystycznymi, groźnie wyglądającymi reflektorami, różniły się one od wersji przed liftingiem i wyposażone były w bi-LED. Zderzak miał szeroki grill w trapezoidalnym kształcie w środkowej części. Po dolnej stronie znajdowały się wloty dla lamp przeciwmgielnych. Z profilu, przyciemnione słupki B i C, w połączeniu z opadającą linią dachu, przypominały kształtem shooting brake. Na koniec, z tyłu, spojler dachowy umieszczony na górze opadającej klapy zwiększał sportowy wygląd auta.
Wnętrze zostało wyposażone w nową tapicerkę z trójwymiarowym wzorem. Na desce rozdzielczej producent oferował opcję 10,5-calowego ekranu dotykowego zamontowanego w float position. W wersji średniej Corolla Touring Sports miała 12,3-calowy wyświetlacz na panelu instrumentów zamiast tradycyjnych wskaźników i liczników. Z tyłu, kanapa dzielona w proporcjach 40/20/40 pozwalała klientom na powiększenie bagażnika.
Pod maską, producent zainstalował wybór dwóch hybrydowych układów napędowych. Oba z nich charakteryzowały się lepszą efektywnością paliwową i osiągami w porównaniu do wersji przed liftingiem.
Niewiele samochodów może mieć lepszą podstawę do sukcesu niż Toyota Corolla, marka, która pojawiła się na więcej pojazdów na całym świecie niż jakakolwiek inna.
Choć Toyota Corolla istnieje od ponad pół wieku, zawsze dostosowywała się do zmieniających się potrzeb i preferencji kierowców. Dzięki temu osiągnęła światowy rekord sprzedaży przekraczający 50 milionów egzemplarzy na przestrzeni 12 generacji od 1966 roku.
Ta zdolność adaptacji do zmieniających się czasów jest równie widoczna w zapowiedzi Nowej Corolli. Choć widoczne aktualizacje zewnętrzne i wewnętrzne stanowią ewolucję designu 12. generacji Toyoty Corolli, to znaczniejsze zmiany zaszły w napędzie i elektronice.
Z nowoczesnym stylizowaniem, wprowadzeniem piątej generacji technologii hybrydowej, kompleksowo ulepszonym cyfrowym doświadczeniem użytkownika oraz rozszerzonym zakresem funkcji bezpieczeństwa i wsparcia Toyota T-Mate, Nowa Corolla jest przygotowana, aby wzmocnić swoją rolę jako podstawowy model w ofercie Toyoty w Europie. Jej trwała atrakcyjność odzwierciedla fakt, że osiągnęła najwyższy udział w rynku w Europie w swojej historii i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w tym regionie.
Jest „Corolla dla każdego” w wersjach hatchback, Touring Sports i sedan. W drugiej połowie 2023 roku dołączy do nich SUV – Corolla Cross. Ta szeroka oferta zapewnia, że najpopularniejsze opcje karoserii w różnych rynkach w Europie są dostępne, a każda z nich korzysta z tych samych wysokich standardów jakości designu i technologii.
Corolla utrzymuje również przewagę konkurencyjną, będąc jedynym modelem w swoim segmencie, który oferuje pełny napęd hybrydowy, technologię, która zapewnia wysoką efektywność paliwową oraz możliwość jazdy bezemisyjnej, co staje się coraz ważniejsze dla klientów.
NOWY DESIGN
Każdy typ nadwozia Toyoty Corolli ma swój unikalny wygląd i urok. Nowa gama zyskuje bardziej wyrafinowany i nowoczesny wygląd dzięki zmianom w siatce przedniego grilla, obramowaniach świateł przeciwmgielnych oraz projektach kół aluminiowych. Wyższe modele hatchback i Toyota Corolla Touring Sports zyskują nowe reflektory bi-LED; w wersjach wysokiej klasy są one wyposażone w Adaptacyjny System Świateł Długich (AHS).
Dostępne kolory nadwozia obejmują trzy nowe kolory inspirowane obecnymi trendami w architekturze, projektowaniu produktów i modzie. Juniper Blue to nowy kluczowy kolor dla hatchbacka i Touring Sports, o żywym, intensywnym odcieniu. Z bliska ujawnia ona czerwone podtony, które tworzą świeży efekt z subtelnymi zmianami koloru. Dla Toyoty Corolli Sedan dostępny jest nowy zielony kolor Midnight Teal, eleganckie wykończenie, które ujawnia specjalny efekt odcienia, gdy patrzy się na nie z odpowiedniej perspektywy. Metaliczne szarości, dostępne dla wszystkich typów nadwozia, to ponadczasowy odcień o szerokiej atrakcyjności, której urok potęgują ciemne srebrne drobinki w lakierze.
Wnętrze jest bardziej nowoczesne i premium z nowymi grafikami, wykończeniami oraz tłoczonymi wzorami, które dodają trójwymiarowej głębi i dotykowej atrakcyjności materiałom tapicerskim, powierzchniom i wykończeniom. Kombinacje materiałów wykończeniowych i tapicerki siedzeń podążają za nowymi tematami Dark i Light Harmony (w zależności od typu nadwozia) z koordynowanymi kolorami i wykończeniami, aby nadać kabinie nowoczesny, elegancki styl.
PIĄTA GENERACJA TECHNOLOGII HYBRYDOWEJ TOYOTY
Nowa Corolla wyposażona jest w piątą generację najlepszego na świecie, samoczynnie ładującego się systemu hybrydowego Toyoty.
Podobnie jak w obecnym modelu, dostępne są systemy hybrydowe o pojemności 1.8 i 2.0 litra. Oba korzystają z istotnych zmian w silniku i elektrycznym silniku, które wzmacniają wrażenia z jazdy o dodatkową moc, lepszą wydajność i prowadzenie oraz takie same lub niższe emisje CO2 (w zależności od napędu). Jednostka sterująca mocą (PCU) oraz silnik transaksyjny zostały przeprojektowane, a bateria litowo-jonowa jest mocniejsza, a jednocześnie mniejsza i lżejsza (masa zmniejszona o nawet 18 kg, w zależności od napędu).
Całkowita moc systemu o pojemności 1.8 litra wynosi 140 KM DIN, co skraca czas przyspieszenia 0-100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy. Mimo zwiększenia osiągów, spodziewane jest, że emisje CO2 pozostaną na poziomie 102 g/km. W przypadku systemu o pojemności 2.0 litra, całkowita moc wzrosła do 196 KM DIN, a czas przyspieszenia 0-100 km/h skrócono o niemal pół sekundy, osiągając 7,5 sekundy. Oczekiwane jest zmniejszenie emisji CO2 w cyklu mieszanym o 3 g/km, do 107 g/km.
ULEPSZONE ODZYWANIE I ODPOWIEDŹ PRZYSPIESZENIA
Podjęto dalsze kroki, aby przyspieszenie było odczuwane naturalnie i satysfakcjonująco dla kierowcy. Wcześniej skupiano się na liniowym przyspieszeniu; teraz, przestrojenie kontroli hybrydowej pozwoliło na uzyskanie przyspieszenia, które bliżej odzwierciedla intencje kierowcy i ich użycie pedału gazu, co skutkuje odpowiednim odczuciem G i intuicyjnym wrażeniem. Osiągnięto to przy redukcji prędkości obrotowej silnika podczas przyspieszania. Hałas napędu przy przyspieszaniu również został wyciszony.
DOŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA
Nowa Corolla korzysta z najnowszych cyfrowych i multimedialnych funkcji Toyoty, zaprojektowanych w celu zapewnienia lepszego doświadczenia użytkownika i przyszłościowego podejścia, umożliwiającego wprowadzenie nowych funkcji i aktualizacji za pomocą bezproblemowych aktualizacji przez internet.
Powiększony, 10,5-calowy wyświetlacz multimedialny prezentuje grafikę w wysokiej rozdzielczości i posiada ekran antyodblaskowy, zapewniając doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Od modelu średniej klasy wyświetlacz instrumentów kierowcy przeszedł również transformację z nowym 12,3-calowym combimetrem, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach: Casual, Smart, Sport i Tough.
Samochody są dostarczane z czteroletnim dostępem do Toyota Smart Connect lub Toyota Smart Connect+ (w zależności od klasy modelu), co daje dostęp do „zawsze włączonej” nawigacji w chmurze oraz informacji o ruchu drogowym i trasach w czasie rzeczywistym.
Kierowca może także skorzystać z nowego systemu głosowego, który rozpoznaje naturalne, konwersacyjne polecenia do obsługi multimediów lub funkcji pojazdu, takich jak otwieranie lub zamykanie okien.
Oferowane są również różne usługi zdalne za pośrednictwem aplikacji MyT, umożliwiające kierowcom korzystanie z ich smartfonów do zamykania lub otwierania samochodu, obsługi klimatyzacji w celu podgrzania lub schłodzenia kabiny przed podróżą, aktywacji świateł awaryjnych oraz lokalizacji pojazdu.
ZWIĘKSZONE BEZPIECZEŃSTWO I POMOC KIEROWCY
Nowa Corolla jest wyposażona w Toyota T-Mate, która łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami aktywnej pomocy w prowadzeniu i parkowaniu, które nie tylko ułatwiają i poprawiają bezpieczeństwo jazdy, ale także pomagają chronić wszystkich pasażerów pojazdu oraz innych użytkowników drogi.
Ulepszenia w działaniu i funkcjonalności systemów obejmują tłumienie przyspieszenia, które reaguje na nagłe użycie pedału gazu przy niskich prędkościach; wsparcie w unikaniu kolizji podczas skrętu na skrzyżowaniu; awaryjne wspomaganie kierowania, które może teraz reagować na nadjeżdżające pojazdy; unikanie kolizji bocznych oraz redukcję prędkości w zakrętach. Aktualizacje oprogramowania przez internet pozwolą na bieżąco aktualizować funkcje i wprowadzać nowe, gdy będą dostępne przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Funkcje Toyota T-Mate obejmują system wsparcia bezpiecznego opuszczania pojazdu. Spowoduje to wyświetlenie ostrzeżenia, jeśli wykryje otwieranie drzwi w kierunku nadjeżdżającego pojazdu lub rowerzysty z tyłu. Dostępny jest również nowy przypomnienie o tylnych siedzeniach, które powiadomi kierowcę przed opuszczeniem pojazdu, że powinien sprawdzić, czy nie zostawił czegoś na tylnych siedzeniach.
COROLLA GR SPORT
Od momentu wprowadzenia w 2020 roku, klasa GR SPORT okazała się bardzo udana, oferując sportowy charakter Corolli i zwiększając jej atrakcyjność, szczególnie przyciągając nowych klientów do marki Toyota. Do tej pory sprzedano ponad 20 000 sztuk.
Inspirowana TOYOTA GAZOO RACING, GR SPORT ma bardziej dynamiczny wygląd, który podkreśla ostre, dynamiczne proporcje Corolli za pomocą unikalnych elementów designu zewnętrznego i wewnętrznego.
Nowa Toyota Corolla GR SPORT ma nowe 18-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz nowy design tylnego zderzaka i osłony. Fotele w wersjach hatchback i Touring Sports mają nowe wykończenie z wytłoczonym logo GR w zagłówku oraz nowym wzorem mikroskopowym w srebrnych wstawkach wzdłuż krawędzi podparcia i siedziska. Logo GR znajduje się również na przycisku start/stop.