Toyota zrewolucjonizowała markę Crown, wprowadzając model na rok 2023 w 2022 roku i przywracając ją do Stanów Zjednoczonych po 50 latach.
Toyopet był pierwszym modelem Crown sprzedawanym przez Toyotę w USA od końca lat 50. do 1972 roku. Mimo to, marka nadal używała tej nazwy dla swoich najdroższych pojazdów w Japonii. Przesuwając się o pół wieku do przodu, marka Crown powróciła jako nowoczesny samochód, z pół-SUV-ową sylwetką i wieloma standardowymi funkcjami.
Zbudowana na globalnej architekturze Toyoty, platformie GA-K, Crown zachwycała swoimi nietypowymi wymiarami jak na luksusowy sedan. Jej przednia część wyróżniała się szeroką dolną kratką wentylacyjną, z dwoma wlotami powietrza po bokach, które miały na celu chłodzenie hamulców. Dolny spojler nadawał samochodowi sportowy wygląd, choć Toyota nie oferowała Crown jako sedana sportowego. W standardzie zamontowano smukłe reflektory LED, a wyprofilowana linia okien podkreślała mocny charakter pojazdu. Z tyłu, bagażnik otwierał się szeroko, choć nie był zbyt wysoki, ponieważ nie otwierał się razem z tylną szybą.
Toyota zaproponowała eleganckie, ale funkcjonalne wnętrze z standardowym, ośmiopozycyjnym regulowanym fotelem kierowcy. Ponadto, oba przednie fotele były wyposażone w podgrzewanie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana w minimalistycznym stylu, z wyraźną poziomą linią. Nad nią znajdowały się panel instrumentów oraz dotykowy ekran infotainment o przekątnej 12,3″, umieszczony pod tym samym szkłem, co dawało iluzję jednolitego poziomego ekranu. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla dwóch pasażerów na dzielonym (60/40) tylnej kanapie.
Producent oferował Crown z wyborem dwóch hybrydowych układów napędowych o nazwie HYBRID MAX, z silnikami benzynowymi 2.4 i 2.5 litra. Moc była przekazywana na przednie koła lub na wszystkie cztery za pomocą sześciobiegowej automatycznej skrzyni lub elektronicznie sterowanej CVT.
Z imponującym debiutem, Toyota przekształca pojęcie sedana klasy premium dzięki zupełnie nowemu modelowi Toyota Crown 2023. Zaprojektowany, aby zapewnić intuicyjne doznania podczas prowadzenia, ten nowy sedan premium oferuje mocne przyspieszenie i pewne prowadzenie, a także najwyższy komfort podczas jazdy, wszystko to w odważnym nowym designie. To także pierwszy sedan Toyoty, który oferuje system HYBRID MAX, wydajny hybrydowy napęd, który miłośnicy motoryzacji odczują na własnej skórze.
Model Toyota Crown dostępny jest w trzech wersjach: XLE, Limited oraz Platinum, oferując wybór dwóch różnych układów hybrydowych: HYBRID MAX lub czwartej generacji Toyota Hybrid System (THS). Układ HYBRID MAX, dostępny wyłącznie w wersji Platinum, to nowy wydajny napęd hybrydowy Toyoty, którego moc szacowana jest na 340 KM.
Połączony z 2.4-litrowym silnikiem turbo i automatyczną skrzynią biegów z bezpośrednim przełączaniem na sześć biegów, HYBRID MAX generuje potężny moment obrotowy przy niskich obrotach, oferując sportowe i emocjonujące doznania z jazdy, a także uzyskując szacunkową wartość 28 MPG (w cyklu miejskim i na autostradzie). Wersje XLE oraz Limited wyposażone są w THS, wysoce wydajny system hybrydowy z nowo opracowaną, wysokowydajną baterią niklowo-metalową, która może osiągnąć szacunkową wartość 38 MPG (w cyklu miejskim i na autostradzie).
Zbudowany na nowo opracowanej płycie podłogowej opartej na platformie GA-K Toyoty, Crown ma podniesioną wysokość całkowitą, która jest prawie cztery cale wyższa niż w Camry. Unikalna wysokość tego sedana zapewnia lepszą widoczność drogi, jak również ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Jego opływowa sylwetka i rzeźbione linie nadwozia tworzą świeży wygląd, który jest całkowicie unikalny w swojej klasie. Pakiet Crown to połączenie innowacyjnego stylu, wydajności i funkcji.
Wersja XLE jest wyposażona w 2.5-litrowy silnik THS, napęd na wszystkie koła (AWD), trzy wybieralne tryby jazdy, 19-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele przednie z materiału Softex oraz nasz nowy system multimedialny Toyota z 12.3-calowym ekranem dotykowym i 6 głośnikami. Jest dostępny w pięciu kolorach: Czarnym, Białym Tlenowym, Metalicznym Szarym, Heavy Metal i Supersonic Red, z czarnym wnętrzem.
Wersja Limited również jest wyposażona w funkcje XLE i dodatkowo oferuje reflektory LED multibeam, stały panoramiczny dach, skórzane fotele z ogrzewaniem i wentylacją z przodu oraz ogrzewane z tyłu, system audio JBL z 11 głośnikami, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz inteligentne sonar do parkowania z tyłu, a także hamowanie w przypadku ruchu poprzecznego. Dostępny jest również pakiet technologii zaawansowanej, który dodaje ciemne, metaliczne 21-calowe felgi aluminiowe z 10 ramionami, kamerę z widokiem z lotu ptaka i cyfrowy klucz (z subskrypcją Remote Connect). Kolory wnętrza obejmują czarny, czarny z kasztanowym oraz makadamia.
Wersja Platinum zawiera wszystko, co w XLE i Limited, oraz podnosi poprzeczkę dzięki napędowi HYBRID MAX, adaptacyjnemu zawieszeniu, sześciu wybieralnym trybom jazdy, zaawansowanemu parkowaniu i unikalnym 21-calowym felgom aluminiowym z czarnymi akcentami. Paleta kolorów obejmuje po raz pierwszy w Toyocie opcję malowania w dwóch kolorach, z czarnym lakierem, który rozciąga się od maski do bagażnika, i może być łączony z Białym Tlenowym, Heavy Metal, Supersonic Red lub całkowicie nowym kolorem Bronze Age tylko w wersji dwukolorowej.
Każda wersja Crown będzie standardowo wyposażona w nowy system multimedialny Audio Toyoty i Toyota Safety Sense 3.0.
Historia Crown
Model Crown po raz pierwszy zadebiutował w 1955 roku jako „Toyopet Crown”, pierwszy seryjnie produkowany samochód osobowy Toyoty. Kiedy opracowywano pierwszą generację, Crown stał się symbolem „innowacji” i „przekraczania granic” w Toyocie. Od tego czasu zyskał uznanie w Japonii jako premium sedan Toyoty. Był też pierwszym japońskim samochodem, który dotarł na amerykańskie wybrzeża w 1958 roku i ostatnio sprzedawano go w USA w 1972 roku.
W ciągu 15 generacji Crown był pojazdem, który prowadził w dziedzinie innowacyjnej technologii – dążąc do wartości poprzez inżynierię wyprzedzającą swoje czasy. Dla nowego Crown, zespół rozwojowy Toyoty ponownie postawił innowacje i przekraczanie granic w centrum koncepcji nowej generacji. Członkowie zespołu Toyoty z działów planowania produktu, projektowania i inżynierii współpracowali, aby zidentyfikować Crown dla nowej epoki.
Rezultatem jest całkowicie nowy Toyota Crown, który odrzuca konwencjonalne pojęcie sedana i wprowadza go w nową erę. Wybory projektowe przekraczają granice, z dużymi kołami, które nadają samochodowi potężny styl, podniesioną wysokością podłogi dla łatwiejszego wsiadania i wysiadania oraz starannym zwróceniem uwagi na detale wewnątrz, tworząc komfortową atmosferę jak w domu. Innowacje są wbudowane w nowym Crownie, gdzie dostępne są dwa różne układy hybrydowe, HYBRID MAX z responsywnym przyspieszeniem i THS dla doskonałej efektywności paliwowej i standardowego napędu na wszystkie koła na żądanie.
Dwa systemy hybrydowe, dwa zwycięskie wybory
Toyota uczyniła „hybrydą” synonimem wydajności paliwowej ponad 20 lat temu dzięki pierwszemu modelowi Prius. Dziś Toyota kontynuuje rozwijanie swojego hybrydowego asortymentu i ogólnych elektronicznych ofert pojazdów, a Crown zwiększa liczbę elektrycznych pojazdów Toyoty do 16. Toyota Crown wprowadza innowacje w dziedzinie hybryd, oferując kolejny pierwszy raz dla sedanów Toyoty, system HYBRID MAX. Ten nowy system został zaprojektowany, aby dostarczyć płynnego i mocnego przyspieszenia, jednocześnie dbając o efektywność.
HYBRID MAX łączy 2.4-litrowy silnik turbo doładowany typu inline 4-cylindrowy, dostrojony do osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-3000 obr./min, z przednim silnikiem elektrycznym, który pomaga maksymalizować produkcję momentu obrotowego. Z tyłu umieszczony eAxle z wysokowydajnym, wodnie chłodzonym silnikiem elektrycznym jest połączony z silnikiem hybrydowym, aby bezpośrednio przekazywać moc na wszystkie cztery koła, zapewniając emocjonującą reakcję na gaz i liniowe przyspieszenie w całym zakresie mocy.
Czwarta generacja systemu hybrydowego Toyoty w modelu Toyota Crown łączy wysokowydajny 2.5-litrowy silnik DOHC z czterema cylindrami z dwoma silnikami elektrycznymi w wysoko skompaktowanym systemie. Silnik spalinowy korzysta z inteligentnego zmiennokątowego sterowania zaworami (VVT-iE) na wale rozrządu dolotowym oraz VVT-i na wale wydechowym. Zmienny zakres dla czasów otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych ustawiony jest w celu maksymalizacji zarówno zużycia paliwa, jak i wydajności.
Pojazdy wyposażone w THS oferują wybieralne tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT, które pozwalają kierowcy dostosować charakterystykę wydajności Toyoty Crown. Tryb SPORT poprawia i wyostrza reakcję na gaz, sprawiając, że jazda hybrydowa staje się bardziej ekscytująca. Tryb ECO zmienia logikę pedału gazu i środowiskową, aby pomóc kierowcy maksymalizować przebieg na zużytym paliwie i energii z baterii, podczas gdy tryb NORMAL jest idealny do codziennej jazdy. Dodatkowo, tryb EV (pojazd elektryczny) pozwala na jazdę wyłącznie elektryczną przy niskich prędkościach na krótkich dystansach.
Wersja Platinum wyposażona w HYBRID MAX otrzymuje szerszy wybór trybów jazdy – które obejmują nie tylko NORMAL, ECO i SPORT, ale także trzy dodatkowe tryby jazdy: tryb SPORT+, który kładzie nacisk na reakcję układu kierowniczego, stabilność w zakrętach oraz poczucie stabilności, tryb COMFORT, który zapewnia bardziej komfortową jazdę, oraz tryb CUSTOM, który umożliwia kierowcom indywidualne dostosowanie ustawień systemu, tworząc bezpieczny profil, który odpowiada ich nawykom jazdy.
Inteligentny napęd na wszystkie koła
Toyota Crown 2023 standardowo wyposażona jest w elektroniczny napęd na wszystkie koła na żądanie. Wersje XLE i Limited mają E-Four AWD, a wersja Platinum wyposażona jest w E-Four Advanced, dwa wysoce wydajne systemy, które maksymalnie wykorzystują zalety hybrydowego napędu. Zamiast używać przekładni i wału napędowego do tylnych kół, elektroniczny napęd na wszystkie koła na żądanie wykorzystuje osobny silnik elektryczny zamontowany z tyłu do napędu tylnych kół w razie potrzeby.
E-Four AWD uzyskuje stabilne osiągi, napędzając tylne koła silnikiem elektrycznym, aby zapewnić przyczepność w trudnych warunkach. Toyota Crown korzysta z najnowszej ewolucji tego systemu i zwiększa siłę napędową tylnego silnika w porównaniu do konwencjonalnego E-Four, poprawiając stabilność podczas pokonywania zakrętów. Rozkład siły napędowej na przednie i tylne koła jest precyzyjnie kontrolowany i może wynosić od 100:0 do 20:80, co zapewnia zarówno zwiększoną efektywność paliwową, jak i komfortową jakość jazdy.
System E-Four Advanced AWD, połączony z HYBRID MAX w wersji Platinum, dostarcza moc do przednich i tylnych kół za pomocą przedniego silnika hybrydowego oraz tylnego silnika elektrycznego eAxle. Ten system zapewnia stabilne osiągi AWD i satysfakcjonujące przyspieszenie dzięki połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o sześciu bezpośrednich przełożeniach. W systemie E-Four Advanced, rozkład siły napędowej na przednie i tylne koła jest precyzyjnie kontrolowany i może wynosić od 70:30 do 20:80. Tylni silnik, który generuje moc poprzez chłodzenie wodą, umożliwia maksymalizację momentu obrotowego na tylnych kołach. Ten nowy system AWD zwiększa siłę napędową tylnych kół, zapewniając wrażenie zwrotności napędu na tylne koła, stabilności w prostych odcinkach, komfortowego pokonywania zakrętów oraz responsywnego przyspieszenia.
Toyota Crown oferuje bezpośrednio sterowaną automatyczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach (tylko w wersji Platinum) lub elektronicznie sterowaną skrzynię biegów CVT (eCVT) (w wersjach XLE i Limited).
Bezpośrednio sterowana 6-biegowa skrzynia w wersji Platinum zapewnia responsywne przyspieszenie dzięki nowemu hydraulicznemu wielopłytkowemu sprzęgłu o mokrym starcie. Połączenie technologii współpracuje, aby zapewnić lepsze działanie pedału przyspieszenia i reakcji pojazdu. 6-biegowa AT korzysta również z pomocy silnika-generatora w systemie HYBRID MAX, minimalizując spadek mocy w całym zakresie mocy. Kierowcy mogą także przełączać dźwignię zmiany biegów w tryb stały, dla zabawy z przełączeniem.
Skrzynia eCVT w wersji XLE i Limited wykorzystuje system zmiany biegów przez sieć, który zmienia biegi elektronicznie, zapewniając inteligentne działanie zmiany biegów jednym ruchem. Połączony z przednią i tylną hybrydową transaksją THS, napęd Toyoty Crown zapewnia niskie zużycie paliwa i niski poziom hałasu. Elementy zarządzające wydajnością paliwową obejmują zoptymalizowany współczynnik przełożenia oraz mechanizm spowalniający w celu zmniejszenia strat związanych z załączeniem biegów.
Gładka jazda, gotowa na drogę
Toyota Crown oparta jest na wersji platformy Toyota New Global Architecture K (TNGA-K), która jest podstawą niektórych sedanów i crossoverów firmy. Tym samym, Crown oferuje to, co najlepsze z obu światów: komfort jazdy sedanem i wysokość jazdy przypominającą crossover. Całkowita wysokość Crown wynosi 60.6 cala, w porównaniu do 56.9 cala w Camry, jego całkowita długość to 194 cale, szerokość to 72.4 cale, a rozstaw osi 112.2 cale. Platforma TNGA-K pozwala również na dostosowanie zawieszenia z przednim kolumnowym i tylnym wielowahaczowym, co sprzyja zwrotności oraz zapewnia wygodną, cichą jazdę.
Wersja Platinum jest standardowo wyposażona w adaptacyjne zmienne zawieszenie. Elementy AVS zostały dostosowane do wysokiej wydajności silnika hybrydowego 2.4 L Turbo i eAxle. Zawieszenie AVS Crown wykorzystuje zmienne ciśnienie oleju w amortyzatorach. System automatycznie kontroluje tarcie wewnątrz amortyzatora podczas skrętu, regulując siłę tłumienia, redukując ruchy pojazdu przy dużych momentach obrotowych i minimalizując efekty wyboistych dróg. W systemie zainstalowany jest również liniowy siłownik solenoidowy, aby zminimalizować przechyły i przechyły nadwozia.
W każdej wersji, inżynierowie Toyoty opracowali system zawieszenia, który zapewnia komfortową zwrotność i relaksującą jazdę. Przednie komponenty zawieszenia obejmują kolumnę MacPhersona oraz nową metodę mocowania przekładni kierowniczej, co umożliwia sztywne, bezpośrednie prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje. Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe o większej sztywności pomaga zapewnić szybszą reakcję na moment obrotowy. Umiejscowienie ramion tylnego zawieszenia zostało również zoptymalizowane, aby zmniejszyć zmiany w pionowej postawie, co przyczynia się do płaskiego odczucia podczas jazdy oraz poprawionej tekstury.
Obsługa Toyoty Crown jest wspierana przez elektronicznie kontrolowany system hamulcowy z funkcją Active Cornering Assist (ACA), który załącza kontrolę stabilności, aby zmniejszyć podsterowność w pewnych sytuacjach podczas zakrętów, dzięki czemu kierowca odczuwa zwiększoną zwinność, a nie działanie systemu.
Połączenie dużych opon i kół nadaje Toyocie Crown jej styl „lift-up”. Wersje XLE i Limited mają 19-calowe, wieloramienne felgi aluminiowe w dwóch kolorach. Limited ma dostępne 21-calowe, ciemne, metaliczne felgi z 10 ramionami jako część pakietu technologii zaawansowanej. Wersja Platinum standardowo ma 21-calowe felgi aluminiowe z 10 ramionami z czarnymi akcentami.
Pierwszorzędna kabina
Toyota Crown zapewnia doskonały komfort dzięki standardowym fotelom kierowcy i pasażera z przodu, które mają 8-kierunkową regulację elektryczną. Regulacje foteli przednich obejmują przesuwanie, odchylanie, pochylanie, regulację wysokości i wsparcie lędźwiowe (tylko dla fotela kierowcy). Fotele tylne mają odpowiednią wyściółkę i wsparcie boczne, aby maksymalizować komfort.
Toyota Crown wyposażona jest w standardowe podgrzewane fotele przednie, które można regulować na trzech poziomach. W wersjach Limited i Platinum dodawane są standardowe wentylowane fotele przednie oraz ogrzewane fotele tylne na liście komfortu. Fotele są nie tylko wygodne, ale i stylowe, z czarną tapicerką Softex® i materiałową w wersji XLE oraz skórzaną tapicerką standardową w wersji Limited i Platinum.
Dwustrefowa klimatyzacja jest również standardem we wszystkich wersjach. Cienki, atrakcyjny panel sterujący podświetlany oświetleniem LED rozciąga się wzdłuż deski rozdzielczej, tuż pod ekranem multimedialnym, z często używanymi funkcjami umieszczonymi na dolnym rzędu przycisków. Wszystkie wersje Crown otrzymują również kolorowy wyświetlacz MID o przekątnej 12.3 cala. Kierowcy mogą wybierać różne wyświetlacze za pomocą jednego przycisku, w tym wskaźnika systemu hybrydowego, który pokazuje wydajność systemu i status regeneracji, aby zachęcić do ekologicznych nawyków w jeździe. Jak w przypadku innych modeli hybrydowych Toyoty, wyświetlacz sugeruje optymalną ilość przyspieszenia dla ekologicznej jazdy.
Wersje Platinum i Limited obejmują standardowy panoramiczny dach. Dla dodatkowej funkcjonalności i atmosfery, oświetlenie LED wewnątrz kabiny dodaje luksusowego charakteru. Oświetlenie, z uwagi na widoczność i funkcjonalność, obejmuje oświetlenie sufitowe oraz podświetlenie podłogi przedniej/tylnej, a także podświetlenie w uchwytach na kubki, portach USB i uchwytach drzwiowych.
Crown zapewnia kierowcom i pasażerom dostęp do ładowania urządzeń. Po stronie kierowcy standardowo dostępne jest pionowe, bezprzewodowe ładowanie Qi z lepszą efektywnością przestrzenną. W konsoli znajduje się również standardowy port USB typu A oraz złącze 12V. Oddzielne złącze dual USB typu C jest również standardowe po stronie pasażera, z portem w kierunku siedzenia pasażera. Dla pasażerów tylnych dostępne są dwa porty USB typu C.
Aby poprawić widoczność na zewnątrz, wersja Platinum standardowo wyposażona jest w kamerę Bird’s Eye View z funkcją skanowania obwodowego, która zapewnia panoramiczny widok z góry na otoczenie pojazdu. Kamera Bird’s Eye View dostępna jest jako część pakietu technologii zaawansowanej w wersji Limited.
Standardowa kamera wsteczna ma funkcję wyświetlania trajektorii i dynamicznych linii siatki. Dla dodatkowej wygody, wersje Limited i Platinum są standardowo wyposażone w system Smart Key, który działa na wszystkich czterech drzwiach.
Sanctuary na drodze
Dla klientów, którzy poszukują luksusowych doświadczeń w pojeździe, kluczowe jest utrzymanie niechcianego hałasu na zewnątrz. Kabina Toyoty Crown 2023 spełnia tę potrzebę, tworząc spokojną atmosferę sprzyjającą prowadzeniu rozmów lub słuchaniu muzyki w czystszych detalach.
Wysokospecjalistyczna platforma TNGA-K jest pierwszą linią obrony przed wnikaniem hałasu, ograniczając wibracje poprzez kierownicę, podłogę i strukturę. Dostrojenie zawieszenia opiera się na odporności na zakłócenia z nawierzchni drogi, a hałas opon został zmniejszony dzięki strategicznie umieszczonej izolacji i przemyślanej konstrukcji opon/kół.
To tylko początek.
Szyby akustyczne tworzą barierę dźwiękoszczelną, a materiały izolacyjne i uszczelniające są umieszczone w całej strukturze pojazdu, pod wykładziną i nad wykończeniem podsufitki. Materiały i ich rozmieszczenie zostały zoptymalizowane w celu minimalizacji hałasu w częstotliwościach, które zazwyczaj przeszkadzają w rozmowach.
Jako przykład, podkład dźwiękochłonny umieszczony jest pomiędzy komorą silnika a kabiną, aby zredukować hałas drogi i silnika. Inżynierowie przeprowadzili również szczegółową analizę ścieżek transmisji hałasu, wypełniając przestrzenie wokół ram drzwiowych, otworów okiennych i wiązek kablowych dla poprawy ciszy w kabinie. Nawet wewnętrzny rocker i grodzi są połączone klejem dla maksymalnej kontroli hałasu.
Następna Generacja Multimediów Toyoty
Wszystkie modele Toyoty Crown wyposażone są w nowy system multimedialny Audio Toyoty, opracowany w Ameryce Północnej. Z zainstalowanym 12.3-calowym ekranem dotykowym, system oferuje poprawione wrażenia użytkownika oraz szereg rozszerzonych funkcji łączności i wygody, w tym aktualizacje Over-the-Air (OTA). Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z nowym systemem za pomocą dotyku i aktywacji głosowej. Dzięki inteligentnemu asystentowi dostępnemu przez Drive Connect, proste frazy, takie jak „Hej Toyota”, wybudzają system do komend aktywowanych głosem, aby szukać kierunków, znajdować punkty zainteresowania (POI), regulować głośność audio, zmieniać temperatury w kabinie i więcej.
Natomiast system nawigacji oparty na chmurze, także oferowany przez Drive Connect, umożliwia aktualizacje Over-the-Air na mapy i punkty zainteresowania (POI), a dane Google POI są zintegrowane, aby zapewnić aktualne możliwości wyszukiwania.
Wersja XLE ma system audio z 6 głośnikami, który oferuje czysty, mocny dźwięk dla wszystkich rodzajów muzyki. W wersjach Limited i Platinum standardowo dostępny jest wysokiej klasy system audio JBL Premium z 11 głośnikami, w tym tylnym subwooferem, zasilanym przez 8-kanałowy wzmacniacz. System dźwięku został dostrojony akustycznie do unikalnych cech pojazdu Crown.
System Audio Toyoty Multimedia umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów Bluetooth oraz obsługę bezprzewodowego Apple CarPlay® i Android Auto™. Subskrypcja Wi-Fi Connect oferuje łączność 4G dla nawet pięciu urządzeń. Wzbogacona już funkcjonalność odtwarzania audio, w tym HD Radio, dane USB oraz subskrypcja próbna SiriusXM® Platinum Plan na 3 miesiące, Wi-Fi Connect umożliwia także funkcję Zintegrowanego Streaming, umożliwiającą połączenie osobnych subskrypcji Apple Music® i Amazon Music z pojazdem do sterowania multimedialnego.
Toyota Crown oferuje także szereg dodatkowych usług połączonych. Subskrypcja Safety Connect na 1 rok obejmuje przycisk pomocy w nagłych wypadkach (SOS), 24-godzinną, ulepszoną pomoc drogową, automatyczne powiadamianie o kolizji, lokalizację skradzionego pojazdu i pomoc w wypadkach. Subskrypcja Service Connect na 3 lata umożliwia kierowcom otrzymywanie raportów dotyczących stanu pojazdu, powiadomień o konserwacji i przypomnienia.
Cyfrowy klucz jest dostępny w wersji Platinum oraz jako część pakietu zaawansowanej technologii w wersji Limited. Z aktywną subskrypcją Remote Connect, kierowcy mogą korzystać z cyfrowego klucza za pośrednictwem aplikacji Toyota, umożliwiając odblokowanie drzwi przednich i bagażnika lub uruchomienie silnika przy użyciu smartfona jako klucza. Cyfrowy klucz umożliwia również dzielenie się kluczami z przyjaciółmi i rodziną.
Zaawansowany park, bezpieczeństwo i inne technologie
Standardowo w wersji Platinum znajduje się zaawansowany system parkowania Toyota. Czujniki identyfikują wolne miejsce parkingowe, a następnie kontrolują kierowanie, zmianę biegów, przyspieszenie i hamowanie, umożliwiając bezręczne parkowanie równoległe lub prostopadłe.
Wszystkie wersje Toyoty Crown są standardowo wyposażone w system Toyota Safety Sense 3.0 (TSS 3.0), który obejmuje udoskonalenia możliwe dzięki czujnikom systemu z ulepszoną zdolnością detekcji. System zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych jest w stanie wykrywać motocyklistów i bariery w pewnych warunkach. Podczas skręcania lub zbliżania się do skrzyżowania, system jest zaprojektowany do wykrywania pewnych pojazdów nadjeżdżających z przodu lub z boku i dostarcza powiadomienia audio/wizualne oraz automatyczne hamowanie w określonych warunkach.
Toyota Crown będzie wyposażona w Dynamiczny Tempomat Radarowy (DRCC). Ulepszona detekcja pasa dostarcza lepsze działanie ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy i asystą śledzenia pasa. Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa z asystą kierownicy jest zaprojektowane, aby powiadomić kierowcę za pomocą dźwiękowych i wizualnych sygnałów oraz lekkiej siły w kierownicy, jeśli wykryje, że pojazd opuszcza pas bez włączenia kierunkowskazu. Gdy DRCC jest ustawiony i aktywowany, asystent śledzenia pasa używa widocznych znaczników pasa lub jadącego z przodu pojazdu, aby pomóc utrzymać pojazd w centrum swojego pasa.
Automatyczne światła drogowe są zaprojektowane do wykrywania nadjeżdżających lub poprzedzających pojazdów i automatycznie przełączają między światłami drogowymi a mijania. Asystent Rozpoznawania Znaków Drogowych jest zaprojektowany do rozpoznawania informacji o znakach drogowych za pomocą kamery skierowanej do przodu i wyświetlania ich na wyświetlaczu multimedialnym (MID).
Przypomnienie o tylnym siedzeniu Toyoty jest standardem we wszystkich wersjach Toyoty Crown. Funkcja ta może zaznaczyć, czy tylne drzwi zostały otwarte po uruchomieniu pojazdu, a po wyłączeniu silnika wyświetlić komunikat przypomnienia na desce rozdzielczej, któremu towarzyszy dźwięk alarmowy.
Oprócz systemu TSS 3.0, inne standardowe funkcje bezpieczeństwa w Crownie obejmują monitorowanie martwego pola (BSM), które ma na celu wykrywanie i ostrzeganie przed nadjeżdżającymi pojazdami lub pojazdami znajdującymi się w sąsiednich pasach, oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) dla dodatkowego bezpieczeństwa, pomagając wykryć pojazdy zbliżające się z obu stron podczas cofania i ostrzegając za pomocą sygnału wizualnego i dźwiękowego. Kontrola wspomagająca ruszanie pod górę (HAC) również jest standardem.
Toyota Crown objęta jest roczną próbą subskrypcji Toyota Safety Connect® bez dodatkowych kosztów – która obejmuje pomoc w nagłych wypadkach, lokalizację skradzionego pojazdu, pomoc drogową i automatyczne powiadamianie o kolizji.
Gwarancja Toyoty
36-miesięczna/36 000 mil podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty obowiązuje na wszystkie komponenty, z wyjątkiem normalnych elementów zużywających się i konserwacyjnych. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują napęd na 60 000 mil oraz zabezpieczenie przed perforacją spowodowaną korozją przez 60 miesięcy, bez ograniczenia przebiegu. Komponenty hybrydowe, które wymagają naprawy w celu skorygowania wad materiałowych lub wykonania są objęte 8-letnią/100 000 mil gwarancją, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze od daty pierwszego użycia po sprzedaży jako nowe. Akumulator hybrydowy jest objęty gwarancją na 10 lat/150 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze i jest przenośny w przypadku zmiany właściciela.