2023 Vauxhall Astra GSe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Vauxhall wprowadził wersję GSe modelu Astra L pod koniec 2022 roku, oferując klientom wydajny hybrydowy napęd plug-in, który mógł poruszać się na samych akumulatorach przez maksymalnie 40 mil (64 km).

Marka z Wielkiej Brytanii była już częścią motoryzacyjnego giganta Stellantis we wrześniu 2022 roku, kiedy zaprezentowała model Astra Hatchback GSe, Astra Sports Tourer GSe oraz Grandland GSe. Nowa wersja była odpowiedzią na potrzeby tych, którzy oczekiwali mocniejszej wersji popularnego kompaktowego hatchbacka. Czas oczekiwania był wart wysiłku, ponieważ samochód oferował ekscytujące przyspieszenia oraz znaczący zasięg na napędzie elektrycznym, który umożliwiał codzienne poruszanie się w większości oparte na energii elektrycznej.

Generacja Astra L wprowadziła nowy element designu z przodu, znany jako Vauxhall Vizor. Charakteryzował się szeroką kratką z poziomymi żebrami oraz kanciastymi reflektorami. W górnych zewnętrznych rogach umieszczono już charakterystyczne L-kształtne światła do jazdy dziennej. Niżej, na zderzaku, znajdował się drugi, szeroki wlot powietrza, flankowany przez parę bocznych wlotów, w których umieszczono lampy przeciwmgłowe. Dodatkowo, podłużne zagłębienie na masce podkreślało kanciasty kształt auta i jego sportowy charakter.

Z profilu Astra L zachowała rzeźbioną dolną linię, przebiegającą przez panele drzwi, jak w poprzednich dwóch generacjach, ale o kanciastym kształcie zamiast organicznego, zaokrąglonego designu Astra J i K. Aby podkreślić sportowy charakter wersji GSe, producent zainstalował specyficzne zawieszenie, które obniżyło prześwit o 10 mm (0.4 cala). Dodatkowo szerokie 18-calowe koła ze stopów lekkich dopełniały całości. Na końcu, pochylona do przodu klapa bagażnika została wyposażona w tylne światła, które przedłużały się z tylnych błotników, a dach zdobił spoiler.

Wnętrze Vauxhall przeniosło niektóre z technologicznych rozwiązań opracowanych przez Peugeota, swojego właściciela, od 2017 roku. Na desce rozdzielczej umieszczono dwa wyświetlacze o przekątnej 10 cali. Ten przed kierowcą służył do wyświetlania wskaźników, natomiast dotykowy ekran nad centralnym panelem był przeznaczony do systemu multimedialnego. Klienci mogli znaleźć z przodu fotele pokryte Alcantarą z wysokim oparciem. Były one oddzielone szeroką konsolą środkową, która mieściła sterownik skrzyni biegów, kilka uchwytów na kubki oraz schowek. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić trzy osoby na krótkie trasy lub dwie na dłuższe wypady.

Pod maską Vauxhall zainstalował turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 180 PS (177 hp) od Peugeota. Wspierał go silnik elektryczny o mocy 110 PS (108 hp), zasilany akumulatorem o pojemności 12,4 kWh. W rezultacie łączna moc pojazdu wynosiła szanowane 225 PS (222 hp), przenoszona na przednie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Vauxhall otworzył przyjmowanie zamówień na modele Astra GSe i Grandland GSe. Ceny w nowej gamie GSe zaczynają się od 40 550 funtów dla modeli Astra GSe, a pierwsze dostawy do klientów mają nastąpić na początku lata. Model Astra Sports Tourer GSe trafi do sprzedaży latem.

GSe oznacza Grand Sport Electric i jest nową submarką wydajnościową Vauxhalla, która łączy elektryczne osiągi z precyzyjnym prowadzeniem i stylowym wyglądem. Każdy z modeli GSe ma unikalne ulepszenia stylistyczne, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a także udoskonalone napędy elektryczne i poprawione właściwości jezdne dzięki zmodyfikowanej zawieszeniu i układowi kierowniczemu.

Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe

Zarówno Astra GSe, jak i Astra Sports Tourer GSe mają ulepszenia stylistyczne, które pomagają im się wyróżnić na drodze. O 10 mm niższy profil dzięki zmienionemu zawieszeniu i amortyzacji oraz 18-calowe koła „Commodore” nadają pojazdom wyrazisty wygląd, a czarny dach i czarne logo Griffina są również obecne. Wewnątrz znajdują się fotele przednie wykończone Alcantarą®, certyfikowane przez niemiecką organizację AGR („Aktion Gesunder Rücken” lub „Kampania na rzecz zdrowszych pleców”) oraz skórzana kierownica dostosowana do modeli GSe.

W modelach Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe zawieszenie zostało wzmocnione o 11% twardszymi sprężynami i wyposażone w technologię Frequency Selective Damping (FSD) od specjalistów KONI, co poprawia komfort jazdy i właściwości jezdne.

Układ kierowniczy również został przezkalurowany, aby dostarczyć o 9% szybszą reakcję, co zapewnia sportowe odczucia, podczas gdy elektroniczna kontrola stabilności (ESC) została ustawiona na późniejsze włączanie.

Modele Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe wyposażone są w technologię Intelli-Drive, w tym Ostrzeżenie o Kolizji oraz Aktywne Hamowanie Awaryjne z Wykrywaniem Pieszych. Dodatkowo w zestawie znajduje się Wykrywanie Senności, Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasa, Asystent Znaków Drogowych, Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym i Martwym Punkcie oraz Automatyczny Asystent Prędkości z Funkcją Zatrzymania.

Zarówno Astra GSe, jak i Astra Sports Tourer GSe korzystają z udoskonalonego napędu hybrydowego typu Plug-in, który można znaleźć w standardowych modelach. Oba modele napędzane są przez silnik benzynowy o mocy 180 PS o pojemności 1,6 litra, połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 81,2 kW (110 PS), co daje łączną moc 225 PS i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Z akumulatorem o pojemności 12,4 kWh modele Astra GSe osiągają do 40 mil zasięgu elektrycznego, podczas gdy Astra Sports Tourer osiągają 39 mil na jednym ładowaniu. Przy emisjach tak niskich, jak 25 g/km CO2 i 26 g/km CO2, modele Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe kwalifikują się do stawki Benefit-in-Kind wynoszącej zaledwie 8% i 12% odpowiednio.

Ceny modeli Astra GSe zaczynają się od 40 550 funtów – to zaledwie o 150 funtów więcej niż Astra Ultimate Plug-in Hybrid, na której się opiera, mimo dodatkowych osiągów, właściwości jezdnych i designu – ceny Astra Sports Tourer GSe zostaną potwierdzone w późniejszym terminie.

Grandland GSe

Grandland GSe jest najpotężniejszym modelem Vauxhall z mocą 300 PS i napędem na wszystkie koła, dzięki połączeniu silnika benzynowego 200 PS o pojemności 1,6 litra i dwóch silników elektrycznych, jednego o mocy 81,2 kW (110 PS) z przodu oraz drugiego o mocy 83 kW (113 PS) na tylnej osi. Przy emisjach tak niskich, jak 27 g/km CO2 oraz całkowitym zasięgu elektrycznym wynoszącym 41 mil dzięki wbudowanej baterii litowo-jonowej o pojemności 14,2 kWh, Grandland GSe kwalifikuje się do stawki podatkowej Benefit-in-Kind wynoszącej 8%.

Podobnie jak w modelach Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe, modele Grandland GSe mają kilka ulepszeń stylistycznych, w tym 19-calowe felgi aluminiowe „Monza”. Wewnątrz znajdują się fotele certyfikowane przez AGR i kierownica dedykowana modelom GSe.

Oprócz technologii dostępnych w modelach Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe, modele Grandland GSe są również wyposażone w zaawansowany system parkowania. Night Vision jest dostępny jako opcjonalny dodatek, w cenie 1 300 funtów.

Z przednimi amortyzatorami MacPhersona i tylna osią wielowahaczową, Grandland GSe jest również wyposażona w twardsze sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), co umożliwia różne charakterystyki tłumienia dla optymalnej równowagi między komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi. W rezultacie oferuje dokładniejsze i bardziej spójne odpowiedzi, zachowując przy tym doskonałą stabilność podczas hamowania, w zakrętach i przy większych prędkościach.

1.6L PHEV 8AT (225 KM)

ParametrWartość
Moc132.4 Kw @ - Rpm
180 Hp @ - Rpm
178 Bhp @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego80.9 Kw (110 Hp)
Całkowita maksymalna moc165.5 Kw (225 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy265.5 Lb-Ft (360 Nm)
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range40 Miles (64.4 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.