2023 Volkswagen Amarok

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen Amarok powstał w 2010 roku w wyniku intensywnych prac, które rozpoczęły się już w 2005 roku. Jako średniej wielkości pickup, zaspokaja potrzebę dużej przestrzeni ładunkowej, transportując towary o dużej objętości, jednocześnie oferując komfort jazdy w codziennym użytkowaniu.

Nowy Amarok, będąc standardem jakości, skutecznie nawiązuje do legendarnej poprzedniej generacji, oferując praktyczność, niezawodność i wszechstronność. Nowy model łączy wszystkie off-roadowe możliwości swojego poprzednika w bardziej imponującym opakowaniu, wykorzystując nowoczesne materiały i technologie, aby zapewnić użytkownikom kompleksowe doświadczenie.

Wnętrze wyróżnia się skórzanymi wstawkami na desce rozdzielczej i okładzinach drzwi oraz cyfrowym kokpitem, który opcjonalnie może mieć nawet 12 cali. Całości dopełnia wysokiej klasy system audio Harman Kardon.

Model oparty jest na platformie Ford T6 i dzieli wiele cech z Fordem Rangerem i Fordem Everestem, co czyni go unikalnym przedstawicielem marki Volkswagen. Dostępny jest w czterech wersjach: Life, Style, PanAmericana i Aventura. Opcje różnią się od podstawowego wyposażenia po premium, gotowe do stawienia czoła trudnym wyzwaniom off-roadowym.

Możliwości personalizacji obejmują także silnik i skrzynię biegów, a samochód może być napędzany na tylną oś lub napęd na wszystkie koła, z silnikiem od czterocylindrowego 2.0 L do V6 3.0 L, osiągającego 236 koni mechanicznych. Amarok ma również imponującą zdolność holowniczą wynoszącą 7000 lbs, co jest możliwe dzięki automatycznej skrzyni biegów, która w najlepszy sposób zwiększa moc silnika.

Pod względem pojemności ładunkowej, przestrzeń ładunkowa imponująco pomieści paletę euro umieszczoną na boku między nadkolami i ma mocne uchwyty, które mogą pomóc w jej zabezpieczeniu. Volkswagen oferuje opcję twardego dachu lub pokrywy rolowanej, które są reklamowane jako akcesoria mające pomóc w dostosowaniu różnych rodzajów ładunku w tylnej części pojazdu. Dodatkowo, dach ma nośność 700 funtów, co jest więcej niż wystarczające, aby rozłożyć namiot lub mieć dodatkową przestrzeń do przechowywania podczas biwakowania.

Jeśli chodzi o biwakowanie, nowy model dąży do tego, aby dobrze poradzić sobie w różnych off-roadowych warunkach, które mogą zakłócać płynność jazdy i dobrą zabawę. Na przykład głębokość brodzenia została zwiększona o 11 cali, osiągając imponujące 31 cali. Ta funkcja może pomóc dotrzeć do wcześniej niedostępnych miejsc, gdzie można rozbić oboz głęboko w dziczy.

Urok Amaroka polega na tym, że mimo doskonałych osiągów w różnych warunkach terenowych, może być także komfortowym samochodem do codziennej jazdy do pracy, sprawiając, że czujesz się dobrze spędzając czas w pobliżu pojazdu lub w nim, nawet stojąc w korku.

 Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował nowego Amaroka. Ten wszechstronny pojazd zarówno na drogi, jak i teren poza nimi, został zaprojektowany w Niemczech i Australii, a produkowany jest w RPA. To premium pick-up przeznaczony na rynek Australii i Nowej Zelandii, a także do wielu krajów Afryki, Bliskiego Wschodu i Europy.

Charakternie zaprojektowany, sprytnie skonstruowany

Doskonale przemyślany zestaw cech, ponad 20 nowych systemów wspomagania kierowcy, mobilne usługi online, silniki efektywne i o wysokim momencie obrotowym, dwie technologie napędu na wszystkie koła, akcesoria dopasowane do potrzeb oraz wyraźne DNA designu Volkswagena sprawiają, że nowy Amarok jest jednym z najbardziej uniwersalnych i zrównoważonych pick-upów na świecie. Slogan: „Bez względu na wszystko”. Premium pick-up wejdzie na rynek w pierwszych krajach pod koniec roku.

Volkswagen Samochody Użytkowe (VWCV) sprzedał ponad 830 000 sztuk pierwszej generacji Amaroka w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce, północnej Azji oraz Ameryce Południowej i Centralnej. Teraz nadeszła pora na drugą generację.

Wszystko jest nowe

Jednak dizajn Volkswagena od razu pokazuje: to jest Amarok. Stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i charyzmatyczny. „Dla nowej generacji znacznie zmodyfikowaliśmy archetypiczny design Amaroka. Teraz jest jednoznacznie bardziej ekspresyjny i jeszcze bardziej imponujący” – mówi Albert Kirzinger, szef dizajnu w Volkswagen Samochody Użytkowe. Nowy przód pick-upa, który debiutuje w wariantach specyfikacji 'Amarok’, 'Life’ i 'Style’, a także w wersjach premium 'PanAmericana’ (stylizacja terenowa) i 'Aventura’ (ekskluzywna stylizacja), sam w sobie stanowi wyrazisty komunikat. Przyciągająca uwagę: prosta i bardzo pionowa maska, z wyraźnym DNA Volkswagena. To samo odnosi się do poziomych pasów na grillu chłodnicy z wbudowanymi lampami LED, które są standardem we wszystkich wersjach. W Amaroku PanAmericana, Aventura i Style zastosowane będą lampy 'IQ.Light – matrycowe reflektory LED’, które interaktywnie oświetlają drogę jak za dnia i mają niepowtarzalny design świetlny. Poniżej poprzecznych pasów, jednostka grilla chłodnicy w zależności od wersji łączy się w dalszą poziomą partię przedniej części lub – w przypadku PanAmericana i Aventura – w projekt w kształcie litery X. Nad uchwytem tablicy rejestracyjnej wyraźnie widnieje napis 'Amarok’.

Nowy Volkswagen Amarok wchodzi na rynek w wersji z czterodrzwiową kabiną podwójną (DoubleCab) oraz dwu drzwiową kabiną pojedynczą (SingleCab). W sylwetce, półokrągłe nadkola, które pozostały charakterystyczne dla obu wersji, są szczególnie imponujące. W przeciwieństwie do wielu innych pick-upów, górna krawędź nadkoli tworzy praktycznie prostą linię, a nie okrągłą – to typowa cecha Amaroka. Nadkola nad kołami ze stopu do 21 cali prezentują potężny wygląd, a wokół nich osłonę z wytrzymałego plastiku. Kształt paneli sprawia wrażenie, jakby Amarok lekko napinał mięśnie. Nowy pick-up zwraca uwagę także z tyłu. Pod dużym symbolem VW napis 'Amarok’ jest wytłoczony niemal na całej szerokości klapy bagażnika.

Zewnętrzna rama tylnej części jest formowana przez C-kształtne światła tylne, które sięgają daleko w sylwetkę. W wersjach PanAmericana i Aventura również zastosowano technologię LED.

Długi rozstaw osi zwiększa proporcje i zdolności terenowe

Nowy VW Amarok o długości 5350 mm jest o 96 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 3270 mm oznacza wzrost o 173 mm. To zapewnia więcej miejsca, szczególnie na drugim rzędzie siedzeń w kabinie podwójnej. Rozstaw osi wzrósł więc znacznie bardziej niż całkowita długość. A to skraca zwisy nadwozia. W rezultacie: ostrzejsze proporcje i lepsza zdolność terenowa dzięki lepszym kątowi podejścia. Zdolności terenowe Amaroka, który w wielu rynkach będzie miał napęd na wszystkie koła w standardzie, zostały również wzmocnione dzięki znacznie większej głębokości brodzenia do jazdy przez wilgotny teren. Wcześniej wynosiła 500 mm, teraz to 800 mm.

Wysokiej jakości wnętrze Volkswagena do zadań profesjonalnych

Wnętrze zostało zaprojektowane przez zespół dizajnu Volkswagen Samochody Użytkowe w sposób bardzo funkcjonalny i wysokiej jakości, z samowyjaśniającymi się i cyfrowymi wyświetlaczami. Spektrum jednostek wyświetlających składa się z cyfrowych instrumentów 8,0-calowych (’Cyfrowa kabina’, całkowicie cyfrowa oraz 12,0-calowa w wersji Style i wyższych) oraz nowoczesnego ekranu dotykowego w formacie tabletu (10,0 cali; w wersji Style i wyższych 12,0 cali jako standard) dla systemu infotainment. Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadził mieszankę funkcji cyfrowych oraz ergonomicznie zaprojektowanych przycisków i/lub przełączników obrotowych, które są intuicyjne w obsłudze. Na przykład głośność systemu infotainment oraz ustawienia systemu napędu na wszystkie koła są kontrolowane za pomocą takich przycisków. W zależności od specyfikacji, te zarówno solidne, jak i premium wyglądające elementy są wykończone aluminium.

Dodatkowe cechy, takie jak system audio od Harman Kardon – standard w Amaroku PanAmericana i Ventura oraz opcjonalnie w innych liniach specyfikacji – doskonale wpisują się w tę wysokiej jakości scenę. Standardowo w Amaroku PanAmericana i Aventura: deska rozdzielcza o skórzanym wyglądzie z eleganckimi stębnowaniami. Premium pozycjonowanie pojazdu jest również odzwierciedlone w nowych siedzeniach: kierowca i pasażer z przodu w Volkswagenie Amaroku siedzą na ergonomicznie zaprojektowanych fotelach, które w wyższych specyfikacjach można regulować elektrycznie w wielu pozycjach. Tył kabiny DoubleCab oferuje również dużo miejsca i komfortu dla trzech dorosłych pasażerów, aby cieszyć się podróżą. Fotele w wersji Style mają standardowo pokrycia ArtVelours, natomiast w Amaroku PanAmericana i Aventura Volkswagen Samochody Użytkowe używa wysokiej jakości skóry.

Przestrzeń w skrzyni ładunkowej na ładunki o wadze do 1,16 tony

Znacznie przestronnie jest także za kabiną podwójną lub pojedynczą: w tzw. skrzyni ładunkowej. Jak w poprzednim modelu, ładownia między nadkolami ma wystarczająco dużo miejsca na euro paletę załadowaną w poprzek. Wersja z kabiną pojedynczą może nawet pomieścić dwie palety załadowane w poprzek. Ładunek jest zabezpieczany za pomocą oczek w ładowni, które każde mogą udźwignąć do 500 kilogramów. W związku z tą wysoką zdolnością załadunkową, maksymalna ładowność wzrosła z dobrej tony do teraz 1,16 tony. Skrzynia ładunkowa może być także zabezpieczona elektrycznie obsługiwanym pokrowcem rolowanym. Ten pokrowiec można otwierać i zamykać z samej skrzyni ładunkowej, z wnętrza pojazdu lub zdalnie za pomocą kluczyka do pojazdu.

Nowa gama akcesoriów spełnia wszystkie wymagania

Interesującym faktem dla globtroterów jest to, że statyczna nośność dachu wynosi 350 kg – wystarczająco dużo, na przykład, na czteroosobowy namiot dachowy, który będzie dostępny jako akcesorium. Zarówno fabrycznie, jak i w ofercie akcesoriów dostępne będą także elementy takie jak felgi ze stopów do 21 cali, opony terenowe (do 18 cali) oraz różnorodne uchwyty do przyczep. W skrzyni ładunkowej dostępne będą również dodatkowe elementy, takie jak uchwyt na rowery, system nośny wielofunkcyjny, ręczna wersja pokrowca rolowanego i bardzo zróżnicowana gama elementów stylizacyjnych. Ponownie dostępny będzie twardy dach do skrzyni ładunkowej, dzięki któremu pick-up skutecznie przekształca się w SUV z pojemnością ładunkową vana. Z kolei własności terenowe można jeszcze bardziej optymalizować dzięki zderzakowi ochronnemu, elementom ochrony podwozia, terenowemu zawieszeniu, oczkom do holowania i snorkelowi zamontowanemu na zewnątrz na lewym słupku A, który dostarcza silnikowi świeżego powietrza podczas jazdy przez wodę.

Pięć turbodoładowanych silników, indywidualnie dostosowanych do rynków światowych

Dla nowego Amaroka opracowano cztery silniki turbodiesel (TDI) oraz jeden turbodoładowany silnik benzynowy (TSI). Cechy wspólne dla wszystkich pięciu silników to efektywność i wysoki moment obrotowy. Na rynku afrykańskim to silnik bazowy jest wykorzystywany: czterocylindrowy, 2,0-litrowy TDI o mocy 110 kW (150 KM). Jeśli chodzi o moc, kolejnym silnikiem dla wielu rynków jest czterocylindrowy TDI o pojemności 2,0 litra, oferujący moc 125 kW (170 KM). Jako trzeci poziom, Volkswagen Samochody Użytkowe zaoferuje czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 2,0 litra i bi-turbosprężarce; rozwija on moc 150 kW (204 KM) lub 154 kW (209 KM) w zależności od rynku. Silnik stosowany jako nowy topowy TDI to silnik V6 o pojemności 3,0 litra. Oferuje on moc 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM) w zależności od rynku. Został również zaprojektowany 2,3-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 222 kW (302 KM), stworzoną specjalnie dla tradycyjnych rynków silników benzynowych.

Nowa 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów i systemy 4MOTION

W przypadku mocy 154 kW wszystkie wersje Amaroka będą wchodzić na rynek standardowo z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów obsługiwaną za pomocą (elektrycznego) e-shiftera. W wersji o mocy 150 kW ta automatyczna skrzynia biegów będzie dostępna opcjonalnie. Nowa skrzynia 10-biegowa zastępuje 8-biegową automatyczną skrzynię biegów z poprzedniego modelu. Ponadto będą dostępne 6-biegowe automatyczne skrzynie oraz ręczne 6- lub 5-biegowe skrzynie biegów dla różnych silników.

W wielu rynkach Amarok dostarczany jest z napędem na wszystkie koła (4MOTION) w standardzie. W zależności od regionu i silnika będą dwie różne technologie 4MOTION: jedna z wybieralnym napędem na wszystkie koła w zależności od sytuacji, oraz jedna z trwałym napędem na wszystkie koła. Technologia układu napędowego zapewnia, że nowy Volkswagen Amarok również potrafi opanować każdy teren i w zależności od wersji silnika może ciągnąć przyczepy o wadze do 3,5 tony.

Ponad 20 nowych systemów wspomagania kierowcy ułatwia prowadzenie pojazdu

'Bez względu na wszystko’: do sześciu różnych profili jazdy (Tryby jazdy) wspomaga kierowcę w różnych sytuacjach – na przykład podczas jazdy po śliskiej nawierzchni lub w trudnym terenie. Nowy Amarok jest również łatwiejszy do prowadzenia dzięki całej armii systemów wspomagających kierowcę. Ponad 20 z tych systemów – na przykład ACC+ Adaptacyjny Tempomat (integruje znaki drogowe w automatyczną kontrolę prędkości za pomocą skanowania kamerą) oraz 'IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED’ – są nowością w Amaroku i sprawiają, że Volkswagen jest łatwiejszy do prowadzenia niż prawie każdy inny pick-up na świecie.

SZCZEGÓŁY ZEWNETRZNE – DESIGN I WYMIARY

Dizajn Volkswagena od razu pokazuje: to jest Amarok. A jednak każdy milimetr pick-upa został przemyślany, zdefiniowany i zaprojektowany na nowo. Już same wymiary pokazują, że wszechstronny pojazd został znacznie rozwinięty: o długości 5350 mm nowy Amarok jest o 96 mm dłuższy od poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 3270 mm również oznacza wzrost o 173 mm. To zapewnia więcej miejsca. Ponieważ rozstaw osi nowego Amaroka wzrósł więcej niż całkowita długość pick-upa, zwisy nadwozia są teraz krótsze. Nowy model ma 1910 mm szerokości, a z lusterkami 2204 mm. W porównaniu do poprzednich generacji szerokość nadwozia użytkowego wzrosła. W zależności od kombinacji kół/opon, wysokość Amaroka wynosi do 1888 mm.

Zdolności terenowe również zostały poprawione. Głębokość brodzenia do jazdy przez wodę, na przykład, wzrosła z 500 do 800 mm. Dzięki teraz krótszym zwisom nadwozia, zdolności terenowe również zostały poprawione poprzez zoptymalizowane kąty podejścia: kąt podejścia z przodu wynosi 29 stopni, a z tyłu 21 stopni. Kąt rampy między osiami także wynosi dokładnie 21 stopni.

Charyzmatyczny design Volkswagena

Zewnętrzna część Volkswagena w pick-upie ma bardzo potężny wygląd. „Dla nowej generacji znacznie zmodyfikowaliśmy archetypiczny design Volkswagena Amaroka. Jest teraz jednoznacznie bardziej ekspresyjny i jeszcze bardziej imponujący” – podsumowuje Albert Kirzinger, szef dizajnu w Volkswagen Samochody Użytkowe.

Nowa przednia część to wyrazisty komunikat. Przyciągająca uwagę: mocna, wznosząca się maska z wyraźnym DNA Volkswagena. Charyzmatyczne: poziome, górne pasy grilla chłodnicy z wbudowanymi, wąskimi reflektorami LED, które są standardem dla wszystkich wersji. Standardowe dla Amaroka PanAmericana, Aventura i Style: 'IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED’. Reflektory wysokiej klasy oświetlają nocną drogę przed pick-upem światłem jak za dnia, nie oślepiając nadjeżdżających pojazdów. Tworzą również niepowtarzalny design świetlny. Poniżej poprzecznych pasów jednostka grilla chłodnicy łączy się w poziomą część przedniej części lub – w przypadku PanAmericana i Aventura – w projekt w kształcie litery X.

Nad uchwytem tablicy rejestracyjnej widnieje wyraźnie napis 'Amarok’

Szczególnie wyraźnie w sylwetce: półokrągłe nadkola, jak w poprzednim modelu. W przeciwieństwie do wielu innych pick-upów, górna część nadkoli tworzy praktycznie prostą linię, a nie okrągłą – to typowa cecha Amaroka. Skrzydła nad kołami ze stopów do 21 cali oraz oponami terenowymi (do 18 cali; standardowa specyfikacja dla PanAmericana), które są dostępne po raz pierwszy, mają potężny wygląd, a nadkola są pokryte solidnymi, czarnymi elementami z tworzywa sztucznego.

Projekt nowego pick-upa Volkswagen Samochody Użytkowe jest również uderzający z tyłu. Otaczające szeroką klapę bagażnika C-kształtne światła tylne (w technologii LED w PanAmericana i Aventura) sięgają daleko w sylwetkę. Wytłoczone niemal na całej szerokości klapy bagażnika widnieje słowo 'Amarok’. Sama klapa bagażnika jest teraz zintegrowana z systemem centralnego zamka w wersji Life i wyższych. Skrzynia ładunkowa może być również zabezpieczona elektrycznie otwieranym i zamykanym pokrowcem rolowanym. Dodatkowo dostępny będzie twardy dach oraz szeroka gama dodatkowych elementów dla skrzyni ładunkowej (więcej w sekcji Akcesoria).

W Amarok konfiguratorze będzie można wybierać spośród ośmiu kolorów: jednokolorowy lakier 'Clear White’ oraz metaliczne odcienie: 'Midnight Black’, 'Bright Blue’, 'Light Grey’, 'Dark Grey’, 'Deep Red’, 'Bright Beige’ i 'Mid Blue’.

SZCZEGÓŁY WNĘTRZA – CECHY I WYMIARY

Volkswagen Samochody Użytkowe nadał nowemu Amarokowi koncepcję wnętrza, która jest zarówno systematycznie funkcjonalna, jak i wysokiej jakości. Elementy obejmują cyfrowe instrumenty o przekątnej 8,0 cala (’Cyfrowa kabina’, całkowicie cyfrowa i 12,0-calowa w wersji Style i wyższych) oraz bardzo nowoczesny system infotainment z wyświetlaczem w formacie tabletu (10,0-calowy ekran w standardzie, 12-calowy w wersji Style i wyższych). Zawsze w systemach: Android Auto (Google) i CarPlay (Apple) do integracji aplikacji smartfonowych z systemem infotainment, mobilne usługi online Volkswagena oraz dwa porty USB. Typowe dla Volkswagen Samochody Użytkowe: samowyjaśniające się sterowanie – od standardowego, wielofunkcyjnego koła kierownicy, przez system bezkluczykowy do zamka i uruchamiania, aż po elektryczną hamulec postojowy dla wersji z napędem na wszystkie koła (Life i wyższe). W Amaroku PanAmericana i Aventura standardowo zamontowany jest również wysokiej klasy system audio od Harman Kardon.

Volkswagen Samochody Użytkowe stosuje mieszankę funkcji cyfrowych oraz ergonomicznie zaprojektowanych przycisków i/lub przełączników obrotowych w Amaroku, które są szczególnie intuicyjne w użyciu. Na przykład głośność systemu infotainment oraz ustawienia napędu na wszystkie koła są kontrolowane za pomocą takich przycisków. W wyższych wersjach te zarówno solidne, jak i premium wyglądające elementy są wszystkie wykończone aluminium. System siedzeń został również całkowicie przeprojektowany. Zapewnia pasażerom typowy dla Volkswagena komfort; w wersjach topowych fotele mają elektryczną 10-stopniową regulację. Tył Amaroka z kabiną podwójną również oferuje dużo miejsca i komfortu dla trzech dorosłych pasażerów, aby cieszyć się podróżą.

Do 20 schowków i półek dokumentuje dbałość o szczegóły

W najnowszej generacji także VW Amarok jest pojazdem, który funkcjonuje jak doskonałe narzędzie – dostosowane tak samo bezkompromisowo do prywatnych przygód, jak i do codziennego życia i pracy. Dziesiątki miejsc do przechowywania rzeczy upraszczają życie na pokładzie. Zaczyna się w Amaroku z przodu z konsolą sufitową na przedmioty takie jak okulary przeciwsłoneczne (Life i wyższe); osłony przeciwsłoneczne mogą pomieścić bilety opłat drogowych lub dokumenty pojazdu (tylko strona kierowcy w wersji podstawowej); duży schowek na desce rozdzielczej służy jako półka; po stronie pasażera z przodu znajdują się nie jeden, ale dwa schowki; w przednim konsolę centralnej pod systemem infotainment znajduje się schowek z opcjonalną funkcją ładowania indukcyjnego dla smartfonów (standardowo w wersji Style i wyższych); z tyłu konsoli centralnej znajdują się dwa uchwyty na kubki, pojemnik na drobne przedmioty, takie jak monety, oraz przestronny schowek pod środkowym podłokietnikiem na większe przedmioty, takie jak tablet; duże pojemniki w przednich drzwiach z uchwytem na butelki (do 1,5 litra) oraz praktyczny schowek pod przednimi siedzeniami (wersja Life i wyższe) dopełniają zestaw opcji przechowywania. Z tyłu, kieszenie na mapy/tablety w oparciach przednich siedzeń, małe kieszenie na smartfony w oparciach wersji ze skórzaną tapicerką, środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki, pojemniki w panelach drzwi oraz względnie duża przestrzeń do przechowywania za siedzeniami dodają do zestawu schowków i półek w wnętrzu Amaroka, które, w zależności od specyfikacji, łącznie wynosi do 20.

Multifunkcyjna i przestronna skrzynia ładunkowa

Skrzynia ładunkowa o długości 1544 mm i szerokości 1224 mm otwiera się za kabiną (wersja DoubleCab). Maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1206 mm. Ponownie euro paleta (1200 x 800 mm) zmieści się na skrzyni ładunkowej w poprzek. Skrzynia ładunkowa Amaroka z kabiną pojedynczą ma długość 2305 mm i szerokość 1224 mm; zapewnia miejsce dla dwóch palet euro załadowanych w poprzek jedna za drugą. Wysokość przestrzeni wynosi 529 mm we wszystkich wersjach. Palety i inne przedmioty można zabezpieczyć na skrzyni ładunkowej za pomocą solidnych pierścieni do mocowania; każdy pierścień może udźwignąć obciążenie do 500 kg. Maksymalna ładowność, w zależności od specyfikacji, do 1,16 tony, może być w pełni wykorzystywana i zabezpieczana.

SILNIKI, SKRZYNIE BIEGÓW, NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA – TDI, TSI, 4MOTION

Amarok wejdzie na rynek, w zależności od rynku, z czterema efektywnymi silnikami turbodieslowymi (TDI) i jednym silnikiem benzynowym (TSI) z turbodoładowaniem. W wielu krajach – na przykład w europejskich rynkach – wszystkie wersje będą dostarczane standardowo w połączeniu z napędem na wszystkie koła (4MOTION).

Silniki turbodieslowe od 110 kW do 184 kW

Spektrum silników diesla zaczyna się od trzech silników czterocylindrowych, każda o pojemności 2,0 litra. Wersja bazowa specjalnie opracowana dla różnych rynków afrykańskich generuje moc 110 kW (150 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Ta wersja silnika jest wyposażona w manualną skrzynię biegów z pięcioma biegami i napędem na tylne koła.

Na jednym poziomie wyżej znajduje się 125 kW (170 KM) TDI z maksymalnym momentem obrotowym 405 Nm, wybieralnym napędem na wszystkie koła oraz manualną skrzynią biegów z sześcioma biegami. W wielu krajach ten silnik będzie dostępny, w zależności od rynku i specyfikacji modelu, z czystym napędem na tylne koła oraz wybieralnym napędem na wszystkie koła. Alternatywnie, będzie tam również dostępna skrzynia biegów automatyczna z sześcioma biegami.

Najsilniejszy silnik czterocylindrowy TDI ma bi-turbosprężarkę i – na rynkach takich jak Europa – oferuje maksymalną moc wyjściową 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm do dyspozycji kierowcy. W wielu krajach ten silnik zadebiutuje w tej klasie mocy z napędem na wszystkie koła (4MOTION) i skrzynią automatyczną 6- lub 10-biegową; w każdym przypadku moc jest rozdzielana między osie przednią i tylną za pomocą dodatkowej elektromechanicznej skrzynki przekładniowej. W innych krajach ten TDI będzie dostępny jako wersja 154 kW (209 KM) w połączeniu z wybieralnym napędem na wszystkie koła i 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Jak wcześniej wspomniano, silniki TDI o mocy 125 i 150 kW standardowo przekazują swoją moc na manualną skrzynię biegów z sześcioma biegami. Opcjonalnie będzie również możliwe zamówienie silnika TDI 150 kW z nowo opracowaną (elektryczną) skrzynią automatyczną 10-biegową (wersja 154 kW będzie standardowo miała 10-biegową automatyczną skrzynię biegów).

Silnik użyty jako topowy TDI to silnik V6 o pojemności 3,0 litra; silnik sześciocylindrowy rozwija, na przykład w Europie, moc 177 kW (241 KM). Na niektórych rynkach różne przepisy dotyczące emisji dają moc 184 kW (250 KM). Przy obu poziomach mocy maksymalny moment obrotowy wynoszący 600 Nm zawsze jest przekazywany przez silnik sześciocylindrowy do standardowej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia biegów jest połączona z trwałym napędem 4MOTION na wszystkie koła.

Jeden turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 222 kW

W niektórych rynkach Volkswagen Samochody Użytkowe zaoferuje również Amaroka z silnikiem benzynowym. Będzie to czterocylindrowy silnik 2,3-litrowy z turbodoładowaniem, zapewniający moc 222 kW (302 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 452 Nm. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem również będzie dostarczany z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i trwałym napędem na wszystkie koła.

Jak w poprzednim modelu, wszystkie wersje Amaroka mają zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów. Możliwe zasięgi będą odpowiednio wysokie, w zależności, oczywiście, od obciążenia i ładunku przyczepy. Pojemność zbiornika AdBlue modeli TDI wzrosła o 6,3 do 19,3 litra, co stanowi prawie 50 procent wzrostu.

Dwa systemy 4MOTION do wszystkich zastosowań

W Europie i niektórych innych rynkach Volkswagen Amarok jest dostarczany z napędem na wszystkie koła (4MOTION) w standardzie. To samo dotyczy globalnie wszystkich wariantów silników dostarczających 154 kW lub więcej. W zależności od rynku i silnika będą tu dwa różne systemy 4MOTION: jeden z trwałym napędem na wszystkie koła i jeden z wybieralnym napędem na wszystkie koła, który może być aktywowany w każdej sytuacji.

System napędu na wszystkie koła z trwałym napędem jest wyposażony w dodatkową elektromechaniczną skrzynkę przekładniową o 2 biegach, która jest flanszowana do manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Włącza się na żądanie. System 4MOTION z trwałym napędem na wszystkie koła stosowany jest w mocniejszych wersjach od 150 kW i oferuje szeroki zakres wariantów napędu. Kierowca może wybrać cztery różne tryby za pomocą przełącznika 4MOTION na konsoli centralnej: Domyślnym trybem jest trwały napęd na wszystkie koła. W tym trybie system zmienia siłę napędu zmiennie pomiędzy czterema kołami w zależności od przyczepności i przyspieszenia. W drugim trybie, 4H, system napędu 4MOTION przekazuje moc silnika do kół w obniżonym współczynniku, aby, na przykład, idealnie radzić sobie na ośnieżonych odcinkach dróg (wysoka przyczepność przy normalnej prędkości). Dodatkowo tryb 4L jest dostępny jako trzeci tryb do użytku w terenie (wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości). Amarok jest szczególnie efektywny w czwartym trybie: 2H; tutaj – głównie na suchych drogach – moc jest wysyłana tylko do osi tylnej.

Drugi system 4MOTION to tymczasowo wybieralny system napędu na wszystkie koła. Oferuje trzy tryby i wykorzystuje elektroniczną skrzynkę przekładniową, która również łączy się z głównymi przełożeniami i przekazuje moment obrotowy, gdy jest to konieczne, do tylnych i przednich kół. Domyślnym trybem jest napęd na tylne koła, tj. 2H. Tryby 4H (na drogę) i 4L (w terenie) są również wykorzystywane do pokonywania wymagających odcinków drogi lub terenu. Bez względu na to, z którym systemem napędu na wszystkie koła pick-up jest wyposażony, wyspecjalizowana technologia zapewnia, że Amarok jest w stanie pokonać każdy teren, a w zależności od wersji silnika może ciągnąć przyczepy o wadze do 3,5 tony.

SPECYFIKACJE – AMAROK, LIFE, STYLE, PANAMERICANA, AVENTURA

Nowy Amarok wejdzie na rynek w pięciu wariantach specyfikacji. Wersja podstawowa to 'Amarok’. Następnie następuje 'Life’ i 'Style’. Na równi z wersjami najwyższymi wprowadzane będą PanAmericana (podkreślony charakter terenowy) i Aventura (wysoka specyfikacja z charakterem drogowym).

Gwarantujące znacznie wyższe poziomy komfortu prowadzenia, Amarok wyposażony jest w ponad 30 systemów wspomagania kierowcy, z czego ponad 20 jest nowością w teraz zaprezentowanym Amaroku. Należą do nich interaktywne 'IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED’, ACC Adaptacyjny Tempomat, Asystent w korkach i system monitorowania obszaru Front Assist. Wiele z systemów wspomagania kierowcy, takich jak ACC Adaptacyjny Tempomat, znajduje się w standardowym wyposażeniu.

Szczegóły wersji podstawowej Amarok

Nawet wersja podstawowa 'Amarok’ jest już wyposażona w zewnętrzne elementy, takie jak reflektory LED, elektrycznie składane lusterka, szyny z pierścieniami mocującymi w skrzyni ładunkowej oraz osłonę tylnej ściany kabiny. Linia 'Amarok’ wchodzi na rynek z stalowymi kołami 16-calowymi.

Podobnie jak zewnętrzna, wnętrze wersji 'Amarok’ jest również już kompleksowo wyposażone. Standardowy zestaw elementów obejmuje cyfrowe instrumenty z wyświetlaczem 8,0 cala, system infotainment z 10,0-calowym ekranem plus cyfrowe radio (DAB+), łączność online, cztery głośniki, wielofunkcyjne koło kierownicy i regulację wysokości fotela kierowcy.

Funkcjonalne cechy wersji 'Amarok’ obejmują systemy takie jak ACC Adaptacyjny Tempomat (z wbudowanym ogranicznikiem prędkości), Dynamiczny Wyświetlacz Znaków Drogowych, Inteligentna Asysta Prędkości (integruje rozpoznawanie znaków drogowych), Asystent Linii, kamera wsteczna Rear View oraz system monitorowania obszaru Front Assist. Parkowanie ułatwia również funkcja Park Distance Control z tyłu.

Szczegóły Amarok Life

W Amarok Life, dodatkowe zewnętrzne cechy na premierę będą obejmować reflektory LED do jazdy dziennej, przedni zderzak malowany w kolorze nadwozia oraz podgrzewane, składane lusterka z oświetleniem obszaru. Wersja Life jest dodatkowo wzbogacona o 17-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze Amarok Life różni się od wersji podstawowej między innymi pokryciami siedzeń. Fotele przednie mają również 8-stopniową regulację (w tym wsparcie w odcinku lędźwiowym). Obręcz wielofunkcyjnego koła kierownicy jest pokryta skórą, a przednie szyby mają ciemne przyciemnienie dla prywatności. Rozszerzona gama funkcji dla wersji Life dodatkowo obejmuje Park Distance Control z przodu, integrację klapy bagażnika w systemie centralnego zamka, czujnik deszczu, automatyczne włączanie światła dziennego i automatyczne lusterko wsteczne o zmniejszonym oślepieniu. Wzbogacony dźwięk zapewnia w sumie sześć głośników.

Szczegóły Amarok Style

Cechy Amarok Style są jeszcze bardziej obszerne. Na zewnątrz wyróżnia się standardowo 'IQ.LIGHT – matrycowymi reflektorami LED’. Tylny zderzak również jest wykończony elementami chromowanymi, a przestrzeń ładunkowa pokryta jest solidnym plastikiem. Dodatkowo Amarok Style opuszcza fabrykę w RPA z czarnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi.

Amarok Style wyposażony jest w całkowicie cyfrowe instrumenty 12,0-calowe, 12,0-calowy ekran dotykowy dla wyświetlacza infotainment oraz interfejs telefoniczny do indukcyjnego ładowania smartfonów. Zainstalowano również gniazdo 230V. Fotele są pokryte ArtVelours. Gałka zmiany biegów jest skórzana. Dodatkowy komfort i wygodę zapewniają podgrzewane fotele z przodu, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (lewa/prawa), oszklona szyba czołowa, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z 10 pozycjami oraz system zamykania i uruchamiania 'Keyless Access’. Łatwiejsze prowadzenie zapewniają dodatkowe systemy elektroniczne, takie jak wykrywanie martwego pola (asysta zmiany pasa).

Szczegóły Amarok PanAmericana i Aventura

Na końcu jako wersje najwyższe pojawiają się PanAmericana i Aventura. Amarok PanAmericana to globtroter tej linii produktów; nazwa 'PanAmericana’ ma długą tradycję w Volkswagen Samochody Użytkowe. W przypadku nowego Amaroka jest to również hołd dla poprzedniego modelu, który w 2019 roku pokonał całą Panamericanę od Alaski do Argentyny w zaledwie dziesięć dni, ustanawiając w ten sposób nowy rekord świata.

Szczegóły Amarok PanAmericana

Cechy zewnętrzne, które odróżniają nowego Amaroka PanAmericana od wersji Style, obejmują przedni zderzak w stylu X, tylnie światła LED, błyszczące 18-calowe koła oraz bar stylizacyjny i stopnie w kolorze czarnym. W porównaniu do wersji Style, Amarok PanAmericana zyskuje dodatkową elegancję w wnętrzu dzięki skórze 'Cricket’, która wpisuje się w charakter globtrotera tej wersji premium. Oba fotele z przodu można również elektrycznie regulować w 10 ustawieniach. Inną cechą wyraźnie odróżniającą PanAmericana jest deska rozdzielcza, która jest tapicerowana miękką skórą o wyglądzie premium z wbudowanym kontrastowym stębnowaniem. Również standardowo: funkcja nawigacji, system audio od Harman Kardon z ośmioma głośnikami oraz oświetlenie ambientowe. Również skrzynia ładunkowa jest wyposażona w oświetlenie. Dodatkowo Amarok PanAmericana posiada również ACC+ Adaptacyjny Tempomat z Inteligentną Asystą Prędkości (za pomocą Dynamicznego Wyświetlacza Znaków Drogowych), Park Assist oraz Area View (kamera 360 stopni). Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, stały napęd 4MOTION na wszystkie koła ma w standardzie mechaniczny blokadę dyferencjału.

Szczegóły Amarok Aventura

Poziom wykończenia Amarok Aventura jest szczególnie ekskluzywny. W przeciwieństwie do Amaroka Style, ma standardowo błyszczące 20-calowe felgi aluminiowe. Podobnie jak Amarok PanAmericana, Aventura również jest wyposażona w 'IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED’ i tylne światła LED. Częściowo dzieli z PanAmericana przedni zderzak w stylu X. Aventura odróżnia się od wszystkich innych wersji na zewnątrz za pomocą chromowanych elementów wykończeniowych na pokrywach lusterek i klamrach drzwi, sportowego zderzaka malowanego w kolorze nadwozia oraz chromowanych pasków wykończeniowych w stopniach. Również z tyłu zderzak jest chromowany.

Tak jak w PanAmericana, deska rozdzielcza w Aventura również jest pokryta miękką skórzaną tapicerką; dekoracyjne stębnowanie zapewnia dodatkowy elegancki kontrast. W przypadku siedzeń i wkładek drzwiowych Volkswagen Samochody Użytkowe stosuje w tym przypadku elegancką, prawdziwą skórę 'Savona’. Dodatkowy komfort i funkcjonalność obejmują, podobnie jak w PanAmericana, funkcję nawigacji, system audio Harman Kardon z ośmioma głośnikami, oświetlenie ambientowe i oświetlenie skrzyni ładunkowej. Aventura ma również standardowo ACC+ Adaptacyjny Tempomat z Inteligentną Asystą Prędkości, Park Assist oraz Area View. Inny system wspomagania kierowcy, który jest standardem w Amaroku Aventura, to asystent pasa z centrowaniem pasa.

Sześć inteligentnych profili jazdy wspomaga kierowcę

Do sześciu różnych inteligentnych profili jazdy wspomaga kierowcę, co sprawia, że jazda Amarokiem jest jeszcze łatwiejsza. W zależności od specyfikacji, profile to Normal, Eco, Ślisko, Śnieg/Piasek, Błoto/Rowy oraz Holowanie/Transport. Dzięki temu Amarok może sprostać praktycznie każdemu wyzwaniu, jakie może napotkać w codziennym życiu pick-upa.

AKCESORIA – DOPASOWANE ROZWIĄZANIA

Volkswagen Amarok można dalej indywidualizować za pomocą szerokiej gamy akcesoriów. Oferta obejmuje różne kombinacje kół/opon, takie jak 21-calowe felgi aluminiowe 'Varberg’ (opony: 275/45) oraz, po raz pierwszy fabrycznie, opony terenowe (do 18 cali). Oprócz tego dostępne będą specyficzne akcesoria do pick-upów, dzięki którym Amarok można dostosować do jego zastosowań w czasie wolnym, długich podróżach oraz codziennej pracy. Wszystko zaczyna się u góry na dachu: dzięki specyficznej nośności dachu 350 kg, czteroosobowy namiot dachowy będzie dostępny po raz pierwszy jako akcesorium, które można rozstawić na systemie nośnym pick-upa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.