Land Rover wprowadził nową generację modelu Range Rover Sport w 2022 roku, podnosząc poprzeczkę dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii w samochodzie.
Kiedy Land Rover zaprezentował linię Range Rover Sport w 2005 roku, zbudował ją na bazie platformy Land Rover Discovery 3, dodając luksusowe udogodnienia z flagowego modelu Range Rover. Natomiast druga generacja RRS powstała na platformie L405, która jest wspólna zarówno dla Range Rovera, jak i Land Rovera Discovery 4. Dla modelu z 2022 roku producent wybrał nową architekturę MLA (Modulable Longitudinal Architecture), która wcześniej była stosowana tylko w modelach Jaguar XJ, J-Pace oraz Range Rover.
Nowy design zawiera niektóre elementy z linii Range Rover Velar, w tym chowane klamki i ostre linie nowych reflektorów LED. Pochylona przednia szyba była już charakterystyczna dla RRS od pierwszej generacji, podobnie jak pochylone do przodu tylne okno. Aby ukryć wysoki przód, producent zastosował masywny zderzak z dolnym i górnym grillem, po bokach z grupami świateł przeciwmgielnych. W ten sposób główny grill przypominał bardziej poziomą, wzorzystą listwę łączącą reflektory.
Land Rover stworzył minimalistyczny design we wnętrzu kabiny, wyposażając ją w 13,7-calowy wyświetlacz TFT przed kierowcą oraz 13,1-calowy zakrzywiony ekran dotykowy, który zastąpił tradycyjną konsolę środkową. Kontynuacją tego był wysoki środkowy tunel, który dzielił przednie fotele. Producent wiedział, że te pojazdy są zazwyczaj używane przez maksymalnie cztery osoby, więc tylne środkowe miejsce było raczej wąskim przejściem między dwoma komfortowymi zewnętrznymi fotelami. Niemniej jednak, oferowało trzecie zagłówki z tyłu.
Pod maską producent zainstalował napędy mild-hybrid zasilane silnikami benzynowymi lub turbo-dieselami. Najwyższa wersja modelu miała podwójnie doładowany silnik V8, który został przejęty od BMW.
Nowy Range Rover Sport redefiniuje luksus sportowy, łącząc asertywne i instynktowne osiągi na drodze z charakterystycznym dla marki Range Rover wyrafinowaniem, postępową elegancją w designie i nowoczesnymi udogodnieniami. Trzecia generacja modelu jest najbardziej pożądana, zaawansowana i dynamiczna do tej pory.
Zestaw potężnych i efektywnych napędów obejmuje hybrydowy napęd elektryczny z sześciocylindrowym silnikiem, nowy mocny silnik V8 oraz łagodne hybrydowe silniki benzynowe i diesla Ingenium. Napęd w pełni elektryczny zostanie wprowadzony w 2024 roku, gdy Land Rover będzie kontynuował swoją drogę do elektryfikacji.
Nowy Range Rover Sport dostępny jest w wersjach SE, HSE i Autobiography, a przez pierwszy rok produkcji dostępna będzie edycja specjalna First Edition z unikalną specyfikacją.
Thierry Bolloré, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, powiedział: „Wyjątkowy Nowy Range Rover Sport wyznacza nowe standardy jako ostateczny luksusowy SUV sportowy, budując na siedemnastoletniej unikalnej atrakcyjności dla klientów. To najnowsza inkarnacja naszej wizji tworzenia najbardziej pożądanych nowoczesnych pojazdów luksusowych na świecie, łącząc nowe poziomy zrównoważonego rozwoju z charakterystycznymi cechami, które uczyniły Range Rover Sport tak popularnym.”
Projekt w szczegółach
Wyrafinowana sylwetka zewnętrzna jest nie do pomylenia z Range Rover Sport, z napiętymi kształtami, dynamiczną postawą i natychmiast rozpoznawalnym profilem, doskonale podkreślonym detalami przypominającymi stealth oraz muskularnymi proporcjami – dając wrażenie gotowości pojazdu do działania.
Dramatu dodają proporcje, które podkreślają charakter Range Rover Sport, z krótkimi zwisami, asertywnym przodem i stromymi szybami z przodu i z tyłu. Te charakterystyczne elementy nadają silną i imponującą obecność na drodze, która komunikuje moc i osiągi.
Rzeźbiona karoseria jest wzbogacona o ekskluzywne wykończenia, takie jak przedni grill przypominający stealth oraz cyfrowe jednostki oświetleniowe LED, które tworzą charakterystyczny znak świateł dziennych (DRL). Przyciągające wzrok wzory, najcieńsze kiedykolwiek zastosowane w Land Roverze, znajdują się nad rzeźbionym, podwójnym otworem dolnym zderzaka, który integruje poziomy element w kolorze nadwozia, co tworzy większą wizualną szerokość, wzmacnianą czarnymi detalami.
Doskonale dopracowane elementy projektowe znajdują odbicie z tyłu, gdzie znajduje się rzeźbiona klapa bagażnika z pełnowymiarowym napisem Range Rover. Nieprzerwane grafiki LED wprowadzają technologię LED na produkcyjny pojazd po raz pierwszy, zapewniając wyraźny i nowoczesny wygląd w nocy, który jest żywy i konsekwentny z każdego kąta. Charakterystyczna linia biegnąca wzdłuż pojazdu jest podkreślona nowymi detalami dolnych błotników oraz najdłuższym spojlerem, jaki kiedykolwiek zastosowano w Range Roverze.
Czyste linie zewnętrzne są wzmocnione pięknie wykonanym, płaskim szkleniem i klamkami drzwi, ukrytą listwą wykończeniową oraz laserowo spawanym dachem, co nadaje pojazdowi precyzyjny, techniczny i wyrafinowany wygląd. Te technologie wspierające projekt przyczyniają się do doskonałej wydajności aerodynamicznej, osiągając współczynnik oporu powietrza na poziomie zaledwie 0,29.
Nowy model Dynamic wprowadza jeszcze ostrzejszy nacisk na celowy charakter SUV-a z wyjątkowymi elementami designu zewnętrznego. Felgi w odcieniu satynowej szarości wzbogacono o wykończenia w odcieniu satynowego miedzi dla klap wentylacyjnych na masce i bocznych panelach, podczas gdy grill i napis Range Rover wykończono w matowym grafitowym atlasie.
Z unikalnymi przednimi i tylnymi zderzakami oraz dostosowanym dolnym wykończeniem w kolorze nadwozia, model Dynamic dostarcza najbardziej dramatycznej interpretacji formuły Range Rover Sport.
Prof. Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny Range Rover, powiedział: „Nasz najnowszy Range Rover Sport w pełni przyjmuje naszą modernistyczną koncepcję projektowania pojazdów, jednocześnie podkreślając jego niezaprzeczalny sportowy i pewny charakter.”
Redukcyjny design Nowego Range Rover Sport obejmuje jego całkowicie nową wnętrze, które oferuje charakterystyczną dla Range Rover pozycję siedzącą, najnowsze technologie i najlepsze materiały, tworząc doskonałą równowagę między elegancją a pragnieniem. Kabina przypominająca kokpit nadaje ton dynamicznemu doświadczeniu jazdy, zapewniając doskonałą widoczność, jednocześnie otaczając kierowcę wysokim, pochylonym konsolą środkową i intuicyjnymi technologiami.
Innowacyjne i zrównoważone wybory materiałowe obejmują dotykowe i lekkie tekstylia Ultrafabrics™ w atrakcyjnych odcieniach Duo Tone, podczas gdy unikalna opcja tekstylna sięgająca deski rozdzielczej oraz detali drzwi również jest dostępna. Inne alternatywy to luksusowe opcje skórzane w wykończeniu z ziarnem, Windsor lub miękkiej skóry Semi-Aniline.
Te dotykowe materiały harmonijnie łączą się z nowym wykończeniem wnętrza Moonlight Chrome, podczas gdy elementy takie jak zintegrowane głośniki audio, opracowane wspólnie z Meridianem i ukryte za tekstyliami tylnych drzwi, przyczyniają się do czystego, wyraźnego i nowoczesnego wyglądu.
Angażujące na każdej podróży
Nowy Range Rover Sport wprowadza bardziej zaawansowane technologie zawieszenia niż kiedykolwiek wcześniej, zapewniając kompleksowe narzędzia dynamiczne dla najbardziej angażującego i dynamicznego doświadczenia jazdy.
Wrodzona sztywność i wytrzymałość elastycznej architektury z mieszanych metali (MLA-Flex) – która zapewnia do 35 procent wyższa sztywność skrętna w porównaniu do poprzedniego Range Rover Sport – stanowi podstawę tej technologii. Harmonijnie współpracuje z zestawem systemów zarządzanych przez system zintegrowanej kontroli zawieszenia – wszystkie specjalnie dostosowane do Nowego Range Rover Sport.
Nick Collins, dyrektor wykonawczy programów pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Pionierska architektura MLA Land Rovera oraz najnowsze systemy zawieszenia łączą się, aby zapewnić najwyższy poziom dynamizmu, jaki kiedykolwiek widzieliśmy w Range Rover Sport. Zintegrowana kontrola zawieszenia zarządza kompleksowym zestawem innowacji, koordynując wszystko, od najnowszego systemu zawieszenia pneumatycznego o zmiennej objętości po naszą kontrolę aktywnego przechyłu Dynamic Response Pro. Efektem jest najbardziej angażujący i ekscytujący Range Rover Sport w historii.”
Nowy Dynamic Response Pro współpracuje z najnowszej generacji dynamicznym zawieszeniem powietrznym, które wprowadza sprężyny powietrzne o zmiennej objętości po raz pierwszy.
Dynamic Response Pro zapewnia ostateczną kontrolę przechyłów za pomocą 48-woltowego systemu elektronicznej kontroli przechyłu, zdolnego do zastosowania do 1400Nm momentu obrotowego na każdej osi, co zapewnia zaufanie w doświadczeniu jazdy oraz nowe poziomy kontroli nad karoserią i stabilności podczas zakrętów.
Dynamiczne zawieszenie powietrzne jest standardowym wyposażeniem w każdym Nowym Range Rover Sport, a inteligentny system zwiększa zakres pracy zawieszenia. Działa to poprzez zmienianie ciśnienia wewnątrz komór (wyższe ciśnienie zapewnia twardsze tłumienie), aby zapewnić tradycyjny komfort Range Rovera z dynamicznym prowadzeniem oczekiwanym od Range Rover Sport. Aby zoptymalizować reakcje, pojazd monitoruje drogę przed sobą, korzystając z danych nawigacyjnych eHorizon, aby odpowiednio przygotować się na nadchodzące zakręty.
Technologia Adaptive Dynamics 2 przyczynia się do dynamicznej zdolności, dzięki ciągłemu kontrolowaniu aktywnych tłumików z podwójnymi zaworami, aby zredukować niepożądane ruchy nadwozia. Monitoruje zewnętrzne czynniki do 500 razy na sekundę, aby dostarczyć idealne reakcje i, w harmonii z innymi technologiami zawieszenia, zapewnia najbardziej precyzyjną i skomponowaną dynamikę jazdy spośród wszelkich Range Rover Sport.
Zwinność podczas pokonywania zakrętów Nowego Range Rover Sport została podniesiona na wyższy poziom dzięki systemowi All-Wheel Steering, Torque Vectoring by Braking oraz elektronicznemu aktywnemu dyferencjałowi. All-Wheel Steering zapewnia skręt tylnych kół o maksymalnie 7,3 stopnia w fazie opóźnionej w stosunku do przednich kół w celu osiągnięcia lepszej zwinności i zwrotności przy niskich prędkościach, podczas gdy przy wyższych prędkościach skręca w fazie współrzędnych, zapewniając doskonałą stabilność. Dzięki temu Nowy Range Rover Sport ma promień skrętu hatchbacka i zwrotność typowego mniejszego samochodu.
Najlepsze z systemów zawieszenia Nowego Range Rover Sport łączy się w pakiecie Stormer Handling Pack, który obejmuje Dynamic Response Pro, All-Wheel Steering, elektroniczny aktywny dyferencjał z Torque Vectoring by Braking oraz konfigurowalne programy. Ostatni z nich daje możliwość personalizacji trybów jazdy, dostosowując doświadczenie jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią. Wszystkie elementy tego pakietu są standardem w napędach P510e Electric Hybrid i P530.
Wszystkie modele Nowego Range Rover Sport wyposażone są w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF oraz inteligentny napęd na wszystkie koła, który intuicyjnie przewiduje, gdzie potrzebna jest przyczepność, efektywnie angażując napęd, aby zapewnić najskuteczniejszy postęp w każdych warunkach, przy jednoczesnej optymalizacji efektywności.
Zwiększając osiągi w terenie, dostępny jest najnowszy system Terrain Response 2® firmy Land Rover, który inteligentnie stosuje najbardziej odpowiednie ustawienia dla terenu. Nowa funkcja Adaptive Off-Road Cruise Control debiutuje w Nowym Range Rover Sport i pomaga kierowcom w pokonywaniu trudnego terenu, utrzymując stały postęp w zależności od warunków gruntowych. Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech ustawień wygody, a system inteligentnie dostosowuje prędkość, pozwalając kierowcy skupić się na kierowaniu.
Uosobienie sportowego luksusu
Nowy Range Rover Sport sprawia, że każda podróż to wydarzenie. Może być dostrojony, aby być tak dynamicznie angażującym, jak pragnie kierowca, oferując jednocześnie zwiększone poziomy wyrafinowania i komfortu. Ta zdolność do łączenia dwóch charakterów, oferując wyższy luksus i zaangażowanie skoncentrowane na kierowcy, jest możliwa dzięki kompleksowemu zestawowi technologii i funkcji.
Doskonałym fundamentem dla angażującej i wspierającej podróży są elektryczne, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień, z 22-stopniową regulacją, funkcją masażu i skrzydłowymi zagłówkami. Fotele flagowe zapewniają maksymalne wsparcie podczas dłuższych podróży i ekscytujących przejażdżek po krętych drogach, podczas gdy pasażerowie tylnych siedzeń korzystają z ergonomicznie zoptymalizowanej geometrii siedzeń, z 31 mm zwiększonym miejscem na nogi i 20 mm większą przestrzenią na kolana, co zapewnia większy komfort i wsparcie.
Nowa generacja systemu oczyszczania powietrza w kabinie Cabin Air Purification Pro jest dostępna, aby stworzyć i utrzymać idealne warunki do jazdy. Łączy filtrację PM2.5 z technologią nanoeTM X, by znacząco zredukować zapachy, bakterie i alergeny, w tym wirus SARS-CoV-2. Drugie urządzenie nanoeTM X jest zamontowane w drugim rzędzie, aby zapewnić stałą jakość powietrza w całej kabinie. Zaawansowana funkcja zarządzania poziomem CO2 pozwala właścicielom oczyścić kabinę przed podróżą lub podczas jazdy – zapewniając wyższy poziom czujności przy każdej jeździe oraz poprawiając samopoczucie wszystkich pasażerów.
Oferowane są potężne opcje audio Meridian, a system dźwiękowy Meridian Signature Sound jest najnowocześniejszym i najpotężniejszym systemem audio, jaki kiedykolwiek zastosowano w Range Rover Sport. Zapewnia on otaczające doświadczenie dźwiękowe dzięki 29 głośnikom, nowemu subwooferowi i mocy wzmacniacza do 1430W – w tym czterem głośnikom w zagłówkach, które umożliwiają osobom podróżującym w czterech głównych siedzeniach pojazdu doświadczenie osobistych stref dźwiękowych.
Nowej generacji system aktywnej redukcji hałasu ma również swoje miejsce, redukując efekt hałasu drogi i opon wchodzącego do kabiny, aby zapewnić maksymalne wyrafinowanie kabiny lub umożliwić pasażerom cieszenie się niezmąconym dźwiękiem dostarczanym przez napęd Nowego Range Rover Sport. Doświadczenie to jest wzmocnione, gdy pojazd jest w trybie jazdy Dynamic, gdy zaawansowany system podkreśla dźwięki silnika. W normalnej jeździe mikrofony i akcelerometry zainstalowane w każdym błotniku nieustannie monitorują dźwięki wchodzące do pojazdu, a cyfrowe procesory obliczają poziom dźwięku, który należy zredukować, aby wyeliminować go z kabiny – podobnie jak w przypadku pary wysokiej jakości słuchawek.
Intuicyjne udogodnienia przyczyniają się do poczucia nowoczesnego luksusu, a Nowy Range Rover oferuje wysuwane klamki z czujnikiem zbliżeniowym, miękkie zamykanie drzwi i system odblokowywania przy podejściu, co umożliwia bezproblemowe wejście do pojazdu, zachowując jednocześnie czyste linie zewnętrzne. Automatyczne zablokowanie przy odejściu zapewnia bezpieczeństwo.
Bezproblemowa technologia
Potężna architektura elektryczna pojazdów (EVA 2.0) firmy Land Rover wspiera ekosystem płynnych technologii połączonych, w tym aktualizacje oprogramowania Over The Air (SOTA). Ta inteligentna technologia zapewnia zdalne aktualizacje dla 63 modułów elektronicznych, zapewniając, że Nowy Range Rover Sport pozostaje na czołowej pozycji w zakresie innowacji, nowoczesnej technologii i usług przez cały okres użytkowania.
Alex Heslop, dyrektor inżynierii elektrycznej Jaguar Land Rover, powiedział: „Życie z Nowym Range Rover Sport nie mogłoby być łatwiejsze dzięki jego zestawowi połączonych technologii. Nasza nagradzana infotaiment Pivi Pro jest sercem tego doświadczenia, a jego dotykowy, zakrzywiony ekran błyszczący zapewnia intuicyjną kontrolę nad systemami pojazdu. Aby pomóc kierowcom utrzymać koncentrację, wbudowana sztuczna inteligencja Alexa jest dostępna, aby klienci mogli patrzeć na drogę i trzymać ręce na kierownicy, wykonując wszystko, od ustawienia nawigacji po składanie połączeń i wybieranie źródeł mediów.”
Nagradzany system infotaiment Pivi Pro jest wyposażony w zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości o przekątnej 13,1 cala, umiejscowiony w centralnej części nowoczesnej deski rozdzielczej. Kontroluje wszystko, od nawigacji po multimedia i ustawienia pojazdu, ucząc się nawyków użytkownika i inteligentnie personalizując doświadczenie na pokładzie, stając się prawdziwym intuicyjnym asystentem.
Pivi Pro oferuje łatwy w użyciu interfejs z ekranem głównym, który można spersonalizować, aby zawierał najczęściej używane funkcje, podczas gdy większość funkcji można uzyskać w zaledwie dwa dotknięcia głównego ekranu. Sprzężenie zwrotne dotykowe wzmacnia system, zapewniając pozytywną informację zwrotną na wejścia operatora, zmniejszając potrzebę odrywania wzroku od drogi, aby potwierdzić wybór. Ekran Pivi Pro uzupełnia 13,7-calowy interaktywny wyświetlacz kierowcy, z grafiką w wysokiej rozdzielczości, która odzwierciedla główny system Pivi oraz konfigurowalnym układem, dzięki któremu kierowcy mogą zobaczyć informacje, które są dla nich najważniejsze.
Amazon Alexa wprowadza nowy poziom wygody, umożliwiając kontrolę różnych ustawień i funkcji za pomocą naturalnych poleceń głosowych, zmniejszając potencjał rozproszenia uwagi. Alexa jest wbudowana w Pivi Pro i można ją aktywować, mówiąc „Alexa” lub naciskając przycisk Alexa na ekranie dotykowym. Inteligentna sztuczna inteligencja głosowa integruje również wykorzystanie urządzeń Alexa w domu za pośrednictwem aplikacji Land Rover na smartfona.
Alexa działa bez smartfona – wystarczy, że właściciele zalogują się za pomocą swojego konta Amazon, aby wbudowane eSIMy pojazdu zapewniły łączność. Bezprzewodowy Apple CarPlay® i bezprzewodowy Android Auto™ są standardowym wyposażeniem, co oznacza, że smartfony można schować na dedykowanej bezprzewodowej ładowarce o mocy 15W, poniżej ekranu Pivi, bez potrzeby prowadzenia kabli.
Dynamiczne osiągi Nowego Range Rover Sport oraz zwiększone wyrafinowanie wspierane są przez najnowsze, skoncentrowane na bezpieczeństwie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS). Wszystkie modele są wyposażone w system awaryjnego hamowania, 3D Surround Camera, w tym czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujnik głębokości wody, ClearSight Ground View oraz światła manewrowe – tempomat, monitor stanu kierowcy, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz rozpoznawania znaków drogowych.
Elektryfikowane osiągi
Kompletna gama elektryfikowanych napędów dostarcza tradycyjnych osiągów Range Rover Sport. W skład gamy wchodzi hybryda elektryczna o przedłużonym zasięgu, sześciocylindrowe silniki benzynowe i diesla Ingenium wykorzystujące technologię mild-hybrid oraz zupełnie nowy silnik V8 Twin Turbo. W 2024 roku gama Nowego Range Rover Sport będzie ewoluować o nowy model w pełni elektryczny.
Nowy P510e Electric Hybrid został zaprojektowany z myślą o wymaganiach kierowców szukających przejażdżki o wysokich osiągach, imponującej efektywności i zasięgu EV na poziomie ponad 125 km bez emisji. Płynnie łączy 3,0-litrowy silnik benzynowy Ingenium z potężnym silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW i akumulatorem o pojemności 38,2 kWh, wytwarzając łączną moc systemu 375 kW (510 PS).
Jest w stanie osiągnąć prędkość od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy, zasięg elektryczny wynoszący do 125 km – wystarczający, aby większość właścicieli mogła naładować do 75 procent podróży na prąd – oraz emisję CO2 wynoszącą zaledwie 37 g/km.
Alternatywnie, nowy flagowy silnik V8 Twin Turbo generuje 390 kW (530 PS) dla najbardziej ekscytującego charakteru Range Rover Sport, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy z włączonym trybem Dynamic Launch i wprowadzając dodatkowy poziom visceralnej ekscytacji do gamy.
Szeroki wybór napędów obejmuje sześciocylindrowe silniki benzynowe mild-hybrid D250, D300 i D350 oraz mocne silniki P360 i P400 mild-hybrid z prostym sześciocylindrowym silnikiem Ingenium.
Niezrównana zdolność
Nowy Range Rover Sport jest najbardziej dynamicznie zdolną wersją luksusowego SUV-a Land Rovera, a jednocześnie najbardziej kompetentną na nawierzchniach nieutwardzonych. Inteligentny napęd na wszystkie koła (iAWD) integruje się z najnowszymi innowacjami i technologiami do jazdy w terenie, aby zapewnić jego szeroką zdolność do działania.
Rory O’Murchu, dyrektor linii pojazdów, Jaguar Land Rover, powiedział: „Zaawansowana dynamika zawieszenia Nowego Range Rover Sport przyczynia się do jego ogromnej zdolności w terenie, wykorzystując w pełni jego sprzęt i oprogramowanie. To pierwszy pojazd, który dysponuje naszym nowym systemem Adaptive Off-Road Cruise Control, który został zaprojektowany, aby pomóc kierowcom skupić się na kierowaniu, zapewniając jednocześnie stały i komfortowy postęp po nierównym terenie.”
Adaptive Off-Road Cruise Control jest ewolucją All-Terrain Progress Control i pozwala kierowcy ustawić pożądaną prędkość oraz poziom komfortu z dostępnych czterech ustawień na nierównych nawierzchniach. To pierwszy Land Rover, w którym zastosowano tę funkcjonalność, przynosząc lepsze osiągi w terenie do gamy, pozwalając kierowcy skupić się wyłącznie na kierowaniu pojazdem po trudnym terenie.
Terrain Response 2® automatycznie wykrywa nawierzchnię i teren, aby dostosować zawieszenie, aby najlepiej poradzić sobie z sytuacją, informując kierowcę za pośrednictwem ekranu Pivi Pro. Działa w harmonii z kompleksowymi systemami zawieszenia, aby zapewnić najbardziej efektywny postęp w terenie.
Nowy Range Rover Sport będzie produkowany wyłącznie w zakładzie produkcyjnym w Solihull w Wielkiej Brytanii, obok Nowego Range Rovera, na nowoczesnej linii produkcyjnej znajdującej się w tym samym budynku, w którym produkowano wczesne Land Rovery serii. To historyczne miejsce to duchowy dom Land Rovera, a jego przekształcenie w nowoczesne centrum produkcji Range Rovera i Range Rovera Sport symbolizuje sposób, w jaki firma chroni i celebruje swoje unikalne dziedzictwo.
NOWY RANGE ROVER SPORT TO NAJNOWSZA INKARNACJA REDUKCYJNEJ FILOZOFII NOWOCZESNEGO PROJEKTOWANIA LAND ROVER
Range Rover Sport definiował luksus sportowy przez 17 lat. Kiedy pojawił się w 2005 roku, ustalił standard, wprowadzając bezprecedensowe poziomy dynamiki do klasy luksusowych SUV-ów – oraz nowy wymiar do rodziny Range Rover.
Nowy Range Rover Sport jest nowoczesny, aktualny i postępowy. Trzecia generacja rozwija swój unikalny charakter w pojazd o zapierającej dech w piersiach atrakcyjności. Jego design łączy nowoczesność i wyrafinowanie, osiągając poziomy wyrafinowania, które ponownie redefiniują luksus sportowy.
Prof. Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny Range Rover, powiedział: „Nasz najnowszy Range Rover Sport w pełni przyjmuje naszą modernistyczną koncepcję projektowania pojazdów, jednocześnie podnosząc jego niezaprzeczalny sportowy i pewny charakter.”
Wewnątrz redukcyjny charakter filozofii nowoczesnego designu pojazdu osiąga przekonującą równowagę pomiędzy sartorialnym ograniczeniem a witalnym pragnieniem. Celowa, dynamiczna pozycja kierowcy nadaje ton skoncentrowanemu wnętrzu, które sprzyja ekscytującemu zaangażowaniu kierowcy.
Design zewnętrzny
Nowy Range Rover Sport kontynuuje redukcyjną filozofię projektowania Range Rovera, z czystymi liniami i napiętymi powierzchniami. Jego imponująca obecność i asertywna, muskularna postawa są wzmocnione przez światła przypominające stealth oraz grill, które wzmacniają dynamiczny charakter samochodu.
Dramatu proporcji i niepowtarzalny kontur Range Rover Sport pozbawiony są zbędnych detali. Z profilu, unosząca się, pochylona linia dachu, wznosząca się linia znaku z ukrytą listwą wykończeniową oraz 23-calowe felgi są podkreślone czystymi powierzchniami, płaskim szkleniem i płaskimi klamkami drzwi.
Z głębokimi bokami i płaskim szkleniem, co ilustruje nowy model Dynamic z głębszym dolnym wykończeniem w kolorze nadwozia, przyciąga wzrok ku drodze.
Massimo Frascella, dyrektor projektowania Range Rover, powiedział: „Nowy Range Rover Sport jest dynamicznie celowy, a jego wyraziste proporcje i objętość zapewniają unikalne połączenie wyrafinowania i dynamizmu. Jego zrównoważenie mocnych, krótkich zwisów i dramatycznych proporcji jest w pełni zgodne z rodziną Range Rover, wzbogacone pięknym wykończeniem i technicznymi detalami.”
Krótszy przedni zwis zapewnia Nowemu Range Rover Sport wzmocnioną obecność. Smukły grill i reflektory płynnie przechodzą wokół przednich narożników, łącząc się w harmonijny sposób z muskularnymi nadkolami, co stanowi wyrafinowaną interpretację celowej postawy Range Rover Sport.
Reflektory charakteryzują się precyzyjnym detalem i najnowszą technologią LED. Podpis świateł dziennych Range Rover Sport dostarcza wyraźnej grafiki o wyglądzie kryształu, uzupełnionej subtelnymi czarnymi otoczkami reflektorów – kolejnym przykładem precyzyjnego detalu i innowacji technologicznych.
Dolne wykończenie przedniego grilla charakteryzuje się podwójnym otworem, przecinanym poziomym elementem w kolorze nadwozia, co tworzy wizualną szerokość. To, w połączeniu z designem przodu, tworzy poczucie dynamiki i celu.
Tył pojazdu zapewnia prawdziwie unikalny zwrot w DNA Range Rover Sport, zachowując jednocześnie silne cechy rodzinne. Wyrazista linia barków prowadzi do tylnej sylwetki i spotyka smukłe światła tylne, z zintegrowanym tylnym panelem, który płynnie łączy się z płaskim szkleniem.
Tylne szkło ma napięty kąt dla zwiększonej dynamiki i jest otoczone opadającą linią dachu, wznoszącą się linią boczną i tylnym spojlerem.
Grafika o pełnej szerokości obejmuje napis Range Rover, umieszczony między smukłymi poziomymi jednostkami tylnymi. Te cechują nowe światła LED, zapewniające nowy poziom oświetlenia, zapewniając najwyższą jakość spójnego światła, gdy są oglądane z każdego kąta – a jednocześnie odzwierciedlając grafikę świateł przednich swoją prostotą i precyzją.
Tylna tablica rejestracyjna znajduje się na niskim i szerokim obszarze pod klapą bagażnika, przyciągając wzrok do dolnych narożników pojazdu – wizualnie obniżając samochód i osadzając go na ziemi. Dyfuzor poniżej zawiera element w formie ostrza, który otacza dolne detale i uzupełnia wyloty wydechu.
Model Dynamic charakteryzuje się detalami w odcieniu satynowego miedzi na masce i błotnikach w celu zwiększenia wyróżnienia, uzupełnionymi elementami w kolorze nadwozia, co zapewnia większą głębię bokom nadwozia. Unikalne detale przednich i tylnych zderzaków podkreślają sportowy charakter. Modele Dynamic są również definiowane przez liternictwo w kolorze matowego grafitu Atlas i satynowe szare wykończenie felg.
Projekt wnętrza
Najnowszy Range Rover Sport promuje luksus i wyrafinowanie z nienagannym smakiem. To jest wzmacniane przez dynamiczną pozycję przypominającą kokpit, która budzi zaufanie i nadaje ton najbardziej sportowemu Range Roverowi, jednocześnie harmonijnie odzwierciedlając asertywny charakter zewnętrzny.
Kabina oferuje otulające i przyjazne środowisko, wzbogacone poprzez mniejszą kierownicę, wyprofilowane siedzenia i wznoszącą się linię boczną. Pozycja kierowcy Command Driving Position zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach, wzbudzając pewność siebie i umożliwiając kierowcy idealne umiejscowienie Nowego Range Rover Sport zarówno na drodze, jak i w terenie.
Wnętrze ma architektoniczną lekkość, która bez wysiłku łączy nowoczesny design z wyrafinowanym detalem i precyzyjnymi kontrolami, starannie wykonanymi z najlepszych materiałów.
Lee Perry, menedżer projektowania wnętrz Range Rover, powiedział: „Asertywna obecność Nowego Range Rover Sport znajduje odbicie w środowisku kierowcy. Pozycja kierowcy Command Driving Position zapewnia pewność, podczas gdy łukowata konsola środkowa i wysoka linia boczna otulają kierowcę. W połączeniu z technicznym ekranem infotainment Pivi Pro, interaktywnym wyświetlaczem kierowcy i eleganckim wzornictwem, Nowy Range Rover Sport jest bardziej angażujący, wyrafinowany i luksusowy niż kiedykolwiek z perspektywy kierowcy.”
Technologia została elegancko zintegrowana z unoszącym się ekranem Pivi Pro o przekątnej 13,1 cala, umieszczonym centralnie na smukłej sekcji deski rozdzielczej.
Ekran dotykowy infotaimentu jest spotykany z nachyloną konsolą środkową, która płynnie przechodzi pod dolny brzeg unoszącego się ekranu, kierując wzrok do przodu i podkreślając angażującą pozycję za kierownicą. Ta dynamiczna koncepcja zapewnia, że podstawowe sterowania pojazdu znajdują się w zasięgu ręki, a jednocześnie zapewnia zwiększone miejsce do przechowywania zarówno w konsoli, jak i pod nią.
Nieprzerwane powierzchnie czystych interfejsów na konsoli środkowej przyczyniają się do jej technicznego, precyzyjnego wrażenia. Płynny centralny ekran dotykowy i zestaw wskaźników są uzupełnione dotykowymi kontrolami ogrzewania i wentylacji, które mają technologię „hidden-until-lit”, zapewniając czystą powierzchnię przez cały czas. Kontrolki na kierownicy wykorzystują tę samą technologię.
Kolor i materiały
Inspirowany architekturą i projektowaniem wnętrz, Nowy Range Rover Sport reprezentuje wyrafinowane przedstawienie nowoczesnego luksusu. Osiągnięto wysoce pożądany, techniczny estetykę, wykorzystując jednocześnie odpowiedzialne opcje materiałowe najwyższej jakości.
Nowy Range Rover Sport będzie dostępny z szerszym wyborem zrównoważonych materiałów niż kiedykolwiek wcześniej. Lekkie tkaniny UltrafabricsTM oferowane są w kilku odcieniach, w tym Duo Tone Light Cloud i Ebony, lub Raven Blue i Ebony – nowoczesne i subtelne możliwości kolorystyczne, które są wprowadzane do Nowego Range Rover Sport. Wyrafinowane nowe opcje dla modelu Dynamic charakteryzują różniące się elementy przy pięknie rzeźbionych fotelach i desce rozdzielczej.
Luksusowe i dotykowe materiały łączą się z elementami technicznymi, aby podkreślić nowoczesność wnętrza Nowego Range Rover Sport, w tym biżuterią Moonlight Chrome, która potwierdza bogaty, dyskretny i skoncentrowany na wydajności kabinę.
Klasyczne, ziarniste opcje skór Windsor i miękkiej skóry Semi-Aniline pozostają dostępne dla ostatecznego wyboru klienta w zakresie wnętrza, a wszystkie opcje materiałowe zapewniają dopasowaną i wyrafinowaną jakość wykończenia.
Dbałość o szczegóły sięga także unikalnego wykończenia głośników. Zintegrowane komponenty w tylnych drzwiach wykonane są z dotykowego materiału, który ukrywa elementy głośników w doskonałym projekcie. Głośniki korzystają z tego samego materiału, co reszta detali w drzwiach, aby podkreślić czyste linie panelu drzwi.
Wybór kolorów zewnętrznych wprowadza odcienie Satin Eiger Grey i Giola Green do palety kolorystycznej, a Varesine Blue jest dostępne po raz pierwszy w Range Rover Sport. Dla wzmocnienia personalizacji, ekskluzywna usługa SV Bespoke Match to Sample umożliwia właścicielom uczynienie Nowego Range Rover Sport prawdziwie ich własnym.
NOWY RANGE ROVER SPORT: DYNAMIZM SPOTYKA NIESKAZITELNE WYRAFINOWANIE
Nowy Range Rover Sport łączy dynamiczne doświadczenie jazdy z nieporównywalnym wyrafinowaniem oczekiwanym od rodziny Range Rover. Zestaw zaawansowanych technologii działa w harmonii, aby to umożliwić, zapewniając, że Nowy Range Rover Sport dostarcza unikalnego wyrażenia dynamicznych osiągów sportowych.
Sztywna i mocna elastyczna architektura Modular Longitudinal Architecture (MLA-Flex) stanowi idealne fundamenty. Jej wrodzona sztywność zapewnia do 35 procent większą sztywność skrętną i nową podstawę dla wyrafinowania. Te fundamenty są wzmacniane przez wiele warstw zaawansowanej technologii, które jednocześnie wspierają instynktowne reakcje i luksusowe wyrafinowanie, podnosząc doświadczenie podróży dla wszystkich pasażerów.
Nick Collins, dyrektor wykonawczy programów pojazdów w Land Roverze powiedział: „Nowy Range Rover Sport z łatwością równoważy dynamiczne doświadczenie na drodze, aby zapewnić niezwykłe zaangażowanie za kierownicą, z wyższym wyrafinowaniem i luksusem związanym z rodziną Range Rover. Wykorzystując moc naszej architektury MLA-Flex oraz integrując najnowsze technologie w kabinie, udało nam się stworzyć SUV-a sportowego o nowych poziomach komfortu i wyrafinowania.”
Dynamiczna osobowość
Pozycja siedzenia Command Driving Position jest częścią DNA Range Rovera, zapewniając doskonałą widoczność i pełne zaufanie podczas oceny wymiarów pojazdu. Nowe przednie panele okienne i smukłe słupki poprawiają widok na przód i bok, równocześnie łącząc znane pozycje siedzenia Command Driving Position z przypominającą kokpit pozycją siedzenia. Udało się to osiągnąć poprzez obniżenie pozycji siedzenia o 20 mm w porównaniu z Nowym Range Roverem, wyższą, pochyloną konsolą środkową, szybszym nachyleniem szyby przedniej oraz opadającą linią dachu. Mniejsza średnica kierownicy nadaje bardziej sportowe odczucie.
Poczucie zaangażowania wzmacniane jest dostępnością elektrycznych, podgrzewanych i wentylowanych foteli przednich z pamięcią ustawień, 22-stopniową regulacją, funkcją masażu oraz skrzydłowymi zagłówkami. Zapewniają one wsparcie wymagane podczas dynamicznej jazdy, a jednocześnie dostarczają wygody podczas dłuższych podróży. To samo dotyczy tylniej kabiny, w której dostępne są podgrzewane i wentylowane fotele z elektrycznie regulowanym nachyleniem i skrzydłowymi zagłówkami. Kąt nachylenia siedziska zapewnia lepsze wsparcie, z większą przestrzenią na nogi niż wcześniej – poprawiając komfort i wsparcie w różnych warunkach jazdy.
Czyste powietrze: poprawione samopoczucie
Nowy Range Rover Sport jest dostępny z systemem oczyszczania powietrza w kabinie Cabin Air Purification Pro z filtracją PM2.5 oraz technologią nanoeTM X dla najzdrowszego i najczystszej jakości powietrza w kabinie. Zaawansowane systemy filtracji powietrza współpracują, aby znacząco zredukować zapachy, bakterie i alergeny, w tym wirus SARS-CoV-2.