Model Integra Type S stał się już dobrze znaną nazwą wśród miłośników motoryzacji, zwłaszcza wśród entuzjastów Hondy i Acury, a jego powrót ogłoszono wiosną 2023 roku.
Honda używała nazwy Integra dla swoich produktów od 1985 roku, zaczynając od modelu Quint Integra, który sprzedawano w Japonii, a później także w Stanach Zjednoczonych i Europie. Jednak od czwartej generacji ta nazwa została usunięta z oferty Acury, zastąpiona przez model RSX. W 2022 roku japońska marka premium postanowiła przywrócić ten model, a w 2023 roku zaprezentowała wersję Type S, skierowaną głównie do młodszego pokolenia. To sportowy pojazd, który oferował jednocześnie wystarczająco dużo komfortu i przestrzeni, by można go było uznać za samochód rodzinny.
Choć nie był to pierwszy czterodrzwiowy Integra, sportowy charakter wersji Type S był bardziej widoczny. Przednia część pojazdu zachowała kanciastą stylizację, znaną z innych modeli Integra, ale z innym zderzakiem. Ten zderzak miał większe wloty powietrza po bokach oraz szeroki grill i spoiler na dole. Ponadto, główny pięciokątny grill ozdobiono logo Type S. Dodatkowo, na masce umieszczono wentylator. Na koniec, producent zainstalował z tyłu system wydechowy z trzema końcówkami, centralnie umiejscowiony, podobnie jak w modelu Civic Type R, z którym Integra Type S dzieliła swoją platformę.
Wewnątrz, producent zastosował kabinę o podobnym wyglądzie jak w pozostałych modelach Integra, z wyjątkiem sześciobiegowej skrzyni manualnej, która zastąpiła wybierak CVT. Ponadto, zagłówki przednich foteli ozdobiono haftowanym logo Type S.
Jednak najbardziej znaczącą zmianą był napęd, który otrzymał silnik K20C z turbodoładowanym silnikiem rzędowym czterocylindrowym jak Civic Type R. Moc przekazywana była na przednie koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. W przeciwieństwie do Type R, który koncentrował się na osiągach, Type S zaprojektowano głównie do użytku ulicznego, dlatego wyposażono go w adaptacyjne zawieszenie, które zapewniało bardziej komfortową jazdę niż jego odpowiednik z logo Hondy.
Po raz pierwszy publicznie zaprezentowany podczas 2023 Acura Grand Prix w Long Beach, model 2024 Acura Integra Type S wprowadza nową interpretację maksymalnej wydajności na ulicy dla nowego pokolenia entuzjastów motoryzacji.
Wyposażony w wysokoobrotowy, czterocylindrowy silnik generujący klasowe 320 koni mechanicznych, nowy doładowany model Integra Type S pozostaje wierny dziedzictwu Acura w zakresie wysokowydajnych modeli Integry oraz bogatej historii wariantów Type S. Do standardowego wyposażenia należy silnik VTEC® o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem, ekskluzywna 6-biegowa manualna skrzynia biegów, dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz system adaptacyjnych amortyzatorów dostosowanych do osiągów. Potężne hamulce Brembo® z przodu oraz lekkie 19-calowe koła pokryte oponami letnimi o wysokiej wydajności dopełniają dynamiczną całość.
Integra Type S to czwarty wariant wydajności Type S, który zadebiutował w ciągu ostatnich 24 miesięcy, przenosząc styl Integry na nowy poziom dzięki odważnej i agresywnej sylwetce, dynamicznie umieszczonym potrójnym wydechu, dużym wlotom powietrza z przodu, wentylowi na masce oraz tylnemu dyfuzorowi, które natychmiast komunikują jej wysokowydajnościowe możliwości.
„Nowa Acura Integra Type S stawia wydajność i design z turbodoładowaniem Type S u wrót naszej marki,” powiedział Emile Korkor, asystent wiceprezydenta w Acura National Sales. „Nowa Integra zdobyła tytuł 2023 North American Car of the Year™ i Integra Type S rozwija jej niesamowite osiągi poprzez znaczące usprawnienia wszystkich elementów doświadczenia prowadzenia, nie rezygnując przy tym z wyrafinowania wnętrza ani codziennej użyteczności.”
Dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej rozwijać możliwości Acura Integra Type S, sportowy sedan dostępny jest z szeroką gamą autoryzowanych akcesoriów Acura, w tym spoilerem tylnym z włókna węglowego, pokrywkami lusterek z włókna węglowego, oświetloną czarną emblematyką Acura z przodu, 19-calowymi kołami w kolorze miedzi oraz gałką zmiany biegów z tytanu inspirowaną modelem Integra Type R.
Model 2024 Integra Type S trafi do sprzedaży w czerwcu 2023 roku.
Wymiary i design wysokiej wydajności
Nowa Acura Integra Type S jest znacznie szersza (o 2,8 cala) niż standardowa Integra, z odważnie zaokrąglonymi błotnikami i większymi, 19-calowymi kołami oraz oponami 265/30 R19, co zapewnia bardziej muskularną postawę i obecność na drodze. Z każdego kąta, Integra Type S wyróżnia się jako jedyny pojazd w segmencie premium wydajnych kompaktów, który oferuje elastyczny design pięciodrzwiowego liftbacka.
Każdy panel nadwozia z przodu słupków A jest unikalny dla Type S. Nowa, bardziej agresywna przednia część pojazdu dominuje dzięki większemu, otwartemu grillu Diamond Pentagon, który w połączeniu z nową wentylowaną maską poprawia przepływ powietrza o 170%, chłodząc większy i znacznie mocniejszy silnik z turbodoładowaniem. Szersze dolne otwarcie dostarcza powietrze do intercoolera, wspierając wyższe ciśnienie doładowania, co dodatkowo poprawia wydajność silnika.
Przeprojektowana tylna część pojazdu ujawnia trzy duże centralnie umieszczone wydechy, co jest nowością w modelach Type S. Nowy błyszczący czarny dyfuzor oraz spojler na pokrywie bagażnika zwiększają docisk.
Emblematy Type S umieszczone na grillu, na każdym przednim błotniku oraz na pokrywie bagażnika dodatkowo wyróżniają ten model o wysokiej wydajności. Nawiązując do ikonicznego modelu trzeciej generacji, „Integra” po raz kolejny jest wyembossowane z przodu i z tyłu.
Acura Integra Type S dostępna jest w siedmiu efektownych kolorach, w tym w ekskluzywnym dla Type S Tiger Eye Pearl. Można wybrać trzy opcje wnętrza: Czerwony, Czarny i Orchideowy.
Najmocniejsza i najbardziej angażująca Integra w historii
W sercu Acura Integra Type S znajduje się wysokoobrotowy, doładowany silnik DOHC VTEC® o pojemności 2.0 litra z bezpośrednim wtryskiem oraz unikalnym strojenie przepustnicy, co zapewnia szybszą reakcję oraz 33% większą pojemność niż standardowy silnik 1.5 litra. Z mocą 320 koni mechanicznych (SAE net @ 6,500 rpm) oraz momentem obrotowym 310 lb.-ft. (SAE net @ 2,600 do 4,000 rpm) – wzrost o 120 KM i 118 lb.-ft. w porównaniu do standardowej Integry – model Type S ma zarówno wiodącą w klasie moc, jak i wiodący w klasie stosunek mocy do wagi wynoszący zaledwie 10,1 funta na konia mechanicznego.
Nowy, o dużym przepływie układ wydechowy, ekskluzywny dla Acura Integra Type S, uwalnia pełny potencjał nagradzanego silnika 2.0 liter (K20C1). W połączeniu z odpowiednim oprogramowaniem, zapewnia on najwyższą w Ameryce Północnej moc silnika czterocylindrowego i wiodącą w klasie wydajność specyficzną wynoszącą 160 KM/litr.
Mniej restrykcyjny układ wydechowy typu straight-through również poprawia wrażenia z jazdy, oferując charakterystyczny dźwięk wydechu ekskluzywny dla Type S. Dzięki aktywnej klapce wydechowej, Integra Type S dostarcza wyraźnych doznań akustycznych w każdym trybie jazdy, a gdy nadszedł czas na maksymalne emocje, tryb Sport+ podkręca to do 11, generując ekscytujące „pops i bangs”, oferując najbardziej angażujące doświadczenie.
Acura jest znana z doskonałych manualnych skrzyń biegów, a Integra Type S ma jedyną manualną skrzynię biegów w swojej klasie, precyzyjną, krótkoskokową 6-biegową z automatycznym systemem dopasowywania obrotów, co zapewnia bliskie i satysfakcjonujące połączenie z kierowcą. Standardowy dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu helical (LSD) skutecznie przenosi znaczną moc silnika na asfalt.
Dynamika podwozia o wysokiej wydajności
Dla maksymalnej przyczepności na drodze i stabilności przy dużych prędkościach, Acura Integra Type S oferuje innowacyjną konstrukcję tylnej zawieszenia dual-axis oraz znacznie szersze tory przednie i tylne niż standardowa Integra (+3,5 cala z przodu i +1,9 cala z tyłu). System dual-axis znacznie redukuje również torques steer, głównie poprzez zmniejszenie offsetu osi kierowniczej o 0,75 cala. Grubszy (+2 mm) stabilizator z przodu o średnicy 29,0 mm poprawia reakcję.
Wyłącznie dla Acura Integra Type S dostosowano standardowy system amortyzacji adaptacyjnej (ADS). Kontrolowany przez Zintegrowany System Dynamiki (IDS), z wyraźnie zróżnicowanymi charakterystykami amortyzacji w trybach Comfort, Sport i Sport+. Specjalnie stuningowane ADS zapewnia precyzyjną kontrolę nad komfortem jazdy i prowadzeniem przy optymalnych krzywych tłumienia dostosowanych do warunków jazdy.
Lekkie, 19 x 9.5-calowe koła w kolorze Shark Gray, z nowym 10-ramiennym, inspirowanym NSX Type S, są znacznie większe, ale o 2 funty lżejsze niż 18-calowe koła Integra A-Spec. Nowe koła pokryte są klejącymi oponami Michelin Pilot Sport 4S o wysokiej wydajności 265/30 R19.
Dla wyjątkowej wydajności hamowania, Acura Integra Type S korzysta z masywnych, podwójnych tarcz hamulcowych z przodu o średnicy 13,8 cala (+1,5 cala w porównaniu do standardowej Integry) oraz czterotłokowych monoblokowych zacisków aluminiowych Brembo®. Większe tarcze z tyłu mają średnicę 12,0 cali (+0,9 cala). Funkcjonalne kanały w przedniej części poprawiają wydajność chłodzenia hamulców, kierując powietrze do przednich tarcz.
Wyjątkowe wnętrze o wysokiej wydajności
Skoncentrowana na kierowcy kabina Acura Integra Type S oferuje cztery pozycje siedzeń, materiały premium oraz ekskluzywne detale high-performance Type S. Podgrzewane sportowe fotele przednie z perforowanymi wkładkami Ultrasuede® i twardszymi boczkami lepiej trzymają ciało podczas pokonywania zakrętów z dużym przeciążeniem. Perforowana skóra z kolorowym przeszyciem pokrywa kierownicę i gałkę zmiany biegów specyficzną dla Type S, która jest ciemno anodowana i zakończona wyścigowym wzorem w kolorze czerwonym.
Czarny pokrowiec zmiany biegów z materiału Ultrasuede® z kolorowym przeszyciem kontynuuje temat wysokiej wydajności. Logotypy Type S pojawiają się na kierownicy, wokół osłony gałki zmiany biegów oraz na zagłówkach przednich siedzeń.
Aby zapewnić wyższy poziom komfortu i wyrafinowania na co dzień, sportowa Acura Integra Type S oferuje również wiodącą w klasie standardową technologię, w tym 10,2-calowy wyświetlacz Acura Precision Cockpit™ do informowania kierowcy, 9-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowym Apple CarPlay® i Android Auto™, ładowanie bezprzewodowe oraz wyświetlacz przezierny. System audio premium ELS STUDIO 3D® z 16 głośnikami o mocy 530 watów zapewnia potężne wrażenia słuchowe w jakości studia.
Dla dwóch pasażerów z tyłu, Acura Integra Type S oferuje wiodący w klasie bagażnik tylny (37,4 cale), co jest skutkiem długiego rozstawu osi. Aby wspierać aktywny tryb życia, ekskluzywna pięciodrzwiowa konstrukcja nadwozia Integra również daje jej wyraźną przewagę w zakresie pojemności bagażowej w porównaniu do rywali, z 24,3 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za tylnymi oparciami siedzeń składającymi się w proporcji 60/40, co pozwala na znaczne zwiększenie dostępnej przestrzeni na większy sprzęt, taki jak rowery górskie czy deski surfingowe.
Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa oraz systemy wspomagania kierowcy obejmują strukturę nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), zaawansowaną technologię poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu, zaprojektowaną tak, aby otulić głowę i zmniejszyć ryzyko urazów mózgu, zwłaszcza w przypadku kolizji bocznych, poduszki powietrzne dla kolan z przodu, boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych oraz zestaw technologii bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy AcuraWatch™.
Produkcja w USA