W ponad stuletniej historii Aston Martina nie było bardziej znanej rodziny modeli niż legendarne DB. Przez 75 lat ten grand tourer przechodził wzloty i upadki, od występów w kultowej serii „James Bond” po trudności rynkowe związane z finansowymi problemami brytyjskiego producenta. Nowy model DB12 to pojazd, który niesie w sobie historię, ale dostosowany do luksusu i osiągów, które definiują sportowe samochody dzisiaj.
Oferując imponujący czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszący 3,5 sekundy oraz maksymalną prędkość 202 mph (325 km/h), Aston Martin DB12 w pełni ukazuje moc swojego 4.0-litrowego silnika Twin-Turbo V8 z pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Aby zwiększyć moc, powiększono średnicę turbosprężarek, a system chłodzenia został zaktualizowany i przebudowany, aby zapewnić prawidłowe działanie układu napędowego. Aby moc była użyteczna, Aston Martin opracował precyzyjny system Elektronicznego wspomagania kierownicy (EPAS) oraz Elektroniczny dyferencjał tylny (E-Diff), który potrafi zablokować lub odblokować w kilka milisekund.
Nowe standardowe 21-calowe felgi z kutego stopu zostały starannie zaprojektowane i opracowane, co przełożyło się na redukcję wagi o 17 funtów (7,7 kg) w porównaniu do poprzednich 20-calowych felg. Oszczędność wagi w strefie kół jest dodatkowo zwiększona dzięki hamulcom węglowo-ceramicznym (CCB), które oferują prawie 60 funtów (27 kg) mniej wagi oraz zwiększoną wydajność hamowania i zdolność do działania równie dobrze w wysokich temperaturach.
Uzupełniając felgi, nowy grand tourer jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 5 S, które zostały opracowane, aby spełniać wymagania inżynierów Aston Martina w zakresie komfortu i osiągów. Na przykład, wkładki z pianki poliuretanowej pod „AML” oznakowaną oponą redukują wibracje i hałas przenoszony do wnętrza pojazdu, co zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową jazdę. Z perspektywy osiągów, opony zostały zaprojektowane, aby w jak najlepszy sposób dopasować się do nowego DB12, zapewniając doskonałą przyczepność i stabilność zarówno w warunkach mokrych, jak i suchych.
Przebudowany przód samochodu prezentuje bardziej wyraźne i zmienione otwarcie chłodnicy, towarzyszy mu zmodyfikowany splitter. Te zmiany podkreślają nowe reflektory LED, które pięknie otaczają przód pojazdu. Wygląd zewnętrzny samochodu został zaprojektowany tak, aby jednocześnie prezentować masywniejszy i wyrafinowany styl, a jego sportowy aspekt i szersza postawa podkreślają to, co Aston Martin nazywa „Super Tourer”.
Jakość to słowo, które najlepiej opisuje wnętrze modelu, łącząc luksusowe elementy z materiałami najwyższej klasy, takimi jak charakterystyczna finezja skórzana, produkowana na brytyjskim archipelagu. Z praktycznego punktu widzenia, wnętrze łączy doskonałe materiały z nowoczesną technologią, aby zapewnić unikalne doświadczenie z jazdy. System audio Bowers & Wilkins otaczający kabinę towarzyszy pierwszemu w historii Aston Martina systemowi informacyjno-rozrywkowemu. Dodanie fizycznych przycisków, takich jak te, które służą do nawigacji między trybami GT, Sport i Sport+, tworzy lepsze połączenie między kierowcą a pojazdem.
Aston Martin z dumą przedstawia nowy model DB12. Zmieniający zasady gry w zakresie sportowych cech i dynamiki, ta nowa generacja legendarnej linii DB definiuje własną kategorię. Łącząc znakomite wrażenia z jazdy z wyjątkowym wykończeniem, nowoczesną technologią i luksusem, DB12 wymaga nowej definicji. Słowo „wielki” to za mało; to pierwszy na świecie Super Tourer.
DB12 obrał nowy kierunek. To najbardziej kompletny i zaawansowany model DB w historii Aston Martin. Obdarzony wyjątkową wydajnością i prowadzeniem, które satysfakcjonuje najbardziej wymagających kierowców, jego precyzyjnie dopracowane podwozie idealnie współpracuje z czołowym w swojej klasie napędem V8 Twin-Turbo o mocy 680KM i momencie obrotowym 800Nm. Efektem jest energiczny Aston Martin, który błyszczy autentycznością, zdolnościami i pasją, dostarczając niezrównanych wrażeń z jazdy.
Zaprojektowany, aby maksymalizować osiągi i potęgować emocje, DB12 jest efektem holistycznego podejścia. To podejście, które zaczyna się od znaczącego zwiększenia sztywności strukturalnej i kończy na oponach Michelin Pilot Sport 5 S, stworzonych zgodnie z precyzyjnymi specyfikacjami Aston Martin. Nowy system zawieszenia, wyposażony w najnowsze adaptacyjne amortyzatory, dodatkowo zwiększa kontrolę i połączenie dzięki wyjątkowo precyzyjnemu i bezpośredniemu systemowi wspomagania kierownicy (EPAS) oraz elektronicznemu dyferencjałowi tylnemu (E-Diff), który poprawia zwinność i ożywia DB12 na najbardziej dynamicznych drogach.
Wspierany przez wiodący w branży system elektronicznej kontroli stabilności (ESC), który wykorzystuje pomiary inercji w sześciu osiach do przewidywania dostępnej przyczepności, Aston Martin DB12 oferuje również kierowcy wybór pięciu predefiniowanych trybów jazdy, co pozwala na stopniowe odkrywanie granic przyczepności i trakcji z pełnym zaufaniem i bezpieczeństwem. Mówiąc prosto, żaden seryjny Aston Martin nie poświęcił się tak całkowicie w wyznaczaniu nowych dynamicznych standardów.
Ogłoszenie modelu DB12 zbiegło się z obchodami przez Aston Martin dwóch znaczących jubileuszy w 2023 roku: jego monumentalnej 110. rocznicy oraz 75-lecia słynnej linii modeli DB. Gdy założyciele Lionel Martin i Robert Bamford oficjalnie założyli partnerstwo, które stało się Aston Martin, rozpoczynali ponad wiek pasji motoryzacyjnej, innowacji w brytyjskim stylu i sukcesów wyścigowych na wysokich obrotach. Ma to miejsce w czasach, gdy Aston Martin przeżywa jeden z najdynamiczniejszych okresów w swojej 110-letniej historii, dzięki ciągłym sukcesom na podium w sezonie 2023 Formuły 1. Rywalizacja na szczycie światowego motorsportu pozostaje kluczowym filarem strategii marki i produktów.
Kluczowe wartości DB12, takie jak wysoka wydajność i ultra-luksus, stanowią fundament nowej generacji samochodów sportowych Aston Martin. W ten sposób zapowiadają nową erę. Ery, w której wszystkie modele Aston Martin będą charakteryzować się niesamowitą wydajnością i precyzyjną dynamiką, bezproblemową integracją zaawansowanych technologii oraz wspaniałym stylem i wzorcowym rzemiosłem, za które marka jest od dawna znana.
Roberto Fedeli, dyrektor ds. technologii grupy Aston Martin powiedział o nowym DB12: „DB12 to samochód, który stanowi deklarację. Potwierdza pozycję Aston Martin jako lidera w zakresie wydajności, dynamiki, inżynierii i technologii. W każdym aspekcie tego samochodu dążyliśmy do uzyskania najlepszych wyników w swojej klasie. Efektem jest większa moc i wydajność niż u konkurencji. Połączone z wyjątkowym prowadzeniem i ekscytującym brzmieniem, to samochód pełen pasji i prawdziwego sportowego charakteru. Co istotne, dzięki szerokim możliwościom osiągnęliśmy to bez kompromisów w zakresie wykończenia, komfortu i luksusu. Wraz z naszymi wiodącymi w branży systemami dynamicznej kontroli i infotainment, DB12 oznacza początek najbardziej ekscytującej ery Aston Martin.”
Wydajność – bardziej intensywna, z nowym zaangażowaniem dzięki czołowemu napędowi.
Bezkompromisowy i jednoznaczny, Aston Martin DB12 wyraża mocne stanowisko. Samochód z czasem 0-100 km/h wynoszącym 3,5 sekundy, maksymalną prędkością 202 mph i najlepszą w swojej klasie mocą z silnika 4.0 Twin-Turbo V8. Ten wyjątkowy silnik ręcznie składany, dostrojony przez inżynierów Aston Martin, oferuje moc 680 KM przy 6000 obr/min i 800 Nm między 2750 a 6000 obr/min; co stanowi wzrost o 34% w porównaniu do dotychczasowego modelu DB11.
Wyższe osiągi osiągnięto dzięki zmodyfikowanym profilom wałków rozrządu, zoptymalizowanym współczynnikiem sprężania, większym turbosprężarkom oraz zwiększonemu chłodzeniu. Aby zarządzać zwiększonymi wymaganiami termicznymi, układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany, dodano dwa dodatkowe chłodnice pomocnicze do istniejącego centralnego radiatora. Aby zapewnić osiągnięcie pożądanej temperatury powietrza zasysanego do silnika w każdych warunkach, do obiegu wody chłodnicy naładowania dodano dodatkowy radiator o niskiej temperaturze.
Dodatkowo, pomocniczy zewnętrzny chłodnica oleju silnikowego ma teraz ponad dwa razy większą powierzchnię niż jego poprzednik, aby zaspokoić wymagania w obiegu smarowania. Chłodzenie zostało dodatkowo zoptymalizowane poprzez poprawę termicznego przepływu powietrza, co pozwoliło na 56% zwiększenie otwartych otworów, umożliwiających większy przepływ zimnego powietrza do radiatorów, podczas gdy umieszczone centralnie wentylacje na pokrywie silnika umieszczone nad podwójnymi turbosprężarkami pozwalają na ucieczkę gorącego powietrza.
Prowadzenie i dynamika – najostrzejszy DB w historii.
Moc przekazywana jest przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów a po raz pierwszy w modelu DB Aston Martin zastosowano elektroniczny dyferencjał tylny (E-Diff). Ten dyferencjał jest powiązany z systemem elektronicznej kontroli stabilności (ESC) samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnego dyferencjału z ograniczonym poślizgiem, potrafi przejść od całkowicie otwartego do 100% zablokowanego w ciągu milisekund, dając kierowcy maksimum reakcji dla precyzyjniejszego i bardziej spójnego prowadzenia.
Pracując w harmonii z najnowszej generacji systemem ESC, E-Diff znacznie poprawia zdolności zakrętne samochodu w każdych warunkach. W zakrętach o niskich i średnich prędkościach DB12 wydaje się wyjątkowo zwrotny i responsywny, ożywiając się na wymagających drogach dzięki ogromnej przyczepności przedniej osi i niesamowitym trakcji. Tymczasem całkowita stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach daje DB12 poczucie pewności i kontroli.
Aby zwiększyć zaangażowanie kierowcy i wzmocnić intensywność jego osiągów, DB12 charakteryzuje się zmienioną (skróconą) przełożeniem końcowym (3.083:1), a także unikalną kalibracją zmiany biegów. Pierwsze z tych przełożeń działa na rzecz mocniejszej akceleracji w biegu, podczas gdy drugie redukuje czas zmiany biegów i tworzy różne charakterystyki zmiany, aby dostosować się do szerokiego zakresu trybów dynamicznych DB12.
Zintegrowana struktura aluminiowa Aston Martin DB12 zapewnia 7% wzrost globalnej sztywności skrętnej dzięki zmianom w zakresie komponentów podwozia; wzmocnienie krzyżowe silnika; przednie i tylne osłony podsilnikowe; przedni wzmocniony oraz tylny przegrody. Zmiana ta zapewnia skupioną poprawę sztywności skrętnej i bocznej – szczególnie między przednimi a tylnymi wieżami amortyzatorów – co zapewnia silniejsze i stabilniejsze punkty mocowania dla amortyzatorów i tylnej osi. To przynosi korzyści w zakresie wydajności zawieszenia, izolacji i wykończenia, a także poprawia odczucia kierownicze na i poza środkiem oraz ogólne poczucie połączenia z kierowcą.
Dzięki wprowadzeniu nowej generacji inteligentnych adaptacyjnych amortyzatorów i rozległym inżynieryjnym przeróbkom kluczowych komponentów, takich jak sztywniejsze stabilizatory, Aston Martin DB12 oferuje czołowe w swojej klasie cechy dynamiczne i znacznie zwiększoną wszechstronność.
Dzięki 500% wzrostowi pasma dystrybucji siły, te nowoczesne amortyzatory stanowią ogromny postęp, ponieważ ich większa pojemność pozwala na znacznie szerszy zakres kontroli i wykończenia w ustawieniach trybów jazdy DB12. Wykorzystując tę zwiększoną elastyczność, inżynierowie odpowiedzialni za atrybuty pojazdu Aston Martin rozszerzyli charakterystykę DB12 znacznie poza te oferowane przez rywali w klasie.
Dokładna kalibracja amortyzatorów pozwala na stopniowe wprowadzanie większej reakcji i sztywniejszej kontroli nad nadwoziem podczas przeglądania trybów dynamicznych, a szczegółowe dostrojenie elementów zawieszenia zapewnia doskonałą jakość wykończenia i izolacji. W połączeniu z E-Diff i systemem ESC oznacza to, że w trybie GT zachowana jest luksusowa jakość jazdy, idealna do komfortowej jazdy, podczas gdy tryby Sport i Sport+ zwiększają responsywność DB12 i wzmacniają kontrolę nad nadwoziem, składając samochód wokół kierowcy i sprawiając, że ożywia się jak nigdy wcześniej na wymagających drogach.
Jako główny punkt styku między samochodem a kierowcą, szczególną uwagę zwrócono na perfekcję systemu wspomagania kierownicy (EPAS) w DB12. Rozpoczyna się to od zamontowania nieizolowanej kolumny kierowniczej, która zapewnia wzmocnione odczucie dynamiczne, zapewniając, że wejścia kierownicy od kierowcy i informacje zwrotne z drogi pozostają czyste i niezakłócone.
Kalibracja EPAS koncentruje się na zapewnieniu dużego poczucia na środku, połączonego z szybkim, ale naturalnym odczuciem reakcji. Starając się uniknąć przesadnej, zbyt agresywnej reakcji kierownicy, DB12 ma intuicyjne, wzbudzające zaufanie wrażenie. Taki, który pozwala kierowcy zrelaksować się podczas długich podróży, ale cieszyć się jego precyzją, responsywnością i zwrotnością podczas atakowania wierzchołków zakrętów.
W imię spójności i połączenia z kierowcą, EPAS ma stały współczynnik 13.09:1 z zmienną, czułą na prędkość pomocą i 2.4 obrotami od blokady do blokady. Ten zmienny poziom wsparcia jest zintegrowany z programami trybów jazdy DB12, w miarę przechodzenia do najbardziej agresywnego trybu (Sport+), poziom wsparcia zmniejsza się stopniowo.
Aby zapewnić zatrzymanie, które odpowiada jego ogromnym osiągom, Aston Martin DB12 jest standardowo wyposażony w żeliwne tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu, z naciętymi i otwory w celu zwiększenia pojemności termicznej. Wzmocniono także wspomaganie hamulców, aby poprawić odczucie pedału, dając kierowcy większe zaufanie dzięki mocnemu pedałowi o natychmiastowym odczuciu siły hamowania połączonemu z progresywną reakcją.
Podkreślając swoje kwalifikacje jako Super Tourer, Aston Martin DB12 można zamówić w opcjonalnym systemie hamulcowym z węglowym ceramicznym (CCB). Oferując lepszą wydajność hamowania i zmniejszoną utratę hamulców przy temperaturach do 800°C, zastosowanie CCB oszczędza 27kg masy niesprężystej w porównaniu do standardowego systemu hamulcowego, co z kolei korzystnie wpływa na jakość jazdy i reakcję kierownicy.
Potwierdzając swoje zobowiązanie do realizacji założeń Super Tourera DB12, Aston Martin jest pierwszym producentem samochodów, który zastosował nowe opony Michelin Pilot Sport 5 S – 275/35 R21 103Y z przodu i 315/30 R21 108Y z tyłu. Nie zadowalając się wersjami dostępnymi w sprzedaży, opony DB12 mają oznaczenie 'AML’. Oznacza to, że mają one specjalnie dobraną mieszankę i zostały dostrojone przez zespół dynamiki Aston Martin, aby zapewnić najwyższy poziom reakcji dla precyzyjnego prowadzenia, wraz z maksymalną przyczepnością zarówno w warunkach mokrych, jak i suchych.
Opony Pilot Sport 5s mają również wkładki z pianki poliuretanowej tłumiącej hałas w obrębie opon. Redukuje to hałas opon „hum”, który przenika do wnętrza samochodu o 20%, obniżając poziom hałasu i poprawiając jakość wykonania oraz komfort kierowcy.
Aston Martin DB12 standardowo wyposażony jest w 21-calowe felgi ze stopów lekkich; 9.5J z przodu i 10.5J z tyłu. Oferuje trzy różne wzory – standardowy pięcioramienny oraz opcjonalne wieloramienne i Y-Ramienne – w różnych kolorach i wykończeniach: pięcioramienny w błyszczącej srebrnej; wieloramienny w satynowym platynie, satynowej czerni i satynowej czerni z obrabianym diamentem; Y-Ramienny w satynowym brązie, satynowej czerni i satynowej czerni z obrabianym diamentem.
Aston Martin ściśle współpracował nad optymalizacją struktury tych lekkich kół, aby maksymalizować wydajność bez kompromisów w estetyce. Dzięki nowoczesnym symulacjom zapewniono usunięcie nadmiaru masy, a te koła są o 8 kg lżejsze od wcześniejszych 20-calowych modeli.
Skupienie na kierowcy – czystsza, intuicyjna technologia, która stawia cię w centrum
Zaprojektowany z myślą o oferowaniu kierowcy idealnego poziomu dynamicznego wsparcia bez ograniczeń, DB12 wprowadza wiodący w branży system elektronicznego programu stabilizacji (ESP). System oferuje cztery predefiniowane tryby ESP (Mokro, On, Tor, Wyłączony), które można wybierać za pomocą przycisku ESP na konsoli centralnej. Każdy z nich jest płynnie zintegrowany, by zapewnić progresywne wsparcie, unikając nagłych interwencji.
System działa, wykorzystując informacje z wielu czujników wokół pojazdu, z których najbardziej zaawansowany to nowa jednostka pomiaru inercji w sześciu osiach. Te złożone dane z akcelerometrów budują obraz w czasie rzeczywistym tego, co robi samochód. Następnie, korzystając z nowoczesnych algorytmów, przewiduje poziom dostępnej przyczepności oraz reaguje na chwilowe niestabilności.
Zaprojektowany, aby działać dyskretnie w tle, ten zaawansowany system umożliwia kierowcy maksymalne wykorzystanie możliwości pojazdu oraz warunków, z mniejszą liczbą postrzeganych interwencji ESP, zachowując jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Ta sama przewidywalna technologia oparta na modelach stanowi fundament wszystkich systemów kontroli podwozia (ABS, kontrola trakcji i dynamika boczna) w bezprecedensowy, zintegrowany sposób, zapewniając niezrównany poziom pewności i przyjemności kierowcy.
Oprócz multi-trybu ESP, Aston Martin DB12 posiada także pięć predefiniowanych trybów jazdy; GT, Sport i Sport+ stopniowo dostosowują zachowanie dynamiczne, przy czym każdy krok umożliwia kierowcy większą swobodę w odkrywaniu granic przyczepności i trakcji; tryb Mokro zwiększa stabilność na nawierzchniach o niskiej przyczepności; tryb Indywidualny pozwala kierowcy na precyzyjne dostosowanie systemów pojazdu do własnych preferencji, z możliwością mieszania i dopasowywania ustawień podwozia, napędu, ESP i kontroli trakcji.
Tryby jazdy wybiera się przy użyciu konsoli centralnej; zasuwaka z nacięciami umożliwia szybkie i łatwe przełączanie przez pięć predefiniowanych ustawień. Na konsoli centralnej znajdują się także przyciski wyłączające dla podwozia, ESP i wydechu, co umożliwia kierowcy przestawienie priorytetu trybu jazdy i wybór preferowanych ustawień.
Zewnętrzna stylistyka – bardziej odważna z zamysłem
Odważny i asertywny design Aston Martin DB12 jest doskonałym wyrazem mocy i wydajności. Przedstawiony w nieskazitelnym stylu, za który Aston Martin jest znany, łączy 75-letnią spuściznę DB z wymiarami segmentu godnymi pierwszego na świecie super tourera, emanuje pewnością siebie i przyciąga uwagę swoją imponującą atletyczną sylwetką, wymierzoną agresją i niezrównaną elegancją.
Z bardziej muskularną sylwetką, aby podkreślić moc, jaka się za nią kryje – zwiększenie rozstawu kół o 6 mm z przodu i 22 mm z tyłu, całkowicie nowa przednia część ma większy, przekształcony wlot chłodzenia i nowy splitter. Otoczony nowymi reflektorami LED z charakterystycznym nowym wzorem dziennego światła i skomplikowanym detalowaniem powierzchni, szerokie stawienie DB12 uzupełniają standardowe 21-calowe felgi ze stopów lekkich. Dumnie umieszczone na nosie, nowe skrzydła wysokiej jakości uosabiają nową ewolucję ikonicznego znaku towarowego Aston Martin. Symbolizując początek ekscytującej nowej ery, DB12 to pierwszy samochód sportowy, do którego zastosowano nowe skrzydła. Nowe, mniejsze lusterka boczne bez ramki uzupełniają nowy design, jednocześnie poprawiając profil aerodynamiczny samochodu, a uchwyty drzwi witają pasażerów w nowym, ultra-luksusowym wnętrzu.
Marek Reichman, wiceprezydent wykonawczy i dyrektor kreatywny Aston Martin, dodaje: „DB12 to nasza definicja projektowania Super Tourera. Historycznie rzecz biorąc, kod GT wśród współczesnych entuzjastów oznaczał pewną formę komfortu, prędkości i wykończenia. Ale ponieważ klient Aston Martin to nie zwykły kierowca, a my już nie projektujemy jedynie przedmiotów, połączyliśmy wszystko w DB12 – prowadzenie, dynamikę, napęd, poczucie przestrzeni i styl – i zrobiliśmy to w maksymalnym wymiarze dzięki technologii, aby dostarczyć tę nową kategorię wrażeń związanych z jazdą o wyczynowym designie.
„Wiadomo, że gdy właściciel Aston Martin wybiera się na jazdę po otwartej drodze na górnym limicie, mając nadzieję na osiągnięcie ekscytujących chwil doskonałości, poszukuje emocji związanych z prędkością i wydajnością, jednocześnie z bezpieczną kontrolą tego doświadczenia. DB12 intuicyjnie wie, czego chce kierowca i bez wysiłku zapewnia mu tę optymalną kombinację w każdej chwili jazdy. To całe doświadczenie oddziela DB12 jako pierwszy typ Super Tourera”.
Najnowszy dodatek do najbardziej zacnej linii Aston Martin, DB12, doskonale odzwierciedla markę, odważnie podążając naprzód. Ta wszechstronna progresja znajduje odzwierciedlenie w stylizacji DB12, która zyskała nową przednią część, szersze rozstawienie i bardziej muskularne powierzchnie, aby zwiększyć obecność. Wnętrze również zostało całkowicie przeprojektowane, z czystymi poziomymi liniami podkreślającymi poczucie przestrzeni i tworzącymi idealne współczesne tło dla nowego, nowoczesnego systemu infotainment. Emfatycznie świeży, ale niedwuznacznie Aston Martin, DB12 definiuje nowy typ Super Tourera.
Ci, którzy pragną celebrować swój własny styl, mogą odkrywać nieskończone możliwości dzięki usłudze personalizacji Q by Aston Martin. Korzystając z umiejętności projektantów i rzemieślników Q by Aston Martin, klienci są zapraszani do wzięcia udziału w unikalnym procesie zamówienia; od pojedynczego, małego charakterystycznego detalu po pełnoskalowe inżynieryjne projekty i produkcję całkowicie spersonalizowanych komponentów. Żaden pomysł nie jest poza zasięgiem zespołu projektowego, oferującego nieskończone możliwości, aby uczynić ich DB12 prawdziwie unikalnym egzemplarzem.
Wnętrze – Wyższa jakość i technologia
Wzbogacone całkowicie nowym, ultra-luksusowym wnętrzem, Aston Martin DB12 daje pasażerom odczuć nowoczesną przepych, wzmacniając przy tym nową generację spersonalizowanego systemu infotainment Aston Martin oraz potężny zestaw technologii łączności, towarzyszącym spektakularnym systemem dźwiękowym od nowego partnera audio, Bowers & Wilkins.
Łącząc czysty, nowoczesny design z klasycznym rzemiosłem i najwyższej jakości materiałami, wnętrze DB12 zapewnia stylowe i luksusowe schronienie dla kierowcy i pasażerów. Charakterystyka designu koncentruje się na kokpicie, który stawia kierowcę w centrum, bezproblemowo integrując codzienną
technologię z luksusowym rzemiosłem i materiałami. Pasażerowie siedzą poniżej linii ramion z wysoką konsolą centralną, co pozwala na pełne zaangażowanie w ultra-luksusowy kokpit i jego połączenie nowoczesnych ekranów wyświetlających i interaktywnych analogowych przełączników. Kontrolki zorientowane na kierowcę są ergonomicznie rozmieszczone wzdłuż centralnej linii kabiny, zapewniając maksymalne połączenie z kierowcą, a wyraziste, poziome linie są złagodzone eleganckimi detalami w kabinie i charakterystycznymi wykończeniami.
Rzemiosło pozostaje sercem wszystkich modeli Aston Martin. Otulony aromatycznymi, ręcznie szytymi skórami Bridge of Weir, ta cocooning przestrzeń uosabia prawdziwe wartości Super Tourera; łagodny komfort do doskonałych, długodystansowych podróży, ale również zapewnia wsparcie i połączenie potrzebne do maksymalnej przyjemności z jazdy. Wyjątkowe detale i unikalny charakter wyrażone przez nowe pikowania wprowadzone w DB12. Nowy wzór pikowania zastosowano w najwyższej jakości wnętrzach z pełnej skóry lub Alcantary®.
Ważnym kamieniem milowym Aston Martin DB12 jest wprowadzenie nowej generacji infotainment Aston Martin. Całkowicie spersonalizowane, zaprojektowane i rozwinięte przez Aston Martin, to pierwszy system stworzony wewnętrznie przez markę.
Nowy system obsługuje bezprzewodowy Apple CarPlay™ i Android Auto™, a jego pełna integracja z systemem multi-ekranowym wyświetlana jest na ekranach o przekątnej 10,25 cala w kolorze Pure Black, o wysokiej rozdzielczości 1970×720, z ultra-szybkim (czas reakcji 30ms) pojemnościowym sterowaniem dotykowym.
Rozumiejąc potrzebę równowagi między poleceniami ekranów dotykowych a pozytywną dotykowością fizycznych przycisków, DB12 zachowuje przyciski do najważniejszych mechanicznych operacji, takich jak wybór biegów, wybór trybu jazdy, ogrzewanie i wentylacja, oferując idealne połączenie sterowania cyfrowego i analogowego. Istnieją również przełączniki wyłączające dla podwozia, ESP i wydechu, asystenta pasa oraz kontroli odległości przy parkowaniu, co zapewnia łatwy dostęp do najczęściej używanych funkcji.
Nowy system nawigacji dla DB12 oferuje łączność online, aby zapewnić sprytniejsze, szybsze i bardziej informacyjne doświadczenie. Łączność online umożliwia kierowcy łatwe wyszukiwanie ulubionej restauracji, czytanie recenzji i wybieranie jej jako celu. Lub, jeśli to wygodniejsze, można wybrać cel w aplikacji Aston Martin i po prostu wysłać go do swojego DB12 w przygotowaniu do podróży.
Nowa mapa 3D w stonowanych kolorach daje intuicyjne, wyraźne instrukcje z kierunkami pasów i nakładkami z aktualnym ruchem drogowym. Połączona dynamiczna nawigacja zapewnia brak niepotrzebnych opóźnień. Widok satelitarny dostępny jest dla tych, którzy lubią widzieć szczegóły, dynamicznie pobierane, aby zobrazować otoczenie podczas jazdy.
Kamieniami węgielnymi nowego systemu infotainment Aston Martin DB12 są łączność online i całkowicie nowa aplikacja towarzysząca Aston Martin. Dwa pierwsze dla marki, właściciele DB12 będą mogli komunikować się, wchodzić w interakcje i angażować się ze swoim samochodem.
Łączność online pomoże w doświadczeniach posiadania dzięki zwiększonej łatwości użytkowania i spokoju umysłu, oferując aktualizacje Over The Air (OTA) oraz diagnostykę. System ten będzie się stale rozwijał, gdy produkty, usługi i wsparcie dla pojazdów będą się rozwijały.
Ten całkowicie nowy ekosystem połączonego samochodu wykorzystuje trzy kluczowe elementy – DB12, aplikację Aston Martin i zabezpieczone serwery danych Aston Martin. Te trzy elementy łączą się przez globalne roamingowe sieci komórkowe 4G LTE/GSM za pośrednictwem wbudowanej e-SIM w DB12, która jest dostarczana i finansowana przez Aston Martin.
Po zakupie nowego DB12 klienci zostaną zaproszeni do rejestracji w nowej aplikacji Aston Martin i stworzenia swojego unikalnego identyfikatora AML. Aplikacja dostępna na systemy iOS i Android umożliwia bezproblemową interakcję, kontrolę i wymianę informacji między samochodem a ich osobistym urządzeniem.
Spersonalizowane treści związane z ich pojazdem są prezentowane w przejrzystych i intuicyjnych ekranach, które harmonijnie pasują do nowego interfejsu/UX systemu infotainment. Z poziomu aplikacji klienci mogą monitorować, lokalizować i chronić swój pojazd, wysyłać punkty orientacyjne nawigacyjne lub uzyskać wskazówki piesze z nawigacją końcową. Mogą również zarządzać swoimi danymi konta i dzielić się z innymi właścicielami Aston Martin poprzez zintegrowane kanały mediów.
Aplikacja oferuje również szereg pakietów subskrypcyjnych dla połączonych aut, które są darmowe przez pierwsze trzy lata i zaprojektowane, aby maksymalizować doświadczenie posiadania Aston Martin. Istnieją trzy opcje subskrypcyjne dla połączonych pojazdów. Są one aktywowane bezpłatnie, gdy gwarancja nowego DB12 zostaje uruchomiona. Jako dodatkowy benefit dla przyszłych właścicieli, subskrypcja jest powiązana z pojazdem na pierwsze trzy lata, nawet jeśli DB12 zostanie zakupiony ponownie w ramach programu sprzedaży pojazdów używanych przez Aston Martin.
Usługi subskrypcyjne i funkcje są następujące:
Wygoda – Łączona Nawigacja / Alarm przeciwkradzieżowy / Asystent głosowy / Alarm geofencing
Zarządzanie pojazdem – Lokalizacja / Identyfikacja / Ochrona / Alarm prędkości / Dane podróży / Status pojazdu / Zdalne blokowanie / Odblokowywanie
Usługi dla pojazdów – Połączenie awaryjne / Połączenie w razie awarii / Concierge Aston Martin / Tryb prywatności / Aktualizacje Over The Air / Subskrypcje / Diagnostyka
Opcjonalna subskrypcja Advantage oferuje dodatkowe personalizacje, interakcje i funkcjonalne korzyści. Początkowo oferując śledzenie skradzionych pojazdów, Advantage pozwala właścicielom DB12 stworzyć portfel dodatkowych funkcji i usług subskrypcyjnych, aby wzbogacić ich doświadczenie posiadania.
W zgodzie z misją dostarczania doskonałości w każdym aspekcie, Aston Martin DB12 wprowadza nowe doświadczenie w zakresie przyjemności z audio. W tym celu jest standardowo wyposażony w system audio Aston Martin 390W z 11 głośnikami. Wykorzystując zaawansowany sprzęt, system ten oferuje tryb dźwięku przestrzennego i stosuje przetwarzanie dźwięku QuantumLogic® do stworzenia krajobrazu dźwiękowego i wydajności dźwiękowej, które doskonale pasują do DB12.
Dla prawdziwych audiofilów Aston Martin opracował opcjonalny system surround we współpracy z nowymi partnerami audio, Bowers & Wilkins. Wykorzystując technologie i innowacje dostępne w domowych systemach audio Bowers & Wilkins, ten spersonalizowany system został akustycznie zaprojektowany dla wnętrza DB12, aby dostarczyć naprawdę spektakularne wrażenia słuchowe.
Wysokowydajne głośniki, takie jak aluminiowe tweeter Double Dome i głośniki średniotonowe Continuum®, nadają temu systemowi 15-głośnikowemu, podwójnie wzmacnianemu o mocy 1,170W, zrównoważony i dokładny dźwięk. Dedykowane głośniki sufitowe 3D oraz potężny subwoofer zapewniają najbardziej emocjonujące wrażenia dźwiękowe dostępne w samochodzie sportowym Aston Martin.
Tę immersyjną jakość osiągnięto dzięki perfekcyjnemu ulokowaniu, kierunkowości i symetrii głośników, które zostały wbudowane głęboko w struktury DB12; coś, co zostało osiągnięte dzięki bliskiej współpracy inżynierów Aston Martin i Bowers & Wilkins.
Bezproblemowo zintegrowany design zapewnia, że system wygląda tak dobrze, jak brzmi. Z grillem głośników ze stali nierdzewnej dostępnym w wykończeniach dopasowanych do detali wnętrza DB12, mają one perforacje zoptymalizowane dla doskonałej akustyki i uderzającej estetyki.
Amedeo Felisa, dyrektor generalny Aston Martin, powiedział o nowym DB12: „Kiedy marka ma tak bogatą historię jak Aston Martin, ważne jest, aby honorować przeszłość. Nie przez cofanie się, lecz przez dążenie naprzód z energią i pasją, która napędzała naszych założycieli 110 lat temu. Dzięki nowemu DB12 ożywiamy linię modeli DB i potwierdzamy Aston Martin jako producenta wyjątkowych sportowych samochodów o wyjątkowych osiągach. Łącząc wydajność w czołówce klasy i wyjątkową dynamikę podwozia z nowoczesnymi technologiami, nienagannym rzemiosłem i doskonałym designem, DB12 prowadzi Aston Martin w nową erę doskonałości.”