Po stworzeniu pierwszego tzw. super-turysty, Aston Martin zaprezentował wersję z otwieranym dachem, tradycyjnie nazwaną „Volante”. Brytyjski producent samochodów nie chciał po prostu odciąć dachu i na tym poprzestać. Zdecydował się pójść dalej i udoskonalić całe doświadczenie jazdy grand tourerem o możliwościach superauta, tworząc luksusowy, brytyjski samochód dwudrzwiowy, który potrafił rozpędzić się do oszałamiającej prędkości i stawać w szranki z superautami na torze czy na krętej drodze. Jednak w przeciwieństwie do tych szybkich pojazdów, Aston Martin DB12 Volante potrafił zaspokoić potrzeby swoich użytkowników niezrównanymi kabinami oraz komfortem jazdy przy każdej prędkości.
Brytyjski producent samochodów przeżywał rozkwit, a jego auta stawały się bardziej atrakcyjne po latach dominacji Forda. W końcu mógł wybierać silniki i skrzynie biegów, które chciał, a nie te same jednostki napędowe, co w Crown Victorii, z jakimiś dodatkowymi bajerami. Co najważniejsze, projektanci mogli tworzyć piękne pojazdy, nie korzystając z kierunkowskazów Forda Focusa ani nie dzieląc tych samych części co zwykłe samochody. W efekcie, DB12 Volante wyróżniał się przednią częścią z ogromnym szerokim grillem, który przypominał kształt muszli znany z dawnych modeli DB2 czy innych sławnych aut Aston Martin. Mimo ogólnego trendu tworzenia smukłych reflektorów, brytyjski projektant Marek Reichman pozostał wierny językowi designu samochodów Aston Martin, tworząc reflektory o opływowych kształtach z zaokrąglonymi krawędziami. Po bokach umieścił wentylacje wyciągowe nad przednimi nadkolami, włączając je w ogólny język designu pojazdu. Podobnie jak w wersji coupe, cabriolet DB12 miał nachyloną szybę, która sięgała niemal do środkowej części przednich siedzeń. Tylnie błotniki były zaokrąglone i miały szerokie barki nad kołami. Wreszcie, z tyłu, krótkie pokrywy zamykały bagażnik wystarczająco duży, by pomieścić bagaż dwóch osób na weekend, a pod tylnym zderzakiem wystawały dwa szerokie owalne końcówki wydechu, podkreślone przez masywny dyfuzor. Aby podtrzymać tradycję, Aston Martin porzucił pomysł montowania składanego metalowego dachu i umieścił trójwarstwowy materiałowy dach, który tłumił większość dźwięków otoczenia.
W środku Aston Martin stworzył połączenie skóry, aluminium, prawdziwego drewna i ekranów dotykowych, tworząc luksusową atmosferę. Aby zachować cechę grand tourera, producent utrzymał cztery miejsca siedzące, choć tylne były bardziej odpowiednie dla małych psów lub torb. Niemniej jednak, te fotele traktowane były z tym samym szacunkiem, pokryte skórą i z eleganckimi elementami ręcznego haftu.
Pod maską, pochodzący od AMG podwójnie doładowany silnik V8 dostarczał solidną dawkę mocy. Nawet jeśli świat był zdominowany przez elektryfikowane pojazdy, Aston Martin oferował swoim klientom super-tourera bez jakiejkolwiek pomocy elektrycznej. W rezultacie, silnik na zapłon iskrowy oferował 671 KM (680 PS) w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Warto wspomnieć, że był to tradycyjny typ ze sprzęgłem hydraulicznym, a nie skrzynia podwójnego sprzęgła. Chociaż tego typu skrzynie biegów zapewniały płynniejsze zmiany biegów, co jest istotne dla luksusowego grand tourera, takiego jak DB12, niezależnie od tego, czy miał na górze stały dach, czy nie.
Aston Martin z dumą przedstawia nowy model DB12 Volante. Jest on towarzyszem niedawno wprowadzonego DB12 Coupe – pierwszego w nowej generacji sportowych samochodów tej marki. Ten model z otwartym dachem łączy spektakularne osiągi Super Tourera z nieodpartymi doznaniami z jazdy bez dachu.
DB12 Volante to samochód, który definiuje klasę, emanując niespotykaną elegancją i sportowym charakterem. Jest to najnowszy dodatek do wspaniałej tradycji Aston Martin, jeśli chodzi o wysokowydajne kabriolety. Ponadczasowe cechy stylu i rzemiosła zostały ożywione dzięki nowoczesnym technologiom i inżynierii na najwyższym poziomie, a doświadczenie z jazdy doprowadzono do maksymalnej precyzji.
Dyrektor Generalny Aston Martin, Amedeo Felisa, powiedział: „Dla wielu naszych klientów jazda z opuszczonym dachem to największa przyjemność. Kabriolety Aston Martin od ponad sześciu dekad uchwyciły tę emocję i wyraziły ją w unikalnym stylu. Z nowym DB12 Volante zmieniliśmy zasady gry, tworząc samochód, który intensyfikuje te uczucia, zachowując jednocześnie czystość i wyjątkowe sportowe możliwości DB12 Coupe. To prawdziwy kabriolet sportowy w każdym calu, który ma na celu kwestionowanie stereotypów i przyciągnięcie nowego pokolenia klientów Volante”.
Stworzony równolegle do swojego bratniego modelu Coupe, Aston Martin DB12 Volante szczyci się tym samym przełomowym designem, inżynierią i postępami technologicznymi, które przyniosła ta najnowsza ewolucja najbardziej znanej marki Aston Martin. Z mocą i osiągami, które przewyższają konkurencję oraz czystą dynamiką sportowego samochodu, to transformacyjna ewolucja. DB12 Volante bez wątpienia stawia na pierwszym miejscu doświadczenie kierowcy.
Podstawą tego nacisku na bezkompromisowe osiągi i prowadzenie jest niezwykle sztywna, sklejona aluminiowa konstrukcja DB12. Została ona zaprojektowana, aby wspierać nowy poziom dynamiki DB12 Coupe i dostarczać ten sam niezrównany komfort jazdy dla DB12 Volante.
Aby dopasować możliwości pojazdu, skupiono się na precyzyjnym inżynierii i specyfikacji wszystkich elementów podwozia Volante. Kluczowe elementy konstrukcyjne, takie jak górne punkty mocowania tylnego zawieszenia oraz połączenia boczne, a także dodatki poprawiające osiągi, w tym usztywnienie silnika, zwiększają globalną sztywność skrętną DB12 Volante o niemal 5%.
Równie ważne dla integralności pojazdu i jego osiągów dynamicznych, punkty mocowania wszystkich elementów zawieszenia zostały znacznie wzmocnione później (140% na przedniej osi).
Te zmiany, w zgodzie z rozwojem DB12 Coupe, pozwoliły na zastosowanie nieizolowanej kolumny kierowniczej oraz odpowiednie strojenie kierownicy i amortyzatorów, co zapewnia precyzyjne połączenie kierownicze przy klasowej liniowości reakcji pojazdu.
Dzięki zmianom w komponentach podwozia, w tym usztywnieniu silnika, Aston Martin DB12 Volante uzyskuje 3,7% wzrost globalnej sztywności skrętnej, a także poprawę sztywności bocznej oraz osiągów zawieszenia i komfortu jazdy. Nieizolowana kolumna kierownicza i sztywniejsza przednia oś (+140%) przyczyniają się do poprawy odczuć kierowniczych zarówno w centralnym, jak i bocznym położeniu, oraz ogólnego poczucia połączenia z pojazdem.