2024 BMW i5

Ikoniczna seria 5 dołączyła teraz do elektrycznej rodziny BMW. Po raz pierwszy w historii na rynku pojawił się model i5, stanowiący ekologiczną alternatywę dla tradycyjnej serii 5, która w ostatnich dekadach cieszyła się dużą popularnością.

Model i5 dostępny jest w dwóch wersjach, z czego jedna z nich to eDrive40, która wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 340 KM, napędzający tylne koła pojazdu. Druga wersja to flagowy i5 M60 xDrive, najpotężniejsza seria 5 obecnej generacji.

Oferuje ona dwa zintegrowane jednostki napędowe na obu osiach, co zapewnia elektryczny system napędu na wszystkie koła. Dzięki funkcjom takim jak M Sport Boost oraz M Launch Control, BMW osiąga prędkość 100 km/h w imponujące 3,8 sekundy.

Dzięki oszczędzającemu miejsce akumulatorowi wysokiego napięcia o pojemności 81,2 kWh, BMW i5 ma zasięg przekraczający 300 mil (483 km), który można wydłużyć o kolejne 25% dzięki nowej funkcji MAX RANGE, ograniczającej moc i prędkość oraz dezaktywującej funkcje komfortu.

Wydłużony zasięg pojazdu osiągnięto również dzięki połączeniu najnowszego systemu adaptacyjnej recuperacji oraz inteligentnego wykorzystania technologii pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza. Dodatkowo, system napędu oraz akumulator wysokiego napięcia znacząco maksymalizują ogólną efektywność i osiągi.

Zintegrowana jednostka ładowania (CCU) w BMW i5 oferuje standardowe ładowanie AC o mocy do 11 kW, które można zwiększyć do 22 kW, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku ładowania DC, akumulator wysokiego napięcia można ładować z mocą do 205 kW.

Aby zobrazować, poziom naładowania akumulatora w BMW i5 można zwiększyć z 10% do 80% w około 30 minut. Nowe modele elektrycznej serii 5 stanowią znaczący kamień milowy jako pierwsze pojazdy marki BMW wspierające funkcję Plug & Charge. Ta innowacyjna funkcjonalność pozwala pojazdowi na bezproblemową autoryzację w kompatybilnych publicznych stacjach ładowania, eliminując potrzebę korzystania z aplikacji lub karty ładowania.

Dzięki piątej generacji technologii BMW eDrive, pojazd oferuje jedno z najbardziej komfortowych doświadczeń jazdy dostępnych na rynku. Obfitość technologii doskonale harmonizuje z jakością używanych materiałów, podkreślając poczucie luksusu i nadając nowemu i5 adekwatny tytuł luksusowego sedana elektrycznego premium.

Oznaczenie M podkreśla sportowy rodowód samochodu i ukazuje wysokie możliwości dynamiczne BMW. Z perspektywy wyścigowej, napęd na cztery koła zwiększa osiągi pojazdu zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, czyniąc go odpowiednim zarówno na relaksującą wieczorną przejażdżkę, podczas której można cieszyć się komfortem i luksusem pojazdu, jak i na trochę zabawy na pustych ulicach, nawet w deszczu czy śniegu.

 Nowa BMW serii 5 jest bardziej dynamiczna niż kiedykolwiek, z bogatą gamą innowacji cyfrowych i po raz pierwszy w pełni elektryczna. W formie całkowicie elektrycznej wersji BMW i5, najnowsza edycja uznawanej za znakomitą serii 5 prowadzi drogę do zrównoważonej mobilności premium. Ósma generacja BMW serii 5 wciąż symbolizuje zaawansowaną technologię w połączeniu z sportowym i eleganckim designem, a także wydajnością i komfortem, jakiego tylko BMW potrafi dostarczyć.

Globalna premiera nowej BMW serii 5 rozpocznie się w październiku 2023 roku. Nowa generacja będzie oferowana na całym świecie z całkowicie elektrycznym napędem, a elastyczna architektura pomieści również wysoce wydajne silniki spalinowe z technologią mild hybrid 48V oraz system hybrydowy plug-in, który zadebiutuje w USA w 2024 roku.

Benchmark segmentu kontynuuje długą historię sukcesu.

Historia sukcesu BMW serii 5 sięga 1972 roku, kiedy zaprezentowano pierwszą generację sportowego i eleganckiego czterodrzwiowego sedana. Od tego czasu międzynarodowa popularność BMW serii 5 stale rosła. Dzięki niezaprzeczalnej kombinacji dynamicznych osiągów i wysokiego poziomu komfortu podczas długich podróży stała się synonimem sedana biznesowego. Do wiosny 2023 roku wyprodukowano już ponad dziesięć milionów egzemplarzy BMW serii 5.

Tradycyjny zakład produkcyjny obchodzi jubileusz.

Tak jak wszystkie poprzednie generacje, nowa BMW serii 5 jest produkowana w zakładzie Dingolfing, największym europejskim zakładzie BMW, który obchodzi 50-lecie istnienia. W 1973 roku pierwszym samochodem wyprodukowanym w tym miejscu był model E12 serii 5 pierwszej generacji. Dziś zakład BMW w Dingolfing jest nie tylko głównym miejscem produkcji pojazdów klasy luksusowej, ale także centrum kompetencji produkcji e-napędów, w którym wytwarzane są zarówno silniki elektryczne, jak i wysokowoltażowe baterie dla BMW i5.

Sportowy, elegancki sedan w sercu oferty marki.

Zewnętrzny design nowej generacji reinterpretacji sportowej elegancji BMW serii 5 w aktualnym języku designu marki. Z wyróżniającym się wyglądem, nowa BMW serii 5 centra w ofercie czterodrzwiowych modeli – bardziej obecna i elegancka niż seria 3, bardziej dynamiczna i sportowa niż seria 7.

Wysoka obecność nowej BMW serii 5 podkreślają atletyczne proporcje oraz większe wymiary zewnętrzne w porównaniu do poprzedniej generacji. Nowy model wydłużył się o 3,4 cala do 199,2, poszerzył o 1,3 cala do 74,8 i wzrósł o 1,4 cala do 59,6. Rozstaw osi zwiększył się o 0,8 cala do 117,9, co poprawia komfort siedzenia, szczególnie z tyłu.

Nowoczesny design przodu z prawie pionowymi ikonami świateł dziennych oraz opcjonalną podświetlaną osłoną chłodnicy BMW.

Widok z przodu nowej BMW serii 5 Sedan charakteryzuje się nowoczesną interpretacją charakterystycznych podwójnych reflektorów marki oraz osłony chłodnicy BMW. Reflektory LED prezentują tradycyjną czterolampową twarz w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Dwa niemal pionowe elementy LED umieszczone na zewnątrz pełnią funkcję świateł dziennych i kierunkowskazów.

Osłona chłodnicy BMW, stylowo inspirowana tzw. „Sharknose” z wczesnych generacji serii 5, która znacznie wystaje do przodu, pełni funkcję wizualnego centrum z przodu. Wszystkie linie przedniego zderzaka i długa maska, która łączy się bezpośrednio z ramą osłony chłodnicy, kierują się w stronę przedniej części pojazdu. Dzięki szerokiemu obramowaniu i opcjonalnej podświetlanej konturowej linii, osłona chłodnicy BMW nadaje widokowi z przodu wyraźnie sportowy charakter.

Sportowa sylwetka i dynamicznie wydłużone proporcje.

Jasny i uproszczony język designu również wyraża się w widoku bocznym nowej BMW serii 5. Jej dynamicznie wydłużone proporcje, długa maska oraz prawie pionowa osłona chłodnicy BMW są wyraźnie widoczne z tej perspektywy. Sportowy charakter trzech skrzyń wyraża się również w stromo opadającym słupku A, delikatnie opadającej linii dachu ku tyłowi oraz stopniowo opadającej linii bagażnika.

Sekcja boczna ma wyraźnie atletyczny wygląd dzięki wysokiej linii ramion, mocno uformowanym powierzchniom oraz dwóm wyraźnym liniom charakterystycznym. Czarne listwy dolne zapewniają graficzny kontrast do reszty nadwozia, optycznie wysmuklając pojazd w profilu. Kluczki drzwi są na równi z otaczającymi powierzchniami. Zagięcie Hofmeistera jest elegancko podkreślone elementem graficznym z liczbą '5′ wytłoczoną na obramowaniu okna.

Mocny tył z wyraźnie zaprojektowanym oświetleniem.

Na przejściu do tyłu, linie ramion i dachu harmonijnie wplatają się w kontury świateł, gdzie poziome linie podkreślają szerokość i solidną sylwetkę widoku z tyłu.

Płaskie tylne światła interpretują charakterystyczne dla marki L-kształtne światła z nowoczesnym wyglądem. Wewnątrz znajdują się cztery wąskie paski LED umieszczone poziomo, które obsługują funkcje oświetleniowe. Są podzielone przez L-kształtny pasek chromowany.

Szeroka gama kolorów lakieru, BMW i5 M60 xDrive oraz M Sport Package z unikalnymi cechami designu.

Paleta kolorów lakieru zewnętrznego obejmuje jeden kolor solidny, dziewięć metalicznych oraz trzy kolory BMW Individual, w tym dwa ekspresywne wykończenia Frozen.

Unikalne cechy designu nadają BMW i5 M60 xDrive wyrazisty wygląd, który podkreśla jego dynamiczne osiągi. Przedni zderzak z czarnymi powierzchniami w centrum oraz dużymi wlotami powietrza, osłona z poziomymi szczelinami i logo M, boczne listwy i nakładki na lusterka zewnętrzne wykończone na wysoki połysk, 19-calowe lekkie felgi M oraz tylny zderzak z wyraźnym wkładem dyfuzora sygnalizują sportowy charakter modelu M Performance.

M Sport Package jest opcjonalnie dostępne dla wszystkich innych wariantów modelu, podkreślając sportowy charakter serii 5. Zawiera również charakterystyczne cechy designu M, a w szczególności duże wloty powietrza z przodu, rozszerzone listwy boczne i wykończenie okien w wysokim połysku oraz tylny zderzak z wkładem dyfuzora, jak również 19-calowe lekkie felgi M.

Opcjonalny pakiet M Sport Professional, dostępny we wszystkich modelach serii 5, dodaje podświetlaną osłonę chłodnicy BMW obramowaną na wysoki połysk, reflektory M Shadowline, dyskretny spoiler tylny oraz dodatkowe wykończenie Shadowline. Wskazując pakiet M Sport Professional, można również wybrać czerwone zaciski do hamulców M Sport.

Wnętrze i wyposażenie. Przyjemność z jazdy i komfort podróży w połączeniu z innowacyjnym stylem.

Nowa BMW serii 5 oferuje idealne warunki do cieszenia się przyjemnością z jazdy BMW w codziennym ruchu oraz wysoki poziom komfortu w długich podróżach. Przestronność, nowoczesna funkcjonalność, wysoki poziom komfortu akustycznego, a także wysokiej jakości materiały, staranne wykonanie i zaawansowane usługi cyfrowe cechują atmosferę wewnątrz. Jasny i nowoczesny design wnętrza, sportowy charakter oraz innowacyjne cechy wyposażenia, zaprojektowane w celu optymalizacji komfortu podróży, podkreślają charakter pojazdu jako dynamicznego sedana biznesowego w erze cyfrowej.

W pełni cyfrowy wyświetlacz BMW Curved Display, który reinterpretacji typowej orientacji marki na kierowcę, stanowi serce nowego designu wnętrza. Do innowacji należy również BMW Interaction Bar z podświetleniem atmosferycznym w panelu instrumentów i obszarze drzwi (standard w modelach i5, opcjonalny w 530i i 530i xDrive), My Modes dla dostosowywanej jazdy i wnętrza oraz nowy przełącznik selektora biegów w panelu sterowania konsoli centralnej. Dzięki znacznie rozszerzonej klasie wyposażenia w porównaniu do modelu poprzedniego, komfort i indywidualność są podniesione na wyższy poziom.

W pełni cyfrowy wyświetlacz BMW Curved Display z nowym graficznym wyświetlaczem i zoptymalizowaną obsługą dotykową dzięki systemowi operacyjnemu BMW 8.5 z QuickSelect.

Z bezramową szklaną powierzchnią lekko pochyloną w kierunku kierowcy, wyświetlacz BMW Curved Display składa się z 12,3-calowego wyświetlacza informacji za kierownicą oraz 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego, które łączą się w jedno w pełni cyfrowe i wysokorozdzielcze urządzenie. Wyświetlacz BMW Curved Display jest centralnym elementem wielozmysłowego doświadczenia BMW iDrive, które w najnowszej generacji w oparciu o system operacyjny BMW 8.5 oferuje również nowy graficzny wyświetlacz z czytelnym ekranem startowym i dostępem QuickSelect dla prostej i intuicyjnej obsługi dotykowej.

System sterowania zaprojektowano do obsługi przede wszystkim za pomocą ekranu dotykowego oraz języka naturalnego, ale obejmuje również przyciski na kierownicy oraz kontroler BMW iDrive na konsoli centralnej. Wyświetlacz BMW Head-Up oraz funkcja BMW Natural Interaction do sterowania funkcjami za pomocą gestów są dostępne jako opcjonalne wyposażenie. Postępy w digitalizacji, które towarzyszą rozwojowi BMW iDrive, pozwalają na znaczne zmniejszenie liczby przycisków, pokręteł i kontrolerów w kokpicie. Nadal są stosowane tam, gdzie są idealnym rozwiązaniem dla szybkiej i intuicyjnej obsługi.

Nowy ekran startowy systemu operacyjnego BMW 8.5 na stałe pokazuje widok mapy systemu nawigacyjnego lub inne indywidualnie konfigurowalne wyświetlacze. Na tym samym poziomie, pionowo umieszczone widżety są dostępne po stronie kierowcy na wyświetlaczu kontrolnym BMW. Użytkownicy mogą przełączać się między widżetami, przesuwając pionowo. Aby wyświetlić różne treści, możliwe jest również przesuwanie poziome w niektórych widżetach, na przykład w sekcji „Mój Pojazd”.

Odpowiednie funkcje można wywołać bezpośrednio z QuickSelect bez przełączania się do podmenu. Po wprowadzeniu ustawień wystarczy dotknąć symbolu Strona główna na dole wyświetlacza, aby powrócić do ekranu startowego. Oprócz symbolu Strona główna, dostępne są teraz także symbole bezpośredniego dostępu do menu klimatyzacji, menu Wszystkie aplikacje, Nawigacja, a także Media, Komunikacja oraz Apple CarPlay® i Android Auto™.

Ponadto, system operacyjny BMW 8.5 w nowej BMW serii 5 oferuje szerszą gamę treści cyfrowych do informacji i rozrywki, szybsze cykle aktualizacji dla funkcji, ulepszone informacje na temat punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych oraz zoptymalizowany dostęp do wielu specyficznych usług online. Szeroka gama strumieniowania wideo jest możliwa na wyświetlaczu kontrolnym, podobnie jak innowacyjna forma gier w samochodzie, zaprezentowana po raz pierwszy w nowej BMW serii 5 z platformą AirConsole.

Gry w samochodzie z AirConsole debiutują w nowej BMW serii 5.

W ramach współpracy z platformą gamingową AirConsole, BMW prezentuje nową i unikatową formę gier w samochodzie w nowej BMW serii 5. Kierowca i pasażerowie mogą grać w gry casualowe, gdy pojazd jest w ruchu, aby zająć czas podczas ładowania wysokowoltażowej baterii BMW i5.

Ustawienie doświadczenia gamingowego z AirConsole jest bezproblemowe. Gracze potrzebują jedynie swojego smartfona, który pełni rolę kontrolera, oraz wyświetlacza BMW Curved Display. Po uruchomieniu aplikacji AirConsole w pojeździe, można połączyć smartfon z pojazdem, skanując kod QR na wyświetlaczu Curved Display. Gracze mogą zacząć grać od razu.

Technologia AirConsole umożliwia natychmiastowe dostarczanie gier przez sieć i gracze mogą sterować nimi za pomocą swoich smartfonów. Dzięki tej unikalnej konfiguracji, kilku graczy może brać udział w zabawie w grach samochodowych jednocześnie, nawet pasażerowie z tyłu. Można grać samodzielnie lub z wszystkimi pasażerami w pojeździe, zarówno razem, jak i w trybie rywalizacji.

Oferowane są tzw. gry casualowe, które charakteryzują się łatwością dostępu i intuicyjnym sterowaniem. Wybór dostępny przy premierze nowej BMW serii 5 obejmuje gry wyścigowe, sportowe, quizowe, a także symulacje, strategie, gry platformowe i logiczne. Około 20 tytułów, które można grać od początku, to „Go Kart Go”, „Golazo”, „Music Guess” i „Overcooked”. Oferta gier jest ciągle poszerzana.

BMW Interaction Bar z funkcją dotykową i efektami świetlnymi.

BMW Interaction Bar łączy nowoczesną funkcjonalność z fascynującym designem. Po raz pierwszy zaprezentowana w nowej BMW serii 7, jest teraz standardem w modelach BMW i5 oraz dostępna jako opcja w nowej BMW 530i i 530i xDrive. Wyrazista podświetlana jednostka funkcjonalna z krystaliczną strukturą powierzchni rozciąga się poniżej listwy wykończeniowej na całej szerokości panelu instrumentów aż do paneli drzwiowych i obejmuje panele sterujące o czułym na dotyk w celu regulacji wentylacji i klimatyzacji oraz aktywacji świateł awaryjnych. Projekt oświetlenia BMW Interaction Bar podąża za kolorami wybranych My Modes lub może być dostosowany.

Dostępne wnętrze całkowicie wolne od skóry.

Fotele w nowej BMW serii 5 Sedan zostały zaprojektowane na nowo, aby zapewnić zauważalny wzrost komfortu i optymalne dopasowanie. Fotele sportowe są standardowym wyposażeniem. Fotele wielokonturowe są standardem w i5 M60 xDrive i opcjonalnie w innych modelach.

Oparcia zewnętrznych tylnych foteli sięgają daleko w strefy drzwiowe, szczególnie w rejonie ramion, zwiększając komfort siedzenia z tyłu. Płynne przejście między panelem instrumentów z przodu a oparciami z tyłu do paneli drzwiowych harmonijnie otacza całą kabinę pasażerską. Składane oparcie tylnej kanapy dzieli się w proporcji 40:20:40. Trzy elementy można składać indywidualnie lub razem, aby stworzyć dodatkową przestrzeń dla długich przedmiotów. Bagażnik nowego BMW i5 oferuje 17,3 stopy sześcienne miejsca, podczas gdy 530i i 530i xDrive oferują 18,4 stopy sześcienne.

Nowa BMW serii 5 może być wyposażona w wnętrze całkowicie wolne od skóry. Zastosowano perforowany Veganza przypominający skórę na siedzeniach, a także na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a po raz pierwszy także na kierownicy. Rozszerzona tapicerka ze skóry Merino w kilku wariantach dwukolorowych pozostaje opcjonalna.

Pakiet M Sport dla nowej BMW serii 5 obejmuje ekskluzywne powierzchnie siedzeń w wykończeniu Veganza/Alcantara z unikalną perforacją w rejonie ramion i przezroczystymi akcentami w kolorze czerwonym i niebieskim. Pedały M, podnóżek M oraz wyświetlacze specyficzne dla M na wyświetlaczu informacyjnym dopełniają sportowego charakteru wnętrza.

Klimatyzacja z prawie niewidocznych otworach wentylacyjnych, technologia pompy ciepła w BMW i5.

Standardowe wyposażenie nowej BMW serii 5 Sedan obejmuje automatyczną klimatyzację z rozszerzoną gamą funkcji i zaawansowaną logiką sterowania. W obszarze panelu instrumentów zamiast konwencjonalnych otworów wentylacyjnych zastosowano szwy wentylacyjne, które umieszczono na wysokości BMW Interaction Bar. Kierunek powietrza wydobywającego się z otworów można regulować za pomocą dźwigni regulacyjnych. Ponadto klimatyzacja i wentylacja są sterowane za pomocą funkcji dotykowej na wyświetlaczu kontrolnym.

Stały szklany dach panoramiczny z znacznie powiększonym polem widzenia.

Po raz pierwszy w dowolnym sedanie BMW serii 5 można zamówić panoramiczny dach Sky Lounge zamiast standardowego przesuwanego i pochylającego się dachu. Jest on zaprojektowany jako stały moduł strukturalny i łączy niemal całą powierzchnię dachu, rozciągając się nieprzerwanie od tuż za przednią szybą do prawie tylnej szyby. O długości 33 cali i szerokości 32 cali, pole widzenia jest prawie 90% większe niż w standardowym dachu przesuwanego. Tworzy to przestronnie doświetloną atmosferę we wnętrzu. W razie potrzeby, wewnętrzna zasłona przeciwsłoneczna może zapewnić zaciemnienie wnętrza.

Napęd i technologia ładowania. Oszałamiająca wydajność i wyjątkowa efektywność.

Elastycznie zaprojektowana architektura napędu, która od samego początku była otwarta na różne technologie, umożliwia po raz pierwszy oferowanie nowej BMW serii 5 Sedan zarówno w wersji całkowicie elektrycznej, jak i z wysoce wydajnymi silnikami spalinowymi. Ta globalna strategia zapewnia, że klienci na całym świecie mają możliwość wyboru modeli dostosowanych do swoich indywidualnych potrzeb, a także do warunków infrastruktury i ram prawnych w ich regionach.

Silniki elektryczne opracowane przez BMW charakteryzują się imponującą gęstością mocy i wydajnością. Działają zgodnie z zasadą maszyny synchronicznej z pobudzeniem prądem. Dzięki temu możliwe jest całkowite zrezygnowanie z krytycznych surowców z sektora metali ziem rzadkich, wymaganych do komponentów magnetycznych w produkcji wirnika. Przy premierze na rynku, całkowicie elektryczne BMW i5 będzie dostępne w dwóch wariantach modelowych. Model BMW i5 M60 xDrive jest najwyżej ocenianym w ofercie serii 5. Podobnie jak BMW i5 eDrive40, jest wyposażone w znacznie ulepszoną technologię eDrive piątej generacji.

BMW i5 eDrive40: Zaawansowana technologia BMW eDrive, tradycyjny napęd na tylne koła.

Silnik elektryczny w BMW i5 eDrive40, umieszczony na tylnej osi, generuje maksymalną moc wynoszącą 335 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 295 lb-ft, lub 317 lb-ft, gdy włączona jest funkcja Sport Boost lub Launch Control.

Przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość BMW i5 eDrive40 jest elektronicznie ograniczona do 120 mph.

BMW i5 M60 xDrive: Całkowita przyjemność z jazdy elektrycznej na szczycie oferty modelowej.

BMW i5 M60 xDrive zajmuje najwyższą pozycję w ofercie serii 5 i łączy 590-konny elektryczny napęd z charakterystycznymi cechami wydajności M oraz specyficznymi cechami designu.

Dwa wysoko zintegrowane zespoły napędowe na przedniej i tylnej osi, w których silnik elektryczny, elektronika mocy i skrzynia biegów są kompaktowo połączone w jedną obudowę, tworzą elektryczny system napędu na wszystkie koła, który umożliwia BMW i5 M60 xDrive dostarczenie fascynujących osiągów dynamicznych. Silnik elektryczny działający na tylne koła generuje maksymalną moc wynoszącą 335 hp, podczas gdy silnik na przedniej osi produkuje 257 hp. Całkowity moment obrotowy generowany przez oba silniki wynosi 549 lb-ft, lub 605 lb-ft, gdy włączona jest funkcja M Sport Boost lub Launch Control.

Ta moc pozwala nowemu BMW i5 M60 przyspieszyć od 0 do 60 mph w oszałamiające 3,7 sekundy, a moc jest dostarczana w sposób ciągły w miarę wzrostu prędkości. Maksymalna prędkość BMW i5 M60 xDrive jest elektronicznie ograniczona do 143 mph przy użyciu opon wyczynowych (130 mph w przypadku opon całorocznych).

Aby aktywować pełną moc napędu na żądanie, BMW i5 M60 xDrive i i5 eDrive40 (gdy są wyposażone w opcjonalny pakiet M Sport) mają dźwignię zmiany biegów oznaczoną jako „Boost” blisko lewej szprychy kierownicy. Jeśli dźwignia jest pociągnięta przez więcej niż 0,8 sekundy, na wyświetlaczu informacyjnym pojawia się wskaźnik Sport Boost. Wskazuje to, że pedał przyspieszenia żąda dużej mocy, co następnie uruchamia maksymalne przyspieszenie. Jednocześnie dźwięk Iconic Sounds Electric zmienia się na SPORT.

W połączeniu z pakietem M Sport Pro, funkcja Launch Control standardowa w i5 M60 xDrive jest również dostępna dla i5 eDrive40. Ekstremalnie dynamiczne przyspieszenie z miejsca jest możliwe dzięki precyzyjnej koordynacji systemów napędowych i kontroli trakcji.

Wysokowoltowa bateria o kompaktowej budowie i dużej zawartości energii.

Podobnie jak zespoły napędowe, wysoka napięcie stosowane w każdym modelu BMW i5 również pochodzi z najnowszej technologii eDrive piątej generacji. Składa się z czterech modułów z 72 ogniwami baterii oraz trzech modułów z dwunastoma ogniwami każdy. Dzięki sprytnemu i specyficznemu dla modelu zaprojektowaniu, wysoka napięcie ma niski profil. Oznacza to, że można ją zainstalować w podłodze BMW i5, aby zaoszczędzić miejsce. W rzeczywistości ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów w elektrycznej serii 5 jest identyczna jak w wariantach spalinowych.

Wysokowoltowa bateria w BMW i5 łączy kompaktowe wymiary z wysoką gęstością energii. Oferuje użyteczną pojemność energetyczną wynoszącą 84,3 kWh. W połączeniu z wysoką wydajnością silników elektrycznych, to zapewnia zasięgi odpowiednie do długich podróży dla obu wariantów modelowych BMW i5. Przy standardowych 19-calowych kołach, i5 eDrive40 szacuje się, że przejedzie do 295 mil na jednym ładowaniu, podczas gdy zasięg wysokowydajnego i5 M60 xDrive wynosi około 256 mil (szacowane zasięgi według wstępnych testów BMW AG opartych na standardach testowych EPA).

Zintegrowana jednostka ładowania w BMW i5 umożliwia ładowanie AC poziomu 2 do 11 kW. Podczas podłączenia do szybkiej ładowarki DC, stawka ładowania 205 kW oznacza, że bateria może być naładowana z 10% do 80% w około 30 minut. Pierwsze osoby, które zakupią nową BMW i5 otrzymają dwa lata bezpłatnych sesji ładowania 30-minutowych w lokalizacjach szybkiego ładowania Electrify America.

Podczas jazdy, najnowsza wersja adaptacyjnej rekuperacji pomaga oszczędzać rezerwy energii i odzyskiwać energię elektryczną podczas zwolnienia pedału gazu i faz hamowania. Dzięki inteligentnemu połączeniu, system sterowania napędem może wykorzystywać dane nawigacyjne i informacje z czujników systemów wspomagania kierowcy, aby dostosować ilość energii odzyskiwanej w zależności od danej sytuacji ruchu. Alternatywnie, kierowca może wybrać wysoką, średnią lub niską regenerację energii hamowania dla wszystkich sytuacji ruchowych w menu BMW iDrive. Niska regeneracja umożliwia funkcję „coasting”. BMW i5 po prostu toczy się bez momentu napędowego, gdy pedał gazu jest zwolniony.

Efektywność jest dodatkowo zwiększona dzięki nowoczesnemu inteligentnemu połączeniu technologii pompy ciepła dla zintegrowanego obiegu ogrzewania i chłodzenia wnętrza, a także dla systemu grzewczego i chłodzącego napędu oraz wysokowoltowej baterii BMW i5. Umożliwia to jednoczesne ogrzewanie zarówno wnętrza, jak i wysokowoltowej baterii funkcją pompy ciepła oraz, w razie potrzeby, z centralnym elektrycznym podgrzewaczem pomocniczym.

Mój tryb EFEKTYWNOŚĆ z nową funkcją MAX RANGE.

Zasięg i5 można moderować przez aktywację nowej funkcji systemu napędowego; MAX RANGE. W tym trybie, moc napędu i maksymalna prędkość są starannie ograniczone, a funkcje komfortowe są ograniczone, co oszczędza energię baterii.

Tryb MAX RANGE przeznaczony jest głównie dla krytycznych sytuacji, gdy kierowcy nie mogą naładować pojazdu w trakcie podróży w miejscu, które pierwotnie planowali, i muszą kontynuować do alternatywnego punktu ładowania. Aby maksymalnie wykorzystać dostępną energię, maksymalna prędkość pojazdu jest ograniczona do 56 mph, system klimatyzacji jest dezaktywowany, podobnie jak ogrzewanie siedzeń, wentylacja siedzeń i ogrzewanie kierownicy. Na wyświetlaczu kontrolnym pojawia się okno popup wskazujące przeliczone zasięg. Wskaźniki prędkości i mocy na wyświetlaczu informacyjnym są również odpowiednio modyfikowane, a nowy profil oszczędzania energii jest uwzględniany w prognozie zasięgu.

Tryb MAX RANGE można wybrać za pomocą funkcji dotykowej wyświetlacza kontrolnego, kontrolera iDrive lub komend głosowych dla BMW Intelligent Personal Assistant. Można go także dezaktywować poprzez pełne przyspieszenie (kickdown), włączenie funkcji M Sport Boost lub przełączenie na maksymalne odmrażanie okna.

Efektywność ładowania jest zoptymalizowana przy użyciu najnowszego oprogramowania ładującego.

W miarę wzrostu poziomu naładowania akumulatora, procedura ładowania ciągle redukuje moc ładowania, zamiast dostarczać tzw. „krzywej schodkowej”. Sprawia to, że krzywa ładowania jest bardziej płynna, co skraca czas ładowania. Ponadto, ciepło odpadowe generowane przez silniki elektryczne jest wykorzystywane do kontrolowania temperatury wysokowoltowej baterii w BMW i5. Może to znacząco zmniejszyć energię wymaganą do wstępnego podgrzania baterii w drodze do stacji szybkiego ładowania.

Zarządzanie termiczne baterii w celu zoptymalizowanego szybkiego ładowania DC.

Antycypacyjne zarządzanie termalne zapewnia, że temperatura wysokowoltowej baterii jest optymalnie kontrolowana przed zatrzymaniem się przy stacji szybkiego ładowania. Gdy system nawigacji jest aktywny, bateria jest automatycznie wstępnie kondycjonowana przed planowanym przystankiem do ładowania. Wstępne kondycjonowanie akumulatora może być również ręcznie aktywowane i dezaktywowane przez klienta w dowolnym momencie.

„Przegrzanie” wysokowoltowego akumulatora podczas szybkiego ładowania jest zapobiegane przez implementację pełnych i częściowych faz chłodzenia w procesie ładowania. To zapobiega zbyt niskim temperaturam podczas szybkiego ładowania, zwłaszcza przy wysokich poziomach naładowania. To zwiększa potencjał do skrócenia czasów ładowania i zmniejsza starzenie ogniw akumulatorowych. Dodatkowo możliwe jest zapisanie indywidualnych ustawień ładowania dla kilku punktów ładowania. Są one następnie automatycznie przywracane przy następnym zbliżeniu kierowcy do danego punktu ładowania.

Nowa generacja silników spalinowych czterocylindrowych i sześciocylindrowych.

Silniki spalinowe oferowane w nowej BMW serii 5 pochodzą wszystkie z wspólnej konstrukcji modułowej. Powiązane innowacje obejmują proces spalania Millera, który skraca czasy otwierania zaworów dolotowych, przekształcenie kanałów dolotowych i komór spalania, a także innowacje w obszarze sterowania wałkami rozrządu, wtrysku, systemu zapłonowego i kierowania spalinami.

Ponadto silniki te posiadają najnowszą wersję w pełni zmiennego sterowania zaworami VALVETRONIC. Ich przełączane ramiona dźwigienki po stronie wydechowej pozwalają na zatrzymanie wymiany gazowej w razie potrzeby, co redukuje tarcie silnika w fazach wybiegu o około dwie trzecie. To umożliwia skuteczniejszą regenerację energii hamowania.

BMW 530i i 530i xDrive: Nowy silnik czterocylindrowy.

Nowa generacja silnika 2.0-litrowego w układzie rzędowym 4-cylindrowym również korzysta z najnowszej technologii BMW TwinPower Turbo oraz zintegrowanego kolektora wydechowego w głowicy cylindrów. W modelach BMW 530i i 530i xDrive silnik generuje moc 255 hp oraz moment obrotowy 295 lb-ft, co oznacza wzrost o 7 hp i 38 lb-ft. Dzięki temu 530i przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 5,9 sekundy, podczas gdy dodatkowa przyczepność napędu na cztery koła skraca ten czas do 5,8 sekundy w przypadku 530i xDrive.

Zwiększenie mocy w BMW 540i xDrive.

W rzędowym silniku 6-cylindrowym BMW 540i xDrive, który rozpocznie produkcję w listopadzie 2023 roku, system fazowania wałków VANOS jest teraz obsługiwany elektronicznie. Powstały w ten sposób rozszerzony zakres regulacji ma pozytywny wpływ na emisję układu napędowego.

Silnik o pojemności 3.0 litra korzysta z najnowszej technologii BMW TwinPower Turbo i generuje maksymalną moc 375 hp, co oznacza wzrost o 40 hp w porównaniu do poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy wzrasta o 52 lb-ft do 384 lb-ft i może być zwiększony do 398 lb-ft dzięki dodatkowej mocy układu mild hybrid 48V. Nowe BMW 540i xDrive może przyspieszyć od 0 do 60 mph w zaledwie 4,5 sekundy.

Doświadczenie jazdy: technologia podwozia. Wyrafinowana sportowość w charakterystycznym stylu BMW.

Koncepcja pojazdu nowej BMW serii 5 charakteryzuje się najdłuższym rozstawem osi w swoim segmencie, zwiększonymi szerokościami toru z przodu i z tyłu w porównaniu do poprzedniej generacji, prawie idealnym rozkładem masy 50:50, inteligentną konstrukcją lekką oraz sztywnością połączenia nadwozia i podwozia optymalizowaną za pomocą specjalnych wzmocnień.

Elastyczna architektura napędu nowej BMW serii 5 skutkuje szerszym zakresem masy pojazdu. To uwzględnia specyficzne modyfikacje i indywidualne strojenie komponentów podwozia oraz dostosowanie wszystkich systemów sterujących w odpowiednich konfiguracjach napędowych. Niezależnie od koncepcji napędu, każda wersja modelowa oferuje doskonałe wrażenia podczas jazdy, łącząc wyrafinowaną sportowość z przewyższającym komfortem jazdy, typowym dla BMW serii 5.

Zawieszenie przednie w układzie podwójnego wahacza oraz zawieszenie tylne na pięciu linkach nowej BMW serii 5 przeszły intensywny rozwój. Aby zoptymalizować właściwości akustyczne, wspornik przedniego podwozia otrzymał elastyczne mocowanie układu kierowniczego. W BMW i5 M60 xDrive hałas z elektrycznego układu napędowego jest izolowany przez duże mocowania układu napędowego. Warianty napędu na wszystkie koła nowej BMW serii 5 mają każdy z nich model-specyficzną aluminiową płytę usztywniającą pod wspornikiem przedniego podwozia. Tak jak obudowa wysokowoltowej baterii w podłodze BMW i5, przyczynia się to do optymalizacji sztywności przedniej części. Wspornik tylnego podwozia, wykonany z odlewów aluminiowych, łączy małą masę z dużą sztywnością. Tłumienie wibracji i izolacja akustyczna elektrycznego układu napędowego w BMW i5 na tylnych kołach są zoptymalizowane dzięki dużemu łożysku i specyficznym gumowym mocowaniom do wspornika tylnego podwozia.

Sportowe układ kierowniczy z regulacją zmiennego przełożenia teraz w standardzie.

Wszystkie BMW serii 5 są standardowo wyposażone w najnowszą wersję elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS). Standardowe sportowe wspomaganie kierownicy obejmuje nowy, bardziej bezpośredni, zależny od kąta skrętu układ kierowniczy. Jego funkcje obejmują również wspomaganie mocy zależne od prędkości oraz ustawienia komfortowe lub sportowe dostępne w My Modes.

BMW i5 M60 xDrive wyposażone w specyficzną technologię podwozia dla lepszych osiągów.

Jako model szczytowy w ofercie, BMW i5 M60 xDrive ma nie tylko najpotężniejszy napęd, ale także standardowe wyposażenie zawieszenia, które zapewnia, że moc dwóch elektrycznych silników można wykorzystać do zapewnienia wyjątkowych osiągów. Jego standardowe Adaptive M Suspension Professional obejmuje elektronicznie kontrolowane amortyzatory, Integral Active Steering (które pozwala tylne koła skręcać w fazie lub przeciwnie do fazy przednich kół do 2,5 stopnia) oraz obniża wysokość prześwitu o 0,3 cala w porównaniu do standardowego podwozia BMW i5 eDrive40. Dynamiczne osiągi, zwinność i precyzja prowadzenia modelu wysokowydajnego są podkreślane przez standardowe 19-calowe lekkie felgi M z mieszanymi oponami wydajnościowymi i mocny system hamulcowy M sportowy.

Amortyzatory zależne od skoku w BMW i5.

BMW i5 jest wyposażone w nową kontrolę amortyzatorów zależną od skoku na obu osiach, zarówno w standardzie, jak i w sportowym zawieszeniu M. Dodatkowe hydrauliczne tłumienie, które działa w kierunku ciągłym, wyraźnie uspokaja nadwozie przy kompensacji drgań spowodowanych nierównymi nawierzchniami drogowymi i dynamicznym pokonywaniu zakrętów, co zwiększa sportowy i pewny charakter prowadzenia pojazdu. Dodatkowe tłumienie jest zależne od skoku sprężyny, więc drgania nasilające się są początkowo tłumione liniowo, a następnie dodatkowo pochłaniane przez drugi tłok w przypadku większych odchylen. Zapobiega to nadmiernemu podskakiwaniu lub kołysaniu nadwozia podczas jazdy po dużych nierównościach, a tym samym zapobiega nieprzyjemnemu zachowaniu drgań.

Tłumienie zależne od skoku służy jako aktywny element strojenia, który optymalizuje równowagę między sportowością a komfortem, szczególnie dla każdego modelu. Pozytywny wpływ dodatkowego tłumienia na zachowanie jazdy i5 jest zauważalny nie tylko pod dużym obciążeniem, ale także w sytuacjach, gdy koło lekko unosi się po wywołaniu przez małe nierówności.

BMW i5 jest również standardowo wyposażone w tylne zawieszenie pneumatyczne. Samopoziomujące zawieszenie zapewnia optymalną wysokość pojazdu dla komfortowej i bezpiecznej jazdy, nawet gdy jest mocno załadowane. Doprowadzenie powietrza do zawieszenia jest regulowane indywidualnie dla każdego koła, co pozwala na rekompensowanie nierównomiernego załadunku.

Adaptive M Suspension Professional z opcjonalną Aktywną Stabilizacją Przechyłu.

Adaptive M Suspension Professional w BMW i5 M60 xDrive można wzbogacić o opcjonalną Aktywną Stabilizację Przechylania (opóźnione wprowadzenie) w tym Aktywną Komfort Stabilizację Przechylania. Elektryczne silniki obrotowe zapewniają szybkie i precyzyjne kompensowanie sił bocznych. W najnowszej wersji systemu wykorzystano silnik elektryczny 48V do tego celu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.