BMW wprowadziło drugą generację swojego najmniejszego sportowego coupe (SAC), modelu X2, pod koniec 2023 roku na rok modelowy 2024, kontynuując historię sukcesu, którą rozpoczęła pierwsza generacja X2 zaprezentowana w 2017 roku.
W obliczu rosnącego popytu na małe, stylowe crossovery odpowiednie do miejskich warunków, BMW uznało, że X2 może być doskonałą alternatywą. I tak było dla wielu klientów. Choć w dużej mierze był to przekształcony model BMW X1 lub Mini Countryman, samochód w kształcie coupe przyciągnął wystarczającą liczbę nabywców, aby przekonać niemieckiego producenta, że zasługuje na następcę. W rezultacie, sześć lat po wprowadzeniu X2 na rynek, BMW zaprezentowało drugą generację tego modelu, który był dostępny zarówno z silnikiem spalinowym pod maską, jak i z napędem elektrycznym o nazwie iX2.
Choć wciąż dzielił podstawy z modelem X1, X2 z 2023 roku mógł poszczycić się sportowymi walorami, które wyróżniały go na tle rodzeństwa. Przednia część pojazdu ujawniała nowe podejście do jednego z najważniejszych elementów designu marki, grilla chłodnicy. BMW zrezygnowało z pomysłu na wysokie i wąskie grille na rzecz szerszych. Aby dodatkowo podkreślić ten element, producent zaoferował opcję paska LED, który go otaczał. Po bokach umieszczono LED-owe reflektory (z opcją reflektorów adaptacyjnych), natomiast poniżej dostępna była opcja dwóch zderzaków, w zależności od pakietu. Pakiet M miał zderzak z szerokim wlotem powietrza oraz funkcjonalnymi wlotami, a także splitter dla wersji iX35 M. Z profilu, niskie okno dachowe z opadającą linią dachu za tylnymi drzwiami podkreślało sportowy wygląd samochodu, mimo że był to crossover. Na koniec, z tyłu, LED-owe lampy tylne tworzyły wrażenie szerszego pojazdu. Jednak nie była to tylko iluzja, ponieważ druga generacja X2 była większa we wszystkich wymiarach niż jej poprzednik.
W środku klienci mogli wybrać samochód z wzmocnionymi lub wysoko wzmocnionymi fotelami przednimi oraz kanapą profilowaną dla dwóch osób z tyłu. Kierowca miał przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników, dopełniony ekranem systemu infotainment iDrive umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Wysoka konsola centralna oddzielała kierowcę od pasażera z boku, tworząc dwa wyraźne przedziały w przedniej części kabiny. Z tyłu, nawet jeśli kanapa była profilowana dla dwóch osób, była wyposażona w trzy zagłówki i pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, dzielona tylna kanapa (40/20/40) zwiększała przestrzeń bagażową do 560 litrów (19.8 cu-ft). To była jedna z najważniejszych ulepszeń w porównaniu do pierwszej generacji X2, która miał zbyt mały bagażnik.
Od samego początku, X2 był dostępny z wyborem silników wysokoprężnych i benzynowych, z napędem na przednie lub wszystkie koła, a wszystkie wersje były wyposażone w ośmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów oraz systemy mild-hybrid, które poprawiały efektywność paliwową. Najmocniejsza wersja z silnikiem spalinowym X2, iX35M, była napędzana dwulitrową turbosprężarką benzynową o mocy 300 PS (296 hp), podczas gdy wersja podstawowa miała silnik trzycylindrowy z doładowaniem o mocy 170 koni (168 hp).
BMW X2 to samochód, który jako pierwszy wprowadził koncepcję pojazdu Sports Activity Coupé (SAC) do segmentu premium kompaktów. Teraz na scenę wkracza jeszcze bardziej wyrazista, sportowa i nowoczesna druga generacja. Znacząco większe wymiary, wyraźna sylwetka coupé oraz dynamiczne linie wyraźnie pokazują na zewnątrz, jak dużym krokiem naprzód jest nowy BMW X2. Postępowy charakter nowego modelu jest również widoczny w w pełni elektrycznej wersji BMW iX2, a także w szerokim zakresie systemów umożliwiających zautomatyzowane prowadzenie i parkowanie oraz w innowacyjnych usługach cyfrowych, które oferuje nowy system BMW iDrive z funkcją QuickSelect i BMW Operating System 9.
Dzięki ekstrawaganckiemu wyglądowi, nowy BMW X2 idealnie wpisuje się w wzór sportowych coupé marki. Jako najmłodszy członek rodziny modeli BMW X, z wyjątkowym emocjonalnym ładunkiem, uosabia młodzieńczy i postępowy styl życia. Szeroki wachlarz dostępnych wariantów napędu już od startu sprzedaży – od w pełni elektrycznego BMW iX2 xDrive30 po BMW X2 M35i xDrive stworzone przez BMW M – poszerza atrakcyjność auta o kolejne grupy docelowe. Nowy BMW X2 ma wszystko, co potrzebne, aby znacznie przewyższyć sukces swojego poprzednika, z którego sprzedano na całym świecie ponad 380 000 egzemplarzy, a także wzmocnić pozycję marki w rosnącym segmencie kompaktowych pojazdów Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé.
Miejscem światowej premiery nowego BMW X2 i nowego BMW iX2 jest Japan Mobility Show 2023 w Tokio (wcześniej Tokyo Motor Show). Globalna premiera kompaktowego SAC rozpocznie się w marcu 2024 roku. Oprócz BMW iX2 xDrive30 i BMW X2 M35i xDrive, klienci będą mieli do wyboru jeszcze jedną wersję benzynową i jeden model diesla w dniu premiery. Latem 2024 roku do oferty dołączy druga w pełni elektryczna wersja oraz kolejny model z silnikiem diesla.
Przyspieszenie rozwoju elektromobilności
Nowy BMW X2 odgrywa rolę emocjonalnego indywidualisty w segmencie premium kompaktów i wyprzedza konkurencję pod względem designu i technologii. Opiera się na elastycznej architekturze pojazdu, co pozwala na produkcję wariantów modeli z wysoce efektywnymi silnikami benzynowymi i diesla obok tych z w pełni elektrycznymi układami napędowymi. Nowy BMW iX2 to krok BMW Group w kierunku przyspieszenia rozwoju elektromobilności. Firma ma teraz przynajmniej jeden w pełni elektryczny model we wszystkich istotnych segmentach. BMW Group dąży do wprowadzenia na drogi ponad dwóch milionów w pełni elektrycznych pojazdów do końca 2025 roku. Do 2030 roku co drugie sprzedane na całym świecie auto BMW Group powinno mieć w pełni elektryczny system napędowy.
Nowy BMW X2 i nowy BMW iX2 będą produkowane elastycznie na jednej linii montażowej w zakładzie BMW Group w Regensburgu dla wszystkich rynków światowych. Wysokowoltowe baterie dla w pełni elektrycznego modelu są również produkowane w Regensburgu, który zyskał na znaczeniu dzięki dużym inwestycjom w zakresie zrównoważonej mobilności. Zakład już produkuje nowego BMW X1 i nowego BMW iX1. Każdego dnia z linii montażowej zjeżdża tu do 1000 pojazdów. Zakład BMW Group w Regensburgu stał się pierwszym zakładem w przemyśle motoryzacyjnym na świecie, który wykorzystuje zautomatyzowany proces cyfrowy w standardowej produkcji do inspekcji, przetwarzania i oznaczania malowanych powierzchni pojazdów przez roboty sterowane przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu bawarski zakład robi kolejny krok w kierunku stania się cyfrowym i inteligentnie połączonym obiektem – BMW iFactory.
Sportowa obecność, nowoczesne i przestronne wnętrze
Proporcje, linie i wykończenie powierzchni nowego BMW X2 emanują sportową mocą, indywidualnością i pewnością siebie. Wyraźny wygląd zewnętrzny pojazdu odróżnia go od kompaktowego pojazdu Sports Activity BMW X1 i jest towarzyszony przez nowoczesny design kokpitu, kształtowany przez innowacje cyfrowe, w tym BMW Curved Display oraz przestronność wnętrza.
Nowy BMW X2 wydłużył się o 194 mm w porównaniu do swojego poprzednika, osiągając 4 554 mm długości. Oznacza to, że SAC jest również dłuższy o 54 mm od nowego BMW X1. Rozstaw osi wynosi teraz 2 692 mm (+ 22 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 21 mm, osiągając 1 845 mm. Szersze osie zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także większe koła, nadają nowemu BMW X2 znacznie szerszy, muskularny wygląd na drodze. Wysokość pojazdu wynosi 1 590 mm, co stanowi wzrost o 64 mm w porównaniu do modelu poprzedniego. Te wymiary tworzą dynamicznie wydłużone proporcje, które zawierają dwie charakterystyczne cechy SAC „produkowanego przez BMW”: prosty front i linię dachu płynnie przechodzącą w tył w tradycyjnym stylu coupé.
Wnętrze nowego BMW X2 pomieści pięć pełnowymiarowych siedzeń. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu oraz osoby na tylnych siedzeniach korzystają z zauważalnego zwiększenia przestrzeni na ramionach i łokciach. Przestrzeń na nogi w drugim rzędzie siedzeń została powiększona o 25 mm. Oparcia tylnych siedzeń mogą być składane w standardzie w proporcji 40:20:40, opcjonalnie z regulacją kąta nachylenia, aby zwiększyć komfort siedzenia lub pojemność ładunkową, w zależności od potrzeb.
Przy pełnym wykorzystaniu miejsc, nowy BMW X2 pomieści 560 litrów bagażu, co stanowi o 90 litrów więcej niż jego poprzednik. Pojemność bagażnika można zwiększyć do maksymalnych 1 470 litrów (+ 115 litrów). Dzięki standardowej technologii mild hybrid 48V i dodatkowej baterii, BMW X2 sDrive20i ma pojemność bagażnika wynoszącą 515 – 1 400 litrów, podczas gdy w pełni elektryczny BMW iX2 oferuje od 525 do 1 400 litrów.
Można również zamówić elektrycznie sterowany hak holowniczy jako opcję do nowego BMW X2. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi aż 1 800 kg, w zależności od wariantu modelu (BMW iX2: 1 200 kg).
BMW Efficient Dynamics: holistyczne podejście mające na celu zwiększenie zrównoważonego rozwoju
Postępowy charakter premium nowego BMW X2 i nowego BMW iX2 obejmuje również dalsze postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju. W dążeniu do oszczędzania zasobów i ograniczania śladu węglowego samochodów, uwzględnia się pełny cykl życia pojazdu, od rozwoju i pozyskiwania surowców przez produkcję, fazę użytkowania aż po późniejsze recykling.
Pakiet technologii BMW Efficient Dynamics – unikalny w branży motoryzacyjnej – minimalizuje zużycie energii w fazie użytkowania. Oprócz układu napędowego, obejmuje zarządzanie energią, opory toczenia, aerodynamikę oraz redukcję wagi dzięki inteligentnym rozwiązaniom lekkiej konstrukcji. Dzięki temu możliwe jest połączenie zredukowanego zużycia energii i emisji CO2 z lepszą przyjemnością z jazdy.
Inteligentny lekki projekt, zoptymalizowana dynamika jazdy
Optymalizowana pod względem wagi konstrukcja nadwozia i komponentów zawieszenia przynosi korzyści w zakresie efektywności, a także zwiększa zwrotność nowego BMW X2 i nowego BMW iX2. Inteligentna mieszanka materiałów pozwala zminimalizować wagę pojazdu, jednocześnie zwiększając sztywność nadwozia i bezpieczeństwo w razie kolizji. Stosowane stalowe elementy gorąco formowane i stopy aluminium są uzupełniane przez stal wielofazową w celu dodatkowego wzmocnienia. W przedniej części BMW iX2 zastosowano dodatkową płytę, a także sztywny związek z obudową wysokowoltowej baterii, która jest projektowana jako element nośny, co zwiększa sztywność nadwozia. Dodatkowo, model w pełni elektryczny ma specjalny wspornik dynamiki jazdy, który łączy poszczególne wieże zawieszenia. Zwiększenie uzyskiwanej sztywności skrętnej wspomaga stabilność kierunkową i poprawia reakcję na zakrętach.
Wykonanie maski z aluminium zmniejsza wagę z przodu samochodu, co dodatkowo podnosi zwinność w prowadzeniu. Jednocześnie lekkie plastikowe wsparcia dla przednich i tylnych drzwi przynoszą kolejne oszczędności wagi. Użycie komponentów stalowych z powłoką cynkowo-magnezową poprawia ochronę przed korozją.
Zoptymalizowane środki dotyczące aerodynamiki nowego BMW X2 również zwiększają zarówno efektywność, jak i dynamikę jazdy. Zużycie energii elektrycznej oraz zasięg BMW iX2 korzystają z niższego oporu powietrza generowanego przez zamknięty grill BMW. Wszystkie inne warianty mają aktywny system kontroli przepływu powietrza do chłodzenia, który dostosowuje swoje reakcje do potrzeb powietrza chłodzącego oraz temperatury otoczenia. Do innych elementów zwiększających efektywność aerodynamiczną należą powietrzne zasłony w zewnętrznych częściach przedniego zderzaka; chowane klamki drzwi; aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, tylne światła oraz felgi aluminiowe; a także dedykowany spojler tylni. Dodatkowo, przepływ powietrza wokół samochodu jest odpowiednio kierowany za pomocą dużego dyfuzora w dolnej części tylnego zderzaka oraz praktycznie całkowicie uszczelnionego podwozia z precyzyjnie zdefiniowanymi prowadnicami powietrza. Wysokiej jakości uszczelnienie baterii wysokowoltowej w BMW iX2 pozytywnie wpływa na opór powietrza. Razem te funkcje obniżają współczynnik oporu powietrza (Cd) do wartości 0,25 (BMW iX2) lub 0,27 (BMW X2), w zależności od wariantu modelu.
Zredukowano również hałas wiatru generowany przez nadwozie i elementy dodatków. Zoptymalizowany koncept uszczelnienia nadwozia wokół drzwi i klapy, a także nowo zaprojektowane lusterka zewnętrzne zwiększają komfort akustyczny w porównaniu do modelu poprzedniego. Użycie opon zoptymalizowanych akustycznie zmniejsza hałas. Dodatkowo, poprawione mocowanie silnika i skrzyni biegów poprawia izolację od wibracji, co również zwiększa komfort jazdy. Uruchamianie i wyłączanie silnika spalinowego generuje również znacznie mniejsze wibracje w nowym BMW X2. Opcjonalne szkło akustyczne chroni wnętrze przed hałasem z zewnątrz.
Modelowo specyficzne mocowanie i zoptymalizowane osłonięcie dla silnika elektrycznego, elektroniki mocy i skrzyni biegów, które są umieszczone w jednej obudowie, zwiększają komfort akustyczny BMW iX2, który posiada również wyciszający i podwójnie odizolowany sprężarkę chłodzącą.
Zintegrowany ogólny koncept maksymalizuje ochronę pasażerów
Kompletna koncepcja bezpieczeństwa pasywnego maksymalizuje ochronę pasażerów w bardzo szerokim zakresie kolizji. Uwzględnia wymogi testów zderzeniowych w rynkach, na których nowy BMW X2 będzie oferowany. Oprócz wyjątkowo sztywnej komory pasażerskiej i wytrzymałych struktur nośnych, obejmuje również zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, która uruchamia systemy zabezpieczeń w odpowiedniej kolejności, w optymalnym momencie i z wymaganym efektem dostosowanym do specyfiki i ciężkości kolizji.
Pojazd wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa z trzypunktowymi zwijakami dla wszystkich miejsc oraz poduszki powietrzne z przodu, z boku i na głowę. W przypadku uderzenia z boku, uruchamiana jest poduszka powietrzna między kierowcą a pasażerem, co zwiększa ochronę pasażerów. Nowy BMW X2 posiada również aktywną maskę, aby poprawić ochronę pieszych. Pyrotechniczne urządzenia uruchamiają maskę, jeśli pojazd zderzy się z pieszym, tworząc więcej przestrzeni deformacyjnej między maską a twardymi strukturami pod nią.
Wzmocnione poprzeczki z przodu i z tyłu zderzaka oraz zoptymalizowana struktura obudowy chronią wysokowoltową baterię BMW iX2 przed siłami działającymi podczas kolizji. Energochłonne zewnętrzne profile podłużne i szczególnie sztywne poprzeczne wzmocnienia obudowy chronią ogniwa baterii. Bezpieczeństwo komponentów wysokowoltowych zostało szeroko udowodnione w trakcie rozległych testów zderzeniowych i symulacji. Standardy bezpieczeństwa ustalone przez BMW Group wykraczają znacznie poza wymagania prawne. Koncepcja bezpieczeństwa uwzględnia również system czujników wykrywania wypadków, który uruchamia wyłączenie systemu wysokowoltowego. Dodatkowo, pyrotechniczne separatory odłączają wysokowoltową baterię od zasilania pokładowego.
Design zewnętrzny
Dzięki swojemu charakterystycznemu i wyrazistemu designowi, nowy BMW X2 od razu rozpoznawany jest jako prawdziwe Sports Activity Coupé (SAC) dla segmentu premium kompaktów. Nowa wersja samochodu imponuje dynamicznie wydłużonymi liniami oraz przestronnym wykończeniem przy minimalnej ilości linii kształtujących. Linia dachu, która płynnie przechodzi w tył, tworzy smukłą, coupé-kształtną sylwetkę. Prosty front, wyraźnie wykrojone nadkola i potężny tył emanują pewnością siebie i silnym charakterem.
Ekstrawagancki design zewnętrzny nowego BMW X2 podkreśla jego wyjątkowy charakter pojazdu. Wyraźne odróżnienie od kompaktowego pojazdu Sports Activity (SAV) marki, BMW X1, jest wyraźnie widoczne z każdej strony. Oprócz sportowości i emocjonalności, design nowego BMW X2 przede wszystkim oddaje ekskluzywny styl. Nowe SAC jest pierwszym modelem w segmencie premium kompaktów oferującym opcjonalnie podświetlany grill BMW Iconic Glow. Specjalnie zaprojektowane reflektory oraz nowy design tylnych świateł podkreślają unikalny status nowego BMW X2.
Specjalne cechy designu modelu BMW X2 M35i xDrive dostarczają dodatkowych odniesień do dynamicznej przyjemności z jazdy. W międzyczasie dostępny jest pakiet M Sport – obejmujący też aerodynamicznie zoptymalizowane detale zewnętrzne – dla wszystkich innych wariantów modele, w tym nowego BMW iX2. A 21-calowe lekkie felgi aluminiowe są teraz oferowane po raz pierwszy w kompaktowym modelu BMW.
Front o mocnym charakterze i unikalne cechy designu
Modelowe cechy przedniego designu nowego BMW X2 przynoszą jednoznaczny sportowy urok oraz wizualną ekstrawagancję do segmentu premium kompaktów. Na pierwszym planie znajduje się nowa interpretacja dwóch cech charakterystycznych marki: grilla BMW i podwójnych reflektorów. Dwa połączone elementy grilla tworzą niemal heksagonalny kontur. Ich wyrazisty kształt przypomina przedni design modeli BMW X4 i BMW X6, nowa wersja kompaktowego modelu zajmuje jasno zdefiniowane miejsce w rodzinie Sports Activity Coupé. Zarys grilla BMW podkreśla trójwymiarowa ramka. Opcjonalny podświetlany grill BMW Iconic Glow nadaje pojazdowi szczególnie charakterystyczny i ekstrawagancki wygląd, zwłaszcza podczas ciemności. Modelowy grill wlotu powietrza z sportową strukturą plastra miodu jest wykończony w czarnym połysku. Natomiast wewnętrzna część zamkniętego grilla BMW w modelu BMW iX2 ma niezwykle precyzyjny wzór i powierzchnie w kolorze Quartz Silver.
Jednostki reflektorów sięgają daleko w nadkola. Nowy BMW X2 standardowo wyposażony jest w reflektory LED do świateł mijania i drogowych. Dwa pionowe jednostki LED w subtelnym kształcie strzały obejmują światła dzienne i kierunkowskazy. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory LED z matrycowym światłem drogowym, a także światła miejskie, wzór świetlny na autostradzie i światło do trudnych warunków pogodowych. Posiadają one również niebieskie wstawki oraz funkcję oświetlenia zakrętu. Dzięki umiejętnemu dostosowaniu elementów świateł drogowych, funkcja matrycy pozwala uniknąć oślepiania innych uczestników ruchu.
Funkcja rozkładu światła miejskiego na światłach mijania optymalizuje oświetlenie krawędzi drogi, a wzór światła na autostradzie zwiększa zasięg świateł. Światło do trudnych warunków adaptuje rozkład światła mijania specjalnie do słabej widoczności, przejmując zadanie wcześniej realizowane przez przednie światła przeciwmgielne. To również otwiera drogę do przestronnych powierzchni wokół przedniego zderzaka. M lights Shadowline również mogą być opcjonalnie wybierane. Projekt dolnego wlotu powietrza również podkreśla dynamiczną aurę nowego BMW X2. Opada bardzo głęboko i sięga również daleko po bokach przedniego końca. Po obu stronach flanki otoczone są eleganckimi, skrzydlatymi wstawkami, które prowadzą nadchodzące powietrze do zasłony powietrznej w przednim zderzaku. Razem z rzucającymi się w oczy reflektorami, charakterystycznym grillem BMW oraz bardziej nachyloną szybą czołową niż w nowym BMW X1, tworzy to smukły, ale potężny widok z przodu, który podkreśla szerokość pojazdu i jego solidną postawę. Maska nowego BMW X2 ma również specyficzny dla modelu design i charakteryzuje się niezwykle dynamicznymi konturami.
Sylwetka coupé, przyciągające uwagę barki
Wyróżniające proporcje nowego BMW X2 są szczególnie wyraźnie widoczne, gdy samochód jest oglądany z boku. Prosty front, długa maska, mocno nachylone słupki A oraz linia dachu płynnie przechodząca w tył tworzą typową sylwetkę Sports Activity Coupé od BMW. Duże koła i okrągła czarna ramka na najniższym brzegu nadwozia to subtelne wskazówki dotyczące robustnego charakteru kompaktowego modelu BMW X.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do potężnego wyglądu nowego BMW X2 są czyste i hojnie zaprojektowane powierzchnie nadwozia, którym dodano struktury przez niewielką liczbę dynamicznie wydłużonych linii. Otwieracze drzwi są zintegrowane z nadwoziem. Na końcu wąskiej grafice bocznej znajduje się zmodyfikowana interpretacja charakterystycznego zakrętu Hofmeistera znanego z modeli BMW. Płytkie relingi dachowe w czarnym połysku mogą być opcjonalnie zamawiane w nowym BMW X2.
Zarówno przednie, jak i tylne nadkola są wyraźnie poszerzone, zwłaszcza tylne. Połączone z wyraźnym wcięciem w pobliżu tylnej szyby tworzą wyrazisty muskularny obszar barkowy. Dodając do tego kabinę pasażerską osadzoną daleko w tył, otrzymujemy samochód, który emanuje zwinnością i rosnącą mocą, nawet stojąc w miejscu.
Potężny tył z wyraźnie uformowanymi światłami
Poszerzone nadkola i muskularne barki kształtują również wygląd nowego BMW X2, gdy jest oglądane z tyłu. Linia charakterystyczna wzdłuż boków przechodzi w tył, tworząc płynne połączenie między różnymi częściami nadwozia. Tak jak kontury tylnych świateł, tak i linie nadwozia oraz struktury powierzchni są w poziomie, co szczególnie skutecznie podkreśla szerokość tylnej części i muskularną postawę nadwozia na drodze.
Pod mocno pochyloną tylną szybą, odważny spojler w stylu Gurneya generuje dodatkowy docisk nad tylną osią. Wklęsła powierzchnia poniżej tylnego spojlera tworzy efekt trójwymiarowy i dodaje dodatkowej napiętości. Tylny zderzak specyficzny dla nowego BMW X2 składa się z czarnej powierzchni, która otacza uchwyt na tablicę rejestracyjną i rozciąga się do krawędzi nadwozia, oraz sekcji pomalowanej w kolorze nadwozia poniżej. Wstawki stylizowane jako wloty powietrza oraz pionowe reflektory dodatkowo wzbogacają sportowy charakter. Łączniki układu wydechowego na wszystkich wariantach z silnikiem spalinowym – z wyjątkiem nowego BMW X2 M35i xDrive – są zintegrowane w tylnej części zderzaka, ukryte przed wzrokiem.
Całkowicie nowa i specjalnie zaprojektowana obróbka nadaje tylnym światłom kompaktowego Sports Activity Coupé charakterystyczny wygląd. Jednostki świetlne dzielą się na dwie sekcje i rozciągają się dobrze w boki samochodu oraz klapę. Wszystkie funkcje świetlne wykorzystują technologię LED. Elementy LED dla tylnych świateł i kierunkowskazów kierują się na zewnątrz w kształcie strzały, nawiązując do designu wewnętrznych mechanizmów reflektorów. Trzecie światło stopu jest zintegrowane w górnej krawędzi tylnej szyby.
Szeroki wybór kolorów zewnętrznych; pakiet M Sport dostępny jako opcja
Klienci mogą wybierać spośród dwóch jednolitych i jedenastu metalicznych wykończeń lakieru na zewnątrz swojego nowego BMW X2, w tym nowego wariantu Fire Red metallic. Dostępne są również dwa matowe kolory od BMW Individual oraz szeroki wachlarz specjalnych wykończeń lakierniczych BMW Individual. Dla nowego BMW X2 oraz nowego BMW iX2 dostępny jest pakiet M Sport jako alternatywa do standardowego wykończenia. Mający na celu dodatkowe podkreślenie dynamicznych instynktów Sports Activity Coupé, ta opcja oferuje duże boczne wloty powietrza zintegrowane osobno w przednim zderzaku, dolną krawędź pomalowaną w kolorze nadwozia, specyficzne dla modeli progi boczne M, zewnętrzne wykończenia w wysokim połysku w stylu Shadowline oraz uderzający tylny zderzak z zintegrowanym elementem dyfuzora. Adaptacyjne zawieszenie M i 19-calowe lekkie felgi M w podwójnym wzorze także wchodzą w skład pakietu M Sport. Specjalne elementy wnętrza M obejmują sportowe siedzenia, kokpit pokryty Alcantarą, sufit w kolorze antracytowym oraz skórzany, M kierownicę z łopatkami do zmiany biegów.
Na liście opcji znajduje się także pakiet M Sport Pro. Wśród cech, które ten pakiet dodaje do pakietu M Sport, znajdują się poszerzone zewnętrzne wykończenia w wysokim połysku w stylu Shadowline, M lights Shadowline, M spojler tylny, system hamulcowy M z czerwonymi zaciskami oraz pasy bezpieczeństwa M.
Wnętrze i wyposażenie
W nowym BMW X2 czeka na kierowcę i pasażerów nowoczesna, premium atmosfera z sportowymi akcentami oraz znacznie większą przestrzenią niż w modelu poprzednim. Wysokiej jakości materiały, precyzyjne wykonanie i wiele detali zrealizowanych w innowacyjnym stylu wyróżniają postęp, jaki osiągnięto w nowej generacji modeli. Przestronność wnętrza i zauważalnie zwiększona przestrzeń na nogi w tylnym pomieszczeniu łączą się z znacznie większym i elastycznie używanym bagażnikiem, co nadaje kompaktowemu Sports Activity Coupé imponujący poziom praktyczności.
Postępowy klimat we wnętrzu nowego BMW X2 wynika głównie z fundamentalnych usprawnień w systemie wyświetlania i sterowania/obsługi. Nowe doświadczenie pojazdu BMW iDrive z QuickSelect opartym na BMW Operating System 9 to nowa koncepcja projektowania kokpitu skoncentrowana na kierowcy, skupiająca się na sterowaniu dotykowym i głosowym – za pomocą BMW Curved Display oraz BMW Intelligent Personal Assistant. Szerokie wdrożenie cyfryzacji znacząco zmniejsza liczbę fizycznych przycisków, kontrolerów i przełączników potrzebnych do intuicyjnej obsługi.
Rozszerzone wyposażenie standardowe, celowa indywidualizacja
Znaczące dodatki do standardowego wyposażenia modelu poprzedniego podkreślają starannie opracowany charakter nowego BMW X2. Specyfikacja standardowa obejmuje system nawigacji, dwustrefową automatyczną klimatyzację, szereg nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, Park Assist w tym kamerę cofania oraz liczne inne innowacyjne usługi cyfrowe, które zwiększają zarówno komfort, jak i przyjemność z jazdy, z których znane jest BMW.
Automatyczne otwieranie klapy bagażnika również jest częścią standardowego wyposażenia. A jeśli opcjonalnie wybrano Comfort Access, klapa bagażnika może być otwierana i zamykana bez użycia rąk. Poza pakietem M Sport i pakietem M Sport Pro, nowy BMW X2 jest również dostępny z nowo stworzonymi pakietami wyposażeniowymi umożliwiającymi celową indywidualizację samochodu.
Doskonała przyjemność z jazdy w postępowej atmosferze
Przyjemność z jazdy w nowym BMW X2 charakteryzuje się – w znanym stylu Sports Activity Coupé – podwyższoną pozycją siedzącą i kokpitem skoncentrowanym na kierowcy. Doskonały widok na drogę oraz ergonomicznie zoptymalizowane rozmieszczenie wyświetlaczy i kontrolek zapewniają sportowe doświadczenie jazdy, które nie jest zakłócane przez żadne sytuacje.
Wiele detali nowoczesnego designu wnętrza czerpie inspiracje z koncepcji wnętrza BMW iX. Kluczowe cechy to smukła deska rozdzielcza, która służy jako scena dla BMW Curved Display oraz „wiszący” podłokietnik z integralnym panelem sterowania między siedzeniem kierowcy a pasażera z przodu. BMW Curved Display – z bezramową szklaną powierzchnią skierowaną lekko w stronę kierowcy – dodaje nowoczesny, ekskluzywny akcent w kabinie. Jest otoczony wyjątkowo solidnie wyglądającymi elementami wykończeniowymi, które rozciągają się aż do drzwi, tworząc ramę dla obszaru kokpitu.
Poniżej smukła deska rozdzielcza podkreśla szerokość wnętrza swoimi przestronnymi i poziomymi wykończeniami dekoracyjnymi. Pięć wariantów listew wykończeniowych wewnętrznych, w tym nowy Aluminium z graficznymi akcentami oraz – wyłącznie w samochodach z pakietem M Sport – Aluminium Hexacube light, pozwala właścicielom na indywidualizację designu. Wszystkie opcjonalne listwy wykończeniowe wnętrza są połączone z oświetleniem ambientowym.
Postępowy styl designu wnętrza kontynuuje się w konsoli centralnej. Oprócz nowo zaprojektowanej dźwigni wyboru biegów, panel sterujący zintegrowany w konsoli centralnej zawiera elegancko umiejscowione przyciski do korzystania z funkcji pojazdu. Należą do nich przycisk Start/Stop, regulacja głośności systemu audio oraz przycisk świateł awaryjnych. Wśród innych funkcji aktywowanych za pomocą odpowiednich przycisków na panelu sterującym znajdują się hamulec ręczny, My Modes i Park Assist.
W przedniej części konsoli centralnej, bezpośrednio poniżej centralnego wlotu powietrza, znajduje się miejsce na dwa kubki oraz tacka na smartfona z pośrednim podświetleniem po obu stronach. Zabezpieczone ruchomym zapięciem telefony można umieścić tutaj w pionie, aby były widoczne dla kierowcy i pasażera z przodu, a także ładować bezprzewodowo. Dodatkowe schowki można znaleźć w przestrzeni pod centralnym podłokietnikiem.
Nowo zaprojektowane fotele oferują nawet lepszy komfort i wsparcie boczne
Nowo zaprojektowane fotele w kompaktowym SAC oferują elegancki wygląd, doskonałe wsparcie boczne podczas szybkich zakrętów, optymalny komfort podczas długich tras i rozszerzoną funkcjonalność. Dotyczy to zarówno standardowych modeli, jak i opcjonalnych sportowych foteli, które wyróżniają się wyraźnymi wsparciami bocznymi i obszarami na ramiona oraz możliwością regulacji kąta i głębokości siedzenia. Ogrzewanie siedzeń można zamówić jako opcję, podobnie jak elektryczna regulacja (w tym funkcja pamięci po stronie kierowcy) dla pozycji przodu-tyłu, wysokości i kąta siedziska/oparcia zarówno dla standardowych siedzeń, jak i sportowych. Obie wersje siedzeń są również dostępne z wsparciem lędźwiowym w oparciu, w tym funkcją masażu.
Alternatywą dla standardowego obicia z tkaniny w kolorze antracytowym są perforowane wersje Veganza oraz skóra Vernasca z atrakcyjnym pikowaniem. Klienci mogą wybierać spośród kolorów Czarny, Mocha i Ostryga dla każdego wariantu. Powierzchnie Veganza mogą być również zamawiane w dwóch wariantach dwukolorowych. Wyłącznie dla BMW X2 i BMW iX2 – obok połączenia Czerwony/Czarny – dostępny jest nowy wariant Atlas Grey/Smoke White. Pakiet M Sport obejmuje sportowe siedzenia Veganza/Alcantara w antracytowym kolorze z niebieskimi przeszyciami kontrastowymi lub, jako opcję, skórę Vernasca z wyjątkowym pikowaniem w diamenty. Powierzchnie Veganza z właściwościami przypominającymi skórę i efektownymi przeszyciami kontrastowymi mogą być również zamawiane jako opcja dla deski rozdzielczej i ramion drzwi.
Tylna część nowego BMW X2 ma trzy pełnowymiarowe fotele z zauważalnie lepszym komfortem siedzenia niż oferował model poprzedni. Zintegrowane w zewnętrznych fotelach mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX. Podłokietnik z wbudowanymi uchwytami na kubki można złożyć z centralnej sekcji.
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i system nawigacji w standardzie
W nowym BMW X2 standardowo zainstalowano dwustrefowy system automatycznej klimatyzacji oraz czujnik deszczu z automatycznym włączaniem świateł. Ten system umożliwia osobną regulację pożądanej temperatury po stronie kierowcy i pasażera z przodu. Można go obsługiwać za pomocą kontroli głosowej lub dotykowo z wyświetlacza sterującego. Inteligentny system uwzględnia wpływ bezpośredniego światła słonecznego i, w zależności od specyfikacji samochodu, może również włączać ogrzewanie siedzeń oraz kierownicy w procesie regulacji temperatury. Smukłe wloty powietrza zapewniają niezwykle równomierny rozkład świeżego powietrza w wnętrzu. Bocznych wlotów powietrza są zintegrowane w słupkach A. Są osobne wloty dla pasażerów na tylnych siedzeniach, które są zintegrowane w tylnej części centralnego podłokietnika dla kierowcy i pasażera z przodu.
System automatycznej klimatyzacji w BMW iX2 działa z wykorzystaniem bardzo efektywnej technologii pompy ciepła. W pełni elektryczny model ma także standardowo system klimatyzacji wspomagający do podgrzewania lub chłodzenia wnętrza przed podróżą.
Interfejs Bluetooth, cztery porty USB-C oraz gniazdo 12V zarówno w konsoli centralnej, jak i w bagażniku są standardem w każdym wariancie nowego BMW X2. Również standardowy BMW Live Cockpit Plus obejmuje oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps oraz system audio z sześcioma głośnikami i mocą wzmacniacza 100 watów. Opcjonalny system dźwiękowy Harman Kardon zwiększa liczbę głośników do 12 i moc wzmacniacza do 205 watów. Jego wysokotonowe głośniki są zintegrowane w obramowaniu drzwi pod wysokiej jakości stalowymi osłonami.
Premium atmosfera z możliwościami rozległej indywidualizacji
Najnowsza wersja standardowej skórzanej kierownicy Sport ma niezwykle wysokiej jakości akcenty w kolorze perłowym, dużą przestrzeń na kciuki oraz wielofunkcyjne przyciski. Jeśli pakiet M Sport jest wybrany, nowy BMW X2 oferuje kierowcom skórzaną kierownicę M o intrygującym wzorze z trzema ramionami oraz łopatkami do zmiany biegów. Ogrzewanie kierownicy jest dostępne jako opcja dla obu modeli.
Opcjonalny panoramiczny szklany dach dodaje ekskluzywnego charakteru zarówno zewnętrznemu wyglądowi nowego BMW X2, jak i wnętrzu. Jego przyciemniana szklana powierzchnia rozciąga się w jednym elemencie aż do szyby czołowej oraz daleko w tylną część dachu; w rzeczywistości tylko mała część dachu jest pomalowana w kolorze nadwozia. Obejmuje także ramkę dachową z obu stron, tworząc elegancki i spójny wygląd. Zaprojektowany jako moduł przymocowany do nadwozia, panoramiczny dach szklany zalewa wnętrze światłem dzięki pomieszczeniu widokowemu o długości 712 milimetrów i szerokości 702 milimetrów. Na życzenie dostępna jest wielowarstwowa, elektryczna roleta wewnętrzna, aby zapewnić dyskretne zaciemnienie wnętrza.
Standardowe oświetlenie wnętrza obejmuje podświetlenie podłokietników, otwieraczy drzwi oraz schowków w konsoli centralnej, jak również lampki do czytania, ambientowe światło z podsufitki i lampki powitalne przy drzwiach. Opcjonalne oświetlenie ambientowe zapewnia bogate, atmosferyczne oświetlenie wnętrza. Rozkład, jasność oraz schemat kolorystyczny oświetlenia można skonfigurować w menu iDrive. Ta opcja obejmuje również funkcję Dynamiczne oświetlenie wnętrza, której pulsujące światło sygnalizuje nadchodzące połączenie telefoniczne lub otwarte drzwi przy uruchomionym silniku.
W ramach opcjonalnego pakietu Premium dostępny jest również pakiet lustrzany, który dodaje efekty świetlne z zewnętrznych lusterek, elektryczne składanie lusterek zewnętrznych oraz automatyczną funkcję ściemniania dla wewnętrznego lustra i lustra zewnętrznego po stronie kierowcy.
System napędowy i technologia ładowania
Oferta systemów napędowych dla nowego BMW X2 oraz nowego BMW iX2 wyraźnie świadczy o zaangażowaniu BMW Group w rozwój zrównoważonej mobilności w segmencie premium kompaktów. Nowa generacja modeli oferuje silniki spalinowe o wysokiej efektywności z trzema i czterema cylindrami. Dodatkowo, piąta generacja technologii BMW eDrive umożliwia lokalnie bezemisyjną przyjemność z jazdy w kompaktowym Sports Activity Coupé od BMW po raz pierwszy.
Silniki benzynowe i diesla dostępne w nowym BMW X2 to członkowie nowej modułowej generacji silników Efficient Dynamics i standardowo przekazują swoją moc przez siedmiobiegową skrzynię Steptronic z podwójnym sprzęgłem. Stąd moc jest przekazywana na drogę za pośrednictwem przednich kół lub inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła BMW xDrive.