2024 BMW X5 M Competition

2024 BMW X5 M Competition

Przejdź do galerii zdjęć2024 BMW X5 M Competition

BMW odświeżyło linię X5 na początku 2023 roku, a wersja M Competition również otrzymała zasłużoną aktualizację.

W miarę jak klienci zaczęli domagać się bardziej sportowych SUV-ów, które byłyby jednocześnie praktyczne dla rodzin i niezwykle szybkie na zwykłych drogach, BMW wzięło sprawy w swoje ręce. Zaczynając od drugiej generacji X5, wprowadzono także wersję M. Przesuwając się do czwartej generacji, która zadebiutowała w 2019 roku, wersja M była potężniejsza niż kiedykolwiek, zwłaszcza w wersji Competition.

Dla modelu na rok 2023, X5 M Competition otrzymało nowy, ulepszony przód z cieńszymi reflektorami i przeprojektowaną kratką chłodnicy. Grille był szerszy i otoczony powiększonymi wlotami powietrza, które chłodziły potężne przednie hamulce. Dodatkowo, dolny zderzak zyskał nową kratkę.

X5 M Competition szczyci się luksusowym wnętrzem z skórzaną tapicerką i heksagonalnym wzorem na panelach drzwi. Ponadto producent dodał detale z włókna węglowego na desce rozdzielczej, centralnym panelu i konsoli środkowej. BMW zainstalowało również nową deskę rozdzielczą z zakrzywionym ekranem, na którym znajdowały się wskaźniki oraz system multimedialny iDrive 8.

Jednak najważniejsze zmiany dokonano pod maską samochodu. Mimo że silnik spalinowy pozostał ten sam, producent dodał 48V system mild-hybrid, który wspomagał

 Urokliwy, dynamiczny styl, ekstrawagancka obecność i nowoczesny luksus definiują charakter BMW X5 M oraz BMW X6 M. BMW M GmbH wprowadza teraz istotne modyfikacje, aby doskonalić swoje samochody o wysokich osiągach w segmencie luksusowych Sports Activity Vehicle oraz Sports Activity Coupé. BMW X5 M oraz BMW X6 M będą teraz dostępne wyłącznie w wersji Competition – z nowym silnikiem V8, w tym technologią 48V, zapewniającym maksymalną moc 460 kW/625 hp, zaktualizowanym designem zewnętrznym oraz najnowszym systemem sterowania/obsługi iDrive, wyposażonym w zakrzywiony wyświetlacz BMW oraz system operacyjny BMW 8.

Elektryfikacja układu napędowego oraz udoskonalenia w ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni M Steptronic z Drivelogic zapewniają nowemu BMW X5 M Competition oraz nowemu BMW X6 M Competition jeszcze bardziej responsywne dostarczanie mocy. Nowe akcenty projektowe podkreślają ich niepowtarzalną, sportową aurę. Technologia cyfrowa nie tylko gwarantuje wyjątkowo intuicyjną i multimodalną obsługę, ale również wprowadza znaczne postępy w zakresie systemów automatycznego prowadzenia i parkowania.

Nowe BMW X5 M Competition oraz nowe BMW X6 M Competition są produkowane w zakładzie BMW Group w Spartanburgu w USA. Centrum kompetencyjne dla modeli BMW X obejmuje również produkcję modeli BMW X3 M oraz BMW X4 M, a także BMW XM – pierwszego samochodu wyczynowego od BMW M GmbH z systemem hybrydowym typu plug-in.

Pierwsze modele wyczynowe od BMW M GmbH z technologią 48V

Dzięki najnowszej generacji technologii napędu w nowym BMW X5 M Competition oraz nowym BMW X6 M Competition, BMW M GmbH stawia na elektryfikację. Technologia 48V zadebiutuje w sportowych modelach marki, współpracując z nowym silnikiem V8, który wykorzystuje technologię M TwinPower Turbo.

Wspólnie, wzmacniający silnik elektryczny i wysokoobrotowy charakter silnika V8 wynoszą osiągi, za które samochody M zdobyły uznanie, na jeszcze bardziej porywający poziom.

Silnik elektryczny, wraz z elektroniką mocy, jest zintegrowany w kompaktowej obudowie ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic i dostarcza dodatkowe do 9 kW/12 hp mocy oraz 200 Nm (147 lb-ft) momentu obrotowego. Efektem tego jest zauważalnie szybsze dostarczanie mocy, co pozwala jednostce napędowej reagować na każde wciśnięcie pedału gazu. Akumulacja mocy trwa potem płynnie aż do najwyższych obrotów silnika. Dla kierowcy oznacza to niezwykle ożywczą i pewną wydajność, zarówno podczas startu, jak i przy przyspieszaniu w średnim zakresie obrotów. Przy stałym obciążeniu silnik elektryczny wspiera jednostkę napędową, co pozwala silnikowi pracować w optymalnym zakresie obciążenia, zwiększając jego efektywność.

Energia potrzebna do dodatkowej mocy elektrycznej jest przechowywana w akumulatorze 48V umieszczonym w komorze silnikowej. Akumulator ładowany jest za pomocą bardzo wydajnej adaptacyjnej rekuperacji podczas hamowania i na luzie, a także zasila system elektryczny samochodu odzyskaną energią. Dodatkowo, silnik elektryczny pełni funkcję rozrusznika zamontowanego na wałku korbowym. To zapewnia, że silnik spala się w życie niezwykle gładko, co kierowca zauważy również podczas działania funkcji Auto Start Stop. Podczas zatrzymywania się na skrzyżowaniach czy w korkach, generator 48V wyłącza silnik V8 przy minimalnych wibracjach i uruchamia go ponownie bezszelestnie.

Nowy silnik V8 z optymalizacją dostarczania mocy i zwiększoną efektywnością

Nowo opracowana konstrukcja silnika spalinowego łączy klasyczny, wysokoobrotowy profil z nowoczesną technologią M TwinPower Turbo. Silnik V8 o pojemności 4,4 litra w nowym BMW X5 M Competition oraz nowym BMW X6 M Competition wyróżnia się jeszcze bardziej wyraźną reakcją i zwiększoną efektywnością. Oprócz kolektora wydechowego o krzyżowym układzie, silnik otrzymał również wzmocniony napęd wału korbowego, udoskonaloną turbosprężarkę – umieszczoną blisko kolektora wydechowego i z elektrycznie sterowaną zaworową – plus nowy kanał dolotowy, nową pompę olejową typu łopatkowego oraz odchudzoną misę olejową z tworzywa sztucznego. Wydajność emisji układu napędowego jest dodatkowo poprawiona dzięki zoptymalizowanemu procesowi separacji oleju z wykorzystaniem zmiennego separatora.

Oprócz dwóch turbosprężarek z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego zlokalizowanymi pomiędzy cylindrami, technologia M TwinPower Turbo V8 obejmuje również bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection, zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz podwójne sterowanie wałem rozrządu VANOS. Wzrokowo, najnowsza generacja jednostek napędowych jest rozpoznawalna dzięki nowej pokrywie silnika z czerwonymi elementami graficznymi i kolorowym logo M. Opcjonalnie, pokrywa silnika dostępna jest również w tworzywie wzmocnionym włóknem węglowym (CFRP) z eksponowaną strukturą włókna.

Pragnienie obrotów i nieustanny przyrost mocy to kolejne cechy nowego silnika V8. Oferuje on maksymalny moment obrotowy 750 Nm (553 lb-ft) w zakresie od 1,800 do 5,800 rpm oraz generuje maksymalną moc 460 kW/625 hp przy 6,000 rpm. Nowe BMW X5 M Competition oraz nowe BMW X6 M Competition przyspieszają od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3.9 sekundy i osiągają prędkość 200 km/h (124 mph) w czasie 13.8 sekundy oraz 13.6 sekundy odpowiednio. Efektowność silnika ujawnia się również, gdy kierowca wprowadza krótkie przyspieszenia. Nowe BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition przyspieszają z prędkości 80 do 120 km/h (50 – 75 mph) w 3.2 sekundy (4. bieg) oraz 4.2 sekundy (5. bieg) odpowiednio. Maksymalna prędkość obu modeli jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph). Można ją podnieść do 290 km/h (180 mph) dzięki opcjonalnemu pakietowi M Driver’s Package.

Systemy chłodzenia i zasilania olejem skoncentrowane na osiągach, standardowy sportowy wydech M

System chłodzenia w nowym BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition został zaprojektowany tak, aby zapewnić optymalne zarządzanie temperaturą w każdych warunkach, niezależnie od tego, czy są prowadzone w miejskim ruchu czy pokazują swoje sportowe możliwości. Misa olejowa została zaprojektowana tak, aby zapewnić niezawodne zasilanie smarowanego, nawet przy ekstremalnych obciążeniach bocznych i podłużnych, dzięki przedniej komorze, która wchodzi do gry, gdy potrzebna jest dodatkowa pojemność.

Nowy silnik V8 uwalnia swoją moc w towarzystwie dramatycznego dźwięku wydobywającego się z standardowego systemu wydechowego M Sport, który charakteryzuje się podwójnymi rurami o dużych przekrojach, wysokowydajnymi tłumikami, elektrycznie sterowanymi klapami i dwoma parami końcówek wydechu wykończonych w Black Chrome, umieszczonymi po obu stronach tylnej osłony w tradycyjnym stylu M. Nowe katalizatory również przyczyniają się do poprawy wydajności emisji silnika benzynowego.

Ekscytujący dźwięk stanowi odpowiednią akustyczną wystawę zdrowego apetytu silnika na obroty i jego liniowego przyrostu mocy napędowej. Dźwięk układu napędowego zmienia się w zależności od wybranego trybu dla charakterystyki silnika, podczas gdy kierowcy mogą również w dowolnym momencie złagodzić dźwięk samochodów, naciskając przycisk M Sound Control na konsoli centralnej.

Nowa ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic z optymalizacją rozstawu biegów, zintegrowanym silnikiem elektrycznym i hydraulicznie amortyzowanym mocowaniem

Uzupełnieniem postępów w układzie napędowym nowego BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition jest nowa wersja ośmiobiegowej skrzyni M Steptronic z Drivelogic. Oprócz silnika elektrycznego, który został teraz włączony do technologii 48V, nowe cechy obejmują również zmodyfikowane przełożenia biegów oraz bardziej zdecydowane zmiany biegów. Krótsze przełożenia w pierwszych trzech biegach są idealne do dynamicznego przyspieszania, podczas gdy szerszy rozkład przełożeń zwiększa ogólną efektywność układu napędowego. Ostrość zmiany biegów korzysta w dużej mierze z udoskonalonej hydraulicznej kontroli skrzyni biegów, która zawiera zawór regulacyjny ciśnienia działający bezpośrednio.

Dodatkowo, konwerter momentu obrotowego został dostosowany do charakterystyki wydajności nowej jednostki V8. Nowa odlewna miska olejowa z aluminiowym chłodzeniem i zwiększoną pojemnością optymalizuje kontrolę temperatury przekładni oraz pomaga zaspokoić jej wymagania w zakresie smarowania przy dużych obciążeniach bocznych.

Nowe BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition są dodatkowo wyposażone w hydraulicznie amortyzowane mocowanie skrzyni biegów, które, podobnie jak dwa mocowania silnika, ma bardzo wysoką twardość sprężyn. Skutkuje to zauważalnie sztywniejszym połączeniem między całym układem napędowym a strukturą nadwozia, co umożliwia ekstremalnie bezpośrednie przekazanie mocy, jednocześnie poprawiając zdolność sportowej pary do ostrego i precyzyjnego pokonywania zakrętów. Sztywne mocowanie silnika również zapewnia, że żaden dźwięk napędu nie jest tłumiony przed dotarciem do kabiny.

Kierowcy pragnący zmieniać biegi ręcznie mogą to robić za pomocą dźwigni wybieraka o charakterystycznym designie M lub łopatki do zmiany biegów na kierownicy, które teraz wykonane są z włókna węglowego. Przycisk Drivelogic umieszczony w dźwigni wybieraka umożliwia zmianę charakterystyki zmiany biegów skrzyni, gdzie dostępne są trzy wyraźnie rozróżnialne ustawienia – od ukierunkowanych na komfort po niezwykle dynamiczne – zarówno w trybie automatycznym, jak i manualnym.

Precyzyjne przekazywanie mocy z M xDrive i aktywną różnicą M

Specjalnie dostosowana wersja systemu napędu na wszystkie koła M xDrive dodatkowo wzmacnia wyjątkowe wrażenia z jazdy oferowane przez nowe BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition. Korzysta z elektronicznie sterowanej wielopłytkowej sprzęgła w skrzyni rozdzielczej, aby zapewnić całkowicie zmienną i super gładką dystrybucję mocy silnika między przednimi a tylnymi kołami. Skierowanie większej proporcji momentu obrotowego silnika na tylne koła potęguje sygnaturę M, gdy przyspieszamy lub pokonujemy zakręty. Precyzyjne przekazywanie mocy do wszystkich czterech kół ma dodatkowy wpływ na poprawę przyczepności na śliskich drogach i luźnym podłożu. Inteligentna kontrola dystrybucji momentu obrotowego skutkuje pewnym napędem, doskonałą zwinnością i precyzyjnie kontrolowanym prowadzeniem.

Kierowcy mają możliwość skonfigurowania sposobu dystrybucji mocy pomiędzy przednimi a tylnymi kołami zgodnie z własnymi potrzebami w menu M Setup. Domyślne ustawienie 4WD łączy dynamiczne osiągi z maksymalną przyczepnością. W trybie 4WD Sport system kieruje większą część momentu obrotowego silnika na tylne koła, co umożliwia precyzyjne dryfowanie przy charakterystycznym dla modeli M liniowym wzroście sił bocznych, bez wysiłku kontrolując samochód.

System napędu na wszystkie koła współpracuje z aktywną różnicą M na tylnej osi, która również pozwala na dowolną dystrybucję momentu obrotowego między lewym a prawym tylnym kołem w zależności od sytuacji. Oznacza to, że moc jest pewnie przekazywana na drogę bez strat, zwłaszcza gdy samochód jest mocno prowadzony lub ma mniejszą przyczepność po jednej stronie. Przesunięcie mocy na koło zewnętrzne w zakręcie zatrzymuje podsterowność bez potrzeby użycia hamulców.

Podwozie Zachwycająca dynamika na drodze oraz umiejętność płynnego pokonywania terenu poza utwardzonymi drogami stanowią fundamenty właściwości jezdnych nowych BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition. Kluczowe nowe cechy obejmują ograniczenie poślizgu kół blisko aktuatorów, poprawioną przekładnię kierowniczą oraz zintegrowany układ hamulcowy najnowszej generacji.

Oba modele wyczynowe cechują się strukturą nadwozia oraz mocowaniami podwozia o wyjątkowo sztywnej konstrukcji, co zapewnia im charakterystyczne dla BMW M połączenie dynamiki, zwinności i precyzji. Systemy zawieszenia i amortyzacji w nowym BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition umożliwiają im osiągnięcie wyjątkowego zakresu umiejętności, od pełnej sportowości po doskonały komfort jazdy na długich trasach. Technologia podwozia i systemy sterowania podwoziem zostały precyzyjnie dostosowane do nowej charakterystyki wydajności silnika, usprawnionej technologii transmisji mocy oraz rozkładu masy obu modeli. Prace te przeprowadzono w ramach obszernego programu testowego w obiektach testowych BMW Group, a także w ruchu miejskim, na drogach wiejskich, autostradach i na torze. Zintegrowane połączenie wszystkich komponentów układu napędowego i podwozia, wspierane przez doświadczenie wyścigowe BMW M GmbH, sprawia, że układ napędowy, podwozie i nadwozie tworzą jeszcze lepszy, skomponowany zestaw skupiony na porywających osiągach.

Ograniczenie poślizgu kół blisko aktuatorów: wyższa prędkość i precyzja

Zadaniem przekazania mocy napędu na koła w pełni zmiennym stosunku dostosowanym do sytuacji jest system napędu na wszystkie koła M xDrive oraz aktywna różnica M na tylnej osi. Zamiast być jedynie połączonym z DSC (Dynamic Stability Control), te dwa systemy, po raz pierwszy w nowym BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition, współpracują z ograniczeniem poślizgu kół blisko aktuatorów, co zapewnia szybkie, precyzyjne reakcje na zmiany w sytuacji jazdy. Efektem jest dobrze zdefiniowane zachowanie na drodze godne znaku M, niezależnie od okoliczności.

Zintegrowany w zarządzaniu silnikiem, ten system kontroli trakcji aktywuje swoje korekcyjne sygnały do dziesięciu razy szybciej niż konwencjonalne systemy i z wyjątkową precyzją. Ponieważ funkcja ograniczenia poślizgu kół blisko aktuatorów błyskawicznie niweluje jakiekolwiek straty trakcyjne, zwłaszcza przy mocnym przyspieszaniu lub pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością, system DSC musi interweniować znacznie rzadziej, stosując selektywne zastosowanie hamulców w poszczególnych kołach, aby utrzymać stabilne i pewne prowadzenie.

Precyzyjne zawieszenie kół, wysoka sztywność nadwozia

Zasada projektowania podwozia, jego specjalnie dostosowane właściwości kinetyczne i elastokinetyczne oraz wyjątkowo sztywne mocowania łączące go z nadwoziem stanowią idealną podstawę dla zwinnej, dynamicznej wydajności. Indywidualne dostosowanie współpracuje z precyzyjnymi szczegółami w zawieszeniu kół, aby zapewnić liniowy przyrost sił bocznych w dynamicznie pokonywanych zakrętach, za które modele BMW M są znane. Oś przednia typu podwójna wahaczowa charakteryzuje się doskonałymi poziomami sztywności podłużnej i bocznej, podczas gdy duża płyta ścinająca i specjalne podpora podłogowa pomagają osiągnąć precyzyjne prowadzenie samochodów oraz ostry charakter skrętu.

Tylna oś pięciowahaczowa w nowym BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition zawiera również komponenty zaprojektowane dla ekstremalnie wysokich poziomów sztywności skrętnej. Wartości zbieżności na tylnej osi zostały zmodyfikowane, aby zapewnić jeszcze większą stabilność przy bardzo dużych prędkościach. Sztywność nadwozia z tyłu pojazdu została dodatkowo poprawiona dzięki takim działaniom, jak dodanie ramion wzdłużnych oraz mostu tunelowego, który jest połączony nad rurami wydechowymi.

M-specyficzne adaptacyjne zawieszenie z przeprojektowanymi amortyzatorami

Standardowe wyposażenie nowego BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition obejmuje adaptacyjne zawieszenie M Professional. Łączy ono elektronicznie sterowane amortyzatory oraz aktywną stabilizację przechyłów, dwa systemy, które umożliwiają modelom jeszcze lepsze zachowanie na nierównych drogach lub w ekstremalnych sytuacjach dynamicznych.

Przeprojektowane amortyzatory są regulowane z uwzględnieniem danych na temat ruchu nadwozia, warunków nawierzchni i ruchów kierownicy uzyskiwanych z czujników. Dane te pozwalają na płynne dostosowanie siły tłumienia dla każdego koła do zmieniającej się sytuacji jazdy w zaledwie kilka milisekund przy użyciu elektromagnetycznych zaworów. Podstawowe ustawienie amortyzatora można zmienić zgodnie z potrzebami w menu M Setup. Tryb komfortowy zapewnia imponujący poziom komfortu podczas długich tras, podczas gdy ustawienie Sport aktywuje sztywniejsze ustawienie nadwozia, co skutkuje zwiększonymi rezerwami trakcyjnymi i poprawionymi możliwościami bocznymi. Ustawienia amortyzatorów w trybie Sport Plus są z kolei dostosowane do bardzo dynamicznych sytuacji jazdy.

Aktywna technologia stabilizacji przechyłów zapewnia niezwykle szybkie i precyzyjne kompensowanie sił bocznych wywołujących przechył ciała przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Poprawia to zwinność, precyzję kierunkową i dokładność prowadzenia, a także ułatwia dynamiczną reakcję na sygnały ze strony kierownicy dzięki umiejętności systemu skutecznego niwelowania przechyłów. Kierowca cieszy się niezwykle precyzyjnymi reakcjami z kierownicy oraz wyjątkowo zwinną wydajnością. Silniki elektryczne systemu tworzą aktywne połączenie między dwiema częściami stabilizatora przechyłów zarówno z przodu, jak i z tyłu, które reagują w zależności od sytuacji. Umożliwia to również zwiększenie komfortu jazdy na prostych, eliminując przechyły podczas jazdy po niedoskonałościach nawierzchni po jednej stronie pojazdu.

M Servotronic dla precyzyjnego prowadzenia

Emocjonujące doświadczenia z jazdy oferowane przez nowe BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition są również częściowo wynikiem ich układu kierowniczego M Servotronic o doskonałej precyzji kierunkowej i wyraźnych odczuciach. Łączy on wspomaganie kierownicy wrażliwe na prędkość z regulowanym współczynnikiem kierowania, co pozwala dostarczać dokładnie taką ilość momentu kierowniczego, jakiej wymaga sytuacja. Menu M Setup oferuje wybór dwóch ustawień – dla bardzo sportowej lub bardziej komfortowej reakcji kierownicy.

Zintegrowany układ hamulcowy najnowszej generacji

Hamulce M Compound, które są standardowym wyposażeniem nowego BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition, składają się z sześciotłoczkowych hamulców stałotłoczkowych z perforowanymi tarczami o średnicy 395 milimetrów z przodu oraz jednostkowych hamulców pływających z pojedynczym tłoczkiem z tarczami o średnicy 380 milimetrów z tyłu. Squeeze mogą opcjonalnie być pomalowane na wysoki połysk na czerwono lub czarno jako alternatywa dla standardowego niebieskiego wykończenia.

Nowoczesny zintegrowany układ hamulcowy zawarty w nowym BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition generuje moc hamowania, która jest dokładnie dostosowana do wejść kierowcy, jednocześnie zapewniając spójne odczucie pedału. System ten łączy funkcje aktywacji hamulca, wspomagania hamulca i kontroli hamulców w kompaktowym module. Wymagane ciśnienie hamowania jest uruchamiane za pomocą elektrycznego aktuatora, co oznacza, że żądania hamowania z systemów wsparcia kierowcy również przekładają się na niezwykle krótkie drogi hamowania dla zwiększenia aktywnego bezpieczeństwa. M-specyficzny zintegrowany układ hamulcowy oferuje kierowcy dwa ustawienia odczucia pedału, pozwalając na wybór między bardziej komfortowym a bardzo bezpośrednim wykonaniem wejść pedału hamulca w menu M Setup.

Nowe: kute koła M z lekkiego stopu w kolorze Jet Black solid

Nowe BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition są standardowo wyposażone w 21-calowe koła M z lekkiego stopu z przodu połączone z 22-calowymi kołami M z lekkiego stopu z tyłu. Mają one opony o wymiarach 295/35 R 21 z przodu i 315/30 R 22 z tyłu.

Kute koła M z lekkiego stopu w tych samych wymiarach i w designie gwiazdy są dostępne jako opcje. Oferują one nową wersję w matowym wykończeniu Jet Black. Różne średnice obręczy dla obu osi oraz opony o różnych rozmiarach służą do optymalizacji przenoszenia sił bocznych podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Design

Sportowa dominacja oraz ekstrawagancki wizualny styl wyróżniają zewnętrzny design nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition. Precyzyjne modyfikacje w nowej edycji obu samochodów wyczynowych robią wrażenie i nadają ich przedniej części jeszcze bardziej skoncentrowany wygląd. Smukłe reflektory, nowo zaprojektowana atrapa grilla BMW oraz duże, teraz niezwykle szerokie wloty powietrza dodają ich typowo M, inspirowanemu wyścigami wyglądowi. A nowoczesny styl BMW X5 M Competition jest dodatkowo podkreślony przez nowo zaprojektowane tylne światła. Zwiększona obecność i charakterystyczne proporcje obu modeli nadają im aurę pewności siebie i ekskluzywności, co zdecydowanie podkreśla ich tożsamość jako samochodów BMW M.

Wnętrze nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition, charakterystyczne połączenie sportowej mocy i luksusowej wygody, zostało podniesione na całkowicie nowy poziom. M-specyficzna koncepcja sterowania/obsługi łączy się teraz z cyfrowym zestawem wyświetlaczy BMW Curved Display. Również nowo zaprojektowany, M-specyficzny pasek oświetlenia ambientowego harmonijnie wpasowuje się w ekskluzywną atmosferę wnętrza z wysokiej jakości i precyzyjnie wykonanymi materiałami.

Dominujący przód z smukłymi reflektorami, nową atrapą grilla BMW oraz szerokimi wlotami powietrza

BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition dzielą nowy design przedniej części, który emanuje muskularną obecnością. Czyste, obszerne powierzchnie podkreślają nowoczesność w aktualnym języku designu BMW. W środku przedniej części atrapa grilla BMW i dolny centralny wlot powietrza tworzą jedną czarną strefę. Ten kształt w kształcie litery x nadaje szczególnie dynamiczne, skierowane do przodu odczucie.

Specjalnie zaprojektowany spojler – także w kolorze czarnym – tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka w nowym BMW X6 M Competition. Pomaga to zoptymalizować równowagę aerodynamiczną Sports Activity Coupé i nadaje mu wygląd, jakby był jeszcze niżej osadzony na drodze.

Najważniejszą wspólną cechą designu przedniej części nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition jest wyrazisty nowy design charakterystycznych reflektorów BMW oraz atrapy grilla BMW. Oba modele mają teraz nowe reflektory matrycowe LED z adaptacyjnym sterowaniem oraz systemem BMW Selective Beam, niemigającym światłem drogowym. Obrys nowych jednostek reflektorowych jest o 35 mm węższy niż w poprzednich modelach. To tworzy bardziej skoncentrowany wygląd na drodze niż kiedykolwiek wcześniej. Ich strzałkowate elementy świateł do jazdy dziennej skierowane są na zewnątrz i pełnią również rolę sygnalizacji kierunkowskazów. Reflektory można również zamówić jako opcjonalne światła M Shadowline z czarnymi wstawkami.

Atrapa grilla BMW w nowych modelach wyczynowych jest teraz całkowicie czarna i nosi odpowiednią identyfikację modelu w powiększonej kombinacji liter/znaków. Jej matowe czarne otoczenie tworzy subtelny kontrast z ciemnymi powierzchniami wokół. Poziome listwy grilla oraz brak dodatkowej siatki nadają kratce szczególnie otwarty wygląd. Dolny wlot powietrza oraz oba boczne wloty także są bardzo otwarte, co umożliwia optymalne dopływ powietrza chłodzącego do wysoce wydajnego silnika i układu hamulcowego nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition.

Nowe BMW X5 M Competition: tylne światła z wyrazistą grafiką w kształcie X

Profil boczny nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition podkreśla charakterystyczne proporcje każdego z modeli oraz ich wyraźny, nowoczesny język designu. Podobnie jak otoczenia atrapy grilla BMW i wlotów powietrza, pokrywy lusterek zewnętrznych oraz znaki modelowe z tyłu również są standardowo w kolorze czarnym. M-specyficzny spojler dachowy w nowym BMW X5 M Competition oraz tylni spojler w nowym BMW X6 M Competition – także w czarnym kolorze – przyciągają uwagę z boku oraz z tyłu pojazdów w ich niezwykle potężnych profilach tylnych. Pokrywy lusterek zewnętrznych obu modeli oraz tylny spojler Sports Activity Coupé mogą być również zamawiane w wersji z włókna węglowego jako opcja.

Nowe tylne światła BMW X5 M Competition to kolejny element przyciągający wzrok. Wyraziste kontury rzeźbiarskich elementów światłowodowych do tylnych świateł i świateł hamowania są doskonale widoczne zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. charakterystyczny kształt L, znany z innych modeli BMW, jest umieszczony poziomo, tworząc wizualnie mocny, stale oświetlający i niepowtarzalny motyw X w tylnej części. Pulsujące kierunkowskazy z tyłu nowego BMW X5 M Competition dopełniają imponujący pokaz świetlny. Dodatkowo pionowe reflektory są teraz zintegrowane niżej w tylnej osłonie, co sprawia, że wizualny środek ciężkości pojazdu jest jeszcze bliżej drogi.

W obu modelach prominentny wkład dyfuzora rozciąga się w dół na dolnej krawędzi tylnej osłony. Stanowi on również wyrafinowaną granicę dla znanych par podwójnych końcówek wydechu. Cztery końcówki wydechu mają wykończenie w Black Chrome i każda ma średnicę 100 mm.

Trzy nowe kolory nadwozia wprowadzono do oferty

Wybór kolorów nadwozia dla nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition obejmuje jeden kolor jednolity i dziewięć odcieni metalicznych. Nowe dodatki to M Brooklyn Grey metallic, M Isle of Man Green metallic oraz BMW Individual Frozen Pure Grey metallic.

Klienci mogą również wybierać spośród około 50 specjalnych odcieni lakieru BMW Individual dla obu modeli. Obejmują one warianty metaliczne, a także jednolite i matowe wykończenia. Te ekskluzywne opcje lakiernicze nakładane są ręcznie w starannie przemyślanym procesie, a spektrum kolorów jest wciąż poszerzane.

Nowoczesny, cyfrowy, ekskluzywny: M kokpit z BMW Curved Display

Cyfrowe innowacje wzbogacają doświadczenia związane z osiągami w nowym BMW X5 M Competition i nowym BMW X6 M Competition, a także wprowadzają dodatkową świeżość w projektowaniu wnętrza. W sercu aktualizacji designu wnętrza znajduje się zakrzywiony wyświetlacz BMW, który nadaje kokpitowi typowy dla M nowoczesny i ekskluzywny charakter. Pojedyncza szklana powierzchnia łącząca wyświetlacz informacji i wyświetlacz sterowania, skierowana ku kierowcy, stanowi nowatorskie podejście do zintensyfikowania koncentracji na dynamicznych doznaniach z jazdy. Całkowicie cyfrowa grupa wyświetlaczy – trzymana przez solidne podpory – spoczywa na teraz smuklejszym panelu instrumentów, który standardowo wykończony jest skórą. Nowo zaprojektowane zostały również centralne wloty powietrza, które są teraz niezwykle wąskie i zintegrowane z panelem instrumentów prawie niewidocznie.

Szeroki, gładko wygięty element wykończeniowy poniżej zakrzywionego wyświetlacza BMW podkreśla poziomość panelu instrumentów, a tym samym generozną szerokość wnętrza jako całości. Kolejnym dodatkiem do standardowego wyposażenia, obok zmienionej geometrii, jest wykończenie wnętrza z ciemnego drewna Fineline Black z metalicznym połyskiem. W ofercie dostępne są również wykończenia wnętrza z włókna węglowego oraz dwa warianty pasków wykończeniowych BMW Individual, w tym nowo zaprojektowane wykończenie z jasnobrązowego drewna Flowing Grey Ash o otwartych porach.

Pasek z oświetleniem ambientowym z efektywnym podświetleniem i funkcją alarmową

Nową cechą jest pasek oświetlenia ambientowego o krystalicznej strukturze powierzchni oraz wysoko wydajnym podświetleniu LED, zintegrowanym pod elementem wykończeniowym w obszarze pasażera z przodu. Do grafiki paska oświetlenia ambientowego dodano logo M, co wprowadza kolejny element do standardowego oświetlenia ambientowego. Rozkład światła, jasność i kolor oświetlenia wnętrza można skonfigurować za pośrednictwem menu iDrive. W swojej najnowszej wersji, podświetlenie ambientowe zachęca użytkownika do wyboru spośród 15 kolorów.

Pasek oświetlenia ambientowego teraz kieruje efektownym podświetleniem wnętrza, gdy kierowca zbliża się do pojazdu – oraz przyciemnieniem od tyłu do przodu w płynny sposób po zamknięciu drzwi – w jeszcze bardziej imponujący sposób. Oprócz tego, pełni także funkcję alarmową, sygnalizując nadchodzące połączenia telefoniczne dynamicznym światłem. System oświetlenia ambientowego zawiera także funkcje takie jak Welcomelight Carpet – która rzutuje efektowny obraz na ziemię tuż przed drzwiami, gdy są one odblokowane lub otwarte – oraz pulsujące sygnały świetlne, które pojawiają się na wewnętrznej stronie otwartych drzwi, gdy silnik jest włączony. Standardowe wyposażenie obejmuje również podświetlane wykończenia progów drzwiowych z napisem wskazującym model.

Znane akcenty M, powierzchnie siedzeń w nowych kolorach, nowe łopatki zmiany biegów z włókna węglowego

Standardowa skórzana kierownica M w nowym BMW X5 M Competition oraz nowym BMW X6 M Competition nie tylko ma optymalne rozmieszczenie przycisków wielofunkcyjnych, ale także nowo zaprojektowane łopatki do zmiany biegów, które teraz wykonane są z włókna węglowego. Inne ekskluzywne sportowe akcenty to charakterystyczny lewarek zmiany biegów M oraz czerwone powierzchnie przycisków M na kierownicy oraz przycisku start/stop w panelu sterowania konsoli centralnej.

Wnętrze obu samochodów wyczynowych wyposażone jest również w wykończenie z pełnej skóry Merino o drobnych ziarnach, w tym powierzchnie wnętrza i siedzeń w wyborze sześciu kolorów. Opcjonalnie dostępne jest wykończenie z pełnej skóry Merino BMW Individual w nowej kombinacji kolorystycznej Ivory White/Atlas Grey.

Części BMW M Performance dla nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition

Części BMW M Performance dostępne dla nowego BMW X5 M Competition oraz nowego BMW X6 M Competition otwierają drzwi do szczegółowej indywidualizacji zewnętrznej i wewnętrznej. Produkty do montażu w późniejszym czasie z oryginalnej oferty akcesoriów BMW nadają emocjonujące akcenty, aby podkreślić porywającą dynamikę samochodów i ich niepowtarzalny styl.

Wśród cech zapewniających szczególnie uderzający wygląd znajdują się M Performance karbonowy przód z CFRP otoczeniem dla nerek BMW oraz M Performance pokrywa anteny aramidowej, również skonstruowana z ekskluzywnego kompozytu włóknistego. Kute koła M Performance (21 cali na przedniej osi, 22 cale z tyłu) w designie gwiazdy i matowym wykończeniu Jet Black korzystają zarówno z sportowych właściwości samochodów, jak i ich ekskluzywnego wyglądu. Nowe BMW X6 M Competition można również zamówić z karbonowym tylnym spojlerem M Performance, który znacznie różni się wizualnie od standardowego wyposażenia. A kierownica M Performance, w tym element wykończenia z karbonu/Alcantary oraz łopatki do zmiany biegów M Performance z powierzchniami CFRP o wysokim połysku i czerwonymi symbolami zmiany, pomagają wprowadzić szczególnie intensywne uczucie M do kabiny obu modeli.

Wyposażenie

Zakres wyposażenia nowych edycji BMW X5 M Competition oraz BMW X6 M Competition robi sportowe, innowacyjne i ekskluzywne wrażenie, tak jak ich design. Portfolio funkcji zostało dostosowane do modeli Competition, jeszcze bardziej podkreślając ich wyczynowy charakter. Jednocześnie technologia cyfrowa wprowadza wiele nowoczesności. Najnowsza generacja BMW iDrive oparta na BMW Operating System 8 wzbogaca interakcję między kierowcą a pojazdem o funkcje takie jak zakrzywiony wyświetlacz BMW, M-specyficzne odczyty i sterowanie głosowe. Dostępna jest również znacznie szersza gama systemów automatycznego prowadzenia i parkowania.

Kluczowe standardowe wyposażenie kokpitu M obejmuje standardowo M wielofunkcyjne siedzenia z integralnymi zagłówkami z podświetlaną identyfikacją modelu, skórzaną kierownicę M, ścianę sufitową w kolorze antracytowym, pasy M oraz pedały M. Również standardowo w obu modelach znajdują się poduszki pod kolana na konsoli centralnej dla dodatkowego wsparcia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Kierowcy mają możliwość dostosowania doświadczeń związanych z osiągami za pomocą przycisków do menu M Setup oraz M Mode znajdujących się w panelu sterowania na konsoli centralnej.

Rozbudowane standardowe wyposażenie oraz najwyższej klasy opcje w zakresie funkcjonalności i komfortu

Standardowe wyposażenie dla dwóch modeli BMW M obejmuje automatyczną klimatyzację o dwóch strefach, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z mechanizmem składania, Comfort Access, telefonię z bezprzewodowym ładowaniem oraz system dźwięku przestrzennego Harman Kardon. Opcjonalny system audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System zapewnia szczególnie wyszukane doznania dźwiękowe. Dostępny jest również nowo zaprojektowany system Travel & Comfort do mocowania urządzeń osobistych oraz ich łatwego używania, pozwalający pasażerom z tyłu cieszyć się spersonalizowanym programem rozrywki w samochodzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.