2024 Cadillac Celestiq

Cadillac zaprezentował model Celestiq pod koniec 2023 roku jako swój flagowy model, luksusowy pojazd elektryczny zbudowany na platformie Ultium, skierowany do klientów Rolls-Royce’a i Bentleya.

Amerykańska marka nie po raz pierwszy podjęła próbę stworzenia pojazdów na specjalne zamówienie, które miały konkurować z europejskimi producentami luksusowych samochodów. W latach 30. i 50. XX wieku wyprodukowała odpowiednio limuzyny V16 Aerodynamic i Eldorado Brougham, które cieszyły się różnym, ale znaczącym powodzeniem. Oba te modele, podobnie jak Celestiq z 2024 roku, były wykonane na zamówienie. Ponadto Eldorado Brougham było starannie ręcznie składane, aby zapewnić klientom wyjątkowe doznania. Cadillac starał się odtworzyć ten proces w swoim nowym flagowym pojeździe elektrycznym, chociaż samochód nie był już całkowicie składany ręcznie.

Cadillac stworzył nowy język designu dla swojej gamy pojazdów elektrycznych, a Celestiq dzieli go z SUV-em Lyriq. Przedni pas samochodu miał poziomy wlot powietrza, który zajmował większość tego obszaru. Ozdabiała go seria ukośnych linii, nadających mu futurystyczny wygląd. Z boku szeroka płyta była otoczona pionowymi reflektorami LED i światłami do jazdy dziennej. Zderzak na dolnej części był wyposażony w boczne wloty powietrza, mające na celu stworzenie kurtyny powietrznej wokół przednich kół, co zmniejszało opór powietrza.

Z boku Celestiq prezentował długi, aerodynamiczny kształt, z długim przodem i dużymi, 23-calowymi kołami. Cabina zaczynała się od nachylonej szyby przedniej i miała opadający tył, przypominający Cadillac V16 Aerodynamic Coupe z 1933 roku. Czarne słupki B nadawały dużemu coupe wygląd czterodrzwiowego pojazdu, a brak widocznych klamek wzmacniał uczucie eleganckiego grand tourera. Z tyłu producent stworzył unikalny design świateł tylnych, które zostały podzielone na dwa obszary: powyżej i poniżej linii pasa samochodu. Obie miały wzór w kształcie litery L, co nadawało pojazdowi potężny wygląd z tyłu.

Jednak najbardziej niezwykłą częścią Celestiqa była jego wnętrze. Cadillac zainstalował 55-calowy wyświetlacz HD na desce rozdzielczej, największy w swoim segmencie, gdzie strona skierowana do kierowcy wyświetlała obraz w rozdzielczości przypominającej 8k dla panelu instrumentów, podczas gdy reszta szerokiego wyświetlacza służyła jako system infotainment. Dodatkowo, na konsoli centralnej, producent umieścił 11-calowy ekran dotykowy, który kontrolował kilka funkcji pojazdu, w tym otwieranie i zamykanie drzwi oraz system dźwiękowy AKG z 38 głośnikami. Osoby siedzące z tyłu były rozpieścione dwoma 11-calowymi monitorami, po jednym dla każdego pasażera, oraz centralnie umieszczonym 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, który kontrolował ich strefę w czterostrefowego systemu klimatyzacji i oświetlenia wnętrza.

Cadillac zbudował Celestiq w oparciu o platformę Ultium, używaną w Chevrolet Silverado EV i Cadillac Lyriq. System z podwójnym silnikiem dostarczał 600 KM (608 PS) napędzanych na wszystkie cztery koła, co wystarczało, aby rozpędzić pojazd od zera do 60 mph (0-97 km/h) w mniej niż cztery sekundy. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i skrętnym kołom, Celestiq starał się zapewnić klientom wyjątkowe doznania, niezależnie od tego, czy siedzieli za kierownicą, czy na dwuosobowej kanapie z tyłu.

 Cadillac sięgnął po wszystkie epoki i elementy swojego bogatego dziedzictwa, aby dostarczyć najbardziej zaawansowany, najbardziej luksusowy i jeden z najważniejszych pojazdów, jakie marka kiedykolwiek wyprodukowała.

Cadillac CELESTIQ to ręcznie robiony, w pełni elektryczny, ultra-luksusowy flagowiec, który na nowo ustanawia kultową markę jako standard światowy, jednocześnie służąc jako flagowiec elektrycznej przyszłości marki.

„CELESTIQ to najczystsza wyraz Cadillac, uznająca naszą niesamowitą historię i popychająca nas ku odważniejszej i jaśniejszej przyszłości,” powiedział Rory Harvey, globalny wiceprezydent Cadillac. „To całkowicie dostosowane dzieło sztuki motoryzacyjnej, oparte na najbardziej zaawansowanej i innowacyjnej technologii, jaką kiedykolwiek zaprojektowaliśmy w samochodzie.”

Historia CELESTIQ opiera się na dziedzictwie, z jego designem, nowoczesną technologią i spersonalizowanym luksusem zakorzenionym w historii Cadillac budującego ręcznie robione, ikoniczne pojazdy, takie jak V16 Aerodynamic Coupe z 1933 roku i Eldorado Brougham z 1957 roku.

Każdy CELESTIQ jest osobiście zamawiany – żaden nie będzie do siebie podobny. Klienci będą pracować bezpośrednio z wybranym dealerem i projektantami Cadillac, aby zrealizować swoją unikalną wizję samochodu, z bezprecedensowym poziomem personalizacji, dostosowanym do gustu właściciela.

To unikalne i spersonalizowane doświadczenie jest wzbogacone przez globalne przywództwo Cadillac w dziedzinie elektryfikacji, dostępne technologie asysty kierowcy bez użycia rąk oraz usługi połączone. CELESTIQ ustanawia standard dla ręcznie robionych, multisensorycznych i immersyjnych doświadczeń luksusowych EV.

„CELESTIQ jest inny niż jakikolwiek Cadillac przed nim, a doświadczenie klienta jest równie wyjątkowe,” powiedział Harvey. „Każdy pojazd jest unikalnym wyrazem swojego właściciela, wykorzystując najnowocześniejszą technologię, która sprawia, że jazda staje się osobista i satysfakcjonująca.”

DOŚWIADCZENIE ZAMAWIANIA NA MIARĘ

Każdy Cadillac CELESTIQ jest zamawiany na indywidualne życzenie, odzwierciedlający indywidualne gusta i preferencje właściciela – unikalne połączenie sztuki, autentyczności, rzemiosła i niespotykanego wyrafinowania.

Podróż klienta jest w pełni dostosowana, z wysoce spersonalizowanym doświadczeniem prowadzonym przez wybranego dealera CELESTIQ w współpracy z jednym z konsultantów, aby ich prowadzić, a także dostępem do projektanta Cadillac i ekskluzywnych usług. Proces ten będzie starannie kuratowany, aby nawiązać unikalną relację między Cadillac, klientem a ich CELESTIQ poprzez proces zamawiania na miarę.

„Z niezwykle niską produkcją ręcznie zbudowanych pojazdów oferowanych na całym świecie każdego roku oraz z ekskluzywnym procesem deklaracji, CELESTIQ będzie prawdziwie zamawianym na miarę one-of-one,” powiedział Harvey. „Każdy klient doświadczy spersonalizowanej podróży, aby ich pojazd był dokładnie taki, jakiego pragną.”

DOSKONAŁOŚĆ INŻYNIERSKA

Aby stworzyć najbardziej unikalnego i wyrazistego Cadillaca w historii, zespół CELESTIQ przemyślał wszystko na nowo, co zaowocowało najbardziej technologicznie zaawansowanym pojazdem w historii marki. Ta innowacja technologiczna sprawia, że CELESTIQ jest ostatecznym wyrazem ultra-luksusu i personalizacji.

CELESTIQ i Ultium

Cadillac CELESTIQ korzysta z mocy rewolucyjnej platformy Ultium, która jest fundamentem ekscytującej wydajności i zasięgu CELESTIQ. Ta dedykowana architektura napędu elektrycznego łączy pakiet baterii 111 kWh i system napędu z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła, oferując szacowane przez GM 600 koni mechanicznych i 640 lb-ft momentu obrotowego – oraz szacowany przez GM zasięg jazdy wynoszący 300 mil (483 km) na pełnym naładowaniu.

Unikalne wśród pojazdów elektrycznych opartych na Ultium są przełożenia CELESTIQ 11.59:1 z przodu i 11.63:1 z tyłu, które zostały specjalnie skalibrowane, aby zoptymalizować zasięg i wydajność. Oprócz imponującej mocy i momentu obrotowego, pojazd projektuje jedną z najszybszych przyspieszeń 0-60 mph w tym segmencie wynoszącą 3,8 sekundy.

Platforma Ultium służy również jako element strukturalny pojazdu, przyczyniając się do jego ogólnej wytrzymałości i poczucia solidności, oprócz wydajności. Ogniwa bateryjne CELESTIQ są zamontowane poziomo, co umożliwia długie, niskie i smukłe proporcje pojazdu, podczas gdy niskie położenie pakietu obniża środek ciężkości pojazdu, poprawiając prowadzenie i komfort jazdy, a także maksymalizując przestronność wnętrza.

Hamowanie regeneracyjne na życzenie jest standardem i pomaga maksymalizować zasięg jazdy, przekształcając energię kinetyczną przedniego ruchu pojazdu w energię elektryczną magazynowaną w pakiecie baterii. Obejmuje również jazdę jednopedałową, która może spowolnić pojazd do całkowitego zatrzymania przy użyciu tylko pedału gazu, umożliwiając precyzyjne sterowanie pojazdem.

Izolowana precyzja

Doświadczenie jazdy i prowadzenia Cadillac CELESTIQ podnosi już i tak wyjątkową reputację Cadillac za izolowaną precyzję, co oznacza, że CELESTIQ oferuje ostateczną jakość jazdy bez poświęceń – najlepsze z obu światów. Dzięki koncepcji izolowanej precyzji klienci doświadczą luksusowej jazdy, ale wciąż poczują się połączeni z drogą w tym samym czasie. Zestaw zaawansowanych technologii motoryzacyjnych zapewni klientom luksusowe i izolowane doświadczenie jazdy, którego oczekują od pojazdu ultra-luksusowego, zapewniając jednocześnie ogromną ilość zaawansowanej treści w dużym, przestronnym pojeździe.

„CELESTIQ oferuje responsywność i sportowość typowe dla mniejszych pojazdów sportowych,” powiedział Tony Roma, główny inżynier CELESTIQ. „Włączyliśmy wiedzę Cadillac w zakresie opracowywania zaawansowanych układów podwozi i zawieszenia w zupełnie nowe doświadczenie dla klienta.”

Rzeczywiście, inżynierowie CELESTIQ w pełni wykorzystali solidną architekturę i opracowali najbardziej technologicznie zaawansowane układy zawieszenia i inne systemy wydajnościowe w historii Cadillac.

Obejmuje:

Adaptacyjne zawieszenie powietrzne: CELESTIQ korzysta z systemu zawieszenia powietrznego, zamiast sprężyn spiralnych używanych w tradycyjnych systemach zawieszenia. W porównaniu do tradycyjnych systemów zawieszenia, zawieszenie powietrzne oferuje miększą, bardziej izolowaną jazdę dla lepszej jakości jazdy.
Aktywne tylnie kierowanie: CELESTIQ będzie oferować do 3,5 stopnia tylnie kierowanie spoza fazy, w którym tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół, aby zapewnić większą zwrotność przy niskich prędkościach. Przy wyższych prędkościach tylne koła będą skręcać w fazie z przednimi kołami.
Kontrola jazdy magnetycznej 4.0: Kluczowa innowacja inżynieryjna Cadillac znajdzie nowe zastosowanie w CELESTIQ. Oryginalnie opracowany dla Cadillac CT5-V Blackwing, system ten jest najszybciej reagującą technologią zawieszenia na świecie, co pozwala na większą responsywność i lepszą izolację od niedoskonałości drogi.
Zaawansowane AWD: CELESTIQ oferuje jednostkę elektryczną z dwoma silnikami. Te silniki współpracują z modułami optymalizacji momentu obrotowego, które analizują wymagania momentu dla podanych wejść pojazdu. Moduły te włączają i wyłączają przednie lub tylne silniki w razie potrzeby, aby zapewnić optymalny moment obrotowy, poprawiając jakość jazdy i zasięg elektryczny.
Aktywna kontrola przechyłu: Pierwsza w Cadillac funkcja aktywnej kontroli przechyłu znacznie przyczynia się do zwinnego prowadzenia pojazdu. Wykorzystuje stabilizatory umieszczone z przodu i z tyłu podwozia, aby zredukować siłę przechyłu wywieraną na pojazd podczas zakrętów i innych manewrów, zwiększając poczucie stabilności, kontroli i komfortu pasażerów.
Aktywny tylny spojler: Aktywny tylny spojler CELESTIQ rozwija się przy niższych prędkościach, aby poprawić efektywność aerodynamiczną, a następnie unosi się przy wyższych prędkościach, aby pomóc w utrzymaniu równowagi pojazdu.
Opony skoncentrowane na jeździe: CELESTIQ będzie wyposażony w dostępne 23-calowe felgi z kutego aluminium z 23-calowymi oponami letnimi Michelin Pilot Sport EV. To połączenie zapewni silne osiągi w zakresie oporu toczenia i precyzyjnego kierowania. Zaprojektowane specjalnie dla Cadillac, wzór bieżnika, technologia samouszczelniająca i wkładki piankowe umożliwiają cichą oponę dla lepszej izolacji jazdy.
Elektryczne wspomaganie kierownicy: CELESTIQ dysponuje układem elektrycznego wspomagania kierownicy o zmiennym przełożeniu z przodu, podobnym do tego, który znajduje się w Cadillac Blackwings, ale skalibrowanym specjalnie do CELESTIQ, który działa w koordynacji z aktywnym tylnym kierowaniem, aby automatycznie dostosować idealne przełożenie kierownicy w zależności od prędkości pojazdu, co skutkuje angażującym i intuicyjnym doświadczeniem jazdy.
5-linkowe zawieszenie z przodu i z tyłu: 5-linkowe zawieszenie z przodu i z tyłu CELESTIQ zapewnia doskonałe osiągi dopasowane specjalnie do wysokiego momentu obrotowego silnika elektrycznego. Izolatory zawieszenia są precyzyjnie strożone, aby zminimalizować zakłócenia w kabinie, jednocześnie pozwalając na odpowiednie odczucia drogowe i reakcje prowadzenia, spełniając obietnicę Cadillac o izolowanej precyzji.
„CELESTIQ kontynuuje 120-letnią historię Cadillac, wykorzystując najbardziej zaawansowaną technologię motoryzacyjną w służbie luksusu. Innowacje, których CELESTIQ używa do zapewnienia zaawansowanej izolacji jazdy, są szczytem osiągnięć motoryzacyjnych Cadillac,” powiedział Ken Althouse, główny inżynier rozwoju CELESTIQ.

Ładowanie

Jeśli chodzi o ładowanie, Cadillac zobowiązał się do stworzenia bezproblemowego doświadczenia dla klientów, zarówno w domu, jak i w trasie. Gdy klient chce naładować pojazd szybko, CELESTIQ jest wyposażony w system ładowania DC o mocy 200 kW, zdolny do dodania aż do oszacowanych przez Cadillac 78 mil zasięgu w zaledwie 10 minut ładowania w publicznej stacji ładowania DC.

Klienci CELESTIQ będą mieli również dostęp do Ultium Charge 360, holistycznego podejścia do ładowania EV, które ma na celu uproszczenie ogólnego doświadczenia ładowania. Obejmuje dostęp do ponad 110 000 publicznych punktów ładowania w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. A dzięki aplikacji mobilnej myCadillac klienci mogą znaleźć pobliskie stacje ładowania, sprawdzić dostępność ładowarek w czasie rzeczywistym, planować trasy, rozpoczynać sesje ładowania i wiele więcej.

Łącznie Cadillac CELESTIQ obejmuje około 300 zatwierdzonych i oczekujących patentów technologicznych i procesów, w tym innowacje w funkcjach asysty kierowcy bez użycia rąk, funkcjach bezpieczeństwa, systemach napędu elektrycznego, technologiach połączonych i wiele innych postępów w całej platformie Ultium.

Struktura nadwozia CELESTIQ

Tworząc jeden z najważniejszych Cadillaców w historii, zespół inżynieryjny CELESTIQ przemyślał fundamentalne elementy budowy, aby nie tylko dostosować się do jego w pełni elektrycznego systemu napędowego, ale także zapewnić platformę dla ostatecznego wyrazu ultra-luksusu i niezrównanej personalizacji klienta, umożliwioną przez zaawansowane techniki produkcyjne.

Osiągnięcie tego wymagało zupełnie nowej architektury dedykowanej wyłącznie do CELESTIQ. Opiera się na platformie Ultium, która integruje pakiet baterii systemu napędowego i służy jako element strukturalny pojazdu, przyczyniając się do jego ogólnej wytrzymałości, trwałości i wydajności.

Mega Odlewy: Podwozie CELESTIQ zawiera sześć dużych komponentów z precyzyjnego odlewu piaskowego aluminiowego. Każdy odlew redukuje liczbę części o 30 do 40 komponentów w porównaniu do typowej konstrukcji tłoczonej. Korzyści to bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni, prostota i poprawiona sztywność strukturalna. Precyzyjne odlewy piaskowe CELESTIQ i procesy są idealne do niskotonażowych, ręcznie robionych, zamawianych pojazdów.

Produkcja przyrostowa: Z 115 częściami wydrukowanymi w 3D w pojazdach produkcyjnych, CELESTIQ pokazuje najszersze zastosowanie tego procesu przez GM.

Środek kierownicy jest największą metalową częścią, jaką GM wydrukował w produkcji, łącząc powierzchnię pokazową i strukturalną B-stronę części, podczas gdy regulowany uchwyt pasa bezpieczeństwa jest pierwszą częścią 3D wydrukowaną przez GM związaną z bezpieczeństwem.
Inne części drukowane w 3D to: przełączniki okien, uchwyty, dekoracje konsoli i elementy strukturalne pod powierzchnią pojazdu.
Produkcja elastyczna: Każdy pojazd CELESTIQ będzie wyposażony w ponad 300 wyprodukowanych elementów w całej strukturze nadwozia, podwoziu, wnętrzu i komponentach elektrycznych. Proces „Flex Fabrication” wykorzystuje arkusze metalu, które można składać i manipulować w unikalne kształty wymagane przez design CELESTIQ – proces bardziej podobny do metalowego origami niż tradycyjnego tłoczenia.

Dodatkowe szczegóły:

Długa proporcja deski do osi przyczynia się do klasycznych proporcji CELESTIQ, które przypominają pojazdy sportowe.
Precyzyjne odlewy aluminiowe połączone z zaawansowanym projektowaniem i produkcją pozwalają CELESTIQ pomieścić duże 23-calowe koła.
Zastosowanie zaawansowanych technik odlewniczych pozwoliło inżynierom CELESTIQ na efektywne pakowanie wszystkich technologii – nigdy nie rezygnując z projektu ani komfortu klienta.
Wewnątrz niska, płaska podłoga pozwala każdemu siedzeniu zapewnić równy komfort – każde z pełnym zakresem regulacji komfortu.
Stały dach ze smart szkła eliminuje potrzebę stosowania osłony przeciwsłonecznej lub podsufitki, maksymalizując przestrzeń nad głową.
Architektura CELESTIQ zawiera również unikalny 48-woltowy system elektryczny, który jest zasilany przez własną cyfrową architekturę elektryczną, wspierającą zaawansowane technologie i funkcje pojazdu. Ponad 30 wirtualnych kontrolerów dostosowuje wysokie poziomy personalizacji siedzeń i klimatu bez potrzeby tradycyjnych przycisków i przełączników.

DESIGN CELESTIQ: SZTUKA I RZEMIOSŁO

CELESTIQ to manifestacja filozofii projektowania Cadillac „Sztuka Podróży”, która inspirowała stylizację modelu LYRIQ, w tandem z transformacją marki w kierunku pełnej elektryfikacji do 2030 roku.

Sztuka Podróży uwzględnia całe spotkanie z pojazdem, od jego wizualnej obecności, do bogatego odczucia jego komponentów, oraz zaaranżowanych doświadczeń, w których starannie dobrane cechy „zmysłu okazji” przekształcają to, co zwyczajne, w niezwykłe. To dostosowane podejście do każdego doświadczenia, jakie właściciel ma ze swoim samochodem sprawia, że wspólne elementy stają się wyraźnie osobiste.

„CELESTIQ to najczystszy wyraz dziedzictwa doskonałości projektowej Cadillac,” powiedziała Erin Crossley, dyrektor designu CELESTIQ. „Ożywia ducha ręcznie robionych pojazdów w samochodzie, który jest zarówno artystycznym osiągnięciem, jak i niezrównanym doświadczeniem sensorycznym.”

W tym kontekście CELESTIQ został zaprojektowany zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie, aby przedstawić bardziej całościową wizję ultra-luksusu, elektrycznej mobilności.

Członkowie zespołu projektowego to artyści sami w sobie, posiadający unikalne doświadczenie w modzie, architekturze, projektowaniu przemysłowym i nie tylko. Każdy z nich wprowadził swoje doświadczenia i perspektywy z tych różnych dziedzin i skierował je w wizję CELESTIQ.

„Każdy włożył swoje pasje w CELESTIQ,” powiedziała Crossley. „Efektem jest samochód, który redefiniuje luksus dzięki doświadczeniom, jakie oferuje swojemu kierowcy i pasażerom.”

Projekt zewnętrzny: Przyjęcie awangardy

Sylwetka Cadillac CELESTIQ jest natychmiast uderzająca. To odważny profil fastback, wyzywający przestrzeń ultra-luksusową duchem futurystycznym i awangardowym. Odwaga grilla i pionowe sygnatury świetlne płynnie łączą się z opadającą szybą czołową, tworząc harmonię powierzchni. CELESTIQ emanuje ultra-luksusem, ale z pazurem, poczuciem nowoczesności, jakiego nie ma w żadnym innym pojeździe w swoim segmencie.

„To progresywna wizja języka zewnętrznego designu Cadillac, która łamie normy ultra-luksusowych paradygmatów,” powiedział Taki Karras, menedżer projektowania zewnętrznego CELESTIQ. „Każdy element i każda powierzchnia zostały doprowadzone do następnego poziomu dzięki starannemu detalowi, dostarczając wizjonerski design, który jest unikalny i zapierający dech w piersiach.”

Każda metalowa powierzchnia widoczna na zewnątrz pojazdu to prawdziwy metal – w tym aluminiowy grill, szczotkowany aluminiowy bok karoserii, wyłożenie aluminiowego eTrunka™, wykończenia błotników, lamp tylnych i przednich.

Aluminiowy grill i bogini na błotniku są frezowane z odlewu aluminiowego, a następnie część jest polerowana maszynowo, szczotkowana i barwiona. Wykończenie Bogini zawiera również unikalny element kryształowy, aby pomieścić premierowe elementy oświetlenia LED.

Cała zewnętrzna konstrukcja Cadillac CELESTIQ odzwierciedla przemyślane detale dla ultra-luksusowego doświadczenia.

Aby ucieleśnić awangardową, futurystyczną wizję, jaką wywołuje sylwetka CELESTIQ, pojazd korzysta z kilku innowacyjnych technologii, w tym:

Stały dach ze smart szkła: W branżowej funkcji, technologia Suspended Particle Device, wielokolorowe oświetlenie ambientowe i choreografia oświetlenia tworzą unikalną interakcję między zewnętrzem a ilością światła dopuszczanego do wnętrza przez dach ze stałego szkła w czterech strefach.
Zautomatyzowane wskaźniki ładowania: Port ładowania otoczony jest pierścieniem światła, który reaguje, gdy CELESTIQ jest podłączony do ładowania. Wskazówki wizualne pokazują stan naładowania, w tym podświetloną emblemat Bogini powyżej portu ładowania – wizualna reprezentacja tego, jak elektryfikacja jest duszą CELESTIQ i Cadillac. Dodatkowo, pionowe sygnatury świetlne pojazdu w lampach przednich i tylnych oferują wskaźniki stanu ładowania, wskazując co 10% postępu ładowania.
Materiały: Włókno węglowe obejmuje kilka obszarów zewnętrznych, co pozwala projektantom na stworzenie charakterystycznych form niemożliwych do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych paneli nadwozia. Widoczne metalowe powierzchnie to autentyczny metal, w tym aluminiowy grill, nagłówek, wykończenia błotników, lamp tylnych i przednich, szczotkowane aluminiowe wykończenia boków, wyłożenie aluminiowego eTrunka™ i wykończenia otworów klapy bagażnika.
Drukowanie 3D: Zastosowanie druku 3D i produkcji przyrostowej to nowoczesna technologia, która produkuje kilka ważnych elementów designu CELESTIQ, takich jak ozdoba kierownicy, która byłaby niemożliwa do stworzenia za pomocą typowych odlewów metalowych i frezowania CNC.
Oświetlenie zewnętrzne: Każdy punkt świetlny w animacji oświetlenia CELESTIQ jest własnym źródłem światła, a nie zestawem świateł stosowanych w wielu innych pojazdach. Te indywidualne diody LED – więcej niż 1 600 na pojazd (w zależności od rynku zbytu) – tworzą bogatsze, głębsze doświadczenie oświetleniowe. Choreografia jest podkreślona przez lampy cyfrowe Micromirror Device, pierwsze w Cadillac z 1,3 miliona pikseli z każdej strony.
Choreografia oświetlenia: Choreografia oświetlenia zewnętrznego zaczyna się, gdy klient znajduje się w odległości około 15 stóp od CELESTIQ i wykrywa kluczyk. Pojazd wita klienta, podświetlając przednią emblemat Cadillac, zanim światło spływa od środka czarno-kryształowego grilla do lamp przednich, tworząc wrażenie, że pojazd się włącza i przygotowuje do podróży.
Zasilane otwieranie i zamykanie drzwi: Nie ma zewnętrznych klamek do drzwi, aby zapewnić czystszy, bardziej aerodynamiczny wygląd. Zamiast tego, klient może łatwo otworzyć i zamknąć drzwi za pomocą naciśnięcia przycisku.
Wybór kół: Starannie dobrane, aby pasowały do ramy i proporcji, 23-calowe koła oferowane w CELESTIQ dostępne są w niemal niezliczonych kolorach. Wszystkie są dopasowane do opon Michelin, których bok jest zdobiony wzorem precyzyjnym Cadillac, aby informować klienta, że opona została zaprojektowana specjalnie dla CELESTIQ.
Projekt wewnętrzny: Nowy standard ultra-luksusu

Wnętrze CELESTIQ to miejsce, w którym filozofia projektowania Cadillac „Sztuka Podróży” jest w pełni zrealizowana, rzemiosło jest widoczne w momencie, gdy klient wchodzi do kabiny, a doświadczenie sensoryczne zaczyna się dzięki użyciu autentycznych materiałów i luksusowych detali. Ręcznie wybrane przez klienta materiały, immersyjne oświetlenie wnętrza i ozdoby ucieleśniają wizję Cadillac w zakresie ekskluzywności i personalizacji.

„Dzięki CELESTIQ udało nam się przenieść klasyczny amerykański luksus do nowej, nowoczesnej przestrzeni,” powiedział Tristan Murphy, menedżer projektowania wnętrz CELESTIQ. „Zrealizowane z wyjątkowym rzemiosłem, istnieje oszałamiająca różnorodność kolorów, wykończeń i autentycznych materiałów, co zapewnia, że żaden pojazd nigdy nie będzie do siebie podobny.”

Dzięki czystemu, minimalistycznemu estetycznemu, kabina wnętrza działa jak czysta wystawa wszystkich różnych materiałów i opcji kolorystycznych. „Wnętrze definiują długie, nieprzerwane powierzchnie i linie tematyczne, poczucie ruchu jest wszędzie wokół ciebie. Dzięki tak czystemu designowi, pozwoliło to detalom błyszczeć, podkreślając precyzję nawet w najmniejszych obszarach, prawdziwie uwydatniając poczucie przestrzeni i skali,” powiedział Murphy.

Immersyjne oświetlenie: Oświetlenie wnętrza jest fundamentalne dla CELESTIQ, oferując ponad 450 różnych diod LED, co dostarcza immersyjnego doświadczenia sensorycznego. Klienci mogą personalizować swoje wybory kolorów dla każdej strefy oświetlenia wnętrza lub pozwolić CELESTIQ skomponować kombinacje oświetlenia, aby harmonizować w całej kabinie. Dodatkowo CELESTIQ zawiera 18 różnych animacji oświetleniowych, które pokazują możliwości oświetlenia wnętrza, gdzie choreografia światła poprawia nastrój.

Projekt kolorów, materiałów i wykończeń: Indywidualizacja i ręczne wykonanie

CELESTIQ jest wyrazem artystycznej wizji Cadillac zakorzenionej w koncepcji, że każdy ręcznie robiony pojazd to dzieło sztuki zamówione z autentycznych metali, skór oraz premium wyboru bardziej wyrafinowanych materiałów.

„CELESTIQ zapewnia niezrównaną wolność ekspresji dla klienta, aby stworzyć wymarzone pojazdy z wieloma możliwościami dostosowania i personalizacji wnętrza i zewnętrza poprzez immersyjne doświadczenie prowadzone przez Concierge i Zespół Projektowy Cadillac,” powiedziała Laetitia Lopez, wiodąca projektantka kolorów, materiałów i wykończeń CELESTIQ. „CELESTIQ to znacznie więcej niż pojazd – to dzieło sztuki. Zważyliśmy na wszystkie aspekty doświadczenia – od zanurzenia klienta w doświadczeniu po stworzenie intymnego związku z pojazdem dzięki autentycznym materiałom, wyjątkowym detalom i zaawansowanej technologii.”

Ręcznie wykończone elementy metalowe: Wiele elementów metalowych w CELESTIQ wymaga szczegółowego wykończenia, takiego jak precyzyjne frezowanie, anodowanie i końcowe polerowanie ręczne, co odzwierciedla autentyczność i wysoki poziom detali wykończenia, które trafiają do każdego ręcznie robionego pojazdu.
Ręcznie owinięta skóra: Powierzchnie ze skóry CELESTIQ są wykonane z wysokiej jakości skór owiniętych przez rzemieślników.
Sztuka i kolor: Klient uczestniczy w każdej decyzji, jeśli chodzi o kolory, materiały i wykończenia, w tym możliwość opracowania nowych kolorów lub farb do dopasowania we współpracy z zespołem projektującym Cadillac. Umożliwia to zasadniczo nieskończoną liczbę wyborów, zapewniając, że każdy pojazd klienta będzie prawdziwie unikalnym dziełem.
Ogromna gama wykończeń: CELESTIQ będzie oferować niekończoną gamę kolorów, materiałów i wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych, umożliwiając klientom zaprojektowanie naprawdę unikalnego pojazdu.
TECHNOLOGIA I NIEPOWTARZALNE INNOWACJE

Cadillac CELESTIQ wyróżnia się artfully zintegrowanymi technologiami, które zachwycają przy pierwszym wrażeniu i stają się niezbędnymi elementami każdego doświadczenia jazdy.

Doświadczenie Infotainment

Centralnym punktem wnętrza i interfejsu technologii CELESTIQ jest wysoce zaawansowany wyświetlacz HD o przekątnej 55 cali, największy w swoim segmencie. To technologiczne cudo zawiera dwa oddzielne ekrany pod jedną szyby. Wyświetlacz po stronie kierowcy – o gęstości pikseli porównywalnej z ekranem 8K – wyświetla informacje o kierowcy i dzielone informacje o pojeździe, podczas gdy strona pasażera umożliwia pasażerom odtwarzanie multimediów, korzystanie z możliwości internetowych, łączenie smartfonów i wiele więcej. Aby oddzielić wyświetlacz pasażera od kierowcy, technologia Digital Blinds Active Privacy zapewnia wirtualny prywatny ekran, przyciemniając ekran pasażera z widoku kierowcy podczas korzystania z niego.

Dodatkowo:

Rozległy, 55-calowy wyświetlacz HD to jeden z pięciu wyświetlaczy w wysokiej rozdzielczości w pojeździe, w tym 11-calowy dotykowy ekran Front Command Center zamontowany z przodu konsoli i 8-calowy dotykowy ekran Rear Command Center zamontowany na tylnej konsoli, które pozwalają klientom kontrolować wiele funkcji w pojeździe, takich jak pozycje siedzeń, temperatura kabiny, otwieranie i zamykanie drzwi, przyciemnianie szklanej pokrywy dachu i inne.
Tylni pasażerowie mają własne wyświetlacze o przekątnej 12.6 cala zamontowane przed nimi na oparciach przednich siedzeń.
Kryształowy, wielofunkcyjny kontroler kieruje głównym ekranem i jest koroną przedniego konsoli, oferując intuicyjną kontrolę systemu infotainment i innych funkcji. Wspaniale szczegółowy pokrętło składa się z finezyjnego metalu i szkła, a w jego wnętrzu znajduje się emblemat Cadillac Goddess.
Połączone kamery: Począwszy od CELESTIQ, Cadillac wprowadzi nową platformę połączonych kamer. Ta platforma zapewni klientom dodatkowy spokój, dając im dostęp do kamer wewnętrznych i zewnętrznych za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu mobilnego, a także wykrycie kradzieży, rejestrację wypadków i inne przydatne funkcje.

Google Built-In: Google built-in to pomocny, spersonalizowany i bezproblemowy sposób na poprawę doświadczenia podczas jazdy. Dzięki Google Assistant, Google Maps i Google Play masz dostęp do pomocy bez użycia rąk, aktualizacji na żywo ruchu, niektórych ulubionych aplikacji i innych.

Stały dach ze smart szkła: Całkowicie szklany panel dachu, największy w branży, wykorzystuje technologię Suspended Particle Device do kontrolowania zmiennej transmisji, co oznacza, że klient może kontrolować ilość światła wpuszczanego do pojazdu w czterech strefach – po jednej dla każdego obszaru pasażera. Ta unikatowa cecha dla CELESTIQ. Efekt ten umożliwia ostateczną kontrolę nad ilością światła wchodzącego do pojazdu. Poziomy przyciemnienia dla poszczególnych stref wahają się od mniej niż 1% dla najciemniejszego poziomu nieprzezroczystości do 20%, co jest standardowym poziomem przyciemnienia tradycyjnego dachu słonecznego. Dodatkowo, powierzchnia ta jest pokryta powłokami refleksyjnymi i niskiej emisyjności, które pomagają zatrzymać ciepło i zapobiegają podnoszeniu temperatury w kabinie.

Co więcej, akustyczne szkło laminowane jest szeroko stosowane w całej konstrukcji zewnętrznej pojazdu, w tym we wszystkich oknach, aby maksymalizować izolację dźwiękową i zapewnić prawdziwie luksusowe doświadczenie.

Zaawansowany system klimatyzacji: CELESTIQ jest pierwszym pojazdem, który jako standardowe wyposażenie wyposażony jest w system mikroklimatyczny Gentherm ClimateSense® z czterema strefami. Oferuje 33 unikalne urządzenia mikroklimatyczne, które pozwalają każdemu pasażerowi dostosować swoje siedzenie do ogrzewania i chłodzenia, wraz z zaawansowaną technologią przepływu powietrza, która tworzy naprawdę spersonalizowany komfort. Wszystkie cztery pozycje siedzeń będą miały ten sam poziom spersonalizowanego komfortu, w tym szaliki na szyję, podgrzewane podłokietniki oraz podgrzewane, chłodzone i wentylowane fotele. System może również znacznie zmniejszyć zużycie energii HVAC.

Ultra Cruise: CELESTIQ rozwija wiedzę Cadillac w zakresie zaawansowanych technologii asysty kierowcy bez użycia rąk dzięki funkcji Ultra Cruise. Pojazd będzie wyposażony we wszystkie niezbędne komponenty Ultra Cruise, aby umożliwić stopniowy rozwój funkcji za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych w 2024 roku.

Dodatkowe wyróżniające cechy technologiczne CELESTIQ obejmują:

Pełny zestaw zaawansowanych, aktywnych funkcji bezpieczeństwa, popartych najnowocześniejszymi systemami czujników dostępnymi w Cadillac.
Zdalne parkowanie. Po włączeniu pozwala pojazdowi wykryć równoległe lub prostopadłe miejsce parkingowe i samodzielnie kierować się do niego – zmieniając biegi, hamując i prowadząc w razie potrzeby. To zostaje wykonane pod nadzorem kierowcy, niezależnie od tego, czy znajduje się on w fotelu kierowcy, czy na zewnątrz pojazdu. Funkcja może również „wyparkować” pojazd, wyciągając go z miejsca parkingowego, bez potrzeby bycia wewnątrz.
Doświadczenie dźwiękowe CELESTIQ

Dźwięk jest fundamentalnym elementem doświadczenia sensorycznego CELESTIQ, który odgrywa ważną, komplementarną rolę dla elementów wizualnych i dotykowych.

Projektanci i inżynierowie podeszli do dźwiękowych cech CELESTIQ w sposób holistyczny, angażując je w prawie każdy aspekt doświadczenia jazdy, aby podnieść poczucie miejsca i otoczenia klientów.

CELESTIQ oferuje 41 głośników, w tym trzy głośniki zewnętrzne. W kabinie znajduje się 38-głośnikowy system audio AKG Studio Reference, dostosowany przez profesjonalnych inżynierów dźwięku, który wykorzystuje trzy oddzielne wzmacniacze zasilających 30 kanałów dla pełnej immersji audio. System oferuje technologie, takie jak 3D Surround, kompensacja hałasu pojazdu, poprawa konwersacji, strefy telefoniczne i inne. Całość zaprojektowana jest, aby dostarczyć wyraźne, subtelne i nieskrępowane doświadczenie słuchowe.

Doświadczenie dźwiękowe Cadillac CELESTIQ oferuje również ciszę, gdy jest to pożądane. Pojazd będzie wyposażony w nową generację aktywnej redukcji hałasu drogowego, która działa podobnie jak słuchawki z redukcją hałasu, aby pomóc wyeliminować hałas drogowy. Gdy połączy się z innymi środkami redukcji dźwięku pojazdu, nowa generacja aktywnej redukcji hałasu drogowego pomaga zapewnić czyste dźwiękowe tło w kabinie.

Doświadczenie dźwiękowe CELESTIQ jest dodatkowo podniesione dzięki technologii poprawy dźwięku pojazdu elektrycznego, która równoważy i łączy dźwięk systemu napędowego. W połączeniu z kuratorem dźwięków Cadillac system dostarcza niesamowite doświadczenie dźwiękowe.

Nawet stały dach ze smart szkła przyczynia się do ciszy, ponieważ wykonany jest z zaawansowanego szkła tłumiącego hałas o grubości 7,5 mm – dwukrotnie grubszy od wysokiej jakości akustycznej szyby przedniej, co pomaga zminimalizować hałas drogowy.

Dodatkowo, CELESTIQ wprowadza pierwszy w Cadillac system dźwiękowy zewnętrzny, który zapewnia kuratowane dźwięki napędu Cadillac podczas jazdy.

Jakość i produkcja na światowym poziomie CELESTIQ

Aby dostarczyć Cadillaca, jakiego nigdy wcześniej nie było, CELESTIQ korzysta z zaawansowanego programu jakości. Jest to najbardziej ambitny program w 120-letniej historii marki, wykorzystujący pełną siłę globalnych centrów testowych do walidacji w rzeczywistych warunkach, a także możliwości najnowocześniejszych testów wirtualnych, co pomaga skrócić czas rozwoju.

Niezrównany, wyrafinowany proces produkcji rzemieślniczej CELESTIQ przyczynia się również do jego jakości, ponieważ każdy ręcznie robiony pojazd będzie budowany z obsesyjnymi poziomami szczegółowości.

„Dziedzictwo marki Cadillac zostało uformowane przez ręczne budowanie najbardziej zaawansowanych pojazdów swoich czasów,” powiedział Roma. „Wracamy do tej tradycji z CELESTIQ, tworząc dzieło sztuki motoryzacyjnej z każdym wyprodukowanym egzemplarzem.”

Każdy CELESTIQ będzie budowany w Global Technical Center General Motors w Warren, Michigan. Będzie to pierwszy produkcyjny pojazd kiedykolwiek wyprodukowany w 66-letnim flagowym kampusie projektowania i inżynierii firmy, w który zainwestowano 81 milionów dolarów, aby go wesprzeć.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.