2024 Cayenne E-Hybrid Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Cayenne E-Hybrid Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2024 Cayenne E-Hybrid Coupe

Porsche zaprezentował model Cayenne Coupe w 2019 roku, który od razu zyskał uznanie wśród klientów, chociaż sprzedaż spowolniła w czasie pandemii światowej w 2020 roku.

Minęły cztery lata, a cała linia Cayenne została odświeżona, więc wersja z opadającym dachem największego SUV-a Porsche również doczekała się ulepszeń. Dzięki temu pozostała na czołowej pozycji w segmencie SUV-coupe. Ponieważ producent musiał również zaoferować coś bardziej ekologicznego, zaprezentował SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in, który został ulepszony w porównaniu do swoich poprzedników. Dodatkowo, wnętrze zostało znacznie przeprojektowane.

Od razu można było rozpoznać odnowioną wersję trzeciej generacji Cayenne po przedniej części. Podobnie jak w pozostałych modelach, wersja z opadającym dachem posiadała nowy zderzak przedni, który miał dwie listwy, zamiast trzech jak w poprzedniku, nad kratką i bocznymi wlotami powietrza. Ponadto, standardowe reflektory LED typu Matrix nie tylko poprawiły wygląd pojazdu, ale także zwiększyły oświetlenie drogi.

W środku klienci znaleźli odświeżony projekt deski rozdzielczej z trzema wyświetlaczami. Ten przed kierowcą to konfigurowalny zakrzywiony ekran o przekątnej 12,6″. Pozostałe dwa to wyświetlacze dotykowe, przeznaczone dla systemu infotainment: 12,3” na górze centralnego panelu oraz 10,9” po stronie pasażera. Kolejną znaczącą zmianą było przeniesienie dźwigni zmiany biegów z centralnej konsoli na deskę rozdzielczą obok kierownicy.

Hybrydowy model plug-in Cayenne miał większy akumulator, który pozwalał na przejechanie do 90 km tylko na energii elektrycznej. Porsche zainstalowało także ładowarkę pokładową, która umożliwiała naładowanie pojazdu w około dwie i pół godziny przy użyciu gniazda 11 kW. Dzięki silnikowi o mocy 130 kW (174 KM), który wspomagał doładowany silnik V6, całkowita moc wzrosła do 475 PS (469 KM). Podobnie jak w całej gamie Cayenne, wersja hybrydowa przekazywała całą moc na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Porsche dokładnie udoskonalił swojego udanego luksusowego SUV-a. Nowy model Cayenne zadebiutował z wysoce zdigitalizowanym systemem wyświetlaczy i kontroli, nową technologią podwozia oraz innowacyjnymi funkcjami wysokotecnologicznymi. „To jedna z najbardziej rozbudowanych modernizacji produktów w historii Porsche,” mówi Michael Schätzle, wiceprezydent linii produktów Cayenne. Reflektor HD Matrix LED zapewnia oświetlenie drogi dostosowane do każdej sytuacji, system jakości powietrza filtruje zanieczyszczenia z wnętrza, a pasażerowie z przodu po raz pierwszy mają własny wyświetlacz do infotainment – na przykład do streamowania filmów w trakcie podróży. Dzięki w dużej mierze ulepszonym wzornictwie i mocniejszemu silnikowi, Cayenne podkreśla swoje aspiracje, aby być sportowym autem w swoim segmencie.

Zdigitalizowane i ukierunkowane na kierowcę: Porsche Driver Experience

Porsche wprowadziło całkowicie nowy system wyświetlaczy i kontroli w nowym Cayenne. Nowe doświadczenie kierowcy Porsche, które po raz pierwszy zaprezentowano w modelu Porsche Taycan, skupia się na kierowcy i optymalizuje obsługę. Funkcje, z których kierowca często korzysta, są umieszczone bezpośrednio na lub obok kierownicy. Na przykład dźwignia znajdująca się po lewej stronie kierownicy ma teraz dodatkowe funkcje do obsługi systemów wspomagania kierowcy. Dźwignia automatycznej skrzyni biegów w nowym Cayenne znajduje się teraz na desce rozdzielczej. Dzięki temu w nowym centralnym konsoli znalazło się miejsce na schowki oraz duży kontroler klimatyzacji w eleganckim czarnym wykończeniu. Duże, łatwo dostępne przyciski w połączeniu z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji i haptycznym kontrolerem głośności zapewniają optymalną obsługę oraz wyrafinowany wygląd. Kluczowym elementem nowego doświadczenia kierowcy Porsche jest właściwa równowaga między elementami cyfrowymi a analognymi.

Po raz pierwszy w przeprojektowanej kabinie Porsche Cayenne znajduje się w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12.6 cala o tzw. zakrzywionym i wolnostojącym designie oraz z różnorodnymi opcjami wyświetlania. Opcjonalnie dostępny jest również zoptymalizowany wyświetlacz przezroczysty. Standardowy wyświetlacz 12.3 cala do zarządzania komunikacją Porsche (PCM) harmonijnie integruje się w nową deskę rozdzielczą i zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji pojazdu. Native aplikacje, takie jak Spotify® i Apple Music®, są dostępne w celu optymalizacji łączności w nowym Cayenne. Po raz pierwszy dostępny jest również wyświetlacz o przekątnej 10.9 cala po stronie pasażera. To wzbogaca doświadczenia jazdy pasażera z przodu, umożliwiając wyświetlanie danych dotyczących osiągów, zapewniając osobny dostęp do sterowania systemem infotainment i, w zależności od rynku, możliwość streamowania treści wideo w trakcie jazdy. Specjalna folia zapewnia, że kierowca nie może zobaczyć tego wyświetlacza.

Udoskonalone wzornictwo, innowacyjna technologia oświetleniowa

Nowy Porsche Cayenne ma teraz szczególnie ekspresyjny wygląd. Nowy przód w połączeniu z mocniej wygiętymi nadkolami, nową maską i technicznie atrakcyjnymi reflektorami podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowo zaprojektowane tylne światła, nieskomplikowane powierzchnie z tyłu oraz nowy zderzak tylny z wbudowanym uchwytem na tablicę rejestracyjną charakteryzują nowy design tyłu Cayenne. Rozbudowana paleta kolorów z trzema nowymi odcieniami, lekkie sportowe pakiety oszczędzające do 33 kilogramów dla Porsche Cayenne Coupé oraz nowa szeroka gama kół o średnicy 20, 21 i 22 cali umożliwiają indywidualne i dynamiczne skonfigurowanie nowego Cayenne.

Reflektory Matrix LED są teraz standardem w nowym Cayenne. Reflektory HD Matrix LED są nową opcjonalną funkcją. Z dwoma modułami w wysokiej rozdzielczości i ponad 32 000 pikseli na lampę, ich innowacyjna technologia wykrywa innych użytkowników i blokuje światło długich świateł z dokładnością pikselową, aby ich nie oślepić. Jasność modułów można regulować w ponad 1000 krokach, w zależności od sytuacji na drodze. Dostosowane tryby oświetlenia zwiększają bezpieczeństwo i komfort w różnych sytuacjach jazdy.

Porsche wprowadziło także system jakości powietrza w nowym Cayenne. Standardowo pojazd wykorzystuje przewidywane dane nawigacyjne, aby wykryć zbliżające się wejścia do tuneli i automatycznie aktywować recyrkulację powietrza. Opcjonalnie czujnik wykrywa poziom drobnych cząstek stałych w powietrzu i przefiltrowuje je przez filtr cząstek stałych wielokrotnie, jeśli to konieczne. Dodatkowo, jonizator usuwa wiele zarazków i zanieczyszczeń z powietrza, co jest szczególnie korzystne dla osób cierpiących na alergie.

Ponadto klienci mogą korzystać z szerokiej gamy nowych i zoptymalizowanych systemów asystujących. Należą do nich aktywny ogranicznik prędkości oraz pomoc w omijaniu przeszkód, asystent zakrętów oraz usprawniony Porsche InnoDrive w ramach adaptacyjnego tempomatu. Dzięki temu nowy Cayenne jest jeszcze lepszy w pomaganiu kierowcy w niebezpiecznych sytuacjach oraz w korkach na autostradach i głównych drogach.

Zwiększony zakres między komfortem jazdy a wydajnością

Porsche teraz fabrycznie wyposaża Cayenne w zawieszenie na sprężynach stalowych, w tym w Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory z technologią 2-zaworową, a więc z oddzielnymi etapami odbicia i kompresji, pozwalają na zoptymalizowane osiągi w każdej sytuacji prowadzenia. Szczególnie poprawiono komfort przy wolnych prędkościach, zachowanie w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów oraz wsparcie w kierunkach jazdy i przechyleniach. Doświadczenie jazdy można dodatkowo wzbogacić nowym adaptacyjnym zawieszeniem powietrznym z technologią 2-komorową i 2-zaworową. Poprawia to komfort jazdy przy miękkiej charakterystyce zawieszenia, stabilizuje pojazd i ułatwia prowadzenie zarówno na drogach, jak i w terenie – w porównaniu do zarówno standardowego zawieszenia, jak i modelu poprzedniego. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie powietrzne poprawia precyzję jazdy i wydajność oraz redukuje ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach jazdy. Zawieszenie oferuje również jeszcze wyraźniejsze różnice między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

Model hybrydowy z większą mocą i zasięgiem elektrycznym do 90 kilometrów

W Europie nowy Cayenne zadebiutował z trzema różnymi wersjami silnikowymi. Rozbudowane udoskonalenie silnika biturbo V8 o pojemności czterech litrów, opracowanego przez Porsche, zastępuje dotychczasowy silnik V6 w nowym Cayenne S. Z maksymalną mocą 349 kW (474 KM) i momentem obrotowym 600 Nm – o 25 kW (34 KM) i 50 Nm więcej niż jego poprzednik – przyspiesza zarówno SUV-a, jak i SUV-a Coupé do 100 km/h w 4.7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h. Wejście do świata Porsche Cayenne następuje z zoptymalizowanym silnikiem turbo V6 o pojemności trzech litrów. Teraz generuje 260 kW (353 KM) i 500 Nm, co oznacza wzrost o 10 kW (13 KM) i 50 Nm w porównaniu do poprzedniej wersji.

Silnik sześciocylindrowy stanowi również podstawę napędu hybrydowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, który został poprawiony o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc zwiększa się do 346 kW (470 KM). Wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o pojemności zwiększonej z 17.9 kWh do 25.9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, zasięg czysto elektryczny według WLTP wynosi teraz do 90 kilometrów. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiednim źródle zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. W trakcie jazdy, zoptymalizowane tryby jazdy e-hybryd zwiększają efektywność pojazdu.

Poza UE, Turbo GT zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach na drodze pozostaje w większości rynków Porsche modelem szczytowym w gamie Cayenne. Jest dostępne wyłącznie jako coupé i korzysta ze wszystkich optymalizacji i innowacji tej serii modelowej. Dodatkowo moc silnika biturbo V8 o pojemności czterech litrów w modelu Turbo GT została zwiększona o 14 kW (19 KM) do 485 kW (659 KM). Porsche Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

Dostępny z rozszerzonym standardowym wyposażeniem w cenach od 89 097 €

3.0L V6 8AT AWD (470 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc223.6 Kw @ 5400-6400 Rpm
304 Hp @ 5400-6400 Rpm
300 Bhp @ 5400-6400 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1400-6500 Rpm
420 Nm @ 1400-6500 Rpm
Moc silnika elektrycznego129.4 Kw (176 Hp)
Electrical Motor Torque339.3 Lb-Ft (460 Nm)
Całkowita maksymalna moc345.7 Kw (470 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy479.4 Lb-Ft (650 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika19.8 Galony (75.0 L)
Prędkość maksymalna158 Mph (254 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość84.6 In (2149 Mm)
Wysokość66.8 In (1697 Mm)
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika22.1 Cuft (626 L)
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna5512 Lbs (2500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6889 Lbs (3125 Kg)
Power PackLithium-Ion
Maximum Capacity25.9 Kwh
Range41 Miles (66.0 Km)
Średnie spalanie130.7 Mpg Us (1.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)42 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.