Chociaż nosi tę samą nazwę co Blazer z silnikiem spalinowym, wersja elektryczna została zbudowana na innej platformie, co pomogło jej konkurować z głównymi rywalami w segmencie kompaktowych SUV-ów.
GM był jednym z pierwszych dużych producentów samochodów, który w 1996 roku wprowadził na rynek w pełni funkcjonalny samochód elektryczny, GM EV1. Jednak wkrótce po tym wycofał się z tego projektu i zlikwidował większość tych pojazdów, wracając do silników spalinowych. Kiedy rozpoczęła się prawdziwa rewolucja elektryczna, amerykański producent został zaskoczony i nie zareagował wystarczająco szybko. W rezultacie został wyprzedzony przez Forda i Stellantis (Chrysler), a dopiero w 2022 roku pokazał gotowe do produkcji wersje swoich pojazdów elektrycznych.
Na pierwszy rzut oka, Blazer EV wygląda jak zwykły Blazer z delikatnie innym przodem. Jak się można było spodziewać, SUV napędzany prądem miał mniejszy obszar chłodzenia niż jego spalinowy odpowiednik. Dodatkowo, miał Y-kształtne reflektory LED, połączone jasnym paskiem w kierunku znaku firmowego umieszczonego pomiędzy nimi. Z boku, EV miało wentylację za przednimi nadkolami, a za tylnymi drzwiami znajdował się prosty panel boczny skierowany w stronę nachylonej tylniej klapy.
Wnętrze Blazera EV wyposażono w dwa wyświetlacze – jeden do panelu instrumentów, a drugi do systemu infotainment. Pierwszy miał 11 cali, a drugi 17,7 cala. GM zainstalował parę dobrze wyprofilowanych foteli z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu, mieszczącą trzy osoby.
Blazer EV był dostępny w różnych wersjach wyposażeniowych oraz z różnymi pakietami bateryjnymi i układami napędowymi. Oferował zasięg od 247 mil (397 km) dla wersji LT do 320 mil (515 km) dla wersji RS.
Chevrolet zaprezentował całkowicie elektrycznego Blazera EV 2024, rozszerzając rosnące portfolio pojazdów elektrycznych marki i ułatwiając ich posiadanie, co pozwala Chevy na zajęcie silnej pozycji w szybko rozwijającym się segmencie elektrycznych crossoverów średniej wielkości.
Dostępne są różne wersje wyposażeniowe oraz opcje zasięgu – w tym szacowany przez GM zasięg do 320 mil na pełnym ładowaniu – a także konfiguracje napędu na przednie, tylne i wszystkie koła, co zapewnia klientom większy wybór oraz bezproblemowe doświadczenie związane z pojazdami elektrycznymi, dostosowane do niemal każdego stylu życia.
Wśród tych opcji dostępne są wersje 1LT, 2LT, RS oraz pierwszy elektryczny model SS o wysokich osiągach, a także model Police Pursuit Vehicle (PPV) stworzony specjalnie dla flot policyjnych.
„Blazer EV 2024 wyznacza nowy standard dla elektrycznych SUV-ów, oferując opcje oraz intuicyjne technologie, które umacniają pozycję Chevy w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów EV,” powiedział Scott Bell, wiceprezydent Chevrolet. „Wraz z nowym Silverado EV i Equinox EV, które zadebiutują w przyszłym roku, robimy duże postępy w oferowaniu większej liczby wyborów dla pojazdów o zerowej emisji spalin – wyborów, które sprawiają, że przejście na EV jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.”
Chevrolet Blazer EV oparty jest na innowacyjnej platformie Ultium GM, charakteryzującej się sportowym stylem, który podnosi uznaną konstrukcję stworzoną w 2018 roku dla napędzanego paliwem Chevroleta Blazera, oraz elementami wydajności inspirowanymi modelami Camaro i Corvette.
Z dizajnem i inżynierią, które mają odpowiadać dziedzictwu ikonicznego oznaczenia Super Sport, Blazer EV SS oferuje klientom najsilniejsze doznania w ofercie. Posiada ekskluzywną konfigurację napędu AWD, zaprojektowaną z myślą o generowaniu do 557 koni mechanicznych i 648 lb-ft momentu obrotowego, a także unikalny tryb WOW (Wide Open Watts), który umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mph w czasie poniżej 4 sekund (na podstawie szacunków GM).
„Blazer EV SS ma duszę prawdziwego samochodu sportowego,” powiedział Bell. „I choć reprezentuje szczyt osiągów w ofercie elektrycznych modeli Chevy, wszystkie wersje oferują wyjątkowe możliwości, które zaskoczą i zachwycą prawdziwych miłośników wydajności.”
Dodatkowe najważniejsze cechy Blazera EV to:
Opcje zasięgu do 320 mil na pełnym ładowaniu (w zależności od wersji)
Ładowanie na poziomie 11,5 kW (AC) oraz standardowa funkcja szybkiego ładowania DC do 190 kW, co umożliwia dodanie około 78 mil zasięgu w 10 minut (wg szacunków GM)
Duży, intuicyjny dotykowy ekran infotainment o przekątnej 17,7 cala
Pełne oświetlenie LED na zewnątrz, z choreografowanymi animacjami przy podejściu/oddalaniu się w modelach RS i SS
Piękne, przestronne wnętrze wykonane z materiałów przyjemnych w dotyku
Dostępna technologia Super Cruise pozwalająca na jazdę bez użycia rąk na zgodnych drogach
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa mające na celu inspirowanie pewności, w tym automatyczne hamowanie wsteczne i zaawansowane wsparcie w parkowaniu
SZCZEGÓŁY PROJEKTU
Innowacyjny, dynamiczny i sportowy styl całkowicie elektrycznego Blazera EV 2024 jest wzmocniony DNA wydajności Chevroleta, tworząc ekspresyjny design jak żaden inny w tym segmencie.
„Projekt Blazera EV wywołuje te same emocje, co samochody sportowe Chevroleta,” powiedział Phil Zak, dyrektor wykonawczy Chevrolet Design. „Ma prawdziwą funkcjonalność SUV-a, ale wewnątrz i na zewnątrz, posiada pasjonującą proporcję i uczucie, które sprawia, że chcesz usiąść za kierownicą i odkrywać, co jest za horyzontem. To pojazd, który wygląda świetnie z każdej strony i zachęca do prowadzenia.”
Każda wersja Blazera EV ma muskularny, sportowy profil, który jest możliwy dzięki platformie Ultium, w tym napięte, zbieżne linie nadwozia. Przekazują one ruch, podczas gdy wyraźne wentylatory na przednich błotnikach nawiązują do dziedzictwa Chevroleta w motorsporcie.
Wyraziste wersje mają swoje własne charakterystyki. LT wyróżnia się monochromatycznym wyglądem oraz standardowymi 19-calowymi kołami, podczas gdy RS ma sportową estetykę z czarnym grillem i innymi czarnymi akcentami, a także standardowymi 21-calowymi kołami. SS oferuje najbardziej agresywny wygląd, z unikalnym przednim grillem, dwukolorowym schematem z czarnym dachem i słupkami A, które podkreślają paletę kolorystyczną nadwozia Blazera EV, standardowymi 22-calowymi kołami i innymi elementami.
Projektanci jeszcze bardziej podkreślili obecność Blazera EV w modelach RS i SS, nadając mu odważny, podwójny element sygnatury oświetlenia LED, który ma również choreograficzne sekwencje świetlne, aktywujące się, gdy kierowca zbliża się lub oddala. Efekt obejmuje pełną belkę świetlną i podświetlony emblemat Bowtie na przodzie. Te elementy są włączone w sekwencje świetlne.
Przednie oświetlenie sygnalizuje również stan naładowania podczas ładowania pojazdu. Sekwencyjna orkiestracja świateł zwiększa się prędkością i intensywnością, gdy ładunek baterii rośnie.
Wewnątrz, wyrafinowane wnętrze także stawia na nowoczesny design. Podobnie jak na zewnątrz, wiele jego elementów inspiruje się samochodami sportowymi Chevroleta i dziedzictwem wydajności, takimi jak kierownica z płaskim dnem dla wersji RS i SS oraz rzeźbione wentylacje inspirowane turbinami.
Rozległy, 17,7-calowy kolorowy ekran dotykowy jest centralnym punktem wnętrza oraz centrum dowodzenia systemu infotainment i dodatkowych funkcji. Duży, 11-calowy kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy w desce rozdzielczej uzupełnia centralny ekran dotykowy.
Dodatkowe cechy wnętrza to:
Dwu-rzędowy układ z dużą przestronnością i opcjami przechowywania, dzięki płaskiej podłodze umożliwiającej platforma Ultium
Standardowe oświetlenie ambientowe z funkcją personalizacji w wersjach RS i SS
Unikalne cechy wzornictwa wersji RS i SS, w tym niebieskie i czerwone kontrastowe szwy w wersji RS oraz tapicerka z mikrofibry w wersji SS, z czerwonymi powierzchniami siedzeń i dostępnymi akcentami w kolorze argonowym
Podgrzewane i wentylowane fotele przednie w wersjach RS i SS, a także podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnych w wersji SS, które są standardowe oraz dostępne w wersji RS
TECHNOLOGIA DLA KAŻDEGO STYLU ŻYCIA
Blazer EV posiada najnowsze technologie ładowania, infotainment i asystencji kierowcy, które współdziałają w sposób całościowy, oferując klientom większą wygodę, komfort i pewność podczas przechodzenia na całkowicie elektryczny pojazd.
Wszystko zaczyna się, gdy kierowca wsiada do Blazera EV – nie ma przycisku, który trzeba wcisnąć, aby uruchomić pojazd. Dzięki systemowi uruchamiania bez użycia rąk, kierowca po prostu wciska pedał hamulca po zamknięciu drzwi, a Blazer EV jest gotowy do jazdy. Dający dostęp kluczyk autoryzuje system uruchamiania bez użycia rąk.
„Przejście na elektryczny pojazd jest bezproblemowe dzięki Blazerowi EV,” powiedział Martin Hayes, główny inżynier Blazera EV. „Każdy element i funkcja zostały zaprojektowane, aby pomóc klientom w pełnym kontrolowaniu swojego doświadczenia jazdy i czerpaniu z tego przyjemności.”
Technologie to:
Automatycznie otwierany port ładowania: Otwiera się automatycznie po naciśnięciu przycisku
Nawigacja do stacji ładowania i planowanie trasy: Dzięki aplikacji MyChevy, ta funkcja pomaga zlokalizować i zaplanować drogi do stacji ładowania
Hamowanie regeneracyjne: Ta funkcja potrafi przekształcić energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze, aby maksymalizować zasięg. Obejmuje również tryb One-Pedal Driving, który potrafi wyhamować pojazd do całkowitego zatrzymania, wykorzystując jedynie pedał gazu
Dostępna klapa tylnia na podstawie obecności: Dla wygody klapa może otworzyć się bez użycia rąk, gdy sensory na tyle pojazdu rozpozna kluczyk
Dostępny Super Cruise: Pierwsza w branży prawdziwa technologia asystencji kierowcy bez użycia rąk, pozwalająca kierowcom podróżować bez użycia rąk na zgodnych drogach w USA i Kanadzie
Blazer EV oferuje również najnowsze technologie asystencji kierowcy Chevroleta, w tym automatyczne hamowanie wsteczne i zaawansowane wsparcie w parkowaniu. Uzupełniają one standardowy zestaw technologii Chevy Safety Assist, w tym automatyczne hamowanie w nagłych wypadkach, ostrzeżenie o kolizji czołowej, hamowanie dla pieszych z przodu, wskaźnik dystansu do przodu, asystenta utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa oraz IntelliBeam.
Ważnym elementem technologii Blazera EV jest Ultifi, nowa platforma oprogramowania pojazdów GM. Oddziela oprogramowanie pojazdu od sprzętu, co umożliwia częste i płynne dostarczanie funkcji zdefiniowanych przez oprogramowanie, aplikacji i usług do klientów drogą powietrzną. Ultifi pozwoli klientom na dalszą aktualizację i personalizację ich pojazdu jak nigdy dotąd, gdy poprawki i nowe funkcje będą dostępne z czasem.
DUCHOWA, PEWNA WYKONANIE
Chevrolet Blazer EV wykorzystuje moc platformy Ultium, która jest podstawą strategii EV GM oraz napędza wizję firmy o przyszłości bez emisji. Nowa architektura nadwozia wspiera różne opcje zasięgu i trzy dostępne systemy napędu: napęd na przednie koła, napęd na wszystkie koła oraz napęd na tylne koła.
„Elastyczność platformy Ultium umożliwiła naszym zespołom projektowym i inżynieryjnym opracowanie Blazera EV, aby zaoferować niespotykaną gamę osiągów i cech jazdy,” powiedział Hayes.
Dodatkowo, niskie i szerokie proporcje platformy Ultium oraz strukturalne umiejscowienie akumulatora przyczyniają się do względnie niskiego środka ciężkości, co poprawia stabilność jazdy. A niezależne zawieszenia przednie i tylne oferują wyjątkowy komfort jazdy i responsywność, niezależnie od systemu napędowego.
SS maksymalizuje wszystkie możliwości Blazera EV, wprowadzając unikalne funkcje zaprojektowane w celu maksymalizacji możliwości platformy Ultium.
W zakresie wydajności ładowania, Blazer EV oferuje moduł ładowania AC o mocy 11,5 kW do ładowania w domu oraz w publicznych punktach ładowania, a także funkcję szybkiego ładowania DC do 190 kW, która umożliwia doładowanie do 78 mil zasięgu w około 10 minut.
Właściciele mają także dostęp do Ultium Charge 360, holistycznego podejścia GM do ładowania EV, które ma na celu uproszczenie całego procesu ładowania, w tym dostęp do ponad 100 000 publicznych punktów ładowania w USA i Kanadzie.
BLAZER EV W DZIAŁANIU – I PODCZAS PATROLU
Oprócz „cywilnych” modeli nowego Blazera EV, Chevrolet zaoferuje specjalnie opracowane modele Police Pursuit Vehicle (PPV). Opierając się na modelu Blazer SS, Blazer EV PPV będzie miał największą baterię Ultium w ofercie i będzie dostępny z napędem na tylne koła lub z systemem napędu na wszystkie koła z podwójnym silnikiem. PPV będzie korzystać z wysokowydajnych przednich hamulców Brembo Blazera SS, aby zapewnić krótkie dystanse hamowania. Model Blazer EV PPV zaprojektowany specjalnie dla policji ma wnętrze dostosowane do potrzeb funkcjonariuszy, z odpowiednią przestrzenią na sprzęt i wyposażenie awaryjne.
„Możliwości zastosowania Blazera EV w sektorze komercyjnym i w organach ścigania są praktycznie nieograniczone,” powiedział Ed Peper, wiceprezydent GM Fleet. „Oprócz wydajności bezemisyjnej, zmniejsza to liczbę i częstotliwość niektórych wymagań serwisowych, które są zazwyczaj związane z pojazdami flotowymi.”
Dodatkowo, dostępne wersje oferują różne zasięgi i zawartości dostosowane do dodatkowych klientów flotowych i komercyjnych, takich jak firmy farmaceutyczne, wypożyczalnie i inne.
DOSTĘPNY OD LATA 2023