Chevrolet nie spieszył się z tworzeniem nowych pojazdów elektrycznych, mimo że był pionierem w tej dziedzinie z modelem EV1 w 1996 roku. Tym razem jednak nie działał w pośpiechu i opracował całkowicie nową platformę o nazwie Ultium.
General Motors lubi podchodzić do spraw ze spokojem i cierpliwie rozwijać swoje produkty. EV-1 nie był jedynym eksperymentem w segmentu samochodów elektrycznych. Jego elektryfikowany model Volt (Opel/Vauxhall Ampera w Europie) oraz całkowicie elektryczny Bolt były tylko częścią drogi do całkowitej transformacji elektrycznej.
Na początku 2022 roku marka z charakterystycznym logo przedstawiała model Equinox EV oparty na tej samej platformie Ultium, co pickup Silverado EV. Podobnie jak jego „brat”, model ten zapowiedziano z systemem napędu na cztery koła e-4WD, z podwójnym silnikiem, po jednym dla każdej osi.
Ogólny wygląd zewnętrzny nadal nawiązywał do tradycyjnego wyglądu SUV-a, z przednią częścią przypominającą komorę silnikową. Tym razem jednak nie dominowała tam ogromna atrapa chłodnicy z specyficznymi wycięciami na system chłodzenia. Ponieważ był to pojazd w pełni elektryczny, nie wymagał tego aż tak bardzo. Zamiast tego, tylko niewielka część pełniła tę funkcję na dolnej części zderzaka, podczas gdy para wlotów powietrza kierowała powietrze w stronę boków samochodu, aby zmniejszyć opór powietrza.
Dzięki krótkim zwisom i długiemu rozstawowi osi, Equinox zapewniał przestronne wnętrze. Kabina oferowała standardowy układ z pięcioma miejscami, z wysoką konsolą środkową, która służyła jako przestrzeń do przechowywania oraz podłokietnik dla pasażerów z przodu. Z tyłu, dzielona kanapa zapewniała wystarczająco dużo miejsca dla trzech pasażerów. Ponieważ nie było tunelu przekładni, podłoga była całkowicie płaska.
DETROIT – Chevrolet rozszerzy swoją ofertę samochodów elektrycznych na jesień 2023, wprowadzając model Equinox EV, przystępnego cenowo, funkcjonalnego kompaktowego SUV-a, którego szacunkowa cena wyjściowa w USA wyniesie około 30 000 dolarów1. Equinox EV, który będzie wprowadzony zarówno w wersjach flotowych, jak i detalicznych, w tym w wariantach LT i RS, będzie korzystać z platformy Ultium firmy GM.
„Equinox zawsze odgrywał ważną rolę w ofercie Chevroleta jako drugi najlepiej sprzedający się model,” powiedział Steve Hill, wiceprezydent Chevroleta. „Oferowanie przystępnego cenowo samochodu elektrycznego w segmencie o najwyższej sprzedaży w branży pokazuje, że Chevrolet chce, aby EV były dostępne dla wszystkich.”