2024 Chevrolet Silverado EV

2024 Chevrolet Silverado EV

Przejdź do galerii zdjęć2024 Chevrolet Silverado EV

Chevrolet zaprezentował model Silverado EV 2024 w 2022 roku, pokazując przyszłość swojej linii pickupów za pomocą tego elektrycznego pojazdu, który skierowany jest do klientów, którzy używają go głównie w celach rekreacyjnych, a mniej do pracy.

Zbudowany na tej samej platformie ULTIUM co jego kuzyni GMC Sierra EV oraz GMC HUMMER, Silverado EV pokazał nową erę tego pojazdu użytkowego. Co więcej, to nie był tylko rekreacyjny pickup, ponieważ Chevrolet oferował go w kilku wersjach, w tym jako model roboczy obok wykończenia RST First Edition.

Design pojazdu był zupełnie inny niż jakikolwiek inny Silverado kiedykolwiek zbudowany. Z przodu znajdowały się wąskie światła dzienne oraz pasek LED, który przechodził przez górną część głównego przedniego wlotu powietrza. Chevrolet umieścił reflektory niżej, po bokach, w indywidualnych grupach. Tam, gdzie zwykle znajdowała się standardowa atrapa grilla, Silverado miało panel w kolorze nadwozia ozdobiony znakiem w kształcie kokardki u góry. Z boku plastikowe osłony nad nadkolami podkreślały surowy wygląd samochodu. Z tyłu, ładownia była dostępna z Multi-Flex Midgate, co zwiększało długość ładunku.

Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o premium i wyposażone w najnowsze technologie dostępne w ofercie. Z przodu producent zainstalował parę ekranów dla systemu multimedialnego oraz jeden dla panelu instrumentów. Z tyłu, dzielona kanapa zapewniała wystarczająco dużo miejsca dla trzech pasażerów.

Jednak najważniejsza część Silverado EV znajdowała się pod jego powłoką. Platforma ULTIUM oferowała napęd na cztery koła oraz system czterech kół skrętnych. Dzięki 664 KM (673 PS) i 780 lb-ft (1057 Nm) mógł ciągnąć ładunek do 10,000 lbs (4,536 kg) przy ładowności wynoszącej 1,300 lbs (590 kg). Na dodatek, Silverado EV mogło przyspieszyć od zera do 60 mph (0-97 kph) w mniej niż 4,5 sekundy.

 Chevrolet zaprezentował model 2024 Silverado EV – nową odsłonę najlepiej sprzedającego się modelu marki, która łączy w sobie moc i możliwości, jakich oczekuje się od samochodów Chevy Trucks, oferując:

Oczekiwany przez GM zasięg szacowany na 400 mil na jednym pełnym ładowaniu, dostępny w wersjach Work Truck (WT) i RST
Do 664 koni mechanicznych oraz ponad 780 lb-ft momentu obrotowego w maksymalnym trybie Wide Open Watts Mode w modelu RST, co umożliwia osiągnięcie czasu 0-60 mph w mniej niż 4,5 sekundy, według szacunków GM
Standardowe szybkie ładowanie DC (do 350 kW) w modelach WT i RST
Do 10,2 kW mocy zewnętrznej w modelach WT i RST z opcjonalnym wyposażeniem
Do 10 000 funtów maksymalnej ładowności z obciążeniem do 1 300 funtów w wersji RST
Stworzony od podstaw jako w pełni elektryczny truck na zaawansowanej platformie Ultium EV GM, Silverado EV oferuje przełomową kombinację możliwości, wydajności i wszechstronności, a także zaawansowanych technologii, które mogą ewoluować wraz z pojazdem.

„Chevrolet nieustannie rewolucjonizował markę Silverado, aby uczynić ją potęgą, jaką jest dzisiaj,” powiedział Steve Hill, wiceprezydent Chevrolet. „Platforma Ultium jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym osiągnięcie nowego poziomu wydajności pickupów zarówno dla klientów flotowych, jak i detalicznych, niezależnie od tego, czy obecnie jeżdżą Silverado, czy rozważają zakup pickup’a po raz pierwszy.”

Przy premierze modelu Silverado EV będą dostępne dwie konfiguracje: RST First Edition i model WT skierowany do flot. Każdy z nich oferuje kompleksowy zestaw standardowych i dostępnych technologii bezpieczeństwa.

Flagowy model RST First Edition obejmuje:

Napęd na cztery koła
Automatyczne, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne
Multi-Flex Midgate, który zwiększa możliwości ładunkowe trucka, zachowując miejsce dla pasażerów w tylnym rzędzie
Dostępna Multi-Flex Tailgate z elektrycznym otwieraniem
Duży, 17-calowy wyświetlacz LCD infotainment o swobodnej formie, połączony z sąsiadującym 11-calowym, konfigurowalnym wyświetlaczem instrumentów dla kierowcy oraz wielokolorowym wyświetlaczem HUD z polem widzenia ponad 14 cali
System Super Cruise do holowania, pierwsza w branży technologia asystenta kierowcy działająca w trybie hands-free, umożliwiająca kierowcom podróżowanie bez użycia rąk na ponad 200 000 mil zgodnych dróg w USA i Kanadzie
Model WT zadebiutuje najpierw dla klientów flotowych, oferując imponujące możliwości spełniające potrzeby organizacji z celami zrównoważonego transportu, w tym 510 KM i 615 lb-ft momentu obrotowego. Model WT umożliwi holowanie do 8 000 funtów i ładowność do 1 200 funtów. Po początkowej premierze Chevrolet wprowadzi model flotowy, który będzie mógł holować do 20 000 funtów z maksymalnym pakietem holowniczym.

„GM Fleet od lat dostarcza klientom doskonałe produkty i usługi, wyjątkowe doświadczenia jako klienta oraz innowacyjne rozwiązania spełniające ich specyficzne potrzeby biznesowe,” powiedział Ed Peper, wiceprezydent GM Fleet. „Cieszymy się na premierę Silverado EV, oferując klientom prawdziwego trucka zdolnego do pracy, który pomoże im rozpocząć przejście na elektryczną flotę i wesprze ich w osiągnięciu własnych celów zrównoważonego rozwoju.”

Napęd zasilany platformą Ultium

Chevrolet Silverado EV wykorzystuje moc platformy Ultium, która jest fundamentem strategii elektryfikacji GM oraz kluczem do wizji firmy o przyszłości bezemisyjnej.

„Platforma Ultium umożliwiła naszym zespołom projektowym i inżynieryjnym rozpoczęcie pracy od zera i stworzenie pickup’a o imponującej wydajności i możliwościach,” powiedziała Nichole Kraatz, główny inżynier Silverado EV. „Efektem jest naprawdę imponujące świadectwo kreatywności i innowacji, które nasze zespoły mogą wprowadzać na rynek z szybkością i na dużą skalę.”

Nowa architektura nadwozia, która efektywnie wykorzystuje dostępny 24-modułowy pakiet baterii Ultium jako część podstawowej struktury, umożliwia imponujący zasięg pojazdu. Taka konstrukcja integruje możliwości, jakich klienci Silverado oczekują od pełnowymiarowego pickup’a w zakresie wytrzymałości, trwałości i wydajności, oferując jednocześnie bardziej komfortową i pewną jazdę zarówno w terenie, jak i na drogach.

Dodatkowo, podwozie zaprojektowano z niezależnymi zawieszeniami przednimi i tylnymi, z mocą przekazywaną na dostępne 24-calowe koła w modelu RST za pomocą silników przednich i tylnych, które tworzą system e4WD. Automatyczne, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne umożliwia podnoszenie lub opuszczanie pojazdu o maksymalnie 2 cale (50 mm).

Napęd na cztery koła redukuje promień skrętu przy niższych prędkościach, co zwiększa zwrotność na parkingach oraz poprawia prowadzenie i stabilność przy wyższych prędkościach, szczególnie podczas holowania.

Modele RST i WT są również wyposażone w tryb Tow/Haul, złącza do przyczep oraz zintegrowany kontroler hamulca przyczepy i system Hitch Guidance. Model RST zawiera także zaawansowany system traileringowy Chevroleta.

Fenomenalna wydajność

Modele RST i WT oferują publiczne możliwości szybkiego ładowania DC do 350 kW, co pozwala na dodanie około 100 mil zasięgu w ciągu 10 minut, według szacunków GM.

W połączeniu z dostępną listwą zasilania, system ładowania PowerBase Silverado EV oferuje do 10 gniazd, co zapewnia łączną moc 10,2 kW zasilania elektrycznego na różnorodne potrzeby związane z pracą lub rekreacją, w tym zasilanie domu, przy odpowiednim wyposażeniu.

Silverado EV ma również możliwość ładowania innego pojazdu elektrycznego przy użyciu dostępnego przewodu do ładowania akcesoriów, dzieląc swoją moc w chwilach potrzeby.

Dzięki rosnącej sieci ładowarek w Ameryce Północnej oraz funkcji Energy Assist w aplikacji mobilnej myChevrolet, kierowcy mogą planować trasy oszczędzające energię, nawet podczas holowania.

Właściciele RST mają również dostęp do Ultium Charge 360, holistycznego podejścia GM do ładowania EV, które ma na celu uproszczenie całego procesu ładowania, w tym dostęp do ponad 100 000 publicznych punktów ładowania w USA i Kanadzie.

Klienci WT mogą korzystać z Ultium Charge 360 Fleet Service, który oferuje jedno z najbardziej kompleksowych rozwiązań ładowania dla firm, niezależnie od tego, czy kierowcy zabierają swoje pojazdy do domu, czy wracają do centralnego punktu.

Zaprojektowane z myślą o wydajności i funkcjonalności

Wewnątrz i na zewnątrz, Silverado EV RST i WT są starannie zaprojektowane z myślą o elastyczności funkcjonalnej.

„Nie mieliśmy ograniczeń w projektowaniu Silverado EV z dramatycznym stylem i elastycznymi możliwościami użytkowymi, ponieważ nie musieliśmy pracować w ramach tradycyjnego systemu napędowego,” powiedział Phil Zak, dyrektor wykonawczy ds. projektowania Chevrolet. „Platforma Ultium pozwoliła nam zdefiniować na nowo, co to znaczy oferować rozszerzone możliwości przechowywania i użyteczności.”

Proporcje nadwozia i powierzchnie podkreślają możliwości trucka oraz jego sportowy charakter. Projekt przedniej części został wymodelowany w sposób, który efektywnie kieruje powietrze wzdłuż boku nadwozia, znacząco redukując opór i turbulencje. W rezultacie Silverado EV WT szacuje się, że ma jeden z najniższych współczynników oporu powietrza spośród dostępnych produkcyjnych pickupów pełnowymiarowych, co wspomaga imponujący zasięg.

Chevrolet Silverado EV będzie dostępny wyłącznie w wersjach Crew Cab, z krótszym przednim zwisem, co nadaje truckowi bardziej agresywny wygląd, większą przestronność i poprawia widoczność do przodu. Tylny rząd siedzeń został przesunięty do tyłu, co zapewnia wygodę pasażerom powyżej 6 stóp, niezależnie od miejsca, w którym siedzą.

Personalizowana przestrzeń do przechowywania w pierwszym rzędzie zarówno w modelach RST, jak i WT maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną i oferuje funkcjonalne rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb klientów.

eTrunk – zamykany, wodoodporny schowek z przodu pojazdu – daje wystarczająco dużo miejsca na dużą walizkę oraz wiele opcji akcesoriów dla klientów flotowych i detalicznych, aby dostosować ładunki do ich unikalnych potrzeb.

Modularny podłokietnik w modelu RST ma pojemność nieco ponad 7 galonów, co pozwala na łatwe umieszczenie w nim torby termicznej na lunch. Model RST ma przeszklony dach, który zapewnia szeroki widok, zwiększa przestronność i poprawia komfort zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.

W modelu RST maksymalizuje się pojemność ładunkowa 5-stopowej 11-calowej skrzyni dzięki innowacyjnemu dostępnemu Multi-Flex Midgate, który zapewnia ponad 9 stopni przestrzeni ładunkowej między kabiną a klapą bagażnika, gdy Midgate jest otwarty.

Siedzenie w drugim rzędzie 40/60 oferuje cztery konfiguracje, które pozwalają użytkownikom przewozić sprzęt lub wyposażenie, jednocześnie zapewniając miejsce dla pasażera w drugim rzędzie. Dzięki dostępnej Multi-Flex Tailgate Silverado EV RST umożliwia uzyskanie do 10 stóp i 10 cali długości podłogi ładunkowej. Dostępny pokrowiec na skrzynię pozwala na załadunek takich przedmiotów jak drewno czy kajak do całkowicie zamykanej, wodoodpornej przestrzeni ładunkowej.

Technologie na dzisiaj i jutro

Chevrolet Silverado EV jest wyposażony w najnowsze technologie, w tym zaawansowany system oprogramowania, który umożliwia ewolucję technologii pojazdu w czasie.

Gdy kierowca zbliża się do modelu RST z aktywowanym telefonem komórkowym lub kluczykiem, wita go charakterystyczna animacja świetlna.

Po wejściu do pojazdu na dużym 17-calowym wyświetlaczu LCD infotainment RST pojawia się śmiała animacja 3D, która jest sparowana z sąsiednim 11-calowym wyświetlaczem instrumentów dla kierowcy. W połączeniu z wyświetlaczem HUD dla kierowcy o polu widzenia ponad 14 cali, kierowca nie może prosić o więcej informacji do dyspozycji. Dzięki nowemu, bezdotykowemu uruchamianiu, pojazd włącza się automatycznie po wejściu kierowcy z aktywowanym urządzeniem, pozostawiając ręce wolne do zapięcia pasów i wyruszenia w drogę.

Kluczowym elementem technologii Silverado EV będzie pierwsza aplikacja Ultifi, nowej platformy oprogramowania opartej na systemie Linux. Opracowane wewnętrznie w GM oddziela oprogramowanie pojazdu od sprzętu, co umożliwia szybkie i częste aktualizacje oprogramowania. To da kierowcom możliwość ewolucji ich pojazdów w czasie, zwiększając zarówno możliwości, jak i dostęp do usług w chmurze w elastyczny i szybki sposób.

Produkcja, dostępność i rezerwacje

Silverado EV będzie montowany z krajowych i międzynarodowych części w fabryce GM Factory ZERO w Detroit-Hamtramck – obiekcie zmodernizowanym i przystosowanym do produkcji EV dzięki inwestycji wynoszącej 2,2 miliarda dolarów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.