WT, będący bazową wersją Silverado EV, dzieli swoją platformę z luksusowym RST i został zaprezentowany przez Chevroleta na początku 2023 roku.
GMC opracowało platformę ULTIUM dla kilku pojazdów, w tym HUMMERA i Sierry, ale również wykorzystało ją przy tworzeniu Chevroleta Silverado. Pickup z logo w kształcie łuku był oferowany w wersji luksusowej, RST First Edition, oraz jako Work Truck (WT). Dzięki temu pracownicy mogli uzyskać niskonaprawczy, bezproblemowy pojazd do pracy. Dodatkowo umożliwiło to zasilanie narzędzi bezpośrednio z pojazdu, którym dojeżdżali na plac budowy.
WT charakteryzował się przednim pasem, który przypominał stylem te z serii Transformer, z niepomalowanym, czarnym zderzakiem przednim oraz imponującym osłoną na zderzak. Na bokach producent zainstalował ochronne plastikowe wykończenie wokół błotników oraz na stopniach bocznych. Na tylnym zderzaku również zastosowano ten sam materiał, odporny na zarysowania i niepomalowany. Standardowo zamontowano stalowe felgi, chociaż istniała opcja aluminiowych.
Wewnątrz WT cechował się kontrastowym designem z nowoczesnym wyglądem podwójnego ekranu deski rozdzielczej oraz tapicerką materiałową, która miała być odporna na plamy, ale nieprzyjemna w dotyku. Na szczęście, w ramach standardowego wyposażenia, pojazd otrzymał klimatyzację i elektryczne okna w wszystkich drzwiach. Dzięki platformie ULTIUM producent mógł zainstalować przedni bagażnik na rzeczy pasażerów oraz modułową tylną skrzynię na narzędzia i materiały. Dodatkowo Chevrolet oferował opcję zasilania offboard o mocy 10,2 kW, co było wystarczające do pracy w terenie, z dala od gniazdek elektrycznych.
Moc pochodziła z układu z dwoma silnikami, który dostarczał 510 KM, a pojazd mógł ciągnąć do 8,000 lbs (3,628 kg) w wersji standardowej, z opcją dla 20,000 lbs (9,071 kg).
Chevrolet zaprezentował model 2024 Silverado EV – nową wizję najlepiej sprzedającego się pojazdu marki, który zapewnia moc i możliwości oczekiwane od ciężarówek Chevy, oferując:
Oczekiwaną przez GM szacowaną na 400 mil zasięg na pełnym ładowaniu w wersjach Work Truck (WT) i RST
Do 664 koni mechanicznych oraz ponad 780 lb-ft momentu obrotowego w dostępnej maksymalnej mocy Wide Open Watts Mode w modelu RST, co umożliwia osiągnięcie czasu 0-60 mph poniżej 4,5 sekundy
Standardowe szybkie ładowanie DC (do 350 kW) w modelach WT i RST
Do 10,2 kW mocy offboard w modelach WT i RST z opcjonalnym wyposażeniem
Maksymalne przyczepianie do 10,000 funtów z ładownością do 1,300 funtów w modelu RST
Opracowany od podstaw jako w pełni elektryczna ciężarówka na zaawansowanej platformie Ultium EV GM, Silverado EV oferuje przełomowe połączenie możliwości, wydajności i wszechstronności, wraz z nowoczesnymi technologiami, które mogą ewoluować z czasem.
„Chevrolet nieustannie rewolucjonizował markę Silverado, aby uczynić ją potęgą, jaką jest dzisiaj,” powiedział Steve Hill, wiceprezydent Chevroleta. „Platforma Ultium jest kluczowym elementem umożliwiającym osiągnięcie nowego poziomu wydajności w pickupach zarówno dla klientów flotowych, jak i detalicznych, niezależnie od tego, czy obecnie jeżdżą Silverado, czy rozważają zakup pickup’a po raz pierwszy.”
Na starcie, Silverado EV będzie dostępny w dwóch konfiguracjach, RST First Edition i modelu WT przeznaczonym dla flot. Każdy z nich oferuje kompleksowy zestaw standardowych i dostępnych technologii bezpieczeństwa.
Flagowy model RST First Edition obejmuje:
Skręt na cztery koła
Automatyczne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne
Multi-Flex Midgate, który zwiększa ładowność ciężarówki, zachowując miejsce dla pasażera na tylnej kanapie
Dostępna Multi-Flex Tailgate z elektrycznym zwalnianiem
Duży, 17-calowy ekran LCD do infotainmentu w formacie freeform połączony z sąsiednim 11-calowym przeznaczonym dla kierowcy oraz wielokolorowym wyświetlaczem HUD z widokiem ponad 14 cali
Technologia Super Cruise zdolna do holowania, pierwsza w branży prawdziwa technologia asystenta kierowcy jazdy bez rąk, pozwalająca kierowcom podróżować bez rąk na ponad 200,000 mil kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie
Model WT będzie dostępny jako pierwszy dla klientów flotowych i zaoferuje imponujące możliwości, aby sprostać potrzebom organizacji z celami zrównoważonego transportu, w tym 510 koni mechanicznych i 615 lb-ft momentu obrotowego. Model WT zaoferuje zdolność holowania do 8,000 funtów i ładowność 1,200 funtów. Po początkowym wprowadzeniu, Chevrolet wprowadzi model flotowy z maksymalnym holowaniem do 20,000 funtów z maksymalnym pakietem holowniczym.
„GM Fleet od dawna dostarcza klientom doskonałe produkty i usługi, wyjątkowe doświadczenie klienta oraz innowacyjne rozwiązania, aby zaspokoić ich unikalne potrzeby biznesowe,” powiedział Ed Peper, wiceprezydent GM Fleet. „Cieszymy się, że możemy wprowadzić Silverado EV, oferując klientom prawdziwą ciężarówkę zdolną do pracy, aby pomóc im rozpocząć transformację do elektrycznej floty i wspierać ich w osiąganiu własnych celów zrównoważonego rozwoju.”
Napęd zasilany Ultium
Chevrolet Silverado EV wykorzystuje moc platformy Ultium, która stanowi podstawę strategii EV GM i napędza wizję firmy o zerowej emisji.