2024 Dacia Duster

Dacia wprowadziła trzecią generację Duster w końcówce 2023 roku, zaskakując swoich klientów pojazdem, który wyglądał bardziej premium niż jego poprzednik.

To, co zaczęło się jako zwyczajny crossover, stało się bestselerem dla rumuńskiego producenta samochodów. Duster odniósł sukces, niezależnie od tego, czy nosił znak Renault, czy Dacia. W ciągu zaledwie 13 lat sprzedano ponad 2,2 miliona egzemplarzy, dzięki swojej wytrzymałości, niskiej cenie rynkowej oraz wystarczającej liczbie funkcji, które czyniły go atrakcyjnym dla osób poszukujących prostego SUV-a z napędem na wszystkie koła lub bez. Rumuni produkowali Duster w tempie około jednego egzemplarza na minutę, co również robiło wrażenie. Dodatkowo niskie koszty eksploatacji i prosta konserwacja pomogły utrzymać klientów Duster w dobrym humorze.

Ogólny design samochodu oparty był na literze Y, którą można było dostrzec w przednich LED-owych światłach dziennych, które również pełniły funkcję kierunkowskazów i były zintegrowane z reflektorami po bokach wąskiej chłodnicy. Najbardziej uderzający wygląd miały zderzaki, które charakteryzowały się niepomalowanym czarnym środkiem i dolną częścią odporną na zarysowania. Nowy element plastikowy, nazwany Starkle, wykonany jest w 25% z materiałów recyklingowych. Po bokach zderzaka producent dodał zestaw świateł przeciwmgielnych, a pod zderzakiem, w zależności od poziomu wyposażenia, plastikową osłonę podwozia.

Dacia zachowała te same proporcje dla trzeciej generacji Duster, chociaż samochód był nieco niższy od swojego poprzednika. Profil ozdobiony był na nadkolach i drzwiach przednich tym samym materiałem Starkle, który został zabarwiony podczas procesu produkcji, co oznaczało, że był odporny na zarysowania i nie pokazywał uszkodzeń po jazdach terenowych. Duster wyglądał sportowo dzięki przyciemnionym bocznym słupkom i pochylonej ku przodowi klapie bagażnika. Co więcej, producent ukrył klamki tylnych drzwi w słupkach C. Kolejną poprawą w tym modelu były koła, gdzie producent oferował wersję z opcją 18-calowych felg, która nie była dostępna w poprzednich generacjach Duster. Na koniec, światła tylnie w kształcie litery Y na tylnej części samochodu nawiązywały do głównej stylistyki pojazdu oraz kształtów przednich reflektorów.

W środku Dacia stworzyła kabinę skupioną na praktyczności. Poza podstawowym poziomem wyposażenia, wszystkie pozostałe miały cyfrowy zestaw wskaźników, jak w droższych samochodach. Ponadto, 10,1-calowy ekran dotykowy umieszczono na szczycie konsoli centralnej w swobodnej pozycji. Duster posiadał również uchwyt na smartfony, umiejscowiony między wyświetlaczem systemu multimedialnego a daszkiem zestawu wskaźników. Dla pasażerów z przodu stworzono nowe fotele z haftowanym logo Dacia na oparciach. Pomiędzy nimi konsola środkowa miała kilka uchwytów na kubki, dodatkowe wsparcie dla smartfona oraz bezprzewodową ładowarkę, dostępną jako opcja. Z tyłu, dzięki platformie CMF-B opracowanej przez Renault-Nissan, było wystarczająco dużo miejsca dla trzech pasażerów, chociaż tunel środkowy mógł ograniczać miejsce na nogi dla osoby siedzącej na środku. Na koniec, z tyłu, duży bagażnik w tym segmencie samochodów mógł być powiększany poprzez obniżenie dzielonego (60/40) oparcia kanapy.

Pod maską, Duster 3 był pierwszym modelem, który nie oferował opcji silnika diesla w historii tej linii. Zamiast tego dostępne były silniki benzynowe, mild-hybrid lub hybrydowe. Podobnie jak w poprzedniej generacji, tylko wersje z napędem na przednie koła mogły być połączone z automatyczną skrzynią biegów. Klienci musieli zdecydować, czy chcą skrzynię 4×4 czy automatyczną.

 Nowa Dacia Duster otwiera nowy rozdział w historii modelu, który stał się wyznacznikiem standardów na rynku. To wszechstronny ikona, która ucieleśnia wszystko, co reprezentuje marka Dacia: 'Solidność i Przyroda’, 'Nieodzowny, ale Stylowy’, oraz 'Ekologicznie Inteligentny’. Duster powstał w 2010 roku, został po raz pierwszy zmodernizowany w 2017 roku i dotarł na szczyt, przepisując zasady dotyczące SUV-ów.

Duster to sprawdzona historia sukcesu. W ciągu swojej 13-letniej kariery zdobył ponad 40 nagród, a produkcja wynosi 2,2 miliona jednostek i ciągle rośnie, osiągając status najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie we wszystkich segmentach rynku detalicznego w 2022 roku. Około 1000 SUV-ów Duster zjeżdża z linii produkcyjnych w zakładzie Dacia w Pitești w Rumunii każdego dnia – to około jednego co minutę!

SILNIEJSZY I BARDZIEJ WYRAZISTY DESIGN

Dacia zrewolucjonizowała design Duster’a. Zachował on uderzający wygląd, który wyniósł poprzednie generacje na szczyt – zwłaszcza swój solidny, mocny charakter SUV-a – ale poszedł o krok dalej, wprowadzając nowy, charakterystyczny styl Dacia.

David Durand, dyrektor ds. designu Dacia, powiedział: „Zanim nawet rozpoczęliśmy prace nad stylem Nowego Duster’a, dopracowaliśmy jego proporcje, aby znaleźć mocną, zbalansowaną postawę. Kiedy już na wczesnym etapie uzyskasz odpowiednie proporcje, nie potrzebujesz sztuczek, by później dostosować styl.”

Filozofia Dacia, która polega na zapewnieniu wszystkich niezbędnych elementów, ma zastosowanie do designu Nowego Duster’a, tak samo jak do każdego innego modelu.

Zespół projektowy zaczął od prostoty, przyglądając się kabinie, pokrywie silnika i błotnikom. Następnie połączyli je w całość, nadając modelowi nowoczesny, dobrze zbudowany styl, z celowo napiętymi, pewnymi liniami.

Proste kształty i objętości nadają mocy designowi, w tym ostry, pionowy przód, fazowane osłony nadkoli, dużą klapę bagażnika i boczne okna sięgające bezproblemowo od dziobu do rufy.

Nowa Dacia Duster jest chroniona eleganckim paskiem, który owija ją dookoła. Podwodne osłony łączą się z cechami charakterystycznymi, a następnie z nadkolami, które z kolei łączą się z przednimi i tylnymi zderzakami, czyniąc Nowego Duster’a bardziej solidnym i gotowym na przygodę niż kiedykolwiek wcześniej.

Design Nowego Duster’a jest spójny, idzie z duchem czasów i łączy swój przygodowy charakter z bardziej zrównoważonym podejściem.

Przednie i tylne osłony podwozia są barwione w masie, co oznacza, że plastik jest już kolorowy w momencie wtrysku. Niedokładne użycie farby jest korzystne dla środowiska i dla klientów, ponieważ otarcia i rysy nie zmienią oryginalnego koloru.
Osłony podwozia, osłony nadkoli, cechy charakterystyczne, trójkąty na przednim zderzaku, przednie i tylne osłony podwozia oraz tylny pas ochronny są wykonane z solidnego materiału o nazwie Starkle®. Stworzony przez inżynierów Dacia i chemików LyondellBasell, materiał, który został zaprezentowany w koncepcyjnym samochodzie Manifesto, w 20% z recyklingu. Jego skład zawiera białe cząsteczki, które nadają mu marmurkowy wygląd, który Dacia postanowiła uwydatnić zamiast malować.
David Durand kontynuuje: „Chcieliśmy, aby design zewnętrzny i wewnętrzny był spójny. Napięty i wytrzymały styl wewnątrz sprawia, że czujesz się odpowiednio chroniony.”

To uczucie pochodzi również z wysokiego, pionowego nowego deski rozdzielczej. Kształt nawiewów, które przypominają nadkola, dodaje do spójnego odczucia.

Jak na zewnątrz, wewnątrz znajduje się wszystko, co niezbędne – co oznacza funkcje, które mają sens. Dużo pracy włożono w ergonomię, w tym 10.1-calowy ekran centralny usytuowany w polu widzenia kierowcy i pod kątem 10°. Nowe sterowanie automatyczną skrzynią biegów jest szczególnie przyjazne dla kierowcy. Spłaszczone powierzchnie kierownicy na górze i dole sprawiają, że jest bardzo wygodne w obsłudze.

David Durand powiedział: „Duster nie byłby Dusterem bez sprytnego i praktycznego wnętrza, które ułatwia codzienne życie użytkownikom. Wszystko jest zaprojektowane tak, abyś czuł się jak w domu, z przodu i z tyłu”.

Na koniec nowy 'Y-kształtny znak’ podkreśla powiązanie między wnętrzem a zewnętrzem Nowego Duster’a:

Wewnątrz powierzchnia nawiewów jest w kształcie Y (i miedziana w wersji Extreme), a Y pojawia się również wokół podłokietników paneli drzwiowych. Nazwa marki pośrodku kierownicy została zastąpiona logo Dacia.
Na zewnątrz, lampy przednie i tylne Nowego Duster’a są uporządkowane w kształcie Y, a ten sam kształt widoczny jest na felgach z aluminium. Te również są wolne od chromu (to jak materiały są polerowane daje im blask).
David Durand powiedział: „Chcieliśmy, aby design Nowego Duster’a był bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek, sprawiając, że styl jest jeszcze bardziej typowo Dusterowy i Dacia, z energicznym i dumnym podkreślaniem naszych wartości: 'Solidność i Przyroda’, 'Nieodzowny, ale Stylowy’, oraz 'Ekologicznie Inteligentny’.

PLATFORM CMF-B ZWIĘKSZA WYDAJNOŚĆ

Nowy Duster zbudowany jest na platformie CMF-B, która odgrywa kluczową rolę w strategii przemysłowej Dacia. Ta konkurencyjna i niezwykle elastyczna platforma była po raz pierwszy używana w najnowszych modelach Sandero i Logan, a następnie w modelu Jogger. Zapewnia wszelką wszechstronność, której Dacia potrzebuje, aby optymalnie wdrożyć swój ambitny plan produktowy.

Na platformie CMF-B, Nowy Duster ma więcej miejsca dla pasażerów i bagażu niż poprzednia generacja, a jednocześnie jest tylko nieznacznie dłuższy. Zaawansowana inżynieria platformy również redukuje wibracje i hałas z drogi, zwiększając komfort kierowcy. Zapewnia znaczący skok w przyjemności z prowadzenia, z niezrównanym połączeniem z drogą.

Platforma CMF-B również rozpoczęła podróż Nowego Duster’a w kierunku elektryfikacji, ponieważ może pomieścić zespoły napędowe wykorzystujące technologie mild-hybrid i full-hybrid.

Patrice Lévy Bencheton, wiceprezes ds. wydajności produktowej Dacia, wyjaśnia: „Nowa platforma CMF-B jest kluczowym atutem dla rozwoju gamy Dacia zarówno w dzisiejszym, jak i przyszłym czasie. Widzimy cały jej potencjał w Nowym Dusterze. Mieści wydajne, elektryfikowane zespoły napędowe, znacznie poprawia wydajność we wszystkich aspektach i zachowuje atrakcyjność oraz dostępność, które uczyniły go hitem.”

SOLIDNOŚĆ I PRZYRODA: NOWY DUSTER JEST ODWAŻNIEJSZY NIŻ KIEDYKOLWIEK

Nowa Dacia Duster ma niezrównane możliwości terenowe na rynku SUV-ów dla amatorów („amatorzy” oznacza SUV-y bez transmisji o bliskim przełożeniu), więc miłośnicy przygód mogą cieszyć się jazdą bez obaw.

ZWIĘKSZONE MOŻLIWOŚCI DO JAZDY W TERENIE Z WERSJĄ 4X4

Nowy Duster jest dostępny z napędem 4×4 Terrain Control, który obejmuje pięć ustawień jazdy:

Auto: napęd automatycznie rozdziela moc między przednią a tylną oś w zależności od przyczepności kół i prędkości
Śnieg: optymalizuje trajektorię na śliskich drogach z konkretnymi ustawieniami ESC i zapobiegającymi poślizgom
Błoto / Piasek: do niestabilnego terenu
Off-Road: doskonałe osiągi w trudnym terenie. Bardzo podobne do obecnego trybu 4×4 Lock Duster’a, ale z dodatkową zaletą automatycznego i optymalnego rozdzielania momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od przyczepności i prędkości
Eco: optymalizuje zużycie paliwa, regulując klimatyzację i wydajność pojazdu. Maksymalizuje rozdział momentu obrotowego na przednie i tylne osie, aby ograniczyć zużycie paliwa, dostosowując się do przyczepności drogi.
Prześwit Nowego Duster’a wynosi 217 mm (wymiar między osiami) w wersji 4×4, co czyni go najwyższym na rynku.

Z kątem podejścia do 31° z przodu i 36° z tyłu (w wersjach 4×4), kąty podejścia i odejścia pozwalają na pokonywanie jeszcze większych przeszkód. Ma 24° kąt wentralny.

Nowa Dacia Duster posiada system kontroli prędkości przy zjeździe, który jest szczególnie przydatny w trudnym terenie i na stromych zboczach. System przede wszystkim aktywuje hamulce, aby utrzymać prędkość pojazdu pod kontrolą (na podstawie inputu kierowcy) w zakresie od 0 do 30 km/h. Działa niezależnie od wybranego biegu (w tym wstecznego), dzięki czemu kierowca może zignorować pedał gazu i hamulca i skupić się na kierowaniu.

Wprowadzono nowy system All Road Info z różnorodnymi przydatnymi informacjami wyświetlanymi na 10.1-calowym ekranie centralnym podczas jazdy w terenie. Informacje obejmują:

Przechył boczny
Kąt wzniesienia i opadania
Rozdział mocy na przednią i tylną oś (w wersji 4×4)
ZWIĘKSZONE OCHRONY I MATERIAŁY

Zewnętrznie: cała okolica nadwozia jest teraz chroniona przed drobnymi uderzeniami i zadrapaniami. Osłony boczne łączą się z osłonami nadkoli oraz przednimi i tylnymi zderzakami, tworząc ochronny pasek. Duże osłony pod zderzakami chronią podwozie.

Wewnątrz: kabina jest wytrzymała. To szczególnie widoczne w wersji Extreme, która występuje w standardzie, z łatwo czyszczonym materiałem tapicerskim TEP MicroCloud oraz gumowymi matami z przodu, z tyłu i w bagażniku. Maty są w 20% wykonane z recyklingu.

MOCNE MATERIAŁY

Jak już wspomniano, barwienie przednich i tylnych osłon podwozia w masie oznacza, że plastik jest już kolorowy w momencie wtrysku, co sprawia, że kolor jest niezmienny (w przeciwieństwie do farby). Niezbędne otarcia i zadrapania mogą zostawiać ślady, ale będą praktycznie niewidoczne, ponieważ nie zmienią koloru.

Osłony wokół samochodu wykonane są z Starkle®, nowego materiału stworzonego przez inżynierów Dacia. Nie są malowane, więc otarcia i zadrapania nie pozostawiają nieestetycznych śladów.

Nowy Duster wprowadza również więcej akcesoriów InNature:

Pakiet SPA, po raz pierwszy wprowadzony w Joggerze, będzie teraz dostępny również dla Nowego Duster’a. Jest to prosta, zdejmowalna i przystępna cenowo skrzynka 3-w-1 zawierająca podwójne łóżko, które można rozłożyć w mniej niż dwie minuty, stół z tacą oraz przestrzeń do przechowywania. Pakiet SPA ma długość 1,90 metra i szerokość do 1,30 metra.
Nowy bagażnik dachowy, który jest niezwykle przydatny dla aktywności na świeżym powietrzu i może pomieścić do 80 kg (maksymalna waga dynamiczna). Łatwo mocuje się na modułowych belkach dachowych w pozycji poprzecznej lub na aftermarketowych belkach dachowych.
EKOLOGICZNA INTELIGENCJA: BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONY I TAK SAMO PRZYSTĘPNY JAK ZAWSZE

Wierna wartościom Dacia, Nowa Duster oferuje przystępną alternatywę dla bardziej zrównoważonej jazdy, łącząc nowe zespoły napędowe hybrydowe i więcej materiałów z recyklingu.

NOWE ZESPOŁY NAPĘDOWE HYBRYDOWE

Nowa Dacia Duster HYBRID 140: Ten zespół napędowy, który Dacia przyjęła w Joggerze na początku 2023 roku, jest teraz dostępny w Nowym Dusterze. Zbudowany z technologii, które Renault Group przetestowało, składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i mocy 94 KM, dwóch silników elektrycznych (49-konny silnik oraz generator rozruchowy o wysokim napięciu) oraz automatycznej skrzyni biegów (z 4 przełożeniami silnika i 2 przełożeniami silnika elektrycznego). Ta połączona technologia jest możliwa, ponieważ system jest bezsprzęgłowy. Rekuperacja energii, wysoka zdolność odzysku energii z baterii o pojemności 1,2 kWh (230 V) i efektywność skrzyni biegów pozwalają na jazdę w trybie w pełni elektrycznym przez około 80% czasu w miastach, co redukuje zużycie o 20% (cykl mieszany) do 40% (cykl miejski). Silnik zawsze uruchamia się przy użyciu energii elektrycznej.

Nowa Dacia Duster TCe 130: To pierwszy zespół napędowy, który Dacia wykorzystuje, zapewniający początkowy stopień elektryfikacji. Łączy nowej generacji 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem, wykorzystujący cykl Millera (zmniejszone straty pompy optymalizują efektywność) oraz silnik hybrydowy 48 V. Ten silnik wspomaga silnik spalinowy podczas uruchamiania samochodu lub przyspieszania, redukując średnie zużycie paliwa i emisję CO2 o około 10% w porównaniu do silnika spalinowego o podobnej mocy. Dodatkowo zapewnia większą moc podczas przyspieszania niż istniejący model TCe 130, co sprawia, że pojazd jest bardziej responsywny i płynniejszy w prowadzeniu. System rekuperacji energii ładowa baterię 0,9 kWh bez zauważalnej różnicy dla kierowcy. Zespół napędowy TCe 130 jest dostępny z 6-biegową skrzynią biegów w wersjach 4×2 i 4×4.

Nowa Dacia Duster TCe 100 Bi-Fuel: Dacia, niezrównany lider LPG w Europie, jest jedynym producentem samochodów, który oferuje możliwość podwójnego paliwa (benzyna i LPG) we wszystkich swoich modelach silnikowych, pod marką Bi-Fuel. Nowy Duster korzysta z tej wbudowanej, sprawdzonej technologii, która gwarantuje bezpieczeństwo i niezawodność. Kiedy pracuje na LPG, Nowa Dacia Duster TCe 100 Bi-Fuel średnio emituje o 10% mniej CO2 niż porównywalny silnik benzynowy. Może przejechać do 1300 km (WLTP) ze swoimi dwoma zbiornikami o łącznej pojemności 100 litrów – 50 litrów benzyny i 50 litrów LPG (ten drugi znajduje się pod podłogą bagażnika, więc nie wpływa na pojemność ładunkową). Przycisk wbudowany w deskę rozdzielczą natychmiast i niewidocznie przełącza silnik z jednego paliwa na drugie.

BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONE MATERIAŁY

Nowa Dacia Duster to pierwszy model produkcyjny, który wykorzystuje Starkle®, nowy materiał wynaleziony przez inżynierów Dacia. Składa się w 20% z przetworzonego polipropylenu i jest całkowicie wolny od farby, co oznacza, że jego ślad węglowy z procesu produkcji jest mniejszy. Osłony podwozia, osłony nadkoli, cechy charakterystyczne, trójkąty na przednim zderzaku, (dodatkowe) przednie i tylne osłony podwozia oraz tylny pas ochronny są wykonane ze Starkle®. Wykonanie przednich i tylnych osłon podwozia z materiału barwionego w masie ogranicza także ilość farby używanej w procesie.

Ogólnie rzecz biorąc, około 20% plastiku w Nowej Dusterze jest z recyklingu, co jest znacznie większym odsetkiem niż zwykle w tym segmencie i stanowi wzrost o 8 punktów w porównaniu do poprzedniej generacji.
Dacia zdecydowała się zaprzestać używania skóry i dekoracyjnego chromu we wszystkich swoich modelach, w obu przypadkach z powodów ekologicznych.
Instrukcja obsługi jest mniejsza, aby zużywać mniej papieru. Pełna wersja dostępna jest online, w aplikacji MyDacia.
NOWA DUSTER NADAL OFERUJE NIEPOWTARZALNĄ WARTOŚĆ

Nowa Duster będzie nadal spełniać obietnicę Dacia dotyczącą stosunku jakości do ceny. Połączy najprzystępniejsze ceny w swoim segmencie z większą kabiną pasażerską niż kiedykolwiek wcześniej, stając się najlepszym okazją na rynku.

Będzie wyposażona w więcej technologii, w tym nową cyfrową deskę rozdzielczą o przekątnej 7 cali, nowy 10.1-calowy ekran dotykowy i nowy system multimedialny.

Nowa Duster będzie mądrzejsza niż kiedykolwiek, z modułowymi belkami dachowymi i wprowadzeniem inteligentnego systemu akcesoriów Dacia YouClip.

NIEZBĘDNE, ALE STYLOWE: WIĘCEJ TECHNOLOGII I WIĘCEJ DOBREGO POMYSLENIA

Nowa Duster ilustruje filozofię Dacia dotyczącą postępu technologicznego. Musi być solidny, inteligentny, przystępny i ułatwiać życie swoim użytkownikom.

BARDZIEJ CYFROWY I ŁĄCZONY WNĘTRZE

Nowy system multimedialny z 10.1-calowym ekranem dotykowym jest standardem w wersjach Expression i wyższych, i dostępny z obiema wersjami multimedialnymi Duster, czyli Media Display i Media Nav Live:

Media Display, który będzie fabrycznie zamontowany w modelach Nowego Duster’a Expression, obejmuje cztery głośniki oraz bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Media Nav Live, który będzie standardem w modelach Journey i Extreme, obejmuje wszystko powyższe oraz połączony system nawigacji, który dostarcza aktualizacje o ruchu drogowym i sześciogłośnikowy system dźwięku 3D Arkamys.
Media Control, występujący w wersji Essential, to kompletny system multimedialny, który można kontrolować z kierownicy. Wyświetla informacje związane z mediami na 3.5-calowym ekranie obok analogu na desce rozdzielczej. Posiada cztery głośniki, łączność Bluetooth, port USB i podstawę na smartfona wbudowaną w deskę rozdzielczą. Po połączeniu z bezpłatną aplikacją Dacia Media Control można kontrolować radio, inne media i kilka innych funkcji z ekranu smartfona.

Natywna łączność spełniająca nowe europejskie wymagania GSR2, a w pojazdach z Media Display i Media Nav Live, zapewnia jeszcze więcej usług połączonych, w tym:

Aktualizacje oprogramowania Over The Air (FOTA), aby nie było potrzeby odwiedzania sieci dealerów w celu aktualizacji oprogramowania.
Połączona konserwacja, której można sprawdzić w aplikacji MyDacia.
Nowa Duster jest pierwszym modelem, który oferuje 7-calową konfigurowalną kolorową deskę rozdzielczą, na której kierowca może wyświetlić informacje, które uzna za najważniejsze w preferowanym układzie. Ta cyfrowa deska rozdzielcza jest standardem w wersji Expression i wyższych.

Wersje z Media Display i Media Nav Live obejmują również dwa porty USB-C z przodu i dwa z tyłu, aby zasilić do czterech urządzeń. Wszystkie te porty są podświetlane.

We wszystkich wersjach znajduje się dedykowane miejsce na telefon. Wersje wyposażone w Media Display i Media Nav Live posiadają uchwyt na smartfona YouClip, dwa gniazda USB-C z przodu i dwa z tyłu do zasilenia do czterech urządzeń.

W centralnej konsoli znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, w zasięgu obu pasażerów z przodu. Jest standardem we wszystkich wyższych wersjach.

NOWE SYSTEMY POMOCY KIEROWCY

Tempomat/ogranicznik prędkości jest teraz standardem we wszystkich wersjach. Automatyczne reflektory drogowe są dostępne we wszystkich wersjach. Co więcej, automatyczne przełączanie między reflektorami drogowymi a mijania jest standardem w modelach Nowego Duster’a Extreme i Journey.

Nowe systemy wspomagania kierowcy, dodane do Nowego Duster’a w celu spełnienia najnowszych europejskich wymagań bezpieczeństwa, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne (w obszarach miejskich i podmiejskich, w tym wykrywanie innych pojazdów, pieszych, rowerów i motocykli), rozpoznawanie znaków drogowych i alert o przekroczeniu prędkości, asystent parkowania tyłem, sygnał awaryjny, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa, powiadomienie o uwadze kierowcy oraz wezwania awaryjne (eCall). A dla ułatwienia życia swoim klientom, Dacia dodaje sprytny przycisk, Moje Bezpieczeństwo, aby kierowcy mogli szybko skonfigurować ulubione systemy wspomagania kierowcy.

OPTYMALNY KOMFORT

Nowa Dacia Duster oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny w swoim segmencie. Przejście na platformę CMF-B otworzyło więcej przestrzeni wewnątrz – szczególnie szerokość z przodu i miejsce na nogi z tyłu (+30 mm). Podłoga bagażnika jest niższa, a otwarcie bagażnika jest szersze i wyższe. Sam bagażnik jest również szerszy i wyższy, co zapewnia do 6% dodatkowej przestrzeni (472 litry pod osłoną bagażu w Nowym Duster 4×2).

Komfort zaczyna się od całkowicie bezstresowego kierowcy, Nowa Duster oferuje szereg udogodnień, które ułatwiają życie. Elektryczna hamulca postojowa dostępna jest od wersji Expression, a wersje Extreme i Journey standardowo wyposażone są w lusterka drzwiowe z elektryczną regulacją i mechanizmem składania. Nowa Duster jest również dostępna z podgrzewaną kierownicą i systemem odmrażania szyby.

Inżynierowie Dacia wynaleźli YouClip, prosty i praktyczny system do mocowania różnych akcesoriów w określonych miejscach wnętrza, aby trzymały się stabilnie. Nowa Duster posiada trzy (w wersji Essential) lub pięć uchwytów YouClip w całym samochodzie.

Mogą one utrzymać uchwyt na tablet, torbę do przechowywania, uchwyt na smartfona z ładowarką indukcyjną, lub system „3 w 1” (uchwyt na kubek, hak na torbę oraz ruchome światło). Ten genialny system 3-w-1 jest fabrycznie montowany w Duster Extreme, a wszystkie akcesoria kompatybilne z YouClip są dostępne w sieci dealerów Dacia.

PROSTA OFERTA Z WSZYSTKIM, CO POTRZEBNE

Obecnie około 70% klientów Duster’a wybiera wyższe wersje. W związku z tym, oferta Nowego Duster’a ma teraz trzy poziomy. Są to: Essential, Expression oraz nowy wybór między dwoma różnymi, ale komplementarnymi wersjami najwyższymi – Extreme, dla miłośników przygód i intensywnych wrażeń z jazdy, oraz Journey, dla tych, którzy preferują stonowaną elegancję i komfort. Oba ostatnie będą dostępne w zbliżonej cenie.

Kluczowe standardowe wyposażenie i funkcje obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.