Dodge zaprezentował ósmą generację modelu Charger w marcu 2024 roku, a obok wersji z czterema drzwiami, jak w szóstej i siódmej generacji, pojawiła się również wersja coupe.
Stworzenie pojazdu, który wygląda jak muscle car, ale nie ma silnika spalinowego pod maską, było odważnym projektem. Mimo to, Dodge zrealizował to w ósmej generacji Chargera, który, w przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych generacji, był dostępny zarówno jako coupe, jak i sedan. Jeśli to nie wystarczyło, by zaskoczyć klientów, to mieli kolejną niespodziankę, ponieważ obie wersje miały tylną klapę zamiast tradycyjnej pokrywy bagażnika. Jednak największą zmianą w historii modelu było to, że Dodge początkowo oferował go z wyborem dwóch silników elektrycznych, a wersje z silnikami spalinowymi pojawiły się później.
Zespół projektowy Dodge’a stworzył coupe Charger Daytona w kształtach przypominających legendarny model z 1966 roku. Prostokątny przód miał parę diod LED jako reflektory oraz wąski górny grille. Nad nim producent umieścił poziomy spojler i dwa wloty powietrza, które kierowały strumień powietrza nad maską. W efekcie, na pierwszy rzut oka, nie wyglądał jakby miał stożek na nosie, jak Charger Daytona z 1969 roku. Co więcej, na dolnej części zderzaka, Dodge zamontował drugi szeroki wlot powietrza, otoczony dwoma wąskimi pionowymi wlotami, które tworzyły kurtynę powietrzną. Inną znaczącą zmianą w samochodzie było nowe logo, które przypominało trzy trójkąty ułożone wokół okrąłego punktu.
Na pierwszy rzut oka profil samochodu nie ujawniał, że jest to hatchback. Długie drzwi i wznosząca się linia nadwozia stworzyły dynamiczny wygląd pojazdu. Chociaż coupe Charger Daytona z 2024 roku nie miało charakterystycznego dla butelki koksu kształtu tylnych błotników, ci, którzy znali samochód z serialu „Dukes of Hazzard” lub serii „Szybcy i Wściekli”, mogli dostrzec podobieństwa. Projekt z kabiną przesuniętą ku tyłowi, ze spadzistym dachem i pochylonymi do przodu słupkami C, miał odpowiedni coupe-owy wygląd. Jednak z tyłu, klapa otwierała się szeroko razem z tylnym oknem. Ostatecznie, Dodge stworzył szeroki, prostokątny element oświetleniowy dla tylnej części, który integrował światła tylne.
Wnętrze samochodu zachwycało wysokim poziomem technologii. Oprócz kubełkowych foteli z wysokimi boczkami, deska rozdzielcza była atrakcyjnym elementem. Przed kierowcą znajdował się szeroki wyświetlacz LCD, na którym wyświetlane były prędkość, stan naładowania oraz inne istotne informacje dotyczące jazdy. Równocześnie, na szczycie centralnej konsoli, Dodge zamontował 12,3-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego Uconnect 5, który wspierał bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. Z tyłu znajdowało się składane siedzenie, w którym mogło usiąść do trzech osób, a za nimi znajdował się duży bagażnik. Klienci mogli również korzystać z frunka, ponieważ pod maską nie było silnika.
Dodge zbudował ósmą generację Chargera na platformie STLA Large Stellantis, co pozwoliło na zamontowanie elektrycznego silnika na każdą oś. W efekcie, Charger Daytona Scat Pack generował moc 670 koni (680 PS), co umożliwiało przyspieszenie od zera do sześćdziesięciu (0-97 km/h) w zaledwie 3.3 sekundy.
Dodge rozpoczyna nową erę motoryzacyjnej mocy, ogłaszając światową premierę pierwszego i jedynego elektrycznego muscle cara oraz pierwszego samochodu wielonapędowego marki: zupełnie nowego Dodge Chargera.
Nowa generacja Dodge Chargera ożywia legendę. Charger zachowa tytuł najszybszego i najmocniejszego muscle cara na świecie, prowadzonego przez całkowicie nowego, elektrycznego Dodge Chargera Daytona Scat Pack z mocą 670 koni mechanicznych, którego przyspieszenie 0-60 mph ma wynosić 3.3 sekundy, a pokonanie ćwierć mili zajmie około 11.5 sekundy. W elektrycznych modelach znajdzie się również Dodge Charger Daytona R/T o mocy 496 koni mechanicznych.
Całkowicie nowy Dodge Charger będzie miał w standardzie napęd na wszystkie koła we wszystkich modelach i zaoferuje wybór wydajności dzięki opcjom wielonapędowym – 550-konnemu Dodge Charger SIXPACK H.O. napędzanemu silnikiem 3.0L Twin Turbo Hurricane High Output oraz 420-konnemu Dodge Charger SIXPACK S.O. zasilanemu silnikiem 3.0L Twin Turbo Hurricane Standard Output.
„Elektryczny Dodge Charger Daytona Scat Pack z 2024 roku dostarcza poziomy wydajności na poziomie Chargera Hellcat Redeye i ogłasza swoją obecność dzięki pierwszemu na świecie układowi wydechowemu Fratzonic Chambered, podczas gdy modele Dodge Charger SIXPACK napędzane silnikiem Hurricane będą oferować braterstwu muscle lepszą moc i moment obrotowy niż wychodzące silniki 5.7 i 6.4 HEMI,” powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge – Stellantis. „Nowa generacja muscle Dodge’a nadeszła.”
Produkcja dwu drzwiowych wersji w pełni elektrycznego Dodge Chargera Daytona Scat Pack oraz Dodge Chargera Daytona R/T rozpocznie się w połowie 2024 roku. Produkcja w pełni elektrycznych modeli czterodrzwiowych Daytona Scat Pack i R/T zacznie się w pierwszym kwartale 2025 roku. Produkcja modeli Dodge Charger SIXPACK H.O. oraz SIXPACK S.O., napędzanych silnikiem spalinowym, również ma się zacząć w pierwszym kwartale 2025 roku. Całkowicie nowy Dodge Charger będzie budowany w zakładzie montażowym w Windsor (Ontario).
Ogłoszenie przez markę Dodge modeli w pełni elektrycznych Charger Daytona oraz działających na silniku Hurricane Charger SIXPACK odpowiada strategicznemu planowi Stellantis Dare Forward 2030, w ramach którego elektryfikacja i bardziej efektywne systemy napędowe pomogą Stellantis zredukować globalny ślad węglowy o 50% do 2030 roku oraz prowadzić branżę transportową w osiągnięciu zerowej emisji węgla do 2038 roku.
Pierwszy i Jedyny Elektryczny Muscle Car na Świecie
Całkowicie nowy Dodge Charger wprowadza pierwszy w pełni elektryczny muscle car do braterstwa Dodge’a. Modele nowej generacji Dodge Chargera są pierwszymi pojazdami, które debiutują na platformie STLA Large, wysoce elastycznej platformie dedykowanej BEV, która ma potencjał do przenoszenia ekstremalnej mocy. Można zastosować różne moduły zawieszenia i podstawy napędu, aby dostosować je do specyficznych celów wydajności pojazdu.
W pełni elektryczne, napędzane na wszystkie koła modele Dodge Charger Daytona są napędzane systemem napędowym 400V, który zapewnia wydajność silnika V-8 z zerową emisją spalin i natychmiastową reakcją momentu obrotowego. System składa się z pakietu akumulatorów o wysokim napięciu, podwójnego zintegrowanego modułu ładowania oraz przedniego i tylnego modułu napędu elektrycznego (EDM). Przedni EDM stosuje odłączenie przednich kół, co poprawia zasięg i wydajność, podczas gdy tylni EDM zawiera mechaniczną blokadę różnicową, aby zwiększyć przyczepność i wydajność. Zarówno przednie, jak i tylne EDM-y mają architekturę 3-w-1 (inwerter, skrzynia biegów i silnik), z każdym generującym 335 koni mechanicznych (250 kW) i 300 lb.-ft. momentu obrotowego.
Pakiet akumulatorów zapewnia 100.5 kWh zainstalowanej pojemności i szczytową moc rozładowania 550 kW – specjalnie zaprojektowana, aby maksymalizować przyspieszenie, pozwalając silnikowi wykorzystać maksymalną moc, jaką akumulator może dostarczyć w ciągu ćwierć mili. Struktura ogniw akumulatorów jest pryzmatyczna, co zapewnia bardziej stabilne ogniwa o lepszej wydajności termicznej dzięki sztywnej obudowie, co skutkuje niższymi temperaturami akumulatora podczas jazdy o wysokich osiągach. Chemia ogniw akumulatorów z niklu, kobaltu i aluminium zapewnia większą moc na gram – akumulatorowo-elektryczna wersja paliwa o wysokiej oktanowości.
System napędowy 400V zawiera sześć poziomów wydajności w ramach jednego napędu. Dodge Charger Daytona R/T z 2024 roku jest wyposażony w standardowy zestaw ulepszający Direct Connection Stage 1, który dodaje 40 koni mechanicznych, osiągając łącznie 496 koni mechanicznych, podczas gdy Daytona Scat Pack dostaje zestaw Stage 2, który oferuje dodatkowe 80 koni mechanicznych, co podnosi całkowitą moc do 670 koni mechanicznych. Przyszłe modele Daytona będą wymagały zakupu zestawów Direct Connection Stage, aby zaktualizować z modeli bazowych do wydajności Stage 1 i Stage 2.
Modele Charger Daytona także korzystają z zaawansowanego i konfigurowalnego systemu hamowania regeneracyjnego, przekształcając energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną podczas hamowania, aby zwiększyć całkowity zasięg. Kierowcy mogą dostosować poziom hamowania regeneracyjnego (0.1g, 0.2g lub 0.3g) za pomocą manetek, aby dostosować doświadczenia z jazdy.
Dynamika Wydajności Nowej Generacji
Całkowicie nowy Dodge Charger jest wypełniony DNA muscle cara zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Charger jest wyposażony w funkcje wydajnościowe, w tym tryb PowerShot z dodatkową mocą 40 koni mechanicznych dla modeli Charger Daytona; tryby Drag, Track, Drift i Donut; 20-calowe koła z oponami 305 z przodu i 325 z tyłu; największy pakiet hamulców, jaki kiedykolwiek oferowano w pojeździe Dodge; półaktywne zawieszenie z podwójnymi zaworami; funkcje Race Prep; Line Lock, Launch Control i inne, wszystkie ze standardowym napędem na wszystkie koła we wszystkich modelach Charger.
PowerShot: Dostępny za pomocą przycisku w dolnej części prawej strony kierownicy, PowerShot jest w standardzie w modelach Charger Daytona Scat Pack i R/T, dostarczając dodatkowe 40 koni mechanicznych przez 15 sekund po aktywacji przycisku gazu.
Wysokowydajne hamulce: Dostępne z opcjonalnym pakietem Track na Charger Daytona Scat Pack, ogromne 16-calowe wentylowane tarcze Brembo oraz czerwone sześciotłoczkowe hamulce z przodu/czterotłoczkowe z tyłu zwiększają powierzchnię działania o ponad 30% w porównaniu do wychodzącego modelu SRT, co zapewnia maksymalną wydajność na torze i odporność na blaknięcie.
Hamulce Brake by Wire eBoost: Inteligentny system hamulcowy Brake by Wire używa centralnego modułu do kontrolowania deacceleracji pojazdu, łącząc regenerację i hamowanie oraz monitorując dane wejściowe w celu zapewnienia optymalnej siły hamowania i reakcji na pedał.
Koła/Opony: Całkowicie nowy Dodge Charger zawiera największy pakiet opon używany do tej pory przez Dodge, z 20-calowymi kołami i stagerowanym zestawem opon Goodyear Eagle F1 Supercar 3 305/35ZR20XL z przodu/325/35ZR20 z tyłu dostępnych z opcjonalnym pakietem Track. Pakiet opon, pierwszy stagerowany zestaw ukierunkowany na ulice/trasy wyścigowe w Dodge Charger, pozwala na niezależne dostrojenie przednich i tylnych opon, przy czym przednie dostosowane są do maksymalnej przyczepności bocznej, a tylne do stabilności.
Zawieszenie: Charger posiada przednie zawieszenie wielowahaczowe, które zapewnia lepszą wydajność w zakrętach dzięki sztywności uzyskanej z odlewów aluminiowych, co sprzyja trwałości, dynamice i wydajności w prowadzeniu. W pełni niezależne tylne zawieszenie zostało zaprojektowane z myślą o osiągach, z optymalizowaną geometrią przednią dla lepszego odczucia prowadzenia oraz unikalną dla Chargera geometrią tylnego zawieszenia 4-link, która zwiększa kontrolę nad nadwoziem podczas szybkiej jazdy w zakrętach.
Półaktywne zawieszenie z podwójnymi zaworami: Opcjonalne w Charger Daytona Scat Pack z pakietem Track, zawieszenie z aktywną amortyzacją wykorzystuje podwójne zawory (jeden do kompresji, drugi do odbicia), trzy razy więcej akcelerometrów nadwozia, cztery razy więcej akcelerometrów piasty kół i cztery razy więcej czujników wysokości przejazdu w porównaniu do wychodzącego Chargera, co pozwala na większą siłę tłumienia w sytuacjach prowadzenia, gładszą jazdę po nierównych nawierzchniach i szerszy zakres personalizacji w każdym trybie jazdy.
Tryby Jazdy: Całkowicie nowy Dodge Charger obejmuje szereg trybów jazdy, dając kierowcy możliwość określenia osobowości muscle cara, w tym Auto, Eco, Sport, Wet/Snow oraz Track i Drag (dostępne standardowo tylko w Charger Daytona Scat Pack). Tryb Track zapewnia maksymalne osiągi pojazdu na gładkich, suchych nawierzchniach, podczas gdy tryb Drag, przeznaczony do użycia na zamkniętym torze, zapewnia optymalne ruszanie na torze i prostoliniowe przyspieszenie.
Możliwości Wyścigowe: Charger oferuje więcej opcji niż kiedykolwiek wcześniej, aby zbadać wydajność muscle cara z nowymi trybami Donut i Drift, ekskluzywnymi dla Daytona Scat Pack, powrotem popularnej funkcji Launch Control oraz Line Lock i opcjami przygotowania do wyścigu wyłącznie dla Dodge’a.
Tryb Donut: Umożliwia pojazdowi kręcenie tylko tylnymi kołami i obracanie się wokół któregokolwiek z przednich kół bez interwencji systemu kontroli trakcji.
Tryb Drift: Kierowca może wybrać trzy poziomy kąta poślizgu, a moment obrotowy jest w większym stopniu przenoszony na tylną oś, a przednia oś pomaga w utrzymaniu kąta poślizgu. Przednie amortyzatory stają się całkowicie miękkie, a tylne całkowicie sztywne, aby umożliwić stan nadsterowności, a system kontroli trakcji pozwala na różne różnice prędkości kół bez ustawiania kodów błędów.
Line Lock: Daje kierowcy możliwość zablokowania przednich kół, usunięcia momentu obrotowego z przedniej osi i obracania tylnych opon w celu ich oczyszczenia i rozgrzania przed startem.
Launch Control: Zapewnia optymalne przyspieszenie ze startu nieruchomego, z pięcioma dostępnymi poziomami intensywności startu.
Przygotowanie do Wyścigu: Nowy Charger debiutuje z ekskluzywnymi dla Dodge’a metodami przygotowania do wyścigu, zarówno w przypadku wyścigów dragowych, jak i torowych. W wyścigach dragowych wymagania energetyczne są krótsze, co powoduje, że system przygotowania do wyścigu wspiera optymalne wydobycie energii przez cieplejszy akumulator. W przypadku wyścigów na torze wymagania potrzebują dłuższego drainu energetycznego, który nagrzewa akumulator, co skłania system przygotowania do wyścigu do osiągnięcia niższej temperatury startowej, co daje więcej czasu na ogrzanie akumulatora i większy czas na torze. Strony przygotowania do wyścigu zawierają informacje o poziomie akumulatora, poziomie termicznym oraz czasie pozostałym do gotowości wyścigowej akumulatora.
Strony Wydajności: Jak w przypadku ostatnich pojazdów wydajnościowych Dodge’a, Strony Wydajności w całkowicie nowym Chargerze dostarczają informacje o kluczowych wskaźnikach wydajności, takich jak timery, wskaźniki, siła g oraz informacje o systemie napędowym i inne.
Struktura Nadwozia: Nowe modele Dodge Charger Daytona osiągają niemal idealny rozkład masy pomiędzy dwoma osiami, poprawiając prowadzenie i kontrolę pojazdu, a zwiększenie ogólnej sztywności struktury nadwozia wspomaga wydajność i jakość jazdy, minimalizując wibracje w kabinie i drgania układu napędowego.
Oczyszczony Design Zewnętrzny
Całkowicie nowy Dodge Charger przedstawia destylację designu muscle cara poprzez nowoczesny, muskularny wygląd zewnętrzny, który skupia się na funkcjonalności, unika nadmiaru i subtelnie odzwierciedla inspirację czystymi, ponadczasowymi liniami swoich poprzedników.
Zastrzeżony przedni R-Wing, ekskluzywny dla modeli Charger Daytona, nawiązuje do oryginalnego designu Chargera Daytona, a jednocześnie umożliwia przepływ powietrza przez przednią przestrzeń przeznaczoną na przepływ, zwiększając docisk, tworząc unikalny wizualny profil.
W modelach Daytona czarna dolna tylna osłona jest odciśnięta logo Daytona, a także logo Fratzonic w pobliżu zastrzeżonego, pierwszego na świecie układu wydechowego Fratzonic Chambered. Wspólnym elementem wszystkich modeli Charger są charakterystyczne białe diodowe oświetlenie z przodu oraz czerwone diodowe lampy tylne „ring of fire”, z przednimi i tylnymi światłami osadzonymi w oświetlonym logo Fratzog – nowym symbolem pojazdów nowej generacji marki Dodge. Logo Dodge’a jest subtelnie wygrawerowane laserowo w reflektorach.
Oznakowanie na błotnikach identyfikuje modele Charger Daytona Scat Pack i R/T, a oferta dziewięciu nowych kół zapewnia szeroki wybór, aby dodać Chargerowi Daytona jeszcze więcej charakteru. Nowe koła mają centralne dekielki z logo Fratzog: 18-calowe koła Tech Silver to standard w Daytona R/T, a 20-calowe koła Satin Carbon to standard w Daytona Scat Pack. Opcje kół obejmują 20-calowe koła Black Noise z dostępnym pakietem Blacktop oraz 20-calowe koła Luster o wymiarach 11/11.5 cala z pakietem Track.
Całkowicie nowy design Chargera wyróżnia się czystą sylwetką szerokiego nadwozia, a zarówno dwu drzwiowe coupe, jak i cztero drzwiowe sedany dzielą wspólną bazę kół. Opcjonalny przeszklony dach w pełnej długości (standardowy jest lakierowany dach w połysku czarnym) podkreśla otwarte wrażenie kabiny, a wraz z dużą tylną klapą zapewnia rozległy przeszklony dach.
Szeroka gama odważnych kolorów to znak rozpoznawczy Dodge’a, a całkowicie nowy Charger nie zawodzi, oferując osiem opcji zewnętrznych: After Dark, Bludicrous, (dostępny później), Destroyer Grey, Diamond Black, Peel Out, Redeye, Triple Nickel i White Knuckle.
Wnętrze z „Charakterem”
Czysta estetyka projektu zewnętrznego przejawia się w dynamicznym, skoncentrowanym na kierowcy wnętrzu całkowicie nowego Dodge Chargera, wzmacniając nowoczesne, zmysłowe odczucie nowego kokpitu.
Dynamiczna, warstwowa deska rozdzielcza i temat konsoli mieszczą samodzielne, szerokie ekrany 10.25-calowe lub opcjonalne 16-calowe, z 12.3-calowym wyświetlaczem centralnym umieszczonym w kątowej centralnej kolumnie, co zapewnia unikalne, rzeźbione wnętrze z nowoczesnym technicznym odczuciem. Linie i tekstury przypominają ikoniczną deskę rozdzielczą Dodge’a Chargera z 1968 roku, przeskalowaną w objętościach, które wydają się lżejsze i wspierają ideologię nowoczesnego pojazdu sportowego, którego tylko Dodge mógłby stworzyć.
Innowacyjne nowe oświetlenie wnętrza Attitude Adjustment z 64 kolorami oraz regulacją intensywności reaguje na wydarzenia związane z pojazdem, takie jak otwieranie drzwi i naciśnięcie przycisku zapłonu. Oświetlenie Attitude Adjustment jest wyrażone przez parametryczny teksturę, która dodaje rzeźbiarskiego uczucia wnętrzu, otaczając 270 stopni od drzwi kierowcy, przez deskę rozdzielczą, aż do drzwi pasażera.
Kierownica ma sportowy charakter i techniczne odczucie, z podgrzewanym płaskim górnym i dolnym designem oraz wbudowanymi manetkami do zarządzania hamowaniem regeneracyjnym i przyciskiem PowerShot – umiejscowionym na froncie kierownicy dla szybkiego dostępu – dla Dayton Scat Pack i R/T. Całkowicie nowy, nowoczesny „chwyt pistoletowy” dźwigni zmiany biegów oraz przycisk start/wyłącz są blisko siebie na konsoli centralnej, która także posiada bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Oznaczenia wewnętrzne odpowiadają modelowi: Daytona dla pojazdów w pełni elektrycznych i Charger dla modeli SIXPACK napędzanych paliwem.
Standardowe siedzenia pokryte materiałem i skórzanym wykończeniem, z opcjami premium obejmującymi podgrzewane siedzenia z czarnej skóry Nappa i czerwonej skóry Demonic Red. Siedzenia z wysokim oparciem i stałym zagłówkiem z unikalnym przeszliwem są dostępne w pakietach Plus, Track oraz Carbon & Suede.
Całkowicie nowy Dodge Charger oferuje pojemność ładunkową klasy najlepszej w swoim „ukrytym haku” muscle cara, z tylnymi siedzeniami składanymi na płasko. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 38.5 stopy sześcienne, co stanowi 133% więcej przestrzeni ładunkowej niż w wychodzącym Chargerze. Obszar „frunk” oferuje dodatkowe 1.5 stopy sześcienne miejsca do przechowywania.
Opcjonalne pakiety do personalizacji całkowicie nowego Dodge Chargera obejmują grupę Plus, pakiet Blacktop, pakiet Track, pakiet Carbon & Suede oraz pakiet Sun & Sound. Standardowy system audio Alpine z dziewięcioma głośnikami o mocy 506 watów i subwooferem w Daytona Scat Pack i R/T. Wysokiej jakości system Alpine z osiemnastoma głośnikami o mocy 914 watów z subwooferem jest opcjonalny dla wszystkich wersji.
Immersyjny, Jedno-dotykowy Doświadczenie Użytkownika
Doświadczenie użytkownika i system informacyjno-rozrywkowy odgrywają ważniejszą rolę niż kiedykolwiek w tworzeniu wyglądu, jazdy, dźwięku i odczucia nowej generacji Dodge Chargera. Uderzające wizualizacje są zgodne z ethos marki Dodge, zaczynając od deski rozdzielczej 10.25-calowej (Daytona R/T) oraz 16-calowej (Daytona Scat Pack), w wolnostojącej konstrukcji, co jest pierwszym dla Stellantis. Opcje deski rozdzielczej obejmują klasyczne, skupione i oparte na nawigacji układy oraz konfigurowalną zawartość.
Opcjonalny wyświetlacz HUD (head-up display) z rozszerzoną rzeczywistością wyświetla duże pole widzenia z poprawioną odległością obrazu wirtualnego. Standardowy 12.3-calowy ekran dotykowy z dostępem do systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect 5, bezprzewodowego CarPlay/Android Auto i usług połączonych Dodge’a.
Unikalne doznanie „One-button Press Experience” pozwala kierowcy natychmiast przełączyć osobowość pojazdu. Proste naciśnięcie przycisku na kierownicy zmienia dynamikę pojazdu, a informacje kierowcy na desce rozdzielczej i w HUD również zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.
Oświetlenie wnętrza Attitude Adjustment, zawarte w pakiecie Plus, wykorzystuje nową technologię animacji, aby po raz pierwszy komunikować kluczowe wydarzenia związane z jazdą w Dodge’u. Funkcja ta umożliwia płynne przejście światła między drzwiami a deską rozdzielczą. Kilka wydarzeń związanych z oświetleniem Attitude Adjustment to otwieranie/zamykanie drzwi, włączanie/wyłączanie zapłonu, stacjonarne obroty silnika i inne.
Zastrzeżony system wydechowy Fratzonic Chambered dla modeli Charger Daytona wykorzystuje dwa pasywne radiatory do stworzenia unikalnego profilu wydechowego o poziomie głośności Hellcat, który burzy stereotyp cichego BEV i zamiast tego dostarcza dźwięk godny Braterstwa Muscle. Intensywność dźwięku jest związana z wyższą wydajnością, dostępny jest także tryb cichego dźwięku. Charakterystyczne dźwięki pojazdu pomagają dostarczać informacji o działaniu do kierowcy, szczególnie na torze i przy zwiększonych prędkościach, oraz wzmacniają poczucie immersji w samochodzie.
Platforma Uconnect 5 oferuje konfigurowalny, intuicyjny ekran dotykowy z zakładkami do dostępu do funkcji, takich jak media, w tym SiriusXM, nawigacja TomTom, możliwości Amazon Alexa i inne. Nowa funkcja Lokalizacja Ładowania dla wszystkich elektrycznych modeli informuje kierowcę, czy Dodge Charger Daytona może potrzebować ładowania, aby dotrzeć do celu, i lokalizuje potencjalne stacje ładowania na trasie. Strony pojazdów elektrycznych dostępne przez ekran dotykowy Uconnect 5 dzielą się informacjami o przepływie energii, statusie regeneracji akumulatora i stanach ładowania. Strony Wydajności dla całkowicie nowego Chargera, z informacjami o kluczowych wskaźnikach wydajności pojazdu, można również uzyskać przez system Uconnect 5.
Nowy klucz cyfrowy Dodge oferuje bezproblemowy dostęp do nowego Dodge Chargera Daytona za pomocą smartfona i zawiera kartę NFC do przygód bez telefonu. Bezpłatna aplikacja Dodge umożliwia zdalne monitorowanie poziomów ładowania, ustawianie harmonogramów ładowania i lokalizację stacji ładowania.
Rejestrator Doświadczenia Jazdy
W zestawie z pakietem Track kierowcy mogą rejestrować i analizować dzień na torze w całkowicie nowym Dodge Charger Daytona za pomocą Rejestratora Doświadczenia Jazdy (DxR).
Rejestrator oparty na wydarzeniach, z opcjami użytkownika dla rejestrowania wyścigów dragowych i wyścigów torowych, oferuje zsynchronizowane logowanie audio, wideo i danych pojazdu. Funkcja kamerki pozwala użytkownikom ręcznie rozpoczynać zatrzymywanie lub konfigurować wyzwalacze dla w pełni zintegrowanego systemu, który jest wyposażony w przednią kamerę 1080p, działającą przy 60 klatkach na sekundę, z wbudowanym mikrofonem i portem USB do zapisywania.
Całkowicie Nowy Dodge Charger: Zasięg i Odnowienie Muscle Cara
Dodge Charger Daytona R/T ma oferować zasięg większy niż 317 mil, podczas gdy Charger Daytona Scat Pack o wyższej wydajności zapewnia 260 mil zasięgu w pełni elektrycznego. Modele Chargera będą oferować opcjonalne jednostki ładowania ściennego poziomu 2 lub publiczne kredyty na ładowanie dostępne przez Free2move Charge, ekosystem o 360 stopniach uruchomiony w 2023 roku przez Stellantis, który bezproblemowo dostarcza ładowanie i zarządzanie energią, aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów pojazdów elektrycznych. Oba pojazdy można naładować do 80% w nieco ponad 27 minut, korzystając z szybkiej ładowarki DC CCS poziomu 3. Szacowana pojemność ładowania wynosi około 9.9 mil na minutę czasu ładowania dla Daytona R/T i 8.1 mil na minutę dla Daytona Scat Pack, korzystając z szybkiej ładowarki 350 kW.
Wydajność Muscle Cara w połączeniu z zaawansowanym bezpieczeństwem w standardzie
Nowa generacja Dodge Chargera oferuje pełną gamę standardowych i dostępnych funkcji bezpieczeństwa oraz zaawansowanych funkcji jazdy, a także ma najwyższy poziom autonomicznych funkcji jazdy wśród wszystkich muscle carów. Standardowe funkcje we wszystkich modelach Chargera obejmują:
Ostrzeżenie o kolizji z przodu i automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem podatnych użytkowników drogi
Aktywne zarządzanie pasem ruchu
Aktywna pomoc w prowadzeniu
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
Wykrywanie martwego pola z wykrywaniem krzyżujących się ścieżek
Rozpoznawanie znaków drogowych
Wykrywanie senności kierowcy
Opcjonalne funkcje obejmują: