2024 Ford Mustang Dark Horse

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Ford Mustang Dark Horse

Przejdź do galerii zdjęć2024 Ford Mustang Dark Horse

Ford zaprezentował model Mustang Dark Horse na 2024 rok pod koniec 2022 roku jako wersję o wysokich osiągach słynnego pony cara. Oprócz estetycznych ulepszeń, auto zostało wyposażone w najpotężniejszy silnik Coyote, jaki kiedykolwiek powstał.

Od momentu wprowadzenia modelu z rocznika 1964 ½, Mustang stał się częścią amerykańskiej kultury motoryzacyjnej. Z biegiem czasu producent stworzył różne wersje, oferując coraz większą moc i osiągi dla tego ikonicznego pony cara. To właśnie ten samochód zdefiniował ten segment.

Opierając się na zupełnie nowym modelu Mustanga z 2024 roku, Dark Horse wyróżniał się specyficznymi akcentami, takimi jak ciemny koń na grillu oraz charakterystyczne emblematy przedstawiające konia na tylnej klapie i bokach samochodu. Ford oferował również zestaw kół z włókna węglowego obok standardowych 19-calowych felg ze stopów. Na masce znalazło się kilka wlotów powietrza, które ułatwiały pracy silnika. Dodatkowo, dolny zderzak miał zestaw bocznych wlotów, które chłodziły przednie hamulce oraz dużą centralną kratkę wypełnioną wzorem plastra miodu. Na krótkim tylnym spojlerze producent dodał również funkcjonalne skrzydło.

W środku, w pełni cyfrowa deska rozdzielcza towarzyszyła szerokiemu ekranowi dotykowemu wyświetlacza multimedialnego, który kontrolował różne funkcje samochodu. Ta zmiana oznaczała również rezygnację z podwójnego bąbla, charakterystycznego dla wcześniejszych generacji Mustanga. Z przodu zainstalowano parę sportowych foteli Recaro, co sugerowało torowy charakter samochodu. Dodatkowo, obok kierowcy Ford zamontował dźwignię hamulca ręcznego. Mimo że był to przełącznik, a nie mechaniczny hamulec ręczny, działał jak jeden, zwłaszcza w trybie driftu.

Pod maską Ford umieścił najpotężniejszy do tej pory silnik Coyote z naturalnym wtryskiem. Oferował on moc 500 KM (507 PS) przy pojemności pięciu litrów. Miał do wyboru sześciostopniową skrzynię manualną Tremec lub dziesięciostopniową automatyczną.

 Z mrocznym wyglądem i specjalnie zmodyfikowanym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra – najsilniejszym silniku V8 o pojemności 5,0 litra w historii, rozwijającym moc 500 koni mechanicznych – Ford Mustang Dark Horse poszerza swoją ofertę i ustanawia nowy standard dla amerykańskiego osiągania wydajności drogowej i torowej, który mógł pojawić się tylko w Mustangach.

Specjalny zespół inżynierów, projektantów i ekspertów Forda pracował przez ponad trzy lata nad stworzeniem Mustang Dark Horse, sportowego Mustanga zdolnego do jazdy zarówno po ulicach, jak i torach wyścigowych, wyróżniającego się uderzającymi akcentami wizualnymi i wszystkimi możliwościami, jakich oczekują miłośnicy samochodów sportowych, łącznie z dostępnymi kołami z włókna węglowego od Carbon Revolution (dostępność w późniejszym terminie). Mustang Dark Horse jest pierwszą nową nazwą wydajności marki od czasu wprowadzenia Mustanga Bullitta w 2001 roku.

„Od dziesięcioleci Mustang rywalizuje z najbardziej premium markami na największych światowych scenach i wygrywa,” powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Ford Motor Company. „Zaskoczyliśmy wszystkich, a teraz zaskoczymy ich ponownie, wprowadzając Mustanga zdolnego do jazdy po torze, który oferuje nowy poziom wydajności, stylu oraz amerykańskiego inżynierii w rękach codziennych klientów, którzy wciąż pragną emocji i ekscytacji związanej z samochodem sportowym z silnikiem V8.”

Unikalny silnik 5,0-litrowy V8 z jeszcze większą wydajnością sportową

Fundament Ford Mustang Dark Horse zaczyna się od zupełnie nowego Mustanga 2024, który został przekształcony dzięki cyfrowemu, immersyjnemu kokpitowi, nowym silnikom i stylizacji, aby stać się najbardziej ekscytującym i przyjemnym w prowadzeniu Mustangiem w historii.

„Wzięliśmy całkowicie nowego Mustanga, najlepszy z naszych wydajnych silników V8 o pojemności 5,0 litra, dodaliśmy moc, poprawiliśmy aerodynamikę, opony, układ kierowniczy i stworzyliśmy interaktywny kokpit, aby stworzyć Mustanga, który przewyższa wszystkie poprzednie modele V8,” powiedział Ed Krenz, główny inżynier marki Ford Mustang.

Serce Ford Mustang Dark Horse stanowi jego unikalny silnik V8 Coyote o pojemności 5,0 litra, specjalnie zmodyfikowany z tłokami połączonymi z prętami, które po raz pierwszy wprowadzono w 760-konnym Ford Performance Mustang Shelby GT500. Mustang Dark Horse zapewni najwyższy poziom wydajności w nowej rodzinie Mustanga.

Wizualnie odróżniający się od wszelkich poprzednich silników V8 o pojemności 5,0 litra, Mustang Dark Horse zawiera podwójny układ dolotu powietrza w celu poprawy oddychania silnika, podkreślony otwartymi nozdrzami w przednim grillu.

Ford Mustang Dark Horse standardowo wyposażony jest w unikalną sześciobiegową skrzynię manualną TREMEC, która łączy się z kierowcą poprzez standardową gałkę zmiany biegów wydrukowaną w technologii 3D z tytanu. Manualna skrzynia biegów zawiera również specjalny chłodnicę oleju skrzyni biegów Mustang Dark Horse. Kierowcy mają również możliwość wyboru zaawansowanej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda z sportowymi popychaczami, które umożliwiają szybkie i precyzyjne zmiany biegów – od autostrady po tor wyścigowy.

Dodatkowe ulepszenia układu napędowego wprowadzono w celu poprawy wydajności na torze. Mustang Dark Horse zawiera kanały chłodzenia hamulców NACA, dodatkowy chłodnicę oleju silnikowego, chłodnicę tylnej osi oraz unikalny, lżejszy chłodnicę z poprawioną wydajnością chłodzenia oraz bardziej wydajne wentylatory chłodzące, aby poprawić wytrzymałość i regenerację.

Ford Mustang Dark Horse oferuje unikalne strojenie podwozia, większe tylnie stabilizatory i ciężkie przednie amortyzatory. Hamowanie zapewniają 19-calowe hamulce Brembo z przodu z 6 tłokami i wirnikami o średnicy 13,9 cala. Reakcja i przyczepność układu kierowniczego zostały dodatkowo wzmocnione poprzez nowy lekką klamrę strutową zaprojektowaną przez Ford Performance oraz klamrę K, co zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie i feedback z Mustanga Dark Horse. Mustang Dark Horse przenosi moment obrotowy na drogę bez utraty przyczepności dzięki tylnemu dyferencjałowi Torsen® oraz standardowym oponom Pirelli P ZERO™ (PZ4) z napędem na asymetrycznie zamontowane koła (przednie 19-calowe o szerokości 9,5 cala oraz tylne 19-calowe o szerokości 10 cali).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.