2024 Ford Mustang GT Convertible

2024 Ford Mustang GT Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2024 Ford Mustang GT Convertible

Już od pierwszej generacji Mustanga, Ford oferował wersję z odkrytym dachem tego modelu, a pod koniec 2022 roku wprowadził również wersję GT Convertible.

Mustang kabriolet był częścią kultury pony car, a te otwarte wersje przyciągały tysiące klientów od momentu pojawienia się modelu 1964 ½ na rynku. Biorąc to pod uwagę, było oczywiste, że Ford nie wprowadzi żadnej nowej generacji bez wersji z materiałowym dachem. W ten sposób, w 2022 roku, wraz z premierą siódmej odsłony Mustanga, powstał także ten model. Dodatkowo, był on dostępny z pakietem GT.

Zgodnie z oczekiwaniami, przód samochodu zachował ten sam język designu, co jego brat coupe GT, w tym maskę z otworami wentylacyjnymi. Co więcej, przedni zderzak zachował siatkowy wzór w kształcie heksagonu dla górnych i dolnych wlotów powietrza oraz bocznych wlotów. Z profilu, kabriolet GT ukazywał swoje grube słupki A, które również pełniły rolę łuku bezpieczeństwa.

Wnętrze zaprezentowało zupełnie inny design niż szósta generacja Mustanga. Na początek, podwójny kształt kokpitu został zastąpiony bardziej konwencjonalnym. Na plus, analogowy zestaw wskaźników ustąpił miejsca 12,4-calowemu wyświetlaczowi TFT przed kierowcą, a powyżej centralnej konsoli zamontowano 13,2-calowy ekran dotykowy. Wszystkie cztery fotele miały wzmocnione obszary. Z tyłu, jak w każdym innym Mustangu kabriolecie, przestrzeń na nogi była bardzo ograniczona. Na szczęście, dzięki składanym dachowi ukrytemu za kabiną, przestrzeń nad głową była wystarczająca.

Jeśli chodzi o napęd, Ford wybrał silnik Coyote o pojemności 5,0 litra jako jedyną opcję dla GT Convertible, który był dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną lub dziesięciobiegową automatyczną.

 Ford ponownie wzywa miłośników samochodów sportowych na całym świecie, wprowadzając zupełnie nowego Forda Mustanga. Siódma generacja jest najbardziej ekscytująca i emocjonalna do tej pory, od cyfrowego kokpitu inspirowanego myśliwcami, przez nowe zaawansowane silniki turbo i wolnossące, po odważny, ale ponadczasowy design zewnętrzny.

„Inwestowanie w kolejną generację Mustanga to ważne oświadczenie w czasie, gdy wielu naszych konkurentów wycofuje się z rynku pojazdów z silnikami spalinowymi,” powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Ford Motor Company. „Ford jednak stawia na rozwój silników spalinowych, dodając technologię łączności, wyraziste wersje oraz opcje hybrydowe do naszych najbardziej dochodowych i popularnych modeli – wszystko w rodzinie Ford Blue – na dodatek inwestując 50 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne do 2026 roku.”

Nowy Ford Mustang dodaje kolejny rozdział do historii ikony, oferując wygląd, dźwięk i atrakcyjność najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie przez siedem lat z rzędu. Niezależnie od tego, czy to kabriolet, czy coupe, z silnikiem V8 lub turbo doładowanym 4-cylindrowym, z manualną czy automatyczną skrzynią biegów, Mustang oferuje opcje w różnych przedziałach cenowych i poziomach wydajności.

Całkowicie przemyślane wnętrze

Za wyrzeźbioną sylwetką siódmej generacji Mustanga kryje się najbardziej zaawansowany technologicznie, skierowany na kierowcę kokpit w historii modelu. Kokpit inspirowany myśliwcami oferuje kierowcy dwa płynnie zakrzywione wyświetlacze, które można szybko dostosować do wyświetlania informacji, które są potrzebne lub pożądane.

12.4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników samochodu można dostosować do wyświetlania różnych animowanych wzorów i nowych wizualizacji w zależności od trybu jazdy. Bazując na tym samym narzędziu Unreal Engine 3D używanym w nowoczesnych grach wideo, przy wyborze spersonalizowanych ustawień trybu jazdy, aktualna konfiguracja samochodu jest wyświetlana na centralnym panelu w formie renderów graficznych w czasie rzeczywistym. Ustawienia można dostosować, po prostu przesuwając grafikę, aby w wirtualny sposób obrócić samochód w prawdziwie gamifikowany sposób.

„Wykorzystujemy każdy piksel,” powiedział Craig Sandvig, menedżer projektowania interakcji Forda Mustanga. „Możemy być kreatywni w pokazywaniu niezbędnych informacji o jeździe i dać kierowcy kontrolę nad wyborem kolorów, klasycznych wskaźników Mustanga lub nawet ekranu 'spokojnego’, na którym wyświetlane są tylko minimalne szczegóły.”

Domyślne ustawienia wskaźników Mustanga przeszły z tradycyjnych, chłodnych niebieskich i jasnoszarych tonów do ultra-nowoczesnego, miedzianego motywu, który jest również dzielony z Mustangiem Mach-E. Od tego momentu prawie wszystko w wyświetlaczach – i w oświetleniu wnętrza – można konfigurować do wybranych tonów, podczas gdy zestawy wskaźników dostosowują się do wyboru trybu jazdy.

Przy wyborze spersonalizowanych ustawień trybu jazdy, aktualna konfiguracja samochodu jest wyświetlana na centralnym panelu jako renderowanie graficzne w czasie rzeczywistym. Ustawienia można dostosować, przesuwając grafikę, aby w wirtualny sposób obrócić samochód w prawdziwie gamifikowany styl.

Ten cyfrowy zestaw wskaźników może być opcjonalnie skonfigurowany, aby płynnie przechodzić w 13.2-calowy centralny panel SYNC® 4 za pomocą jednego zintegrowanego szklanego elementu, który jest skierowany w stronę kierowcy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.