2024 Ford Ranger

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po prawie roku od wprowadzenia modelu Ranger na rynki australijski i europejski, Ford w końcu zaprezentował jego wersję amerykańską na kontynencie północnoamerykańskim.

Wytwarzany w tej samej fabryce co Bronco, model Ranger z 2024 roku dzielił większość komponentów z jego nieamerykańskimi odpowiednikami. Miał jednak kilka asów w rękawie, aby bardziej przyciągnąć klientów z rodzinnego rynku. Dodatkowo, ponieważ był mniejszy od F150, lepiej sprawdzał się w miejskich warunkach i mógł również służyć jako samochód rodzinny, gdyż dostępny był wyłącznie z kabiną czterodrzwiową.

Wygląd zewnętrzny przypominał modele z innych kontynentów, z dużymi reflektorami i C-kształtnymi światłami dziennymi oraz szeroką kratką między nimi. Przedni zderzak był starannie zaprojektowany i miał wycięcia z wystającymi hakami holowniczymi, na wypadek, gdyby ktoś utknął w błocie. Z boku klasyczny wygląd czterodrzwiowego pickupa podkreślony był rzeźbionymi liniami na drzwiach. Na koniec, z tyłu, pięciostopowa (1,5 m) skrzynia była wystarczająco szeroka, aby pomieścić czterostopową (1,2 m) płytę sklejki między nadkolami. Dodatkowo, Ford wyposażył klapę bagażnika w otwieracz do butelek z jednej strony i hak z drugiej, a na krawędziach dodał linijkę i kieszenie na muszle, tak jak w F150.

W środku, nawet niższe wersje wyposażeniowe miały 8-calowy wyświetlacz LCD na desce rozdzielczej oraz dziesięciocalowy do systemu multimedialnego. Ford oferował 12-calowy wyświetlacz dla wskaźników oraz 12.4-calowy ekran dotykowy na górze centralnej konsoli w wyższych wersjach wyposażeniowych. Podstawowe wykończenie było z tkaniny, ale klienci mogli również wybrać wnętrze wykończone skórą.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży, Ford oferował Ranger napędzany silnikiem turbo o pojemności 2,3 litra, a później dodał silnik V6 z podwójną turbosprężarką o pojemności 2,7 litra. Standardową skrzynią biegów dla całej gamy był znany automatyczny mechanizm o dziesięciu przełożeniach. Dostępne były wersje 2WD i 4WD.

 Globlanie udowodniono, że całkowicie nowy pickup Ford Ranger 2024 jest gotowy na przygody, stworzony, aby umożliwić właścicielom robienie więcej tego, co kochają na świeżym powietrzu, z nowymi inteligentnymi funkcjami do odkrywania nowych miejsc i podejmowania nowych wyzwań. To najbardziej łączny i zdolny Ranger w historii oraz jedyny średniej wielkości pickup wyprodukowany przez Forda z myślą o wytrzymałości.

Ford zaprojektował każdy element nowego Rangera, aby spełniał nieugięte wymagania swoich klientów pragnących przygód, w tym ramę, zawieszenie, układy napędowe, łączność oraz zaawansowane oprogramowanie wspomagające kierowcę.

W 2022 roku marka Ford sprzedała na całym świecie ponad 1 milion pickupów, a część tego sukcesu sprzedażowego wynika z modelu Ranger. W ciągu ostatniej dekady sprzedaż Rangera wzrosła o 112 procent na całym świecie, a w tym roku sprzedano już ponad 86 000 sztuk.

Poprzednia generacja Rangera z 2023 roku została niedawno doceniona przez Kelley Blue Book® za najniższe pięcioletnie całkowite koszty posiadania w segmencie średniej wielkości pickupów, uwzględniając koszty ubezpieczenia, utrzymania, paliwa oraz amortyzacji.

Aby sprostać zmieniającym się potrzebom swoich klientów z Ameryki Północnej, nowy Ford Ranger 2024 oferuje teraz więcej technologii holowniczej niż kiedykolwiek wcześniej w Rangerze, wygodne funkcje przechowywania oraz dostępny silnik EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra dla większej mocy.

Gotowy na wyzwania

Fundament gotowości Rangera na trudne warunki to trwałość i niezawodność. Aby zapewnić, że nowy Ford Ranger jest prawdziwie wytrzymały, jego testy obejmowały równowartość ponad 4,9 miliona mil przejechanych przez klientów przed wprowadzeniem na rynek – od złych nawierzchni drogowych w Australii, przez trudne warunki ciągnienia i holowania w Ameryce, po zimowe testy w Nowej Zelandii.

W projektowaniu podwozia Rangera inżynierowie Forda poprawili w pełni zamkniętą, wysokowytrzymałą stalową ramę, wydłużając rozstaw osi i szerokość kół o około dwa cale, co umożliwia większą przestrzeń załadunkową oraz lepszą stabilność, pozostając jednocześnie łatwym w manewrowaniu na szlakach.

Tylne amortyzatory i ich mocowania zostały również przesunięte na zewnątrz ramy, co poprawia komfort jazdy i kontrolę. Wszystkie wersje Rangera zyskują także poprawioną prześwit i lepsze kąty podejścia i zejścia podczas jazdy w terenie.

Od jednodniowych wypraw po wielodniowe podróże, nowy Ranger jest gotowy zabrać cały sprzęt wszędzie tam, gdzie czeka na przygodę, z maksymalną dopuszczalną zdolnością holowania wynoszącą 7500 funtów oraz maksymalną ładownością wynoszącą 1805 funtów.

Aby zasilać te przygody, sprawdzony silnik EcoBoost 2,3 litra pozostaje standardowym wyborem, rozwijając 270 koni mechanicznych i 310 lb-ft momentu obrotowego; Ranger oferuje także dostępny silnik EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra, dzielony z modelami F-150® i Bronco®, który generuje 315 koni mechanicznych i 400 lb-ft momentu obrotowego, co zapewnia większą moc podczas holowania, wyprzedzania i jazdy w terenie. Wszystkie Ranger’y są wyposażone w standardową, unikalną w tej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię SelectShift® oraz dostępny elektroniczny system 4×4, stworzony z myślą o potrzebach jazdy w terenie i warunkach niskiej przyczepności.

Więcej Rangera, więcej gotowości

Nowy Ford Ranger wprowadza więcej pomysłowych funkcji przechowywania i użytecznych rozwiązań dla właścicieli, takich jak dostępna bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń mobilnych, duża skrzynka w centralnej konsoli, duże kieszenie drzwiowe zaprojektowane do szybkiego dostępu do często używanych narzędzi i innych przedmiotów, oraz dodatkowa górna skrytka, aby pomieścić jeszcze więcej sprzętu. Ranger zyskał również lepszą przestrzeń na drugiej linii siedzeń z pojemnikami na bagaż umieszczonymi pod tylnymi siedziskami, co ułatwia przechowywanie rzeczy. Nowe składane oparcia tylnej kanapy pomagają ładować i przenosić duże przedmioty, od lodówek po telewizory o dużych ekranach, a także jest przestrzeń za siedzeniami na narzędzia i inne wyposażenie.

Dzięki prostemu dotknięciu kierowcy mogą uzyskać dostęp do dedykowanych ekranów dla trybów jazdy, danych off-road, nawigacji, muzyki i innych kontrolerów pojazdu. Środkowy ekran jest również połączony z dostępną kamerą 360 stopni, aby ułatwić parkowanie lub pomagać podczas pokonywania trudnych terenów podczas eksploracji. Fizyczne przyciski i pokrętła poniżej ekranu ułatwiają kontrolowanie powszechnie używanych funkcji, takich jak klimatyzacja i głośność radia.

Urządzenia można łatwo ładować za pomocą dwóch portów USB w kabinie oraz dostępnej ładowarki bezprzewodowej. Ranger zyskuje także z czasem dzięki aktualizacjom przez internet, które dodają nowe funkcje i możliwości poprawiające doświadczenia klientów.

W nocy, aby ułatwić zorganizowanie obozowiska, Ranger ma teraz dostępne Oświetlenie Strefowe, którym można sterować za pomocą ekranu dotykowego w samochodzie lub aplikacji FordPass®, a dostępne oświetlenie wnętrza skrzyni bagażowej pomaga właścicielom znaleźć swój sprzęt w ciemności.

Jazda po szlaku może być trudna. Dojazd do niego nie musi taki być. Ranger dysponuje 31 standardowymi lub dostępnymi funkcjami wspomagania kierowcy, co czyni go liderem w tej klasie. Należą do nich system BLIS® z pokryciem przyczepy, który pomaga ostrzegać kierowców o pojazdach w martwych polach, oraz Adaptacyjny Tempomat z funkcją Stop and Go. Nowy, intuicyjny krótki zmieniacz E na Lariat 4×4 umożliwia Rangerowi oferowanie funkcji wspomagania kierowcy, takich jak dostępny, unikalny w klasie, Active Park Assist 2.0, który to w pełni zautomatyzowany system pomaga klientom w równoległym i prostopadłym parkowaniu w ciasnych miejscach oraz unikalny w klasie system Pro Trailer Backup Assist oraz Trailer Reverse Guidance, który wykorzystuje kamery do pokazania kątów i monitorowania warunków wokół samochodu, oraz dostarcza realnych wskazówek na temat manewrowania przyczepą.

Skrzynia bagażowa wyposażona jest w dostępne Zintegrowane Boczki Skrzyni za tylnymi oponami, odpowiednie dla obu nóg, co stworzy mocny i stabilny sposób na dostęp do wszystkiego, co znajduje się w bagażniku. Jest także dostępny inwerter o mocy 400 watów z gniazdkiem w skrzyni, co ułatwia korzystanie z grilla podczas pikniku, kompresora do nadmuchiwania opon lub innych narzędzi na szlaku. Przebudowane tylne drzwi pełnią również funkcje warsztatu, z wbudowaną miarą i kieszeniami na zaciski. Dwa cale dodatkowej szerokości kół mają także korzyści w skrzyni, z szerokością przekraczającą cztery stopy między nadkolami, co znacznie ułatwia ładowanie dużych przedmiotów, takich jak ATV.

Odważniejszy design

Design Forda Rangera definiują unikalne kratki i wygląd przedniej części dla modeli XL, XLT i Lariat. Sygnatura Forda w postaci reflektorów w kształcie C i mocne linie barków po bokach nadają Rangerowi pewny wygląd. Tył pojazdu nawiązuje do przodu z lampami tylnymi w kształcie C, a wszyscy będą wiedzieć, co prowadzisz, gdyż na tylnej klapie znajduje się napis „RANGER”.

2.3L EcoBoost 10AT AWD (274 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2300 Cm3
Moc201.3 Kw @ - Rpm
273.7 Hp @ - Rpm
270 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70R17 A/T Bsw
Długość210.6 In (5349 Mm)
Szerokość86.7 In (2202 Mm)
Wysokość74.4 In (1890 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.8 In (1
Rozstaw osi128.7 In (3269 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika43.5 Cuft (1232 L)
Turning Circle (Curb To Curb)42.5 Ft (13.0 M)
Masa własna4415 Lbs (2003 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7500 Lbs (3402 Kg)

2.7L EcoBoost V6 10AT AWD (319 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2300 Cm3
Moc234.9 Kw @ - Rpm
319.4 Hp @ - Rpm
315 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy400 Lb-Ft @ - Rpm
542 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70R17 A/T Bsw
Długość210.6 In (5349 Mm)
Szerokość86.7 In (2202 Mm)
Wysokość74.4 In (1890 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.8 In (1
Rozstaw osi128.7 In (3269 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Pojemność bagażnika43.5 Cuft (1232 L)
Turning Circle (Curb To Curb)42.5 Ft (13.0 M)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.