Po prawie roku od wprowadzenia modelu Ranger na rynki australijski i europejski, Ford w końcu zaprezentował jego wersję amerykańską na kontynencie północnoamerykańskim.
Wytwarzany w tej samej fabryce co Bronco, model Ranger z 2024 roku dzielił większość komponentów z jego nieamerykańskimi odpowiednikami. Miał jednak kilka asów w rękawie, aby bardziej przyciągnąć klientów z rodzinnego rynku. Dodatkowo, ponieważ był mniejszy od F150, lepiej sprawdzał się w miejskich warunkach i mógł również służyć jako samochód rodzinny, gdyż dostępny był wyłącznie z kabiną czterodrzwiową.
Wygląd zewnętrzny przypominał modele z innych kontynentów, z dużymi reflektorami i C-kształtnymi światłami dziennymi oraz szeroką kratką między nimi. Przedni zderzak był starannie zaprojektowany i miał wycięcia z wystającymi hakami holowniczymi, na wypadek, gdyby ktoś utknął w błocie. Z boku klasyczny wygląd czterodrzwiowego pickupa podkreślony był rzeźbionymi liniami na drzwiach. Na koniec, z tyłu, pięciostopowa (1,5 m) skrzynia była wystarczająco szeroka, aby pomieścić czterostopową (1,2 m) płytę sklejki między nadkolami. Dodatkowo, Ford wyposażył klapę bagażnika w otwieracz do butelek z jednej strony i hak z drugiej, a na krawędziach dodał linijkę i kieszenie na muszle, tak jak w F150.
W środku, nawet niższe wersje wyposażeniowe miały 8-calowy wyświetlacz LCD na desce rozdzielczej oraz dziesięciocalowy do systemu multimedialnego. Ford oferował 12-calowy wyświetlacz dla wskaźników oraz 12.4-calowy ekran dotykowy na górze centralnej konsoli w wyższych wersjach wyposażeniowych. Podstawowe wykończenie było z tkaniny, ale klienci mogli również wybrać wnętrze wykończone skórą.
W momencie wprowadzenia do sprzedaży, Ford oferował Ranger napędzany silnikiem turbo o pojemności 2,3 litra, a później dodał silnik V6 z podwójną turbosprężarką o pojemności 2,7 litra. Standardową skrzynią biegów dla całej gamy był znany automatyczny mechanizm o dziesięciu przełożeniach. Dostępne były wersje 2WD i 4WD.
Globlanie udowodniono, że całkowicie nowy pickup Ford Ranger 2024 jest gotowy na przygody, stworzony, aby umożliwić właścicielom robienie więcej tego, co kochają na świeżym powietrzu, z nowymi inteligentnymi funkcjami do odkrywania nowych miejsc i podejmowania nowych wyzwań. To najbardziej łączny i zdolny Ranger w historii oraz jedyny średniej wielkości pickup wyprodukowany przez Forda z myślą o wytrzymałości.
Ford zaprojektował każdy element nowego Rangera, aby spełniał nieugięte wymagania swoich klientów pragnących przygód, w tym ramę, zawieszenie, układy napędowe, łączność oraz zaawansowane oprogramowanie wspomagające kierowcę.
W 2022 roku marka Ford sprzedała na całym świecie ponad 1 milion pickupów, a część tego sukcesu sprzedażowego wynika z modelu Ranger. W ciągu ostatniej dekady sprzedaż Rangera wzrosła o 112 procent na całym świecie, a w tym roku sprzedano już ponad 86 000 sztuk.
Poprzednia generacja Rangera z 2023 roku została niedawno doceniona przez Kelley Blue Book® za najniższe pięcioletnie całkowite koszty posiadania w segmencie średniej wielkości pickupów, uwzględniając koszty ubezpieczenia, utrzymania, paliwa oraz amortyzacji.
Aby sprostać zmieniającym się potrzebom swoich klientów z Ameryki Północnej, nowy Ford Ranger 2024 oferuje teraz więcej technologii holowniczej niż kiedykolwiek wcześniej w Rangerze, wygodne funkcje przechowywania oraz dostępny silnik EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra dla większej mocy.
Gotowy na wyzwania
Fundament gotowości Rangera na trudne warunki to trwałość i niezawodność. Aby zapewnić, że nowy Ford Ranger jest prawdziwie wytrzymały, jego testy obejmowały równowartość ponad 4,9 miliona mil przejechanych przez klientów przed wprowadzeniem na rynek – od złych nawierzchni drogowych w Australii, przez trudne warunki ciągnienia i holowania w Ameryce, po zimowe testy w Nowej Zelandii.
W projektowaniu podwozia Rangera inżynierowie Forda poprawili w pełni zamkniętą, wysokowytrzymałą stalową ramę, wydłużając rozstaw osi i szerokość kół o około dwa cale, co umożliwia większą przestrzeń załadunkową oraz lepszą stabilność, pozostając jednocześnie łatwym w manewrowaniu na szlakach.
Tylne amortyzatory i ich mocowania zostały również przesunięte na zewnątrz ramy, co poprawia komfort jazdy i kontrolę. Wszystkie wersje Rangera zyskują także poprawioną prześwit i lepsze kąty podejścia i zejścia podczas jazdy w terenie.
Od jednodniowych wypraw po wielodniowe podróże, nowy Ranger jest gotowy zabrać cały sprzęt wszędzie tam, gdzie czeka na przygodę, z maksymalną dopuszczalną zdolnością holowania wynoszącą 7500 funtów oraz maksymalną ładownością wynoszącą 1805 funtów.
Aby zasilać te przygody, sprawdzony silnik EcoBoost 2,3 litra pozostaje standardowym wyborem, rozwijając 270 koni mechanicznych i 310 lb-ft momentu obrotowego; Ranger oferuje także dostępny silnik EcoBoost V6 o pojemności 2,7 litra, dzielony z modelami F-150® i Bronco®, który generuje 315 koni mechanicznych i 400 lb-ft momentu obrotowego, co zapewnia większą moc podczas holowania, wyprzedzania i jazdy w terenie. Wszystkie Ranger’y są wyposażone w standardową, unikalną w tej klasie, 10-biegową automatyczną skrzynię SelectShift® oraz dostępny elektroniczny system 4×4, stworzony z myślą o potrzebach jazdy w terenie i warunkach niskiej przyczepności.
Więcej Rangera, więcej gotowości
Nowy Ford Ranger wprowadza więcej pomysłowych funkcji przechowywania i użytecznych rozwiązań dla właścicieli, takich jak dostępna bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń mobilnych, duża skrzynka w centralnej konsoli, duże kieszenie drzwiowe zaprojektowane do szybkiego dostępu do często używanych narzędzi i innych przedmiotów, oraz dodatkowa górna skrytka, aby pomieścić jeszcze więcej sprzętu. Ranger zyskał również lepszą przestrzeń na drugiej linii siedzeń z pojemnikami na bagaż umieszczonymi pod tylnymi siedziskami, co ułatwia przechowywanie rzeczy. Nowe składane oparcia tylnej kanapy pomagają ładować i przenosić duże przedmioty, od lodówek po telewizory o dużych ekranach, a także jest przestrzeń za siedzeniami na narzędzia i inne wyposażenie.
Dzięki prostemu dotknięciu kierowcy mogą uzyskać dostęp do dedykowanych ekranów dla trybów jazdy, danych off-road, nawigacji, muzyki i innych kontrolerów pojazdu. Środkowy ekran jest również połączony z dostępną kamerą 360 stopni, aby ułatwić parkowanie lub pomagać podczas pokonywania trudnych terenów podczas eksploracji. Fizyczne przyciski i pokrętła poniżej ekranu ułatwiają kontrolowanie powszechnie używanych funkcji, takich jak klimatyzacja i głośność radia.
Urządzenia można łatwo ładować za pomocą dwóch portów USB w kabinie oraz dostępnej ładowarki bezprzewodowej. Ranger zyskuje także z czasem dzięki aktualizacjom przez internet, które dodają nowe funkcje i możliwości poprawiające doświadczenia klientów.
W nocy, aby ułatwić zorganizowanie obozowiska, Ranger ma teraz dostępne Oświetlenie Strefowe, którym można sterować za pomocą ekranu dotykowego w samochodzie lub aplikacji FordPass®, a dostępne oświetlenie wnętrza skrzyni bagażowej pomaga właścicielom znaleźć swój sprzęt w ciemności.
Jazda po szlaku może być trudna. Dojazd do niego nie musi taki być. Ranger dysponuje 31 standardowymi lub dostępnymi funkcjami wspomagania kierowcy, co czyni go liderem w tej klasie. Należą do nich system BLIS® z pokryciem przyczepy, który pomaga ostrzegać kierowców o pojazdach w martwych polach, oraz Adaptacyjny Tempomat z funkcją Stop and Go. Nowy, intuicyjny krótki zmieniacz E na Lariat 4×4 umożliwia Rangerowi oferowanie funkcji wspomagania kierowcy, takich jak dostępny, unikalny w klasie, Active Park Assist 2.0, który to w pełni zautomatyzowany system pomaga klientom w równoległym i prostopadłym parkowaniu w ciasnych miejscach oraz unikalny w klasie system Pro Trailer Backup Assist oraz Trailer Reverse Guidance, który wykorzystuje kamery do pokazania kątów i monitorowania warunków wokół samochodu, oraz dostarcza realnych wskazówek na temat manewrowania przyczepą.
Skrzynia bagażowa wyposażona jest w dostępne Zintegrowane Boczki Skrzyni za tylnymi oponami, odpowiednie dla obu nóg, co stworzy mocny i stabilny sposób na dostęp do wszystkiego, co znajduje się w bagażniku. Jest także dostępny inwerter o mocy 400 watów z gniazdkiem w skrzyni, co ułatwia korzystanie z grilla podczas pikniku, kompresora do nadmuchiwania opon lub innych narzędzi na szlaku. Przebudowane tylne drzwi pełnią również funkcje warsztatu, z wbudowaną miarą i kieszeniami na zaciski. Dwa cale dodatkowej szerokości kół mają także korzyści w skrzyni, z szerokością przekraczającą cztery stopy między nadkolami, co znacznie ułatwia ładowanie dużych przedmiotów, takich jak ATV.
Odważniejszy design
Design Forda Rangera definiują unikalne kratki i wygląd przedniej części dla modeli XL, XLT i Lariat. Sygnatura Forda w postaci reflektorów w kształcie C i mocne linie barków po bokach nadają Rangerowi pewny wygląd. Tył pojazdu nawiązuje do przodu z lampami tylnymi w kształcie C, a wszyscy będą wiedzieć, co prowadzisz, gdyż na tylnej klapie znajduje się napis „RANGER”.