2024 Ford Ranger Raptor

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Ford Ranger Raptor

Przejdź do galerii zdjęć2024 Ford Ranger Raptor

Byłoby strasznym błędem nie zaoferować amerykańskiej wersji modelu Ranger 2024 bez wersji Raptor, zwłaszcza że reszta świata miała ją już od 2022 roku, ale Ford tego nie zrobił; czekał, aby wprowadzić poprawki.

Podczas gdy Europejczycy, Australijczycy i mieszkańcy innych kontynentów otrzymali Ranger’a z silnikami diesla w 2022 roku, Amerykanie nie byli tym zainteresowani. W 2023 roku Ford wprowadził amerykańską wersję Raptora, wyposażoną w 3.0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. To jednak nie była jedyna zmiana, którą otrzymał Ranger Raptor.

Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce, ale w tym przypadku wygląd Raptora sugerował, że jest to wytrzymała maszyna terenowa. Jego przedni zderzak z reflektorami LED, szeroka atrapa z napisem FORD oraz aluminiowa osłona pod zderzakiem nie były pozwoleniem na żarty. Z boku, opony BF Goodrich 33″ na 17-calowych felgach aluminiowych nie były tylko dla efektu, lecz zapewniały maksymalną przyczepność. Nadkola miały plastikowe nakładki, które zakrywały szerszy rozstaw kół w porównaniu do standardowego modelu Ranger 2024. Z tyłu pickup miał standardowy stopień zintegrowany z tylnym zderzakiem.

Wewnątrz Ford zainstalował parę foteli z wysokimi bocznymi podporami, oddzielonych wysokim konsolą środkową. Dzięki temu pasażerowie byli pewnie trzymani na swoim miejscu. W zestawie wskaźników producent zamontował wyświetlacz LCD o przekątnej 12.4″. Na górze centralnego panelu umieszczono 12-calowy ekran dotykowy, który obsługiwał najnowszy system multimedialny SYNC 4A, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay z bezprzewodowym połączeniem. Kanapa z tyłu była przystosowana dla dwóch osób, z wysokim oparciem i wbudowanymi zagłówkami. Oprócz tych ulepszeń, Raptor miał także sześć fabrycznie zamontowanych przełączników na konsoli, aby klienci mogli dodać inne zewnętrzne funkcje, takie jak belki świetlne czy wyciągarki.

Ale największa ulepszenie znajdowało się pod maską. 3.0-litrowy turbodoładowany silnik V6 przesyłał moc na wszystkie koła za pośrednictwem dziesięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów i przekładni z niskim zakresem. Oprócz tego, Raptor miał również blokady dyferencjałów z przodu i z tyłu oraz specjalne zawieszenie od Foxa.

 Czas oczekiwania dobiegł końca; zupełnie nowy Ford Ranger Raptor z 2024 roku zagości w Ameryce Północnej. Raptor oparty jest na sprawdzonej tradycji wydajności i stworzony z myślą o niezłomnej konstrukcji zawieszenia, mocy, funkcjonalnej technologii i wytrzymałym stylu. Ranger Raptor jest całkowicie przygotowany, by stawić czoła najbardziej wymagającym terenom, które mogą napotkać jego ekstremalni miłośnicy przygód.

Pewne zawieszenie, funkcjonalna technologia

Serce każdego Raptora stanowi jego zawieszenie. Ranger Raptor zaczyna się od specjalnie zaprojektowanego zawieszenia, które zawiera lekkie aluminiowe górne i dolne wahacze oraz zawieszenie tylne o długim skoku z układem Watts i wahaczami, które zapewniają kontrolę i pewność w trudnych warunkach terenowych.

Nowej generacji amortyzatory FOX™ o średnicy 2,5 cala z systemem wewnętrznego bypassu są zastosowane jako sprężyny w przedniej części i mają zbiorniki piggyback z tyłu, co pozwala na zredukowanie nagrzewania się i zapewnienie nieprzerwanej wydajności przez cały dzień.

Ranger Raptor zbudowany jest na solidnych podstawach, wzmacniając w pełni zamkniętą ramę Rangera poprzez wzmocnienie przednich belek ramy, wież amortyzatorów, uchwytów amortyzatorów z tyłu, punktów montażowych zawieszenia i innych kluczowych obszarów, aby Ranger Raptor mógł znieść bardziej wymagające warunki terenowe.

System FOX™ z wewnętrznym bypassowym zaworem zmienia wydajność tłumienia w zależności od trybów jazdy Rangera Raptora. Tryby obejmują Normal, Tow/Haul, Sport, Slippery, Off-Road, Rock Crawl i Baja, które zostały opracowane w celu zapewnienia lepszego komfortu na drodze, kontroli w terenie, zdolności i jakości jazdy przy wysokich i niskich prędkościach.

Każdy wybierany tryb jazdy odpowiednio dostosowuje ustawienia silnika, przekładni, kalibracji ABS, kontroli trakcji, układu kierowniczego, reakcji na gaz i nawet wygląd oraz informacje wyświetlane na zestawie wskaźników i ekranie dotykowym. Aktywny system wydechowy można również dostosować do kilku trybów, w tym ustawień Cichy, Normalny, Sportowy i Baja. Ranger Raptor wyposażony jest także w system Trail Control™, który pozwala kierowcom na pokonywanie trudnych przeszkód, podczas gdy samochód zarządza gazem i hamulcami.

Układ napędowy na miarę klasy

Niesamowite zawieszenie zasługuje na wsparcie odpowiednim poziomem mocy. Silnik Ford Performance o pojemności 3,0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem EcoBoost® V6 generuje moment obrotowy wynoszący 430 lb-ft oraz najlepsze w swojej klasie maksymalne dostępne 405 koni mechanicznych, co czyni go najmocniejszym Rangerem w historii, idealnym do zwiększonej wydajności na żwirze, błocie i piasku.

Silnik ma konstrukcję z odlewanego żeliwa grafitowego, a system anty opóźnienia turbodoładowania, wywodzący się z wyścigów, umożliwia natychmiastowe zwiększenie mocy, w trybie Baja. Utrzymuje on turbosprężarki w ruchu przez nawet trzy sekundy po zdjęciu nogi z gazu, co zapewnia przyspieszenie podczas pokonywania zakrętów. Do silnika EcoBoost przymocowana jest wyjątkowa 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów SelectShift®, która współpracuje z zaawansowanym systemem napędu na cztery koła z nowym elektronicznie sterowanym dwubiegowym skrzynią transferową oraz z blokadami dyferencjałów z przodu i z tyłu.

Zaprojektowany z myślą o celu

Każdy element designu Rangera Raptora ma swoje uzasadnienie. Nowoczesny styl z pewnością zaczyna się od reflektorów projektorowych LED, które oświetlają noc, otoczone charakterystycznym oświetleniem w kształcie klamry C. Odważne litery F-O-R-D na grillu znajdują się nad stalowym zderzakiem zintegrowanym z uchwytami do holowania z przodu i z tyłu oraz LED-owymi światłami tylnymi, które tworzą charakterystyczne połączenie z przednią częścią. Wytłoczone błotniki z funkcjonalnymi wlotami powietrza mają agresywne opony BFGoodrich® All-Terrain KO3® o średnicy 33 cali na 17-calowych felgach, które mogą być zamontowane na opcjonalnych kołach z blokadą beadlock, co pozwala na jazdę przy obniżonym ciśnieniu w oponach w trudnych warunkach. Ranger Raptor ma również poważne zabezpieczenia podwozia. Gruba osłona przednia wykonana jest z wysokowytrzymałej stali i jest uzupełniona dedykowanymi osłonami silnika, skrzyni transferowej i zbiornika paliwa.

Kabina Raptora zbudowana jest z myślą o wydajności, z wyprofilowanym kołem kierownicy, które zawiera aluminiowe łopatki do zmiany biegów dla szybkiej kontroli skrzyni biegów oraz charakterystycznym znakiem Raptora w kolorze Code Orange. Sześć przełączników montowanych w konsoli dachowej ułatwia zasilanie sprzętu terenowego. Unikalne fotele Ford Performance są dobrze wyprofilowane, z dodatkowym wsparciem, aby utrzymać kierowców na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Reszta kabiny obejmuje materiały najwyższej jakości wykończone w kolorze Code Orange.

Ranger Raptor łączy kierowcę z przygodą dzięki funkcjom takim jak kamera 360 stopni i kamera przednia, które pomagają w jazdach terenowych, oświetlenie strefowe, które oświetla noc w odległych lokalizacjach, oraz unikalny w klasie system Pro Trailer Backup Assist, który pomaga w cofaniu przyczep i kamperów w trudnych warunkach, do których Raptor został stworzony. Nawet w odległych miejscach, kierowcy chcą być informowani i połączeni, dlatego Raptor jest wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości 12,4 cala oraz 12-calowy centralny ekran dotykowy działający na systemie SYNC® 4A, z bezprzewodowym połączeniem Apple CarPlay® i Android Auto™. Na koniec, jeśli aktywny wydech nie zapewnia wystarczającej stymulacji akustycznej, dostępny jest system audio Bang & Olufsen®, który odtwarza ulubione utwory.

Rodzina Forda Raptora obejmuje zarówno modele ciężarówek, jak i SUV-ów. F-150 Raptor, F-150 Raptor R, Bronco Raptor, a teraz Ranger Raptor zostały stworzone z myślą o pasjonatach wydajności, którzy szukają pojazdu do swoich największych przygód. Prototypowy model 2023 Ranger Raptor udowodnił swoją wartość, wygrywając klasę stock midclass w wyścigu Baja 1000, pokonując trasę w czasie 26 godzin i 21 minut. Następnie wrócił do domu, pokonując prawie 200 mil z mety do Kalifornii.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.