2024 GMC Sierra EV Denali Edition 1

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 GMC Sierra EV Denali Edition 1

Przejdź do galerii zdjęć2024 GMC Sierra EV Denali Edition 1

Po wprowadzeniu Chevroleta Silverado EV, było tylko kwestią czasu, kiedy GM zaprezentuje elektryczną wersję Sierry, co uczyniło w stylu, w wersji Denali.

GM zainwestowało dużą sumę pieniędzy w platformę elektryczną Ultium, która stanowiła bazę dla HUMMER EV i Silverado, więc wykorzystało ją dla więcej niż jednej marki. Tak więc, po tych dwóch pojazdach, zaprezentowano Sierrę EV Denali jako luksusowy, całkowicie elektryczny pickup.

Już na pierwszy rzut oka zachwycała podświetloną diodami LED emblematyką na środku przedniego zderzaka, otoczoną panelami w kształcie klina, również z tym samym rodzajem podświetlenia. Na dolnej części zderzaka, producent zamontował główne reflektory, a poniżej nich lampy przeciwmgielne. Jak w pozostałych modelach rodziny Sierra, podświetlane diodami LED światła do jazdy dziennej w kształcie litery C otaczały przednią część. Z boku, charakterystyczne dla tego pojazdu były 22-calowe felgi ze stopów lekkich, podkreślone czarną, fortepianową osłoną zamontowaną na nadkolach. W odróżnieniu od większości tradycyjnych pickupów, Sierra EV Denali, podobnie jak jej odpowiednik Silverado, miała pochylone do przodu słupki C z tyłu kabiny. Przyczepa była dostępna w jednym rozmiarze.

Wnętrze potwierdziło luksusowy charakter wersji Denali. W wersji Edition 1 fotele były pokryte skórą, a deska rozdzielcza i panel drzwiowy wykończone drewnem. Dodatkowo, kierowca miał do dyspozycji ekrany na desce rozdzielczej: 11-calowy dla zestawu wskaźników i 16,8-calowy na szczycie centralnego panelu dla systemu infotainment. Z tyłu, Sierra EV Denali Edition 1 miała system otwierania środkowych drzwi, który łączył kabinę z łóżkiem.

Jako że był oparty na platformie Ultium, elektryczny pickup był napędzany przez dwa silniki i zasilany dużym akumulatorem, który oferował zasięg wynoszący 400 mil (644 km).

 Wprowadzenie przez GMC pierwszej na świecie Sierry EV to przełomowy moment dla tej luksusowej marki ciężarówek, która poszerza swoją ofertę o całkowicie elektryczne modele. Na czoło wysuwa się edycja 2024 Sierra EV Denali Edition 1, zapewniająca niezrównaną moc przyczepności, szacowany przez GM zasięg 400 mil na pełnym naładowaniu oraz unikalne cechy, które możliwe są tylko dzięki dedykowanej platformie dla elektrycznych ciężarówek.

„To Denali elektryków – ciężarówka, która jest w pełni GMC,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global Buick i GMC. „Oznacza to, że nie pozostawiamy nic na stole, jeśli chodzi o przewożenie, holowanie i ogólną moc, jednocześnie otwierając nowe możliwości dla tego, co może oferować ciężarówka GMC.”

GMC będzie jedyną marką oferującą trzy całkowicie elektryczne ciężarówki, do których dołączy Sierra EV obok popularnego GMC HUMMER EV Pickup i SUV. Fundamentem tych trzech modeli jest rewolucyjna platforma Ultium, która umożliwia niesamowitą wszechstronność i optymalną wydajność w elektrycznej ciężarówce.

Model 2024 Sierra EV Denali Edition 1 będzie dostępny od początku 2024 roku. GMC wprowadzi także wersje Sierra EV AT4 i Elevation w roku modelowym 2025.

„Model 2024 Sierra EV Denali Edition 1 to dopiero początek,” powiedział Aldred. „Zapewni klientom nasze najnowsze osiągnięcia w technologii, możliwościach i luksusie, dostarczone w sposób, w jaki tylko GMC potrafi – a to dopiero początek. Od HUMMER EV superciężarówki po pierwszą na świecie Sierrę EV, GMC kontynuuje pisanie następnego rozdziału swojej przyszłości jako premium marka ciężarówek i SUV-ów.”

Model 2024 Sierra EV Denali Edition 1 wprowadza nowe standardy dla GMC w czterech kluczowych obszarach:

Nowa generacja mocy

Szacowany przez GM zasięg 400 mil (640 km) na pełnym naładowaniu
Szacowane przez GM 754 konie mechaniczne i 785 lb-ft momentu obrotowego w trybie Maksymalnej Mocy
Zintegrowana stacja zasilająca Power Station Pro przekształca Sierrę EV Denali w mobilne źródło energii, oferując do 10,2 kW mocy zewnętrznej, która może być używana w różnych sytuacjach
Szybkie ładowanie DC 800 Volt, do 350 kW, umożliwiające uzyskanie do 100 mil zasięgu w około 10 minut – najlepsza wydajność ładowania w segmencie elektrycznych ciężarówek
Celowa technologia
Ekran dotykowy infotainment o przekątnej 16,8 cala – największy w historii Sierry
Technologia Super Cruise do jazdy bez rąk, zdolna do holowania, na ponad 400 000 mil kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie
Możliwości dostosowywania trybów jazdy, w tym tryb Maksymalnej Mocy, umożliwiający przyspieszenie 0-60 mph w mniej niż 4,5 sekundy (szacunek GM)
Zawieszenie Air Ride Adaptive umożliwiające bardziej komfortową jazdę oraz podnoszenie lub obniżanie ciężarówki o około 2 cale
Technologie napędu EV, w tym Regen on Demand Braking, jazda jednopedałowa i 4-wheel steer z CrabWalk
Wszechstronność „grille-to-gate”
Wszechstronność i funkcjonalność nowej generacji GMC umożliwiające platforma Ultium
Pierwszy w GMC MultiPro Midgate™ z rozszerzalną przestrzenią ładunkową oferuje miejsce do przewożenia dłuższych przedmiotów, jednocześnie umożliwiając miejsca dla pasażera na tylnej kanapie
eTrunk™ zwiększa pojemność bagażową dzięki zamykanej, wodoodpornej komorze z przodu pojazdu
Do 9 500 funtów (4 309 kg) maksymalnej zdolności holowniczej
Nowoczesne luksusowe wykończenia
Autentyczne materiały premium, w tym drewno o otwartych porach dopasowane do odcienia, aluminium, stal nierdzewna z grawerunkiem i inne, których klienci oczekują od Denali
Nowatorskie cechy designu, w tym panoramiczny stały dach szklany
Eleganckie, nowoczesne wnętrze, stworzone z wyjątkową dbałością o szczegóły – od przeszyć siedzisk nawiązujących do odważnych linii profilu ciężarówki po strumieniowy kokpit – kładzie fundament pod przyszłość marki
„Ta ciężarówka to wszystko, co klienci wiedzą o Sierrze, ale jest o wiele więcej,” powiedziała Nichole Kraatz, główny inżynier, GM Battery Electric Trucks. „Wykorzystując dedykowaną platformę Ultium, podnosi franczyzę Sierry na nowe standardy możliwości, wszechstronności i luksusu – wszystko to w pakiecie bezemisyjnym.”

NOWA GENERACJA MOCY

Akumulator Ultium modelu 2024 GMC Sierra EV Denali Edition 1 zapewnia szacowany przez GM zasięg jazdy wynoszący 400 mil na pełnym naładowaniu. Jest również elementem strukturalnym pojazdu, co przyczynia się do jego ogólnej wytrzymałości, trwałości i wydajności. Dodatkowo umiejscowienie akumulatora obniża środek ciężkości ciężarówki, poprawiając komfort jazdy i pewność prowadzenia na drodze oraz w terenie.

Przednie i tylne jednostki napędowe przekazują szacowane przez GM 754 konie mechaniczne i 785 lb-ft momentu obrotowego do kół dzięki systemowi e4WD w trybie Maksymalnej Mocy, co daje ciężarówce wyjątkową przyczepność i zdolność w niemal każdym scenariuszu jazdy.

Fundamentem zasięgu, wydajności i możliwości całkowicie nowej Sierry EV jest rewolucyjna platforma Ultium, która po raz pierwszy zaprezentowana została w superciężarówce GMC HUMMER EV. Po wprowadzeniu modelu Sierra EV Denali Edition 1, GMC zaprezentuje dodatkowe wersje z różnymi zasięgami i zdolnościami holowniczymi.

Dodatkowo, model 2024 GMC Sierra EV Denali Edition 1 z Power Station Pro pozwala na wykorzystanie ciężarówki jako mobilnego źródła energii w różnych sytuacjach. Dzięki akcesorium Ultium Power Bar, model 2024 Sierra EV oferuje 10,2 kW mocy zewnętrznej przez do 10 gniazd, które mogą zasilać narzędzia i inne akcesoria w terenie lub na kempingu, w razie potrzeby. Przy odpowiednim wyposażeniu, Power Station Pro Sierry EV Denali może nawet zasilać inny pojazd elektryczny.

Ta zdolność do zasilania zewnętrznego oznacza, że przy odpowiedniej konfiguracji, takiej jak ładowarka bi-directional oraz dodatkowe produkty i usługi oferowane w ramach programu Ultium Home od GM Energy, Sierra EV Denali Edition 1 może zasilać podstawowe potrzeby domowe nawet przez 21 dni łącznie.

Jeśli chodzi o wydajność ładowania, model 2024 Sierra EV Denali wyposażony jest w moduł ładowania AC o mocy 19,2 kW do ładowania w domu i w publicznych punktach ładowania. Oferuje także możliwość szybkiego ładowania DC 800V o mocy do 350 kW, co pozwala na uzyskanie około 100 mil zasięgu w zaledwie 10 minut.

Właściciele mają również dostęp do Ultium Charge 360, kompleksowego podejścia GM do ładowania pojazdów elektrycznych, zaprojektowanego w celu uproszczenia całego procesu ładowania, w tym dostępu do więcej niż 110 000 publicznie dostępnych punktów ładowania w USA i Kanadzie.

CELUJĄCA TECHNOLOGIA

GMC Sierra EV oferuje najnowsze technologie ładowania, infotainmentu i napędu, które działają kompleksowo, aby zwiększyć i zoptymalizować każdą jazdę.

Wszystko zaczyna się, gdy kierowca wsiada do pojazdu. Dzięki funkcji Hands-Free Start, pojazd włącza się po wejściu kierowcy z kluczykiem. Po zajęciu miejsca w pojeździe, kierowca po prostu naciska hamulec i włącza bieg – gotowy do jazdy. Proste i intuicyjne.

Kierowca wita również odważna animacja wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości modelu Sierra EV Denali Edition 1, z których centralnym punktem jest duży, dotykowy ekran o przekątnej 16,8 cala. To pierwszy ekran w orientacji pionowej w GMC.

Ekran dotykowy oferuje przyjazne dla użytkownika, dostosowywane doświadczenie, w którym ikony można organizować podobnie jak w smartfonie, przy jednoczesnym zachowaniu łatwego dostępu do najważniejszych przycisków. Ekran można również „podzielić”, aby obsługiwać jednocześnie do trzech aplikacji. Dzięki platformie oprogramowania Ultifi, nowe funkcje, aplikacje i doświadczenia mogą być pobierane przez internet w celu większej personalizacji.

Dodatkowo, w modelu 2024 Sierra EV Denali Edition 1 centralny ekran o przekątnej 16,8 cala jest połączony z przeprojektowanym centrum informacji kierowcy o przekątnej 11 cali oraz wielokolorowym wyświetlaczem Head Up, oferującym 14 cali widoku. To wszystko daje ponad 40 cali przekątnych cyfrowych wyświetlaczy, zapewniających łatwość obsługi i pewność kierowcy. Dodatkowo do tej pewności przyczyniają się dostępne do 14 widoków kamer, które poprawiają widoczność wokół pojazdu.

Gdy nadchodzi czas długich podróży, model Sierra EV Denali Edition 1 jest wyposażony w technologię Super Cruise, pierwszą w branży prawdziwą technologii asystenta kierowcy bez rąk, która pozwala kierowcom podróżować bez rąk na ponad 400 000 mil kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie, nawet podczas holowania.

Klienci mają jeszcze większą kontrolę nad swoim doświadczeniem jazdy dzięki technologiom umożliwionym przez wszechstronność platformy Ultium, w tym:

Dostosowywane tryby jazdy pozwalają kierowcy na regulację układu kierowniczego, zawieszenia, napędu, dźwięku i ustawień mocy, w celu uzyskania najwyższej personalizacji doświadczenia jazdy. Te tryby to:
Standardowy
Holowanie/Przewożenie
Off-Road – gdy droga się kończy
Mój Tryb – całkowicie dostosowane doświadczenie dla kierowcy
Maksymalna Moc – ekscytująca ilość momentu obrotowego EV pozwala na przyspieszenie 0-60 mph w mniej niż 4,5 sekundy (szacunek GM)
4-Wheel Steer pozwala na współpracę wszystkich czterech kół w celu uzyskania mniejszego promienia skrętu i lepszej zwrotności
CrabWalk, ekskluzywna funkcja GMC diagonalnego napędu, która przy niskich prędkościach obraca tylne koła w tym samym kącie, co przednie, umożliwiając ruch przekątny pojazdu
Zmienna funkcja Regen on Demand Braking przekształca kinetyczną energię postępującego pojazdu w elektryczność, która jest przechowywana w pakiecie akumulatorów, aby poprawić zasięg jazdy
Jazda jednopedałowa, która może spowolnić pojazd do całkowitego zatrzymania, używając tylko pedału gazu
WIELKIE WSZECHSTRONNE MOŻLIWOŚCI

Innowacje funkcjonalne umożliwione przez platformę Ultium zapewniają niespotykaną elastyczność i wszechstronność do przewożenia i przechowywania ładunków, jakiej wcześniej nie oferowano w Sierrze.

„Bez potrzeby dostosowywania do konwencjonalnego systemu napędowego, pojawiła się ekscytująca możliwość przemyślenia Sierry EV w nowym, nowoczesnym stylu i funkcjonalności,” powiedziała Sharon Gauci, dyrektor wykonawcza designu Buick i GMC. „Platforma Ultium pozwoliła nam zaprojektować, co ciężarówka może oferować w inny sposób, jeśli chodzi o wygląd, przestronność i możliwości. Ważnym celem było, aby Sierra EV była wizualnie wyróżniająca się, jednocześnie zachowując istotę GMC, co widać w wielu elementach wewnątrz i na zewnątrz. Na przykład potężna przednia osłona i mocna, ciągła boczna linia z detalami mechanicznymi.”

Model 2024 Sierra EV Denali Edition 1 ma śmiałą, futurystyczną i ultra-premium estetykę, która ogłasza nową erę w języku projektowania marki, w tym nowe interpretacje grilla GMC, który jest integralną częścią złożonych animacji oświetlenia, w tym oświetlenia obramowania.

Dodatkowo platforma Ultium jest zintegrowana ze strukturą nadwozia ciężarówki, co umożliwia bardziej ekspresyjny ogólny design i pewny wygląd.

GMC Sierra EV Denali Edition 1 będzie oferowany wyłącznie w modelu Crew Cab z wbudowanym bagażnikiem o długości 5 stóp i 11 cali. Jego pojemność magazynowa została maksymalnie wykorzystana dzięki innowacyjnemu MultiPro Midgate™, które zapewnia 9 stóp przechowywania między kabiną a tylną klapą, gdy Midgate jest otwarty.

Fotel drugiego rzędu dzielony w proporcji 60/40 oferuje cztery konfiguracje, które pozwalają przewozić sprzęt lub ekwipunek, jednocześnie pomieszczając pasażera, a dostępna pokrywa na ładunek pozwala na schowanie dłuższych przedmiotów, takich jak kajak czy deska do windsurfingu, pod zamykaną, wodoodporną osłoną.

Popularna klapa MultiPro od GMC jest standardem w modelu 2024 Sierra EV Denali Edition 1. Gdy ta innowacyjna klapa jest opuszczona, maksymalna długość podłogi załadunkowej wydłuża się do niemal 11 stóp, z opadającym MidGate i otwartą klapą MultiPro.

Z przodu pojazdu przestronny eTrunk oferuje zamykaną, wodoodporną przestrzeń bagażową z dwoma odpływami, gdzie znajdowałby się silnik w tradycyjnej ciężarówce, wraz z gniazdem zasilania 120V. Płaska podłoga zapewnia więcej miejsca na przechowywanie w kabinie, w tym modułowe centrum konsolowe.

Ciężarówki GMC zostały zaprojektowane do użytku, a Sierra EV nie jest wyjątkiem. W zakresie tak ważnego zadania, jak holowanie, model 2024 Sierra EV Denali Edition 1 osiąga zdolność holowniczą wynoszącą do 9,500 funtów (4,309 kg) oraz do 1,300 funtów ładowności. Pakiet holowniczy jest standardem w modelu Sierra EV Denali Edition 1.

NOWOCZESNE LUKSUSOWE WYKOŃCZENIA

Charakteryzujące się unikalnym wnętrzem, materiałami na najwyższym poziomie, ekskluzywnymi cechami i technologiami, Denali zawsze reprezentowało szczyt luksusu w stylu GMC. W nowym modelu 2024 Sierra EV Denali Edition 1, ta sygnatura dostarcza najwyższej klasy doświadczenia w całkowicie elektrycznej ciężarówce.

Jednym z takich wyrazów jest nowy panoramiczny dach szklany, który rozciąga się nad obiema rzędami kabiny, tworząc otwartą atmosferę i większe poczucie przestronności. Dach jest refleksyjny w zakresie podczerwieni i ma powłokę UV, aby pomóc utrzymać komfort w kabinie.

Wnętrze podkreśla przestronność, z dbałością o detale, które wprowadzają nowoczesną i czystą estetykę. Choć charakterystyczne pikowanie i haftowane logo Denali na oparciach przednich siedzeń będą znane klientom, Sierra EV Denali wprowadza nowy bogaty wzór pikowania nawiązujący do odważnego przodu pojazdu. Ta dbałość o szczegóły i premium materiały utrzymuje się przez całe wnętrze, od precyzyjnych wykończeń na drzwiach po płynne linie autentycznego drewna o otwartych porach na desce rozdzielczej. Nowością jest również indukcyjna ładowarka bezprzewodowa wykończona w tym samym drewnie o otwartych porach, tworząca nowoczesne wrażenie nieprzerwanych linii i powierzchni.

Wykończenie drewniane uzupełniają akcenty aluminiowe, a nawet grawerowana stal nierdzewna na siatkach głośników systemu audio Bose. Dodatkowo, technologia wzmacniania dźwięku elektrycznego pojazdu, opracowana we współpracy z Bose, podnosi doznania zmysłowe kierowcy.

ZDOSTĘPNY W NAJBLIŻSZYCH MIESIĄCACH 2024

755 (KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc555.3 Kw (755 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy785 Lb-Ft (1064 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Range397.7 Miles (640.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.