GMC zaprezentowało swoją ofertę samochodów ciężarowych skoncentrowanych na jeździe w terenie, wprowadzając model Sierra HD AT4X z 2024 roku oraz jego jeszcze bardziej wytrzymałego brata, HD AT4X AEV.
Obie wersje zadebiutowały jednocześnie wiosną 2023 roku, stawiając wyzwanie konkurencji ze strony RAM i Forda. GMC jednak zdecydowało się poczekać nieco dłużej, a efekt okazał się zdumiewający. Ten potężny pojazd był w stanie ciągnąć wszystko, co miało koła, a do tego oferował komfort i wygląd mówiący „zejdź mi z drogi”.
GMC Sierra 2500 HD to już spory samochód na drodze, ale głównie zaprojektowany do pracy na budowie lub do transportu ciężkich ładunków na przyczepie. Wersja AT4X jednak zyskała bardziej wyrazisty wygląd, z ogromnym czarnym grillem z przodu, czarnym zderzakiem i dwoma wystającymi czerwonymi hakami holowniczymi. Reflektory zostały przejęte z mniej ekstremalnego modelu 2500 HD. Z boku było widać wysokie prześwity oraz opony MT w rozmiarze 35″ zamontowane na 18-calowych felgach aluminiowych. Dla ułatwienia dostępu do skrzyni ładunkowej, producent zamontował boczne stopnie na tylnych błotnikach.
Jednak ten surowy wygląd skrywał przestronną kabinę dla pięciu osób. Wyposażona w fotele masujące, wnętrze pokryte skórą pełnoziarnistą i system audio Bose, była to ciężarówka stworzona dla tych, którzy są gotowi pokonywać długie dystanse w drodze na kolejny camping. Deska rozdzielcza została wyposażona w 13.4-calowy ekran dotykowy do systemu infotainment oraz 12.3-calowy panel instrumentów przed kierowcą.
Silnik tego olbrzyma to albo 6.6-litrowa jednostka benzynowa, albo turbodiesel Duramax o tej samej pojemności.
DETROIT – GMC po raz pierwszy wprowadziło istotne segmenty trucków terenowych z ekskluzywnym i wydajnym modelem Sierra 1500 AT4X oraz Canyon AT4X. Dziś GMC ogłosiło kolejny krok, wprowadzając pierwszego w historii 2024 GMC Sierra HD AT4X — z edycją AEV — trucka, który pozwala entuzjastom przygód na dalsze podróże, zachowując jednocześnie odpowiednią moc ciągnienia, niezbędną dla ciężkich ładunków.
Sierra HD AT4X wzmacnia ofertę GMC w zakresie luksusowych trucków terenowych, łącząc zwiększone możliwości off-roadowe z komfortową jazdą po asfalcie, oferując najwięcej technologii przyczepności w swojej klasie oraz luksusowe cechy komfortu.
„Opcja AT4X GMC, dostępna w całej ofercie trucków GMC, daje klientom szerszy wybór premium, jeśli chodzi o wszechstronność” — powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent globalny Buick-GMC. „Każdy model ma swoje unikalne mocne strony, a zupełnie nowa Sierra HD AT4X osiąga szczyty, oferując naszym klientom najbardziej luksusowy i najsprawniejszy w terenie ciężki truck, jaki kiedykolwiek wprowadziliśmy. AT4X oznacza, że możesz pokonać niemal każdy teren w pełnym komforcie i z mocą ciągnienia, aby zabrać ze sobą sprzęt rekreacyjny, akcesoria lub przyczepę.”
AT4X: Luksusowe off-roady po myśli GMC
Bazując na nowej wersji Sierra HD 2024, która otrzymała świeże aktualizacje designu, nowe dostępne luksusowe wnętrza i całkowicie nowy układ techniczny, nowa Sierra HD AT4X wyróżnia się:
Dostępną maksymalną pojemnością przyczepy wynoszącą 18 500 funtów1
Fabrycznie zamontowanym podniesieniem zawieszenia o wysokości 1,5 cala (38 mm)
Amortyzatorami Multimatic DSSV
Tylnym e-locking różnicowym
Oponami Goodyear Territory o średnicy 35 cali
Specyficznymi górnymi i dolnymi wahaczami oraz charakterystycznymi knuckles sterującymi
Większą stalową osłoną podwozia transferu i przednią aluminiową osłoną
Unikalnym wnętrzem Obsidian Rush z luksusowymi dodatkami, takimi jak masujące fotele przednie pokryte skórą pełnoziarnistą
Sierra HD AT4X zawiera również nowy tryb Off-Road. Po włączeniu, ten tryb dostosowuje różne parametry pojazdu, takie jak system ABS, kontrola trakcji i stabilności, aby zapewnić zoptymalizowaną wydajność podczas jazdy w terenie. Dodatkowo, tryb Off-Road zmienia reakcję na pedał gazu i zmianę biegów, aby umożliwić lepszą kontrolę i wydajność w terenie.
Ekstremalna edycja AEV
Dostępna edycja AT4X AEV dodaje solidne stalowe zderzaki z punktami odzysku i możliwością wyciągu, co zwiększa pewność kierowcy i ochronę. Obejmuje także wytrzymałe stalowe osłony, które pomagają chronić istotne elementy, takie jak układ kierowniczy i skrzynia biegów, na szlaku. Dodatkowe cechy to unikalne 18-calowe felgi Salta oraz charakterystyczne oznaczenia zewnętrzne i elementy wewnętrzne.
„Sierra HD to idealna baza, jeśli chodzi o wydajność na drodze, możliwości terenowe i niesamowitą moc ciągnienia” — powiedział Dave Harriton, dyrektor generalny i założyciel AEV. „Tak jak w przypadku Sierra 1500, wprowadziliśmy charakterystyczne podejście AEV oparte na wydajności i dbałości o szczegóły, aby zwiększyć te elementy, które klienci off-roadowi oczekują i wymagają w swoich ciężkich truckach. Efektem końcowym jest niesamowity truck z mocą i pewnością w każdym ważnym aspekcie.”
Możliwości Heavy Duty: Turboładowana moc ciągnienia
Oprócz standardowego silnika benzynowego 6.6L, nowy AT4X oferuje turboładowaną moc ciągnienia z dostępnego silnika 6.6L Duramax Turbo-Diesel. Udoskonalony na rok 2024, dostarczy 470 koni mechanicznych i 975 lb-ft momentu obrotowego, oferując więcej mocy w całym zakresie prędkości roboczej.
Oba silniki są połączone z automatyczną skrzynią biegów Allison 10-biegową, która została zaprojektowana w celu optymalizacji mocy silnika, momentu obrotowego i efektywności.
Technologie przyczepności, które budzą pewność
Wraz z pozostałymi modelami Sierra HD 2024, nowy AT4X oferuje najwięcej technologii wspomagających przyczepność w klasie ciężkiej, a także dostępny system ProGrade Trailering.
Obejmuje zestaw inteligentnych technologii pomocniczych, zaprojektowanych w celu uproszczenia procesu zaczepiania i ciągnięcia, z wbudowanymi narzędziami, które pomagają zwiększyć bezpieczeństwo i pewność klientów, w tym dostępny, innowacyjny widok Transparent Trailer View4 dla przyczep typu Gooseneck i Fifth Wheel, dostępny alert martwego pola dla przyczep5 oraz nowy, dostępny adaptacyjny tempomat5 z funkcją trailering.
Dodatkowo dostępnych jest do 14 widoków kamerowych6, w tym widok zaczepu, widok z łożyska z powiększeniem oraz prowadzenie zaczepu na łożyska, a także widok z boku z wskaźnikiem długości przyczepy.
Luksus i komfort na najwyższym poziomie
Pierwsza w historii Sierra HD AT4X oferuje luksusowe wykończenia i komfort w premium, terenowym pickupie, z ekskluzywnym wnętrzem Obsidian Rush, które zawiera masujące fotele przednie oraz fotele pokryte pełnoziarnistą skórą na całym wnętrzu, a także autentyczną dekorację z drewna Vanta Ash i 12-głośnikowy system audio Bose® Premium Series z technologią surround Centerpoint. Edycja AEV również posiada logo AEV na zagłówkach foteli przednich i unikalne dywaniki AEV.
Centrum nowej kabiny stanowi nowoczesny, tabletowy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala. Uzupełnia go konfigurowalne centrum informacji dla kierowcy o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz head-up o przekątnej 15 cali. Razem zapewniają klientom niespotykany poziom personalizacji i intuicyjnego interakcji.
Premiera w Q3 2023
Model 2024 GMC Sierra HD AT4X i edycja AT4X AEV mają się pojawić w salonach jesienią 2023 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej daty rozpoczęcia produkcji.
O GMC
GMC oferuje gamę luksusowych trucków i SUV-ów zaprojektowanych i skonstruowanych zgodnie z najwyższymi standardami. Pojazdy takie jak kompaktowy Terrain i pełnowymiarowy Yukon, zupełnie nowy Canyon oraz Sierra light-duty, a także pierwszy na świecie całkowicie elektryczny supertruck, GMC HUMMER EV, dostarczają charakterystycznej kombinacji intuicyjnych technologii, precyzyjnego inżynierii i luksusowego wykonania. Działając na solidnych podstawach produkcji trucków od 1902 roku, GMC obecnie sprzedaje swoje pojazdy w kilkunastu krajach na całym świecie. Szczegóły dotyczące wszystkich modeli można znaleźć na stronie www.gmc.com, na Instagramie pod @GMC, na Twitterze pod @GMC lub na stronie www.facebook.com/gmc.
O AEV
American Expedition Vehicles (AEV) przez ponad 25 lat jest na czołowej pozycji w branży 4WD, nieustannie poszerzając granice designu i innowacji. Celem zawsze było jedno: zapewnienie najwyższej jakości części i akcesoriów off-road dostępnych gdziekolwiek na świecie, koniec i kropka.
1Maksymalna ocena Sierra HD AT4X na poziomie 18 500 funtów wymaga dostępnego silnika Diesla 6.6L oraz standardowego holowania. Zanim kupisz pojazd lub wykorzystasz go do holowania, dokładnie zapoznaj się z sekcją Holowanie w instrukcji obsługi. Waga pasażerów, ładunku oraz opcji lub akcesoriów może zmniejszyć ilość, jaką możesz holować.
2Klasa to ciężkie pick-upy benzynowe i diesel w segmencie dużych pick-upów GM. Na podstawie najnowszych dostępnych danych konkurencyjnych.
3Funkcjonalność systemu informacyjnego GMC różni się w zależności od modelu. Pełna funkcjonalność wymaga kompatybilnego Bluetooth oraz smartfona, a także połączenia USB dla niektórych urządzeń.
4Funkcje bezpieczeństwa lub asystujące kierowcy nie zastępują odpowiedzialności kierowcy za bezpieczne prowadzenie pojazdu. Przeczytaj instrukcję obsługi pojazdu, aby uzyskać ważne informacje i ograniczenia funkcji. Wymaga dostępnej kamery akcesoryjnej i instalacji. Nie jest kompatybilny ze wszystkimi przyczepami. Skontaktuj się z dealerem w celu uzyskania szczegółowych informacji.
5Funkcje bezpieczeństwa lub asystujące kierowcy nie zastępują odpowiedzialności kierowcy za bezpieczne prowadzenie pojazdu. Przeczytaj instrukcję obsługi pojazdu, aby uzyskać ważne informacje i ograniczenia funkcji.