2024 Honda Prologue

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Honda zaprezentowała swojego pierwszego elektrycznego SUV-a w 2024 roku, a mimo że nie był to w 100% japoński produkt, miał wystarczająco dużo cech, aby uznać go za prawdziwego Hondę.

Wielu producentów samochodów współpracowało nad stworzeniem i opracowaniem niezawodnych, godnych zaufania platform elektrycznych. Działania te miały na celu obniżenie kosztów rozwoju i przyspieszenie procesu. Honda Prologue jest dobrym przykładem inżynierii znaków, ponieważ mimo że nosił japońskie logo H, był crossoverem opartym na platformie Ultium opracowanej przez General Motors. Chociaż nie konkurował z Chevroletem Silverado EV, dzielił z nim niektóre elementy konstrukcyjne.

Zewnętrzna część samochodu zaprezentowała przedni pas, zdominowany przez poziome pasażu w kolorze fortepianowej czerni, na górze, gdzie logo marki zajmowało centralne miejsce. Po bokach znajdowały się reflektory LED, które miały zamontowane u góry światła do jazdy dziennej, pełniące również funkcję kierunkowskazów. Przypominały one brwi, ale sprawdzały się doskonale w tym średniej wielkości crossoverze. Dodatkowo z przodu można było zauważyć wysoki zderzak, który był wyposażony w kratkę w zderzaku i flankowany pionowymi wlotami powietrza. Z profilu Prologue wyglądał sportowo, dzięki lekko opadającemu dachowi i wznoszącej się linii bocznej, która zakręcała w górę i kończyła na słupkach D. Dodatkowo, nachylona do przodu klapa bagażnika ozdobiona spojlerem na dachu tworzyła dynamiczny obraz pierwszego elektrycznego crossovera Hondy.

W środku klienci byli witani minimalistycznym wyglądem wnętrza, bogatym w funkcje. Z przodu, wysoko umieszczone siedzenia miały średnie podparcie boczne, więc nie można ich nazwać sportowymi. Między nimi znajduje się konsola środkowa z dwoma uchwytami na kubki i schowkiem pod centralnym podłokietnikiem. Na desce rozdzielczej, na szczycie centralnej kolumny, producent umieścił ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, który jednak miał fizyczny przycisk głośności. Drugi kolorowy wyświetlacz znajdował się przed kierowcą i dostarczał informacji o prędkości pojazdu, efektywności energetycznej oraz nawigacji. Ponadto Honda zainstalowała także wyświetlacz przezierny, który pomagał kierowcy skupić wzrok na drodze, jednocześnie pokazując informacje o prędkości i nawigacji. Z tyłu, Honda zainstalowała dzieloną (60/40) kanapę, która była odpowiednia dla trzech dorosłych osób, chociaż przestrzeni na głowy nie można nazwać nadmierną. Za nimi, Prologue miał dużą przestrzeń bagażową, którą klienci mogli powiększyć, składając tylne siedzenia. Nie było frunka.

Ponieważ korzystał z platformy Ultium, Prologue miał wbudowany w podłogę akumulator, który zasilał silniki elektryczne. Japońska marka oferowała crossovera zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i na wszystkie cztery koła dla wybranych rynków. Innym istotnym szczegółem Prologue jest to, że miał niezależne zawieszenia we wszystkich rogach, a Honda dostroiła sprężyny i amortyzatory, aby zapewnić sportowe wrażenia. W końcu ich samochód nie musiał przewozić ciężkich ładunków, jak Silverado czy Blazer EV.

 Nazwa, która symbolizuje kluczową rolę, jaką odgrywa w strategii elektryfikacji firmy, sprawia, że całkowicie elektryczny model 2024 Honda Prologue to przestronny, gotowy na przygody SUV średniej wielkości. Z przewidywanym zasięgiem na poziomie 300 mil, możliwością szybkiego ładowania DC i nowoczesnym, surowym designem, Prologue jest gotowy na przygody w mieście i poza jego granicami. Prologue ma rozmiar i prześwit, które stawiają go w klasie SUV-ów średniej wielkości, z radością z jazdy, stylowym wyglądem i przestronnym wnętrzem idealnie pasującym do gamy Hondy.

Działania przedsprzedażowe dla Prologue rozpoczną się pod koniec 2023 roku, a pierwsze dostawy planowane są na początek 2024 roku. Pierwszy całkowicie elektryczny SUV Hondy będzie dostępny na terenie całego kraju, z przewidywaną ceną wyjściową w górnej części przedziału 40 000 USD, przed zastosowaniem jakichkolwiek rządowych ulg czy zwrotów podatkowych.

„Przybycie całkowicie nowego Honda Prologue to kluczowy moment dla marki, ponieważ Honda rozpoczyna przejście w kierunku naszej przyszłości bezemisyjnej,” powiedział Lance Woelfer, asystent wiceprezesa sprzedaży samochodów Hondy w Ameryce. „Prologue ma odpowiednią nazwę jako nasz pierwszy model EV o dużej sprzedaży – to stylowy, sportowy i przestronny SUV, który przybliża nas do wizji 100% sprzedaży pojazdów o zerowej emisji do 2040 roku.”

Honda Prologue oparty jest na nowoczesnej platformie pojazdów elektrycznych i wielowahaczowych zawieszeniach z przodu i z tyłu, które zostały zoptymalizowane przez inżynierów Hondy, aby zapewnić sportowe doznania z jazdy z najwyższą jakością wykończenia. Honda oferować będzie Prologue w konfiguracjach z jednym silnikiem (napęd na przednie koła) i podwójnym silnikiem (napęd na wszystkie koła) w trzech poziomach wyposażenia – EX, Touring i Elite.

Do liderujących w klasie standardowych funkcji należą najnowsze technologie cyfrowe i funkcje z wbudowanym Google oraz zgodność z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto™.

Dążąc do uzyskania najwyższych ocen bezpieczeństwa IIHS Top Safety Pick+ oraz 5 gwiazdek NHTSA, Prologue standardowo wyposażony jest w zestaw technologii bezpieczeństwa i asystującej kierowcy Honda Sensing®, w tym pierwsze zastosowania Hondy w zakresie hamowania przy tylnym ruchu drogowym, asystenta skrętu w martwej strefie oraz ostrzeżenia dla pieszych z tyłu.

Kluczowe cechy Prologue:

Przewidywany zasięg na poziomie 300 mil bezemisyjnych
Sportowe, nowoczesne, przestronne i komfortowe wnętrze
Standardowy 11-calowy wyświetlacz instrumentów cyfrowych
Standardowy 11,3-calowy ekran HD z wbudowanym Google, bezprzewodowym Apple CarPlay i zgodnością z Android Auto™
Nowoczesna platforma pojazdów elektrycznych
Dostępny napęd na wszystkie koła
Dostępne 21-calowe koła i opony
Dostępne opony samouszczelniające
Dostępny tryb jazdy Sport
Standardowy system Honda Sensing®, plus nowe hamowanie w przypadku tylnych ruchów drogowych, asystent skrętu w martwej strefie oraz ostrzeżenie dla pieszych z tyłu
Nowoczesny design z surowym stylizowaniem

Stylizacja Hondy Prologue była kierowana przez zespół projektantów w Honda Design Studio w Los Angeles, którzy wykorzystali narzędzia wirtualnej rzeczywistości (VR), aby stworzyć prosty i czysty koncept designu neo-suchych. Prologue jest niski i szeroki, ma smukłą sylwetkę i stabilne stany, podparte dostępnych 21-calowymi kołami, największymi, jakie kiedykolwiek oferowano w Hondzie.

Przestronne wnętrze Hondy Prologue i hojne wymiary, w tym najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie (121,8 cala), umiejscawiają SUV-a obok Passport w gamie lekkich samochodów Hondy. Prologue jest o około 8 cali dłuższy i 5 cali szerszy niż CR-V.

Inżynierowie Hondy zoptymalizowali aerodynamikę Prologue, aby maksymalizować wydajność i zasięg jazdy, jednocześnie redukując hałas wiatru wewnątrz kabiny. Nawet złożony design kół oraz krzywizna i kąt odlotu tylnego spojlera zmniejszają wake i redukują wir.

Aby jeszcze bardziej zbudować tożsamość marki Honda EV, Prologue debiutuje z nowo zaprojektowanym znakiem Hondy w stylizowanej czcionce, która odzwierciedla nowoczesny i czysty design Prologue. Dodatkowo, aby zgodzić się z globalnymi modelami EV Hondy, Prologue przyjmuje oznakowanie serii e:.

Siedem dostępnych przyciągających uwagę kolorów zewnętrznych Prologue obejmuje North Shore Pearl, nowy kolor inspirowany naturalnym pięknem i kolorami w pobliżu jeziora Tahoe w Kalifornii.

Nowoczesne i przestronne wnętrze

Sportowe i nowoczesne wnętrze Prologue stawia na komfort, użyteczność i przestronną kabinę, jednocześnie posuwając naprzód kierunek designu Hondy, który został bardzo dobrze przyjęty w modelach Civic, HR-V, Accord, CR-V i Pilot. Czyste i proste, z gładkimi poziomymi liniami, kabina charakteryzuje się materiałami wysokiej jakości oraz dużymi przyciskami i pokrętłami, z dużą uwagą poświęconą działaniu wszystkich przełączników i sterowników.

Łatwy w obsłudze, montowany na kolumnie kierowniczej dźwignia zmiany biegów Hondy otwiera cenną przestrzeń na konsoli centralnej między przednimi siedzeniami. Projektanci wnętrz Hondy maksymalizowali funkcjonalność i użyteczność kabiny, tworząc sprytną, dwupoziomową konsolę centralną o najlepszej w klasie pojemności do przechowywania, elastyczną tacy wielofunkcyjną, która pozwala kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu ustawić dwa smartfony obok siebie, oraz parę ogromnych uchwytów na kubki, które mogą pomieścić duże butelki 32 oz. Konsola zawiera również pierwszy w Hondzie kieszonkowy bezprzewodowy ładowarka do smartfonów, która jest standardem.

Niezagracony design, niska i płaska linia okien oraz hojne wymiary nadają kabinie otwarte i przestronne wrażenie, szczególnie gdy jest wyposażona w dostępny panoramiczny dach. Z maksymalnie 136,9 stóp sześciennych przestrzeni wewnętrznej, w tym znacząco dłuższy rozstaw miejsc przednich i tylnych niż Passport, Prologue wygodnie pomieści pięciu pasażerów, a uczucie przestronności dzielą wszyscy pasażerowie. Dla zwiększenia komfortu, tylne siedzenia Prologue mają dwa kąty odchylenia.

Honda Prologue oferuje dużo miejsca na sprzęt każdego z pasażerów, z maksymalnie 25,2 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej (EX) za tylnymi siedzeniami, wystarczającym miejscem dla trzech torb golfowych leżących na podłodze bagażnika. Po złożeniu standardowych tylnych oparć dzielonych w proporcji 60/40, przestrzeń bagażowa rozciąga się do 57,7 stóp sześciennych (EX). Ukryta przestrzeń pod podłogą bagażnika dodaje kolejne 0,5 stopy sześciennej. Elektryczna klapa z dostępem bez użycia rąk jest standardem w wersjach Touring i Elite.

Prologue EX wyposażony jest w czarne i węglowe lub węglowe i jasnoszare tapicerki z materiału z akcentującym kolorowym przeszyciem, 8-kierunkowe fotele kierowcy z elektryczną regulacją w dwóch kierunkach, podgrzewane przednie fotele, podwójną strefę klimatyzacji, błyszczące czarne wykończenie na desce rozdzielczej oraz 19-calowe koła. Wersja Touring dodaje czarne i węglowe lub węglowe i jasnoszare skórzane siedzenia z akcentującymi kolorowymi przeszyciami, pamięć fotela kierowcy, skórzaną kierownicę, autościemniające się wewnętrzne lusterko oraz asystent parkowania z przodu i z tyłu.

Prologue Elite wyposażony jest w skórzane pokrycia siedzeń perforowanych w kolorach czarnym i węglowym, brązowym i czarnym lub węglowym i jasnoszarym z akcentującym kolorowym przeszyciem, wentylowane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, tryb jazdy Sport, 21-calowe koła i inne.

Inteligentna technologia

Niezbędna technologia została sprytnie zintegrowana w sportowym i nowoczesnym wnętrzu Hondy Prologue, z naciskiem na kierowcę. Prologue to pierwszy SUV Hondy z wbudowanym Google, który zadebiutował w 2023 roku w modelu Honda Accord Touring. Standardowo we wszystkich wersjach Prologue, zapewnia bezproblemowe cyfrowe usługi w ruchu, w tym aplikacje takie jak Google Assistant, Google Maps i inne dostępne w Google Play.

Wnętrze Prologue, bogate w technologię, wyposażone jest w dwa wyświetlacze cyfrowe o wysokiej rozdzielczości – standardowy 11-calowy cyfrowy wskaźnik instrumentów z eleganckim designem bez osłony oraz intuicyjny 11,3-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowym Apple CarPlay oraz zgodnością z Android Auto™. W wersjach Elite dodawany jest wyświetlacz Head-Up (HUD) o wymiarach 7×3 cale.

Aby ułatwić korzystanie z ekranu w ruchu, ekran dotykowy zawiera miejsce na palec dla kierowcy, aby stabilizować rękę podczas wyboru.

Google Maps może być wyświetlane na obu ekranach, co zapewnia zaawansowane planowanie trasy z zalecanymi stacjami ładowania w celu optymalizacji czasu podróży. Google Maps może oszacować wymagany czas ładowania, aby dotrzeć do celu i może rozpocząć wstępne przygotowanie akumulatora EV, gdy celem jest stacja szybkiego ładowania DC. Wstępne przygotowanie akumulatora może skrócić czas ładowania, umożliwiając klientom szybszy powrót na drogę.

Modele Touring i Elite otrzymują system audio premium Bose, zaprojektowany wyłącznie dla Prologue. System ten, wyposażony w 12 głośników, w tym wysokotonowe z przodu i z tyłu oraz duży subwoofer, umieszcza wszystkich pasażerów w samym centrum muzyki, niezależnie od ich pozycji siedzącej, zapewniając czyste i potężne doznania dźwiękowe.

Duża, wielofunkcyjna taca konsoli zawiera dwa podświetlane porty USB-C 3.0 45W do ładowania. Dla pasażerów drugiego rzędu dostępne są standardowo dwa porty USB-C 3.0 45W do ładowania.

Honda Prologue korzysta z szybkich i bezpiecznych aktualizacji oprogramowania Over-the-Air (OTA) do kluczowych modułów komputerowych pojazdu, zwiększając funkcjonalność i możliwości.

Sportowe, a zarazem komfortowe osiągi

Prologue potwierdza swoje surowe stylizowanie sportowym, angażującym i wyrafinowanym doświadczeniem z jazdy. Modele z napędem na dwa koła są napędzane przez umieszczony z przodu pojedynczy silnik, dostosowany do pewnego przyspieszenia i maksymalnej wydajności. Prologue Elite oferuje standardowy napęd na wszystkie koła (dostępny w EX i Touring), który dodaje dodatkowy silnik z tyłu. Taki układ podwójnego silnika generuje szacowaną moc 288 KM i moment obrotowy 333 lb-ft, co pozwala na responsywne i szybkie przyspieszenie.

Ładowanie w drodze jest szybkie i wygodne dzięki szybkiemu ładowaniu DC z prędkością do 155 kW. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 85 kWh w Honda Prologue może naładować zasięg 65 mil w około 10 minut.

Dostosowany do dźwięku system Active Sound Control dodaje emocji do jazdy, tworząc wrażenie płynności przyspieszenia poprzez powtarzanie przyjemnych i rozległych dźwięków niskiej do wysokiej częstotliwości związanych z przyspieszaniem i hamowaniem Prologue. Dostępny tryb Sport zapewnia jeszcze bardziej angażujące doświadczenie z jazdy dzięki szybszej reakcji na gaz i kierownicę, sztywniejszemu prowadzeniu, zwiększonej mocy hamowania i innym ulepszeniom.

Kompleksowe rozwiązania ładowania

Honda oferuje klientom Prologue najlepsze w swojej klasie, kompleksowe rozwiązania ładowania zarówno w domu, jak i w drodze. Każdy klient Prologue może wybrać jeden z trzech dostępnych pakietów ładowania, wliczonych w zakup pojazdu.

Dostępne pakiety ładowania:

Stacja ładowania w domu (11,5 kW) i 100 USD kredytu na ładowanie publiczne, plus 500 USD dotacji na instalację (poprzez HHE)
Przenośny zestaw do ładowania (7,6 kW) i 300 USD kredytu na ładowanie publiczne, plus 250 USD dotacji na instalację (poprzez HHE)
750 USD kredytu na ładowanie publiczne
Honda Home Electrification (HHE) to platforma online, zaprojektowana w celu zapewnienia klientom łatwego i wygodnego rozwiązania w zakresie ładowania w domu. HHE łączy klientów Prologue z siecią wstępnie zweryfikowanych lokalnych instalatorów, wspieranych przez dedykowanych doradców energetycznych, którzy pomogą klientom wybrać najlepsze rozwiązanie ładowania w domu, które spełnia ich potrzeby. Więcej informacji na temat zamawiania i instalacji rozwiązań energetycznych Hondy w domu znajduje się na stronie Honda Home Electrification.

Dodatkowo Honda niedawno weszła w joint venture z sześcioma głównymi producentami samochodów, aby stworzyć w Ameryce Północnej wiodącą w branży sieć szybkiego ładowania neutralną dla marek w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Oczekiwane rozpoczęcie działalności latem 2024 roku, nowa sieć ładowania o dużej mocy zapewni wiodące w branży pokrycie i penetrację, z najlepszym w swojej klasie doświadczeniem dla klientów we wszystkich obszarach, dzięki czemu klienci Honda Prologue będą mogli ładować się zawsze, gdy będą potrzebować, za pomocą ultra-szybkich punktów ładowania (350 kW+) w dogodnych lokalizacjach miejskich i przy drogach szybkiego ruchu.

Dostępna dla pojazdów elektrycznych od dowolnego producenta, sieć w końcu stanie się jedną z największych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, z celem osiągnięcia 30 000 punktów ładowania w 1350 stacjach ładowania do 2030 roku. Pierwsze stacje zostaną otwarte w przyszłym roku w Stanach Zjednoczonych, a wkrótce potem w Kanadzie, co ułatwi klientom dalekie podróże.

85 KWh (288 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc211.8 Kw (288 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy333 Lb-Ft (451 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/60 R19
Długość192 In (4877 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość64.7 In (1643 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.1/66.3 In (1
Rozstaw osi121.8 In (3094 Mm)
Pojemność bagażnika25.2 Cuft (714 L)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity85 Kwh
Range300 Miles (482.8 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.