W 2023 roku, będąc świadomymi, że europejscy klienci chętnie sięgają po pojazdy z wyższym prześwitem niż sportowe sedany, Honda wprowadziła na rynek nowy crossover: ZR-V.
Model ten znajduje się pomiędzy HR-V a CR-V i stanowi nie tylko alternatywę dla osób szukających kompaktowego hatchbacka, ale także pojazd, który może zastąpić wersję kombi modelu Civic. Warto zauważyć, że jedenasta generacja tego znanego kompaktowego hatchbacka nie była dostępna w wersji z długim dachem.
Nowy model różnił się od innych Hond. Posiadał mały przedni grill, w porównaniu do reszty przedniej części nadwozia, oraz parę reflektorów LED, które nie miały wiele wspólnego z tymi zamontowanymi w Civic, przynajmniej z estetycznego punktu widzenia. Z profilu zauważalne były płaska maska oraz wysoki dach, kończący się z tyłu opadającą klapą bagażnika. Na tylnej części nadwozia wydłużone tylne lampy LED przypominały te z Civic, podczas gdy podwójny układ wydechowy miał prostokątne końcówki umieszczone na dolnej stronie zderzaka.
ZR-V miał krótszy rozstaw osi niż jego kompaktowy hatchbackowy brat, ale za to wnętrze było wyższe, co zapewniało lepszą przestrzeń na nogi dzięki wysoko zamontowanym siedzeniom zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dodatkowo, pasażerowie z przodu byli oddzieleni wysoką konsolą centralną, która również miała dolny schowek. Deska rozdzielcza miała ten sam wzór plastra miodu, który krył kratki wentylacyjne, a system infotainment Hondy z 9-calowym ekranem dotykowym znajdował się na górze konsoli centralnej. Brawo dla Hondy za zamontowanie pokrętła do obsługi systemu audio. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz o przekątnej 7 lub 10,2 cala, w zależności od wersji wyposażeniowej. Za tylną dzieloną kanapą ZR-V posiadał bagażnik o pojemności 380 litrów (13,4 stopy sześcienne), co było o 30 litrów (1 stopa sześcienna) mniej niż w Civic.
Tak jak europejska wersja Civic, ZR-V był napędzany hybrydowym układem napędowym z 2-litrowym silnikiem czterocylindrowym w cyklu Atkinsona oraz silnikiem elektrycznym, który napędzał tylko przednie koła.
Honda zaprezentowała nowego ZR-V podczas European Media Event marki w Offenbach w Niemczech. Model będzie dostępny od jesieni 2023 roku i oferuje idealne połączenie wyrafinowanego stylu, praktyczności i celowego doświadczenia z jazdy.
ZR-V znajduje się pomiędzy modelami HR-V a CR-V i jest kierowany do młodych, świadomych swojego wizerunku kupujących, którzy poszukują stylowego, mocnego i przyjemnego w prowadzeniu pojazdu, który bezproblemowo wkomponuje się w ich życie. Pod elegancką, stylową powłoką kryje się pełna technologia hybrydowa Honda, która dzieli DNA z wielokrotnie nagradzanym nowym modelem Civic e:HEV. Civic, ceniony za swoje dynamiczne cechy, udowodnił, że samochody hybrydowe mogą być angażujące i przyjemne w prowadzeniu, a ZR-V rozszerza tę logikę na segment SUV.
Optymalizowany dla ZR-V, efektywny, a zarazem mocny silnik Atkinsona o pojemności 2.0 litra z bezpośrednim wtryskiem i czterema cylindrami współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniając dynamiczne i responsywne przyspieszenie.
Dedykowana, lekka konstrukcja podwozia została zainspirowana koncepcjami z platform Civic i CR-V i została zaprojektowana w celu uzyskania cech jezdnych oraz wysokiego poziomu zwrotności, które zazwyczaj kojarzą się z sportowymi hatchbackami. Kierowanie jest łatwe, ale satysfakcjonujące dzięki wyrafinowanej logice kontroli feedbacku i elementom o niskim tarciu, podczas gdy tylne zawieszenie wielowahaczowe i zoptymalizowane poduszki zapewniają komfortową, a jednocześnie angażującą jazdę, która zwiększa pewność siebie i komfort za kierownicą.
ZR-V, z jego celowym postawieniem, bezszumowymi powierzchniami i odważnym przodem, daje mocną obecność na drodze, która doskonale współgra z jego dynamicznymi osiągami. Smukłe reflektory i stylowa, błyszcząca czarna atrapa stworzą wyrafinowaną estetykę, która kontynuuje się w cichych bokach SUV-a oraz w odważnym designie tylnego zderzaka, z eleganckimi, poziomymi lampami tylnymi, które zgrabnie wkomponowują się w klapę bagażnika. Funkcjonalność w designie była kluczowym zagadnieniem dla inżynierów Hondy, a każda panele i komponenty zostały zoptymalizowane, aby poprawić widoczność i zwiększyć wydajność aerodynamiczną.
Kompaktowy projekt ZR-V zapewnia wyjątkową przestronność, praktyczność i komfort, oferując optymalną funkcjonalność dla łatwego użytkowania oraz tworząc wszechstronną kabinę, która priorytetowo traktuje użyteczność i elastyczną pojemność bagażową. Charakteryzuje się to ogromną liczbą przegród i kieszeni, a także tylną przestrzenią ładunkową wyposażoną w przegrodę ładunkową, chowaną osłonę na bagaż oraz schowek pod podłogą, zwiększając wszechstronność przewozową ZR-V do 1,291 litrów.
Wnętrze SUV-a, wyróżniające się klasą, zostało dodatkowo wzbogacone o imponujące poziomy komfortu i wygody. Wysokiej jakości materiały o miękkiej fakturze z drobiazgowym wykończeniem łączą się z eleganckim oświetleniem w całej kabinie, tworząc premium atmosferę. Dodatkowo, wielokrotne punkty ładowania i najnowsza technologia HMI utrzymują kierowcę i pasażerów w kontakcie ze światem zewnętrznym za pomocą dużego, dziewięciocalowego wyświetlacza dotykowego na górnej desce rozdzielczej, który rozciąga się na całej szerokości kabiny, zwiększając poczucie przestronności.