2024 Hyundai Elantra

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Hyundai zaprezentował odświeżoną wersję siódmej generacji modelu Elantra, starając się nadać jej bardziej ekskluzywny charakter i agresywną sylwetkę. Koreański producent skupił się na młodych klientach z rodzinami, co okazało się skuteczne. W końcu Elantra była najlepiej sprzedającym się produktem hyundaia.

Koreański producent nadał swojemu faceliftingowemu modelowi nazwę PE, co oznacza Ulepszony Produkt. To nie było jedynie hasło marketingowe, ale rzeczywisty fakt. Nie tylko poprawiły się wygląd zewnętrzny i wnętrze, ale także funkcje samochodu, oferta silników, a nawet kluczyk przeszedł ewolucję. W rezultacie Elantra stała się bardziej atrakcyjna i pozostaje świeża na rynku.

Z przodu zmodernizowano wygląd świateł, które teraz miały wyłącznie lampy LED. Dodatkowe światło do jazdy dziennej, przypominające brwi, kontynuowano na górnej kratce chłodnicy za pomocą chromowanej poziomej listwy. Na dolnej części zderzaka pojawiły się wyrzeźbione linie, które tworzyły centralny wlot powietrza oraz boczne wloty, jak w samochodzie sportowym. Mimo to Elantra zawsze była pojazdem rodzinnym. Z profilu wyrzeźbione panele drzwi i błotniki zachowały swoje kontury, a z tyłu producent podkreślił wzór litery H za pomocą czerwonego poziomego paska, który łączył tylne lampy.

W środku kierowca miał przed sobą przeprojektowany 4.2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który pokazywał obrotomierz, prędkościomierz i inne informacje z pokładowego komputera dotyczące zużycia paliwa, zasięgu i różnych powiadomień o statusie pojazdu. Dodatkowo, na górze konsoli centralnej Hyundai zainstalował 10.25-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, który był uzupełniony przez premium system audio Bose. Ten ekran był standardem w wersjach SEL i wyższych, podczas gdy system Bose zarezerwowano dla wersji Limited i N-Line. Nowy system multimedialny był kompatybilny z cyfrowym kluczem działającym na systemach Android i iPhone. Mimo że był to pojazd rodzinny, producent zainstalował wyprofilowane siedzenia z bocznymi podparciami z przodu, a z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych na rozkładanej kanapie 60/40. Hyundai dokonał także znaczącej modernizacji w zakresie bezpieczeństwa, instalując standardowe poduszki powietrzne boczne dla pasażerów z tyłu w każdej wersji wyposażeniowej.

Pod maską producent zaoferował wybór silników benzynowych. Model podstawowy był wyposażony w 2.0-litrowy silnik wolnossący, a następnie pojawiły się jednostki 1.6-litrowe z turbodoładowaniem oraz hybrid 1.6. Silnik 2.0-litrowy z turbodoładowaniem zarezerwowano wyłącznie dla wersji Elantra N, czyli najwydajniejszego modelu. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, Hyundai postawił na CVT (skrzynia biegów ciągłej zmiany przełożeń) dla wybranych wersji, podczas gdy inne miały skrzynię o podwójnym sprzęgle. Jak zwykle w przypadku Hyundai, napęd przekazywany był jedynie na przednie koła, a opcja napędu na wszystkie koła nie była dostępna.

 Hyundai zaprezentował ulepszoną wersję kompaktowego sedana Elantra 2024 na rynek północnoamerykański podczas konferencji prasowej na YouTube. Simon Loasby, wpływowy projektant i szef grupy projektowej Hyundai w Hyundai Motor Company, przedstawił widzom zmiany w designie. José Muñoz, prezydent i globalny COO Hyundai Motor Company oraz prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor North America, omówił wzrost zainteresowania konsumentów sedanami. Hyundai ma silną historię regularnych aktualizacji swojej linii modelowej Elantra, spełniając oczekiwania klientów. Nowa Elantra 2024 będzie dostępna w sprzedaży jesienią 2023 roku.

Ulepszenia zewnętrzne Elantra
Nowe przednie i tylne zderzaki
Cieńsze diody LED do jazdy dziennej z metalową belką łączącą
Nowa dwuczęściowa atrapa chłodnicy w kolorze nadwozia
Nowy płaski emblemat Hyundai ze stali nierdzewnej
Tylni dyfuzor z szerokim srebrnym elementem w kształcie litery U
Nowe nadkola
Nowe wzory felg aluminiowych 15, 16, 17 i 18 cali
Wykończenia słupków C w stylu Parametric Dynamics
Nowe kolory do wyboru:
Ecotronic Gray (nowy, dostępny w SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV, N)
Ultimate Red (nowy, dostępny w SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV, N, nowy kolor dodany do modelu N)
Exotic Green (nowy, dostępny tylko w N-Line)
Amazon Gray (nowy, dostępny w SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV)
Bezpieczeństwo Elantra 2024
Nowe boczne poduszki powietrzne z tyłu (standard w każdym wyposażeniu)
Nowe przypomnienie o zapięciu pasów tylnych (standard w każdym wyposażeniu)
Haptic feedback w kierownicy (standard w każdym wyposażeniu) dodany do:
Asystenta utrzymania pasa ruchu
Ostrzeżenia o kolizji w martwym polu
Asystenta unikania kolizji przy cofaniu
Ulepszenia wnętrza Elantra 2024
Nowe panele drzwiowe o miękkim dotyku z przodu
Nowe kolory do wyboru
Nowe powierzchnie siedzeń z H-Tex na wariantach Limited
Nowy projekt deski rozdzielczej o przekątnej 4,2 cala
Dwa porty USB-C z tyłu
Jeden port USB-C z przodu
Przebudowany bezprzewodowy pad do ładowania
Ulepszenia technologiczne Elantra 2024
Monitor widoku otoczenia, monitor widoku martwego pola i ostrzeżenie o odległości parkowania – przód i tył standard w wersji Limited
Klucz cyfrowy 2 (kompatybilny z iPhone i Android)
Hotspot Wi-Fi w pojeździe
Technologia Connected Car Bluelink+
Sześć standardowych głośników audio
System audio Bose Premium z ośmioma głośnikami teraz standard w wersjach Limited i N-Line
System infotainment o przekątnej 10,25 cala teraz standard w wersjach SEL i wyższych
Nowe unikalne cechy zewnętrzne i wewnętrzne Elantra N 2024
Atrapa chłodnicy i zderzak przedni
Listwy boczne
19-calowe felgi ze stopów i opony Michelin Pilot Sport 4S
Tylni skrzydełko
Tylni zderzak z dyfuzorem
Podwójny wydech
Kierownica i gałka zmiany biegów
Deska rozdzielcza i systemy infotainment
Sportowe fotele kubełkowe N z podświetlanym logo
Ulepszenia w prowadzeniu i jeździe Elantra N 2024
Wzmocniona membrana mocowania silnika w celu poprawy stabilności i zwrotności
Wzmocnienie elementu G dla reakcji na przechył i precyzji kierowania
Zmiana izolatora tylnego zawieszenia/ABS z gumy na urethan dla poprawy tłumienia i reakcji na przechył
Ulepszenia sprzętu ECS dla poprawy kontroli nad nadwoziem
Oprogramowanie ECS zoptymalizowane pod kątem zmian w sprzęcie
Zmienione specyfikacje przekładni kierowniczej dla lepszego połączenia i precyzji kierowania
Redukcja tarcia w przegubie kierowniczym dla poprawy precyzji kierowania
Oprogramowanie wspomagania kierownicy z napędem elektrycznym zoptymalizowane pod kątem zmian w podwoziu i kierowaniu
Zwiększenie ciśnienia w oponach – przód 36 / tył 34 psi (aktualnie 35/33), aby zoptymalizować zwiększenie obciążenia przedniej osi przy zachowaniu równowagi jazdy i prowadzenia pomiędzy przodem a tyłem
Napędy, które zapewniają wydajność i oszczędność paliwa

1.6L Turbo

ParametrWartość
CylindryL4
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

2.0L

ParametrWartość
CylindryL4
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

1.6L

ParametrWartość
CylindryL4
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.